Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 19:22
Hallo Tweakers,

Als iPhone 6S gebruiker wil ik overstappen naar de iPhone 11 Pro (en dan de 256GB Midnight Green variant).

Op iCulture las ik gisteren echter dat er snel krasjes op het scherm komen, sneller dan bij de vorige generaties. Ervaren jullie dit ook?

Natuurlijk gebruik ik mijn iPhones altijd met screenprotector, maar als het om een productiefout gaat wat door Apple verholpen gaat worden, wacht ik liever even 🙂

p.s. hier het iCulture linkje: https://www.iculture.nl/nieuws/krassen-iphone-11-scherm/

[ Voor 9% gewijzigd door DedSec85 op 08-10-2019 06:32 . Reden: iCulture URL toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:14
Is geen productiefout. Is al sinds de X zo. Mijn iPhone X zat ook onder de haarkrasjes die er op zijn gekomen door stof en het normale gebruik. De schermen zijn zachter gemaakt zodat ze niet zo snel barsten, maar wel sneller krassen.

Om die reden heb ik voor het eerst van m’n leven een screenprotector op m’n huidige 11 Pro zitten. Irriteerde me mateloos aan die krasjes op de X.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
Anoniem: 217504 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:52:
[...]
Heb je ook apple care op die iPhone?
Nee nooit, ff klaar met apple.

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:32
iPhone 11 Pro 256 GB Space grey besteld ;) ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217504

DedSec85 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 06:31:
Hallo Tweakers,

Als iPhone 6S gebruiker wil ik overstappen naar de iPhone 11 Pro (en dan de 256GB Midnight Green variant).

Op iCulture las ik gisteren echter dat er snel krasjes op het scherm komen, sneller dan bij de vorige generaties. Ervaren jullie dit ook?

Natuurlijk gebruik ik mijn iPhones altijd met screenprotector, maar als het om een productiefout gaat wat door Apple verholpen gaat worden, wacht ik liever even 🙂

p.s. hier het iCulture linkje: https://www.iculture.nl/nieuws/krassen-iphone-11-scherm/
Nog geen iPhone met krasjes gehad, maar wel altijd de Apple leren hoesjes gebruikt.
Ook geen screenprotectors in gebruikt gehad op al mijn iPhones die altijd in mijn kontzak gaan.
Laat je niet gek maken door die paar klagers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 19:22
Rivanov schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 06:45:
Is geen productiefout. Is al sinds de X zo. Mijn iPhone X zat ook onder de haarkrasjes die er op zijn gekomen door stof en het normale gebruik. De schermen zijn zachter gemaakt zodat ze niet zo snel barsten, maar wel sneller krassen.

Om die reden heb ik voor het eerst van m’n leven een screenprotector op m’n huidige 11 Pro zitten. Irriteerde me mateloos aan die krasjes op de X.
Ja een screenprotector ga ik sowieso doen. En doe altijd een case eromheen. Had met m'n 6S de leren case van Apple maar ga deze keer voor die siliconen denk ik :)
Anoniem: 217504 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:25:
[...]

Nog geen iPhone met krasjes gehad, maar wel altijd de Apple leren hoesjes gebruikt.
Ook geen screenprotectors in gebruikt gehad op al mijn iPhones die altijd in mijn kontzak gaan.
Laat je niet gek maken door die paar klagers :)
Je hebt altijd klagers erbij zitten, maar omdat iCulture er nu over berichtte wilde ik toch even navraag doen. Thanks voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:35
Nou ik ervaar hetzelfde hoor. Van mijn X dacht ik ook altijd dat er geen kras op het scherm zat, totdat ik hem een keer onder bv een TL balk bekeek... :+

Mijn 11 pro heb ik een paar dagen zonder screen-protector gebruikt en toen ik deze wilde aanbrengen na goed schoonmaken en bij goed licht, zag ik de eerste haarkrasjes alweer in de weerspiegeling (onder een bepaalde hoek naar het scherm kijken). Uiterst voorzichtig mee geweest, maar blijkbaar niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
je zou toch haast denken dat een iPhone een gebruiksvoorwerp is... met al die mogelijke (haar)fijne krasjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:35
Geert1976 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:51:
je zou toch haast denken dat een iPhone een gebruiksvoorwerp is... met al die mogelijke (haar)fijne krasjes
Ja dat is mijn auto ook, maar die eerste kras doet toch pijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Dutchman
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 16:37
Vanmiddag de groene Pro Max opgehaald bij de Coolblue winkel in Groningen.
Ben vooral benieuwd naar de accu van de telefoon, lees hier goede dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dat altijd zo gedoe over die haar krasjes. Zolang ze niet zichtbaar zijn als het scherm aan is vind ik het prima.

Screenprotectors heb ik ook nooit begrepen. Een jaar met een laagje op je scherm lopen van vaak mindere kwaliteit om het scherm eronder te beschermen voor de volgende. Mij niet gezien 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:15:
[...]

Ik vind dat altijd zo gedoe over die haar krasjes. Zolang ze niet zichtbaar zijn als het scherm aan is vind ik het prima.

Screenprotectors heb ik ook nooit begrepen. Een jaar met een laagje op je scherm lopen van vaak mindere kwaliteit om het scherm eronder te beschermen voor de volgende. Mij niet gezien 8)7
Maar ze waren wel duidelijk zichtbaar. Met name onder fel licht en voornamelijk in Dark Mode apps.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja in Fel licht heb ik ze ook. Iedereen. Ook op je protector.

Wat ik persoonlijk irritant vind zijn die krassen waarvan je een “gekleurde” glinstering krijgt in je scherm. Dat zijn geen haar krasjes maar voor mij wel een reden om het toestel te vervangen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 09:22

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nou de Belkin screen protectors, welke verkocht worden door Apple en Amac, zijn anders van uitzonderlijke kwaliteit. Degene die op de Xs Max van mijn vrouw zit (al een jaar) ziet er nog als nieuw uit. Niks krasjes. Dat was ook meteen de reden om er eentje op mijn Pro Max te plaatsen op de dag dat ie binnen kwam 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:39

MazeWing

The plot thickens...

Yzord schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:58:
Nou de Belkin screen protectors, welke verkocht worden door Apple en Amac, zijn anders van uitzonderlijke kwaliteit. Degene die op de Xs Max van mijn vrouw zit (al een jaar) ziet er nog als nieuw uit. Niks krasjes. Dat was ook meteen de reden om er eentje op mijn Pro Max te plaatsen op de dag dat ie binnen kwam 👍
Maar dat randje, dat vervelende randje... :'(

Wanneer je een case zou gebruiken valt het nog mee. Echter zonder case is het randje scherp en enorm storend voor mij. Zelfs een goede zoals Belkin.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
MazeWing schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 06:55:
[...]

Wanneer je een case zou gebruiken valt het nog mee. Echter zonder case is het randje scherp en enorm storend voor mij. Zelfs een goede zoals Belkin.
Ik gebruik een clear back-case dus heb geen last van het randje. Maar ook zonder case vind ik het randje totaal niet hinderlijk of "scherp". Ben het eens met @Yzord, de Belkin InvisiGlass Ultra is z'n geld dubbel en dwars waard. Ziet er top uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 09-10-2019 07:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

MazeWing schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 06:55:
[...]

De curved heeft geen voelbaar randje. Die sluit netjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:51
Yzord schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 07:21:
[...]

De curved heeft geen voelbaar randje. Die sluit netjes aan.
Klopt, hier ook geen randje met de Belkin curved versie. Voordien had ik non-curve en dat zag je echt, maar die heeft mijn scherm eens moeten redden bij een val en was gebarsten. iPhone scherm was nog volledig intact, dus dank u screenprotector :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Donstil schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:15:
[...]

Dat is uiteraard ieder voor zich, maar een paar zaken:
Screen protectors waren vroeger van die plastic dingetjes die echt vervelend waren voor de vingers
Nu is het glas en is de ervaring goed
Ikzelf ben nogal te spreken over een privacy screen protector, aangezien ik veel reis mensen naast mij niet mee hoeven te lezen
Daarnaast, kijkend naar mijn vrouw: die heeft geen moeite met een iphone en een bos sleutels in de tas en die vervangt elke 5-6 maanden de screen protector. De telefoon is nog puntgaaf.
Ook breekt nog eens een klap door bijv vallen.

Ik merk, met een goede, dunne, glas screen protector niet eens dat deze er op zit.
Aan de andere kant begrijp ik ook prima wat je zegt.

Vanochtend dmv direct transfer mijn iPhone 11 pro in gebruik genomen en de data gekopieerd (draadloos) van mijn iPhone X.
Goede ervaring, weinig apps die ik opnieuw moest instellen (wat ik opnieuw moest doen was zaken als bank, password manager etc.. en die wil je ook opnieuw instellen ivm veiligheid.)

Heel even de groothoeklens geprobeerd en ik vind dat nu al een grote waarde
De FaceID is echt sneller dan op de X.
Ik mis stiekem toch wel de 3D touch die ik voor een paar apps gebruikte. (Had ik niet verwacht.)

Verder is het verschil niet al te groot tussen deze telefoons, maar was ik sowieso geen fan van de glazen achterkant van de X.

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 09-10-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:43

JB

Cédric roelt!

Rivanov schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 07:03:
[...]

Ik gebruik een clear back-case dus heb geen last van het randje. Maar ook zonder case vind ik het randje totaal niet hinderlijk of "scherp". Ben het eens met @Yzord, de Belkin InvisiGlass Ultra is z'n geld dubbel en dwars waard. Ziet er top uit.
Hoe verhouden die randjes zich? Brokkelt nooit iets af? De vrouw krijgt van mij altijd van die Hema dingen erop, omdat ze die dingen altijd naar de gort helpt. Als die dingen bij de Amac daar geen last van hebben, dan wil ik er ook wel meer aan uitgeven zodra ze mijn X in gebruik neemt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

JB schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:05:
[...]

Hoe verhouden die randjes zich? Brokkelt nooit iets af? De vrouw krijgt van mij altijd van die Hema dingen erop, omdat ze die dingen altijd naar de gort helpt. Als die dingen bij de Amac daar geen last van hebben, dan wil ik er ook wel meer aan uitgeven zodra ze mijn X in gebruik neemt.
Bijna twee jaar er een op mijn iPhone7 gehad, netjes licht geronde randen en hield het perfect uit tot een klap van 1,20m hoogte. Hierna was een nieuwe nodig. Nu zit er een van Spigen op, iets krasgevoeliger en iets "ruwer" randje maar doet het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:43

JB

Cédric roelt!

Pat-Juh schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

Bijna twee jaar er een op mijn iPhone7 gehad, netjes licht geronde randen en hield het perfect uit tot een klap van 1,20m hoogte. Hierna was een nieuwe nodig. Nu zit er een van Spigen op, iets krasgevoeliger en iets "ruwer" randje maar doet het ook prima.
Ja dat geloof ik wel maar met name de randen :? Die brokkelen hier vaak af en dat wordt scherp.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

JB schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:45:
[...]

Ja dat geloof ik wel maar met name de randen :? Die brokkelen hier vaak af en dat wordt scherp.
Mijn iPhone 7 zit in een Tech21 case en hierbij heb ik nu na 3 jaar nog geen enkele afgebrokkelde rand gehad, en de telefoon krijgt het geregeld voor zijn kiezen (heb gewerkt op strand, heb hobby's aan het strand, ga vaak het bos in, altijd in een broekzak waar soms ook nog wat bij zit zoals een andere telefoon of sleutels, etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:38
JB schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:45:
[...]

Bij een screenprotector van +/- 30e heb ik dat niet eerder gezien, Tech21 of Belkin. Alles onder die prijs is inderdaad troep.

Lastige keuze he, zoals @Donstil al aangaf. Je loopt 3 jaar krampachtig te doen, voor de volgende eigenaar. Ik leg net een iPhone 7 met krasvrij scherm op zolder in een doos als reserve toestel.

Mijn voornemen ik koop nog maar 1 screen protector, als deze versleten is ga ik "naked".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

JB schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:05:
[...]

De Belkins die bij de Amac verkocht worden zijn nagenoeg bijna perfect. De randen brokkelen niet af waar die dingen van Wish (die ik gebruikte om de achterkant te beschermen standaard afbrokkelen).

Op de X en Xs Max gebruikte ik de rechte vorm (wist niet dat er een curved bestond) en ja, je voelt de rand daarvan wel, maar was voor mij niet storend. De curved daarintegen heeft een zwarte rand die iets licht gebogen is zodat deze bijna nauw aansluit op de bezel van de iPhone. Als ik er met mijn vinger langsga dan heb ik serieus het idee dat er geen screenprotector op zit.

Helaas zijn die dingen stervens duur. 45 eurootjes voor een screen protector, maar de beste die ik ooit heb gehad en heb vroeger menig maal rond de 30-35 betaald voor een duurder merk en altijd gedonder gehad.
stormfly schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:17:
[...]
Lastige keuze he, zoals @Donstil al aangaf. Je loopt 3 jaar krampachtig te doen, voor de volgende eigenaar.
Wij hebben een rouleringssysteem hier thuis. Ik koop een nieuwe, de vrouw krijgt mijn vorige, mijn oudste heeft nu dus de X en de jongste loopt nu met een 8 rond. Dus dat plakken voor een ander blijft gelukkig binnenshuis haha

[ Voor 16% gewijzigd door Yzord op 09-10-2019 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:28
Hann1BaL schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Dat is uiteraard ieder voor zich, maar een paar zaken:
Screen protectors waren vroeger van die plastic dingetjes die echt vervelend waren voor de vingers
Nu is het glas en is de ervaring goed
Ikzelf ben nogal te spreken over een privacy screen protector, aangezien ik veel reis mensen naast mij niet mee hoeven te lezen
Daarnaast, kijkend naar mijn vrouw: die heeft geen moeite met een iphone en een bos sleutels in de tas en die vervangt elke 5-6 maanden de screen protector. De telefoon is nog puntgaaf.
Ook breekt nog eens een klap door bijv vallen.

Ik merk, met een goede, dunne, glas screen protector niet eens dat deze er op zit.
Aan de andere kant begrijp ik ook prima wat je zegt.

Vanochtend dmv direct transfer mijn iPhone 11 pro in gebruik genomen en de data gekopieerd (draadloos) van mijn iPhone X.
Goede ervaring, weinig apps die ik opnieuw moest instellen (wat ik opnieuw moest doen was zaken als bank, password manager etc.. en die wil je ook opnieuw instellen ivm veiligheid.)

Heel even de groothoeklens geprobeerd en ik vind dat nu al een grote waarde
De FaceID is echt sneller dan op de X.
Ik mis stiekem toch wel de 3D touch die ik voor een paar apps gebruikte. (Had ik niet verwacht.)

Verder is het verschil niet al te groot tussen deze telefoons, maar was ik sowieso geen fan van de glazen achterkant van de X.
toon volledige bericht
Ervaar jij nog verschillen met het scherm? Ik ben overgestapt van een iPhone X naar een iPhone 11 Pro Max en toen ik ze naast elkaar hield viel mij op dat het scherm van de iPhone 11 Pro Max een stuk warmer is dan het scherm van de iPhone 11. De iPhone X heb ik inmiddels verkocht, dus mogelijk is het ook een kwestie van wennen, maar ik moet zeggen dat ik het bepaald lastig vind om te bepalen wat nu meer kleurecht is: de koelere tint van de iPhone X, of de warmere tint van de iPhone 11 Pro Max. Het kan natuurlijk zomaar zijn dat de kleurinstellingen van de iPhone 11 Pro Max natuurgetrouwer zijn dan de koelere instelling van de iPhone X.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

stormfly schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:17:
[...]

Bij een screenprotector van +/- 30e heb ik dat niet eerder gezien, Tech21 of Belkin. Alles onder die prijs is inderdaad troep.

Lastige keuze he, zoals @Donstil al aangaf. Je loopt 3 jaar krampachtig te doen, voor de volgende eigenaar. Ik leg net een iPhone 7 met krasvrij scherm op zolder in een doos als reserve toestel.

Mijn voornemen ik koop nog maar 1 screen protector, als deze versleten is ga ik "naked".
net als bij @Yzord gaat de iPhone binnen de familie rond. Mijn vader heeft genoegen met oudere tech en gebruikt het ook minder intensief, echter nu er geen veiligheid updates meer komen voor zijn huidige iPhone (5s) upgrade ik naar de 11 Pro en hij naar mijn 7. Hij kan in zijn situatie ook geen nieuwe veroorloven dus vind ik het wel belangrijk om mijn huidige telefoon netjes over te dragen zodat hij er nog jaren plezier van kan hebben (afgelopen winter is er een nieuwe accu in gegaan welke nog op 97% zit en is de behuizing nog punt gaaf een paar oppervlakkige pitjes in de lak na). Zo gaat het over een jaar of 3-4 weer. Daarnaast vind ik het ook fijn dat mijn telefoon goed beschermd is en ik geen gebarsten of bekrast scherm heb :+ .

edit:
Upgrade vindt als het goed is vandaag plaats... Afgelopen maandag de koerier gemist en gisteren was ik aan het werk. Er klopt enkel niets vd tijdvakken :X :( . Afijn... ik werk rustig door hier :+

[ Voor 7% gewijzigd door Pat-Juh op 09-10-2019 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
je durft niet meer zie ik?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Martinus schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:57:
[...]

je durft niet meer zie ik?
;) ik heb zelf de 11 Pro in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
VeeGee schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:24:
[...]

Ervaar jij nog verschillen met het scherm? Ik ben overgestapt van een iPhone X naar een iPhone 11 Pro Max en toen ik ze naast elkaar hield viel mij op dat het scherm van de iPhone 11 Pro Max een stuk warmer is dan het scherm van de iPhone 11. De iPhone X heb ik inmiddels verkocht, dus mogelijk is het ook een kwestie van wennen, maar ik moet zeggen dat ik het bepaald lastig vind om te bepalen wat nu meer kleurecht is: de koelere tint van de iPhone X, of de warmere tint van de iPhone 11 Pro Max. Het kan natuurlijk zomaar zijn dat de kleurinstellingen van de iPhone 11 Pro Max natuurgetrouwer zijn dan de koelere instelling van de iPhone X.
tussen xs en 11 ook, zelfs met de instellingen om hem iets geler te zetten... iedereen viel vorig jaar over de blauw gloed... nu dus weer roder..... wanneer krijgen we gekalibreerde oled schermen in de phone?

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
Geert1976 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:59:
[...]

;) ik heb zelf de 11 Pro in gebruik.
maar je wil ervan af.... of is dat een 2de?

hmmm je hebt nu geen max? ach kleine handjes... :P :9

[ Voor 12% gewijzigd door Martinus op 09-10-2019 13:02 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Martinus schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:01:
[...]

hmmm je hebt nu geen max? ach kleine handjes... :P :9
Inimini handjes inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 12:05
Ik schrik zelf ook van die berichten dat het scherm snel scratcht, en dan voornamelijk bij broekzak gebruik.
Ik ben zelf (al zeg ik het zelf) extreem voorzichtig. Heb naast m'n iPhone X een Samsung S10 met screen protector fabriek af...
Maar nu komt het...

Die S10 super zuinig op...shit kan geen foto delen hier, maar die heeft diepe/dunne krassen/vlekken. En dat bij normaal broekzakgebruik. Nou is de screenprotector van heel zacht materiaal, maar "men" zegt dat gebruik in een broekzak eigenlijk niet voor krassen zou moeten zorgen...nou echt wel dus!

Maar er is verschil. Ik heb op de X een fantastische screenprotector van Ali, echt een hele goede en fijne (3 euro), maar nog geen krasje op te zien, en je ziet aan de buitenkant niet dat m'n iPhone een screen protector heeft. Aanrader!

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3e2a4c4dmnPpaA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Yzord schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:21:
[...]

De Belkins die bij de Amac verkocht worden zijn nagenoeg bijna perfect. De randen brokkelen niet af waar die dingen van Wish (die ik gebruikte om de achterkant te beschermen standaard afbrokkelen).

Op de X en Xs Max gebruikte ik de rechte vorm (wist niet dat er een curved bestond) en ja, je voelt de rand daarvan wel, maar was voor mij niet storend. De curved daarintegen heeft een zwarte rand die iets licht gebogen is zodat deze bijna nauw aansluit op de bezel van de iPhone. Als ik er met mijn vinger langsga dan heb ik serieus het idee dat er geen screenprotector op zit.

Helaas zijn die dingen stervens duur. 45 eurootjes voor een screen protector, maar de beste die ik ooit heb gehad en heb vroeger menig maal rond de 30-35 betaald voor een duurder merk en altijd gedonder gehad.
Ik heb met afgeronde hoeken ook, mijn vrouw (ons ben zunig) wilde toch maar max 35 betalen heeft degene met staande hoeken. Achteraf heeft ze spijt, die met afgeronde hoeken is echt heel erg fijn en mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[...]

Dat viel me ook op toen ik de X naast de 11 Pro hield. Met True Tone uit is het scherm van de 11 Pro ook niet blauw/koel maar eerder groen. Ik weet ook niet wat correct is.

De X is inmiddels ook verkocht maar ik heb hier nog een Nokia 5.1 Plus en een iPhone 7 om mee te vergelijken. Het scherm van de iPhone 7 heeft dezelfde tint als dat van de X. De Nokia heeft het koelste scherm, in vergelijking lijkt dat bijna blauw. En dat terwijl het naast een oled-scherm van bijvoorbeeld Samsung weer heel warm leek.

Voor mijn gevoel is de tint van de iPhone 7 en iPhone X het best, ik vind het in ieder geval wel het mooist.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

Dat heb ik niet ervaren. Had je Truetone op de 11 aan staan en de X niet?
De X had nog een privacy screen protector er op en de 11 nog niet. Dus de vergelijking gaat scheef, maar de kleuren leken toch wel heel goed overeen te komen als je het mij vraagt.
Anoniem: 467839 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:50:
[...]

“ Wanneer 'Geoptimaliseerd opladen' actief is, geeft een melding op het toegangsscherm weer wanneer uw iPhone volledig zal zijn opgeladen. Als u uw iPhone eerder volledig opgeladen nodig hebt, houdt u uw vinger op de melding en tikt u vervolgens op 'Laad nu op'.”

Deze melding heb ik nog nooit gehad. Jullie wel?
De feature heeft altijd aan gestaan, maar ik heb nog nooit een melding op mn lockscreen gehad op mijn X (en nu 11 pro)

[ Voor 21% gewijzigd door Hann1BaL op 09-10-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

excuses, double post..

[ Voor 94% gewijzigd door Hann1BaL op 09-10-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

De kleurtemperatuur verschillen tussen mijn iPhone 7 en net ontvangen 11 Pro zijn te verwaarlozen. Zodra TrueTone aangaat is het wel overduidelijk.

Verder even wennen (eerste homebuttonloze apparaat in huis) maar het went erg snel, enkel nog de reachability modus aan zetten zonder een knop aan te raken is moeilijk). Heb een 100% frisse installatie gedaan dus geen back-up terug laten zetten, enkel contacten, agenda's, foto's, en enkele andere iCloud data (geen settings) zodat het na 5-6 jaar echt een clean install is.

Na ontvangst gelijk de Spigen Glass.R. protector er opgeplakt, let hierbij op dat de houder voor de X en XS is ondanks dat er 11 Pro op het doosje staat, de protector zit eigenlijk net 1mm te hoog naar de bovenzijde maar het stoort me (nog) niet en alles werkt prima dus voorlopig laat ik het even zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 12:22
Ik heb gister mijn 11 Pro Max opgehaald en zie inderdaad ook een klein warmte verschil tussen de X en de 11, vind het niet super storend waar inderdaad de 11 een stukje warmer is maar als ik ze niet naast elkaar hou stoort het me niet.

Heb er in de Apple Store gelijk een screen protector er op laten zetten en als ik de verhalen zo lees is dat geen luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-05 13:35
Hebben jullie de nieuwe update al geïnstalleerd? Ging dit probleemloos? Bij de vorige update wilde het toestel nog weleens vastlopen/blijven hangen las ik hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
elaho schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:19:
Hebben jullie de nieuwe update al geïnstalleerd? Ging dit probleemloos? Bij de vorige update wilde het toestel nog weleens vastlopen/blijven hangen las ik hier.
Toestel vandaag gekocht en tijdens het instellen (transfer vanaf m'n oude iPhone) is hij eerst 13.1.2 gaan downloaden, geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:48
Zo, vanaf morgen terug in het Apple kamp na onderstaand parcours:

... > iPhone 4 > Galaxy S4 >iPhone 6 > iPhone 6s > iPhone SE (1 week) > iPhone 6s > OnePlus 7 > iPhone 11

Ik dacht dat ik dit keer wel gewoon kon worden aan Android (OxygenOS), maar dat is helaas geen succes geworden. Morgen dus mijn iPhone 11 128GB (zwart) afhalen.

Ik zit een beetje met een dilemma qua "protection". Ik heb het siliconen hoesje van Apple erbij besteld om de achterkant te schermen, maar denk er aan om naked te gaan. Ik zie overal die Belkin InvisiGlass Ultra voorbijkomen (ook hierboven), maar ik ben niet zo een fan van de randen die zeer duidelijk zichtbaar zijn (zeker aangezien er al vrij dikke bezels zichtbaar zijn).

Iedere iPhone relase komt Apple natuurlijk met het statement dat dit "the toughest glass ever" is. Zijn er mensen die hier ervaringen met langdurig "onbeschermd broekzakgebruik" hebben? :+

Ik ga meestal vrij zuinig om met mijn materiaal, dus ik ben geen barbaar die mijn telefoon met mijn sleutelbos laat knuffelen in mijn broekzak, maar zou hem wel ééns gewoon in mijn broekzak willen hebben.

EDIT: verkeerde topic, het is al laat, lezen is moeilijk :X.... kan dit verplaatst worden naar het correcte topic aub?

[ Voor 6% gewijzigd door SanderH_ op 09-10-2019 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
SanderH_ schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:34:

... > iPhone 4 > Galaxy S4 >iPhone 6 > iPhone 6s > iPhone SE (1 week) > iPhone 6s > OnePlus 7 > iPhone 11

Ik dacht dat ik dit keer wel gewoon kon worden aan Android (OxygenOS), maar dat is helaas geen succes geworden. Morgen dus mijn iPhone 11 128GB (zwart) afhalen.

Ik zit een beetje met een dilemma qua "protection". Ik heb het siliconen hoesje van Apple erbij besteld om de achterkant be schermen, maar denk er aan om naked te gaan. Ik zie overal die Belkin InvisiGlass Ultra voorbijkomen (ook hierboven), maar ik ben niet zo een fan van de randen die zeer duidelijk zichtbaar zijn (zeker aangezien er al vrij dikke bezels zichtbaar zijn).

Iedere iPhone relase komt Apple natuurlijk met het statement dat dit "the toughest glass ever" is. Zijn er mensen die hier ervaringen met langdurig "onbeschermd broekzakgebruik" hebben? :+

Ik ga meestal vrij zuinig om met mijn materiaal, dus ik ben geen barbaar die mijn telefoon met mijn sleutelbos laat knuffelen in mijn broekzak, maar zou wel gewoon in mijn broekzak willen hebben.
toon volledige bericht
Je zit alleen net ff in 't verkeerde topic.

Evengoed, welkom terug! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

SanderH_ schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:34:

Ik zit een beetje met een dilemma qua "protection". Ik heb het siliconen hoesje van Apple erbij besteld om de achterkant te schermen, maar denk er aan om naked te gaan. Ik zie overal die Belkin InvisiGlass Ultra voorbijkomen (ook hierboven), maar ik ben niet zo een fan van de randen die zeer duidelijk zichtbaar zijn (zeker aangezien er al vrij dikke bezels zichtbaar zijn).

Ik ga meestal vrij zuinig om met mijn materiaal, dus ik ben geen barbaar die mijn telefoon met mijn sleutelbos laat knuffelen in mijn broekzak, maar zou hem wel ééns gewoon in mijn broekzak willen hebben.

EDIT: verkeerde topic, het is al laat, lezen is moeilijk :X.... kan dit verplaatst worden naar het correcte topic aub?
toon volledige bericht
De Belkin Curved Invisible Glass heeft niet die opstaande randen. Zijn geld dubbel en dwars waard en te krijgen bij Apple/Amac voor 45 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Het stukje over 'warme' tinten komt trouwens in praktisch elke review terug:

https://www.theverge.com/...reen-midnight-green-price

https://www.engadget.com/...1-pro-and-pro-max-review/

Zoek in beide maar op het woord warm. Het valt mij op dat het 'weg' gaat als je automatische brightness uitzet. Het lijkt me mij dus een keuze door Apple en niet echt een defect. Mijn 2 collega's met dezelfde iPhone hebben het in ieder geval ook, onze schermen zijn even warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Vandaag een Panzerglass op mn iPhone 11 Max laten plaatsen. Hele mooie screenprotector je ziet er helemaal niks van en loopt mooi door dus geen rand te zien en is case friendly. Ik heb er een Tech21 bookcase omheen. Dus nu is m’n toestel echt goed beschermt hoop ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ex87 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 06:40:

Zoek in beide maar op het woord warm. Het valt mij op dat het 'weg' gaat als je automatische brightness uitzet. Het lijkt me mij dus een keuze door Apple en niet echt een defect. Mijn 2 collega's met dezelfde iPhone hebben het in ieder geval ook, onze schermen zijn even warm.
Jeps elk jaar is er wel iets over schermen/geel bij Apple. Echter als je met de iPhone 11 naar buiten loopt de zon in, dan zie je pas hoe prachtig het scherm is. En hoe wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-05 16:20
elaho schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:49:
Vandaag een Panzerglass op mn iPhone 11 Max laten plaatsen.
waar?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist mijn iPhone 11 Pro Midnight Green gehaald.

Ik twijfel nog even of ik het met of zonder backup terug ga zetten. Eigenlijk nooit problemen gehad, maar een Clean Install is soms een fijn gevoel. Op zich vind ik al die apps niet zo'n probleem, maar heb best wat instellingen anders staan, qua locatie en toestemmingen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
THE_BASE schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:18:
Zojuist mijn iPhone 11 Pro Midnight Green gehaald.

Ik twijfel nog even of ik het met of zonder backup terug ga zetten. Eigenlijk nooit problemen gehad, maar een Clean Install is soms een fijn gevoel. Op zich vind ik al die apps niet zo'n probleem, maar heb best wat instellingen anders staan, qua locatie en toestemmingen.
Ik ben overnieuw begonnen (na 3 jaar of zo) en vond het wel prettig..
Authenticators was even een dingetje maar verder was ik in 3 uurtjes helemaal klaar haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ex87 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:45:
[...]

Ik ben overnieuw begonnen (na 3 jaar of zo) en vond het wel prettig..
Authenticators was even een dingetje maar verder was ik in 3 uurtjes helemaal klaar haha.
Toch de backup via iTunes gekozen. Over een week weet je niet meer wat je gedaan hebt en is dat schone gevoel foetsie.

Enige is dat alle foto’s wel op m’n iPhone staan, maar iCloud staat op 1% met uploaden. Zelfde bij Catalina op macOS.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Iemand een idee wanneer 2x zoom wel met telelens wordt gemaakt en wanneer er digitale zoom wordt toegepast? Bij mijn X was zoom altijd optisch. Nu is dat dus niet altijd zo. Ben erg benieuwd of iemand de condities weet van wanneer telelens nou wel of niet wordt toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-03 11:33
Over beeldscherm beveiliging: op mijn 6s plus heb ik bij Amac een screenprotector erop laten zetten. Ik ben hier zelf wat prutserig in en bij Amac doen ze het met uitermate precisie en geduld. Ze hebben een soort werkbankje/koffer die stofvrij is. Eerst maken ze hem erg goed schoon en dan de protector erop drukken. De protector stoort mij totaal niet en is nog steeds krasvrij vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:26
Anoniem: 137811 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:27:
Iemand een idee wanneer 2x zoom wel met telelens wordt gemaakt en wanneer er digitale zoom wordt toegepast? Bij mijn X was zoom altijd optisch. Nu is dat dus niet altijd zo. Ben erg benieuwd of iemand de condities weet van wanneer telelens nou wel of niet wordt toegepast?
Ook op de X was het met optimale licht omstandigheden niet altijd optisch.
Bij mij helpt het in veel gevallen door even iets verder te gaan naar bijvoorbeeld 2,1 of 2,2 zoom dan schakelt ie eigenlijk altijd wel over naar de telelens.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Anoniem: 137811 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:27:
Zoals hierboven ook al genoemd schakelde de X absoluut wel tussen optisch en digitaal zoomen voor de 2x. De exacte condities weet Apple in principe als enige, maar de telelens is minder lichtgevoelig. Dus zodra er niet genoeg licht meer is om voordeel te halen uit optische zoom vs. digitale zoom (in het oog van de Apple engineers).

Wil je wel echt zeker zijn van het gebruik van de telelens, dan kun je natuurlijk altijd een 3rd party camera app gebruiken, die laten je wel toe om gebruik van de lens te forceren in het donker. In sommige grensgevallen kun je er voordeel mee halen, in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Propane schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:23:
[...]
Zoals hierboven ook al genoemd schakelde de X absoluut wel tussen optisch en digitaal zoomen voor de 2x. De exacte condities weet Apple in principe als enige, maar de telelens is minder lichtgevoelig. Dus zodra er niet genoeg licht meer is om voordeel te halen uit optische zoom vs. digitale zoom (in het oog van de Apple engineers).

Wil je wel echt zeker zijn van het gebruik van de telelens, dan kun je natuurlijk altijd een 3rd party camera app gebruiken, die laten je wel toe om gebruik van de lens te forceren in het donker. In sommige grensgevallen kun je er voordeel mee halen, in mijn ervaring.
Ok, ik heb veel foto's bekeken waarvan ik zeker weet dat ik zoom had gebruikt met de X. Die geven alles f2,4 aan. Waarmee ik dus weet dat de telelens is gebruikt. Op de iPhone 11 Pro nu is misschien 1 op de 5 foto's met zoom met de telelens gemaakt. Misschien ook niet te veel naar kijken. Als de foto goed is is her goed he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:28
ex87 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 06:40:

Dank! Ik was er niet van op de hoogte dat Apple de TrueTone sensor heeft aangepast, maar dat is uiteraard een logische verklaring. Wanneer ik TrueTone uitzet, zie ik ook een duidelijke verkleuring naar blauw. Voor mijn gevoel is de TrueTone sensor wel 'agressiever' geworden dan voorheen, in die zin dat het scherm sneller verkleurd. Dat is wel even wennen. Zeker omdat mijn iPad Pro 11 voor mijn gevoel een betere kleurweergave heeft met TrueTone aan.

[ Voor 5% gewijzigd door VeeGee op 11-10-2019 09:39 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-05 21:39
Ik vind het scherm veel te geel met Truetone, alsof ik Nightshift aan heb staan. Zet daarom voor nu liever Truetone uit, dan is het gewoon normaal wit. Vind ik persoonlijk wat prettiger overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Alexknl schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:32:
Ik vind het scherm veel te geel met Truetone, alsof ik Nightshift aan heb staan. Zet daarom voor nu liever Truetone uit, dan is het gewoon normaal wit. Vind ik persoonlijk wat prettiger overdag.
ik vind dat TrueTone sowieso op pis lijken, ik gebruik het nu niet op mijn 11 Pro en ook niet gedaan met mijn vorige X en Xs.
Maar inderdaad, TrueTone nu op de 11 serie is véél geel-er dan met de Xs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het vreemde is dat de iPhone 11 en Xr met true tone aan helemaal niet zo geel zijn. Qua kleurtemperatuur wat mij betreft beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Wow... net even een speedtestje gedraaid om de up en download snelheid te vergelijken met mijn oude iPhone 7... de 11 Pro haalde (op dezelfde locatie en rond de zelfde tijd) 258 down en 57mbps up bij een ping van 24ms. Dit is praktisch nog beter dan mn vaste aansluiting en 130-30 hoger dan de oude 7...

Best onder de indruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ben gister even hier in de Apple Store geweest en elke Pro en Pro Max zijn inderdaad een stuk warmer dan de 11 of de Xs. Ik heb er zo’n 9 gezien en, met dezelfde settings als mijn telefoon een warm scherm.

Ik heb ook het idee dat True Tone iets te goed zijn best doet op de 11 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hier net ook een speedtest gedaan:

iPhone 11 Pro haalde 168 Mbps en iPhone XS haalde 54 Mbps. Beiden KPN 4G op dezelfde locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 17:44
THE_BASE schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:57:
Hier net ook een speedtest gedaan:

iPhone 11 Pro haalde 168 Mbps en iPhone XS haalde 54 Mbps. Beiden KPN 4G op dezelfde locatie.
Ik ben wel benieuwd naar het verschil tussen de 11 en de 11pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
pacificocean schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:08:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar het verschil tussen de 11 en de 11pro.
Die kan ik je nu nog niet geven, wellicht iemand anders. Even geen iPhone 11 meer op voorraad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

THE_BASE schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:31:
[...]

Die kan ik je nu nog niet geven, wellicht iemand anders. Even geen iPhone 11 meer op voorraad. :)
Sowieso minder snel in theorie, hoeveel geen idee. 4x4 mimo vd Pro is theoretisch sneller dan 2x2. In de praktijk moet je nog wel een zendmast hebben die het eerste volledig ondersteunt en kan bieden 🤓.

730 van de lader, nu om 1900 nog 63% accu over met regulier gebruik. Met de 7 was dit ergens rond de 20-25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Pat-Juh schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:02:
[...]

Sowieso minder snel in theorie, hoeveel geen idee. 4x4 mimo vd Pro is theoretisch sneller dan 2x2. In de praktijk moet je nog wel een zendmast hebben die het eerste volledig ondersteunt en kan bieden 🤓.

730 van de lader, nu om 1900 nog 63% accu over met regulier gebruik. Met de 7 was dit ergens rond de 20-25%.
Ik zit al jaren bij KPN en op zich tevreden, maar iets zegt mij dat T-Mobile beter is qua snelheid. Iemand hier ervaringen mee? Snap dat er een ander topic voor is, maar een korte ervaring is voldoende.

Gisteren 19.30 uur van de lader en nu, zelfde tijd een dag later, 48%. Nou, mijn iPhone XS was dan allang rond de 15-20%. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
THE_BASE schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:41:
[...]

Ik zit al jaren bij KPN en op zich tevreden, maar iets zegt mij dat T-Mobile beter is qua snelheid. Iemand hier ervaringen mee? Snap dat er een ander topic voor is, maar een korte ervaring is voldoende.

Gisteren 19.30 uur van de lader en nu, zelfde tijd een dag later, 48%. Nou, mijn iPhone XS was dan allang rond de 15-20%. :)
Van de week 212 Mbps gehaald met iPhone 11 Pro , tmobile op 4G _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-05 18:56
66 mbit’s op 4G van Tele2. Ik merk al tijden dat het tijd wordt voor een andere provider, maar blijf denk ik toch bij Tele2 want onbeperkt internet. Wel gek, want ik dacht dat ik inmiddels over zou zijn op het netwerk van T-Mobile (woon in Friesland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mrk87 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:15:
[...]

Keurig. Voor normaal surfen heb ik geen 212 Mbps nodig en ook geen 158 Mbps, maar geeft wel een hele prettige ervaring. Echter heb ik bij KPN 14 euro per maand voor 300 minuten en 6 GB en bij T-Mobile ben ik 17,50 euro kwijt voor onbeperkt bellen en 7 GB. Dus dat scheelt toch het nodige per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

THE_BASE schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:41:
[...]

Ligt er helemaal aan waar in Nederland je woont, waar ik woon en werkte de afgelopen jaren was T-Mobile eerst tien keer beter dan KPN. Toen gingen ze 4g uitrollen en was het bedroevend slecht met T-Mobile gesteld. Toen twee jaar KPN gehad. Inmiddels weer twee of drie jaar terug bij T-Mobile en het werkt weer zoals ik gewend ben van T-Mobile.

Ik erger me bij de 11 Pro wel aan de reachability modus 😤. Ik krijg het niet elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1263588

Ik heb sinds 3 dagen mijn iPhone 11.
Mijn messenger camera emoi filter kan mijn gezicht niet vinden.
Heeft iemand ervaring mee of weer iemand raad mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
Ik zie ongeveer 3 a 400 euro prijsverschil tussen een pro max of xs max.. zijn er veel verschillen die de 3 a 400 euro verschil gerechtvaardigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
timmey83 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:13:
Ik zie ongeveer 3 a 400 euro prijsverschil tussen een pro max of xs max.. zijn er veel verschillen die de 3 a 400 euro verschil gerechtvaardigen?
Dat moet je voor jezelf bepalen. Persoonlijk zou ik voor de Pro (Max) gaan, vanwege de verbeterde accuduur en het verbeterde scherm. De camera is ook een stuk beter, maar ik maak nauwelijks foto's. Ik heb echter nog geen behoefte om mijn XS te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmey83
Mrk87 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:15:
[...]

kom es bij mij thuis op de wifi ben wel benieuwd :P Ik heb thuis 1000 mbits internet (up/down bekabeld haal ik het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
timmey83 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:34:
[...]

kom es bij mij thuis op de wifi ben wel benieuwd :P Ik heb thuis 1000 mbits internet (up/down bekabeld haal ik het)
Heb hier 500/500 up/down. Speedtest zegt 470/380. Zet de trend door met de X/XS Max waarin ze constant lagere download dan upload halen. Heb ook tijdelijk een Galaxy S10+ gehad die het beter deed.

Maar voor normaal gebruik buiten snelheids testjes allemaal helemaal prima :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:10
Pat-Juh schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:29:
[...]

Ik erger me bij de 11 Pro wel aan de reachability modus 😤. Ik krijg het niet elkaar.
Vanaf de onderkant van het scherm naar beneden swipen.
Maar het luistert heel nauwkeurig. Je moet echt de onderste paar pixels hebben.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Pat-Juh schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:29:
[...]

Ik roep hem juist telkens per ongeluk op, super vervelend. Kan die ook uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
mr.JamesBond schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:31:
[...]

Ik roep hem juist telkens per ongeluk op, super vervelend. Kan die ook uit?
Dat heb ik dus ook.. uitzetten doe je zo:

Instellingen, toegankelijkheid, aanraken en dan schakelaar omzetten bij bereikbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Jeroen O schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:14:
[...]

Vanaf de onderkant van het scherm naar beneden swipen.
Maar het luistert heel nauwkeurig. Je moet echt de onderste paar pixels hebben.
Ik deed het dus te hoog _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 13:36
Chntl321 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:48:
[...]

Dat heb ik dus ook.. uitzetten doe je zo:

Instellingen, toegankelijkheid, aanraken en dan schakelaar omzetten bij bereikbaarheid
Dit gebeurt mij zo vaak! Ik wist dus niet wat dit was dus ook niet dat het uit kon _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-02 16:34

pdavie2311

Live life to the fullest..

Heb vandaag toch weer mijn iPhone Pro retour gedaan naar CB! Prima toestel hoor, maar ik kon de 400,- euro meerprijs niet aan mezelf verkopen tov de Xs..Zojuist een gesealde Xs overgenomen met nog 2 jaar garantie! Aankoopdatum 11-10-2019..

Deze 400,- gaan nu bij een nieuwe OLED die er gaat komen volgende maand, of eind dit jaar! Ook mooi speelgoed! ;-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Afbeeldingslocatie: https://massivelyop.com/wp-content/uploads/2017/12/why-cant-it-be-both_501407_1.gif

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-02 16:34

pdavie2311

Live life to the fullest..

Niet arrogant bedoelt, dat zou financieel kunnen..Maar gemoedsrust en gevoel zegt van niet..Joh, de Xs loopt als een trein hier weer! ;-) En die 400,- worden gewoon extra uitgegeven bij de keuze van een nieuwe TV.. :+

[ Voor 9% gewijzigd door pdavie2311 op 12-10-2019 14:56 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-05 12:14
Een dag de 11 pro in gebruik. Viel me net op dat de achterkant van de telefoon ontzettend warm werd tijdens het lezen van een artikel. Telefoon lag niet aan de lader.

Ben er ook nog niet achter hoe vanaf het locked screen de camera te openen. Het naar boven swipen van dat camera symbooltje werkt niet. Ik doe iets fout hier :?

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

sjufke schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:15:

Ben er ook nog niet achter hoe vanaf het locked screen de camera te openen. Het naar boven swipen van dat camera symbooltje werkt niet. Ik doe iets fout hier :?
Die moet je ook indrukken :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:26
sjufke schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:15:
Een dag de 11 pro in gebruik. Viel me net op dat de achterkant van de telefoon ontzettend warm werd tijdens het lezen van een artikel. Telefoon lag niet aan de lader.

Wat langer dat icoontje indrukken (Haptic Touch geeft je een trilling zodra hij geopend wordt) of van rechts naar links swipen, dan open je de camera ook.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Heb sinds kort ook de 11 Pro max, voorheen altijd Android gehad.

Ik voelde me heel even een digibeet met alle gestures maar inmiddels gaat alles zeer soepel. Wat ik niet snap is dat ik als ik via control panel Bluetooth wil uitzetten, hij niet echt uit lijkt te gaan? Maar het icoontje een andere kleur wordt.

De telefoon is met z'n 226 gram een stuk zwaarder dan mijn Galaxy S10+ (175g), zeker met hoesje er ook nog omheen. Maar het stoort me inmiddels niet meer, en de grote batterij bevalt zeer goed. Wat me ook opvalt is dat de haptic engine heel erg goed voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
Brogala schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:56:

Ik voelde me heel even een digibeet met alle gestures maar inmiddels gaat alles zeer soepel. Wat ik niet snap is dat ik als ik via control panel Bluetooth wil uitzetten, hij niet echt uit lijkt te gaan? Maar het icoontje een andere kleur wordt.

De telefoon is met z'n 226 gram een stuk zwaarder dan mijn Galaxy S10+ (175g), zeker met hoesje er ook nog omheen. Maar het stoort me inmiddels niet meer, en de grote batterij bevalt zeer goed. Wat me ook opvalt is dat de haptic engine heel erg goed voelt.
als je iets via het controle paneel uitzet zoals wifi, dan geld dat voor een dag. Wil je het voor altijd uitzetten (totdat jij kiest dat het weer aan mag) dan moet je het via instellingen doen. Het control panel is in dat opzicht meer bedoelt voor een tijdelijke uitschakeling van een proces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmey83
Ik heb zwaar overwogen om de pro max te halen maar ga toch voor XS max met 512 GB ik kon deze voor 1040 euro kopen met 512 gb.. de pro max is bij hetzelfde geheugen dik 1600 euro...

Ik hoor wel goede verhalen van de pro max mbt batterij en donkere foto's. Mijn buurvrouw die best veel met dr mobiel zit gaat al 3 dagen op de batterij.

Volgend jaar kijk ik wel weer. Ik hoop dat de XS max gaat bevallen... en volgend jaar misschien eindelijk notch loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ik heb uit eindelijk 1100 dollar betaald voor 256 gb met trade in van mijn X. Was iets te vroeg voor het upgrade programma.

Blijkbaar is 5 dagen in de US wonen nog niet genoeg voor een goede credit score :+

[ Voor 4% gewijzigd door ex87 op 12-10-2019 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

timmey83 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:42:
Ik heb zwaar overwogen om de pro max te halen maar ga toch voor XS max met 512 GB ik kon deze voor 1040 euro kopen met 512 gb.. de pro max is bij hetzelfde geheugen dik 1600 euro...

Ik hoor wel goede verhalen van de pro max mbt batterij en donkere foto's. Mijn buurvrouw die best veel met dr mobiel zit gaat al 3 dagen op de batterij.

Volgend jaar kijk ik wel weer. Ik hoop dat de XS max gaat bevallen... en volgend jaar misschien eindelijk notch loos.
De XS Max gaat je heel goed bevallen hoor. Eigenlijk vind ik de upgrade naar de Pro Max nogal minimaal op de batterij en camera na. FaceID is helemaal niet beter geworden. Hij opent nog steeds niet als hij op tafel ligt en je kijkt er schuin naar. Dat hij sneller opent is gewoon een softwarematige instelling en eenzelfde snelheid heeft de xs max ook.

En voor de rest voelt de xs max helemaal niet trager dan de pro max.

Even voor de rest: ik ben wel zo ongelofelijk teleurgesteld in Arcade. De games en dan met name de besturing ervan zijn wel zo waardeloos van de meesten. Sonic bijv. is alleen maar in verticale modus en de besturing zuigt enorm. Het is gewoon een port van een andere gameplatform. En zo zijn er heel veel games die me qua uiterlijk gewoonweg niet trekken.

Gisteren eens voor de grap reviews ingelezen van Arcade games, maar het lijkt aardig op een flop af te stevenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Yzord schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:04:
[...]

De XS Max gaat je heel goed bevallen hoor. Eigenlijk vind ik de upgrade naar de Pro Max nogal minimaal op de batterij en camera na. FaceID is helemaal niet beter geworden. Hij opent nog steeds niet als hij op tafel ligt en je kijkt er schuin naar. Dat hij sneller opent is gewoon een softwarematige instelling en eenzelfde snelheid heeft de xs max ook.

En voor de rest voelt de xs max helemaal niet trager dan de pro max.

Even voor de rest: ik ben wel zo ongelofelijk teleurgesteld in Arcade. De games en dan met name de besturing ervan zijn wel zo waardeloos van de meesten. Sonic bijv. is alleen maar in verticale modus en de besturing zuigt enorm. Het is gewoon een port van een andere gameplatform. En zo zijn er heel veel games die me qua uiterlijk gewoonweg niet trekken.

Gisteren eens voor de grap reviews ingelezen van Arcade games, maar het lijkt aardig op een flop af te stevenen.
Fijn dat je het dan voor een maandje kan uitproberen, al moet ik zeggen dat ik 5,- p/mnd ook niet veel gevraagd vind. "What the golf" vind ik nog wel grappig, voor de rest zie ik er op dit moment ook weinigs tussen. Oceanhorn 2 kenden we al natuurlijk, gave graphics.

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Brogala schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:56:

timmey83 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:40:
[...]

als je iets via het controle paneel uitzet zoals wifi, dan geld dat voor een dag. Wil je het voor altijd uitzetten (totdat jij kiest dat het weer aan mag) dan moet je het via instellingen doen. Het control panel is in dat opzicht meer bedoelt voor een tijdelijke uitschakeling van een proces.
Nou ja, het zit nog eigenlijk net anders. Het idee van die toggles is meer dat andere functionaliteit gebaseerd op WiFi en bluetooth nog blijft werken.

De reden waarom mensen normaliter WiFi uitschakelen is om te disconnecten van het huidige netwerk. Maar WiFi blijft dan aan om andere functionaliteit gebaseerd op WiFi niet te verstoren, zoals locatievoorzieningen en Airdrop.

Hetzelfde met bluetooth: dat willen mensen uitzetten om de verbinding met een speaker te verbreken, maar doorgaans wil men dan nog steeds verbinding houden met de Apple Watch, Airpods of Apple Pencil, of Handoff tussen je iPhone, iPad, Watch en een Mac.

In het begin vond ik het irritant, maar later ben ik het gaan waarderen.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Ik probeerde via iMessage vier foto’s te versturen, maar de afzenders krijgen de melding dat ze eerst moeten inloggen bij Tele2 (mìjn mobiele provider). Hoe kan ik dit oplossen? Ik had hier op mijn iPhone Xs Max ook al last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

mr.JamesBond schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:42:
Ik probeerde via iMessage vier foto’s te versturen, maar de afzenders krijgen de melding dat ze eerst moeten inloggen bij Tele2 (mìjn mobiele provider). Hoe kan ik dit oplossen? Ik had hier op mijn iPhone Xs Max ook al last van
Hebben de ontvangers wel iMessage dan? Anders wordt het verstuurd als MMS neem ik aan.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
gday schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:53:
[...]

Hebben de ontvangers wel iMessage dan? Anders wordt het verstuurd als MMS neem ik aan.
Ik zal het navragen, merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

MMS bestaat niet meer. Plaatjes via sms kan niet meer. MMS is al enige jaren uitgefaseerd bij de meeste providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Yzord schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 00:34:
MMS bestaat niet meer. Plaatjes via sms kan niet meer. MMS is al enige jaren uitgefaseerd bij de meeste providers.
Is dit zo? Ik kan nog steeds foto's sms's en dat werkt toch alleen over MMS? Of is het specifiek in NL uitgefaseerd?
Pagina: 1 ... 21 ... 36 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6