Met "menu" neem ik aan dat je de airco's via de DuePuntoZero app wilt kunnen bedienen, en verbinding krijgen dus niet lukt. Normaal open je dit menu in de app met de overbekende "drie streepjes" knop links bovenin.BugBoy schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:30:
Ik heb ook 3 Innova’s in het huis dat we hebben gekocht. Ik kan alleen niet in het “menu” komen. Kan het zijn dat ik een ouder model heb? Ik zie nergens 2.0 staan. Ook display lijkt iets anders te zijn dan in de handleiding (online gevonden).
Hieronder vind je de link naar de handleiding van de paar jaar oudere Innova 2.0, nog met R410a koelmiddel. Op de site van Innova zelf (www.innovaenergie.com) staan de handleidingen voor de modernere 2.0 met R32 koelmiddel gevulde. Op het typeplaatje onder het rooster bovenin de Innova 2.0 (even oplichten en kijken dus) staat wel welk type Innova 2.0 je hebt.
Op pagina 23 van de oude handleiding staat hoe je de Wifi instellingen reset. Waarschijnlijk staan deze nog op SSID en WW van het wifi netwerk van de vorige eigenaar, wat er dus niet meer is. Je moet dan de wifi van de Innova resetten naar fabrieksinstellingen. De Innova 2.0 zend daarna zelf een wifi-acces uit waarmee de smartphone met de DuePuntoZero app er op dan verbinding kan leggen. Je moet dan echt in de buurt staan van het apparaat. Dit uitgezonden netwerk kan overigens verschillende namen hebben, iets met "Innova", "2.0" of "Due" erin is dan vaak de goede. Zet jouw smartphone hierbij ook eerst vast op dit, door het apparaat uitgezonden, wifi netwerk. Het probleem is vaak, dat een smartphone constant zelf een sterker netwerk zoekt en dan ongemerkt snel weer overschakelt naar het thuisnetwerk, dan mislukt echter de installatie.
Als die verbinding tussen apparaat en smartphone eenmaal tot stand is gebracht (en dus ook zo blijft) kun je de DuePuntoZero app openen en alles instellen nodig voor deze Innova 2.0 airco om via het wifi thuisnetwerk te werken (SSID en WW). Die instellingen staan daarna in het apparaat, waarna je de smartphone weer terug kunt zetten op het wifi thuisnetwerk. Dit moet je uiteraard voor alle drie de Innova 2.0 airco's bij jouw thuis ook herhalen.
https://www.gebruikershan...w-handleiding-862914.html
Daarna kun je de app proberen, en bij problemen, eventueel in de modem/router nog controleren of deze Innova's ook echt actief verbinding hebben met jouw wifi thuisnetwerk (ESP met een nummer). Het wil ook nog wel eens voorkomen dat het wifi thuisnetwerk niet sterk genoeg is voor die ESP ontvangertjes in die stalen Innova kast, dan moet je met sterkere acces points of wifi repeaters in de weer.
Succes,
Robert.
[ Voor 30% gewijzigd door rweust op 24-06-2025 14:41 ]
:strip_exif()/f/image/ZIniYUb0ijvPJeH8pMJuPKyB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7Dg0lkTeNbS4T9xDNtwCekUM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b6H9EGvjhiEzv0kgCYoP7EHI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PDUYcylsk4X28E9C5lJ3MRTI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JyamJyVzijEwTvdE1gq3WnOI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MG1I0z4mUTvuhl7NIhcZ4BOJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2TpSTDs2dfZqVlOCMSZXZGyR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zY80BQNlMFjvG4HEIR9I38A7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BiQ6xtyGLJdntSVJ65c8BYmo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5GBvOLjTdD4kzqZao6pA81I8.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/lPQplFD9ggQf6xS0wr6tZX7N.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/1CRBrnFddGQyZyzvRFEwvzZY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iKXGrCSt6ao3qU3G0Ia2aDWN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3XAzhJhdvdNujK4fsbWVi04S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EmiO5UgiysxzGBeTIHSw0EvO.jpg?f=fotoalbum_large)