Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:37

Yucko

One clown to rule them all !

never mind, ik zeg gewoon hetzelfde als dilasaba |:(

my bad

[ Voor 88% gewijzigd door Yucko op 07-12-2019 10:13 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302418

Hi tweakers, het volgende is een vraag wat ik heb, hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb paar weken geleden wat gekocht via Revolut Apple Pay bij Coolblue, en dat na een week terug gestuurd voor een terugbetaling. Nu heb ik per ongeluk de kaart verwijderd in de wallet, en nu begreep ik dat de device number dan verwijderd wordt in de wallet en dat daardoor terug betalen heel erg bemoeilijkt wordt. Klopt dit? Want ik zit nog steeds op mijn geld te wachten van CB na 2 weken en hun ( CB) zeggen dat het is overgemaakt al.

Dus klopt het dat je een probleem hebt als je per ongeluk je kaart verwijdert hebt in wallet voor een terug betaling of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1212288

Ik zou, in jouw geval, even contact opnemen met je bank (Revolut). Deze kan je vertellen hoe een transactie wordt verwerkt en of het verwijderen van je bankpas invloed heeft op de terugbetaling.

@Anoniem: 1302418 Edit: wellicht dat je dit zelf bent op Reddit, maar hier vind je je antwoord:https://www.reddit.com/r/...h_deleted_card_in_wallet/

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 1212288 op 08-12-2019 08:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

krizzziz schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 08:24:
[...]
Ik zoek me rot, maar kan dit niet vinden?
Wallet-app openen, klik op je bankpas, klik onder 'laatste transacties' op de betreffende transactie, onderaan de pagina staat 'meld een probleem'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:27
Nou ING zet die knop maar om :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:40
Zijn er meer mensen met Rabo die Apple Pay niet kunnen gebruiken?
Hij zegt constant kaart toevoegen mislukt.
Is bekend bij Rabobank en wisten mij te vertellen dat ze slechte hoop hadden dat het ooit opgelost word.
Toch maar is overstappen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:56
Klik schreef op maandag 16 december 2019 @ 07:48:
Zijn er meer mensen met Rabo die Apple Pay niet kunnen gebruiken?
Hij zegt constant kaart toevoegen mislukt.
Is bekend bij Rabobank en wisten mij te vertellen dat ze slechte hoop hadden dat het ooit opgelost word.
Toch maar is overstappen denk ik.
Hier geen enkel probleem. Toevoegen van de kaart was wel een dingetje in het begin. Duurde even voor ik dat voor elkaar had. Mijn ervaring is dat je om 1 of andere reden een goede 3g/4g ontvangst moet hebben, met alleen wifi wilde het bij mij niet slagen. Aangezien ik een hele slechte verbinding in huis heb ivm nieuwbouw en isolatie wilde het pas lukken toen ik de telefoon bij het raam legde en een redelijke verbinding had. Was gewoon om te proberen, maar wonderbaarlijk werkte het toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 20:27
Hooli-gan schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:07:
[...]

Hier geen enkel probleem. Toevoegen van de kaart was wel een dingetje in het begin. Duurde even voor ik dat voor elkaar had. Mijn ervaring is dat je om 1 of andere reden een goede 3g/4g ontvangst moet hebben, met alleen wifi wilde het bij mij niet slagen. Aangezien ik een hele slechte verbinding in huis heb ivm nieuwbouw en isolatie wilde het pas lukken toen ik de telefoon bij het raam legde en een redelijke verbinding had. Was gewoon om te proberen, maar wonderbaarlijk werkte het toen.
Er wordt iets gedaan met telefoonnummer verificatie, dus ik kan me voorstellen dat 3g/4g nodig is. @Klik staat je mobiele nummer goed ingesteld bij je Rabobank account?

[ Voor 0% gewijzigd door NoFearWizz op 16-12-2019 09:23 . Reden: tag aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:56
NoFearWizz schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:13:
[...]

Er wordt iets gedaan met telefoonnummer verificatie, dus ik kan me voorstellen dat 3g/4g nodig is. @Hooli-gan staat je mobiele nummer goed ingesteld bij je Rabobank account?
Denk dat je @Klik bedoeld. Ik heb geen probleem met Apple Pay via Rabo. Probeerde hem een mogelijke oplossing aan te bieden voor het toevoegen van zijn kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
Hooli-gan schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:18:
[...]

Denk dat je @Klik bedoeld. Ik heb geen probleem met Apple Pay via Rabo. Probeerde hem een mogelijke oplossing aan te bieden voor het toevoegen van zijn kaart.
/Fail me :+ idd ik bedoelde Klik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat betreft dat van de rabobank pas op je Apple Watch:
Ik kreeg het vandaag ook niet voor elkaar, via de Apple Watch App. Er kwam maar geen sms binnen met de verificatie code.

Wat wel werkte was de pas (ongeverifieerd) verwijderen van de watch en toe toevoegen vanuit de rabobank app.
Geen sms nodig en dat werkte dus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het werkt nog niet overal. Apple watch icm Rabobank.

Bij het aanbieden van mijn horloge gaf het kastje "voer kaart in" aan.

Gelukkig heb ik mijn portemonnee altijd bij me (voor ID).

Het was zo'n klein, wit, vierkant kastje .
Eerste keer dat het niet werkte, voor de rest ben ik heel erg tevreden over Apple Pay

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
streamnl schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 07:11:
Het werkt nog niet overal. Apple watch icm Rabobank.

Bij het aanbieden van mijn horloge gaf het kastje "voer kaart in" aan.

Gelukkig heb ik mijn portemonnee altijd bij me (voor ID).

Het was zo'n klein, wit, vierkant kastje .
Eerste keer dat het niet werkte, voor de rest ben ik heel erg tevreden over Apple Pay
Telefoon werkte ook niet? of niet geprobeerd? Ik heb altijd mijn pasjes bij voor de zekerheid en idd voor ID en rijbewijs en cc's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
NoFearWizz schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:14:
[...]

Telefoon werkte ook niet? of niet geprobeerd? Ik heb altijd mijn pasjes bij voor de zekerheid en idd voor ID en rijbewijs en cc's e.d.
Telefoon ook niet. Daarmee kreeg ik dezelfde melding.

Je moet je ID toch bij je hebben en zo'n Secrid neemt praktisch geen plek in.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
streamnl schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:15:
[...]

Telefoon ook niet. Daarmee kreeg ik dezelfde melding.

Je moet je ID toch bij je hebben en zo'n Secrid neemt praktisch geen plek in.
Ok ja dan zal het aan het kastje gelegen hebben.

Ja id heb ik altijd bij. Heb wel een dubbele secrid dus dat neemt iets meer ruimte in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij werkt dat knopje niet. Probeer eens een ander knopje ING. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:21
Anoniem: 1212288 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:02:
[...]

Volgens mij werkt dat knopje niet. Probeer eens een ander knopje ING. :/
Bij American Express hebben ze helaas ook moeite om die knop te vinden... Hoewel deze in menig ander land al wel is omgezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Laatst online: 22:40
NoFearWizz schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:13:
[...]

Er wordt iets gedaan met telefoonnummer verificatie, dus ik kan me voorstellen dat 3g/4g nodig is. @Klik staat je mobiele nummer goed ingesteld bij je Rabobank account?
Ja alles staat goed ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10
Na een paar weken goede ervaringen met Apple Pay (Rabobank, Iphone 7), begint ie nu regelmatig te weigeren. Ik kan er nog geen patroon in ontdekken. Je houdt je telefoon bij de automaat, en er gebeurt niets. Gek genoeg op plekken waar het eerst wel werkte, zoals bijvoorbeeld het bedrijfsrestaurant. Ook de lokale Albert Heijn werkt niet meer.

Maar er zijn nog genoeg plekken waar ik wel kan betalen, helemaal stuk is het dus niet. Iemand zelfde ervaringen? Gezien het feit dat ik vier passen heb geregistreerd zit ik er niet echt op te wachten om alle passen los te koppelen en er opnieuw in te zetten (als dat al werkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/136932/files/198995471/yomani-vaste-pinautomaat.jpg

Deze unit vindt het absoluut niet leuk als je je telefoon er naast houdt voordat het bedrag wordt aangeboden.
Dus altijd even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Laatst online: 07:28
Vinnienerd schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:41:
[Afbeelding]

Deze unit vindt het absoluut niet leuk als je je telefoon er naast houdt voordat het bedrag wordt aangeboden.
Dus altijd even wachten.
Ik heb al 2 keer gehad dat ie zichzelf opnieuw opstart omdat ik te snel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zit er nog aardig wat verschil tussen die terminals ook al zien ze er hetzelfde uit.
Bij de Plus staat dat model en die wordt he-le-maal gek als je met AP wilt betalen, moet altijd twee keer of hij crasht. Bij de AH staan ze ook, en daar werkt het feilloos. Ook als je je pas er al naast houdt. Bij de mcDonalds idem dito, geen enkel probleem. Misschien dat sommige winkels gewoon rete ver achterlopen qua firmware updates en daarom problemen geven?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:59
__fred__ schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:18:
Na een paar weken goede ervaringen met Apple Pay (Rabobank, Iphone 7), begint ie nu regelmatig te weigeren. Ik kan er nog geen patroon in ontdekken. Je houdt je telefoon bij de automaat, en er gebeurt niets. Gek genoeg op plekken waar het eerst wel werkte, zoals bijvoorbeeld het bedrijfsrestaurant. Ook de lokale Albert Heijn werkt niet meer.

Maar er zijn nog genoeg plekken waar ik wel kan betalen, helemaal stuk is het dus niet. Iemand zelfde ervaringen? Gezien het feit dat ik vier passen heb geregistreerd zit ik er niet echt op te wachten om alle passen los te koppelen en er opnieuw in te zetten (als dat al werkt).
Ik heb helaas vergelijkbare ervaringen met ING en een iPhone 7. Voorheen werkte het altijd goed en nu regelmatig niet. Lijkt sinds een iOS-update aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jibbs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-12-2022
Apple pay i.c.m. Rabobank werkt bij mij vaak niet, dan krijg ik de melding:
kaarten bijwerken, Apple pay is beschikbaar als de updates zijn voltooid
Vervolgens blijft deze melding staan tot ik kaarten verwijder en opnieuw toevoeg of de iphone opnieuw start.
Heeft er nog iemand dit probleem en eventueel een oplossing?

Ik heb alle instellingen al hersteld maar dat lijkt ook niet te werken. Op het Apple forum kom ik het probleem tegen maar niemand heeft een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10
Steven.w schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:05:
[...]

Ik heb helaas vergelijkbare ervaringen met ING en een iPhone 7. Voorheen werkte het altijd goed en nu regelmatig niet. Lijkt sinds een iOS-update aan de hand.
Op magische wijze lijkt alles weer te werken. Nu alweer een keer of 10 zonder problemen betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:09
Vinnienerd schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:41:
[Afbeelding]

Dus altijd even wachten.
Ik leg mijn telefoon er altijd bovenop. Werkt ook prima ipv er naast houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Toevallig ontdekte ik vandaag dat Apple Pay nu wel als betaal methode geselecteerd kan worden in de AppStore. Helaas kan ik Paypal niet verwijderen omdat ik de melding krijg dat er minimaal 1 betaal methode bekend moet zijn bij de hoofdgebruiker. Zal wel iets met family sharing te maken hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door SirLenncelot op 03-01-2020 10:28 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iSchel
Voor de SNS'ers is er goed nieuws! https://www.rtlnieuws.nl/...ns-apple-pay-bank-gesprek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-06 22:25
ING issue met de app - in de Apple Pay settings van de ING app krijg ik een "er gaat iets mis" melding. Kan dus geen nieuwe kaarten meer toevoegen. App deïnstalleren en kaart verwijderen heeft niks geholpen. Is er nog iets wat ik kan 'resetten' aan Apple Pay? Zover ik weet kun je alleen kaarten verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SirLenncelot schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:27:
Toevallig ontdekte ik vandaag dat Apple Pay nu wel als betaal methode geselecteerd kan worden in de AppStore. Helaas kan ik Paypal niet verwijderen omdat ik de melding krijg dat er minimaal 1 betaal methode bekend moet zijn bij de hoofdgebruiker. Zal wel iets met family sharing te maken hebben.
Klopt, staat er ook in het klein onder :-)

Betaal methodes onder Apple Pay worden gebruikt voor aankopen van gezinsleden oid

Je kan Apple Pay ook niet naar onderen zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
Vanwege de nieuwe telefoon (Iphone 11 Pro Max) ook meteen Apple Pay geconfigureerd i.c.m. Rabobank. Dit weekeinde 2x betaald. En zodanig enthousiast geraakt over het gemak dat ik deze week bij de bank mijn profielen (zakelijk en privé) weer uit elkaar laat trekken. Dan moet ik wel even 1 zakelijk gebruikte privé-spaar even in adresboek zakelijk zetten en weer apart van elkaar inloggen maar het gemak overtreft deze hobbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:32

JB

Cédric roelt!

Ook te lezen op Tweakers :)

nieuws: SNS Bank voert gesprekken met Apple over ondersteuning van Apple Pay

Alleen is dit in november ook al gemeld op het SNS forum. De politiek is nog sneller in sommige gevallen :+ 3 maanden verder en de SNS is nog steeds gesprekken aan het voeren :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Het is niet de bedoeling om hier te slowchatten, graag een inhoudelijke reactie.

[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 11-01-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:43
martwoutnl schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:32:
Vanwege de nieuwe telefoon (Iphone 11 Pro Max) ook meteen Apple Pay geconfigureerd i.c.m. Rabobank. Dit weekeinde 2x betaald. En zodanig enthousiast geraakt over het gemak dat ik deze week bij de bank mijn profielen (zakelijk en privé) weer uit elkaar laat trekken. Dan moet ik wel even 1 zakelijk gebruikte privé-spaar even in adresboek zakelijk zetten en weer apart van elkaar inloggen maar het gemak overtreft deze hobbel.
Echt he te makkelijk dat Apple Pay,ik vind het echt een uitkomst in elk geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Laatst online: 10:09

Arno

PF5A

Ik had dit weekend ergens betaald en die kerel zei van "Oh kijk, weer een die met zijn telefoon wil betalen", ik van "nee hoor, vanaf de pols" 8)

Ik krijg die opmerkingen wel steeds minder, dus men begint er wel aan te wennen :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1320814

Hi,

Na een herinstallatie van mijn MBP (2019, Touch ID) werkt Apple Pay niet meer. Als ik mijn ING-pas wil toevoegen dan krijg ik de melding ''kaart toevoegen mislukt''.

Volgens ING werkt en staat alles goed. Een nieuwe betaalkaart toevoegen aan mijn iPhone lukt wel.
Volgens Apple zijn er geen problemen bekend en hoort ING niet te werken op mijn MBP omdat het Maestro-passen zijn. Omdat ik in het verleden wel mijn ING-pas heb kunnen toevoegen twijfel ik of aan Apple of aan mijzelf.

Nu wil ik even dubbelchecken of dat laatste klopt: werkt Apple Pay niet op de Macbook Pro (of Mac generiek) met ING? De Apple support pagina lijkt te suggereren dat het gewoon zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 21:36
Maestro passen van ING kun je prima aan de wallet op je macbook toevoegen en mee betalen. Ik heb het gisteren nog gedaan. Wat Apple zegt klopt dus niet.

Krijg je wel de terms & conditions te zien tijdens het toevoegen? Of geeft hij hiervoor al de melding dat het niet gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
freaky35 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:00:
[...]

Echt he te makkelijk dat Apple Pay,ik vind het echt een uitkomst in elk geval :)
Klopt. Het is binnen 10 seconden gepiept. De betreffende serveersters keken nog niet eens raar op. De eerste legde zelfs uit wat ik moest doen (er net boven houden). Inmiddels vandaag mijn profielen laten ontkoppelen. Dus alleen nog even privé weer erbij in de app en dan toevoegen en standaardkaart maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaSaN schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:15:
Maestro passen van ING kun je prima aan de wallet op je macbook toevoegen en mee betalen. Ik heb het gisteren nog gedaan. Wat Apple zegt klopt dus niet.

Krijg je wel de terms & conditions te zien tijdens het toevoegen? Of geeft hij hiervoor al de melding dat het niet gelukt is?
Gelukkig, ik ben niet dement. Het heeft ook gewerkt, maar ineens lukte het activeren niet meer.

De terms & conditions krijg ik wel te zien (pop-up scherm). Als ik die accepteer, dan neemt Apple contact op met de activatie-server (ING?) en laat vervolgens de foutmelding zien.

Volgens de ING-medewerker ondersteunt ING geen Apple Pay voor Macs. Ik heb hem maar vriendelijk verzocht mijn probleem te escaleren naar een hogere afdeling. |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1320814 op 08-01-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 22:23
Probeer je Apple Pay in te stellen met de MacBook gesloten (extern beeldscherm)? Dat was hier nog een dingetje.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@diotav Niet gesloten, ook geen extern beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
martwoutnl schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:23:
[...]

Klopt. Het is binnen 10 seconden gepiept. De betreffende serveersters keken nog niet eens raar op. De eerste legde zelfs uit wat ik moest doen (er net boven houden). Inmiddels vandaag mijn profielen laten ontkoppelen. Dus alleen nog even privé weer erbij in de app en dan toevoegen en standaardkaart maken.
Ja betaalde iedereen maar met Apple Pay, dan ben je van die domme mutsen af bij de kassa die na het in de kar leggen nog de portemonnee moeten zoeken en dan hun pinpas en hun pincode intoetsen 😡

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:15
Ik krijg vanaf mijn nieuwe iPhone met geen mogelijkheid mijn kaart toegevoegd.
Ik krijg dan de melding dat Apple Pay tijdelijk niet beschikbaar is, of dat verbinding met kaartverstrekker is mislukt. App verwijderen en herinstalleren biedt geen soelaas.. iemand een idee? (ING)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@WouterL Vanmiddag kreeg ik als tip om de app te blokkeren via MijnING en om daarna pas de app te herinstalleren. Ik had niets aan die tip, want ik heb een ander probleem. Misschien heb jij er wel iets aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:15
Anoniem: 1320814 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:56:
@WouterL Vanmiddag kreeg ik als tip om de app te blokkeren via MijnING en om daarna pas de app te herinstalleren. Ik had niets aan die tip, want ik heb een ander probleem. Misschien heb jij er wel iets aan.
Ik heb het net toevallig opgelost door in en uit te loggen op mijn iCloud op de iPhone (raar..). Dat werkte, herinstalleren, opnieuw opstarten niet. Tip dus voor andere mensen met dit probleem.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:04
Bunq gaat in app versie 13.0 het mogelijk maken om je pas er anders uit te laten zien in Apple Pay, zodat ze makkelijker te herkennen zijn. Hopelijk komen andere banken ook met zoiets.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b7Vl23M.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinW schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:53:
Bunq gaat in app versie 13.0 het mogelijk maken om je pas er anders uit te laten zien in Apple Pay, zodat ze makkelijker te herkennen zijn. Hopelijk komen andere banken ook met zoiets.

[Afbeelding]
Mooi, hebben ze naar de suggesties geluisterd.
Openbank van Santander biedt dat ook deels aan (je kan een aantal kleuren kiezen).

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 20:12
Weet iemand of het mogelijk is om van je Rabobank pas in je wallet de naam aan te passen.

Ik heb er nu twee passen van de Rabobank instaan en kan alleen aan de laatste vier cijfers van het rekeningnummer zien welke pas het is.

Zou graag een aparte naam aan de passen geven voor het verschil eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
kalmma schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:53:
Weet iemand of het mogelijk is om van je Rabobank pas in je wallet de naam aan te passen.

Ik heb er nu twee passen van de Rabobank instaan en kan alleen aan de laatste vier cijfers van het rekeningnummer zien welke pas het is.

Voor zover bekend bij mij kan dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

iCulture heeft een artikel geplaatst over het veranderen van de rand van de bunq-betaalkaart in een andere kleur voor de Wallet-app. Ze hebben ook een afbeelding toegevoegd die wat beter weergeeft hoe het oogt als je meerdere betaalkaarten hebt van bunq.

Hoewel ik het een minimale verbetering vind, blijft het maar rommelig. Ik zou het liefst gewoon een betaalkaart een volledig andere kleur willen geven.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 1320814 op 10-01-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
MelvinW schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:53:

[Afbeelding]
Ik hoop ook dat dit er komt voor ABN AMRO zodat je in een oogopslag ziet welke kaartje hebt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReageerMeneer
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-01-2020
Helaas valt Apple Pay met N26 nog behoorlijk tegen. Rekening geopend omdat mijn eigen bank geen Apple Pay ondersteunt. Apple Pay kan echter alleen gelinkt worden aan de Mastercard en niet aan de Maestrocard. Bij de eerste 7 pogingen werd op slechts twee plaatsen (bios en restaurant) de betaling geaccepteerd. Op andere locaties (zoals Spar, café, ander restaurant) werd de betaling geweigerd. Maestro only.
... kan dus nog niet mijn pasje thuislaten en op mijn Apple Watch vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 21:36
Waarom gebruik je het dan niet met ING, Rabo of ABN AMRO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:02
DaSaN schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:16:
Waarom gebruik je het dan niet met ING, Rabo of ABN AMRO?
Money, money, money...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:16
Verkeerde topic !

[ Voor 92% gewijzigd door Albert020 op 18-01-2020 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 09:11
Met de Apple Watch betalen blijft toch iets geweldigs om te doen. De blik op de ogen van sommige winkelbedienden is geld waard :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

kalmma schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:53:

Maak het jezelf gemakkelijk en gebruik Siri of voeg de opdrachten widget toe met de knoppen om je kaarten te openen op je lockscreen

MRE-Inc in "[Apple Pay] Ervaringen & Discussie"

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-06 19:43

heho

Ommen, Overijssel

Ik merk dat ik mijn portemonnee steeds vaker thuis laat .... Hoe hebben we ooit zonder gekund ? ;)

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Wij hebben nog steeds identificatieplicht. Dus ik neem mijn portemonnee nog steeds mee.

Maar... idd... betalen met mijn bankpasje gebeurd nog maar zelden

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

streamnl schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 07:24:
Wij hebben nog steeds identificatieplicht. Dus ik neem mijn portemonnee nog steeds mee.

Maar... idd... betalen met mijn bankpasje gebeurd nog maar zelden
Heb rijbewijs achter mijn dunne iPhone hoesje zitten. En een briefje van 20 euro voor het geval dat...

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:18

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik ben benieuwd of men hierdoor ook sneller z'n pincode gaat vergeten.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

magic_nl schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:59:
Pincode van telefoon lijkt verdacht veel op die van m'n pin pas. Dus wordt er nog regelmatig aan herinnerd ;)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000

Yucko

One clown to rule them all !

magic_nl schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:59:
ja! _O-
Mijn vrouw wist de pincode van haar persoonlijke pas niet meer :P

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nou de SNS beweegt ook voor geen enkele meter met hun zogenaamde Apple Pay gesprekken. Inmiddels alweer bijna februari :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:18

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

JB schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:28:
Nou de SNS beweegt ook voor geen enkele meter met hun zogenaamde Apple Pay gesprekken. Inmiddels alweer bijna februari :z
Dat was bij Rabo ook lang het geval.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

magic_nl schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Dat was bij Rabo ook lang het geval.
Mja ergens is het gewoon enorm stroperig bij zo'n bankenclubs. Bakken met legacy systemen waarschijnlijk :+ De huidige maatschappij/wereld vraagt om oplossingen zoals Apple Pay. Het wordt tijd!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:04
ING Creditcard in Apple Pay ná 1 maart 2020, aldus de voorwaarden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B1hzuD7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JB schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:16:
[...]

Mja ergens is het gewoon enorm stroperig bij zo'n bankenclubs. Bakken met legacy systemen waarschijnlijk :+ De huidige maatschappij/wereld vraagt om oplossingen zoals Apple Pay. Het wordt tijd!
Gok dat het meer aan de fee die de banken aan Apple moeten betalen en de onderhandeling daarover lag dan aan de banken zelf.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

YakuzA schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 00:19:
[...]

Gok dat het meer aan de fee die de banken aan Apple moeten betalen en de onderhandeling daarover lag dan aan de banken zelf.
Geloof ik niet zo in. Alsof dat zoveel anders is voor SNS (Volksbank)? Ze zijn wederom veel later in gesprek gegaan (volgens zeggen) terwijl ze het nutteloze/onhandig werkende Payconiq wel gewoon ondersteunen. Ik geloof wel dat het komt, maar het duurt veel te lang. De huidige wereld zit verlegen om dit soort oplossingen, dit kost uiteindelijk klanten als je te vaak achter de feiten aan loopt. Helaas hebben banken wat dat betreft nog veel macht, maar met de bunqs etc. kon het nog wel eens hard gaan op gegeven moment...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002

Bob Popcorn

Plop!

Van de week was ik in Taiwan, en daar bij de 7/11 probeerde ik met Apple Pay te betalen (ze accepteren daar alleen maar AP, AliPay of soortgelijk) maar dat werkt dus mooi niet. Iemand anders ervaring met AP in het buitenland?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 08:21
Bob Popcorn schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:38:
Van de week was ik in Taiwan, en daar bij de 7/11 probeerde ik met Apple Pay te betalen (ze accepteren daar alleen maar AP, AliPay of soortgelijk) maar dat werkt dus mooi niet. Iemand anders ervaring met AP in het buitenland?
Apple Pay in combinatie met welke bank?
Zou best kunnen dat die winkel geen Maestro lust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Tartarus schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:18:
[...]

Apple Pay in combinatie met welke bank?
Zou best kunnen dat die winkel geen Maestro lust.
Rabobank. En nee, dat was wel duidelijk. Maar omdat de betaling via Apple verloopt (toch?) dacht ik dat dat misschien overstijgend was tov Maestro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnienerd
Bob Popcorn schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:43:
[...]

Rabobank. En nee, dat was wel duidelijk. Maar omdat de betaling via Apple verloopt (toch?) dacht ik dat dat misschien overstijgend was tov Maestro.
Nee, Apple zit niet in die keten. Apple Pay is alleen maar een hele mooie manier van provisioning van een virtuele EMV chip die de fysieke NFC-antenne van een iPhone gebruikt. Voor de betaalautomaat is er geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vinnienerd schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:46:
[...]

Nee, Apple zit niet in die keten. Apple Pay is alleen maar een hele mooie manier van provisioning van een virtuele EMV chip die de fysieke NFC-antenne van een iPhone gebruikt. Voor de betaalautomaat is er geen verschil.
Simpel gezegd: Apple Pay is hetzelfde als jouw fysieke bankpasje. Werkt die, dan werkt Apple Pay ook. En aangezien je Rabo Maestro pasje niet werkt, werkt een virtuele variant daarvan ook niet. Heeft niets met Apple Pay te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 25-01-2020 21:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
fsfikke schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:52:
[...]

Simpel gezegd: Apple Pay is hetzelfde als jouw fysieke bankpasje. Werkt die, dan werkt Apple Pay ook. En aangezien je Rabo Maestro pasje niet werkt, werkt een virtuele variant daarvan ook niet. Heeft niets met Apple Pay te maken.
Dat stel ik ook niet, ik zeg alleen maar dat transacties niet via Apple gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 14:20
Heb mijn best gedaan om in dit topic te zoeken maar heb het niet kunnen vinden.
Heb Rabo pas gekoppeld in Apple Pay (werkt fantastisch in de winkel)

Echter wanneer ik via een website in Safari wil betalen (iPhone) zegt iOS dat ik een “kaart toe moet voegen die wordt geaccepteerd door deze website”

Werkt dit dan niet of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Vinnienerd schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:46:
[...]

Ah ja daar twijfelde ik al aan. Raar dan dat ze bij 7/11 verkondigen dat ze AP accepteren maar dan niet specificeren welke passen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 08:21
Bob Popcorn schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:42:
[...]

Ah ja daar twijfelde ik al aan. Raar dan dat ze bij 7/11 verkondigen dat ze AP accepteren maar dan niet specificeren welke passen :')
Ga er voor het gemak maar even vanuit dat Nederland de uitzondering op de regel is.
Dan zou er zo een bordje bij moeten staan van ‘Accepts Apple Pay, unless you’re from the Netherlands. In that case only select banks are accepted’.
Ik weet niet hoe het met België zit, maar de in Nederland gebruikte Maestro wordt niet overal geaccepteerd. De rest van de wereld, uitzonderingen daargelaten, gebruikt MasterCard of Visa, of beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-06 21:57

John

🚀

Ik wil de gezamelijke rekening bij ABN Amro koppelen aan mijn Wallet, maar ik kan de "pas" niet vinden in de ABN app. De persoonlijke rekening heb ik wel gekoppeld. Heeft iemand iets soort gelijks gehad, dat je de pas niet kan zien in de ABN app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofrijst
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:22
John schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:47:
Heeft iemand iets soort gelijks gehad, dat je de pas niet kan zien in de ABN app?
Is voor die pas internetbankieren actief? Daarom kwam 'ie bij ons niet naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Laatst online: 17-06 20:09
John schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:47:
Ik wil de gezamelijke rekening bij ABN Amro koppelen aan mijn Wallet, maar ik kan de "pas" niet vinden in de ABN app. De persoonlijke rekening heb ik wel gekoppeld. Heeft iemand iets soort gelijks gehad, dat je de pas niet kan zien in de ABN app?
Heb je een eigen pas hiervoor? Alleen degene voor wie de pas is uitgegeven kan deze aan Apple Pay toevoegen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Laatst online: 17-06 21:57

John

🚀

@Plofrijst @ShadowLord Inmiddels werkt het! De systemen hadden waarschijnlijk nog even de tijd nodig om te syncen, want ik probeerde het direct na m'n pas activatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
Iemand bekend met Curve? Zij ondersteunen nu  Pay. Ik heb een AmEx, maar geen idee of dit dan hiermee zou werken.

https://www.iculture.nl/nieuws/curve-icard-apple-pay/

Edit: nevermind, Curve werkt niet met AmEx.

[ Voor 11% gewijzigd door iSchel op 28-01-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

fsfikke schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:52:
[...]

Niet helemaal dus. Bijvoorbeeld in Duitsland bij de Shell kan ik wel contactloos met mijn bankpas betalen (ING), maar niet met Applepay. Terminal en Telefoon reageren zelfs niet op elkaar.

Zonder Maestro werken beide inderdaad niet, dan heb je ook weinig aan Apple Pay. Maar dat het overal werkt, waar je bankpas ook werkt is ook niet geheel correct.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idree
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-06 13:31
Net een rekening bij OpenBank geactiveerd.

OpenBank vooralsnog de enige bank met Apple Pay + Maestro die ook nog volledig gratis is met een European banking license!

Werd tijd, wilde echt niet een gratis rekening met Apple Pay + Maestro bij Revolut omdat ze al jaren schimmig doen over hun banking license.

N26 wil maar niet Apple Pay activeren voor hun Maestro pas, en de rest vraagt geld voor een Apple Pay + Maestro combi.

Hulde aan OpenBank!

Fintech/Banks ervaring: Rabobank, ING, SNS, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui (三井住友銀行), Shinsei Bank (新生銀行), LeaseplanBank, KNAB, N26, N26 Business, Revolut, Monese, Bunq, Curve, Bitwala, Moneyou GO, Openbank, ICS Visa, American Express, Crypto.com, Plutus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 08:46
Idree schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:06:
Net een rekening bij OpenBank geactiveerd.

OpenBank vooralsnog de enige bank met Apple Pay + Maestro die ook nog volledig gratis is met een European banking license!

Werd tijd, wilde echt niet een gratis rekening met Apple Pay + Maestro bij Revolut omdat ze al jaren schimmig doen over hun banking license.

N26 wil maar niet Apple Pay activeren voor hun Maestro pas, en de rest vraagt geld voor een Apple Pay + Maestro combi.

Hulde aan OpenBank!
Openbank? Die is nieuw voor me, ff zoeken :P
Is nog niet live in NL?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idree
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-06 13:31
tcviper schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:19:
[...]
Openbank? Die is nieuw voor me, ff zoeken :P
Is nog niet live in NL?
Je kan je aanmelden, heb net mijn invite ontvangen :)
Ze sturen meteen een code voor de welkomstbonus als je voor de 31e inschrijft.

Openbank.NL

Fintech/Banks ervaring: Rabobank, ING, SNS, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui (三井住友銀行), Shinsei Bank (新生銀行), LeaseplanBank, KNAB, N26, N26 Business, Revolut, Monese, Bunq, Curve, Bitwala, Moneyou GO, Openbank, ICS Visa, American Express, Crypto.com, Plutus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-06 15:36
Is het al bekend wanneer de Regiobank Apple-pay gaat ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 08:46
En deze dan? :) https://www.curve.app/

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
whitedrag152 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:30:
Is het al bekend wanneer de Regiobank Apple-pay gaat ondersteunen?
Als ik het forum van de SNS moet geloven dan zijn “ze” (ik hoop de volksbank waar SNS en regiobank onder vallen) in gesprek met Apple, maar dat gesprek duurt pas een paar maanden dus denk dat we nog even moeten wachten....

Ps volgens mij is een tweaker daar ook regelmatig olie op het vuur aan het gooien maar noem geen namen want dat vind ik ongepast tegenover @JB >:) :+

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Skinnyice schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:33:
Heb mijn best gedaan om in dit topic te zoeken maar heb het niet kunnen vinden.
Heb Rabo pas gekoppeld in Apple Pay (werkt fantastisch in de winkel)

Echter wanneer ik via een website in Safari wil betalen (iPhone) zegt iOS dat ik een “kaart toe moet voegen die wordt geaccepteerd door deze website”

Werkt dit dan niet of mis ik iets?
Je moet per apparaat (Apple Watch, iPhone, iPad, Mac) en per pas en per bank deze toevoegen aan Apple Pay. Het is dus niet zo dat wanneer je je Rabo pas op je iPhone toevoegt je dan op al je apparaten Apple Pay kunt gebruiken. Apple Pay maakt namelijk een unieke code aan die gelinkt is aan het apparaat.

Bij Apple is er een artikel dat uitlegt hoe je Apple Pay moet configureren waarbij je aan kunt geven voor welk van hun apparaten je dat wilt doen (bijvoorbeeld de Mac).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tinusvolkel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:01:
[...]

Als ik het forum van de SNS moet geloven dan zijn “ze” (ik hoop de volksbank waar SNS en regiobank onder vallen) in gesprek met Apple, maar dat gesprek duurt pas een paar maanden dus denk dat we nog even moeten wachten....

Ps volgens mij is een tweaker daar ook regelmatig olie op het vuur aan het gooien maar noem geen namen want dat vind ik ongepast tegenover @JB >:) :+
-O- O-)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 14:20
ppl schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:33:
[...]

Je moet per apparaat (Apple Watch, iPhone, iPad, Mac) en per pas en per bank deze toevoegen aan Apple Pay. Het is dus niet zo dat wanneer je je Rabo pas op je iPhone toevoegt je dan op al je apparaten Apple Pay kunt gebruiken. Apple Pay maakt namelijk een unieke code aan die gelinkt is aan het apparaat.

Bij Apple is er een artikel dat uitlegt hoe je Apple Pay moet configureren waarbij je aan kunt geven voor welk van hun apparaten je dat wilt doen (bijvoorbeeld de Mac).
Dank voor de reactie. Ik heb Apple Pay correct geconfigureerd maar via Safari betalen werkt niet. Zodra ik op de knop "Pay" druk dan geeft die de melding een geaccepteerde kaart toe te voegen. Zou het kunnen dat er alleen betaald kan worden met een credit card en je normale Rabo pas niet wordt ondersteund?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:37
Skinnyice schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:04:
[...]

Dank voor de reactie. Ik heb Apple Pay correct geconfigureerd maar via Safari betalen werkt niet. Zodra ik op de knop "Pay" druk dan geeft die de melding een geaccepteerde kaart toe te voegen. Zou het kunnen dat er alleen betaald kan worden met een credit card en je normale Rabo pas niet wordt ondersteund?
De winkel moet ook betalen via Maestro / Vpay ondersteunen via de website. Waarschijnlijk ondersteunt de website alleen Apple Pay via Mastercard/VISA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestervisser
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
Bob Popcorn schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:38:
Werelddekking aangezet??

Niet de echte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Uiteraard :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist is Bunq Update 13 uitgebracht.

Je hebt nu de optie om in de app een pas een iets andere kleur te geven. Dat is handig voor Apple Pay. Het kan dus tóch.

Nu hopen dat andere banken dat ook gaan doen, op welke manier dan ook. Vooral bij 2 pasjes van dezelfde bank is het vrij onhandig.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het heeft altijd gekund alleen werd er geen gebruik van gemaakt. Wallet stelt niet zo heel veel voor, het is een app waarin je je pasjes terug kunt vinden. De layout van die pasjes worden elders bepaald (lees: je bank app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ppl schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 23:57:
Het heeft altijd gekund alleen werd er geen gebruik van gemaakt. Wallet stelt niet zo heel veel voor, het is een app waarin je je pasjes terug kunt vinden. De layout van die pasjes worden elders bepaald (lees: je bank app).
Dus is het nieuws te noemen dat er nu een bank gebruik van maakt.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:55
iSchel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:29:
Iemand bekend met Curve? Zij ondersteunen nu  Pay. Ik heb een AmEx, maar geen idee of dit dan hiermee zou werken.

https://www.iculture.nl/nieuws/curve-icard-apple-pay/

Edit: nevermind, Curve werkt niet met AmEx.
Thanks, ik heb geen Amex maar wel Curve.
Ik heb deze kaart nu toegevoegd aan Apple Pay met daarin mijn Monese UK, Monese Euro, Revolut, N26 debitkaarten en ING creditcard.
Al deze kaarten hebben al Apple Pay behalve de ING dus via deze omweg zou de ING creditcard het moeten doen met Apple Pay.

Overigens heb ik alle klantenkaarten uit mijn Wallet gehaald. Ik vond het te onoverzichtelijk en veel kaarten konden niet makkelijk in Wallet gezet worden (Pathe, Bijenkorf, Game Mania, AH en WE bijvoorbeeld).
Nu heb ik al mijn kaarten in Stocard en dat werkt toch veel beter, ook op de Watch.
Ook kan ik in Stocard bij bepaalde winkels (Game Mania, Air Miles, HEMA) zien hoeveel punten ik heb gespaard. Dat is wel een fijne bijkomstigheid.
Pagina: 1 ... 20 ... 33 Laatste