Huis gekocht dat in werkelijkheid kleiner blijkt te zijn

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:12:
Als je je huis te koop zet, meet de makelaar dan de hele woning opnieuw op of wordt er gekeken naar de vorige keer dat het huis op Funda stond voor het aantal vierkante meters? (mits niks verbouwd)
Zal ervanaf hangen wat er gebeurt is aan het huis / normen / wetgeving etc.

Ergens in het verleden toen de NVM zei dat ze NEN... gingen volgen toen zou je alle nieuwe huizen nagemeten moeten hebben die niet expliciet volgens die norm zijn gemeten.
Net zoals je een huis wat vorige keer door een niet NVM makelaar op funda is gezet opnieuw zal moeten nameten (als je een NVM makelaar bent) aangezien jouw organisatie claimt vanuit die NEN-norm te werken.

Krijgt die NEN-norm volgend jaar een herziening en wordt er iets anders gemeten, dan hoppekee kan je als makelaar weer alle huizen gaan opmeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:12:
Als je je huis te koop zet, meet de makelaar dan de hele woning opnieuw op of wordt er gekeken naar de vorige keer dat het huis op Funda stond voor het aantal vierkante meters? (mits niks verbouwd)
Die zou altijd opnieuw opgemeten moeten worden. Voor een ervaren fotograaf is dat de moeite niet en zo weet je zeker dat je niet iemands anders z'n fouten aan het herhalen bent. Ik zou het in ieder geval eisen van je makelaar, je betaalt er toch genoeg voor.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Chntl321 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:34:
https://www.bd.nl/brabant...tingen-koophuis~a2a35a06/

The Fatal schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:09:
Dit is misschien handig om te lezen.

R20141016 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:29:
hahahaa die wilde ik net ook posten.
Alleen dan gevonden op www.ed.nl maar al die kranten vallen onder dezelfde groep.
Volgens mij is dit de bijbehorende uitspraak:
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:GHSHE:2019:3107

Ik weet niet goed waarom, maar het verweer van de makelaar en de overwegingen van de rechtbank m.b.t. het schadebedrag ontbreken in het artikel volgens mij. Dat is wel relevant want er moet dus nog een schadebedrag worden vastgesteld, en daar gaat het vermoedelijk om. Anders dan de Amsterdamse casus uit de OP van @N1ckk wordt er hier een deskundige gevraagd een schatting te maken van de schade (zie de aannames voor en vragen aan de deskundige bij 3.13 en 3.14). De rechter schrijft onder het onderdeel over de deskundige o.a. het volgende:
Uit het voorgaande volgt dat het hof de schadebegroting van [appellant] , op grond van de “ontbrekende” meters (3.11 hiervoor), verwerpt. Een koop van de woning met korting op de prijs, zoals [appellant] verdedigt, is geen geschikte aanname voor de begroting van de schade. [appellant] stelt immers zelf dat hij de woning niet zou hebben gekocht bij een juiste voorstelling van zaken. Onvoldoende weersproken is verder het standpunt van [geïntimeerde] dat de verkopers in geen geval bereid zouden zijn geweest voor (veel) minder dan de koopprijs te verkopen. In de hypothetische situatie (het onrechtmatig handelen weggedacht) kan daarom niet worden uitgegaan van een koop van deze woning door [appellant]
edit: in genoemde krantenartikelen geen vermelding verweer en overwegingen rechtbank mbt schade

[ Voor 7% gewijzigd door Palo Alto op 03-09-2019 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Topicstarter
EDIT: i.v.m. lopende zaak offline gehaald op advies.

[ Voor 139% gewijzigd door N1ckk op 31-07-2021 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 12:22
@N1ckk Ik heb niet alle pagina's gelezen (wel aardig wat) maar heb nog geen WOZWaardeloket voorbij zien komen?

Wat geeft deze aan qua m2's? Niet dat die altijd klopt maar als die veel lager zit had je al voor de koop vragen kunnen stellen. Neem aan dat je die site wel geraadpleegd hebt voor de koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter

[ Voor 139% gewijzigd door N1ckk op 31-07-2021 13:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

@N1ckk Het is al even stil, zit er nog schot in de zaak?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter

[ Voor 78% gewijzigd door N1ckk op 31-07-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 15:48
N1ckk schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:52:
Die gaf 130m2 aan :). Inmiddels wel kunnen aanpassen ivm belastingen etc.
Volgens mij wordt bij het woz waardeloket gemeten met buiten maten.
Mijn woning heb ikzelf met 120m2 gekocht, (woz waardeloket gaf 130m2 aan). Bij de verkoop heb ik het na laten meten via de nen methode en kwam daar iets van 114 ~116 m2 uit.

Uiteindelijk bij de verkoop, was het pand flink in waarde gestegen, en had ik zelf de indruk dat die paar m2 niet veel uitmaken. De ligging is vooral wat belangrijk is. Ik snap wel goed dat met jouw afmetingen, die paar m2 wat zwaarder wegen. 100m2 is toch ook wel een omslagpunt.

Mooi ook dat jij er wel een punt van maak. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de makelaar dit niet weten. Die verkopen vaak soortgelijke (buren)panden aangezien ze in een kleine regio opereren.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-05 11:35
Aan de andere kant als je wel zelf had opgemeten vantevoren en daar naar was gaan onderhandelen. Dan had je opgeboden tegen al die mensen die zelf niet opmeten en wel naar 110 m2 bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 13:44
_Arthur schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:56:
[...]

En dat is dus in Nederland wel het geval.
Klopt, het is niet zonder reden dat je op funda en in de brochures altijd een prijs per m2 ziet staan. Vierkante meters zijn goud waard in dit land. Letterlijk: het huis wat ik net gekocht heb is 1m2 tussen de 3K en 4K waard.

Ik zou ook deze stappen ondernomen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 22:10
Moffin schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 07:43:
[...]

Volgens mij wordt bij het woz waardeloket gemeten met buiten maten.
Mijn woning heb ikzelf met 120m2 gekocht, (woz waardeloket gaf 130m2 aan). Bij de verkoop heb ik het na laten meten via de nen methode en kwam daar iets van 114 ~116 m2 uit.

Uiteindelijk bij de verkoop, was het pand flink in waarde gestegen, en had ik zelf de indruk dat die paar m2 niet veel uitmaken. De ligging is vooral wat belangrijk is. Ik snap wel goed dat met jouw afmetingen, die paar m2 wat zwaarder wegen. 100m2 is toch ook wel een omslagpunt.

Mooi ook dat jij er wel een punt van maak. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de makelaar dit niet weten. Die verkopen vaak soortgelijke (buren)panden aangezien ze in een kleine regio opereren.
Vriend had dit probleem, maar dan met de tuin. Makelaar klakkeloos overgenomen van wat er stond, niks nagemeten of wat dan ook. En die neemt geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid.

Ik heb gelukkig een bekende makelaar en ben er bijgeweest met het meten van onze huizen, dus als daar wat geks uit zou zijn gekomen mag ik delen in de schuld :+

Naar dat het na al die tijd voor `TS nog steeds niet duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 15:48
Snuurtje schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:27:
Aan de andere kant als je wel zelf had opgemeten vantevoren en daar naar was gaan onderhandelen. Dan had je opgeboden tegen al die mensen die zelf niet opmeten en wel naar 110 m2 bieden.
Dat is volgens mij niet helemaal waar. Als de makelaar weet dat de maten niet kloppen, dienen ze dit te communiceren. Net als bij gebreken die ze 'zogenaamd' niet weten.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter

[ Voor 78% gewijzigd door N1ckk op 31-07-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Road-runner83 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:14:
@N1ckk Ik heb niet alle pagina's gelezen (wel aardig wat) maar heb nog geen WOZWaardeloket voorbij zien komen?

Wat geeft deze aan qua m2's? Niet dat die altijd klopt maar als die veel lager zit had je al voor de koop vragen kunnen stellen. Neem aan dat je die site wel geraadpleegd hebt voor de koop?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 12:22
Bizar dat ze dat zomaar met een mailtje gaan verhogen, maar goed om te weten als wij hier gaan verkopen want volgens kadaster zitten we op 190m2 maar het is 205m2 omdat de berging ook mee mag tellen ivm wasruimte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlantis1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 11:52
Klopt, het is niet zonder reden dat je op funda en in de brochures altijd een prijs per m2 ziet staan.
Die waarde wordt ook nog maar sinds kort vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlantis1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 11:52
Bizar dat ze dat zomaar met een mailtje gaan verhogen, maar goed om te weten als wij hier gaan verkopen want volgens kadaster zitten we op 190m2 maar het is 205m2 omdat de berging ook mee mag tellen ivm wasruimte :).
Wat er gebeurd is het volgende: Er wordt een opgave gedaan aan het kadaster en na oplevering wordt geen correctie uitgevoerd. Zo heb ik een woning van initieel 75m2 die na oplevering werkelijk 89m2 is. Enige verwarring kan zijn een serre van 9m2 die is verwijderd.

En dat mailtje maakt verder niet uit op moment je een goed ondersteund rapport hebt waar de onderbouwing van vierkante meters in staat vermeld.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter

[ Voor 113% gewijzigd door N1ckk op 31-07-2021 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:58
Dat is een trucje van advocaten. Die laten je graag wachten. Je kan er een reactietermijn opzetten, "Maar wij doen lekker wat we zelf willen".
Niveau wedstrijdje ver pissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

sNielz123 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:53:
Dat is een trucje van advocaten. Die laten je graag wachten. Je kan er een reactietermijn opzetten, "Maar wij doen lekker wat we zelf willen".
Niveau wedstrijdje ver pissen.
Ja, dat klopt wel. Ik heb zelf ook ooit een advocaat ingeschakeld en die heeft ook alles ontzettend opgerekt.(4 jaar) Volgens hem was dat beter voor ons.

Het is of dat of ontzettend doorpushen met deadlines, maar een middenweg kennen ze niet :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
In Nederland is het mogelijks anders, maar in België heb je vaak in je overeenkomst staan dat de aangegeven oppervlakte niet bindend is en dat er geen aansprakelijkheid is mocht deze afwijken in werkelijkheid.
Er wordt daarbij vermeld dat je de woning gezien hebt.

Mijn vorige appartement bleek bij verkoop en heropmeten ook een stukje kleiner te zijn dan wat er destijds tegen mij gezegd is.
Dit was voor de verkoop iets lastiger omdat je het mooie getal mist, maar verder heb ik er natuurlijk geen last van gehad. Het is uiteindelijk super vlot verkocht geraakt.

Mijn huidige woning was de immo heel conservatief in zijn oppervlakte en dit kwam wel mooi uit.

Ik ben wel eens echt benieuwd hoe de rechter hierover zou oordelen.
Je hebt een hypothetisch verlies in de toekomst. Maar de vraag of je anders geboden zou hebben of ze het niet verkocht zouden hebben gekregen voor de prijs die nu betaald is als ze de correcte m2 erbij gezet hadden maakt het zo een moeilijke zaak.

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-05 22:29
DaemonAngel schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:04:
In Nederland is het mogelijks anders, maar in België heb je vaak in je overeenkomst staan dat de aangegeven oppervlakte niet bindend is en dat er geen aansprakelijkheid is mocht deze afwijken in werkelijkheid.
Ik kan heel dit topic totaal niet begrijpen, maar ben ook Belg.
Blijkbaar kopen wij een huis op wat we zien en zij op het aantal m².
Mij heeft het geen seconde geboeid hoeveel m² de woning heeft en op hoeveel m² exact die woning staat.
Ik ben er in gaan staan en heb gekeken naar de woning en de tuin en daarop geoordeeld.
Ben wel heel benieuwd hoe een rechter hierop gaat reageren.
Uiteindelijk is het allemaal héél hypothetisch.
"Zou de bieder hetzelfde geboden hebben mocht er in de schatting iets anders gestaan hebben."
Dus: "Hecht de bieder meer waarde aan een het aantal virtuele m² dan aan de reële m²'s?"

Anoniem: 1031525

cadsite schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Ik kan heel dit topic totaal niet begrijpen, maar ben ook Belg.
Blijkbaar kopen wij een huis op wat we zien en zij op het aantal m².
Mij heeft het geen seconde geboeid hoeveel m² de woning heeft en op hoeveel m² exact die woning staat.
Ik ben er in gaan staan en heb gekeken naar de woning en de tuin en daarop geoordeeld.
Ben wel heel benieuwd hoe een rechter hierop gaat reageren.
Uiteindelijk is het allemaal héél hypothetisch.
"Zou de bieder hetzelfde geboden hebben mocht er in de schatting iets anders gestaan hebben."
Dus: "Hecht de bieder meer waarde aan een het aantal virtuele m² dan aan de reële m²'s?"
Wij wonen nu in een huis met 124m² woonoppervlakte. Als wij willen verhuizen, dan wil il naar een huis met meer ruimte. Op Funda kan ik dan filteren op huizen met minimaal 150m² woonoppervlakte (om maar iets te noemen). Ik mag er dan ook vanuit gaan dat deze cijfers betrouwbaar zijn. Het zou onzinnig zijn om te zeggen dat ik vanaf nu, bij elk huis dat ik bezichtig, een professionele opmeter mee te moeten nemen om te kijken of alles wel klopt.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:28
Anoniem: 1031525 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:22:
[...]
Wij wonen nu in een huis met 124m² woonoppervlakte. Als wij willen verhuizen, dan wil il naar een huis met meer ruimte. Op Funda kan ik dan filteren op huizen met minimaal 150m² woonoppervlakte (om maar iets te noemen). Ik mag er dan ook vanuit gaan dat deze cijfers betrouwbaar zijn. Het zou onzinnig zijn om te zeggen dat ik vanaf nu, bij elk huis dat ik bezichtig, een professionele opmeter mee te moeten nemen om te kijken of alles wel klopt.
Aan de andere kant zou het ook wel heel raar zijn als je zelf het verschil tussen die 124 en 150 niet zou zien. Ik mag toch hopen dat die 150 gebaseerd is op de ruimte die je denkte nodig te hebben, en dat je bij de bezichtiging vooral bekijkt of het inderdaad groot genoeg is.

Ik vind dit topic dus wat betreft de advertentie heel goed. Je moet wel adverteren met wat je daadwerkelijk in de verkoop hebt. En wat dat betreft is het duidelijk dat er iets niet klopt. Maar aan de andere kant zou ik zeggen dat je een bod doet aan de hand van wat je bezichtigd hebt, en niet aan de hand van de folder. Ik ben dus zeer benieuwd wat de rechter hierover zal oordelen (al hoop ik dat TS gelijk krijgt, dat bewust foutief adverteren omdat je dan binnen een beter filter past mag wel eens ophouden)

[removed]

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11
... als je pandjes hebt van een miljoen voor 100m2 lijkt me de maat behoorlijk relevant
https://www.funda.nl/koop...7468-prinsengracht-611-b/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter

[ Voor 98% gewijzigd door N1ckk op 31-07-2021 13:56 ]

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-05 17:22
@cadsite @DaemonAngel uiteraard moet er een lampje branden als je een huis dat wordt geadverteerd met 150m², met drie grote passen te doorlopen is.

Maar je wil ook vergelijkingsmateriaal hebben. Ik woon nu in x m², en dat is te klein, dus heb >x m² nodig.

Of als je bij kennissen ziet dat zij in y m² wonen, en dat zou te groot zijn, dan weet je dat je >x m² && <y m² zoekt.

En daar komt @redwing weerbij, want de definitie m² moet wel vast staan. Een open plan studio is op het blote oog niet zomaar te vergelijken met een appartement met allemaal kleine kamers. Evenals de m² onder het schuine dak natuurlijk niet volstaan aan dezelfde m² langs een rechte muur.

Maar wij kopen niet puur op m², maar prijs hangt uiteindelijk wel degelijk samen met locatie en aantal m².

• cadsite
Ik blijf het eigenaardig vinden.
Heel recent was ik op zoek naar een andere woning.
Ik heb nooit het idee gehad om te gaan zoeken op aantal m2.
Ik ging zoeken op regio, dan budget, dan op aantal slaapkamers.
In die selectie keek ik dan naar de grootte van de tuin en de eventuele aanwezigheid van een garage.

Wat heb ik aan een woning met meer m2 maar slechts 2 slaapkamers als ik er 3 nodig heb?

Ik heb huizen gezien die heel groot zijn, maar zo dom en onlogisch gebouwd dat ze een bekrompen gevoel geven en ook kleine woningen die heel ruim en luchtig aanvoelden. Dan sta je daar met je m2.

Nu, los val al mijn bedenkingen versta ik wel dat het doelbewust bedriegen afgestraft mag worden.
Een vuile ziekte van te veel immo verkopers.

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
@FlowSnake De OP spreekt van 10m² verschil.

Dit is ruimte dat je wel kan kwijtspelen aan een slechte lay-out.
Maar het is ook een kamer extra of minder mogelijks.
Ik blijf erbij dat je wel wat merkt hoe het zit qua grootte en hoe handig je de ruimte gebruikt vindt.
Tenzij zij de enige kopers waren nu en slecht onderhandeld hebben gaan zij de woning ook gewoon kunnen verkopen zonder problemen. Maar dit is aan de rechter om over te oordelen.

Er is duidelijk een sterk verschil tussen Nederlan en België op dit vlak.
Een schuin dak steelt niets van je oppervlakte hier. Meestal wordt er zelfs gewoon op het bouwplan gekeken naar de verschillende ruimte en die apart opgeteld, of zelfs nog meer basic en gewoon breedte en diepte en klaar. Bij een appartement wordt dan de trappenhal eraf gehaald en klaar.

Verder een plafond van 4m hoog of 1 van 5m hoog. Dit zou je kunnen zien dmv naar een deur te kijken.
Op het zicht weet ik dat mijn woning een plafond heeft van 3m. Tijdens de verbouwingen bleek het 3m20 te zijn. Ik was niet verbaasd. Als het 2 of 4 m had, dan had ik wel enorm verbaasd geweest. Gebaseerd op de hoogte van een deur kan ik wel een redelijke inschatting maken.

Mijn vorige woning was ook geadverteerd op in de 70m² en het bleek in de 60m² te zijn.
Ik baalde ook wel toen ik het las voor de verkoop.Maar het heeft uiteindelijk nul invloed gehad.

Imo, als de makelaar een rapport heeft waarin de geadverteerde oppervlakte vermeld wordt is hij ook niet de schuldige. Alleen wanneer het met opzet anders is vermeld dan waarvan zij op de hoogte waren.

Ik vermoed dat heel deze heisa de reden is dat deze melding in de contracten staat in België.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 15:24
cadsite schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:43:
Ik blijf het eigenaardig vinden.
Heel recent was ik op zoek naar een andere woning.
Ik heb nooit het idee gehad om te gaan zoeken op aantal m2.
Ik ging zoeken op regio, dan budget, dan op aantal slaapkamers.
In die selectie keek ik dan naar de grootte van de tuin en de eventuele aanwezigheid van een garage.

Wat heb ik aan een woning met meer m2 maar slechts 2 slaapkamers als ik er 3 nodig heb?

Ik heb huizen gezien die heel groot zijn, maar zo dom en onlogisch gebouwd dat ze een bekrompen gevoel geven en ook kleine woningen die heel ruim en luchtig aanvoelden. Dan sta je daar met je m2.

Nu, los val al mijn bedenkingen versta ik wel dat het doelbewust bedriegen afgestraft mag worden.
Een vuile ziekte van te veel immo verkopers.
Dit is natuurlijk hoe je ernaar kijkt. De m2 is niet leidend. Natuurlijk kijken "wij Nederlanders" ook naar de indeling.
Ik heb onlangs een huis gekocht met 4 slaapkamers, waar er eentje 5meter lang en 1.90meter breed is, terwijl de rest 5x4 is.
Echter mijn beginpunt was een minimaal x aantal m2.

Je kan het ook zo bedenken;
leuk die 6 slaapkamers, maar als je maar 75m2 heb, dan sta je daar dan met al je slaapkamers :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-05 17:22
@cadsite zo kan je er tegen aankijken, maar ik vind dat persoonlijk een hele vreemde, ongefundeerde wijze om zomaar een paar ton te investeren.

Kamers zijn ook maar arbitraire grenzen. Wil je meer/minder kamers, is dat altijd wel te realiseren, afhankelijk van het aantal m², draagmuren, etc.

Het is natuurlijk helemaal aan jou, maar dit is eerder hoe ik een televisie zou kopen dan een huis.

• cadsite
@FlowSnake ’t Zal cultureel zijn zeker?
Immoweb is zowat de grootste immo site in Vlaanderen. Bekijk maar even de volgorde van filters:
https://www.immoweb.be/nl...&page=1&orderBy=relevance

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 13:07
CuBras schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Dit is natuurlijk hoe je ernaar kijkt. De m2 is niet leidend. Natuurlijk kijken "wij Nederlanders" ook naar de indeling.
Ik heb onlangs een huis gekocht met 4 slaapkamers, waar er eentje 5meter lang en 1.90meter breed is, terwijl de rest 5x4 is.
Echter mijn beginpunt was een minimaal x aantal m2.

Je kan het ook zo bedenken;
leuk die 6 slaapkamers, maar als je maar 75m2 heb, dan sta je daar dan met al je slaapkamers :+
exact @cadsite Hoe duurder de buurt is, hoe meer de m2 prijs van belang is. De verbouwkosten van de beschikbare oppervlakte vallen dan immers in de marge.

Reken maar uit (extreem voorbeeld) m2 prijs van 10k in delen van de hoofdstad. Dan scheelt 10m2 al gauw een ton. Daarvan kan je prima een verdieping opnieuw indelen. En dan houd je nog geld over.

• cadsite
Versta me niet verkeerd, ik vind grootte absoluut relevant.
Alleen boeien het exacte aantal m2 me totaal niet. Sterker nog. Ik weet het niet eens van mijn eigen woning.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 15:24
cadsite schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:20:
Versta me niet verkeerd, ik vind grootte absoluut relevant.
Alleen boeien het exacte aantal m2 me totaal niet. Sterker nog. Ik weet het niet eens van mijn eigen woning.
Het niet boeiend vinden of relevant vinden is een groot verschil. De woningmarkt in Belgie ken ik niet.
Hier in NL is het een Wild West. Onlangs een volledig bouwkrot van 74m2 verkocht zien worden voor 255 duizend euro, terwijl de vraagprijs 199,5 was. Maar het had wel 3 slaapkamers ;)
Een omslagpunt zit hier op 100m2 wanneer het aantrekkelijk wordt voor sommige mensen.

Als ik kijk naar Immoweb heb je filters waarbij je aangeeft of een keuke van belang is. Hier is het: of het zit er in of niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 21:14
Zullen we het bij het topic houden en niet generiek over het belang van zaken zoals oppervlakte, keukens e.d. in België of Nederland?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter

[ Voor 83% gewijzigd door N1ckk op 31-07-2021 13:56 ]

Anoniem: 472287

Normaal, denk ik. De weg van de langste adem. Betalen kan hij altijd nog - wat heeft hij te verliezen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 472287 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:48:
[...]

Normaal, denk ik. De weg van de langste adem. Betalen kan hij altijd nog - wat heeft hij te verliezen?
Inderdaad, de meeste mensen zullen het voor de meeste problemen erbij laten zitten.

/▌

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:28
Ze verliezen er niets mee, dus waarom zouden ze haast maken? Ik zie in andere topics over juridische zaken ook regelmatig voorbij komen dat er zo langzaam mogelijk gereageerd wordt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

redwing schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:53:
Ze verliezen er niets mee, dus waarom zouden ze haast maken? Ik zie in andere topics over juridische zaken ook regelmatig voorbij komen dat er zo langzaam mogelijk gereageerd wordt.
En dat mensen een brief gaan sturen maar bij geen resultaat daar stoppen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter

[ Voor 81% gewijzigd door N1ckk op 31-07-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:25

LankHoar

Langharig tuig

In je post van 24.8 zeg je juist dat ze niet binnen de gestelde periode gereageerd hebben ;)

Inmiddels nog vooruitgang geboekt, dan wel gedagvaard?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter

[ Voor 119% gewijzigd door N1ckk op 31-07-2021 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilis83
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-01-2021
Dag Nick,

Ik ben erg benieuwd wat nu de status is. Aangezien ik nu in dezelfde situatie zit. Er zijn plots 11m2 verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobOv
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-04 11:24
Als ik dit zo lees laat ik mocht ik ooit in zo'n situatie komen het zsm voor de rechter komen. Doorprikken dat getraineer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:26
Devian schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:39:
Was deze al gepost?

https://www.telegraaf.nl/...t-aantal-vierkante-meters

Ik ben overigens met iets soortgelijks bezig...gekocht met 148m2, blijkt 130m2 te zijn..

[...]
In mijn zaak heeft de rechter afgelopen maand besloten om de waarde van de woning met €15.000 te verlagen...

Eerste contact met advocaat is gestart begin 2017... Maar de zaak lag dan ook wat ingewikkelder. De uitkomst is ook nog niet voldoende positief voor mij en kans is groot dat ook de tegenpartij in hoger beroep gaat.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:20
Hmm dit maakt mij wel benieuwd hoe groot mijn huis is volgens de NEN-norm. Maar wij hebben nieuwbouw gekocht en op de tekening staan er wel netjes overal aangegeven waar het lager dan 1,5m is (en 2,3m en 2,6m) dus ik ga er vanuit dat het klopt.

Overigens scheelt het daadwerkelijk een hoop ruimte op zolder als er een groter deel van het oppervlakte hoger dan 1,5m is. Ons huis heeft exact dezelfde vloeroppervlakte als het huis van de buren, alleen bij ons loopt op de zolder de muur eerst nog ~0,75m door en begint dan het dak pas. Ons huis is dus iets hoger dan dat van de buren. Als je op zolder komt is het verschil direct te merken. Onze zolder lijkt en voelt veel groter dan die van de buren, terwijl je evenveel vloeroppervlakte heb.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mammon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 19:19
@N1ckk Is er nog voortgang? Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter

[ Voor 74% gewijzigd door N1ckk op 31-07-2021 13:56 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste