In een brochure van Stadler staat dat de dieselmotor ook als 'power-boost' kan dienen tijdens het elektrisch rijden.
Echt een hele mooie lok om te zien.
Ook mooi hoe Stadler echt een designlanguage heeft op haar nieuwere producten... of je nu een Flirt of deze lok ziet, het front schreeuwt meteen "Stadler!" door de typische vorm van de voorruit en de frontseinen.
En 9 MegaWatt... dat is 12.069 PK. Volgens deze lijst neemt hij daarmee plek 5 in in de meest krachtige lokomotieven ter wereld. Tussen de Novocherkassk VL85 (12.550 PK) en de Sinara GT1s (11.285 PK); beiden Russische loks. De vraag is wel of die lijst klopt natuurlijk
Ook mooi hoe Stadler echt een designlanguage heeft op haar nieuwere producten... of je nu een Flirt of deze lok ziet, het front schreeuwt meteen "Stadler!" door de typische vorm van de voorruit en de frontseinen.
En 9 MegaWatt... dat is 12.069 PK. Volgens deze lijst neemt hij daarmee plek 5 in in de meest krachtige lokomotieven ter wereld. Tussen de Novocherkassk VL85 (12.550 PK) en de Sinara GT1s (11.285 PK); beiden Russische loks. De vraag is wel of die lijst klopt natuurlijk
[ Voor 39% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 20-02-2020 15:29 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Echt, wtf. ICD rijdt om, via Ddr, maar waarom stopt dat ding in Ddr? Kachel gewoon door, Ddr wordt al bediend!
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik denk dat het eerder "form follows function" is. Als je kijkt naar alle nieuwere locs of nieuwe stellen die uitkomen, het is altijd met zo'n bolle neus. Ik geef wel toe dat deze loc wel een leuk bol neusje heeft. Maar echte mooie snoetjes waren de Europese afgeleiden van de GM-EMD E- en F-reeksHeroic_Nonsense schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:24:

Ik dacht dat die bolle neus te maken had met een veiligheidskooi die ingebouwd moet zitten. Daarom dat Siemens van een rechttoe-rechtaan neus in de Eurosprinterfamilie naar een bolle neus is gegaan bij de Taurus. En ook de TRAXX-familie is meer afgeronder geworden in de latere iteraties. Zo zie je vooraan een TRAXX MS3 en daarachter een TRAXX2

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Ik vermoed dat ze dat doen omdat die anders ergens een keer echt stil moet gaan staan omdat er een trein voor zit (kunnen ze beter op een station wachten), of hem netjes tussen de andere treinen willen krijgen zonder die ook te moeten vertragen, of om elders weer op dienstregeling+30 minuten (het rijpad van de volgende trein) te komen.evilution schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:02:
Echt, wtf. ICD rijdt om, via Ddr, maar waarom stopt dat ding in Ddr? Kachel gewoon door, Ddr wordt al bediend!
Wie zegt dat daar plek voor is? ICD is niet de enige gebruiker van het spoor, en als ik daar met mijn op tijd rijdende goederentrein langs wil, heb ik met heel die ICD niks te schaften.evilution schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:02:
Van die nieuwe verplichte botsneus wist ik; ik doelde meer op de vorm van de voorruit zelf: de v-vorm onderaan, glas (in elk geval optisch) bovenaan doorlopend in het bovenste frontsein en de "boos kijkende" lagere frontseinen.Arator schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:12:
[...]
Ik denk dat het eerder "form follows function" is. Als je kijkt naar alle nieuwere locs of nieuwe stellen die uitkomen, het is altijd met zo'n bolle neus. Ik geef wel toe dat deze loc wel een leuk bol neusje heeft. Maar echte mooie snoetjes waren de Europese afgeleiden van de GM-EMD E- en F-reeks
Ik dacht dat die bolle neus te maken had met een veiligheidskooi die ingebouwd moet zitten. Daarom dat Siemens van een rechttoe-rechtaan neus in de Eurosprinterfamilie naar een bolle neus is gegaan bij de Taurus. En ook de TRAXX-familie is meer afgeronder geworden in de latere iteraties. Zo zie je vooraan een TRAXX MS3 en daarachter een TRAXX2
[Afbeelding]
Die BR188 is overigens ook een mooie lok, hoewel hij wel erg op de BR187 lijkt.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Bron, en (veel) meer info: Dit is het beste treinstation van Nederland (en dit het slechtste)Klimmen-Ransdaal is het beste treinstation van Nederland. Vrijwel alle treinreizigers (97 procent) geven het Limburgse stationnetje minstens een zeven. Dat blijkt uit de nieuwe Stationsbelevingsmonitor van NS en ProRail. Arnhem Centraal en Rotterdam Centraal zijn de beste grote treinlocaties, Lage Zwaluwe met afstand de slechtste.
[...]
Gedeeld nummer twee zijn het Friese Mantgum en Houthem-St.Gerlach (Limburg). Ruim 9 op de 10 reizigers (93 procent) oordelen zeer positief. Andere kleine stations in de top tien zijn Koudum-Molkwerum, Klarenbeek en Kropswolde.
Toch doen ook grote stations het vaak uitstekend. Rotterdam Centraal en Arnhem Centraal staan gedeeld vierde: 93 procent van de reizigers vindt beide locaties minstens een zeven waard. Delft, Haarlem, Utrecht CS en Breda eindigen allemaal in de top twintig.
Slechtste station is Lage Zwaluwe. Minder dan drie op de tien reizigers (27 procent) is content met het Noord-Brabantse station. Volgens NS komt dat onder meer door de grote afstand tot het dorp en de ligging naast de snelweg. Op één na slechtste station is het Zeeuwse Rilland-Bath (32 procent tevreden reizigers), en daarvoor Den Helder-Zuid (33 procent).
Over de hele linie is ruim driekwart (77 procent) van de 150.000 gepeilde treinreizigers tevreden met de 395 treinstations. Dat is een procentje meer dan het jaar ervoor. In 2014 was dat slechts tweederde (65 procent) beduidend. Sindsdien is er veel verbeterd en zijn veel stations vernieuwd. NS en ProRail hopen de tevredenheid van reizigers komende jaren verder te vergroten. Vorig jaar kondigden beiden aan dat 200 kleinere stations komende jaren een upgrade krijgen.

Virussen? Scan ze hier!
wildhagen schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 05:35:
[...]
Bron, en (veel) meer info: Dit is het beste treinstation van Nederland (en dit het slechtste)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk dat het lage aantal gebruikers van die stations een hele grote afwijking geeft.
Signatures zijn voor boomers.
Maar dat Lage Zwaluwe onderaan staat begrijp ik wel.
Dat station is ook wel zo'n naargeestig tochtgat midden in de polder ook. Niets te doen, niets te halen, geen enkele beschutting.
Ik ben er een keer in het najaar (~'15) met een volle spits-intercity Den Haag-Venlo gestrand. NS regelt bussen maar dat duurt dus minstens een uur voor de eerste er zijn. Wel kudos dat NS ook snapt dat hier niets te halen is en een medewerker met een kofferbak vol frisdrank en chips langs stuurde. Het blijft toch mijn meest vervelende treinervaring.
Ik ben er een keer in het najaar (~'15) met een volle spits-intercity Den Haag-Venlo gestrand. NS regelt bussen maar dat duurt dus minstens een uur voor de eerste er zijn. Wel kudos dat NS ook snapt dat hier niets te halen is en een medewerker met een kofferbak vol frisdrank en chips langs stuurde. Het blijft toch mijn meest vervelende treinervaring.
Ik ken Lage Zwaluwe en Den Helder Zuid vooral als stations waar het altijd waait en bij slecht weer een hel is om te verblijven.Aomi schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 07:36:
Maar dat Lage Zwaluwe onderaan staat begrijp ik wel.
Waarom is Lage Zwaluwe eigenlijk zo'n groot station (als in: veel perrons/sporen)? Er is daar niks. Waarom zou een trein daar stoppen.
Knooppunt van sporen. Er staan daar ook altijd veel goederentreinen. Ik heb weleens begrepen dat lange goederentreinen en treinen met gevaarlijke stoffen die Zeeland-België (en vv) doen niet in Roosendaal mogen keren maar doormoeten naar Lage Zwaluwe. Ook voor de bediening naar Moerdijk en Oosterhout moet er daar gerangeerd/kopgemaakt worden.
Daarnaast bedient het station kleine dorpjes als Moerdijk, Zevenbergschehoek en Lage Zwaluwe.
Het station dient ook als overstapstation bij calamiteiten of werkzaamheden tussen Breda - Etten-leur - Roosendaal.
Daarnaast bedient het station kleine dorpjes als Moerdijk, Zevenbergschehoek en Lage Zwaluwe.
Het station dient ook als overstapstation bij calamiteiten of werkzaamheden tussen Breda - Etten-leur - Roosendaal.
[ Voor 22% gewijzigd door Aomi op 21-02-2020 08:38 ]
Ik denk dat dat ook wel meetelt: Doordat het technisch zo'n groot complex is, meer perronsporen dan een Tilburg bv, verwacht je ook iets in reizigersfaciliteiten. Dan wordt je extra teleurgesteld dat er niets is.Haribo112 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:15:
Waarom is Lage Zwaluwe eigenlijk zo'n groot station (als in: veel perrons/sporen)? Er is daar niks. Waarom zou een trein daar stoppen.
Ik vind het op zich niet eens zo'n gek resultaat, vooral omdat men kijkt naar het percentage dat een 7 of hoger scoort.Maasluip schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 07:24:
Ja, vast. De meeste topstations zijn niet meer dan een perron langs de lijn. Klarenbeek, Koudum-Molkwerum, Kropswolde, Dalfsen, Mantgum. Daar is niets te vinden.
Ik denk dat het lage aantal gebruikers van die stations een hele grote afwijking geeft.
- Laat van een ver kantoor kom en wat wil eten voor ik huiswaarts keer.
- Ik een OV fiets nodig heb om mijn bestemming te bereiken.
- Een overstap niet haal en moet wachten op een volgende trein.
En Rilland-Bath als "mooie" tweede.. Dat is ook een station waarvan je het bestaansrecht écht kunt betwijfelen..
Vroeger (als in: in de stoom-tijd) was Lage Zwaluwe een vrij belangrijk knooppunt van diverse lijnen. Het was ook het eindpunt van een eigen lijn zelfs (Halvezolenlijn, die nu niet meer bestaat). Ook nu kruisen er nog meerdere treinen (Breda<>Randstad en Roosendaal<>Randstad).Haribo112 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:15:
Er werd vroeger ook behoorlijk wat gerangeerd, er lag/ligt een disproportioneel aantal rangeersporen bijvoorbeeld.
Zie ook dit:
(van de wiki over de Halvezolenlijn)Lage Zwaluwe fungeerde als overlaadpunt voor scheepvaart van en naar Rotterdam.
Dat zie je dus terug in de omvang van het emplacement:

Dit is een foto 2002, waar het HSL-spoor er nog niet ligt, dat is rechts in aanbouw.
Dat geld voor wel meer Zeeuwse stations. Krabbendijke, Arnemuiden en Kapelle-Biezelinge zijn ook stations waar 2 mensen en een halve paardekop gebruik van maken.nextware schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:23:
En Rilland-Bath als "mooie" tweede.. Dat is ook een station waarvan je het bestaansrecht écht kunt betwijfelen..
Sinds de veerboten weggevallen zijn, mag je Kruiningen-Yerseke daar ook wel bij rekenen. Vroeger was het daar best druk met alle verkeer voor de veerboten, maar nu mag je blij zijn als er een halve paardekop in- of uitstapt.
En Vlissingen-Souburg bestaat ook alleen maar vanwege die school die daar ligt, met de scholieren als reizigers. Anders zou dat station ook zo dood als een pier zijn, en mogelijk niet eens bestaan.
[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 21-02-2020 16:58 ]
Virussen? Scan ze hier!
Kruiningen-Yerseke valt nog best mee. In de spits stappen daar nog best veel scholieren uit en in. In de volksmond heet het "Stasjon Lambweston".. veel mensen die daar werken maken er gebruik van de trein.
Volgens deze site heeft Kruiningen-Yerseke 826 op- en uit-stappers per dag, ten opzicht van 486 voor Rilland-bath. Dus veel minder dan het dubbele.nextware schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:18:
Kruiningen-Yerseke valt nog best mee. In de spits stappen daar nog best veel scholieren uit en in. In de volksmond heet het "Stasjon Lambweston".. veel mensen die daar werken maken er gebruik van de trein.
Het zijn beiden een aantal van de minst gebruikte NS-stations van Nederland.
Virussen? Scan ze hier!
De lijn Sittard-Heerlen would like to have a word. Maar daar is het deels het aantal stations dat mekaar rap opvolgt dan het gebrek aan reizigers.wildhagen schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:29:
[...]
Volgens deze site heeft Kruiningen-Yerseke 826 op- en uit-stappers per dag, ten opzicht van 486 voor Rilland-bath. Dus veel minder dan het dubbele.
Het zijn beiden een aantal van de minst gebruikte NS-stations van Nederland.
Cash is king.
Maandag 17 februari 2020 om 04:30 stond ik klaar bij het gebouw de Remise (voor Spoormensen een bekende plek) op het rangeer terrein te Amersfoort om mee te gaan als passagier met onze Locomotief Vossloh G1206 ofwel "Carin". Om 5:00 vertrokken we naar Creilo om daar de boveleidingskaravaan bestaande uit HWB-Gemma-Blauwe wagen-opwikkelunit-HBW op te halen, vast te koppelen en naar Weesp te gaan voor een rijdraad vernieuwing.
Hoe werkt het?
Opbouw Gemma: De Gemma-werktrein bestaat uit drie delen:
* eerst de HBW (Hef bordes wagen) maakt de rijdraden los,
* dan de Gemma zelf samen met (blauwe) materiëlenwagen om de nieuw draden te trekken en de
opwikkelunit om de oude draden op te wikkelen er achter.
* Dan de derde machine is weer een HBW om de draad in te bouwen.
Het was een zeer koude, maar zonnige dag en wat een gave ervaring maar weer

Carin

Instructie van de BBD

Bovenleidingvernieuwingstrein Gemma

vvvv

Bovenleidingsfilm in de maak, wanneer deze klaar zal ik hem ook posten
Hoe werkt het?
Opbouw Gemma: De Gemma-werktrein bestaat uit drie delen:
* eerst de HBW (Hef bordes wagen) maakt de rijdraden los,
* dan de Gemma zelf samen met (blauwe) materiëlenwagen om de nieuw draden te trekken en de
opwikkelunit om de oude draden op te wikkelen er achter.
* Dan de derde machine is weer een HBW om de draad in te bouwen.
Het was een zeer koude, maar zonnige dag en wat een gave ervaring maar weer

Carin

Instructie van de BBD

Bovenleidingsfilm in de maak, wanneer deze klaar zal ik hem ook posten
[ Voor 8% gewijzigd door jefjef op 24-02-2020 20:29 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
He moet natuurlijk 17 feb zijn. Thnxs!Bastien schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:31:
Leuk @jefjef
Alleen moet 17 november 2020 nog komen
Het was ook echt gaaf om mee te maken
Dat lage Zwaluwe zoveel perronsporen heeft komt voornamelijk door de splitsing naar Roosendaal en Breda.Haribo112 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:15:
Deze splitsing lag vroeger gelijkvloers voorbij het station, vanaf de Moerdijkbrug gezien. Daar lagen wissels waar je richting Breda met 80km/u doorheen mocht. (Langzamer was beter want je kreeg op het wissel een enorme douw opzij als je 80 km/u aanhield.)
Er waren toen ook maar twee perronsporen.
Rond 1987 (dacht ik) is de splitsing, inclusief fly-over, praktisch gezien voor het station komen te liggen. Hierdoor konden treinen uit Roosendaal conflictvrij het spoor naar Breda kruisen en er hoefde niet meer afgeremd te worden naar 80 km/u.
Doordat de splitsing nu voor het station ligt moesten er dus perrons komen voor alle richtingen en zodoende zijn er nu vier perronsporen.
Het is overigens nog steeds mogelijk om na het station gelijkvloers te splitsen en dat heeft vooral te maken met de zuidelijke aansluiting van het goederenemplacement waar treinen uit beide richtingen kunnen binnenkomen en vertrekken.
Van deze wissels wordt ook wel eens gebruik gemaakt om treinen in dezelfde richting elkaar te laten inhalen.
Overigens waren de perrons in eerste instantie alleen via een overpad te bereiken. In 2003 is de voetgangersbrug gekomen waardoor reizigers ook de HSL-sporen kunnen oversteken.
Serieuze botsing, met bovengemiddelde schade en overlast vandaag....

Het treinstel is de Flirt nummer 2216.
Bron: Enorme ravage na botsing tussen trein en vrachtwagen in Berkel-Enschot, urenlang geen treinenEen trein is woensdagochtend op een vrachtwagen gebotst bij een spoorwegovergang in Berkel-Enschot. Volgens de politie is niemand gewond geraakt. Door het ongeluk rijden urenlang geen treinen tussen Tilburg en Den Bosch.
Het ongeluk gebeurde rond negen uur op de overgang bij de Brem, op de grens van Udenhout en Berkel-Enschot. "De motor van de vrachtwagenchauffeur viel stil op de overweg", verklaart een politiewoordvoerder. "Hij is op tijd uit de vrachtwagen geklommen. Het is een wonder dat hij niet gewond raakte."
Op het moment van het ongeluk zaten volgens een NS-woordvoerder 250 passagiers in de trein. Zij zijn inmiddels op een evacuatietrein gestapt. De problemen op het spoor duren naar verwachting tot 14.30 uur. Er rijden stopbussen tussen Breda, Gilze-Rijen, Tilburg Reeshof en Tilburg.
De trein reed van Den Bosch naar Tilburg. De trein heeft de vrachtwagen nog zo'n honderd meter meegesleept. De chauffeur vervoerde jonge bomen. Een berger is de ravage aan het opruimen.
Bron: Treinreizigers in shock na aanrijding met vrachtwagen: 'Luid getoeter en daarna een harde klap'De passagiers van de trein die woensdagmorgen op een vrachtwagen botste bij Berkel-Enschot zijn hevig geschrokken. De klap was hevig, maar niemand raakte gewond. “Ik ben in shock”, vertelt Simon Kumeling. “Ik zat met een collega te kletsen en ineens een grote klap.”
Ook Ralph van Dongen (32) uit Vught was om half negen in de bewuste trein gestapt in Den Bosch. “Ik was op weg naar mijn werk in Tilburg. “Ineens hoorde ik luid getoeter en direct volgde een harde klap.”
Ralph zat voorin de trein en zag de vrachtwagen na de aanrijding naast de trein liggen. “Ik werk bij een fietsenmaker in Tilburg, maar mijn baas zei al dat ik maar een dagje vrij moest nemen. Ik kom niet meer in Tilburg.”
Simon was op weg naar school in Tilburg. “In een keer stonden we stil”, vertelt hij met nog trillende stem. “Gelukkig bleef iedereen in zijn stoel zitten. Niemand is gevallen of gewond geraakt. Na de klap werd het even heel stil.”
Rond kwart over tien, bijna anderhalf uur na de crash, werden de honderden passagiers door een andere trein opgehaald. Deze brengt ze terug naar Den Bosch.

Het treinstel is de Flirt nummer 2216.
Virussen? Scan ze hier!
NOS: Eerste klasse verdwijnt uit treinen in Groningen en Friesland
Ergens vind ik dit niet eens zo'n heel slecht idee voor sprinters:
- De meeste mensen zitten er niet al te lang in
- De eerste klasse is vaak niet heel erg gevuld
- Gezien de relatief korte ritjes is werken toch bijna geen optie
@St00mwals Ik zit anders dagelijks 2x 25 minuten in de eerste klasse van een FLIRT. Ideaal om de drukte (daarmee bedoel ik het gedrag van de passagiers) van de 2e klasse te vermijden.
Op mijn traject is de eerste klasse toch meestal voor meer dan de helft gevuld.
Op mijn traject is de eerste klasse toch meestal voor meer dan de helft gevuld.
Dat is precies waarom ik eerste klasse reis als ik met de trein ga.St00mwals schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:06:
Precies en je zal maar afhankelijk zijn van een sprinter en toch eerste klas willen reizenPolarBear schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:20:
[...]
Dat is precies waarom ik eerste klasse reis als ik met de trein ga.
Lijkt mij geen geweldig plan.
поезд принадлежит всем, товарищ
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Als je dit nu had gepost als een linkje naar google translate, had dit iets gemakkelijker geweestevilution schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:55:
En ik ben niet akkoord met je stelling. Ik wil iedereen wel een kans geven, maar sommigen verdienen het gewoon om er nooit meer op te mogen
Omdat niet iedereen Russisch spreekt, hier de vertalingevilution schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:55:
Maar de volgende keer graag even zelf toevoegen als iets in een niet-gangbare taal staat.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Berichtkop klopt niet helemaal, ook NS rijdt in Groningen en Friesland en daar zit en blijft gewoon 1e klas in.St00mwals schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:06:
- De meeste mensen zitten er niet al te lang in
- Gezien de relatief korte ritjes is werken toch bijna geen optie
De islam kan uw vrijheid schaden
St00mwals schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:06:
Maar niet in Groningen en Friesland. De Wadlopers hadden bij aflevering ook geen eerste klas. Maar na de ombouw wel, en alleen in Groningen, want dat wilde de provincie zo graag.Het ontbreken van de eerste klasse is zeldzaam in Nederland
Had misschien even /s toe moeten voegen...deepbass909 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:29:
[...]
Omdat niet iedereen Russisch spreekt, hier de vertaling
Maar de volgende keer graag even zelf toevoegen als iets in een niet-gangbare taal staat.
De opmerking was bedoeld voor de voorstanders van afschaffen van de eerste klasse. Ik reis zelf eerste klasse dus behoor niet tot die groep
En hoe moeilijk is klikkerdeklik "zoek op google"? Het vertalen kostte mij meer tijd
Het was voor mij ook heel erg wennen toen ik na 5jaar 40min eerste klasse naar 10 min tweede klasse ging.PolarBear schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:20:
[...]
Dat is precies waarom ik eerste klasse reis als ik met de trein ga.
Niet zozeer de ruimte en gegarandeerde (op verstoringen na), maar wat kunnen o.a. scholieren een herrie maken

Ik ben ook niet direct voorstander van het idee, maar aan de andere kant vind ik het idee niet zo heel vreemd in de strijd tegen volle treinen.
Laat dat nu net ook letterlijk in het artikel staan.Wokschotel schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:45:
[...]
Berichtkop klopt niet helemaal, ook NS rijdt in Groningen en Friesland en daar zit en blijft gewoon 1e klas in.
Het heeft volgens mij ook vrij weing toegvoegde waarde in de Arriva-stellen in het noorden. Het is maar een klein uiteinde van een van de coupes, er is (zo op het oog) niet noemenswaardig meer arm of beenruimte (er is wel een armsteun in het midden die de tweede klas niet heeft) en het heeft een open verbinding met de rest van de coupe die tweede klas is, dus het gekwetter komt gewoon door.St00mwals schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:11:
Het was voor mij ook heel erg wennen toen ik na 5jaar 40min eerste klasse naar 10 min tweede klasse ging.
Niet zozeer de ruimte en gegarandeerde (op verstoringen na), maar wat kunnen o.a. scholieren een herrie maken
Disclaimer: ik heb bij Arriva nooit eerste klas gereisd, wel bij de NS, en daar vond ik het wel meerwaarde hebben.
Bij IC's van de NS zit er nog wel kwaliteitsverschil tussen de klassen.
Bij de stoptreinen/sprinters is het dezelfde kwaliteit in een ander kleurtje en hou je alleen de meer zitplaatskans over als voordeel. Wat een belangrijk voordeel kan zijn.
Bij de stoptreinen/sprinters is het dezelfde kwaliteit in een ander kleurtje en hou je alleen de meer zitplaatskans over als voordeel. Wat een belangrijk voordeel kan zijn.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Berichtkop zei ik daarom ook.Luke! schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:14:
[...]
Laat dat nu net ook letterlijk in het artikel staan.
De islam kan uw vrijheid schaden
@Wokschotel Er staat niet dat het uit alle treinen verdwijnt
[ Voor 64% gewijzigd door Migrator op 26-02-2020 15:38 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Het is dan wel geen trein van Arriva in Groningen of Friesland maar begin mijn treinreis altijd op het traject Emmen- Zwolle. Ik reis zowel 1e als 2e klas (afhankelijk van tijdstip e.d. Maar zit in de treinstellen van Arriva eigenlijk liever in de 2e klas stiltecoupe dan in de eerste klas. Het enige verschil is dat de 2e klas een andere stof op de stoelen heeft en over het algemeen lekker rustig is (veel mensen denken ook dat het de 1e klas is)
Reis is verder met de NS dan is 1e klas vaak wel fijner. Maar ook daar kan het behoorlijk druk zijn. Laatst nog de trein van iets na 16u uit Amersfoort met moeite een plek in de 1e klas
Reis is verder met de NS dan is 1e klas vaak wel fijner. Maar ook daar kan het behoorlijk druk zijn. Laatst nog de trein van iets na 16u uit Amersfoort met moeite een plek in de 1e klas
Volgens mij gaan de proeven met een waterstof-trein van het type iLint binnenkort plaatsvinden. In de spotterskringen hoor ik al wat spannende informatie over een aanstaande overbrenging voor vanavond.

Deze trein dus, die ik enkele jaren geleden tijdens InnoTrans gefotografeerd heb.

Deze trein dus, die ik enkele jaren geleden tijdens InnoTrans gefotografeerd heb.
[ Voor 30% gewijzigd door AW_Bos op 26-02-2020 17:49 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Hier nog iemand. Enigszins stil (jammer dat er een open verbinding is met het niet-stille deel van de coupe, in ieder geval in het noorden) en geen vis-a-vis opstelling.Sabes schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:16:
Maar zit in de treinstellen van Arriva eigenlijk liever in de 2e klas stiltecoupe dan in de eerste klas.
There you go:AW_Bos schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:48:
Volgens mij gaan de proeven met een waterstof-trein van het type iLint binnenkort plaatsvinden. In de spotterskringen hoor ik al wat spannende informatie over een aanstaande overbrenging voor vanavond.
[Afbeelding]
https://nos.nl/artikel/23...gekomen-in-nederland.html
Hij schijnt er dus al te zijn.AW_Bos schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:48:
[Afbeelding]
Ander vraagje @AW_Bos heb jij nog een filmpje/foto van een ICE-TD 605 in Nederland?
Die trein moet er nu wel zijn. Ik hoor dat er op 7 maart een mogelijkheid is tot een bezoek tot die trein (vast niet rijdend). Maar ik ga eens kijken of dit wel officieel bevestigd kan worden, en of iemand dit anders hier kan bevestigen 
@SRich Dat was toch een jaartje of 20 terug? Toen filmde ik nog niet eens, en begon ik net aan mijn spoorweghobby
@SRich Dat was toch een jaartje of 20 terug? Toen filmde ik nog niet eens, en begon ik net aan mijn spoorweghobby
Kan je gelijk een mooi artikel voor treinenweb makenAW_Bos schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 23:04:
Die trein moet er nu wel zijn. Ik hoor dat er op 7 maart een mogelijkheid is tot een bezoek tot die trein (vast niet rijdend). Maar ik ga eens kijken of dit wel officieel bevestigd kan worden, en of iemand dit anders hier kan bevestigen
Oke, jammer@SRich Dat was toch een jaartje of 20 terug? Toen filmde ik nog niet eens, en begon ik net aan mijn spoorweghobby
Ik net wat leuk gepubliceerd op mijn site over deze trein. Maar een bezoek staat wel op de planning. Of ik moet iemand zien te vinden omdat ik eigenlijk al een afspraak heb. Maar ik doe mijn best.SRich schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 23:05:
[...]
Kan je gelijk een mooi artikel voor treinenweb maken
Ik heb het stel al eens in Berlijn op InnoTrans 2016 gezien.

Interieur is haast gelijkwaardig aan die van een normale Lint, echter met wat stoeltjes met bedrukt H2O motiefje. Helaas heb ik die foto's hier niet van. Van de stuurstand-foto weet ik even niet zeker of di de iLint is. Maar ik vermoed van wel gezien ik wat PZB thingies zie, en een tweedelige trein op het scherm.
[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 26-02-2020 23:26 ]
In principe is het enige verschil (buiten de tank) de opwekking van elektriciteit toch en een paar accu pakketten.AW_Bos schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 23:24:
[...]
Ik net wat leuk gepubliceerd op mijn site over deze trein. Maar een bezoek staat wel op de planning. Of ik moet iemand zien te vinden omdat ik eigenlijk al een afspraak heb. Maar ik doe mijn best.
Ik heb het stel al eens in Berlijn op InnoTrans 2016 gezien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Interieur is haast gelijkwaardig aan die van een normale Lint, echter met wat stoeltjes met bedrukt H2O motiefje. Helaas heb ik die foto's hier niet van. Van de stuurstand-foto weet ik even niet zeker of di de iLint is. Maar ik vermoed van wel gezien ik wat PZB thingies zie, en een tweedelige trein op het scherm.
En draaistellen met elektrische draaistroommotoren, een elektrische tractieinstallatie, etc etcSRich schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 00:20:
[...]
In principe is het enige verschil (buiten de tank) de opwekking van elektriciteit toch en een paar accu pakketten.
SRich schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 23:00:
[...]
Ander vraagje @AW_Bos heb jij nog een filmpje/foto van een ICE-TD 605 in Nederland?
13 jaar terug, via Utrecht CS naar de RAI. Filmpje.AW_Bos schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 23:04:
[...]
Het is wel een vreemd fenomeen: deze stellen zijn niet toegelaten in Nederland en hebben geen ATB aan boord. Maar omdat een stel hoge piefen hem wil showen, mag het (ook nog eens gekoppeld...) opeens zomaar wel dwars door het land tuffen. Ik heb me laten vertellen dat de 160km/h is aangetikt tussen Utrecht en Amsterdam. Zonder enige beveiliging...
[ Voor 46% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 27-02-2020 07:59 ]
Ik reis met mijn abbo voor buiten de spits 1e klasse.LordSinclair schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:09:
Bij IC's van de NS zit er nog wel kwaliteitsverschil tussen de klassen.
Heb vanwege werkzaamheden deze weken nu een sprinter op traject Dordrecht - Den Haag.
Maar de beenruimte 1e klasse is nog minder als bij die oude sprinters in de 1e klasse

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dat hebben toch alle dieseltjes tegenwoordig. elke diesel is eigenlijk een elektrische trein met een eigen elektriciteitsopwekker.trolleystad schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 07:46:
[...]
En draaistellen met elektrische draaistroommotoren, een elektrische tractieinstallatie, etc etc
Hoezo tegenwoordig, vijftig jaar geleden al.SRich schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:34:
[...]
Dat hebben toch alle dieseltjes tegenwoordig. elke diesel is eigenlijk een elektrische trein met een eigen elektriciteitsopwekker.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Misschien doelt Trolleystad erop dat de oorspronkelijke Lint geen dieselectrisch treinstel is, maar een dieselmechanisch treinstel. Dus met directe aandrijving door de dieselmotor van de assen (met een automatische versnellingsbak ertussen dan wel).SRich schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:34:
[...]
Dat hebben toch alle dieseltjes tegenwoordig. elke diesel is eigenlijk een elektrische trein met een eigen elektriciteitsopwekker.
Dit in tegenstelling tot (bijvoorbeeld) de GTW's en Buffels.
De Stadler RailShuttle is ook zo'n voorbeeld van een dieselmechanisch treinstel.
[ Voor 12% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 27-02-2020 13:40 ]
Wat betreft locomotieven heb je gelijk. Maar qua treinstellen (DMU's enz) niet.Freee!! schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:36:
[...]
Hoezo tegenwoordig, vijftig jaar geleden al.
Ik denk dat je gelijk heb.Heroic_Nonsense schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:39:
[...]
Misschien doelt Trolleystad erop dat de oorspronkelijke Lint geen dieselectrisch treinstel is, maar een dieselmechanisch treinstel. Dus met directe aandrijving door de dieselmotor van de assen (met een automatische versnellingsbak ertussen dan wel).
Dit in tegenstelling tot (bijvoorbeeld) de GTW's en Buffels.
De Stadler RailShuttle is ook zo'n voorbeeld van een dieselmechanisch treinstel.
Alleen de Wadlopers niet. Maar de Plan U en X (DE1 en DE2) en ook vooroorlogs dieselmaterieel was dieselelektrisch.SRich schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:44:
[...]
Wat betreft locomotieven heb je gelijk. Maar qua treinstellen (DMU's enz) niet.
En DM'90, ook geen dieselelektrisch materieel. hydrodynamisch.
Ontheffing voor een enkele rit, met twee machinisten voorop? Dan is er best wel wat mogelijk.Heroic_Nonsense schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 07:53:
[...]
Het is wel een vreemd fenomeen: deze stellen zijn niet toegelaten in Nederland en hebben geen ATB aan boord. Maar omdat een stel hoge piefen hem wil showen, mag het (ook nog eens gekoppeld...) opeens zomaar wel dwars door het land tuffen. Ik heb me laten vertellen dat de 160km/h is aangetikt tussen Utrecht en Amsterdam. Zonder enige beveiliging...
Destijds reden er natuurlijk ook minder treinen dan tegenwoordig, waardoor het wat makkelijker in te passen was en een risicoberekening anders uitviel dan vandaag de dag het geval zou zijn.
We are shaping the future
Wat mij niet duidelijk is, of dit kwam toch niet naar voor uit het filmpje, of dit een commerciële rit (dus met passagiers) betrof. Niet-commerciële ritten met materieel dat niet aan de netvoorwaarden voldoet, gebeurt meer dan je denkt (of toch in België). Onder meer alle homologatieritten vallen hieronder. Dan heb je wel een trein die, op papier, over alle beveiligingen beschikt, maar je weet niet of die ook zal reageren zoals je wenst.Heroic_Nonsense schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 07:53:
Ik heb, als beginnende onderstationschef op Blok 12 FCV, zo onde rmeer de homologatieritten begeleid vanop het seinhuis van HSL 4 (hier was het materieel wel getest maar niet de spoorlijn) en Fyra (daar faalden de testritten nog op de nacht van vrijdag op zaterdag, en iedereen was er van verbaasd dat die op zondag commercieel ging rijden), desiro, M6 aan 200km/u, en de M7 is gedeeltelijk ook in onze zone gebeurd.
Als testbaan voor nieuw materieel wordt tegenwoordig nogal snel HSL 4 gebruikt, en dan tot in het station van Antwerpen-Centraal. Dan heeft men zowel laterale seininrichting als seinbakens, 25kV en 3kV. Maar om op het "testcircuit" te geraken, rijden deze treinen natuurlijk wel over lijnen die wel in dienst zijn.
Verder heb je natuurlijk ook nog overbrengingsritten van materieel dat niet (meer) voldoet, maar dat is normaal als gesleept materieel, en niet op eigen kracht. Ik denk dan bijvoorbeeld van die mat'54 die een paar jaar geleden naar Nederland is overgebracht. Of aan het stel dat in 2017 in Leuven op zijn kant is gegaan. Een gedeelte van dat stel is via het spoor afgevoerd (heb ik ook trouwens ten velde begeleid op zijn laatste kilometers).
Van al die ritten zijn hele draaiboeken van. Daarin staat op welke lijnen die treinen moeten/mogen rijden, waar ze normaalspoor/tegenspoor(verkeerd spoor) moeten rijden, aan welke snelheid ze mogen rijden, of er op het nevenliggend spoor verkeer mag plaatsvinden...
Wat ik weet is dat er aan boord mensen waren van de Euregio; het doel van de rit was ook om de Euregio te promoten. Die mensen zijn geen spoormedewerkers natuurlijk (eerder ambtenaren en medewerkers van adviesbureau's), maar of ze dan als passagiers te classificeren zijn durf ik niet te zeggen. Evenmin of de rit als commercieel te classificeren is.Arator schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:57:
[...]
Wat mij niet duidelijk is, of dit kwam toch niet naar voor uit het filmpje, of dit een commerciële rit (dus met passagiers) betrof.
[...]
Zonder beïnvloeding, het baanvak en seinstelsel waren al wel uitgelegd op 160km/u. Ze hebben op de Hanzelijn ook 220 gereden zonder beïnvloeding.Heroic_Nonsense schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 07:53:
[...]
[...]
13 jaar terug, via Utrecht CS naar de RAI. Filmpje.
Zonder toelating is dan wel weer apart ja.
NS stelt pakket van eisen op voor nieuwe generatie dubbeldekkers:
https://www.treinreiziger...-generatie-dubbeldekkers/
De treinen moeten vanaf 2027 op het spoor staan en vervangen dan de laatste ICMm- en DDZ-stellen. De werknaam voor het project is "DDNG".
De treinen moeten vanaf 2027 op het spoor staan en vervangen dan de laatste ICMm- en DDZ-stellen. De werknaam voor het project is "DDNG".
Ja maar waarom niet wat sneller.Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:22:
Tevens vraag ik mij af waarom niet alle ICNG naast 1.5 kV/25kV ook van 3kV worden voorzien. Zeker als de bovenleidingsspanning in de toekomst 3 kV word.
En als NS meer naar Duitsland wil gaan rijden bestel dan ICNG die ook naar Duitsland mogen en dan ook 250 km/u kunnen.
En zo te zien alleen het koprijtuig gelijkvloers? Wat wa shet nou? Onze perrons te hoog voor gelijkvloerse instap o.i.d.?Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:22:
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Tijdje terug kwam dit voorbij: Heroic_Nonsense in "Het grote spoorwegentopic - deel 23" en wat berichten daar omheenIllegal_Alien schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:59:
[...]
En zo te zien alleen het koprijtuig gelijkvloers? Wat wa shet nou? Onze perrons te hoog voor gelijkvloerse instap o.i.d.?
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:22:
Moest direct aan Wikipedia: SNCF Z 22500 denken... Gaat primaFinancieel directeur Bert Groenewegen: “We willen geen dubbeldekkers meer voor de sprinterdiensten omdat het in- en uitstappen daarbij te veel tijd kost. We hebben daarvoor echt treinstellen met meer deuren nodig. Dubbeldekkers zijn daarentegen wél geschikt voor intercitydiensten.”
De bron heeft geen volledige opsomming van het eisenpakket; misschien is dat nog niet compleet of nog geheim.Illegal_Alien schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:59:
[...]
En zo te zien alleen het koprijtuig gelijkvloers? Wat wa shet nou? Onze perrons te hoog voor gelijkvloerse instap o.i.d.?
Wellicht staat er wat in over gelijke instap (al dan niet met een oplossing als Siemens met de Desiro HC biedt) of wellicht volstaat NS met een rolstoellift.
We zullen zien.
Ik hoop dat NS in ieder geval nadenkt over het gebruik van de treinen zodat we geen herhaling van de VIRM( zonder tweede 'm') krijgen. Ik wil ook kunnen opstaan uit mijn stoel zonder:
a) mijn hoofd te stoten en
b) de rugleuning van mijn voorbuurman moet vastgrijpen zodat ik niet omval en
c) mij tussen het koffietafeltje en de niet beweegbare armleuning te moeten doorwurmen op die-ene-enkele-stoel-direct-naast-de-deur-op-de-bovenverdieping-waarvan-iedereen-nu-precies-weet-welke-ik-bedoel-want-geen-mens-past-daar-toch-in-of-wel-soms ?
[ Voor 3% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 28-02-2020 15:42 ]
ProRail en NS zijn al een jaar aan het steggelen over de DDNG, daarom is het eisenpakket nog niet openbaar.Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:38:
[...]
De bron heeft geen volledige opsomming van het eisenpakket; misschien is dat nog niet compleet of nog geheim.
Wellicht staat er wat in over gelijke instap (al dan niet met een oplossing als Siemens met de Desiro HC biedt) of wellicht volstaat NS met een rolstoellift.
We zullen zien.
Ik hoop dat NS in ieder geval nadenkt over het gebruik van de treinen zodat we geen herhaling van de VIRM( zonder tweede 'm') krijgen. Ik wil ook kunnen opstaan uit mijn stoel zonder:
a) mijn hoofd te stoten en
b) de rugleuning van mijn voorbuurman moet vastgrijpen zodat ik niet omval en
c) mij tussen het koffietafeltje en de niet beweegbare armleuning te moeten doorwurmen op die-ene-enkele-stoel-direct-naast-de-deur-op-de-bovenverdieping-waarvan-iedereen-nu-precies-weet-welke-ik-bedoel-want-geen-mens-past-daar-toch-in-of-wel-soms ?
Ik neem dan aan over de massa van de treinenArcticWolf schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:37:
[...]
ProRail en NS zijn al een jaar aan het steggelen over de DDNG, daarom is het eisenpakket nog niet openbaar.
En lengte.SRich schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:18:
[...]
Ik neem dan aan over de massa van de treinen
Ik neem aan dat de massa niet zo belangrijk is, eerder de asdruk. Ik geloof dat in Nederland het net nog niet overal op 22,5 ton per as is gebracht (last D4).SRich schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:18:
[...]
Ik neem dan aan over de massa van de treinen
Maar in het artikel, als het over het waarom enkeldeks van de ICNG gaat, geeft men de slappe bodem aan bij HSL-Zuid, lijkt me toch een beetje bullshit.
Een rijtuig meet normaal tussen de 25 en de 27 meter, met 4 assen. Dus dat is maximum 90 ton. 90 ton delen door 25 meter = 3,6 ton/meter. Een D4-lastlijn moet normaal 8 ton/meter aankunnen. Zelfs voor het minimum van het Nederlandse net (als ik internet mag geloven is dit bij jullie C2) is dit nog ver onder de norm. Men mag er toch vanuit gaan dat men bij de bouw van een spoorlijn rekening houdt met de bodemgesteldheid en men de nodige fundering voorziet.
In België hebben we ook tests gedaan met een M6-dubbeldekker aan 200km/u. Blijkbaar was dit om misselijk in te worden, vooral op het bovenverdiep. De M7-dubbeldekker rijdt wel aan 200km/u, maar die is er van bij de bouw ook op voorzien.
Metro Noord-Zuidlijn naar Schiphol
Metro naar Almere.
Toevoeging nu: metro naar Haarlem.
https://www.parool.nl/cs-b59bb6b8
Metro naar Almere.
Doortrekken naar Haarlem van de metro vindt ik op zich wel een logische, maar als ik dit kaartje bekijk, komt die zo ongeveer parallel te liggen aan de spoorlijn Amsterdam-Haarlem. Ik had eerder verwacht dat ze het traject van de Zuidtangent (Schiphol-Hoofddorp-Haarlem) zouden volgen. Die vrije busbaan is al als betonbaan uitgevoerd, zodat er op een later moment rails ingefreesd kunnen worden voor lightrail.Get!em schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:44:
Metro Noord-Zuidlijn naar Schiphol
Metro naar Almere.
Overigens zijn er ook plannen om de Amstelveenlijn te verlengen naar Uithoorn, en wordt er al met een scheef oog gekeken om vanuit daar te verlengen naar Alphen a/d Rijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Oekiejoekie op 02-03-2020 14:00 ]
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Maar niet naar Amstelveen.Haribo112 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:43:
Dat slaat toch nergens op? Mensen uit Alphen aan de Rijn kunnen toch gewoon met de trein gaan?
Zijn er zoveel mensen die van Alphen naar Amstelveen willen reizen dat dat per metro/trein moet dan?
Het is ook een raar plan. Dan kun je beter de Oude Lijn naar Haarlem viersporig maken en er een leuke sprinterdienst op laten rijden. Ik bedoel: tussen Sloterdijk en Haarlem liggen alleen Halfweg-Zwanenburg en Hlm Spaarnwoude, waar alleen forenzen (zoals ik) en af en toe een verdwaalde IKEA-klant uit- en instappen. Nu lukt dat ook met een sprinter om de 30minuten en die zit, op de absolute spitsritten na, zelden vol.Oekiejoekie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:54:
[...]
Doortrekken naar Haarlem van de metro vindt ik op zich wel een logische, maar als ik dit kaartje bekijk, komt die zo ongeveer parallel te liggen aan de spoorlijn Amsterdam-Haarlem. Ik had eerder verwacht dat ze het traject van de Zuidtangent (Schiphol-Hoofddorp-Haarlem) zouden volgen. Die vrije busbaan is al als betonbaan uitgevoerd, zodat er op een later moment rails ingefreesd kunnen worden voor lightrail.
Via jouw voorstel komt de metro langs veel meer interessante plekken om een station te bouwen.
Ik stel voor: Wat gleuven frezen in de Basisweg en Zuidtangent en gaan met die banaan
Geschikt materieel heeft GVB al (S3 kan nog best even mee, de stoelen zijn nog niet helemaal uitgesleten) en ik mis de systeemwissel wel dus het moet gewoon zo...!
Uithoorn wist ik (werd al vanaf de aankondiging van de ombouw van metro naar tramlijn geroepen). Maar na Alphen a/d Rijn? Is dat oud zuur van het afblazen van de tram richting Leiden die er uit moet ofzo?Overigens zijn er ook plannen om de Amstelveenlijn te verlengen naar Uithoorn, en wordt er al met een scheef oog gekeken om vanuit daar te verlengen naar Alphen a/d Rijn.
Ja, lekker tuffen in een tram door de halve randstad, puik plan. Geen rug en zitvlees meer over als je de hele lijn zou afleggen denk ik
And why stop there? Doortrekken naar Rotterdam en Den Haag (Leiden overslaan, die hebben hun kans op een tram gehad!).
Vanaf Rotterdam door naar Hoek van Holland, a la Vogelfluglinie de boot op en richting Harwich. Daar rijdt Abellio, dus één-tweetje met NS en doortuffen naar London. Vervolgens Almere Pampus adverteren als buitenwijk van London met betaalbare woningen (zal ze leren, hadden ze maar niet voor de BREXIT moeten kiezen... nu mogen ze NOOIT meer in Almere wonen...).
Sorry ben in een sarcastische bui vandaag.
[ Voor 11% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 02-03-2020 16:37 ]
Ja, en in dat gebied zijn ook geen grote woningbouwlocaties. En die zullen er onder de rook van de Polderbaan en de Zwanenburgbaan ook nooit van z'n leven komen.Heroic_Nonsense schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:29:
[...]
Het is ook een raar plan. Dan kun je beter de Oude Lijn naar Haarlem viersporig maken en er een leuke sprinterdienst op laten rijden. Ik bedoel: tussen Sloterdijk en Haarlem liggen alleen Halfweg-Zwanenburg en Hlm Spaarnwoude, waar alleen forenzen (zoals ik) en af en toe een verdwaalde IKEA-klant uit- en instappen. Nu lukt dat ook met een sprinter om de 30minuten en die zit, op de absolute spitsritten na, zelden vol.
Sterker nog, de zuidtangent vertakt in Hoofddorp in de tak naar Haarlem, en de tak naar Nieuw-Vennep. Die tak naar Nieuw-Vennep die ook geschikt is en eindigt in een Vinexwijk met een 15.000 inwoners, die hoofdzakelijk forenzen. En die tak zou bijvoorbeeld ook doorgetrokken kunnen worden richting Sassenheim. Of richting Valkenburg.Via jouw voorstel komt de metro langs veel meer interessante plekken om een station te bouwen.
Inderdaad, die sneltram doet er van Westwijk al een eeuwigheid over om op Amsterdam-zuid te komen. Dat ding stopt werkelijk bij elke lantaarnpaal. En de dorpen tussen Alphen en Uithoorn zijn ook geen grote kernen. En daar uitbreidingsplannen maken, zodat de woningnood van Amsterdam verlicht wordt, is ook uitgesloten. Want Groene hart.Uithoorn wist ik (werd al vanaf de aankondiging van de ombouw van metro naar tramlijn geroepen). Maar na Alphen a/d Rijn? Is dat oud zuur van het afblazen van de tram richting Leiden die er uit moet ofzo?
Ja, lekker tuffen in een tram door de halve randstad, puik plan. Geen rug en zitvlees meer over als je de hele lijn zou afleggen denk ikDan hadden ze daar een volwaardige metro van moeten maken.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Toch wel, dat is per 1 januari 2019 vrijgegeven.Oekiejoekie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:37:
[...]
Ja, en in dat gebied zijn ook geen grote woningbouwlocaties. En die zullen er onder de rook van de Polderbaan en de Zwanenburgbaan ook nooit van z'n leven komen.
In de plannen staan nu zo'n 200.000 huizen in de aanvliegroutes van Schiphol gepland tussen 2020 en 2030.
Ik zag hem vanochtend aan de westkant van Leeuwarden geparkeerd staan.AW_Bos schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:48:
[Afbeelding]
En aanstaande zaterdag van 12:00 tot 16:00 te bezichtigen in Groningen.NMH schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:58:
[...]
Ik zag hem vanochtend aan de westkant van Leeuwarden geparkeerd staan.
Ow, die wilde even naar het andere spoor.
Wel een vreemde ontsporing, bocht naar rechts en de kopwagen is ook naar rechts gegaan. Je zou verwachten dat die rechtdoor wil.
Wel een vreemde ontsporing, bocht naar rechts en de kopwagen is ook naar rechts gegaan. Je zou verwachten dat die rechtdoor wil.
Lijkt alsof die op een wissel ontspoort is. Machinist zou in kritieke toestand zijn.
https://www.hln.be/nieuws...0-lichtgewonden~a3739708/
https://www.hln.be/nieuws...0-lichtgewonden~a3739708/
[ Voor 42% gewijzigd door cazzer22 op 05-03-2020 11:19 ]
Het Zwitserse nieuws heeft het over iets wat ik als verzakking interpreteer.
Siditamentis astuentis pactum.
NOS.nl geeft ook verzakking als oorzaak: https://nos.nl/artikel/23...rein-bij-straatsburg.htmlVarienaja schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:19:
Het Zwitserse nieuws heeft het over iets wat ik als verzakking interpreteer.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Gelukkig “weinig” aan de hand, maar je zou met die snelheid (270kmh) toch meer schade verwachten. Nu zijn alleen de voorste wagens uit de rails gelopen als ik het goed zie.
Volgens een franse twitteraar is er verzakking van uit een heuvel op het spoor terecht gekomen, waardoor de trein ontstpoordeIllegal_Alien schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:33:
[...]
NOS.nl geeft ook verzakking als oorzaak: https://nos.nl/artikel/23...rein-bij-straatsburg.html
Maar waar komt die schade aan de zijkant van de motorwagen nou vandaan, een mast geschampt?
Als je met 270km/u ontspoort is dat wel logischbvk schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:02:
Maar waar komt die schade aan de zijkant van de motorwagen nou vandaan, een mast geschampt?
Foto’s van het ongeluk: https://www.dna.fr/techni...ent-d-un-tgv-colmar-paris
Overigens in diverse berichten te lezen dat ze het ontwerp van de TGV met z’n jacobs-draaistellen als reden zien dat de trein niet gekanteld is. Tussen landverschuiving en plaats van stilstand zit 1500 meter.
Overigens in diverse berichten te lezen dat ze het ontwerp van de TGV met z’n jacobs-draaistellen als reden zien dat de trein niet gekanteld is. Tussen landverschuiving en plaats van stilstand zit 1500 meter.
A'dam PVOutput
Het was dus een aardverschuiving die de baan op kwam. De motorwagen zal wel een hoop aarde hebben geraakt.bvk schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:02:
Ik neem aan dat dit in de rijrichting van de trein is genomen.

[ Voor 36% gewijzigd door Maasluip op 06-03-2020 08:26 ]
De draaistellen zorgen er ook voor dat de trein netjes achter elkaar blijven staan. Dus geen vervelende opvouw situaties.ericplan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:10:
Foto’s van het ongeluk: https://www.dna.fr/techni...ent-d-un-tgv-colmar-paris
Een hele tijd terug, kan gemakkelijk een half jaar zijn, ging het hier in dit topic over grafitti, ik dacht een thalysstel dat speciaal geverfd was. Ik heb toen gezegd dat ik dergelijke zaken ook wist in het Antwerpse, maar ik vond ze niet meer terug. Tot vorige nacht ik er per toeval op liep, blijk ik dus altijd langs de verkeerde kant van die muur te passeren. Het heeft wat minder met treinen te maken, maar ze staan op Infrabel-domein, zijn in opdracht van Infrabel gezet, en ze hebben allemaal het kenmerkende B-logo, maar treinen zou ik er niet meer in herkennen

Vandaag zowat aangevlogen door een puber die in de stiltecoupé zeer luid muziek zat af te spelen op zijn telefoon. Toen ik de groep aansprak had deze puber duidelijk moeite om zich ook maar enigszins te kalmeren. Als zijn tante niet aan zijn jasje had getrokken was dat op geweld uitgelopen. Waar gaat dat heen met deze maatschappij?
[ Voor 43% gewijzigd door ocf81 op 07-03-2020 20:23 . Reden: verduidelijking ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Heeft iemand ervaring hoe de DB omgaat met omleidingen/missen overstap bij werkzaamheden?
In september gaan we met het gezin een paar dagen naar München. Ik had daarvoor een naar mijn idee leuke route uitgekozen (ICE 121 naar Duisburg om dan de ICE 1223 naar München te pakken over Paderborn en Fulda die maar 1 keer per dag lijkt te rijden). Maar dan staat er op de website dit:
Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt? Zou de DB de reiziger proactief een alternatief bieden (bijvoorbeeld met de NS naar Arnhem en dan verder met een bus), of is het allemaal je eigen verantwoordelijkheid?
In september gaan we met het gezin een paar dagen naar München. Ik had daarvoor een naar mijn idee leuke route uitgekozen (ICE 121 naar Duisburg om dan de ICE 1223 naar München te pakken over Paderborn en Fulda die maar 1 keer per dag lijkt te rijden). Maar dan staat er op de website dit:
Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk dat er werkzaamheden zijn, maar zekerheid heb je pas een paar dagen van te voren. En als dat inderdaad gaat gebeuren, dan gaat de 121 over Venlo naar Köln Messe/Deutz. Daar vandaan is het ruim een half uur naar Duisburg. Dat zou naar mijn idee nooit haalbaar zijn, de 121 doet er zo'n anderhalf uur over om van Utrecht naar Duisburg te rijden en de reguliere IC naar Venlo doet er ook al zo lang over, maar dan moet die dus nog verder naar Keulen.ICE 121: Utrecht Centraal->Köln Messe/Deutz Gl.11-12: Bauarbeiten. Es kann zu Änderungen am Fahrplan des Zuges kommen (bspw. veränderte Abfahrts-/Ankunftszeiten, Ausfall von Halten). Bitte überprüfen Sie Ihre Verbindung daher noch einmal kurz vor der Reise. Die Halte Düsseldorf Hbf, Duisburg Hbf, Oberhausen Hbf und Arnhem Centraal entfallen.
Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt? Zou de DB de reiziger proactief een alternatief bieden (bijvoorbeeld met de NS naar Arnhem en dan verder met een bus), of is het allemaal je eigen verantwoordelijkheid?
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!