In mijn geval van XS naar 11 Pro, had het vooral gedaan voor de camera. Maar als ik het nu bekijk ben ik nog wel het meest blij met de batterijduur, dat is een enorme verbetering vanaf m'n XS.WouterL schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:07:
Dus, overstappers van de Xs max; is het de price premium waard geweest? Ik loop straks weer rond met de XS max van Don (of dienst vrouw)
Jazeker, meer dan tevreden. Achterkant voelt heerlijk aan en is niet zo glad als de Xs Max. Camera’s zijn top. Ik moet nog wel wennen dat er geen 3D touch is.WouterL schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:07:
Dus, overstappers van de Xs max; is het de price premium waard geweest? Ik loop straks weer rond met de XS max van Don (of dienst vrouw)
En FaceID is razend snel.

[ Voor 4% gewijzigd door de Foarsitter op 24-09-2019 10:33 ]
Dat laatsteWouterL schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:07:
(En dat is maar beter ook, die is er nog zuiniger op enz
Verder heb ik het echt gedaan voor de camera. In het dagelijkse gebruik merk ik er niets aan. Althans wel dat ik toch veel meer 3D Touch gebruikte dan ik dacht en ik dat nu overal keihard mis

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 24-09-2019 10:52 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Maar goed, jouw ondertitel luidt dan ook: Apple Till I Die
Ik denk dat ik t.z.t nog wel upgrade als die dingen op v&a verschijnen.
[ Voor 29% gewijzigd door WouterL op 24-09-2019 10:55 ]
Gebruik je m naked?mr.JamesBond schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:32:
[...]
Jazeker, meer dan tevreden. Achterkant voelt heerlijk aan en is niet zo glad als de Xs Max. Camera’s zijn top. Ik moet nog wel wennen dat er geen 3D touch is.
En FaceID is razend snel.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Haha ik heb er wel aan zitten te denken om aan mijn reactie toe te voegen dat ik er wellicht niet heel erg objectief naar kijk.WouterL schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:53:
[...]
Maar goed, jouw ondertitel luidt dan ook: Apple Till I Die
Ik denk dat ik t.z.t nog wel upgrade als die dingen op v&a verschijnen.De 11 is op de camera en batterij (fantastisch) na voor mij geen 'upgrade' vanaf de xs max.
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Geen case en geen screenprotector
Hier loop ik ook best tegenaan helaas. Vind het jammer dat het eruit is.mr.JamesBond schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:32:
[...]
Ik moet nog wel wennen dat er geen 3D touch is.
Het scheelt best als haptic touch op snel staat ipv langzaam. (Instellingen —> toegankelijkheid —> aanraken)
Ik gebruik hem wel eens naked maar alleen thuis als niemand het kan zien
Je kunt er ook AppleCare bij nemen, dan helpen ze je hier wel.Geert1976 schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:46:
[...]
Nee, in NL. Ivm garantie, ook al weet ik dat er mensen zijn die prima garantie kregen op een iPhone gekocht in de VS, in NL.
Maar ken ook paar mensen die problemen ondervonden in NL.
Dus gewoon in NL
Ben je nog steeds (iets) goedkoper uit (als je geen btw betaald)
Dat is best vreemd, want de garantie van Apple is wereldwijd. Mijn Macbook pro uit de US werd ook gewoon onder garantie gefixt en kwam in aanmerking voor een gratis batterij vervanging.Geert1976 schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:46:
[...]
Nee, in NL. Ivm garantie, ook al weet ik dat er mensen zijn die prima garantie kregen op een iPhone gekocht in de VS, in NL.
Maar ken ook paar mensen die problemen ondervonden in NL.
Dus gewoon in NL
zo de 11 Pro is binnen, al ingesteld en al en moet zeggen omdat die wat zwaarder is ligt die voor mijn gevoel wel lekkerder in de hand.
Nog even het bescherm folie laten zitten op het scherm want twijfel nog steeds enorm tussen Clearplex of de Invisi glass screen protector van Belkin.
Nog even het bescherm folie laten zitten op het scherm want twijfel nog steeds enorm tussen Clearplex of de Invisi glass screen protector van Belkin.
100% de Invisiglass!Inhumanous schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:48:
zo de 11 Pro is binnen, al ingesteld en al en moet zeggen omdat die wat zwaarder is ligt die voor mijn gevoel wel lekkerder in de hand.
Een mooie test over de batterij wat in de nieuwe Iphone's zitten.
YouTube: Huawei Mate 30 Pro vs iPhone 11 Pro Max / iPhone 11 / Samsung Note 1...
Geen idee of dit met IOS13 of 13.1 is getest
YouTube: Huawei Mate 30 Pro vs iPhone 11 Pro Max / iPhone 11 / Samsung Note 1...
Geen idee of dit met IOS13 of 13.1 is getest
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Net mijn zakelijke T-mobile op de e-sim erbij gezet. Kostte wel een hele minuut. Scheelt mij weer een extra telefoon meesjouwen
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik heb uiteindelijk besloten om hem toch maar te verkopen en hij is zaterdag voor 1250 weggegaan.Greatsword schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:13:
Volgens mij ben ik de enige die de MG kleur in het echt flink vind tegenvallen.
Ook is de 11 Pro erg dik, ik kom van een 6s en die is echt een flink stuk slanker.
Mijn 6s met Clear Case = even dik als een normale 11 Pro.
Alvast 90,- bespaard op mijn volgende aankoop, en denk dat ik het dus nog een jaartje met mijn 6s zal uithouden.
@WouterL Blijkbaar toch weer moeilijk leverbaar en daardoor een hogere prijs kunnen vragen
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik krijg net mijn 11 pro binnen via belsimpel/kpn abbo. Klopt het dat in de doos de Amerikaanse stekker zit en los de Europese stekker erbij zit? ik vond het nogal vreemd.
Had ik vorig jaar ook bij Belsimpel, die halen telefoons buiten Nederland zodat ze meer voorraad hebben voor zover ik weet.mdoos schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:47:
Ik krijg net mijn 11 pro binnen via belsimpel/kpn abbo. Klopt het dat in de doos de Amerikaanse stekker zit en los de Europese stekker erbij zit? ik vond het nogal vreemd.
Misschien is deze al gepost:
YouTube: iPhone 11 Pro Cinematic Video Footage (shot in Sequoia National Park)
YouTube: iPhone 11 Pro Cinematic Video Footage (shot in Sequoia National Park)
Floccinoccinihilipilification
De garantie van Apple is bijna op alle devices, wereldwijd / global, de iPhone is de uitzondering.Yzord schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:42:
[...]
Dat is best vreemd, want de garantie van Apple is wereldwijd. Mijn Macbook pro uit de US werd ook gewoon onder garantie gefixt en kwam in aanmerking voor een gratis batterij vervanging.
Net mijn Pro Max binnen gekregen. Wat me vooral opvalt is dat er helemaal geen CE keurmerk meer op de achterkant staat terwijl ik deze toch wel in de reviews heb gezien. Heb ik dan nu een US geval (ondanks dat ik hem gewoon bij Apple heb gekocht)?
Kijk eens goedYzord schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:05:
Net mijn Pro Max binnen gekregen. Wat me vooral opvalt is dat er helemaal geen CE keurmerk meer op de achterkant staat terwijl ik deze toch wel in de reviews heb gezien. Heb ik dan nu een US geval (ondanks dat ik hem gewoon bij Apple heb gekocht)?
Pff lol idd, het zit er wel op. Bummer haha
Heb je nog wel het CE en dergelijke achterop staan?mdoos schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:47:
En heb je er wel een Europese snellader bij gekregen, of een gewone apple lader?
Fly or Die
Denk dat hij eerder een reisadapter heeft gekregenFjeze schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:17:
[...]
Heb je nog wel het CE en dergelijke achterop staan?
En heb je er wel een Europese snellader bij gekregen, of een gewone apple lader?
Zou voor mij een reden zijn om hem direct terug te sturen.Yzord schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:18:
[...]
Denk dat hij eerder een reisadapter heeft gekregen
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Dan zou ik hem ook direct terug sturen, of een originele apple snel lader vragen.Yzord schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:18:
[...]
Denk dat hij eerder een reisadapter heeft gekregen
Als er geen CE enzo achterop staat zou ik dan juist weer een voordeel vinden!
Ik heb mijn iPhone X destijds in Amerika gekocht, en vind dat echt zoveel mooier zonder die teksten en keurmerken er achter op!
Fly or Die
Er zal wel een originele snellader bij zitten, maar met US aansluiting. Reisstekker erop en het werkt net zo goed.Fjeze schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:21:
[...]
Dan zou ik hem ook direct terug sturen, of een originele apple snel lader vragen.
Als er geen CE enzo achterop staat zou ik dan juist weer een voordeel vinden!
Ik heb mijn iPhone X destijds in Amerika gekocht, en vind dat echt zoveel mooier zonder die teksten en keurmerken er achter op!
Ongetwijfeld, maar ik zou toch niet een houtje touwtje oplossing willen bij een telefoon van 1100+ euro. Die hoort gewoon orgineel te zijn tenzij belsimpel dit van te voren aangeeft..Yzord schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:24:
[...]
Er zal wel een originele snellader bij zitten, maar met US aansluiting. Reisstekker erop en het werkt net zo goed.
Hij is ook origineel alleen dan geen EU versie. Maar ik snap je punt hoor. Zou er zelf ook niet echt kapot van zijn.Greetoz schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:29:
[...]
Ongetwijfeld, maar ik zou toch niet een houtje touwtje oplossing willen bij een telefoon van 1100+ euro. Die hoort gewoon orgineel te zijn tenzij belsimpel dit van te voren aangeeft..
Ben ook beniewd of je bijv bij een NL Applestore service onder garantie kan krijgen op je Belsimpel US versie.Yzord schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:30:
[...]
Hij is ook origineel alleen dan geen EU versie. Maar ik snap je punt hoor. Zou er zelf ook niet echt kapot van zijn.
Je kunt bij Apple binnen het eerste jaar gewoon service krijgen wereldwijd. In het tweede jaar is de verkopende partij, in dit geval BelSimpel, verantwoordelijk voor de afhandeling van de service. Dat zij het toestel geïmporteerd hebben uit de USA doet verder niks af aan je rechten als consument.Greetoz schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:33:
[...]
Ben ook beniewd of je bijv bij een NL Applestore service onder garantie kan krijgen op je Belsimpel US versie.
Ik kom van de X, en dat is een prima stap naar de 11 Pro, wat mij betreft de investering waard. Xs zou wel eens lastiger te rechtvaardigen zijnWouterL schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:07:
zo sinds vanochtend mijn Iphone 11 Pro 64GB in gebruik helemaal happy en wat is dark modus gaaf zeg! (had expres nog geen IOS13 op mijn X gezet vanwege de wat ''nieuwere beleving'')
nu heb ik hem voor het eerst aan de lader hangen en ik pakte hem net even op om te kijken en hij is redelijk aan de warme kant..... meerdere mensen hier al last van gehad en kan dit nou echt kwaad? heb me wel eens laten vertellen dat het niet zo best voor je accu is.....
nu heb ik hem voor het eerst aan de lader hangen en ik pakte hem net even op om te kijken en hij is redelijk aan de warme kant..... meerdere mensen hier al last van gehad en kan dit nou echt kwaad? heb me wel eens laten vertellen dat het niet zo best voor je accu is.....
Mijn X werd ook wel eens warm, zeker met de snellader die ik heb. Heeft na 2 jaar nog 92% dus valt allemaal reuze mee.Inhumanous schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:46:
zo sinds vanochtend mijn Iphone 11 Pro 64GB in gebruik helemaal happy en wat is dark modus gaaf zeg! (had expres nog geen IOS13 op mijn X gezet vanwege de wat ''nieuwere beleving'')
Vanwege dit soort Posts hou ik van Tweakerswinwiz schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:55:
[...]
Als ik snel reken zal het veel minder een uur zijn. Zie eerdere post voor meer data
Nog even snel een meting gedaan bij 58% lading wordt er nog steeds met 9:00V en 2.2A = 19.8 Watt geladen
Een eerder meting was bij 20% en dat was met 9V en 2.54A = 22 Watt!
Als je gaat rekenen. De accu is 15 Wh. Als je dan naar 80% wil vanaf 20% moet je dus 60% laden dus 15*0.6= 9Wh.
Ga uit van een gemiddelde laadsnelheid van (laag geschat) 15 Watt dan zou van 20 naar 80% dus 9/15*60=36 minuten duren Alles uitgaande van de MacPro lader die 87 Watt kan leveren!
Edit: Nog een meting. Vanaf 60% wordt er met 9V 1.6A = 14.4 Watt geladen. Het gemiddelde van 15 Watt tot 80% zou wel eens kunnen kloppen. Tijdsduur van 60 - 70% = 9:30
Edit: Nog een meting. Vanaf 70% wordt er met 9V 1.4A = 12.6 Watt geladen. Zakt nu wel sneller in elkaar.
75% 9V 1A = 9 Watt
80% 9V 0.8A = 7.2 Watt
Tijdsduur 60 - 80% = 21:30
Heeft iemand een idee wat ik hiermee kan? De update van ios13.1 op een iPhone 11 pro. Lijkt vastgelopen te zijn:

Kom eens door met jullie eerste ervaringen met nu iOS 13.1
Hier hetzelfde verhaal, is onderhand al zeker een halfuur bezig met dit ronddraaien, heb zelf een 11 Pro Max.Greetoz schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:46:
Heeft iemand een idee wat ik hiermee kan? De update van ios13.1 op een iPhone 11 pro. Lijkt vastgelopen te zijn:
[Afbeelding]
Hier ook al minuut of 20, ik ga denk ik maar een hard reset doen. De update ging prima op een andere 11 pro.marijni12 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:50:
[...]
Hier hetzelfde verhaal, is onderhand al zeker een halfuur bezig met dit ronddraaien, heb zelf een 11 Pro Max.
@marijni12 hard reset start de iPhone weer op met dr melding software bijgewerkt naar iOS 13.0 (ja .0)
[ Voor 13% gewijzigd door Greetoz op 24-09-2019 21:54 ]
Ga ik dat geloof ik ook maar doen, thanks!Greetoz schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:51:
[...]
Hier ook al minuut of 20, ik ga denk ik maar een hard reset doen. De update ging prima op een andere 11 pro.
@marijni12 hard reset start de iPhone weer op met dr melding software bijgewerkt naar iOS 13.0 (ja .0)
Pfff, het is maar de vraag of ik update als ik dit forum zo lees
Nogmaals update gedaan nu wel gelukt.marijni12 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:58:
[...]
Ga ik dat geloof ik ook maar doen, thanks!
Hier de tweede keer ook gelukt. Toch wel slecht dat dat niet in een keer goed gaat met een nieuwe smartphone à 1.2k. Maar goed.
Hier wel in 1x maar die was ook maar €1.159,-marijni12 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:22:
[...]
Hier de tweede keer ook gelukt. Toch wel slecht dat dat niet in een keer goed gaat met een nieuwe smartphone à 1.2k. Maar goed.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Yup. Hier ook (11 Pro Max).marijni12 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:22:
[...]
Na een half uur te hebben rondgedraaid, hard reset, toen de melding dat ie is bijgewerkt naar 13.0.
Nogmaals 13.1 gedownload, ja dat moest ook opnieuw. Nu draait ie 13.1.
Was al ff bang dat ik kon gaan restoren of naar een Apple Store kon gaan. Maar gelukkig werkt ie weer.
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Prijstechnisch vind ik het tov de Xs Max niet echt waard. Maar de camera is wel een grote stap vooruit en kan voor menigeen het dubbel en dwars waard zijn, zo ook batterij duur. Al met al een top toestel!WouterL schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:07:
Het is weer September 2025 :)
Mijn 11pro (geen max) binnen, maar ik ben teleur gesteld over het scherm. Ik kom van een 8plus af en had verwacht dat het scherm mooier zou zijn (oled en hogere resolutie).
Maar met normaal gebruik denk aan socials is mijn 8plus veel feller in het wit en geeft de wittinten ook beter weer. Het lijkt wel of de 11pro niet 100% wit bereik maar ergens bij lichtgrijs blijft hangen met een gele gloed door true tone, en met true tone uit zit een blauw/groene gloed in.
Ik heb ook wat fotos vergeleken met 3 schermen naast elkaar (11pro, 8 plus en 2017 macbook pro) mijn 8 plus komt dat het beste overeen met de macbook. Ik ben "fotograaf" dus ik heb wel wat gevoel met kleur maar foto's zijn op de 11 pro niet kleur echt het wit punt klopt gewoon niet.
Ook valt de kijkhoek tegen al vrij snel zie je color shifting. Ook lijken fotos op de 8 plus toch echt scherper dan op de 11pro.
Overigens als ik echt een Netflix hdr serie aan zet is de 11 wel echt veel mooier door de zwart levels.
Ik heb uiteraard gekeken naar helderheid, true tone, night shift
Heb ik een slecht exemplaar, een instelling over het hoofd gezien of is oled gewoon enorm wennen?
Ik heb een poging te gaan het vast te leggen op foto maar dit is echt lastig.
Hier beide schermen op 100% helderheid met beide true tone aan

Hier beide schermen op 100% helderheid 11pro true tone uit, op de 8 plus aan
Maar met normaal gebruik denk aan socials is mijn 8plus veel feller in het wit en geeft de wittinten ook beter weer. Het lijkt wel of de 11pro niet 100% wit bereik maar ergens bij lichtgrijs blijft hangen met een gele gloed door true tone, en met true tone uit zit een blauw/groene gloed in.
Ik heb ook wat fotos vergeleken met 3 schermen naast elkaar (11pro, 8 plus en 2017 macbook pro) mijn 8 plus komt dat het beste overeen met de macbook. Ik ben "fotograaf" dus ik heb wel wat gevoel met kleur maar foto's zijn op de 11 pro niet kleur echt het wit punt klopt gewoon niet.
Ook valt de kijkhoek tegen al vrij snel zie je color shifting. Ook lijken fotos op de 8 plus toch echt scherper dan op de 11pro.
Overigens als ik echt een Netflix hdr serie aan zet is de 11 wel echt veel mooier door de zwart levels.
Heb ik een slecht exemplaar, een instelling over het hoofd gezien of is oled gewoon enorm wennen?

[ Voor 15% gewijzigd door mdoos op 24-09-2019 23:56 ]
Misschien staat "verminder witpunt" aan op de 11 Pro? Instellingen > Toegankelijkheid > Weergave en tekstgrootte. Dat kan best wat schelen. Hopelijk is het daarmee op te lossen!
mdoos schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 23:31:
Mijn 11pro (geen max) binnen, maar ik ben teleur gesteld over het scherm. Ik kom van een 8plus af en had verwacht dat het scherm mooier zou zijn (oled en hogere resolutie).
[Afbeelding: iPhone]
Dat viel mij ook op in de winkel bij een demo exemplaar. Vind het bij de Samsung S10-reeks ook opvallen dat er color shifting en veel geel aanwezigmdoos schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 23:31:
Schijnbaar is er nog steeds OLED roulette en moet je hopen op een scherm wat wel perfect is?
Er zijn meer mensen met een gelig scherm: https://forums.macrumors....phone-11-pro-max.2199500/
Mijne lijkt in vergelijking met de X juist feller.
Heb de X al de deur uit dus kan ze niet naast elkaar leggen, maar vooral met hele lage en hele hoge helderheid merk ik het goed.
Ik heb de warmte tint aanzienlijk hoger gezet bij night shift en nog is het feller.
Wellicht had ik het gelige scherm wel op de X
Heb de X al de deur uit dus kan ze niet naast elkaar leggen, maar vooral met hele lage en hele hoge helderheid merk ik het goed.
Ik heb de warmte tint aanzienlijk hoger gezet bij night shift en nog is het feller.
Wellicht had ik het gelige scherm wel op de X
Nou ik ben volgens mij de eerste...
Vannacht opeens KLATSS en ik schrok wakker. Bleek dus dat ik in slaap was gevallen met de iphone in mijn handen. Ik dacht ach jammer (was ook half wakker). Word nu net wakker en ik heb een barst in de rechterbovenhoek...
Vannacht opeens KLATSS en ik schrok wakker. Bleek dus dat ik in slaap was gevallen met de iphone in mijn handen. Ik dacht ach jammer (was ook half wakker). Word nu net wakker en ik heb een barst in de rechterbovenhoek...
even Apeldoorn bellen...Knamix schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:41:
Wat doe je in je slaap dan?Knamix schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:41:
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Heb jij nu al de Pro Geert? Waarom betrap ik mijzelf steeds een 11 Pro te configureren, maar nog niet op te halen? Hmmm....
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Welke is dat?
Het is weer September 2025 :)
Geen hinder op 13.0 ervaren (met mijn gebruik) en geen hinder vooralsnog met 13.1Geert1976 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:48:
Kom eens door met jullie eerste ervaringen met nu iOS 13.1
Wel erg tevreden met de 11 Pro Max komende van een X. Het formaat heb ik ernstig gemist.
FaceId werkt hier best wel beroerd. Opnieuw instellen gaat goed en vlot maar unlocken daarna zeer regelmatig niet.
Meer mensen daar last van toevallig?
Dit is mijn eerste faceid telefoon maar als ik mijn toestel pak swipe ik altijd gelijk omhoog en 9 van de 10 keer zit ik dan gelijk in het menu.. werkt goed dus.Donstil schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:17:
FaceId werkt hier best wel beroerd. Opnieuw instellen gaat goed en vlot maar unlocken daarna zeer regelmatig niet.
Ik merk dat het scherm overdag prima wittinten laat zien maar in de avond (zonder nog nightshift) wordt het door truetone wel wat geler.. Moet zeggen dat ik mij er niet aan stoor..mdoos schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 23:31:
[ Voor 68% gewijzigd door Greetoz op 25-09-2019 09:20 ]
dubbel
[ Voor 99% gewijzigd door Greetoz op 25-09-2019 09:20 ]
Nee, maar merkte juist vanochtend dat faceid sneller is en ook uit meerdere hoeken bijv. in de auto, normaal moest ik echt m'n hoofd richting middenconsole bewegen. (iPhone zit in een telefoonhoudertje).Donstil schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:17:
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Mm het is mijn derde maar vond het bij de eerste twee een fijnere ervaring.Greetoz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:19:
Dit is mijn eerste faceid telefoon maar als ik mijn toestel pak swipe ik altijd gelijk omhoog en 9 van de 10 keer zit ik dan gelijk in het menu.. werkt goed dus.
Zal hem eens resetten. Anders toch maar terug.
Upgrade (of downgrade) vanaf een OnePlus 7 Pro naar een iPhone 11 Pro.
Toestel bevalt tot nu toe prima, echter is iOS 13 wel buggy, durf nog niet te updaten als ik de verhalen zo hoor.
Ben wel weer blij dat ik terug ben naar een wat kleiner toestel en iOS, die OP7Pro was gewoon te groot. Nu ook met Apple Pay (ook op mijn AW5) en twee keer Whatsapp ben ik wel weer tevreden.
Enige gemis is de 90Hz display en het toestel is de ‘Pro’ naam niet waard, maar goed, heb er vrede mee..
Toestel bevalt tot nu toe prima, echter is iOS 13 wel buggy, durf nog niet te updaten als ik de verhalen zo hoor.
Ben wel weer blij dat ik terug ben naar een wat kleiner toestel en iOS, die OP7Pro was gewoon te groot. Nu ook met Apple Pay (ook op mijn AW5) en twee keer Whatsapp ben ik wel weer tevreden.
Enige gemis is de 90Hz display en het toestel is de ‘Pro’ naam niet waard, maar goed, heb er vrede mee..
hi!
Ik kan mij niet voorstellen dat FaceID slechter is geworden op de 11 t.o.v. de X of XS. Misschien is het instellen niet goed gegaan, En FaceID wordt toch ook steeds beter (leert van zichzelf) dus als je het op het andere toestel al een jaar gebruikt..Donstil schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:27:
[...]
Mm het is mijn derde maar vond het bij de eerste twee een fijnere ervaring.
Zal hem eens resetten. Anders toch maar terug.
Hier geen problemen met FaceID. Updaten van IOS ging ook "gewoon" goed.
Inmiddels heb ik een setting gevonden die het probleem half oplost.Julos schreef op woensdag 25 september 2019 @ 04:49:
Misschien staat "verminder witpunt" aan op de 11 Pro? Instellingen > Toegankelijkheid > Weergave en tekstgrootte. Dat kan best wat schelen. Hopelijk is het daarmee op te lossen!
[...]
Onder toegankelijkheid > weergaven het kopje "pas automatisch aan" uit zetten.
Met deze functie uit is 100% helderheid gewoon feller. Nu komt wit wel echt tot een wit punt en niet tot lichtgrijs waar ik eerder over sprak.
Echter kan ik nog geen prettige setting vinden, ik ga vanavond even langs mediamarkt om mijn toestel naast andere te leggen om uit te sluiten dat mijn display een maandagochtend model is.
Foto is van iemand anders maar ik kan mijn probleem goed vergelijken met deze:
Boven 11pro max
Onder XS max

Bij een kijkhoek die in dagelijks gebruik al voor kan komen zoals het toestel liggend op tafel, zie je al color shifting.
[ Voor 24% gewijzigd door mdoos op 25-09-2019 10:17 ]
Enkele uren na de 13.1 update kon ik mijn X niet meer ontgrendelen via Face ID en opnieuw instellen via instellingen gaf een "Face ID is niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw."-melding. Na de hartaanval het toestel even opnieuw opgestart en alles deed het weer.Donstil schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:17:

Als je de verhalen zo hoort dan zou je net wel moeten updaten naar 13.1 aangezien daar de (meeste) problemen net in zijn opgelost.MysticX schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:28:
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Ik denk dat je de iPhone beter terug kan brengen als je er zo mee zit;-). Als je recht naar het scherm kijkt (wat je doet als je er mee bezig bent is er geen color shift, als je even een notificatie bekijkt terwijl hij op tafel ligt is het toch minder erg? Dat soort fotos van volledige vlakken zijn imho geen reallife situaties.. Ik merk vooral met truetone aan een geel scherm op mijn Promdoos schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:57:
[...]
Inmiddels heb ik een setting gevonden die het probleem half oplost.
Onder toegankelijkheid > weergaven het kopje "pas automatisch aan" uit zetten.
Met deze functie uit is 100% helderheid gewoon feller. Nu komt wit wel echt tot een wit punt en niet tot lichtgrijs waar ik eerder over sprak.
Echter kan ik nog geen prettige setting vinden, ik ga vanavond even langs mediamarkt om mijn toestel naast andere te leggen om uit te sluiten dat mijn display een maandagochtend model is.
Foto is van iemand anders maar ik kan mijn probleem goed vergelijken met deze:
Boven 11pro max
Onder XS max
[Afbeelding]
Bij een kijkhoek die in dagelijks gebruik al voor kan komen zoals het toestel liggend op tafel, zie je al color shifting.
Phoe... Net even weer naar mijn scherm gekeken en alleen de screen protector is kapot. Omdat het een curved screen protector is was het heel lastig te zien in het donker
Ach... Aankomend weekend weer 45 euro uitgeven voor een screen protector
Hier nog een review van een professionele fotograaf:
YouTube: iPhone 11 Pro CAMERA Real World Review | from a PROFESSIONAL Photogr...
YouTube: iPhone 11 Pro CAMERA Real World Review | from a PROFESSIONAL Photogr...
[ Voor 37% gewijzigd door Knamix op 25-09-2019 11:07 ]
Heeft de protector in ieder geval zijn werk gedaan. Over de professionaliteit van Jared... Tja het is een aparte Some like him and some don'tKnamix schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:07:
Phoe... Net even weer naar mijn scherm gekeken en alleen de screen protector is kapot. Omdat het een curved screen protector is was het heel lastig te zien in het donker![]()
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Heb je gelijk inwinwiz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:17:
[...]
Heeft de protector in ieder geval zijn werk gedaan. Over de professionaliteit van Jared... Tja het is een aparte Some like him and some don't
Normaal kijk ik niet naar hem, maar het is wel leuk dat een "professionele" fotograaf zijn mening geeft over de iPhone 11 Pro
Mijn ervaring met glazen protectors zijn dat ze veel sneller breken dan het glas zelf, waarschijnlijk was er niks met de telefoon aan de hand geweest ook zonder protector. Vooral de curved protectors zijn natuurlijk enorm kwetsbaar op de hoeken.winwiz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:17:
[...]
Heeft de protector in ieder geval zijn werk gedaan. Over de professionaliteit van Jared... Tja het is een aparte Some like him and some don't
Na een tip van iemand in dit topic heb ik mijn antiglare protector omgewisseld bij de applestore voor de invisiglass. Erg tevreden mee en veel mooier dan het antiglare materiaal. Hoefde alleen de meerwaarde bij te betalen van de glazen protector.
Klopt helemaal. Ik heb hem gisteren ook bekeken omdat het toch gaat over je nieuwe speeltje. Opvallend weer de uitspraken dat Jan met de Pet bijna per definitie geen goeie foto's kunnen makenKnamix schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:20:
[...]
Heb je gelijk inPersoonlijk vind ik hem niks (geeft kritiek, maar als hij zelf kritiek krijgt schiet hij in de verdediging). Zag het toevallig in een filmpje laatst.
Normaal kijk ik niet naar hem, maar het is wel leuk dat een "professionele" fotograaf zijn mening geeft over de iPhone 11 Pro
Liever de protector kapot dan een scherm... mijn scherm is ook al een keer gered door een protector... Bij terugkomst uitstappen na twee weken op sport en surftrip langs de franse kust kust. Pats plat op het scherm van ongeveer 1,3m hoogte.Knamix schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:07:
Phoe... Net even weer naar mijn scherm gekeken en alleen de screen protector is kapot. Omdat het een curved screen protector is was het heel lastig te zien in het donker![]()
Ben geen fan van Fro, vaak over de top en kan idd zoals als gezegd slecht tegen kritiek... wel grappig dat ze dit hebben gebruikt op 1:18

Gisteravond vRoeg ik om een aansteker, die de ander naar mijn linkerhand gooide van zo’n vijf meter afstand. Ik had mijn iPhone op dat moment in mijn linkerhand. Uit reflex ving ik de aansteker, maar hij kwam keihard tegen de iPhone. Dikke knal, maar tot nu toe geen kras gevonden

Een plastic aansteker of ander materiaal?mr.JamesBond schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:39:
Gisteravond vRoeg ik om een aansteker, die de ander naar mijn linkerhand gooide van zo’n vijf meter afstand. Ik had mijn iPhone op dat moment in mijn linkerhand. Uit reflex ving ik de aansteker, maar hij kwam keihard tegen de iPhone. Dikke knal, maar tot nu toe geen kras gevonden
Vind het glas van mijn 11 Pro Max maar matig. Het zal best sterk zijn hoor, maar het krast naar mijn mening erg gauw. Ik kom van een 6S Plus en het scherm daarvan was beduidend minder krasgevoelig.
Ik draag de 11 Pro Max in mijn (verder lege) zak en heb geen beschermlaag op het glas.
Ik draag de 11 Pro Max in mijn (verder lege) zak en heb geen beschermlaag op het glas.
1 tip screen protector vanaf de X komt dit voor.MaZo schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:50:
Vind het glas van mijn 11 Pro Max maar matig. Het zal best sterk zijn hoor, maar het krast naar mijn mening erg gauw. Ik kom van een 6S Plus en het scherm daarvan was beduidend minder krasgevoelig.
A person who never made a mistake never tried anything new.
Ik heb zojuist mijn iPhone 11 Pro 256 GB SG bij Belsimpel opgehaald die ik daar afgelopen zondag heb besteld. Was erg benieuwd of deze uit het buitenland zou komen en welke lader er dan bij zou zitten. De jongen achter de balie wist me te vertellen dat hij uit Ierland komt. Er zit dus ook een 'Britse' laadstekker in de doos.
Het goede nieuws is dat ze er een losse Europese versie van de 18W USB‑C Power Adapter bij doen met modelnummer A1692.
Ik hoop dat dit bericht mensen die bij Belsimpel een iPhone 11 Pro willen bestellen geruststelt
Het goede nieuws is dat ze er een losse Europese versie van de 18W USB‑C Power Adapter bij doen met modelnummer A1692.
Ik hoop dat dit bericht mensen die bij Belsimpel een iPhone 11 Pro willen bestellen geruststelt
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Converter voor de UK lader kopen en je hebt twee snelladers:PnMad schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:05:
Ik heb zojuist mijn iPhone 11 Pro 256 GB SG bij Belsimpel opgehaald die ik daar afgelopen zondag heb besteld. Was erg benieuwd of deze uit het buitenland zou komen en welke lader er dan bij zou zitten. De jongen achter de balie wist me te vertellen dat hij uit Ierland komt. Er zit dus ook een 'Britse' laadstekker in de doos.
Daarom heb ik voor het eerst in m’n leven een screenprotector op m’n telefoon zitten. De krasjes die op m’n X kwamen wilde ik absoluut niet op m’n 11 Pro krijgen.MaZo schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:50:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Haha, inderdaad. Maar dan moet ik wel alsnog een USB-C naar lightning kabel erbij kopen. Zal eens kijken of die ergens voor een 'normaal' bedrag kan kopen.Lotfi schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:28:
[...]
Converter voor de UK lader kopen en je hebt twee snelladers:P
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Kan het kloppen dat ik maar 1 jaar garantie heb bij Apple? Keek toevallig net bij de instellingen, daar stond garantie t/m sep 2020. Bij het dekkingsoverzicht staat ook dat het maar 1 jaar is. Of kijk ik verkeerd? Heb hem bij Apple zelf gekocht.
Je hebt 1 jaar fabrieksgarantie volgens apple en dan nog 2e jaar volgens de europese regelgeving. Dat 2e jaar moet je bij de verkopende partij aankloppen, bij jou is dat Apple dus geen verschil. Als je hem ergens anders vandaan hebt moet je daarheen.Alexknl schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:51:
Kan het kloppen dat ik maar 1 jaar garantie heb bij Apple? Keek toevallig net bij de instellingen, daar stond garantie t/m sep 2020. Bij het dekkingsoverzicht staat ook dat het maar 1 jaar is. Of kijk ik verkeerd? Heb hem bij Apple zelf gekocht.
Inprincipe nog langer gezien een telefoon van €1.159,- + wel langer mee mag gaan dan 2 jaar.Greetoz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:58:
[...]
Je hebt 1 jaar fabrieksgarantie volgens apple en dan nog 2e jaar volgens de europese regelgeving. Dat 2e jaar moet je bij de verkopende partij aankloppen, bij jou is dat Apple dus geen verschil. Als je hem ergens anders vandaan hebt moet je daarheen.
Maar in je gelijk staan of hebben zijn natuurlijk twee aparte dingen
Je bedoelt zeker in je gelijk staan en krijgenFamous schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:17:
[...]
Inprincipe nog langer gezien een telefoon van €1.159,- + wel langer mee mag gaan dan 2 jaar.
Bij Apple NL is het makkelijk: na 2 jaar heb je reparatie onder consumentenrecht. En dan rekenen ze in de Apple Store de prijs van een refurbished model voor. (ze hebben bij mij dat bedrag wel doorgestreept, dus hoefde ik niet te dokken.)Famous schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:17:
[...]
Inprincipe nog langer gezien een telefoon van €1.159,- + wel langer mee mag gaan dan 2 jaar.
Bij een reseller heb je dezelfde kosten+nog eens een extra bedrag van de reseller erbij. Kans dat je bij een reseller dat bedrag kwijtgescholden krijgt is nihil
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
PlasticTartarus schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:43:
[...]
Een plastic aansteker of ander materiaal?
Hmm dat geeft niet veel hoopMaZo schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:50:

Mijn boefje is liev!
Verwijderd
ik ga hier van een 6s+ naar een 11 pro.
kan ik de snellader die in de doos zat gebruiken voor het opladen van de iPhone s'nachts? of is deze alleen geschikt om beperkt te gebruiken?
kan ik de snellader die in de doos zat gebruiken voor het opladen van de iPhone s'nachts? of is deze alleen geschikt om beperkt te gebruiken?
Kun je gewoon gebruiken. iOS is intelligent genoeg om het laden te stoppen zodra deze vol zit.Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:51:
ik ga hier van een 6s+ naar een 11 pro.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Meer mensen hier waarbij de optie "Maak foto's / video's buiten kader" aan staat maar vervolgens niet werkt. Draai 13.1 op mijn 11 Pro Max maar het werkt niet ...:-(
Hier werkt het wel. Via Edit kan ik bij de crop instellingen uitzoomen.
Bij mij werkt het ook niet. Ook een Pro Max op 13.1. (Zat die functie überhaupt al in 13.0?)whoutman schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:59:
Meer mensen hier waarbij de optie "Maak foto's / video's buiten kader" aan staat maar vervolgens niet werkt. Draai 13.1 op mijn 11 Pro Max maar het werkt niet ...:-(
[ Voor 5% gewijzigd door gday op 25-09-2019 19:31 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
Valt wel mee. Ik ben een paar dagen op Vlieland met mijn nieuwe iPhone pro max. Dat is een vrij zanderige omgeving.
Ik ben twee dagen aan het geocachen geweest. Met name veel multicaches gedaan waarbij je steeds weer op je telefoon moet opzoeken wat je bij het volgende viapunt weer moet doen.
Natuurlijk waait er dan wel eens een zandkorreltje op het scherm. Maar verder nog geen enkele krassen.
Tijdens het wandelen doe ik mijn telefoon wel in een boterhamzakje, zodat als er toch zand in mijn broekzak waait, het niet tegen het scherm gaat schuren.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Ja, de instelling zat al in 13.0 maar stond by default uit.gday schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:26:
[...]
Bij mij werkt het ook niet. Ook een Pro Max op 13.1. (Zat die functie überhaupt al in 13.0?)
Als de telefoon denkt dat je een portret foto maakt ofzo dan laat hij ook niks zien buiten het kader.Rivanov schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:45:
[...]
Ja, de instelling zat al in 13.0 maar stond by default uit.
Iemand al eens nightmode met een tripod geprobeerd? Echt niet normaal meer
Compleet donkere scenes lijken alsof het helemaal verlicht is. Mond viel echt een paar keer open bij het bekijken van de resultaten.
Toch maar eens naar wat mooiere locaties gaan om wat pics te schieten.

Toch maar eens naar wat mooiere locaties gaan om wat pics te schieten.
Meen je dat? Een telefoon in een boterhamzakje doen? Tis toch gewoon een gebruiksproduct?Jeroen O schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:34:
[...]
Valt wel mee. Ik ben een paar dagen op Vlieland met mijn nieuwe iPhone pro max. Dat is een vrij zanderige omgeving.
Ik ben twee dagen aan het geocachen geweest. Met name veel multicaches gedaan waarbij je steeds weer op je telefoon moet opzoeken wat je bij het volgende viapunt weer moet doen.
Natuurlijk waait er dan wel eens een zandkorreltje op het scherm. Maar verder nog geen enkele krassen.
Tijdens het wandelen doe ik mijn telefoon wel in een boterhamzakje, zodat als er toch zand in mijn broekzak waait, het niet tegen het scherm gaat schuren.
Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6