Famous schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:41:
[...]
Ja, je moet je telefoon "aankijken" maar wat heeft het voor zin om te unlocken als je dit niet doet?
Ik kijk naar mijn scherm en zie de notificaties direct, dit kan met TouchID al niet.
Hier werkt het gewoon met schuine hoeken of als ik nog in bed lig en in de auto.. tja

Beter van niet.
Ik wil mijn aankoop niet verdedigen maar mijn
persoonlijke ervaring is aanzienlijk beter met FaceID ondanks ik erg sceptisch was. Dit hoor ik tevens van mensen in mijn omgeving.
Slaap je is de telefoon nog te unlocked, met FaceID niet

Iedereen zijn voorkeur, laten we het daarop houden

Er zijn natuurlijk een paar situaties te verzinnen waarbij Touch ID lekker zou zijn. Ik zit nu op mijn laptop en mijn telefoon ligt op een cm of 30 naast mijn laptop. De Face ID camera ziet mij vanaf daar niet. Op het werk ook talloze situaties waarbij mijn iPhone plat op mijn bureau ligt, maar niet in de buurt is van mijn gezicht.
Maar goed, het heeft beide voordelen. Vandaar ook dat het mooi zou zijn als het beide beschikbaar zou zijn.
Ik ben nu overigens wel weer even dik aan het twijfelen gebracht. Ik was in de veronderstelling dat de camera('s) in de 11 gelijkwaardig/beter waren aan die in mijn huidge 8 Plus en aan die in de X en Xs, maar ik zie nu dat de telelens helemaal niet in de 11 zit. Daar had ik me even beter in moeten verdiepen. Dan ga ik dus qua foto's achteruit (niet dat ik super veel fotografeer, maar zo nu en dan een portretfoto met scherpte-diepte vind ik wel cool). Echter wil ik wel graag een kleiner toestel en een OLED schermpje zou dan mooi meegenomen zijn (en hoeft niet per se voor de hoofdprijs te zijn). Buiten de chip om is de 11 dus een beetje een achteruitgang voor mij (het formaat en Face ID buiten beschouwing gelaten). Ook wil ik graag groter dan 64GB. Ik zit dus naar de Xs te kijken, maar die is er weer niet in 128GB (slim, Apple), dus dan kom je automatisch bij 256GB uit en die zit op € 1209,- bij Coolblue. Is € 350,- meer ten opzichte van een 11, maar dan heb je wel meer geheugen en OLED, maar een langzamere chip (vind ik niet heel erg). Maar dan komt de grote maar: een 11 Pro (met weliswaar functies die ik niet denk te gaan gebruiken en/of nodig zal hebben) zit op € 1329,-. Dat is dan weer maar € 120,- (ja ik weet het, zo blijf je aan de gang, maar wederom well played, Apple). Met alle werkregelingen erop en eraf kom ik voor een Xs 256GB met hoesje op ongeveer € 925,- uit en een 11 Pro 256GB komt op ongeveer € 1035,-. Enerzijds is die Pro totaal onnodig, maar anderzijds haast gek om het niet te doen.
Ik ga er nog wat nachtjes over slapen.
Sorry voor de lap tekst overigens.