Als ik het goed zie, vertrekt de 1223 vanuit Keulen, wel ontiegelijk vroeg, dus of je diezelfde dag nog met de 121 er kan geraken is een ander paar mouwen. Maar anders de avond ervoor al vertrekken en een overnachting boeken in Keulen.yodeluxe schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:02:
Heeft iemand ervaring hoe de DB omgaat met omleidingen/missen overstap bij werkzaamheden?
In september gaan we met het gezin een paar dagen naar München. Ik had daarvoor een naar mijn idee leuke route uitgekozen (ICE 121 naar Duisburg om dan de ICE 1223 naar München te pakken over Paderborn en Fulda die maar 1 keer per dag lijkt te rijden). Maar dan staat er op de website dit:
[...]
Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk dat er werkzaamheden zijn, maar zekerheid heb je pas een paar dagen van te voren. En als dat inderdaad gaat gebeuren, dan gaat de 121 over Venlo naar Köln Messe/Deutz. Daar vandaan is het ruim een half uur naar Duisburg. Dat zou naar mijn idee nooit haalbaar zijn, de 121 doet er zo'n anderhalf uur over om van Utrecht naar Duisburg te rijden en de reguliere IC naar Venlo doet er ook al zo lang over, maar dan moet die dus nog verder naar Keulen.
Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt? Zou de DB de reiziger proactief een alternatief bieden (bijvoorbeeld met de NS naar Arnhem en dan verder met een bus), of is het allemaal je eigen verantwoordelijkheid?
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier