J-roenn schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:33:
[...]
Taxi speelde door mijn gedachte omdat ik de NS geen enkele van m'n zuurverdiende euro's meer gun. de NS lijkt te bestaan voor de NS, en niet voor de reiziger, we zijn met een groep van tussen de 4-7 personen dus kunnen de kosten splistsen).
Met een grote groep is het inderdaad soms voordeliger (of komt het in de buurt) om een taxi busje te hebben. Ken je de groepsticket van NS al?
https://www.ns.nl/product...ht/p/groepsticket-daluren
NS is niet een topbedrijf, daar ben ik het gedeeltelijk met je eens. Maar taxi's staan ook niet altijd positief in het nieuws.
zo ben ik al 3 maanden bezig om geld terug te krijgen voor een vertraging in novemeber 23, de klantenservice leest keer op keer mijn berichten niet en poepen weer een dom standaard antwoord uit, de medewerkers aan de telefoon (als je daar al doorheen komt binnen een uur) zijn de Nederlandse taal zo slecht machtig of onverstaanbaar dat dat ook niet helpt.
Raar dat het soms zo lang duurt. Bij mij is het doorgaans binnen enkele dagen (een keer zelfs een uur) opgelost. Gelukkig heb ik bijna nooit veel meer dan 15 minuten vertraging. Die ene keer dat ik NS belde had ik meteen iemand aan de lijn, maar N=1.
Treinen lijken daarbij sinds corona niet meer te worden schoongemaakt, het weglaten van afvalbakjes in het nieuwe materieel helpt daar niet bij.
Hoewel de treinen niet glimmen, ben ik het niet eens dat ze nooit schoongemaakt worden. Ik zie regelmatig schoonmakers door de treinen lopen. Daarnaast is het advies (zeker in de nieuwe treinen) om je spullen centraal weg te gooien, of op een station. En neem je afval gewoon mee de trein uit.
Gisteren had ik iemand in de trein die luidruchtig melde dat zij haar beker zou laten staan, want het wordt toch wel opgeruimd. Tsja, niet de schuld van NS denk ik dan.
bij renovatie van stations wordt het toch al niet ruim aanwezige straatmeubilair (bankjes, afvalbakken) zo goed als helemaal gesaneerd waardoor je op het perron al niet meer zittend kan wachten op de trein.
Over welk station heb jij het? Ik zie alleen maar verbeteringen op alle stations, van klein tot groot. Alleen Ede verwacht ik dat een mooi tochtgat gaat worden als er geen zijwanden gaan komen.
ik mis 2/3 van de keer mijn overstap op Roosendaal waardoor ik weer een half uur extra kan wachten (en je krijgt je geld toch niet terug want dat wordt zo getraineerd dat ze hopen dat je het opgeeft na 3 pogingen).
op de terugweg (één-na laatste of laatste trein op een vrijdagavond )standaard een trein vol dronken debielen, op een enkele conductrice na (we noemen haar binnen onze groep altijd mama NS

, hulde voor deze mevrouw die nog echt de baas is over haar trein en het ook op zo'n manier brengt dat de onruststokers naar haar luisteren ) verstopt het NS personeel zich lekker voorin de trein en laat de reizigers dan met de ellende zitten in de coupe's.
Begin dit jaar werd ik weer elke dag meermaals gecontroleerd. Ik dacht dat er mogelijk intern een memo rond gestuurd zou zijn. Helaas na drie weken weer bijna niet. Ik ben het met je eens dat conducteurs te vaak meteen de cabine in rennen na het sluiten van de deuren. Vorige jaar 90% van mijn ritten niet gecontroleerd.
het ontmoedigen van de samenreiksorting
Ik denk zelf ook dat ze een stapje te ver zijn gegaan. In mijn ogen moet er voor de zeer incidentele reizer, zoals een toerist, dit gewoon beschikbaar zijn. Als ik familie en vrienden uit andere landen op bezoek heb, dan wil ik voor hun gemakkelijk korting kunnen regelen. Dat is nog steeds mogelijk, maar met een extra stap. En dat de automaten niet aan te passen zijn is natuurlijk een excuus want het is mogelijk, kost alleen extra geld/tijd.
stelselmatig te korte treinen inzitten waardoor je ook op rustige momenten geen zitplek hebt.
In mijn ogen mogen op de rustigere tijden ook langere treinen rijden, zoals weekenden. Toch merk ik dat soms een treintje eerder of later nemen al veel helpt. Dan is het een 10 of 12 bakken ipv een 4 a 6.
het roken op een station door de eindbaas van NS, een normale reiziger zal hiervoor een boete krijgen, ons almachtig Woutertje die ver bovenmodaal verdient komt er weer met een reprimande en excuses vanaf.
Tsja, hij had minimaal ook een boete moeten krijgen. Ik zie alleen ook geen enkele reiziger een boete krijgen of uberhaubt een waarschuwing. Dus in dat opzichte loopt hij gelijk met de reizigers die roken rondom of zelfs in het station/ op het perron. Als het aan mij ligt mogen ze bij de uitgang van Utrecht Centraal ook wel een niet-rook zone maken.
voor de corona periode was ik een redelijk tevreden treinreiziger, nu is het een 2wekelijks noodzakelijk kwaad omdat er gewoon geen goed alternatief is voor onze groep en deze reis.
ik zie nu dat de storing met de borden inderdaad gisteren was en niet zojuist, ik zal vanavond eens proberen om een ticket via de App aan te schaffen, krijg je dan nog wel een mogelijkheid om deze te printen, of ben je verplicht hem in de app te laden ? (heb voor de zekerheid liever het ticket op papier ivm mogelijke lege accu enz... )
Via de app, dan blijft hij in de app zover ik weet. Hopelijk gaat het je vanavond lukken (en kijk nog naar de groepsticket

)