Hallo,
Onze Innova 2.0 10HP doet het niet goed met deze extreme temperaturen. Hij hangt nu al twee jaar in onze slaapkamer en heeft altijd goed gewerkt. Ik merkte plots op dat ik geen lucht hoorde blazen uit de roosters buiten. We laten hem normaal altijd koelen tot 20 graden, maar met deze temperaturen zet ik hem ergens tussen 25-28 graden. Vanaf de middag slaat de compressor elke 2 minuten uit, en blijft de bovenste ventilator voor een minuut of 5 draaien, slaat de compressor weer aan voor 2 minuten, enzoverder... tot middernacht en dan doet hij het weer normaal.
De roosters buiten zijn vrij van vuil. Toen ik gisteren nog eens naar die roosters ging kijken was het rooster van de uitlaat lucht heel erg warm, bijna niet aan te raken. Het bovenste filter van de unit is goed schoon. Ik heb bij het schoonmaken van het bovenste filter gezien dat er druppels hangen op de koperen leidingen doorheen de koelvinnen. Is dat normaal? Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik weet dat dit af en aan slaan van de compressor niet zo hoort, want onze buren hebben op aanraden van ons ook een 10HP hangen en die koelt gewoon verder tot 22 graden met deze temperaturen. Het is bij ons niet meer koel te krijgen nu.
Iemand die hulp kan bieden?
Alvast bedankt.
Onze Innova 2.0 10HP doet het niet goed met deze extreme temperaturen. Hij hangt nu al twee jaar in onze slaapkamer en heeft altijd goed gewerkt. Ik merkte plots op dat ik geen lucht hoorde blazen uit de roosters buiten. We laten hem normaal altijd koelen tot 20 graden, maar met deze temperaturen zet ik hem ergens tussen 25-28 graden. Vanaf de middag slaat de compressor elke 2 minuten uit, en blijft de bovenste ventilator voor een minuut of 5 draaien, slaat de compressor weer aan voor 2 minuten, enzoverder... tot middernacht en dan doet hij het weer normaal.
De roosters buiten zijn vrij van vuil. Toen ik gisteren nog eens naar die roosters ging kijken was het rooster van de uitlaat lucht heel erg warm, bijna niet aan te raken. Het bovenste filter van de unit is goed schoon. Ik heb bij het schoonmaken van het bovenste filter gezien dat er druppels hangen op de koperen leidingen doorheen de koelvinnen. Is dat normaal? Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik weet dat dit af en aan slaan van de compressor niet zo hoort, want onze buren hebben op aanraden van ons ook een 10HP hangen en die koelt gewoon verder tot 22 graden met deze temperaturen. Het is bij ons niet meer koel te krijgen nu.
Iemand die hulp kan bieden?
Alvast bedankt.