kevertje1977 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:17:
[...]
En dat is het leuke van de DeutscheBahn :
"The requirement for you to travel on a specific train on your booked connection has been lifted. This means you can also use your ticket on other Deutsche Bahn long-distance trains (e.g. ICE/IC/EC), as well as local trains and S-Bahn trains."
Het feit is alleen dat de treinen vaak ramvol zitten en je dus uren moet gaan staan.
Men doet geen enkele moeite om je reservering ergens anders te maken. Klik je in de email op "alternatives" dan is de zoekreactie "no alternatives found".
Er is nog een lange weg te gaan
Gisteren teruggekomen van wintersport.
Mijn reis was volgens de DeutscheBahn gecancelled. Reden :
Munchen- Dusseldorf, aankomst 18:12
Dusseldorf - Amsterdam, vertrek 18:12
Die overstap is niet haalbaar dus is de hele trip gecancelled.
Uiteindelijk via het NS loket in Amsterdam een stoelreservering gekregen voor een ICE eerder van Munchen naar Dusseldorf.
Wat mij nooit eerder gelukt was gebeurde gisteren :
De ICE die ik oorspronkelijk had geboekt was vertraagd en de ICE-122 Dusseldorf-Amsterdam (die dit keer uit Keulen vertrok en niet uit Frankfurt) vertrok later om reizigers de aansluiting te kunnen geven.
Ik vond het super symphatiek maar het was precies de reden dat de DB mijn reis gecancelled had.
En wat mij het meest verbaasd is dat de reis dan gecancelled word, in plaats van dat ze je voorstellen om een trein eerder te nemen.
Overigens was de heenreis om dezelfde reden gecancelled , Amsterdam-Arnhem-Dusseldorf zorgde voor latere geplande aankomst in Dusseldorf en dus vond DB dat de hele trip maar gecancelled moest worden.
Ze hadden ons ook een trein eerder kunnen aanbieden maar dat is blijkbaar geen logica volgens de DB.