Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Nu online
WishmasterNL schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:57:
Even snel een vraag nu ik na een hele tijd ben overgestapt van Android naar een 11 Pro.

Ik zet 's nachts het schuifje aan de zijkant van de iPhone om en staat dan in stille modus.
Echter, mijn vrouw zegt dat hij nog steeds trilt. Hoe zorg ik er voor dat hij niet trilt 's nachts?
Niet Storen modus aanzetten :)

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-01 21:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Alexknl schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:38:
[...]

Of je schuifje zo instellen, dat 'tril' uitstaat bij activeren van schuifje.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 14:56
Alexknl schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:38:
[...]

Niet storen modus is geweldig. Heb hem standaard op vanaf 10PM tot 8.30AM staan. Enige probleem wat ik heb is dat mijn favorieten er toch niet doorheen komen. Hebben jullie dat ook?

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Nu online
Nee, bij mij gaat dat goed. Favorieten kunnen mij nog steeds bellen. Tenminste, het heeft tot nu toe altijd gewerkt. Of het moet met de laatste iOS versie ineens niet goed meer werken. Net getest en het werkt inderdaad gewoon nog.

Ik neem aan dat je instellingen bij niet storen goed staan ingesteld zodat favorieten je wel kunnen bereiken?

Jeroen O wijzigde deze reactie 05-11-2019 07:56 (8%)
Reden: Even getest of het werkt

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11:45

coelho

VanTheManFan

Na het overplaatsen van mijn kopie van iPhone 8 naar iPhone 11 Pro krijg ik van een aantal programma's de notificaties niet meer binnen, ondanks dat de schuifjes bij berichtgeving aan staan. Iemand die dit herkent en een oplossing weet?

• CoDe-ReD
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2019
Afgelopen weekend ook de overstap gemaakt naar de iPhone 11 Pro. Helemaal in m'n nopjes met het toestel, met name de camera. Echter is er één ding dat me irriteert, en dat is het volgende:

Zet Dark Mode aan, en ga naar de settings app. Scroll wat heen en weer. Ziet iemand op de boven en onderkant van de settings secties ook een soort "motion blur" effect? Het is een soort grijs/blauwige waas die na een fractie van een seconde weer wegtrekt. Alsof de ledjes van het scherm daar niet snel genoeg aan/uit gaan?

Ik heb dit topic gevonden op het officiële support forum dat het probleem lijkt te omschrijven, maar dat helpt me niet veel verder: https://discussions.apple.com/thread/250679512.

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
CoDe-ReD schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:36:
Afgelopen weekend ook de overstap gemaakt naar de iPhone 11 Pro. Helemaal in m'n nopjes met het toestel, met name de camera. Echter is er één ding dat me irriteert, en dat is het volgende:

Zet Dark Mode aan, en ga naar de settings app. Scroll wat heen en weer. Ziet iemand op de boven en onderkant van de settings secties ook een soort "motion blur" effect? Het is een soort grijs/blauwige waas die na een fractie van een seconde weer wegtrekt. Alsof de ledjes van het scherm daar niet snel genoeg aan/uit gaan?

Ik heb dit topic gevonden op het officiële support forum dat het probleem lijkt te omschrijven, maar dat helpt me niet veel verder: https://discussions.apple.com/thread/250679512.
Dat heb ik laatst ook opgemerkt bij mijn iPhone Xs. Maar het is niet echt een waas.

• CoDe-ReD
syltheboy schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:17:
[...]

Dat heb ik laatst ook opgemerkt bij mijn iPhone Xs. Maar het is niet echt een waas.
Na wat verdere research denk ik dat dit "black smearing" is, een veelvoorkomend probleem is bij OLED schermen. Op die schermen wordt de zwarte "kleur" namelijk bereikt door de ledjes compleet uit te schakelen. Echter kost het meer tijd om de ledjes uit te schakelen dan om ze van kleur te veranderen, waardoor je soms een "ghosting" effect krijgt. Sommige apps lossen dit op door de achtergrond niet volledig zwart te maken, maar simpelweg een hele diepe grijstint te kiezen, waardoor de leds blijven aanstaan.

Althans, dat denk ik. Corrigeer me als ik het fout heb.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:29
@CoDe-ReD ik kan dit niet echt reproduceren. Staat je scherm heel fel of juist niet oid?

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• CoDe-ReD
NiGeLaToR schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:39:
@CoDe-ReD ik kan dit niet echt reproduceren. Staat je scherm heel fel of juist niet oid?
Dit maakt geen verschil voor me.

Ik ga komende week eens wat rondneuzen in een Apple reseller en aan mensen die ook een iPhone met OLED scherm hebben, vragen wat hun ervaringen zijn.

• NiGeLaToR
CoDe-ReD schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:09:
[...]

Dit maakt geen verschil voor me.

Ik ga komende week eens wat rondneuzen in een Apple reseller en aan mensen die ook een iPhone met OLED scherm hebben, vragen wat hun ervaringen zijn.
Ja ben benieuwd. Vind wel dat als ik snel scroll het wat ‘lagged’ maar zodra ik stop met scrollen is het beeld direct prima. Geen ghosting of fading ofzo. Maarja wellicht zie jij iets wat ik niet als zodanig herken.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• dennissimeau
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16:55
CoDe-ReD schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:36:

[...]
Ik heb het zelfde. De app waarin ik dat het meeste opmerk ik Tweetbot waarin relatief veel afbeeldingen zitten in de tweets omgeven door compleet zwarte cellen (zoals ik het heb ingesteld). Tjah, het is eenmaal zo, het is niet heel mooi maar het is een gevolg van de gekozen techniek. Hopelijk is dat minder in een toekomstig scherm met microled of ProMotion.

• CoDe-ReD
dennissimeau schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:15:
[...]

Ik heb het zelfde. De app waarin ik dat het meeste opmerk ik Tweetbot waarin relatief veel afbeeldingen zitten in de tweets omgeven door compleet zwarte cellen (zoals ik het heb ingesteld). Tjah, het is eenmaal zo, het is niet heel mooi maar het is een gevolg van de gekozen techniek. Hopelijk is dat minder in een toekomstig scherm met microled of ProMotion.
Ik heb gisteren een collega met een iPhone X gevraagd of hij eens kan tonen hoe Dark Mode er bij hem uit ziet. Op dat toestel zag ik hetzelfde fenomeen als op mijn iPhone 11 Pro, dus ik ben ervan overtuigd dat het "normaal" is. Het vreemde is dat mijn Apple Watch (die ook een OLED schem heeft), hier geen last van heeft.

• VeeGee
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17:03
Waar ik last van heb is dat de bovenkant van het scherm van mijn iPhone 11 Pro Max meer paars is en de onderkant van het scherm meer groen lijkt te zijn. Dit is vooral te zien wanneer het donker is, TrueTone aanstaat en de helderheid van het scherm laag staat. Overdag is het ook wel aanwezig, maar valt het in veel mindere mate op. Ik twijfel een beetje wat ik hiermee moet doen. Ik heb de iPhone gekocht bij de Apple Store in Amsterdam en ben zelf woonachtig in Groningen. Ik kan dus niet even makkelijk op en neer. Bovendien heb ik geen AppleCare, dus kom ik ook niet in aanmerking voor een Express Replacement. De 14-dagentermijn is inmiddels ook al verstreken.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of last van een soortgelijk probleem?

VeeGee wijzigde deze reactie 07-11-2019 11:06 (3%)

• coelho

coelho

VanTheManFan

Op een iPhone 8 kon ik middels 3D Touch op de spatiebalk drukken en mijn vinger bewegen om de cursor in een tekst te verplaatsen. Op de 11 Pro lijkt dit niet meer te kunnen. Zijn er alternatieven om hetzelfde voor elkaar te krijgen?

• jwtje
  • Laatst online: 16:48
Je kan iets langer de spatiebalk indrukken en dan heb je volgens mij hetzelfde effect.

• coelho

coelho

VanTheManFan

jwtje schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:35:
Je kan iets langer de spatiebalk indrukken en dan heb je volgens mij hetzelfde effect.
Ik zie nu dat het een SwiftKey issue is. Helaas biedt iOS 13 nog niet de mogelijkheid om 2 talen door elkaar te gebruiken bij de woordsuggesties en kun je niet swipen in het Nederlands. Het blijft dus kiezen tussen 2 niet ideale toetsenborden.

• innuendo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2019
VeeGee schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:04:
Waar ik last van heb is dat de bovenkant van het scherm van mijn iPhone 11 Pro Max meer paars is en de onderkant van het scherm meer groen lijkt te zijn. Dit is vooral te zien wanneer het donker is, TrueTone aanstaat en de helderheid van het scherm laag staat. Overdag is het ook wel aanwezig, maar valt het in veel mindere mate op. Ik twijfel een beetje wat ik hiermee moet doen. Ik heb de iPhone gekocht bij de Apple Store in Amsterdam en ben zelf woonachtig in Groningen. Ik kan dus niet even makkelijk op en neer. Bovendien heb ik geen AppleCare, dus kom ik ook niet in aanmerking voor een Express Replacement. De 14-dagentermijn is inmiddels ook al verstreken.

Daar had ik ook last van. Maar dan links groen en rechts paars. Vooral op donkere achtergronden en met true tone aan. Met night shift aan nog stukken erger. Goed zichtbaar in bijvoorbeeld de Notities app. En dan vooral in een donkere omgeving.
Het was wel zo erg dat het mij ontzettend stoorde.

iPhone

Ik heb hem om kunnen ruilen, en ik zie het nu niet tot nauwelijks, echt stukken beter. Als je er op zoekt dan zijn er meer mensen die dit in meer of mindere mate hebben.

• VeeGee
innuendo schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:24:
[...]

Daar had ik ook last van. Maar dan links groen en rechts paars. Vooral op donkere achtergronden en met true tone aan. Met night shift aan nog stukken erger. Goed zichtbaar in bijvoorbeeld de Notities app. En dan vooral in een donkere omgeving.
Het was wel zo erg dat het mij ontzettend stoorde.

[Afbeelding: iPhone]

Ik heb hem om kunnen ruilen, en ik zie het nu niet tot nauwelijks, echt stukken beter. Als je er op zoekt dan zijn er meer mensen die dit in meer of mindere mate hebben.
Gewoon naar de Apple Store gegaan en hem daar omgeruild? En was je nog binnen de 14 dagen periode?

• innuendo
  • Laatst online: 10-12-2019
VeeGee schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:26:
[...]

Gewoon naar de Apple Store gegaan en hem daar omgeruild? En was je nog binnen de 14 dagen periode?
Nee, had hem via mobiel.nl.

Foto's gemailed en werd meteen gemeld dat dit inderdaad niet ok was. Was nog wel binnen de 14 dagen.
ik blijf Night Mode erg gaaf vinden...

Geert1976 wijzigde deze reactie 10-11-2019 09:39 (47%)

• CoDe-ReD
CoDe-ReD schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:39:
[...]

Ik heb gisteren een collega met een iPhone X gevraagd of hij eens kan tonen hoe Dark Mode er bij hem uit ziet. Op dat toestel zag ik hetzelfde fenomeen als op mijn iPhone 11 Pro, dus ik ben ervan overtuigd dat het "normaal" is. Het vreemde is dat mijn Apple Watch (die ook een OLED schem heeft), hier geen last van heeft.
Afgelopen weekend nog eens een Apple Reseller binnen gelopen. De twee 11 Pro toestellen die ik daar heb geprobeerd, hadden allebei hetzelfde probleem. Het leek op die toestellen een tikkeltje minder aanwezig dan op die van mij zelf, maar het verschil is zo minimaal dat ik niet ga inruilen.

• Arbitrator
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 10:45
Beste 93 pagina's aan ervaringsdeskundigen,

ik wil heel graag m'n Iphone SE upgraden naar een nieuwe Iphone 11 pro max, maar het enige waar ik heel nerveus van wordt is ruim 1200 uitgeven aan een telefoon met een slecht scherm.
Schijnbaar is er een of andere 'scratch gate' gaande met de 11 pro schermen (zie onderstaande links als voorbeeld). Herkent iemand dit probleem bij zijn Iphone 11 pro en hoe is dit opgelost (of niet?)

https://forums.macrumors....screen-scratches.2203413/
https://www.gottabemobile...hes-problems-scratchgate/

• Jeroen O
  • Nu online
Arbitrator schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:09:
Herkent iemand dit probleem bij zijn Iphone 11 pro en hoe is dit opgelost (of niet?)
Afgelopen weekend stond er op iCulture een poll met de vraag of mensen last hebben van krassen op het scherm.

Naar aanleiding daarvan heb ik het scherm van mijn 1,5 maand oude iPhone 11 pro max eens goed schoongemaakt en bekeken in de felle zon, maar geen kras te zien.

En nee, ik gebruik geen screen protector.
Wel zorg ik ervoor dat er geen andere spullen in mijn broekzak zitten.

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:00
Volgens mij is er al sprake van een ''scratchgate' sinds de iphone 6. En nee, dat is geen grapje. Google maar voor de grap een willekeurig iphone model + scratches easily en je vindt 100% genoeg hits.

• Jeroen O
  • Nu online
Wat mij altijd opvalt, is dat dit soort problemen alleen de eerste maand van de verkoop spelen. Daarna hoor je er niks meer van. Net als met het buigen van bijvoorbeeld de iPhone 6 plus of meer recentelijk: de iPad pro 2018.

Dus ik verbaas me er een beetje over dat mensen al na twee dagen krassen op hun toestel hebben. Ik vraag me dan ook af of ik nou keer op keer geluk heb, of dat anderen mensen wellicht toch niet zo zuinig op hun spullen zijn als ze zelf beweren.

En ja, op mijn telefoons ontstaan uiteindelijk ook wel wat krasjes. Maar die zie je alleen bij een volledig schoon scherm in fel (zon)licht onder de juiste hoek. Wat mij betreft totaal geen probleem dus.

Mijn advies is: als je bang bent voor krassen: koop dan een goede hoes en een screenprotector.

• Arbitrator
  • Laatst online: 10:45
Ik gebruik m'n SE nu al 3 jaar zonder enige bescherming en ja er zitten wat minimale gebruikssporen op, maar het scherm is op één krasje na helemaal gaaf.
Ik behandel m'n telefoons altijd netjes en vind het juist fraai als ze zonder case gebruikt kunnen worden.
Daarom ben ik zo'n fan van de metalen achterkant van de SE.
Vind het alleen wel balen dat zowat alle telefoons een glazen achterkant hebben tegenwoordig, dus misschien wat extra fall damage preventie aanbrengen bij een nieuwe.

• Jeroen O
  • Nu online
Dat is een risico afweging die je maakt.

Mijn privé iPhone heeft geen screenprotector, maar zit wel in een (doorzichtig) hoesje. Maar de kans op schade is niet zo heel groot, omdat deze toch alleen gebruikt wordt als ik rustig zit.

Mijn zakelijke iPhone heeft veel meer te lijden. Niet wordt daar alleen veel meer mee gebeld, maar de kans op vallen is een stuk groter als je er druk mee aan het werk bent.
Daar heb ik dan wel weer een screenprotector op. En ook deze telefoon is nog in uitmuntende staat, ondanks dat hij al een paar keer hard is gevallen. Het hoesje en de screenprotector hebben alle klappen opgevangen en zijn daarbij zelf ook gesneuveld en daarna vervangen. Maar de iPhone is nog zonder schade.

• Captain Coconut
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 29-12-2019
Is er een mogelijkheid om de night mode van de iPhone 11 standaard uit te zetten?

Wanneer je de night mode nodig hebt werkt die zeer goed, echter komt het ook vaak voor dat ik in het donker snel een foto wil maken.
Bijvoorbeeld in een kroeg, een feestje of simpelweg in het donker van een bewegend iets.
Helaas staat night mode automatisch aan en resulteert dit heel vaak in wazige foto's, je kan niet simpelweg meer je telefoon aan iemand geven om een foto te maken.
Per foto op dat gele knopje duwen en de timer naar beneden scrollen is lastig, al helemaal voor iemand die er niet mee bekend is.

Ik lees hier op internet verder weinig klachten over. Wellicht dat hier wel lotgenoten zijn?

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:35
Arbitrator schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:09:
Beste 93 pagina's aan ervaringsdeskundigen,

ik wil heel graag m'n Iphone SE upgraden naar een nieuwe Iphone 11 pro max, maar het enige waar ik heel nerveus van wordt is ruim 1200 uitgeven aan een telefoon met een slecht scherm.
Schijnbaar is er een of andere 'scratch gate' gaande met de 11 pro schermen (zie onderstaande links als voorbeeld). Herkent iemand dit probleem bij zijn Iphone 11 pro en hoe is dit opgelost (of niet?)

https://forums.macrumors....screen-scratches.2203413/
https://www.gottabemobile...hes-problems-scratchgate/
Dat zijn van die dingen die elk jaar meer weer blijven terugkomen, niet te veel waarde aan hechten.

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:00
Captain Coconut schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:33:
Is er een mogelijkheid om de night mode van de iPhone 11 standaard uit te zetten?

Wanneer je de night mode nodig hebt werkt die zeer goed, echter komt het ook vaak voor dat ik in het donker snel een foto wil maken.
Bijvoorbeeld in een kroeg, een feestje of simpelweg in het donker van een bewegend iets.
Helaas staat night mode automatisch aan en resulteert dit heel vaak in wazige foto's, je kan niet simpelweg meer je telefoon aan iemand geven om een foto te maken.
Per foto op dat gele knopje duwen en de timer naar beneden scrollen is lastig, al helemaal voor iemand die er niet mee bekend is.

Ik lees hier op internet verder weinig klachten over. Wellicht dat hier wel lotgenoten zijn?
je kunt toch ook één keer op het gele bolletje klikken. Nightmode wordt dan 'wit' en staat 'uit'?

• Phyc
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 11:06
Scrtz schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:25:
[...]

Dat zijn van die dingen die elk jaar meer weer blijven terugkomen, niet te veel waarde aan hechten.
Tja, ik heb toch echt wel veel krassen op m'n 11 Pro.. Ééntje heel diep en lang (3 cm), ontstaan nadat deze 5 min op een ogenschijnlijk schone tafel lag (op zn scherm, ook niet slim nee). Verder heel veel klein krasjes die je alleen onder fel licht ziet en eigenlijk niet storend zijn.

Vergeleken met de iPhone 7 die ik hiervoor had, en ook zonder hoesje gebruikte, krast deze heel veel meer en sneller.

• Scrtz
Phyc schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:11:
[...]

Tja, ik heb toch echt wel veel krassen op m'n 11 Pro.. Ééntje heel diep en lang (3 cm), ontstaan nadat deze 5 min op een ogenschijnlijk schone tafel lag (op zn scherm, ook niet slim nee). Verder heel veel klein krasjes die je alleen onder fel licht ziet en eigenlijk niet storend zijn.

Vergeleken met de iPhone 7 die ik hiervoor had, en ook zonder hoesje gebruikte, krast deze heel veel meer en sneller.
Ik heb er nog geen maar merkte ook wel dat het scherm van de X sneller krastte dan iPhones daarvoor. 11 Pro verschilt daar niet veel van dus geloof het ook wel hoor. Maar ik heb ook wel weer zoiets van, dan maar 50 euro minder krijgen bij verkoop dan dat ik in 1-2 jaar 50 of nog meer euro uitgeef aan hoesjes en screenprotectors.
leuk.....voor de zoveelste keer een zeer bekende discussie aanzwengelen ;)

Ik heb echt een hekel aan screenprotectors.

Als ik in mijn omgeving kijk naar mensen die screenprotectors op hun smartphone hebben, zie ik bij zo'n 8 van de 10 mensen het bekende rainbow effect.
Dat wil zeggen dat je langs de zijkanten onder een kleine hoek duidelijk een regenboogachtige zijkant ziet.
Verder trekken gros van de screenprotectors ook nog eens stof aan en dan die lelijke notch cutouts van die protectors....pffff fugly!

zoals @Scrtz hierboven al aangeeft; dan maar een kleine €100 minder waarde bij verkoop. Nu heb ik AppleCare+ afgesloten op mijn 11 Pro, dus het beeldscherm is daar magischerwijs net voor doorverkoop splinternieuw zonder enige vorm van krasjes :P

• Captain Coconut
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 29-12-2019
WouterL schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:02:
[...]

je kunt toch ook één keer op het gele bolletje klikken. Nightmode wordt dan 'wit' en staat 'uit'?
Helaas niet, probeer het maar eens in het donker.
Wanneer je op het gele bolletje klikt komt de slider in beeld om de sluitertijd te veranderen.

• @r!k
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 07:49

@r!k

It is I, Leclerq

Geert1976 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:25:

Als ik in mijn omgeving kijk naar mensen die screenprotectors op hun smartphone hebben, zie ik bij zo'n 8 van de 10 mensen het bekende rainbow effect.
Dat wil zeggen dat je langs de zijkanten onder een kleine hoek duidelijk een regenboogachtige zijkant ziet.
Verder trekken gros van de screenprotectors ook nog eens stof aan en dan die lelijke notch cutouts van die protectors....pffff fugly!

zoals @Scrtz hierboven al aangeeft; dan maar een kleine €100 minder waarde bij verkoop. Nu heb ik AppleCare+ afgesloten op mijn 11 Pro, dus het beeldscherm is daar magischerwijs net voor doorverkoop splinternieuw zonder enige vorm van krasjes :P
Mijn grootste bezwaar tegen screenprotectors is dat je ze op je scherm doet om je scherm te beschermen tegen krassen maar dat de protectors zelf vervolgens enorm gaan krassen/vervuilen waardoor je nog niet van het scherm kunt genieten. En het scherm van de iphones is hard genoeg om zonder te kunnen is mijn ervaring.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Scrtz
Captain Coconut schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:31:
[...]

Helaas niet, probeer het maar eens in het donker.
Wanneer je op het gele bolletje klikt komt de slider in beeld om de sluitertijd te veranderen.
Je kunt via instellingen > Camera instellen dat de instellingen mbt je camera blijven opgeslagen, standaard staat dat volgens mij alleen op 'bij gebruik', oftewel elke keer dat je opnieuw je camera app opent staat alles weer op de oorspronkelijke standaardwaarde en niet de door jou gekozen waardes.

• NiGeLaToR
@r!k schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:37:
[...]

Mijn grootste bezwaar tegen screenprotectors is dat je ze op je scherm doet om je scherm te beschermen tegen krassen maar dat de protectors zelf vervolgens enorm gaan krassen/vervuilen waardoor je nog niet van het scherm kunt genieten. En het scherm van de iphones is hard genoeg om zonder te kunnen is mijn ervaring.
Ook jaren screenprotector gehad, zeker jaar 1 en dan jaar 2 zonder bijvoorbeeld, maar sinds mijn X vorig jaar het scherm kapot ging onder de screenprotector (was zo'n glazen ding) ben ik er klaar mee.
Heb wel een hoesje met opstaand randje, als ik plat op tafel ligt raakt het scherm de tafel niet zeg maar.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:21

Canaria

4313-3581-4704

Geert1976 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:25:

Dat heeft mijn screenprotector niet, maar daarom heb ik een wallpaper genomen die dat effect alsnog toevoegt :P

Ik vind screenprotectors ook naar, dit is voor het eerst dat ik er een heb. Doorverkoopwaarde vind ik niet belangrijk, als ik m'n telefoon al verkoop is dat altijd voor een laag bedrag. Maar krassen storen mij wel enorm, daarom heb ik nu een goede screenprotector. Als daar een krasje op verschijnt loop ik even naar Apple Store om een nieuwe te laten plaatsen. En ja mijn telefoon is een gebruiksvoorwerp maar ook op gebruiksvoorwerpen ben ik zuinig.

AppleCare+ heb ik ook weleens gehad maar met het soort krasjes waarvoor ik het scherm al zou willen laten vervangen gaat geen Genius een nieuw scherm plaatsen, ook al wil ik er een inbegrepen schadegeval aan besteden. En voor de grotere schades heb ik al een goede zakelijke all-risk inventarisverzekering.

Volgens mij is niet zozeer het scherm krasgevoelig maar vooral de coating. Het voelt ook anders dan het scherm van de andere smartphones die ik hier heb liggen. Bijvoorbeeld de iPhone 4: het glas daarvan breekt veel sneller maar krast nauwelijks.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• MartijnMartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:53
Mijn iiPhone 8 en iPhone Xs Max hebben hier ook beide last van.
Dit was ook al met de X zo. Gewoon een screen protector kopen.Je hebt ze tegenwoordig met een zwart randje (Azuri bijvoorbeeld) deze vallen niet op en zo houd je je scherm mooi.
Ik ben nooit voorstander geweest van screen protectors, maar die micro krassen irriteerde me zodanig dat dit wel de beste oplossing is.

• VeeGee
VeeGee schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:04:

Naar aanleiding hiervan toch besloten om een afspraak te maken bij de Apple Store in Amsterdam a.s. zaterdag. Het is even niet anders. Hopelijk vervangen ze het toestel direct. Ik kan het toestel eigenlijk niet missen en een leentoestel heb ik ook niet voorhanden.

• R-utger
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 25-01 20:58
[...]

Precies dit!
Het scherm is vaak van beter kwaliteit dan een screen protector. Waar een screen protector wel krast, is dat wellicht op het scherm niet het geval.
Plus het ziet er ook niet uit met de cutouts.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS GTX 1080 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 16:16
Vandaag binnen gekregen, wat een beauty! Helaas bij uitpakken lijkt er wel een zwart pitje al op de achterkant te zitten welke ik er ook niet afgeveegd krijg/achter het glas zit. Ene kant wil je natuurlijk een goeie telefoon maar wil hem eigenlijk niet helemaal ervoor terugsturen.

Voor de rest is het prima, kom van de iPhone XS en heb nu de Max variant weer genomen aangezien de XS de batterij enorm tegenviel vond ik zelf. Hoor eigenlijk alleen maar positiviteit over deze batterij en moet vooral zeggen dat het verschil in speakers echt enorm is!

• coelho

coelho

VanTheManFan

[...]

Dit is de reden dat ik altijd voor Spigen screenprotectors van glas ga, met afgeronde zijkanten. Toch de bescherming voor de toekomstige verkoop, maar ook degelijk.

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
[...]

Liever dat een makkelijk vervangbare screenprotector de krassen vangt dan het scherm zelf. De iPhone schermen zijn in ieder geval sinds de iPhone X echt niet zo hard. Ik heb de X en XS Max veel zonder screenprotector gebruikt, altijd apart in een zak zonder ander spul, geen zand in m'n zakken ofzo :P. En toch binnen no-time van die mooie micro krasjes die na verloop van tijd toch je plezier van het scherm wat drukken.

Dus nu met de 11 Pro Max toch maar zo'n Belkin erop laten zetten in de Apple Store en tot dusver wel tevreden. Het heeft z'n eigen nadelen, maar nu heb ik in ieder geval niet na een maand al twee of drie lange micro krassen op m'n scherm die dan de rest van de tijd dat ik de telefoon in bezit heb aan mij knagen :+ . En al je het toch zat bent trek je de protector zo van het scherm en heb je een puntgaaf scherm om van te genieten.

• @r!k
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 07:49

@r!k

It is I, Leclerq

Propane schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:28:
[...]
Liever dat een makkelijk vervangbare screenprotector de krassen vangt dan het scherm zelf. De iPhone schermen zijn in ieder geval sinds de iPhone X echt niet zo hard. Ik heb de X en XS Max veel zonder screenprotector gebruikt, altijd apart in een zak zonder ander spul, geen zand in m'n zakken ofzo :P. En toch binnen no-time van die mooie micro krasjes die na verloop van tijd toch je plezier van het scherm wat drukken.

Dus nu met de 11 Pro Max toch maar zo'n Belkin erop laten zetten in de Apple Store en tot dusver wel tevreden. Het heeft z'n eigen nadelen, maar nu heb ik in ieder geval niet na een maand al twee of drie lange micro krassen op m'n scherm die dan de rest van de tijd dat ik de telefoon in bezit heb aan mij knagen :+ . En al je het toch zat bent trek je de protector zo van het scherm en heb je een puntgaaf scherm om van te genieten.
Ik begrijp je redenatie volledig. Echter met mijn iPhone 6s, mijn iPhone X en de iPhone 8 van mijn vrouw heb ik totaal geen problemen met (micro) krasjes. Maar als je dat wel hebt snap ik heel goed dat je investeert in een goede screenprotector

Een hele rij microsoft certificeringen.

• ProGamerNL
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 22-11-2019
Propane schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:28:
[...]

Wordt dat netjes (stofvrij) gedaan? Ik meen mij te herinneren dat ze dit met een machine doen in de MediaMarkt? Ik plak screenprotector altijd zelf (sneuvelt regelmatig :'( ). Wel lastig om 0 stofjes onder de screenprotector te krijgen. Als ze het daar echt netjes doen dan ga ik daar voortaan maar eens heen.

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-01 15:38
Ik laat het bij Amac doen in Deventer, met een apparaat voor €10. Geen stof te zien en altijd keurig recht.

• elaho
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13:33
Ik had een Panzerglas screenprotector op mijn iPhone pro max laten zetten en die zag je ook niet zitten. Je moest echt heel goed kijken. Ging ook over de notch heen.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Sinds vandaag ook een iPhone 11 Pro in groen! Toch qua snelheid nog best wel een upgrade vanaf m’n X. Kleur groen ook super mooi. Nu ook hopen dat de accu zo goed is als ik overal lees! :D

Is het al bijna vrijdag? LR AWD - Wit - Zwart - Aero - Besteld 04/12 (Snel Beschikbaar) - RN 04/12 - VIN 04/12 - Kenteken G-<XXX>-XJ 27/12 - levering 30/12

• coelho

coelho

VanTheManFan

DennusB schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:06:
Sinds vandaag ook een iPhone 11 Pro in groen! Toch qua snelheid nog best wel een upgrade vanaf m’n X. Kleur groen ook super mooi. Nu ook hopen dat de accu zo goed is als ik overal lees! :D
Ik gebruik mijn telefoon veel (lees 6-8 uur per dag, voor verschillende, met name zakelijke, doeleinden). Voorheen met mijn iPhone 8 MOEST ik gedurende de dag bijladen, met de 11 Pro zit ik rond bedtijd gemiddeld nog op 30%. Een groot verschil dus.
DennusB schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:06:
. Nu ook hopen dat de accu zo goed is als ik overal lees! :D
Vanochtend m'n 11 Pro rond 1100u vol van de lader gehaald, nu nog 79% over.
Wel net een werkdag achter de rug, maar toch nog redelijk veel gedaan met m'n iPhone.
Ben met 13.2.2 echt zéér tevreden wat betreft batterij.
Ik gebruik nauwelijks social media, dat scheelt wel behoorlijk in batterij duur denk ik.

Geert1976 wijzigde deze reactie 13-11-2019 21:20 (10%)

• spencer_830
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 25-01 16:48
loeberce schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:32:
Ik laat het bij Amac doen in Deventer, met een apparaat voor €10. Geen stof te zien en altijd keurig recht.
Doen ze dit alleen met screenprotectors die je bij hun koopt of kan ik ook een eigen van spigen meenemen?

• loeberce
  • Laatst online: 21-01 15:38
spencer_830 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:09:
[...]

Doen ze dit alleen met screenprotectors die je bij hun koopt of kan ik ook een eigen van spigen meenemen?
Alleen die van Belkin uit hun winkel. Het apparaat is daar namelijk speciaal voor gemaakt om ze goed uit te lijnen.

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07:58
Apple doet het gratis als je de screen protector ook daar koopt.
aangezien nu er Night Mode is met de 11 Pro series en je de shutter tijd in kan stellen, mits je de iPhone doodstil houdt, wil ik eens Tripod gaan aanschaffen voor mijn 11 Pro.
Ik begrijp dat je met een langere sluitertijd in de avond nog scherpere foto's kan maken.

Ben niet echt thuis in de Tripod-wereld.

Iemand goede ervaringen met een bepaald(e) merk Tripod?
Of is een 'huis-keuken-tuin' Tripod van bol.com of ebay ook al meer dan prima?

Geert1976 wijzigde deze reactie 15-11-2019 12:49 (11%)

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:42
Hmm net mijn nieuwe iPhone 11 Pro opgehaald maar krijg hem met geen mogelijkheid ge-update naar 13.2.2
Nog nooit meegemaakt dit!
Krijg steeds een fout melding

DaveD

• DennusB
  • Niet online
DaveD1109 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:51:
Hmm net mijn nieuwe iPhone 11 Pro opgehaald maar krijg hem met geen mogelijkheid ge-update naar 13.2.2
Nog nooit meegemaakt dit!
Krijg steeds een fout melding
Welke foutmelding dan...?

Is het al bijna vrijdag? LR AWD - Wit - Zwart - Aero - Besteld 04/12 (Snel Beschikbaar) - RN 04/12 - VIN 04/12 - Kenteken G-<XXX>-XJ 27/12 - levering 30/12

• DaveD1109
Fout bij update, probeer opnieuw
Verder staat er niets bij.
Kan ook geen gegevens overzetten vanaf mijn oude iPhone en iCloud back up terug zetten gaat nu ook niet omdat dat onder 13.2.2 is gedaan

DaveD

• NiGeLaToR
@DaveD1109 staat er al wat op? Anders factory reset waarbij die de laatste ios er meteen opnieuw opzet? Weet niet of dat los kan of dat je dat met iTunes aan de kabel kunt doen.

https://support.apple.com/en-gb/HT201252

• DaveD1109
NiGeLaToR schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:52:
@DaveD1109 staat er al wat op? Anders factory reset waarbij die de laatste ios er meteen opnieuw opzet? Weet niet of dat los kan of dat je dat met iTunes aan de kabel kunt doen.

https://support.apple.com/en-gb/HT201252
Heb hem nu aan de praat gekregen door een oudere back up er op te zetten.
Zal straks als die klaar is weer proberen te updaten.

DaveD

• DaveD1109
Nou het is gelukt om de update te installeren!!💪

DaveD

om dit topic nog maar een beetje in leven te houden... ;)

Night Mode en 2x zoom

• elaho
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13:33
Oh wauw mooie foto hoor Geert. 😃👍

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 16:01
Ik wilde vandaag AppleCare+ afsluiten voor mijn iPhone 11 Pro Max, maar de site geeft aan dat ik niet meer in aanmerking kom. Best gek, want er zijn toch nog geen 60 dagen verstreken sinds launch? Heeft het zin om morgen contact op te nemen met de klantenservice, of is Apple erg strikt in deze dingen?

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• Tinxian
  • Laatst online: 25-01 19:31
mr.JamesBond schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:02:
Ik wilde vandaag AppleCare+ afsluiten voor mijn iPhone 11 Pro Max, maar de site geeft aan dat ik niet meer in aanmerking kom. Best gek, want er zijn toch nog geen 60 dagen verstreken sinds launch? Heeft het zin om morgen contact op te nemen met de klantenservice, of is Apple erg strikt in deze dingen?
Ja belletje zou moeten lukken. Ze sturen dan een mail met een betaallink. Let wel op tijdens het betalen. Je moet dacht ik met een creditcard betalen
via de app Apple Support kan je in 1 overzicht al je Apple apparaten zien staan en hoe lang je nog garantie hebt voor elk apparaat.
Mocht je iPhone nog in aanmerking komen voor AppleCare+, dan kan je dat hier direct regelen /afsluiten.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 16:13
Niet sinds launch, wel sinds je besteldatum waarschijnlijk ;) Je hebt 60 dagen na aankoop om AppleCare+ af te sluiten. Die 60 beginnen met tellen op het moment dat je de iPhone aanschaft.

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

MelvinW schreef op maandag 18 november 2019 @ 05:00:
[...]

Niet sinds launch, wel sinds je besteldatum waarschijnlijk ;) Je hebt 60 dagen na aankoop om AppleCare+ af te sluiten. Die 60 beginnen met tellen op het moment dat je de iPhone aanschaft.
Euhm... bestel- versus leverdatum? De leverdatum is het wettelijke ingangsmoment voor garantie. Dat Apple er weer wat anders van maakt..

• MelvinW
Michael Knight schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:38:
[...]

Euhm... bestel- versus leverdatum? De leverdatum is het wettelijke ingangsmoment voor garantie. Dat Apple er weer wat anders van maakt..
AppleCare+ is geen garantie, maar een verzekeringsproduct. Daarnaast zal het ingangsmoment voor AppleCare+ ook gewoon de activatiedatum van het toestel zijn, ongeacht wanneer je het aanschaft.

De 60 dagen die je hebt om AppleCare+ achteraf nog te bestellen gaat al in op het moment dat er een toestel aan je is toegewezen en je bestelling dus verwerkt is. Nu zal dat in de meeste gevallen niet zo'n groot probleem zijn, aangezien je het toestel toch de volgende dag ontvangt. Bij pre-orders loopt het iets anders en kun je inderdaad een paar dagen minder de tijd hebben.

• coelho

coelho

VanTheManFan

coelho schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:42:
Na het overplaatsen van mijn kopie van iPhone 8 naar iPhone 11 Pro krijg ik van een aantal programma's de notificaties niet meer binnen, ondanks dat de schuifjes bij berichtgeving aan staan. Iemand die dit herkent en een oplossing weet?
Niemand die dit herkent? Afgelopen weekend moeten haasten omdat ik een afspraak had met iemand die via marktplaats iets op kwam halen. Toen ruim 45 minuten zitten wachten en inmiddels aardig pissig. Wilde hem een berichtje gaan sturen, open de app en zie daar zijn bericht van de vorige avond staan waarin hij zich excuseert omdat hij verhinderd is. En dit is slechts een van de apps waarvan de notificaties niet meer binnenkomen sinds ik mijn nieuwe telefoon heb.

• DennusB
  • Niet online
coelho schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:38:
[...]

Niemand die dit herkent? Afgelopen weekend moeten haasten omdat ik een afspraak had met iemand die via marktplaats iets op kwam halen. Toen ruim 45 minuten zitten wachten en inmiddels aardig pissig. Wilde hem een berichtje gaan sturen, open de app en zie daar zijn bericht van de vorige avond staan waarin hij zich excuseert omdat hij verhinderd is. En dit is slechts een van de apps waarvan de notificaties niet meer binnenkomen sinds ik mijn nieuwe telefoon heb.
Ik heb er ook last van ...

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 16:01
Het afsluiten van AppleCare+ is gelukt *O*

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

MelvinW schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:30:
[...]

AppleCare+ is geen garantie, maar een verzekeringsproduct. Daarnaast zal het ingangsmoment voor AppleCare+ ook gewoon de activatiedatum van het toestel zijn, ongeacht wanneer je het aanschaft.

De 60 dagen die je hebt om AppleCare+ achteraf nog te bestellen gaat al in op het moment dat er een toestel aan je is toegewezen en je bestelling dus verwerkt is. Nu zal dat in de meeste gevallen niet zo'n groot probleem zijn, aangezien je het toestel toch de volgende dag ontvangt. Bij pre-orders loopt het iets anders en kun je inderdaad een paar dagen minder de tijd hebben.
https://www.iculture.nl/uitleg/applecare/ Even handig onder elkaar.. je betaalt voor verlengde garantie en Apple noemt dat een service. Inderdaad verzekeringtrekjes, maar we hebben in NL andere rechten als het gaat om garantie. Een flink grijs gebied dus, aangezien Apple care soms gewoon overlapt met de garantie die wij als consument mogen verwachten..

Het is vrij dubieus dat een bedrijf rommelt met dagen van een mogelijkheid tot afsluiten van extra garantie, als wettelijke garantie ingaat op het moment van levering, want die kan inderdaad dagen (soms weken, of bij bedden zelfs maanden) later zijn.

• MelvinW
Michael Knight schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:00:
[...]

https://www.iculture.nl/uitleg/applecare/ Even handig onder elkaar.. je betaalt voor verlengde garantie en Apple noemt dat een service. Inderdaad verzekeringtrekjes, maar we hebben in NL andere rechten als het gaat om garantie. Een flink grijs gebied dus, aangezien Apple care soms gewoon overlapt met de garantie die wij als consument mogen verwachten..

Het is vrij dubieus dat een bedrijf rommelt met dagen van een mogelijkheid tot afsluiten van extra garantie, als wettelijke garantie ingaat op het moment van levering, want die kan inderdaad dagen (soms weken, of bij bedden zelfs maanden) later zijn.
Apple presenteert AppleCare+ niet als garantie, maar puur als een verzekering. Er staat ook duidelijk dit:
Zoals vastgelegd in het Nederlands Burgerlijk Wetboek staan de voordelen van AppleCare+ los van het recht van de consument op gratis reparatie of vervanging door de verkopende partij van goederen die, gelet op de aard van het product en de informatie die door de verkopende partij is verstrekt, niet de eigenschappen hebben die de koper redelijkerwijs kon verwachten conform de koopovereenkomst. Voor meer informatie klik je hier.
Je bent met AppleCare+ puur verzekerd tegen ongelukjes en daar zit ook een eigen risico aan verbonden. Voor garantie voegt het in de EU niets toe, je hebt namelijk al standaard 2 jaar en in Nederland gaat het verder dan dat. In landen zonder een goede consumentenwetgeving is AppleCare+ wat interessanter.

Overigens begint die 60 dagen pas te tellen op het moment dat het toestel ingepakt wordt en er dus een toestel aan jou is toegewezen. Het duurt dan echt geen weken tot je het toestel ontvangt. In de dagen daarvoor kun je altijd nog je order cancellen en een nieuwe order plaatsen met AppleCare+. In principe raak je dus geen dagen kwijt.

MelvinW wijzigde deze reactie 18-11-2019 13:12 (3%)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

MelvinW schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:10:
[...]

Apple presenteert AppleCare+ niet als garantie, maar puur als een verzekering. Er staat ook duidelijk dit:

[...]

Je bent met AppleCare+ puur verzekerd tegen ongelukjes en daar zit ook een eigen risico aan verbonden. Voor garantie voegt het in de EU niets toe, je hebt namelijk al standaard 2 jaar en in Nederland gaat het verder dan dat. In landen zonder een goede consumentenwetgeving is AppleCare+ wat interessanter.

Overigens begint die 60 dagen pas te tellen op het moment dat het toestel ingepakt wordt en er dus een toestel aan jou is toegewezen. Het duurt dan echt geen weken tot je het toestel ontvangt.
Apple geeft zelf aan bij diverse producten dat de garantie verlengd wordt met de betreffende AppleCare+. Dat dit in feite niks waard is, omdat we al wettelijke garantie hebben, zeg ik net zelf..

Nogmaals, Apple presenteert het als een 'divers' serviceproduct met verzekeringtrekjes.. zo kun je dat ook op de grote sites teruglezen die dat allemaal al eens bekeken hebben.
Overigens begint die 60 dagen pas te tellen op het moment dat het toestel ingepakt wordt en er dus een toestel aan jou is toegewezen. Het duurt dan echt geen weken tot je het toestel ontvangt.
Je kunt onmogelijk ieders situatie inschatten en beroep doen op vanzelfsprekendheid. Je kunt een toestel besteld hebben, wachttijd hebben, maar vervolgens 'extern' zitten, waardoor je soms echt wel minstens een week weg kunt zijn / niet in staat bent een product op te halen/accepteren aan de deur.

Maar goed, ontopic nu graag ;)

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Even een vraagje over de 18watt Fast Charger, werkt dat ook met oudere iPhones als je deze oplader gebruikt?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• wopper
  • Laatst online: 16:49
Greatsword schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:33:
Even een vraagje over de 18watt Fast Charger, werkt dat ook met oudere iPhones als je deze oplader gebruikt?
Ja dat werkt, maar niet met 18watt snelheid. Pas vanaf de iPhone 8 is snelladen ondersteund. Is te vinden op de Apple website.

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 00:33
Ik loop tegen het volgende probleem aan met de zijknop van mijn nieuwe iPhone 11 Pro Max. Op een bepaald moment na het inschakelen van de telefoon gaat de functie om de telefoon in de sluimerstand te zetten met de zijknop, met één druk op de knop, verloren. De knop is niet kapot want twee keer drukken voor de betaalfunctie te activeren, en drie keer drukken voor het inschakelen van omgekeerde kleuren, blijven wel normaal werken. Als de telefoon opnieuw opgestart wordt, doet ie de sluimerstand met een druk op de zijknop wél weer een tijdje.
Het lijkt op een software of instellingen probleem.

Iemand tips / hulp?

• wopper
  • Laatst online: 16:49
Ik zou via de PC eens de software opnieuw erin zetten, de hele file van een paar gieg. Dan kan je daarna een backup terugzetten indien gewenst.

Met de PC schrijf je alle code opnieuw, en met een OTA WiFi update alleen de delta's.

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• lazrambo
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-01 00:04
Heb iets raars met mijn iPhone 11 pro, laatste tijd zie ik vaak de gps icoon links in de hoek verschijnen.

Kijk in het menu naar locatievoorzieningen maar er is geeneen app die een paars gps icoon heeft en ook niet binnen het systeem.
Heb het gevoel dat hierdoor mijn accu snel leeg wordt getrokken.

Heb geupdate naar de laatste versie maar dit helpt ook niet.

Heb het volgende hierover gevonden:
https://forums.macrumors....-problem-bug-gps.2203750/

lazrambo wijzigde deze reactie 18-11-2019 22:16 (15%)

• specops0i0
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:55
Op mijn oude iPhone 6S kon ik tijdens het typen door het toetsenbord iets harder in te drukken de cursor heel makkelijk verplaatsen in de tekst. Met mijn nieuwe iPhone 11 Pro werkt dit niet meer. Heeft iemand enig idee hoe me dit wel lukt?

• Rw9222
  • Registratie: november 2016
  • Niet online
specops0i0 schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:30:
Op mijn oude iPhone 6S kon ik tijdens het typen door het toetsenbord iets harder in te drukken de cursor heel makkelijk verplaatsen in de tekst. Met mijn nieuwe iPhone 11 Pro werkt dit niet meer. Heeft iemand enig idee hoe me dit wel lukt?
Ja, dit kan nu alleen nog als je de spatie balk ingedrukt houdt. Hebben ze aangepast omdat de 11 serie geen 3D Touch meer heeft.

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07:58
lazrambo schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:09:
Heb iets raars met mijn iPhone 11 pro, laatste tijd zie ik vaak de gps icoon links in de hoek verschijnen.

Kijk in het menu naar locatievoorzieningen maar er is geeneen app die een paars gps icoon heeft en ook niet binnen het systeem.
Heb het gevoel dat hierdoor mijn accu snel leeg wordt getrokken.

Heb geupdate naar de laatste versie maar dit helpt ook niet.

Heb het volgende hierover gevonden:
https://forums.macrumors....-problem-bug-gps.2203750/
Is het icoon solid of is het een pijl die niet ingekleurd is. Als hij niet solid is dan betekend dat enkel dat er gps is gebruikt dr afgelopen periode.

• specops0i0
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:55
Rw9222 schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:38:
[...]

Ja, dit kan nu alleen nog als je de spatie balk ingedrukt houdt. Hebben ze aangepast omdat de 11 serie geen 3D Touch meer heeft.
Ah kijk dat zocht ik, thanks.

• lazrambo
Greetoz schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:29:
[...]

Is het icoon solid of is het een pijl die niet ingekleurd is. Als hij niet solid is dan betekend dat enkel dat er gps is gebruikt dr afgelopen periode.
Het is solid, is echt een gps signaal aan het uitzenden maar in het systeem menu zie ik dan nergens een paars gps icoontje om te achterhalen welke app het is.

Grappige is dat de gps icoon komt voor 5 sec, weggaat en dan weer terugkomt na 2 a 3 seconden dit gaat de hele tijd door totdat ik locatievoorzieningen helemaal heb uitgezet.

• Dr.Fer
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12:12
Nu een paar dagen in bezit van een 11 pro max. Maar ik moet zeggen, wat een klote scherm. Een en al geel, met of zonder true tone, met true tone overigens erger dan zonder. Ik kom van een 8 plus af en man, wat een achteruitgang. Veel color shifting en heel veel geel.

• spencer_830
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 25-01 16:48
lazrambo schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:12:
[...]

Het is solid, is echt een gps signaal aan het uitzenden maar in het systeem menu zie ik dan nergens een paars gps icoontje om te achterhalen welke app het is.

Grappige is dat de gps icoon komt voor 5 sec, weggaat en dan weer terugkomt na 2 a 3 seconden dit gaat de hele tijd door totdat ik locatievoorzieningen helemaal heb uitgezet.
Mag ik vragen of je flitsmeister hebt geïnstalleerd ?
Zelf heb ik op mijn IPhone 8 gezien dat het gps-icoontje boven in beeld verscheen.
In de instellingen zag ik ook geen paars icoontje bij een app staan.
Na het geheel uitschakelen van de locatie voorziening kreeg ik meteen een pop-up van flitsmeister dat locatievoorziening is vereist.
Ik heb de flitsmeister app ge-deïnstalleerd en nu krijg ik het gps-icoontje niet meer in beeld.
Dr.Fer schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:20:
Nu een paar dagen in bezit van een 11 pro max. Maar ik moet zeggen, wat een klote scherm. Een en al geel, met of zonder true tone, met true tone overigens erger dan zonder. Ik kom van een 8 plus af en man, wat een achteruitgang. Veel color shifting en heel veel geel.
jouw ervaring met t scherm van deze 11 Pro Max is uiteraard niet zoals een normaal scherm van de 11 Pro er uit hoort te zien.

Dus chop chop...terug ermee naar de verkopende partij of evt naar een Apple Store als je in de buurt woont.

• Dr.Fer
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12:12
Na het werk even de Apple store ingedoken om te vergelijken met de in de store aanwezige iPhones.
Ze hebben het zo goed als allemaal maar de mijne een tintje geler. Ik ga het even aan kijken en geeft ‘t een maand of twee de kans. Ik moet wel zeggen het erg jammer te vinden, het valt direct op wanneer ik een uurtje met mn iPad pro bezig ben en dan om wat voor reden dan ook omschakel naar mn iphone. Had dit nooit met mn 8 plus.
Verder is de True Tone functie compleet onbruikbaar geworden, het lijkt nu meer op Night Shift... Op de 8 plus altijd De True Tone aan gehad.

Any way, genoeg gezeurd.

Dr.Fer wijzigde deze reactie 19-11-2019 17:31 (13%)

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Workaholic schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:23:
[...]

Top! Thanks. Precies wat ik wil weten. Gaat het in de praktijk goed -> lees weet je zeker dat de verkeerde sim niet voor data gebruikt gaat worden (desnoods bellen over 4g?). Anders is het een duur grapje in de US.
Ja, dat gaat goed. Ik heb geen 'e-sim' maar een dual-sim Xr (maar dit werkt hetzelfde in de software). Heb Vodafone met mijn zakelijke nummer + KPN met mijn privénummer. Data verbruik op mijn KPN SIM is altijd 0.

Dat brengt me meteen bij mijn volgende vraag :+. Zijn er al andere providers die e-sim hebben aangekondigd? Ik wil graag upgraden maar zowel KPN en Vodafone ondersteunen geen e-sim en ik wil eigenlijk niet overstappen naar T-Mobile.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 25-01 23:28
Dr.Fer schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:29:
Na het werk even de Apple store ingedoken om te vergelijken met de in de store aanwezige iPhones.
Ze hebben het zo goed als allemaal maar de mijne een tintje geler. Ik ga het even aan kijken en geeft ‘t een maand of twee de kans. Ik moet wel zeggen het erg jammer te vinden, het valt direct op wanneer ik een uurtje met mn iPad pro bezig ben en dan om wat voor reden dan ook omschakel naar mn iphone. Had dit nooit met mn 8 plus.
Verder is de True Tone functie compleet onbruikbaar geworden, het lijkt nu meer op Night Shift... Op de 8 plus altijd De True Tone aan gehad.

Any way, genoeg gezeurd.
ex87 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 06:40:
Het stukje over 'warme' tinten komt trouwens in praktisch elke review terug:

https://www.theverge.com/...reen-midnight-green-price

https://www.engadget.com/...1-pro-and-pro-max-review/

Zoek in beide maar op het woord warm. Het valt mij op dat het 'weg' gaat als je automatische brightness uitzet. Het lijkt me mij dus een keuze door Apple en niet echt een defect. Mijn 2 collega's met dezelfde iPhone hebben het in ieder geval ook, onze schermen zijn even warm.
Om mezelf maar weer even te quoten.

Ze hebben de iPhone 11 Pro schermen inderdaad warmer gemaakt en het valt best op de eerste paar dagen, en daarna wen je er aan. Ik heb hem ondertussen met flink wat collega's vergeleken (we hebben er hier een stuk of 9 op kantoor) en ze zijn allemaal even warm/geel - zeker als je hem naast oudere (iPhone X of ouder) houd.

Het viel mij ook behoorlijk op de eerste week en ben toen ook hier naar de Apple winkel gegaan maar ze hadden het allemaal.

Van mij mag je hem uiteraard wisselen maar ik denk dat je er niks mee gaat oplossen.

ex87 wijzigde deze reactie 19-11-2019 18:59 (5%)

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 14:57

Nitai

Feels good man

Workaholic schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:23:
[...]

Top! Thanks. Precies wat ik wil weten. Gaat het in de praktijk goed -> lees weet je zeker dat de verkeerde sim niet voor data gebruikt gaat worden (desnoods bellen over 4g?). Anders is het een duur grapje in de US.
In de Mobile data instellingen geef je gewoon per simkaart aan of het data mag gebruiken. Dus voor de gewenste simkaart data uitzetten.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• lazrambo
spencer_830 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:34:
[...]

Mag ik vragen of je flitsmeister hebt geïnstalleerd ?
Zelf heb ik op mijn IPhone 8 gezien dat het gps-icoontje boven in beeld verscheen.
In de instellingen zag ik ook geen paars icoontje bij een app staan.
Na het geheel uitschakelen van de locatie voorziening kreeg ik meteen een pop-up van flitsmeister dat locatievoorziening is vereist.
Ik heb de flitsmeister app ge-deïnstalleerd en nu krijg ik het gps-icoontje niet meer in beeld.
Die heb ik ook geinstalleerd, heb het net verwijderd en zal het even in de gaten houden.
Schaatsbaan @ Museumplein Amsterdam (night mode)

• dkawa
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11:34
Graag inhoudelijk reageren.

Hoedje wijzigde deze reactie 22-11-2019 10:14 (92%)

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16:21
Graag TR aanmaken en niet reageren. Daarnaast hoeft het ook niet meteen zo heftig.

Hoedje wijzigde deze reactie 22-11-2019 10:14 (80%)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• dkawa
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11:34
Graag een TR aanmaken en niet reageren.

Hoedje wijzigde deze reactie 22-11-2019 10:15 (87%)

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16:21
Graag een TR aanmaken en niet verder reageren.

Hoedje wijzigde deze reactie 22-11-2019 10:15 (86%)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Volkan1984
  • Nu online
Nee. Daarnaast; die foto is scheef dus dat mooie valt nog mee.

Hoedje wijzigde deze reactie 22-11-2019 10:15 (16%)

Pagina: 1 ... 24 ... 29 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True