hoevenpe schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:05:
[...]
Vergelijk het met de Lelylijn en het is een koopje, toch vindt een groot deel van Nederland dat dat een goede investering is.
De vraag is: willen we mensen daadwerkelijk op middellange afstanden de auto uit krijgen of is dat voor de buhne? Zo ja dan moet je hoogfrequente internationale betrouwbare alternatieven bieden, deze lijn zou dat kunnen zijn evenals het vervangen van de IC Enkhuizen-Heerlen door een IC Enkhuizen-Aken en de IC Zwolle-Roosendaal door een IC Zwolle-Antwerpen.
Ik heb geen idee wat de overheid nu wilt, zelfs 1 miljard euro voor Knooppunt Hoevelaken - Barneveld is teveel en het staat hier echt letterlijk altijd vast. Van 6u 's ochtends tot 18u 's avonds....
Het lijkt wel of ze alleen maar aan het discussiëren zijn over wat er niet mogelijk is. Den Haag Centraal (loopt volgens mij al letterlijk 12 jaar) en Haarlem zijn ook van die projecten, lopen al jaren, moet van alles gebeuren: nee geen geld... 3 jaar later, wissels vallen uit elkaar; toch maar vervangen, weer 3 jaar later "er is misschien toch ergens geld...". Zijn de wissels net vernieuwd gaat het hele emplacement op de schop. Zelfde bij Venlo, moet van alles gebeuren: geen geld, je lost het maar op met een dubbeltje en een stuiver

ja hoe dan? Dan ligt het weer jaren stil en dan begint er weer iemand te miepen bij het ministerie of in de kamer.
IC Aken is helemaal een dom idee, die BuCa is zelfs geraamd op 300 miljoen en dan krijgt de concessie houder ook nog eens 10 miljoen euro per jaar om die trein te rijden

hoezo met geld smijten. Ik ben net als @
Extraxyz zwaar tegenstander om al die internationale treinen over HWSI te laten rijden, creëer een goede overstap dan ben je er ook, scheelt kopzorgen met de robuustheid van de dienstregeling en je bespaart er ook nog eens heel veel geld mee (want geld verdien je er niet mee).
[
Voor 8% gewijzigd door
ArcticWolf op 05-12-2024 11:42
]