• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Novarion schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:08:
Het is hier vloeken in de kerk, ik weet het......
Ook ik ben tevreden met mijn X van 2 jaar oud. Vorige maand nog laten vervangen door een nieuwe/refurbshed toestel i.v.m. valschade. Ik heb Applecare+ dus dat was snel geregeld. Normaal smijt ik ieder jaar met geld voor aanschaf van de nieuwste IPhone. Vorig jaar had ik niet de behoefte en ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat met de 11 pro ook niet echt heb. Ik heb gisteren de keynote live gekeken. Het lijkt niet meer echt op een upgrade. Financieel heb ik niet te klagen en kan ik het me prima permitteren. Maar als je er bij stil staat. Het is toch meer dan 1150 euro. Waar gaat het over? Ik denk dat ik weer een jaartje wacht. Te meer omdat het zo goed als zeker is dat een aantal functionaliteiten een jaartje zijn opgeschoven. Denk aan usb-c ipv lightning (bizar dat dat nog bestaat). Opladen van apparaten via je IPhone enz. enz.

Ps. Ook ik wil niet vloeken in de kerk. ik respecteer ieder zijn keuze. Ga je voor een nieuwe 11 Pro? Leef je uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Voor mijn bedrijfje maken wij verschillende social media items (mkb klanten met namen). Simpel van opzet. Soms schiet ik video/foto met mijn Sony A6400 inclusief leuke lenzen set maar steeds vaker 'even uit de losse pols' met mijn iPhone.. Onze twee meest bekeken en gedeelde video's zijn gemaakt met een iPhone 7 (in een restaurant) en iPhone Xs. Wel beiden met een zo'n smartphone stabilisatie ding in de hand geschoten.. Een echte foto/videograaf haalt er z'n neus voor op maar onder aan de streep is het tegenwoordig toch belangrijker om als eerste met iets tofs te komen dan dat het 100% technisch in orde is qua beeld en edit...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 19:42
Geert1976 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:56:
Pffff sterke twijfel om in de Verenigde Staten mijn iPhone 11 Pro te gaan aanschaffen.

Zit er vanaf komende week, 3 weken...
Komop Geert. Alsof je hem niet gaat aanschaffen als je daar bent. Hoe zeggen ze dat ook alweer in Amerika? Make that the cat wise? :+

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
WouterL schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:05:
[...]

Komop Geert. Alsof je hem niet gaat aanschaffen als je daar bent. Hoe zeggen ze dat ook alweer in Amerika? Make that the cat wise? :+
Ging mij meer om 't risico wat betreft garantie afhandeling (hier in NL) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Geert1976 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:09:
[...]

Ging mij meer om 't risico wat betreft garantie afhandeling ;)
Kun je met het prijsverschil geen Apple care bekostigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geert1976 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:09:
[...]

Ging mij meer om 't risico wat betreft garantie afhandeling (hier in NL) ;)
categorie: Smartphones is ook handig ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ja ja...duidelijk. Ga daar wel kijkje nemen ;)

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@D-Ed: Het nadeel van de iPhone is het feit dat het een alleskunner is. Dat betekent dat je hem ook voor alles gaat gebruiken met als gevolg dat je accuduur snel krimpt en je ook het risico loopt dat je allerlei notificaties krijgt op moment dat je met foto/video bezig bent. Bovendien is zo'n iPhone vergeleken met een DSLR/systeemcamera nou niet erg ergonomisch, kun je bij lange na niet zoveel controle over belichting uitoefenen, heb je een veel kleinere sensor met alle natuurkundige gevolgen van dien (iets wat je vooral zult merken wanneer je niet in vol daglicht bezig bent), ben je beperkt in je lenzen (wat overigens zowel positief als negatief kan zijn) en ook je accessoires.

Er zijn dus heel veel situaties waar een smartphone een prima foto/video oplossing is en ook waar het dat helemaal niet is. Als je puur kijkt naar de prijs dan is een spiegelreflex inderdaad een betere oplossing omdat je deze bij veel meer situaties in kunt zetten (met name omdat je het licht niet voor het uitkiezen hebt). Ik denk dat dit laatste het hele punt is wat je hebt gemist.

Ik ben in ieder geval wel benieuwd wat de nieuwe iPhones voor o.a. de vloggers gaan betekenen. Je kunt nu namelijk van zowel de voor- als achtercamera(s) het beeld gelijktijdig opnemen (en ook zien op je scherm).

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:16
Silversin schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:50:
[...]

Ik denk dat Apple ook niet verwacht dat de 'X' series gebruikers zullen overstappen naar de 11. Dit is een laatste 'pull' voor alle iPhone 8 users en onder. Beetje hetzelfde geintje als de 7, toen men nog massaal de 5 , SE en 6 in bezit hadden. De 'hardcore' upgrade toch wel, zoals ze dat elk jaar doen.

Ik verwacht volgend jaar weer een gekkenhuis bij Apple met hun 2020 devices.
Ik ga wel van de X na de 11 pro :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• WouterL
Wat ik me eigenlijk afvraag; de primaire 'shooter', de f/1.8. Is er iets aan de camera veranderd behalve improved AF? Grotere pixels? andere sensor?

Volgens mij is 'nightmode' vooral software matig. Is de enige 'innovatie' van de camera dan een wide angle?
Begrijp me niet verkeerd, een handige en leuke camera. En ook aanwezig bij inmiddels elk toestel van rond de 250-300 euro.. Toch bekruipt me het gevoel van: is de sensor nu ook beter geworden?

[ Voor 54% gewijzigd door WouterL op 11-09-2019 16:26 ]

• D-Ed
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:12:
@D-Ed: Het nadeel van de iPhone is het feit dat het een alleskunner is. Dat betekent dat je hem ook voor alles gaat gebruiken met als gevolg dat je accuduur snel krimpt en je ook het risico loopt dat je allerlei notificaties krijgt op moment dat je met foto/video bezig bent. Bovendien is zo'n iPhone vergeleken met een DSLR/systeemcamera nou niet erg ergonomisch, kun je bij lange na niet zoveel controle over belichting uitoefenen, heb je een veel kleinere sensor met alle natuurkundige gevolgen van dien (iets wat je vooral zult merken wanneer je niet in vol daglicht bezig bent), ben je beperkt in je lenzen (wat overigens zowel positief als negatief kan zijn) en ook je accessoires.

Er zijn dus heel veel situaties waar een smartphone een prima foto/video oplossing is en ook waar het dat helemaal niet is. Als je puur kijkt naar de prijs dan is een spiegelreflex inderdaad een betere oplossing omdat je deze bij veel meer situaties in kunt zetten (met name omdat je het licht niet voor het uitkiezen hebt). Ik denk dat dit laatste het hele punt is wat je hebt gemist.

Ik ben in ieder geval wel benieuwd wat de nieuwe iPhones voor o.a. de vloggers gaan betekenen. Je kunt nu namelijk van zowel de voor- als achtercamera(s) het beeld gelijktijdig opnemen (en ook zien op je scherm).
Is ook precies mijn punt. Het werkt dus beiden kanten op en ik kan goed begrijpen dat voor veel mensen de smartphone hun 'go to' apparaat is geworden voor foto's en video's...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
Hier nog even een terugblik naar de nieuwe hype van dit en aankomend jaar... Slofies!

YouTube: Apple iPhone #slofie 2019

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 17:37
Is er eigelijk nog wat aan Face-ID aangepast? Vooraf was er sprake van Face-ID 2.0 met een groter bereik, maar daar hoor ik niks meer over.

• Knamix
pacificocean schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:40:
Is er eigelijk nog wat aan Face-ID aangepast? Vooraf was er sprake van Face-ID 2.0 met een groter bereik, maar daar hoor ik niks meer over.
Weet niet of het Face ID 3.0 is, maar het is wel "enhanced". Het zou nu 30 procent sneller moeten zijn dan voorgaand model en het bereik is groter (je hoeft er niet direct naar te kijken)

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:45
pacificocean schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:40:
Staat toch echt op de Apple website. Ik zal het makkelijk maken:
Face ID is nu 30 procent sneller. Het werkt van verder weg. Vanuit meer hoeken. En het is nog steeds de veiligste vorm van gezichts­herkenning in een smart­phone.

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 21:25

ronaldm3

Apple Watch :)

ZiSE schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:43:
[...]

[...]
Vanuit de iPad pro dus :)

Power to the beat.

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Wat voor mij ook nog een reden tot twijfel is: komt volgend jaar een 11s pro uit of echt een nieuwe iPhone met nieuwe design.
Ik weet het is glazenbol kijken.
Maar ik doe nu 2 jaar met mijn X. Maar koopt ik de 11 pro nu en komt er volgend jaar wel een grote update dan moet ik na een jaar alweer in de buitelen tasten. De S modellen sla ik altijd over.

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:43
Ik zit zelf te twijfelen tussen de Xs en de 11 Pro. Heb nu de X maar ik wil graag gebruik maken van de E-sim. Eigenlijk had ik gehoopt dat de Xs een stuk goedkoper zou worden maar helaas lijkt dat niet veel te schelen, en dan kan ik toch beter overstappen naar de Pro denk ik zelf.

2e hands vind ik niet echt wat, dus het zal de Pro wel worden als deze een beetje redelijk leverbaar lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Nico111 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:53:
Wat voor mij ook nog een reden tot twijfel is: komt volgend jaar een 11s pro uit of echt een nieuwe iPhone met nieuwe design.
Ik weet het is glazenbol kijken.
Maar ik doe nu 2 jaar met mijn X. Maar koopt ik de 11 pro nu en komt er volgend jaar wel een grote update dan moet ik na een jaar alweer in de buitelen tasten. De S modellen sla ik altijd over.
Cycle van de iPhone is nu 3 jaar ipv 2 jaar, volgend jaar komt dus een volledig nieuwe iPhone.

Power to the beat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:55
ronaldm3 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:01:
[...]

Cycle van de iPhone is nu 3 jaar ipv 2 jaar, volgend jaar komt dus een volledig nieuwe iPhone.
Goed om te weten, mocht dit niet het geval zijn gaan we je wel kielhalen!

Zucht...

• ronaldm3

ronaldm3

SgtElPotato schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:03:
[...]

Goed om te weten, mocht dit niet het geval zijn gaan we je wel kielhalen!
Wehahhaha is goed! Was vorig jaar ofzo al in het nieuws dat Apple het cycle had aangepast.
Volgend jaar:
120HZ scherm, Usb-c, Vingerafdrukscanner in het scherm, standaard 128gb, 5G, grotere schermen, geen notch meer enzovoorts, hmmm ik wacht wel een jaar :) !
Kan iemand nog een poll maken wie welke kiest?

Power to the beat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Als je een volledig nieuwe iPhone verwacht dan zijn je verwachting compleet onrealistisch. Zoals je de afgelopen jaren al hebt kunnen zien bij zowel Apple als de concurrentie is de smartphone enorm afgekalfd. De wijzigingen die er zullen zijn, zijn klein en vooral softwarematig. De tijden van echt nieuwe iPhones hebben we inmiddels al een tijdje achter ons gelaten.

Lightning voor de iPhone gaan ze ook overduidelijk niet loslaten. Ze hebben kennelijk geleerd van de enorme commotie die van alle kanten ontstond toen ze van de 30 pins dock connector naar de lightning connector zijn gegaan. Met de lightning connector is het zelfs een graadje erger omdat producenten het nodige moeten betalen voor dat hele mfi programma. Switchen naar iets anders helpt hun investeringen om zeep en dat gaan ze niet leuk vinden.

De smartphone is gewoon ontzettend goed geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 11-09-2019 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:55
ronaldm3 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:14:
[...]

Wehahhaha is goed! Was vorig jaar ofzo al in het nieuws dat Apple het cycle had aangepast.
Volgend jaar:
120HZ scherm, Usb-c, Vingerafdrukscanner in het scherm, standaard 128gb, 5G, grotere schermen, geen notch meer enzovoorts, hmmm ik wacht wel een jaar :) !
Kan iemand nog een poll maken wie welke kiest?
Bovenstaande specs hoop ik ook, op de vingerafdruk onder het scherm na, maar ik denk dat de kans klein zal zijn. Maar af en toe blijft Apple verbazen, net zoals toen met de introductie van de X dus we gaan het zien.

Maar uiteindelijk koop ik ook weer de laatste iPhone, de 11 Pro 256gb in het Space Grey graag.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

ppl schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:38:
Als je een volledig nieuwe iPhone verwacht dan zijn je verwachting compleet onrealistisch. Zoals je de afgelopen jaren al hebt kunnen zien bij zowel Apple als de concurrentie is de smartphone enorm afgekalfd. De wijzigingen die er zullen zijn, zijn klein en vooral softwarematig. De tijden van echt nieuwe iPhones hebben we inmiddels al een tijdje achter ons gelaten.

Lightning voor de iPhone gaan ze ook overduidelijk niet loslaten. Ze hebben kennelijk geleerd van de enorme commotie die van alle kanten ontstond toen ze van de 30 pins dock connector naar de lightning connector zijn gegaan. Met de lightning connector is het zelfs een graadje erger omdat producenten het nodige moeten betalen voor dat hele mfi programma. Switchen naar iets anders helpt hun investeringen om zeep en dat gaan ze niet leuk vinden.

De smartphone is gewoon ontzettend goed geworden.
Nou dan heb ik nieuws! vanaf 2020 moet een iPhone en iedere andere telefoon zijn van dezelfde aansluiting op het gebied van usb! Lightning is nu een enorme melkkoe omdat Apple daarop het patent heeft, op de koptelefoonaansluiting hadden ze dat niet! Waarom zit er op de iPad pro 2019 al usb-c?
Goed voorbereid op de eisen van de eu in 2020.
De aansluiting van de meegeleverde standaard lader is al usb-c :) !

Power to the beat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:52
Dit jaar upgrade ik mijn X naar 11 Pro en volgend jaar upgrade ik weer.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• _Bailey_
  • Niet online
haha... in de VS worden er op Ebay al iPhone 11 Pro Max-en te koop aangeboden voor $4000.

koekoek!

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 11-09-2019 18:17 ]

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 16:53

Pat-Juh

Patrick

ronaldm3 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:01:
[...]

Wellicht zelfs vier jaar en komen er volgend jaar enkele updates op 11 (Pro). Ik gok dat het richting de Macbook lijn gaat. Zolang er geen oprolbare/vouwbare iPhone is verwacht ik weinig vooruitgang meer in design.

Ik ben nog in dubio over de 11 of 11 Pro op dit moment. Belangrijkste verschillen zijn het scherm en de camera... intern zijn ze verder vrijwel identiek. Sowieso een aanschaf voor minstens 3-4 jaar weer. Mn 7 is nu ook praktisch drie jaar oud (gaat door naar familie nu de 5s geen ondersteuning meer gaat krijgen met nieuwe iOs updates).

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Geert1976 Voor dat soort bedragen gaan ze nooit weg, maar denk dat een marge van 50-100 hier in NL wel haalbaar is.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Geert1976 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:56:
Pffff sterke twijfel om in de Verenigde Staten mijn iPhone 11 Pro te gaan aanschaffen.

Zit er vanaf komende week, 3 weken...
Welk model moet dat dan zijn? Collega's uit de US dus dat bied eventueel opties.

Mijn boefje is liev!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:45
Ik vlieg over 3 weken naar Houston voor mijn werk. Mijn vrouw wilt graag de Pro max.
Wie kan mij vertellen wat het prijsverschil ongeveer is, en waar ik hem het beste kan aanschaffen?

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

patrickt35 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:46:
Ik vlieg over 3 weken naar Houston voor mijn werk. Mijn vrouw wilt graag de Pro max.
Wie kan mij vertellen wat het prijsverschil ongeveer is, en waar ik hem het beste kan aanschaffen?
Tax opzoeken per staat en dat erbij optellen. Prijzen US zijn excl tax.

Mijn boefje is liev!

• _Bailey_
  • Niet online
Wie kan mij vertellen waar het prijsverschil ongeveer is, en waar ik hem het beste kan aanschaffen.
kom op, beetje zelfonderzoek kan geen kwaad he ;)
Ik zou eens beginnen op te zoeken wat de Sales Tax is voor de staat Texas.
JB schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:37:
[...]

Welk model moet dat dan zijn? Collega's uit de US dus dat bied eventueel opties.
Unlocked model (SIM-Free). De rest bestel je icm een Amerikaanse operator (mobiele provider als Verizon, Sprint, T-Mobile, AT&T)
Alhoewel Verizon toestellen ook prima te gebruiken zijn hier in NL

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 11-09-2019 18:51 ]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik ben er iig wel over uit dat hier ook een iPhone 11 Pro 256GB komt (ws zilver) om de iPhone 7 128GB van mijn vrouw te kunnen swappen voor mijn huidige iPhone X 256GB. Waar vandaan weet ik nog niet. Eventuele btw krijg ik hier denk ik ook wel weg gewerkt maar die 7 moet er gewoon uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 11-09-2019 18:52 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

In een staat met 0% tax dan natuurlijk:

Wikipedia: Sales taxes in the United States

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/00/State_Sales_Tax_Rates.jpg/1280px-State_Sales_Tax_Rates.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Greatsword op 11-09-2019 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 03:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

bram1984 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:48:
[...]

Laat ik die nu net gaan beschermen met een case.
Ik bescherm mijn XS Max al sinds een jaar met alleen een glascoating (voor en achter). Dit zorgt er voor dat hij niet zo bulky wordt, maar het beschermd ook echt. De frontcoating heb ik bij Amac erop laten zetten. Deze zit er nog steeds perfect op, alleen zit er nu een barst in (hoe die erin is gekomen is mij een raadsel). De backcoating is gewoon een Aliexpress geval, daar ik deze om de paar maanden moet vervangen. Ondanks dat ik de achterkant goed ontvet alvorens ik de coating plaats komen er aan de zijkanten toch zweet etc onder de coating. Dus elke 5 maanden ofzo plaats ik een nieuwe.

Maar de Max ziet er nog puntgaaf uit en ik hou van hoe slim die aanvoelt vergeleken met een case die je iPhone meteen zo bulky maken imo.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:00
JB schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:51:
Ik ben er iig wel over uit dat hier ook een iPhone 11 Pro 256GB komt (ws zilver) om de iPhone 7 128GB van mijn vrouw te kunnen swappen voor mijn huidige iPhone X 256GB. Waar vandaan weet ik nog niet. Eventuele btw krijg ik hier denk ik ook wel weg gewerkt maar die 7 moet er gewoon uit :)
Waarom zilver en heb je nu ook zilver of heb je nu een andere kleur.

Ik twijfel nog maar neig toch wel naar de kleur die ik al jaren heb; zwart. Lekker veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dennisweb schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:15:
[...]

Waarom zilver en heb je nu ook zilver of heb je nu een andere kleur.

Ik twijfel nog maar neig toch wel naar de kleur die ik al jaren heb; zwart. Lekker veilig.
1x goud en voor de rest altijd zilver gehad omdat ik vingerafdrukken haat en die zijn minder zichtbaar op wit :+

Mijn boefje is liev!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-06 21:16
Iemand al ooit een iphone gekocht met financiering op de apple website ?
Iemand een idee of dit vrijdag met de pre order ook gaat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
svenn15 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:38:
Iemand al ooit een iphone gekocht met financiering op de apple website ?
Iemand een idee of dit vrijdag met de pre order ook gaat ?
Dat biedt Apple hier in NL niet aan.

hi!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 17:37
ZiSE schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:43:
[...]

[...]
Ik zie het nu ook zien inderdaad. Het staat echter niet bij de specificaties, terwijl er bij de batterij specificaties wel uitgebreid wordt verteld wat het verschil is met de Xs.

• svenn15
MysticX schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:42:
[...]

Dat biedt Apple hier in NL niet aan.
Ben uit belgie.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ook in België wordt financiering op de iPhone niet direct door Apple aangeboden toch? Ik zie in ieder geval niks op de Apple site staan.

hi!

• svenn15
MysticX schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:51:
[...]

Ook in België wordt financiering op de iPhone niet direct door Apple aangeboden toch? Ik zie in ieder geval niks op de Apple site staan.
https://www.apple.com/be-nl/shop/browse/finance/loan

Dit zie ik op de website staan,weet alleen niet of je dit aanstaande vrijdag kan doen.

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-06 23:45
Heb nu een SE (16 gigabyte model) en dit volstaat eigenlijk nog wel redelijk, met nadruk op redelijk.
Paar kleine issues:
- 16 gigabytes wordt te weinig voor mij, iOS neemt alleen al een dikke 10gig in.
- In sommige zwaardere apps (zoals live tv kijken en tv gidsen: appje van mijn tv provider) begint hij wat traag te worden of loopt het scrollen nietmeer smooth.

Batterij nog dik in orde (een klein jaar geleden vervangen met die speciale aktie), phone is nu 4 jaar oud ongeveer denk ik.
Hij krijgt nog iOS13.

Indertijd de SE gekocht omdat hij goedkoop was én vooral klein.
Een iphone 11 zou beter passen bij mijn noden, maar die is zo groot...

Geen makkelijke keuze, of toch nog maar een jaartje verder doen met de SE?

• ppl
  • Niet online
ronaldm3 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:57:
Nou dan heb ik nieuws! vanaf 2020 moet een iPhone en iedere andere telefoon zijn van dezelfde aansluiting op het gebied van usb! Lightning is nu een enorme melkkoe omdat Apple daarop het patent heeft, op de koptelefoonaansluiting hadden ze dat niet! Waarom zit er op de iPad pro 2019 al usb-c?
Goed voorbereid op de eisen van de eu in 2020.
De aansluiting van de meegeleverde standaard lader is al usb-c :) !
Je bedoeld die EU eisen die we voorheen ook hadden en waarvoor een uitzonderingsclausule in was opgenomen en die ze nu eigenlijk verlengen? Je weet wel, die eisen waar Apple keurig netjes aan voldeed ;)

De reden waarom die lader USB-C heeft komt omdat het gewoon de lader van de iPad Pro is. De reden waarom de iPad Pro USB-C heeft is dezelfde reden waarom project Marzipan bestaat en iOS voor de iPad hernoemd is naar iPadOS. Dit is het voorzetje van Apple op een iPad die zowel iPadOS als MacOS draait (vergelijkbaar met hoe Windows Continuum en Samsung DeX werken).

Wat je hier vooral mist is het feit dat de iPad Pro de enige niet-Mac device is waar USB-C op zit. Al het andere waarvan Apple nieuwe versies van introduceert heeft nog steeds de oude vertrouwde connector. Dat is omdat ze heel veel hebben geleerd van de enorme shit-storm die ze over zich heen kregen van fabrikanten en gebruikers toen de 30 pin dock connector verdween. Mensen waren ineens hun investeringen in allerlei accessoires kwijt. En die accessoires zijn erger geworden aangezien het bedrijfsleven inmiddels ook allerlei specifieke devices heeft ontwikkeld voor bijv. gebruik met de iPhone en iPod Touch. Daar zijn geen USB-C of bluetooth alternatieven voor. Hieronder zitten ook medische toepassingen.

Ergo: USB-C op de iPhone is meer ijdele hoop dan realisme.

Btw, het ging overigens ook alleen om de opladers, niet om de telefoons: nieuws: EU gaat wellicht meer doen om komst universele telefoonoplader te bes... Met de nieuwe USB-C lader wordt daar dus aan voldaan. Echter, net als toen, zet dit geen zoden aan de dijk. Het probleem is namelijk het feit dat we overal een lader bij meegeleverd krijgen en dus niet de aansluiting. Zolang dat niet verandert, verandert er ook niets aan het hele milieu aspect (het hele idee achter die regeling) en is de hele regeling volledig zinloos.

[ Voor 16% gewijzigd door ppl op 11-09-2019 20:31 ]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ppl schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:27:
[...]

Je bedoeld die EU eisen die we voorheen ook hadden en waarvoor een uitzonderingsclausule in was opgenomen en die ze nu eigenlijk verlengen? Je weet wel, die eisen waar Apple keurig netjes aan voldeed ;)

De reden waarom die lader USB-C heeft komt omdat het gewoon de lader van de iPad Pro is. De reden waarom de iPad Pro USB-C heeft is dezelfde reden waarom project Marzipan bestaat en iOS voor de iPad hernoemd is naar iPadOS. Dit is het voorzetje van Apple op een iPad die zowel iPadOS als MacOS draait (vergelijkbaar met hoe Windows Continuum en Samsung DeX werken).

Wat je hier vooral mist is het feit dat de iPad Pro de enige niet-Mac device is waar USB-C op zit. Al het andere waarvan Apple nieuwe versies van introduceert heeft nog steeds de oude vertrouwde connector. Dat is omdat ze heel veel hebben geleerd van de enorme shit-storm die ze over zich heen kregen van fabrikanten en gebruikers toen de 30 pin dock connector verdween. Mensen waren ineens hun investeringen in allerlei accessoires kwijt. En die accessoires zijn erger geworden aangezien het bedrijfsleven inmiddels ook allerlei specifieke devices heeft ontwikkeld voor bijv. gebruik met de iPhone en iPod Touch. Daar zijn geen USB-C of bluetooth alternatieven voor. Hieronder zitten ook medische toepassingen.

Ergo: USB-C op de iPhone is meer ijdele hoop dan realisme.
USB-C connector behoefte zie ik ook niet 123. Wat wel achterlijk is, dat je geen enkele iPhone aan een MacBook kan opladen met de geleverde kabel 8)7 Het is me niet 123 helder wat er nu bij de iPhone 11 Pro zit (werd iig gerept over USB-C) maar zou ze inderdaad sieren als de andere kant van de lightning gewoon in mijn MacBook Pro kan...

Mijn boefje is liev!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:04
Snap niet zo goed waarom de iphones tegenwoordig een uitsteeksel hebben bij de camera. vroeger was het mooier weg gewerkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

mark777 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:43:
Snap niet zo goed waarom de iphones tegenwoordig een uitsteeksel hebben bij de camera. vroeger was het mooier weg gewerkt
Vroegah waren ze ook dikker :)

Mijn boefje is liev!

• WouterL
Greatsword schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:21:
@Geert1976 Voor dat soort bedragen gaan ze nooit weg, maar denk dat een marge van 50-100 hier in NL wel haalbaar is.
Als er tekorten zullen ontstaan..

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@WouterL Is dat niet elk jaar een probleem na de levering van de eerste batch?

• JipGemser
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Is het voordeliger voor mij om te upgraden van XS Max naar een Pro Max. Zat even te rekenen, weet niet of het goed is, maar nu kan ik mijn telefoon voor meer verkopen dan dat ik hem volgend jaar zou verkopen. Ik zou dan mijn contract open breken en met het geld van hoe ik hem verkoop de nieuwe aanschaffen bij Vodafone. Mensen die dit meer gaan doen?

• WouterL
Greatsword schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:51:
Volgens mij was de Xs max prima leverbaar vorig jaar.

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:50
Greatsword schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:51:
Dat is echt nog van de tijd toen de iPhone 4 uitkwam. Toen was er uberhaupt maar een keuze tussen zwart, wit en 3 soorten geheugen.
Nu heb je zoveel mogelijkheden dat er nagenoeg geen tekorten zullen zijn (uiteraard wel topmodellen aka 11 pro max 512GB, want daar worden minder van ingekocht).

• BoGu5
  • Laatst online: 16-06 20:58

BoGu5

hmmmz

mark777 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:43:
Dit is wel heel vroeger. De 5S was de laatste zonder uitstulpsel. (ok ok de SE daarmee ook).

[ Voor 4% gewijzigd door BoGu5 op 11-09-2019 21:01 . Reden: SE toegevoegd. ]

request.getCookies();

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21
JB schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:34:
[...]

USB-C connector behoefte zie ik ook niet 123. Wat wel achterlijk is, dat je geen enkele iPhone aan een MacBook kan opladen met de geleverde kabel 8)7 Het is me niet 123 helder wat er nu bij de iPhone 11 Pro zit (werd iig gerept over USB-C) maar zou ze inderdaad sieren als de andere kant van de lightning gewoon in mijn MacBook Pro kan...
Dan koop je eventueel toch een Lightning naar USB-C kabel? Ik heb er ook 1 en is ideaal. Zowel iPad als iPhone laden snel. Desnoods hang ik hem rechtstreeks aan mijn Macbook Pro charger, no problem

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Famous schreef op woensdag 11 september 2019 @ 07:55:
Waarom willen mensen zo graag TouchID terug?
Hebben jullie wel met FaceID gewerkt?

Ik zou echt nooit meer terug willen naar een vinger scanner, FaceID werkt sneller, kan met natte/vieze vingers en is in mijn optiek veiliger. :w
Ik werk dagelijks met iPhones als iOS developer. Touch ID is altijd sneller én meer dan veilig genoeg. Tenzij jij je echt druk maakt om special agents die je fingerprints van je melkglas afhalen in de ochtend :+
  • Face ID werkt niet als ik 's ochtends wakker word met mijn hoofd in een kussen, ik moet eerst mijn telefoon aankijken voordat 't kreng unlocked. Met Touch ID kon ik dit zonder m'n ogen open te doen.
  • In mijn auto hangt de telefoon in de middenconsole. Om hem te unlocken moet ik mijn ogen van de weg afhalen, mijzelf iets meer naar het midden laten hangen, de knop indrukken, en swipen. Met Touch ID kon ik zonder te kijken de telefoon unlocken in minder dan 200ms.
  • Tijdens meetings op werk wil ik soms onder de tafel eventjes iets checken. Met Touch ID kon ik de telefoon unlocken terwijl ik de aandacht bij de meeting hield. Met Face ID moet ik mijn telefoon omhoog brengen en aankijken om hem te unlocken.
  • Touch ID op mijn iPhone 7 is altijd sneller dan Face ID. Alleen met natte of vieze vingers wordt het lastig, maar dan heb je ook moeite met swipen op je Face ID telefoon.
  • Knop indrukken, aankijken, swipen vs. alleen maar de knop indrukken. Touch ID is gewoon altijd sneller. Zelfs behind-the-screen tech is al sneller op Android toestellen.
  • Ik denk dat de combinatie Touch ID + Face ID geniaal gaat zijn. Touch ID of Face ID om je telefoon te unlocken, je telefoon doet z'n best om allebei te gebruiken waarna alle apps unlocked zijn. Maar mocht je alleen inloggen met Touch ID dan zou je bijvoorbeeld niet zomaar bij je bank app kunnen, of welke apps je dan ook besluit af te willen schermen.
Ik snap de mensen die Face ID verdedigen wel, je bent d'r nou eenmaal ingestoken :+ voor heel veel geld, dus de aankoop moet je verdedigen. Zo werkt het als consument. Heel voorspelbaar.

En zodra Touch ID terugkomt zijn ook jullie helemaal hoteldebotel over de innovatie van Apple :7

• keanu_
offtopic:
Ik kan de iPhone van mijn broertje gewoon unlocken met zijn faceID :D, en wij zijn geen eeneiige tweeling ;)

Ik ga voor de iPhone 11 pro 256GB. Een fijne upgrade van mijn 8. Nu zal het wel zo zijn dat er volgend jaar misschien een grotere upgrade komt, maarja dat is dit nu voor mij ook al..

[ Voor 41% gewijzigd door keanu_ op 11-09-2019 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Blue-eagle schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:12:
[...]

Ik werk dagelijks met iPhones als iOS developer. Touch ID is altijd sneller én meer dan veilig genoeg. Tenzij jij je echt druk maakt om special agents die je fingerprints van je melkglas afhalen in de ochtend :+
  • Face ID werkt niet als ik 's ochtends wakker wordt met mijn hoofd in een kussen, ik moet eerst mijn telefoon aankijken voordat 't kreng unlocked. Met Touch ID kon ik dit zonder m'n ogen open te doen.
  • In mijn auto hangt de telefoon in de middenconsole. Om hem te unlocken moet ik mijn ogen van de weg afhalen, mijzelf iets meer naar het midden laten hangen, de knop indrukken, en swipen. Met Touch ID kon ik zonder te kijken de telefoon unlocken in minder dan 200ms.
  • Tijdens meetings op werk wil ik soms onder de tafel eventjes iets checken. Met Touch ID kon ik de telefoon unlocken terwijl ik de aandacht bij de meeting hield. Met Face ID moet ik mijn telefoon omhoog brengen en aankijken om hem te unlocken.
  • Touch ID op mijn iPhone 7 is altijd sneller dan Face ID. Alleen met natte of vieze vingers wordt het lastig, maar dan heb je ook moeite met swipen op je Face ID telefoon.
  • Knop indrukken, aankijken, swipen vs. alleen maar de knop indrukken. Touch ID is gewoon altijd sneller. Zelfs behind-the-screen tech is al sneller op Android toestellen.
  • Ik denk dat de combinatie Touch ID + Face ID geniaal gaat zijn. Touch ID of Face ID om je telefoon te unlocken, je telefoon doet z'n best om allebei te gebruiken waarna alle apps unlocked zijn. Maar mocht je alleen inloggen met Touch ID dan zou je bijvoorbeeld niet zomaar bij je bank app kunnen, of welke apps je dan ook besluit af te willen schermen.
Ik snap de mensen die Face ID verdedigen wel, je bent d'r nou eenmaal ingestoken :+ voor heel veel geld, dus de aankoop moet je verdedigen. Zo werkt het als consument. Heel voorspelbaar.

En zodra Touch ID terugkomt zijn ook jullie helemaal hoteldebotel over de innovatie van Apple :7
Amen.

Deze discussie was er 2 jaar geleden ook toen de 8 en X gelijktijdig lanceerden. Toen riep ik eigenlijk precies hetzelfde. Face ID zal nooit sneller zijn en zo goed vanuit alle hoeken werken. Ik zie Touch ID ook graag terugkomen op de premium toestellen (en niet aan de achterkant), maar ik heb er een hard hoofd in.

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-04 14:14

Niek_1981

Think Different.

JipGemser schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:53:
Is het voordeliger voor mij om te upgraden van XS Max naar een Pro Max. Zat even te rekenen, weet niet of het goed is, maar nu kan ik mijn telefoon voor meer verkopen dan dat ik hem volgend jaar zou verkopen. Ik zou dan mijn contract open breken en met het geld van hoe ik hem verkoop de nieuwe aanschaffen bij Vodafone. Mensen die dit meer gaan doen?
Gewoon steeds jaarcontract afsluiten, nieuwe iPhone bestellen en jaar er op weer verkopen en weer opnieuw contract afsluiten.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 17:16

epo

bram1984 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:17:
[...]

Amen.

Deze discussie was er 2 jaar geleden ook toen de 8 en X gelijktijdig lanceerden. Toen riep ik eigenlijk precies hetzelfde. Face ID zal nooit sneller zijn en zo goed vanuit alle hoeken werken. Ik zie Touch ID ook graag terugkomen op de premium toestellen (en niet aan de achterkant), maar ik heb er een hard hoofd in.
Niks Amen aan, ieder zijn voorkeur.

Vochtige vingers of werk je met je handen dan werkt Touch ID heel slecht. In een houder is Face ID ideaal. En zo zijn er nog flink wat situaties te bedenken. En natuurlijk in sommige is TouchID sneller maar ook in heel veel niet. Ik snap de discussie niet, het werkt allebei fijn. Alleen de hudiige onder het scherm lijkt mij niks want maar een bepaalde zone en sloom.

• JipGemser
Niek_1981 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:26:
[...]

Gewoon steeds jaarcontract afsluiten, nieuwe iPhone bestellen en jaar er op weer verkopen en weer opnieuw contract afsluiten.
Echter zit ik in een 2 jarige contract. Maar dat is ongeveer hetzelfde, kan heel gemakkelijk mijn contract openbreken en resterende geldbedrag betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Blue-eagle schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:12:
[...]

• Face ID werkt niet als ik 's ochtends wakker wordt met mijn hoofd in een kussen, ik moet eerst mijn telefoon aankijken voordat 't kreng unlocked. Met Touch ID kon ik dit zonder m'n ogen open te doen.

Ja, je moet je telefoon "aankijken" maar wat heeft het voor zin om te unlocken als je dit niet doet?
Ik kijk naar mijn scherm en zie de notificaties direct, dit kan met TouchID al niet.

Hier werkt het gewoon met schuine hoeken of als ik nog in bed lig en in de auto.. tja 8)7 Beter van niet.

Ik wil mijn aankoop niet verdedigen maar mijn persoonlijke ervaring is aanzienlijk beter met FaceID ondanks ik erg sceptisch was. Dit hoor ik tevens van mensen in mijn omgeving.

Slaap je is de telefoon nog te unlocked, met FaceID niet >:)
Iedereen zijn voorkeur, laten we het daarop houden :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Niek_1981
  • Laatst online: 07-04 14:14

Niek_1981

Think Different.

JipGemser schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:28:
[...]

Echter zit ik in een 2 jarige contract. Maar dat is ongeveer hetzelfde, kan heel gemakkelijk mijn contract openbreken en resterende geldbedrag betalen.
Ja, maar dan wel houden bij jaarcontract. Jaarlijks je iPhone doorverkopen en nieuwe bestellen.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• JipGemser
Niek_1981 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:42:
[...]

Ja, maar dan wel houden bij jaarcontract. Jaarlijks je iPhone doorverkopen en nieuwe bestellen.
Dat wil ik nu doen met NEXT, openbreken en dan nieuw contract aan gaan met Pro Max (2 jaar contract is dan wel verplicht) maar kan dan jaar later zelfde doen.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

winwiz schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:11:
[...]

Dan koop je eventueel toch een Lightning naar USB-C kabel? Ik heb er ook 1 en is ideaal. Zowel iPad als iPhone laden snel. Desnoods hang ik hem rechtstreeks aan mijn Macbook Pro charger, no problem
Dat kan zeker maar hoe achterlijk is het dat je productlijnen niet aan elkaar kunt koppelen zonder eerst een extra kabel te moeten kopen 8)7

Mijn boefje is liev!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 15:33
JipGemser schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:56:
[...]

Dat wil ik nu doen met NEXT, openbreken en dan nieuw contract aan gaan met Pro Max (2 jaar contract is dan wel verplicht) maar kan dan jaar later zelfde doen.
Weet je zeker dat dit ieder jaar kan?

• JipGemser
Benny schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:00:
[...]

Weet je zeker dat dit ieder jaar kan?
Nee, misschien wel waard om even te vragen. Waarom zou het niet kunnen?

• bram1984
Famous schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:41:
[...]

Ja, je moet je telefoon "aankijken" maar wat heeft het voor zin om te unlocken als je dit niet doet?
Ik kijk naar mijn scherm en zie de notificaties direct, dit kan met TouchID al niet.

Hier werkt het gewoon met schuine hoeken of als ik nog in bed lig en in de auto.. tja 8)7 Beter van niet.

Ik wil mijn aankoop niet verdedigen maar mijn persoonlijke ervaring is aanzienlijk beter met FaceID ondanks ik erg sceptisch was. Dit hoor ik tevens van mensen in mijn omgeving.

Slaap je is de telefoon nog te unlocked, met FaceID niet >:)
Iedereen zijn voorkeur, laten we het daarop houden :)
Er zijn natuurlijk een paar situaties te verzinnen waarbij Touch ID lekker zou zijn. Ik zit nu op mijn laptop en mijn telefoon ligt op een cm of 30 naast mijn laptop. De Face ID camera ziet mij vanaf daar niet. Op het werk ook talloze situaties waarbij mijn iPhone plat op mijn bureau ligt, maar niet in de buurt is van mijn gezicht.

Maar goed, het heeft beide voordelen. Vandaar ook dat het mooi zou zijn als het beide beschikbaar zou zijn.

Ik ben nu overigens wel weer even dik aan het twijfelen gebracht. Ik was in de veronderstelling dat de camera('s) in de 11 gelijkwaardig/beter waren aan die in mijn huidge 8 Plus en aan die in de X en Xs, maar ik zie nu dat de telelens helemaal niet in de 11 zit. Daar had ik me even beter in moeten verdiepen. Dan ga ik dus qua foto's achteruit (niet dat ik super veel fotografeer, maar zo nu en dan een portretfoto met scherpte-diepte vind ik wel cool). Echter wil ik wel graag een kleiner toestel en een OLED schermpje zou dan mooi meegenomen zijn (en hoeft niet per se voor de hoofdprijs te zijn). Buiten de chip om is de 11 dus een beetje een achteruitgang voor mij (het formaat en Face ID buiten beschouwing gelaten). Ook wil ik graag groter dan 64GB. Ik zit dus naar de Xs te kijken, maar die is er weer niet in 128GB (slim, Apple), dus dan kom je automatisch bij 256GB uit en die zit op € 1209,- bij Coolblue. Is € 350,- meer ten opzichte van een 11, maar dan heb je wel meer geheugen en OLED, maar een langzamere chip (vind ik niet heel erg). Maar dan komt de grote maar: een 11 Pro (met weliswaar functies die ik niet denk te gaan gebruiken en/of nodig zal hebben) zit op € 1329,-. Dat is dan weer maar € 120,- (ja ik weet het, zo blijf je aan de gang, maar wederom well played, Apple). Met alle werkregelingen erop en eraf kom ik voor een Xs 256GB met hoesje op ongeveer € 925,- uit en een 11 Pro 256GB komt op ongeveer € 1035,-. Enerzijds is die Pro totaal onnodig, maar anderzijds haast gek om het niet te doen.

Ik ga er nog wat nachtjes over slapen.

Sorry voor de lap tekst overigens. :Y)

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:04
JB schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:45:
[...]

Vroegah waren ze ook dikker :)
hoe dikker hoe groter de batterij toch? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

mark777 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:05:
[...]

hoe dikker hoe groter de batterij toch? :*)
Heb je het nu over vrouwen of over de iPhone? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 13:21
JB schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:58:
[...]

Dat kan zeker maar hoe achterlijk is het dat je productlijnen niet aan elkaar kunt koppelen zonder eerst een extra kabel te moeten kopen 8)7
Misschien minder onzinnig dan een telefoon van €1300 kopen en dan een hoesje bij Ali omdat het een tientje goedkoper is

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benny
JipGemser schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:01:
[...]

Nee, misschien wel waard om even te vragen. Waarom zou het niet kunnen?
Geen idee, vraag het me gewoon af.. zit er zelf ook aan te denken.. Zo zou je dus ieder jaar de nieuwste iPhone kunnen krijgen door iedere keer je abo vroegtijdig te verlengen. Verkoop je oude toestel, betaal het toestel af en betaal wat bij voor de nieuwe iPhone i.c.m 2 jarig abo. Deze kosten kan je dekken door verkoop van je ‘oude’ toestel en zo kan je dus ieder jaar nieuwste iPhone krijgen

• Famous

Famous

R 400+

bram1984 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:02:
[...]

Er zijn natuurlijk een paar situaties te verzinnen waarbij Touch ID lekker zou zijn. Ik zit nu op mijn laptop en mijn telefoon ligt op een cm of 30 naast mijn laptop. De Face ID camera ziet mij vanaf daar niet. Op het werk ook talloze situaties waarbij mijn iPhone plat op mijn bureau ligt, maar niet in de buurt is van mijn gezicht.

Maar goed, het heeft beide voordelen. Vandaar ook dat het mooi zou zijn als het beide beschikbaar zou zijn.

Ik ben nu overigens wel weer even dik aan het twijfelen gebracht. Ik was in de veronderstelling dat de camera('s) in de 11 gelijkwaardig/beter waren aan die in mijn huidge 8 Plus en aan die in de X en Xs, maar ik zie nu dat de telelens helemaal niet in de 11 zit. Daar had ik me even beter in moeten verdiepen. Dan ga ik dus qua foto's achteruit (niet dat ik super veel fotografeer, maar zo nu en dan een portretfoto met scherpte-diepte vind ik wel cool). Echter wil ik wel graag een kleiner toestel en een OLED schermpje zou dan mooi meegenomen zijn (en hoeft niet per se voor de hoofdprijs te zijn). Buiten de chip om is de 11 dus een beetje een achteruitgang voor mij (het formaat en Face ID buiten beschouwing gelaten). Ook wil ik graag groter dan 64GB. Ik zit dus naar de Xs te kijken, maar die is er weer niet in 128GB (slim, Apple), dus dan kom je automatisch bij 256GB uit en die zit op € 1209,- bij Coolblue. Is € 350,- meer ten opzichte van een 11, maar dan heb je wel meer geheugen en OLED, maar een langzamere chip (vind ik niet heel erg). Maar dan komt de grote maar: een 11 Pro (met weliswaar functies die ik niet denk te gaan gebruiken en/of nodig zal hebben) zit op € 1329,-. Dat is dan weer maar € 120,- (ja ik weet het, zo blijf je aan de gang, maar wederom well played, Apple). Met alle werkregelingen erop en eraf kom ik voor een Xs 256GB met hoesje op ongeveer € 925,- uit en een 11 Pro 256GB komt op ongeveer € 1035,-. Enerzijds is die Pro totaal onnodig, maar anderzijds haast gek om het niet te doen.

Ik ga er nog wat nachtjes over slapen.

Sorry voor de lap tekst overigens. :Y)
Maar welke werkregeling?
Betalen zij de btw en schrijven ze het af in 5 jaar?
Dan is die in principe van de zaak en niet van jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Benny schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:14:
[...]

Geen idee, vraag het me gewoon af.. zit er zelf ook aan te denken.. Zo zou je dus ieder jaar de nieuwste iPhone kunnen krijgen door iedere keer je abo vroegtijdig te verlengen. Verkoop je oude toestel, betaal het toestel af en betaal wat bij voor de nieuwe iPhone i.c.m 2 jarig abo. Deze kosten kan je dekken door verkoop van je ‘oude’ toestel en zo kan je dus ieder jaar nieuwste iPhone krijgen
Misschien moeten jullie even in een spreadsheetje de maandelijks bedragen + aankoopbedrag + het ‘wat bij te betalen bedrag’ bij elkaar optellen en wat berekeningen op los laten.. En goed rekenen aub d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Famous schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:23:
[...]

Maar welke werkregeling?
Betalen zij de btw en schrijven ze het af in 5 jaar?
Dan is die in principe van de zaak en niet van jou.
Is in principe niet super relevant voor mijn verhaal, maar wij kunnen via een bepaalde constructie bepaalde producten voor minder aanschaffen met tweejaarlijks nog een kleine bijdrage vanuit de zaak (waar ik dus dit jaar voor in aanmerking kom). Het toestel wordt dus wel echt van mij zelf. Zou hem volgend jaar of jaar daarna dus weer kunnen verkopen, net als mijn 8 Plus nu en 6s daarvoor (ook via de zaak gegaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Je kunt ook gewoon een jaarlijks abbo nemen, ik kan toevallig al een klein jaartje verlengen en dat viel me op.

Vodafone 80 GB per maand + toestel “krediet” €25,- en ik moet ongeveer 800,- bijbetalen voor een Max 64GB. Dat levert mijn Xs Max nog wel op en zo heb ik dan voor een maandlast van €25,- het nieuwe toestel en kan de €1250,- op mijn spaar rekening blijven.

Enige nadeel is dan wel dat je afhankelijk bent van bijvoorbeeld belsimpel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• keanu_
Ik kan mij nog herinneren van vorig jaar toen de Xs uitkwam, je bij vodafone F&F 100,- minder betaalde voor je iPhone (i.c.m. een abonnement). Dus 1059,- ipv 1159 o.i.d.
Is een kwestie van een excel sheet maken en je weet het totaalbedrag!

Nadeel is natuurlijk wel dat je afhankelijk bent van Vodafone i.p.v. het gemak van Apple.

[ Voor 10% gewijzigd door keanu_ op 11-09-2019 22:48 ]

• Benny
Donstil schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:42:
[...]

Je kunt ook gewoon een jaarlijks abbo nemen, ik kan toevallig al een klein jaartje verlengen en dat viel me op.

Vodafone 80 GB per maand + toestel “krediet” €25,- en ik moet ongeveer 800,- bijbetalen voor een Max 64GB. Dat levert mijn Xs Max nog wel op en zo heb ik dan voor een maandlast van €25,- het nieuwe toestel en kan de €1250,- op mijn spaar rekening blijven.

Enige nadeel is dan wel dat je afhankelijk bent van bijvoorbeeld belsimpel.
Maar ik heb nog een abo lopen tot nov. 2020.. Ik kan nu mijn abo afkopen met vodafone Next en weer een 2 jarig abo afsluiten. 2 jaar is verplicht met Next.

Ik denk dat ik beter gewoon m’n Xs Max 256 kan verkopen en een eurootje of 300 bijbetalen en de 11 Pro los bij apple kopen.

En dan kan ik volgend jaar weer m’n abo verlengen met de iPhone 12.

Of misschien nog beter; gewoon m’n Xs Max nog een jaartje houden. Batterij is nog 100%. Betere camera is voor mij niet zo belangrijk. Verder ga ik in dagelijks gebruik echt niet veel verschil merken behalve misschien 30% faster FaceID.

Lastige keuzes

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:06
keanu_ schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:47:
Ik kan mij nog herinneren van vorig jaar toen de Xs uitkwam, je bij vodafone F&F 100,- minder betaalde voor je iPhone (i.c.m. een abonnement). Dus 1059,- ipv 1159 o.i.d.
Is een kwestie van een excel sheet maken en je weet het totaalbedrag!

Nadeel is natuurlijk wel dat je afhankelijk bent van Vodafone i.p.v. het gemak van Apple.
Hanteert Vodafone niet altijd een goedkopere prijs dan de Apple store prijs? Daar zit steeds 100 euro verschil in lijkt het. Hopelijk is de 11 pro bij Vodafone vrijdag ook 1059.

• bram1984
Hoe kijken jullie aan tegen het ontbreken van 3D Touch? Ik gebruik dit super vaak. Nieuwere toestellen hebben geloof ik haptic touch (hold), maar werkt dit net zo lekker en snel? Krijg je hierbij bijvoorbeeld ook feedback van het scherm?

• JipGemser
[...]

Ik heb precies dezelfde gedachte, zo kan je dus (apart van de maandelijkse kosten) voor heel weinig naar nieuwe telefoon overstappen. Of is het toch niet zo heel voordelig?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:30

aex351

I am the one

Ben benieuwd naar de kwaliteit van de camera. Dat is volgens mij het enige wat van echte toegevoegde waard zou kunnen zijn. De prijs blijf ik echt absurd hoog vinden voor datgene wat je ervoor krijgt, want een premium product is het allang niet meer.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
aex351 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 00:14:
Ben benieuwd naar de kwaliteit van de camera. Dat is volgens mij het enige wat van echte toegevoegde waard zou kunnen zijn. De prijs blijf ik echt absurd hoog vinden voor datgene wat je ervoor krijgt, want een premium product is het allang niet meer.
Ik denk dat er wel meer is dan een verbeterde camera.
Wat is volgens jou een premium product en waarom?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:30

aex351

I am the one

Berlinetta schreef op donderdag 12 september 2019 @ 00:48:
[...]

Ik denk dat er wel meer is dan een verbeterde camera.
Wat is volgens jou een premium product en waarom?
Qua telefoons? Een telefoon met de laatste technologie en een uitmuntende werking en gebruiksgemak.

Hieraan voldoet een iPhone allang niet meer en al helemaal niet in vergelijking met anderen. Het enige dat een iPhone nog heeft is zijn legacy status en dat het geintegreerd is in het eco systeen van Apple.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier voldoet de iPhone naar mijn inzicht anders prima aan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:52
Hoe klein de vooruitgang ook mag zijn bij ieder nieuwe iPhone, voor mij komt er simpelweg geen andere telefoon in. Wil enkel en alleen maar een iPhone. Ik zit nu eenmaal helemaal in het Apple ecosysteem en dat vind ik heerlijk. Wil er ook niet uit. Dus dat de nieuwe iPhones ieder jaar niet meer zo vooruitstrevend zijn als vroeger, dat vind ik niet erg. Is ook logisch. De telefoons zijn heden ten dagen zo goed, dat er ook weinig baanbrekends te verzinnen is.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Famous

Famous

R 400+

bram1984 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:21:
Hoe kijken jullie aan tegen het ontbreken van 3D Touch? Ik gebruik dit super vaak. Nieuwere toestellen hebben geloof ik haptic touch (hold), maar werkt dit net zo lekker en snel? Krijg je hierbij bijvoorbeeld ook feedback van het scherm?
Zoek in het iOS13 topic even op mijn naam.
Daar heb ik het meerdere keren uitgelegd incl. screenshots (y)

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:11
Jongens, wat zijn de voordelen (die jullie ervaren) van Apple Care? Vorig jaar had ik het niet aangeschaft, maar ik overweeg om het nu wel te nemen en dan geen screenprotector d’r op te hebben.

• bram1984
Famous schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:32:
[...]

Zoek in het iOS13 topic even op mijn naam.
Daar heb ik het meerdere keren uitgelegd incl. screenshots (y)
4 Pagina's met jouw posts gevonden. Gezocht op 3D, haptic en taptic maar het enige wat ik heb gevonden is iets over feedback via de volume knop.
mr.JamesBond schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:59:
Jongens, wat zijn de voordelen (die jullie ervaren) van Apple Care? Vorig jaar had ik het niet aangeschaft, maar ik overweeg om het nu wel te nemen en dan geen screenprotector d’r op te hebben.
Ik denk hier de lading wel aardig gedekt wordt:

https://www.apple.com/nl/support/products/iphone.html

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:11
bram1984 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:02:
[...]

4 Pagina's met jouw posts gevonden. Gezocht op 3D, haptic en taptic maar het enige wat ik heb gevonden is iets over feedback via de volume knop.

[...]

Ik doelde meer op ervaringen van tweakers ;)

• Famous

Famous

R 400+

bram1984 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:02:
[...]

[...]

Excuus, was in het Apple Event topic, eerste pagina als je op mij zoekt: [Event] 'By innovation only' 10 september 2019 19:00

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Wie heeft er hier een max? Ik twijfel echt of deze niet te groot is, heb in de winkel de formaten vergeleken maar de afweging blijft echt lastig.

Zijn er mensen die de max langdurig hebben gebruikt en niet meer anders willen? Of juist weer kleiner willen??

• QempZoR
  • Laatst online: 12:50
Drial schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:25:
Wie heeft er hier een max? Ik twijfel echt of deze niet te groot is, heb in de winkel de formaten vergeleken maar de afweging blijft echt lastig.

Zijn er mensen die de max langdurig hebben gebruikt en niet meer anders willen? Of juist weer kleiner willen??
Sins de release de XS Max, Direct enthousiast toen die aangekondigd werd.
Vond mijn toenmalige X echt wel wat aan de kleine kant..

Ik zou echt niet meer kleiner willen. Maar dit is wel iets heel persoonlijks.
Ja het heeft misschien wat nadelen (lastiger met 1 hand te bedienen), maar voor mij is het groter scherm, de extra lees/werkruimte echt wel een dikke plus.

Tip: Check het gewoon bij de Mediamarkt/Amac/etc.

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
voor de verpakking junkies: :+

de Midnight Green iPhone 11 Pro (Max) komt in een zwart doosje

• Knamix
Drial schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:25:

Ik ga voor de 11 Pro (heb nu een XS Max). Formaat is voor mij net iets te groot omdat ik hem vaak gebruik als ik in bed lig. Even snel Youtube, internet, games etc. Zeker als je op je zij lig merk je dat hij gewoon zwaar en lomp is (voor mijn hand).

Zou het gewoon testen bij de Mediamarkt.

P.S. Heb al een keer een bloedneus gekregen, omdat de XS Max vol op me gezicht is gevallen toen ik een filmpje aan het kijken was :+

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:44
Geert1976 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:46:
voor de verpakking junkies: :+

de Midnight Green iPhone 11 Pro (Max) komt in een zwart doosje
Vet! Hoe weet je dat trouwens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
mprkooij schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:03:
[...]

Vet! Hoe weet je dat trouwens?
via een screenshot van (Amerikaanse) Apple Store App in het gedeelte '' iPhone Upgrade Program''

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jbFJ3qM.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Geert1976 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:10:
[...]

via een screenshot van (Amerikaanse) Apple Store App in het gedeelte '' iPhone Upgrade Program''

[Afbeelding]
Goede keuze als je het mij vraagt :Y

• RikDTC
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-01 14:13
Ik gebruik nu bijna 3 jaar de iPhone 7 en wil dit jaar upgraden naar een nieuw model. Ben beetje aan het twijfelen tussen de XS, 11 en 11 Pro. Denken jullie dat de 11 Pro het geld waard is? Ik wil er minimaal wel weer 3 jaar mee doen. De XS is denk ik, kijkend naar de prijzen, nog wel beter dan de 11? Hoor graag jullie meningen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 14:47
Heb ik het nu goed gelezen...krijgen de Pro versies beiden 6GB RAM?
Pagina: 1 ... 3 ... 36 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6