Voor 500eu kun je toch een
prima 3D printer of
deze krijgen?
Voor de hobby / maken van leuke ornamentjes zoals pokemons e.d., beker/controller/telefoon-houder of vervangend batterij-klepje voor je afstandsbediening? Ik begrijp dat je dan geen printer hebt die carbonfiber print of dat je toch blijft zien dat het object opgebouwd is uit laagjes (of je moet resin printen, maar dan heb je voor die prijs een klein volume).
Maar die printers zijn toch prima instap in de hobby om wat ervaring op te doen en wat leuke items te maken?
Ik snap dat je niet professionele onderdelen gaat maken om te verkopen, maar wat leuke gimmicks/oefenen werkt prima.
Netzoals een drone of camera van ~400eu prima is voor de hobby, maar dan weer niet als professioneel (lucht)fotograaf.
______
Als je zo'n
K40 kunt oppikken voor ~400-500eu welke goed werkt / upgrades heeft (lees advertentie) klinkt dat niet als een slechte deal. Voor dat type is ook genoeg informatie te vinden op het internet om e.e.a te tweaken.
Enige echte alternatief is de '
AtomStack A20-max'?
Volgens internet is '
Glowforge Spark' ook een optie maar met 6w-diode en beperkt oppervlakte is die ook niet heel denderend.
Maar bovenstaande opties zouden prima moeten werken om:
Logo's/tekst te graveren op borrelplank / houten-sleutelhanger / onderzetters / leren riem/portomonnee
Snijden van (kerst?) ornamenten uit dun balsahout, zo'n kerst-klokje/sneeuwvlok/bal voor in de boom / achter het raam.
Kan me voorstellen dat ze niet zo goed werken om:
Afbeeldingen te graveren (traploos sterkte van laser aanpassen)
Grote objecten te laseren.
Bepaalde materialen niet kunnen graveren, zoals glas en metaal.
Zo'n
X-Tool is meteen 2600eu, dat lijkt mij alleen de moeite waard als je ook daadwerkelijk een webshopje maakt en de gegraveerde meuk verkoopt?
Dus voor commercieel / professional gebruik, begrijp ik het wel, dat is ook een logischere businesscase.
Voor de (beginnende) hobbyist is dat m.i. een (te) bittere pil?