Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:27
Theswitch schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 20:04:
Vandaag van 2019 tot 2024 werkelijk rendement gedaan. In 2021 en 2022 is het in box 3, dua dat had al geen zin. 2020 is het een heeel laag tarief. Uiteindelijk in al die jaren meer werkelijk rendemenr gehaald dan wat op de aanslagen staat. Dua hier geen zin ieta in te vullen. Langlopende desposito's van voor 2019 van +4% helpen daar dus wel/niet bij.
Wat bedoel je met " In 2021 en 2022 is het in box 3, dua dat had al geen zin. "?
Het hele werkelijk rendement gedoe gaat toch alleen over box 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:10
Coffeeroam schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 09:42:
[...]

Wat bedoel je met " In 2021 en 2022 is het in box 3, dua dat had al geen zin. "?
Het hele werkelijk rendement gedoe gaat toch alleen over box 3?
In box 3 uit die 2 jaren was box3 belasting 0%. Dus het voordeel uit box3 is 0 euro. Als je werkelijke rendement meer is, dan heeft het geen zin om het in te vullen. Ik had die jaren dus een positief rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:52
Theswitch schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:00:
[...]

In box 3 uit die 2 jaren was box3 belasting 0%. Dus het voordeel uit box3 is 0 euro. Als je werkelijke rendement meer is, dan heeft het geen zin om het in te vullen. Ik had die jaren dus een positief rendement.
Ah, dat deel van nul box 3 heffing was in je eerste stukje niet meegekomen. Daarom was het een wat cryptische tekst geworden. Maar nu is helder wat je bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Theswitch schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:00:
[...]

O, dan had je waarschijnlijk alleen spaarrekeningen? Want bij beleggingen was het forfaitaire voordeel 5.3 - 5.7% dus daar kan het wel zin hebben om in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:10
Coffeeroam schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:08:
[...]

O, dan had je waarschijnlijk alleen spaarrekeningen? Want bij beleggingen was het forfaitaire voordeel 5.3 - 5.7% dus daar kan het wel zin hebben om in te vullen.
Klopt, vrijwel geen beleggingen, goede aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:37
Weet iemand hoe het zit met buitenlandse bronbelasting en OWR? Ik heb de bronbelasting in het verleden verrekend met te betalen box 3-belasting. Nu ik over 2022 belasting verwacht terug te krijgen, krijg ik dan de bronbelasting als aftrekpost voor de toekomst terug, of toch als cash op mijn rekening gestort?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Dan krijg je de bronbelasting als aftrekpost voor de toekomst terug, als het goed is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
manusjevanalles schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:16:
Weet iemand hoe het zit met buitenlandse bronbelasting en OWR? Ik heb de bronbelasting in het verleden verrekend met te betalen box 3-belasting. Nu ik over 2022 belasting verwacht terug te krijgen, krijg ik dan de bronbelasting als aftrekpost voor de toekomst terug, of toch als cash op mijn rekening gestort?
Niet verrekenbare bronbelasting in box 3 wordt "vooruitgewenteld" naar een volgend jaar waarin het wel verrekenbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:53
Was de waarde van uw groene spaartegoeden samen met uw eventuele groene beleggingen op 1 januari lager dan het bedrag van de vrijstelling voor groene beleggingen? Dan vult u deze niet in.
He he, Ik dacht dat het al duidelijk was. Positieve of negatieve rente maakt niet uit. Maar alles wat onder de Groenvrijstelling valt wordt niet ingevuld. Noch de hoofdsom, noch te bijbehorende rente. Positief niet en negatief niet. De kennisgroep bevestigt wat in de Help staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
TanteBeth schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:52:
[...]

He he, Ik dacht dat het al duidelijk was. Positieve of negatieve rente maakt niet uit. Maar alles wat onder de Groenvrijstelling valt wordt niet ingevuld. Noch de hoofdsom, noch te bijbehorende rente. Positief niet en negatief niet. De kennisgroep bevestigt wat in de Help staat.
Dat lijkt me niet perse waar. Van een vrijstelling hoef je geen gebruik te maken, dus als je een negatief rendement hebt gehaald op je groene beleggingen zou ik denken dat je dat prima samen kan nemen met je overige beleggingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:52
Hielko schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:28:
[...]

Dat lijkt me niet perse waar. Van een vrijstelling hoef je geen gebruik te maken, dus als je een negatief rendement hebt gehaald op je groene beleggingen zou ik denken dat je dat prima samen kan nemen met je overige beleggingen.
Dat was dus de vraag die ik stelde. Maar uit de link die ik vanochtend plaatste, blijkt dat je hier dus niet de keus in hebt.
Pagina: 1 ... 88 89 Laatste