Ha, dat mag je geeneens zo bouwen. Bouwbesluit, bitches! Woonfunctie... minimaal 2,6m. Breek maar lekker weer af en zet er maar een kalkzandsteenblokje extra tussen.titan1901 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:45:
[...]
Dus als jij een huis laat bouwen met een plafondhoogte van 2,6m maak je er geen probleem van als dat na oplevering slechts 2,08m blijkt te zijn? Het is immers "maar" 20% en je kunt er nog steeds staan?
Al sinds ~ 2006 is 2,6m de standaard, wettelijk. Jaren '60 woningen zijn vaak 2,70m, jaren '70 vaak ook gewoon 2,60. Toen de muur viel leken de stenen op... jaren '90 en begin '00 is er achterlijk laag gebouwd met veelal 2,4m. Daar moet je de klerenkasten van 2,36 staand opbouwen... Dat heeft er uiteindelijk toe geleid dat de staat daar heeft ingegrepen.Marzman schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:20:
Goed dat je er achter aan gaat. Kun je een veranda bouwen van het schadebedrag en je leefruimte vergroten.
[...]
Iedereen met gordijnen weet dat. 2,5 meter bij mij (volgens mij is dat standaard), mijn vorige woning had een lager plafond. 2 meter, rookmelders kon je zonder trapje op het plafond plakken.
Zie ook; https://www.nrc.nl/nieuws...-plafonds-7395307-a751035
15 april 1998, Beatrijs Ritsema
Rookmelders kan ik bij 2,6m ook zonder trapje van het plafond pakken. Idem lampen in toneelfittingen, afzuigventielen, etc.[...]
Ik weet niet wie er schuldig is, maar een plafond in de huiskamer op twee meter veertig (nog lager komt ook voor) is niets anders dan een pesterig memento mori. Blijkbaar moeten bewoners er voortdurend aan worden herinnerd dat ze eens in een doodskist terecht zullen komen.[...]
Hoogte van plafond is wel relevant voor de inhoud. Want die zal ook wel niet kloppen.ASW1 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:41:
Hoogte van het plafond lijkt me totaal niet relevant.
Het aantal vierkante meters is de basis van iedere taxatie.