American Express/Amex moet zelf opschieten met Apple Pay support in Nederland.iSchel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:29:
Iemand bekend met Curve? Zij ondersteunen nu Pay. Ik heb een AmEx, maar geen idee of dit dan hiermee zou werken.
https://www.iculture.nl/nieuws/curve-icard-apple-pay/
Edit: nevermind, Curve werkt niet met AmEx.
Amex NL heeft mij in november vorig jaar telefonisch al aangegeven met Apple Pay bezig te zijn (en meer dan dat kon men niet melden).GeforceAA schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:32:
[...]
American Express/Amex moet zelf opschieten met Apple Pay support in Nederland.
Overigens zou het grootste voordeel van een aan Curve gekoppelde Amex zijn dat je met Amex kunt betalen op plekken waar die niet geaccepteerd wordt en men wel MasterCard accepteert. Curve was daar ook serieus mee bezig en had het al aangekondigd voor UK, maar is er met Amex niet uitgekomen.
Ik denk dat het er voorlopig ook niet van gaat komen.
heeft iemand een idee hoe je kan achterhalen of je wel of niet met Apple Pay kunt betalen op terminals in buitenland? Uiteraard staat het logo erop, toch is het hier in Kiev hit & miss. Mijn eigen logica tot nu toe is: Kleine bedragen lukt, maar bijv hotel of een diner met 10 man afrekenen ging niet. Zelfde pas werkt vervolgens wel in zelfde terminal dus het ligt echt aan weigering van de bank.
Hangt heel erg af van het land / keten.Sander schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:44:
heeft iemand een idee hoe je kan achterhalen of je wel of niet met Apple Pay kunt betalen op terminals in buitenland? Uiteraard staat het logo erop, toch is het hier in Kiev hit & miss. Mijn eigen logica tot nu toe is: Kleine bedragen lukt, maar bijv hotel of een diner met 10 man afrekenen ging niet. Zelfde pas werkt vervolgens wel in zelfde terminal dus het ligt echt aan weigering van de bank.
In principe als jouw kaart logo op de lijst staat (Mastercard, Maestro, Visa etc.) & Het Apple Pay logo dan zou het moeten werken.
Bijvoorbeeld in de UK zijn er veel ketens die een harde cutoff hebben op 30 Pond voor contactloos betalen. Dit wordt wel steeds beter.
Apple heeft een indicatie op hun website staan; maar het zal nog een tijdje hit & miss blijven. https://support.apple.com/en-gb/HT207435
ja lijken dus die limieten te zijn in mijn geval maar die komen niet overeen met de 100UAH limiet die apple dan weer communiceert. Vrij irritant omdat het in NL zo vlekkeloos werktTales schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:48:
[...]
Hangt heel erg af van het land / keten.
In principe als jouw kaart logo op de lijst staat (Mastercard, Maestro, Visa etc.) & Het Apple Pay logo dan zou het moeten werken.
Bijvoorbeeld in de UK zijn er veel ketens die een harde cutoff hebben op 30 Pond voor contactloos betalen. Dit wordt wel steeds beter.
Apple heeft een indicatie op hun website staan; maar het zal nog een tijdje hit & miss blijven. https://support.apple.com/en-gb/HT207435
ING is bezig met CC binnen Apple Pay, iemand al meer info?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Volgens dit bericht in dit topic: MelvinW in "[Apple Pay] Ervaringen & Discussie" dus ergens rond begin maart.Toppe schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:01:
ING is bezig met CC binnen Apple Pay, iemand al meer info?
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Gister eindelijk goedgekeurd voor de Apple Creditcard (na 4 maanden in de US) wel maar $500 limiet (tegen schandalige rente) maar dat mag de pret niet drukken 
Werkt erg goed, mooie interface ook en voor de rest exact hetzelfde als m'n 5 andere passen in Apple Pay.. Maar dan met 2% cashback (of 3% bij Apple zelf)
Werkt erg goed, mooie interface ook en voor de rest exact hetzelfde als m'n 5 andere passen in Apple Pay.. Maar dan met 2% cashback (of 3% bij Apple zelf)
@ex87 500 limiet en rente?
Dat eerste (limiet) kan ik volgen, maar wil je de 'rente' eens toelichten? Is dat rente voor 'later betalen dan binnen xx dagen na aankoop'? Waar rekenen ze rente op/over/voor?
Dat eerste (limiet) kan ik volgen, maar wil je de 'rente' eens toelichten? Is dat rente voor 'later betalen dan binnen xx dagen na aankoop'? Waar rekenen ze rente op/over/voor?
Het is een creditcard dus dat is de rente die je over het uitstaande saldo betaald, bij de Apple card is steeds de laatste dag van de maand de maandafrekening.Grin schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:13:
@ex87 500 limiet en rente?
Maar het gaat hier om een creditcard die uitsluitend in de US verkrijgbaar is, dus in dit topic wel enigszins off-topic, het werkt (uiteraard) met Apple Pay.
Niks off-topic aan, mocht de kaart ooit naar NL komen dan heb je alvast wat persoonlijke gebruikers ervaring. Mocht je het toch niet interssant vinden verplicht niemand je de post te lezen
@Grin Inderdaad rente na je betaal periode. Je kan het direct afbetalen, binnen je rekeningtermijn of 'later' als je voor later gaat word daar bij mij 20% rente over berekent.. Auch. Nou was ik dat toch niet van plan maar wel prijzig.
Wel handig hoe alles goed samen werkt met Apple Pay, de Wallet app en de locatie notificaties.. De cash back word ook direct toegevoegd aan je Apple Cash kaart die je dan ook weer kan gebruiken in Apple Pay.
@Grin Inderdaad rente na je betaal periode. Je kan het direct afbetalen, binnen je rekeningtermijn of 'later' als je voor later gaat word daar bij mij 20% rente over berekent.. Auch. Nou was ik dat toch niet van plan maar wel prijzig.
Wel handig hoe alles goed samen werkt met Apple Pay, de Wallet app en de locatie notificaties.. De cash back word ook direct toegevoegd aan je Apple Cash kaart die je dan ook weer kan gebruiken in Apple Pay.
Verwijderd
Dit topic is vrij algemeen qua kaartmerken en is specifiek gericht op Apple Pay.ex87 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:11:
Niks off-topic aan, mocht de kaart ooit naar NL komen dan heb je alvast wat persoonlijke gebruikers ervaring. Mocht je het toch niet interssant vinden verplicht niemand je de post te lezen
Als je jouw ervaring over de Apple Card wil delen, dan is een los topic wel aanbevelenswaardig. Zie ook de losse topics over N26, Monese, Bunq, Openbank en nog meer.
Ok, ook goed dan hou ik mijn informatie voor me voortaan rond de Apple card die gebouwd is op en rond het Apple Pay ecosysteem 
Wat dat betreft mis ik NL wel, 1 op de 5 winkels accepteert misschien Apple Pay hier, de rest is echt alleen over the counter creditcard.
Wat dat betreft mis ik NL wel, 1 op de 5 winkels accepteert misschien Apple Pay hier, de rest is echt alleen over the counter creditcard.
En volgens het bericht van ING pas vanaf 1 april:thunder8 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:14:
[...]
Volgens dit bericht in dit topic: MelvinW in "[Apple Pay] Ervaringen & Discussie" dus ergens rond begin maart.
Het verschil is dat 1 maart de wijziging van de creditcard voorwaarden is en 1 april die voor betalen met je mobiel en Apple Pay. Dat laatste is een beetje raar aangezien per 1 maart ook de tarieven van de pakketten wijzigen en het bericht waar je naar linkt laat zien dat Apple Pay in de voorwaarden voor de creditcards voorkomt.Vanaf 1 april wijzigen de voorwaarden voor Mobiel betalen en Apple Pay.
Het had qua communicatie dus wel iets duidelijker gemogen.
[ Voor 32% gewijzigd door ppl op 01-02-2020 17:10 ]
Voorwaarden zeggen ook niet zoveel. Hooguit dat ze iets vanaf die datum kunnen invoeren, meer niet.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Drank -en snoep automaten werken bij ons perfect met Apple Pay :-)
In het vliegtuig werkte het ook zonder problemen. Verbaasde mij een beetje eerlijk gezegd.
Ligt ook een beetje aan de cardvendor volgens mij. Als de terminal offline is laten sommige hun pasjes helemaal niets doen, terwijl anderen een paar honderd euro buffer lijken te verstrekken.Hooli-gan schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:45:
In het vliegtuig werkte het ook zonder problemen. Verbaasde mij een beetje eerlijk gezegd.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Er is een update van de ICS app en ze ondersteunen eindelijk biometrische unlock. Nu nog Pay, maar dat zal nog wel even op zich laten wachten. Mijn hoop is nu gericht op ondersteuning van Pay door AmEx.
[ Voor 3% gewijzigd door iSchel op 04-02-2020 17:16 ]
Verwijderd
We hebben al een tijdje Apple Pay waar ik erg blij mee ben (met mijn horloge en telefoon en online makkelijk betalingen doen)
Maar in het buitenland heb je ook Apple Pay Cash. Wat houdt dit in en waarom hebben we dit niet in Nederland? Vroeg het me vooral af omdat ik dacht dat Apple Pay Cash Vooral bedoeld was om geld naar elkaar over te maken. Maar is dat een hele andere infrastructuur dat het niet tegelijk kwam met Apple Pay? Of zijn onze betaalverzoek systemen superieur?(tikkie en betaalverzoek van ING)
Maar in het buitenland heb je ook Apple Pay Cash. Wat houdt dit in en waarom hebben we dit niet in Nederland? Vroeg het me vooral af omdat ik dacht dat Apple Pay Cash Vooral bedoeld was om geld naar elkaar over te maken. Maar is dat een hele andere infrastructuur dat het niet tegelijk kwam met Apple Pay? Of zijn onze betaalverzoek systemen superieur?(tikkie en betaalverzoek van ING)
Apple Cash is alleen voor ingezetenen van de Verenigde Staten.Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:15:
We hebben al een tijdje Apple Pay waar ik erg blij mee ben (met mijn horloge en telefoon en online makkelijk betalingen doen)
Of het later internationaal wordt uitgerold is mij nog niet bekend.
Voor Revolut heb ik nu ook een fysieke Maestro kaart.
Deze kon ik direct toevoegen aan Apple Pay en ook direct gebruiken zonder de fysieke pas te activeren.
Voor diegenen die ook een Game Mania-klantenpas hebben: je kan deze nu toevoegen aan je Wallet door naar https://www.gamemania.nl/Account/LoyaltyCard te gaan. Je ziet dan ook hoeveel Coins je hebt en je krijgt een melding als je in XP stijgt.
Deze kon ik direct toevoegen aan Apple Pay en ook direct gebruiken zonder de fysieke pas te activeren.
Voor diegenen die ook een Game Mania-klantenpas hebben: je kan deze nu toevoegen aan je Wallet door naar https://www.gamemania.nl/Account/LoyaltyCard te gaan. Je ziet dan ook hoeveel Coins je hebt en je krijgt een melding als je in XP stijgt.
Ik weet niet of je bij de ABN zit, maar daar kan je de creditcard gewoon in je ABN Amro Bankieren app toevoegen. Scheelt mij weer een app die eigenlijk helemaal niets toevoegt.iSchel schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:10:
Er is een update van de ICS app en ze ondersteunen eindelijk biometrische unlock. Nu nog Pay, maar dat zal nog wel even op zich laten wachten. Mijn hoop is nu gericht op ondersteuning van Pay door AmEx.
Maar ICS moet eens opschieten met het ondersteunen van Apple Pay. Als ABN het kan, dan moet ICS het ook kunnen. Het is immers een dochteronderneming.
Ik zit niet bij ABN, maar heb een ANWB Creditcard die ook via ICS loopt. Ben het eens dat ze moeten opschieten met Pay ondersteuning, maar ik verwacht dat AmEx (die heb ik ook) eerder zal zijn daarmee.GioStyle schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:48:
[...]
Ik weet niet of je bij de ABN zit, maar daar kan je de creditcard gewoon in je ABN Amro Bankieren app toevoegen. Scheelt mij weer een app die eigenlijk helemaal niets toevoegt.
Maar ICS moet eens opschieten met het ondersteunen van Apple Pay. Als ABN het kan, dan moet ICS het ook kunnen. Het is immers een dochteronderneming.
Als je je creditcard van ICS / ABN Amro online gebruikt heb je een app nodig om je security code (e-code) te genereren bij betalingen.GioStyle schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:48:
[...]
Ik weet niet of je bij de ABN zit, maar daar kan je de creditcard gewoon in je ABN Amro Bankieren app toevoegen. Scheelt mij weer een app die eigenlijk helemaal niets toevoegt.
Verder kijk ik de 'stats' idd in de ABN app zelf.
Die e-code kan je ook per sms laten sturen. Zo doe ik het al jaren.NoFearWizz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:49:
[...]
Als je je creditcard van ICS / ABN Amro online gebruikt heb je een app nodig om je security code (e-code) te genereren bij betalingen.
Verder kijk ik de 'stats' idd in de ABN app zelf.
Ah ok, sinds dat de e-code er is heb ik die app al, dus geen idee eigenlijkGioStyle schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:11:
[...]
Die e-code kan je ook per sms laten sturen. Zo doe ik het al jaren.
Ik gebruik sinds juli vorig jaar Apple Pay, ook op m’n iWatch. Nu kreeg ik vanmorgen om 9:45, uit het niets een smsje van ING:
Dit is je code om Apple Pay te activeren: XXXxX. Die werkt 30 minuten. Belangrijk: deel de code niet met anderen.
Echt van ING zelf: zit verder ook geen malafide link bij oid. Hoe kan dit? Is er iemand die verkeerd tel. Gebruikt? Of is er een hackpoging? Wat niet zou kunnen want ik heb geen bericht gekregen van ING met verzoek om in te loggen op Mijn ING.
Moet ik me zorgen maken en ING hier voor bellen?
Dit is je code om Apple Pay te activeren: XXXxX. Die werkt 30 minuten. Belangrijk: deel de code niet met anderen.
Echt van ING zelf: zit verder ook geen malafide link bij oid. Hoe kan dit? Is er iemand die verkeerd tel. Gebruikt? Of is er een hackpoging? Wat niet zou kunnen want ik heb geen bericht gekregen van ING met verzoek om in te loggen op Mijn ING.
Bij twijfel altijd de bank raadplegen.SuperCrisz schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:51:
Ik gebruik sinds juli vorig jaar Apple Pay, ook op m’n iWatch. Nu kreeg ik vanmorgen om 9:45, uit het niets een smsje van ING:
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
ik had in de tijd dat je deze post schreef al lang de ING Klantenservice gebeldSuperCrisz schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:51:
Banken sturen geen sms met codes uit zichzelf…SuperCrisz schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:51:
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
*snip* flameSuperCrisz schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:51:
En om je vraag te beantwoorden, iemand heeft per ongeluk een cijfer verkeerd ingetikt en daardoor heb jij een sms van ING gekregen.
Niets van aantrekken.
[ Voor 9% gewijzigd door Daedalus op 23-02-2020 14:02 ]
Niet specifiek voor dit geval maar in z’n algemeenheid. Een SMS’je met als afzender ING of een bepaald telefoonnummer. Is never te nooit “Echt van xy zelf” SMS is zo makkelijk te spoofen.
https://sendsms.global/blog/sms-spoofing/
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Goed om te weten! 👍🏻fsfikke schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:25:
[...]
Niet specifiek voor dit geval maar in z’n algemeenheid. Een SMS’je met als afzender ING of een bepaald telefoonnummer. Is never te nooit “Echt van xy zelf” SMS is zo makkelijk te spoofen.
Kan wel via een omweg met de gratis Curve card, deze heeft apple pay. Werkt prima met mijn ANWB CCiSchel schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:10:
*snip* geen referrals
[ Voor 16% gewijzigd door Daedalus op 23-02-2020 14:57 ]
Dat klopt dus niet,zeker de ING gebruikt SMS als 2fa.fsfikke schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:25:
[...]
groeten
Maar met de ABN Amro app kun je geen e-Code genereren, daar heb je toch echt de Creditcard app voor nodig.GioStyle schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:48:
[...]
ASS-Ware schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:09:
[...]
Maar met de ABN Amro app kun je geen e-Code genereren, daar heb je toch echt de Creditcard app voor nodig.
GioStyle schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:11:
[...]
Die e-code kan je ook per sms laten sturen. Zo doe ik het al jaren.
Ik heb daar wel eens van gehoord, maar nog nooit die optie gezien.Die e-code kan je ook per sms laten sturen. Zo doe ik het al jaren.
Er wordt om een e-code gevraagd en ik heb nooit een sms optie gezien.
Is dat misschien alleen mogelijk als je de app nooit hebt geactiveerd?
ASS-Ware schreef op zondag 23 februari 2020 @ 23:29:
[...]
Ik heb daar wel eens van gehoord, maar nog nooit die optie gezien.
Er wordt om een e-code gevraagd en ik heb nooit een sms optie gezien.
Is dat misschien alleen mogelijk als je de app nooit hebt geactiveerd?
Laatste alinea. Overigens is dit mijn laatste reactie hierover, heeft niets van doen met Apple Pay.Paying online with your credit card – here’s how it works
Making a payment online is only a question of filling in a few details.
Your credit card number. This is the 16-digit number on the front of your card.
The expiry date of your card, first the month, then the year.
The three-digit number on the back of your card. If you have Visa, this is called CVV code. The Mastercard has a CVC code.
And an extra check (3D Secure). This can be an e-Code generated with the ICS App for ABN AMRO creditcards. If you don't have the app. You have to enter a password and SMS code.
Hier ook in gebruik met de Rabo CC, werkt idd primaRinuX schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:05:
[...]
Kan wel via een omweg met de gratis Curve card, deze heeft apple pay. Werkt prima met mijn ANWB CC
[mbr]*snip* geen referrals[/]
Wat een verschil als een tijdje met een ATV4K werkt en dan een ATVHD gebruikt, traaaaaag !
Hoort dit wel in dit topic?Albert020 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 17:52:
Wat een verschil als een tijdje met een ATV4K werkt en dan een ATVHD gebruikt, traaaaaag !
Ja zie het, deze hoort hier idd niet thuis, ....
[ Voor 26% gewijzigd door Albert020 op 29-02-2020 18:10 ]
Je hebt ‘m toch wel met Apple Pay gekocht?!Albert020 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:04:
[...]
Waarom niet, als mensen de keuze maken om een HD te nemen ipv 4K model weten ze dat deze trager is !
Goed, qua inhoudelijke bijdrage verwaarloosbaar maar ik wil gewoon even delen dat ik Apple Pay echt rete handig vind! Sinds dag 1 nog nooit problemen mee gehad en altijd feilloos kunnen betalen met mijn iPhone en Apple Watch! Heerlijk, aldus een tevreden gebruiker.
Nu nog mij OV-chip kaart in wallet kunnen gebruiken...
Nu nog mij OV-chip kaart in wallet kunnen gebruiken...
waarschijnlijk al wel bekend maar, ik heb de functie bij de introductie van Apple Pay meteen uit gezet:
Als tip voor de Apple Pay users met een Apple Watch, zet "Unlock Watch with iPhone" uit!!
Als iemand je watch jat, en jij unlockt je telefoon om je watch te zoeken of te blokkeren en zij hebben het horloge omgedaan is deze daarna unlocked alsof jij hem zelf om hebt. Daarna kan de dief er gewoon mee betalen.
Als tip voor de Apple Pay users met een Apple Watch, zet "Unlock Watch with iPhone" uit!!
Als iemand je watch jat, en jij unlockt je telefoon om je watch te zoeken of te blokkeren en zij hebben het horloge omgedaan is deze daarna unlocked alsof jij hem zelf om hebt. Daarna kan de dief er gewoon mee betalen.
Maar waarschijnlijk unlock je jouw telefoon om in de bank app ApplePay uit te zetten.NoFearWizz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:28:
waarschijnlijk al wel bekend maar, ik heb de functie bij de introductie van Apple Pay meteen uit gezet:
Kortom de dief moet dan in 10 seconden een winkel in rennen en iets kunnen kopen.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Volgens mij klopt dit niet helemaal, dit is alleen als de "Watch" met een bluetooth verbinding in de buurt is?NoFearWizz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:28:
Give 2 Get
Als zij zelf een skim / mobielpin apparaat bij zich hebben zijn ze in 1á2 seconden klaar. Het kan natuurlijk ook zijn dat je nog niet doorhebt dat je watch weg is, en dat je wel je telefoon pakt om iets te checken en daarmee je watch unlockt (om de pols van iemand anders) zonder het te weten.magic_nl schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:57:
[...]
Maar waarschijnlijk unlock je jouw telefoon om in de bank app ApplePay uit te zetten.
Kortom de dief moet dan in 10 seconden een winkel in rennen en iets kunnen kopen.
Deze mensen blijven rond jouw hangen tot jij de watch unlockt, en daarna kunnen ze weg. Of hebben ze via een skim / mobielpin apparaat al geld afgeschreven.Runescom schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:04:
[...]
Volgens mij klopt dit niet helemaal, dit is alleen als de "Watch" met een bluetooth verbinding in de buurt is?
Je kijkt te veel films. Ja, het gebeurd wel dat er wel eens een horloge hier, een telefoon daar wordt gejat, maar de vraag is in hoeverre je in een angstcultuur moet leven dat dit jou zal overkomen?NoFearWizz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:44:
[...]
Als zij zelf een skim / mobielpin apparaat bij zich hebben zijn ze in 1á2 seconden klaar. Het kan natuurlijk ook zijn dat je nog niet doorhebt dat je watch weg is, en dat je wel je telefoon pakt om iets te checken en daarmee je watch unlockt (om de pols van iemand anders) zonder het te weten.
[...]
Deze mensen blijven rond jouw hangen tot jij de watch unlockt, en daarna kunnen ze weg. Of hebben ze via een skim / mobielpin apparaat al geld afgeschreven.
Ik laat me in ieder geval niet gek maken.
Het is natuurlijk aan jezelf, maar het kan best zijn dat de bank als het gebeurd moeilijk gaat doen. Want je watch was immers zonder code te unlocken na het afdoen/verliezen.Tartarus schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:02:
[...]
Je kijkt te veel films. Ja, het gebeurd wel dat er wel eens een horloge hier, een telefoon daar wordt gejat, maar de vraag is in hoeverre je in een angstcultuur moet leven dat dit jou zal overkomen?
Ik laat me in ieder geval niet gek maken.
Bijvoorbeeld in zulke situaties
YouTube: Pas op met Apple Pay op je horloge! (Consumentenbond)
Ik ben me bewust van deze scenario’s. Ook wel eens een poging daartoe op mijzelf meegemaakt, met een klassieke horloge.NoFearWizz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:45:
[...]
Het is natuurlijk aan jezelf, maar het kan best zijn dat de bank als het gebeurd moeilijk gaat doen. Want je watch was immers zonder code te unlocken na het afdoen/verliezen.
Bijvoorbeeld in zulke situaties![]()
YouTube: Pas op met Apple Pay op je horloge! (Consumentenbond)
Maar ik weiger om functionaliteit uit te schakelen omdat er wellicht misbruik van gemaakt zou kunnen worden. Alertheid is er in meerdere gradaties
Ik heb het wel uit staan. Zie geen reden om het aan te hebben staan. Zodra je je horloge omdoet dan toets je even de pincode in. Daarna kun je hem ongelimiteerd gebruiken tot ie weer van je pols gaat. Better safe than sorry.
Precies, dat.Hooli-gan schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:08:
Ik heb het wel uit staan. Zie geen reden om het aan te hebben staan. Zodra je je horloge omdoet dan toets je even de pincode in. Daarna kun je hem ongelimiteerd gebruiken tot ie weer van je pols gaat. Better safe then sorry.
Ik vind het ook helemaal niet logisch dat het ontgrendelen van mijn telefoon ook mijn horloge vrijgeeft. Mijns inziens moet dat een opt-in keuze zijn, geen opt-out (zoals nu het geval is).
thAn sorry
Sorry. Fixed
Nog even ter aanvulling, voor mensen die zeggen “dat gebeurt mij niet”, of “dat merk je toch”. Geloof me, je merkt of voelt helemaal niks. Ik ben een keer in een ver verleden gerold van mijn portemonnee. Daar heb ik niets van meegekregen tot ik ergens wilde gaan betalen.
[ Voor 46% gewijzigd door Bulligan op 02-03-2020 13:05 ]
+1 voor het niet automatisch unlocken van de Watch. Om meerdere redenen, niet alleen Apple Pay, een onprettig en slecht idee om hem automagisch te laten unlocken.
Overigens is dat handmatig unlocken ook niet waterdicht, daar niet van. Maar wel veiliger tenzij je hem heel vaak opnieuw moet unlocken en daarmee je code afkijken makkelijker is.
Overigens is dat handmatig unlocken ook niet waterdicht, daar niet van. Maar wel veiliger tenzij je hem heel vaak opnieuw moet unlocken en daarmee je code afkijken makkelijker is.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Idd is code ook niet water dicht, maar ik unlock hem 's ochtends bij omdoen 1x en daarna niet meer nodig. Dus afkijken zal niet zo snel gebeuren.WhatsappHack schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 02:05:
+1 voor het niet automatisch unlocken van de Watch. Om meerdere redenen, niet alleen Apple Pay, een onprettig en slecht idee om hem automagisch te laten unlocken.
Als je je horloge vaak af doet is het mss niet heel fijn als je steeds een code moet invoeren. Maar ik heb mijn horloge gewoon de hele dag om, dus 1x unlocken in de ochtend is geen issue.
Gisteren nog een grappig momentje gehad in de supermarkt.
Ik sta in de rij voor de kassa, voor mij staat iemand die met zijn android telefoon wilt betalen. Een hoop geknoei en gepiel, maar het betalen wilde niet lukken. Uiteindelijk ging diegene zonder de boodschappen maar weg.
Vervolgens kom ik met mijn Apple watch: Bliep, klaar!
Je kunt over Apple zeggen je wil, maar ze hebben het wel goed voor elkaar met Apple Pay.
Ik sta in de rij voor de kassa, voor mij staat iemand die met zijn android telefoon wilt betalen. Een hoop geknoei en gepiel, maar het betalen wilde niet lukken. Uiteindelijk ging diegene zonder de boodschappen maar weg.
Vervolgens kom ik met mijn Apple watch: Bliep, klaar!
Je kunt over Apple zeggen je wil, maar ze hebben het wel goed voor elkaar met Apple Pay.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Nee, lente of zomer. Antwoord van Apple aan Bright. Geen antwoord specifiek van ING.diotav schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:11:
Begin maart en nog geen woord van de ING over een CC uitrol?
https://www.bright.nl/nie...-met-creditcard-nederland
Net voor of in de zomer volgens onemorething https://www.onemorething....ay-nederland-creditcards/ed1703 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:43:
[...]
Nee, lente of zomer. Antwoord van Apple aan Bright. Geen antwoord specifiek van ING.
https://www.bright.nl/nie...-met-creditcard-nederland
ehhhh..HOI
Weer zo’n artikel waar niks in staat.krizzziz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:29:
[...]
Net voor of in de zomer volgens onemorething https://www.onemorething....ay-nederland-creditcards/
ING heeft tenminste al Apple Pay!diotav schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:11:
Begin maart en nog geen woord van de ING over een CC uitrol?
De SNS bank moet nog steeds gesprekken plannen met Apple over een mogelijke introductie

Mijn boefje is liev!
Dat ze er minder haast mee hebben snap ik ergens wel. Kost ze alleen maar geld (want Apple doet het echt niet gratis en wij betalen er ook niets extra voor) en ze hebben al Apple Pay dus marketing technisch valt er ook weer niet zo veel winst te halen. Behalve net voor de zomervakanties beginnen want dan kunnen ze reclame maken met 'op vakantie met apply pay creditcards'. Zal me niets verbazen dat in mei/begin juni het er ineens is.
En ten opzichte van contactloos betalen win je nou ook niet erg veel meer. We hebben het hier qua betalingsmogelijkheden gewoon te goed
Yep.... helaas. Het blijft stil...JB schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:45:
De SNS bank moet nog steeds gesprekken plannen met Apple over een mogelijke introductie![]()

Weet niet of het hier hoort, maar hebben anderen wellicht ook problemen met toevoegen van ABN passen in apple pay?
Volgens mij is dat een ervaring toch? Dus dan zou het hier thuis horen.sderooij schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:46:
Weet niet of het hier hoort, maar hebben anderen wellicht ook problemen met toevoegen van ABN passen in apple pay?
Er zijn in het verleden wel mensen geweest met problemen, heb je je mobiele nummer goed in je abn amro account staan? Anders kan dat problemen geven met activeren.
Hmm... foutmelding bij het betalen vanmorgen met Apple Pay. Idem bij het wisselen naar een andere betaalpas in wallet-app. Meer mensen last van die (ook) bij Rabobank zitten of uberhaupt Apple Pay hebben?
Dit is de reden, dat ik altijd mijn betaalpassen mee blijf nemen...
Yes hier ook problemen met (Rabobank) pas in Apple Pay.ddZ schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:37:
Hmm... foutmelding bij het betalen vanmorgen met Apple Pay. Idem bij het wisselen naar een andere betaalpas in wallet-app. Meer mensen last van die (ook) bij Rabobank zitten of uberhaupt Apple Pay hebben?
Gisteren sinds tijden een ongemakkelijk momentje omdat ik alleen iPhone bij me had en geen fysieke bankpas. Retour pinnen (als je wat terugbrengt) bij de Hornbach werkt helaas nog niet contactloos.
@ddZ & @PF96 Hier ook problemen met Rabobankt. Krijg melding op de betaalterminal "ongeldige pas". Rond 10u en net weer... toch blij dat ik mijn fysieke pas ook nog bij me heb.
Ik zie dat er wel veel verstoringen zijn, maar mijn fysieke pas werkt gelukkig nog:
https://allestoringen.nl/storing/rabobank/
https://allestoringen.nl/storing/pin/
Ik zie dat er wel veel verstoringen zijn, maar mijn fysieke pas werkt gelukkig nog:
https://allestoringen.nl/storing/rabobank/
https://allestoringen.nl/storing/pin/
[ Voor 32% gewijzigd door iMars op 10-03-2020 12:23 ]
Ik had net ook 2 keer een melding dat de betaling met applepay (rabo) niet geaccepteerd werd, en toen ik mijn normale rabopas probeerde kreeg ik de melding ongeldige pas. Bij de 2e keer werd het wel geaccepteerd.
Hier ook met de Rabobank pas melding GEWEIGERD tot 3 keer toe. Toen maar mijn bankpas gepakt. Dat ging goed. Maar die staat nog niet bij de afschrijvingen van mijn rekening. Het lijkt dus een Rabo dingetje.
De Rabobank meldt op Twitter ook dat er problemen zijn.
De Rabobank meldt op Twitter ook dat er problemen zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door pacificocean op 10-03-2020 12:57 ]
Het is een Rabodingetje inderdaad, ING op dezelfde telefoon werkt bij mij wel. Klantenservice geeft aan dat ze een storing met pinnen hebben, waar ook Apple Pay onder valt.
nieuws: Rabobank-klanten kunnen niet pinnen of contactloos betalen
Heeft dus niets met Apple Pay te maken.
[ Voor 11% gewijzigd door GioStyle op 10-03-2020 13:30 ]
Oh, dat is dan denk ik iets van Hornbach. Bij de Gamma werkte het retourpinnen prima op mijn Watch!amphora schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:27:
Gisteren sinds tijden een ongemakkelijk momentje omdat ik alleen iPhone bij me had en geen fysieke bankpas. Retour pinnen (als je wat terugbrengt) bij de Hornbach werkt helaas nog niet contactloos.
Vond het anders wel toevallig dat ik 3x achter elkaar niet kon betalen met mijn Apple Pay, maar dat mijn pas daarna wel geaccepteerd werd met contactloos betalen ....GioStyle schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:29:
nieuws: Rabobank-klanten kunnen niet pinnen of contactloos betalen
Hier hetzelfde, normale bankpas geen probleem en deed het meteeniMars schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:25:
[...]
Vond het anders wel toevallig dat ik 3x achter elkaar niet kon betalen met mijn Apple Pay, maar dat mijn pas daarna wel geaccepteerd werd met contactloos betalen ....
Bij Praxis al twee keer retourpinnen gedaan met de Apple Watch!amphora schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:27:
Ik kon in de supermarkt ook weer betalen met mn telefoon
Mijn Apple pay werd gister ook geweigerd (Rabo). Daarna maar de fysieke pas in de pinautomaat gedaan en de pincode ingetoetst. Dat was een tijd geleden zeg. Het rare is dat die transactie nog steeds niet is afgeschreven van mijn saldo ....
Vorige week overgestapt van de iphone x naar de iphone 11 pro. Rabo app en apple pay opnieuw geactiveerd, nu valt het me op dat ik na betaling geen melding meer krijg op iphone en als ik kijk bij laatste transacties dan staat daar ook niets. Bij de wallet app staan toon geschiedenis en sta meldingen toe beide aan. Bij berichtgeving staat voor de bankieren app toon meldingen aan en in de rabo app zelf staan ook de meldingen aan. Hebben meer mensen hier lats van ?
Zet even alle meldingen en toon geschiedenis uit en aan.edebee schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:20:
Vorige week overgestapt van de iphone x naar de iphone 11 pro. Rabo app en apple pay opnieuw geactiveerd, nu valt het me op dat ik na betaling geen melding meer krijg op iphone en als ik kijk bij laatste transacties dan staat daar ook niets. Bij de wallet app staan toon geschiedenis en sta meldingen toe beide aan. Bij berichtgeving staat voor de bankieren app toon meldingen aan en in de rabo app zelf staan ook de meldingen aan. Hebben meer mensen hier lats van ?
Misschien triggert dat wat.
Ben ik de enige die bijna dagelijks opnieuw moet inloggen in de NPO Start app?
Oops.
Oops.
[ Voor 8% gewijzigd door amphora op 18-03-2020 09:38 ]
Uhm, dit is het Apple Pay topic… 🤷🏻amphora schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:54:
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Je kunt hiervoor beter een nieuw topic starten (met wat meer informatie).amphora schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:54:
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik ben momenteel wel erg blij dat ApplePay momenteel voor veel banken/mensen werkt. Hierdoor hoeven in deze spannende tijd in ieder geval geen terminals aan te raken of cash geld over en weer te geven.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ik ben gestopt met wachten en wij gaan overstappen op de ABN. We hebben de Rabo en ABN naast elkaar gehad en vinden de ABN veruit het duidelijkst qua app en mogelijkheden. De Rabo app is volgens mij iets van web based en vinden wij voor geen meter werken (traag, onoverzichtelijk en vreemde pop-up schermen). Naast de ABN bankieren app ook nog Grip geïnstalleerd en dat werkt ook verrassend goed met handige extra's.JB schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:45:
[...]
ING heeft tenminste al Apple Pay!
De SNS bank moet nog steeds gesprekken plannen met Apple over een mogelijke introductie![]()
Ik wil gewoon duidelijkheid zodat ik keuze kan maken om alles om te zetten of niet. Er lopen bij mij nog meer zaken via SNS. Ik gebruik al lang Apple Pay maar als het niet komt bij SNS dan ga ik definitief weg. Wordt vervelend dat eenduidigheid achterwege blijft.jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:32:
[...]
Ik ben gestopt met wachten en wij gaan overstappen op de ABN. We hebben de Rabo en ABN naast elkaar gehad en vinden de ABN veruit het duidelijkst qua app en mogelijkheden. De Rabo app is volgens mij iets van web based en vinden wij voor geen meter werken (traag, onoverzichtelijk en vreemde pop-up schermen). Naast de ABN bankieren app ook nog Grip geïnstalleerd en dat werkt ook verrassend goed met handige extra's.
Mijn boefje is liev!
Dat vind ik echt het beste van Apple Pay, ik houd mijn telefoon of horloge bij de terminal, en hoef dus geen pincode in te typen.thunder8 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:15:
Ik ben momenteel wel erg blij dat ApplePay momenteel voor veel banken/mensen werkt. Hierdoor hoeven in deze spannende tijd in ieder geval geen terminals aan te raken of cash geld over en weer te geven.
Ik heb ING weer eens feedback gegeven: ik heb drie pasjes van ING in de Wallet en het is geen doen om er snel bij het afrekenen achter te komen welke pas ik nodig heb.
Bunq heeft dat beter voor elkaar, daar kies je de kleur van de bovenkant van de pas. Ideaal.
Bunq heeft dat beter voor elkaar, daar kies je de kleur van de bovenkant van de pas. Ideaal.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
ING zal de introductie van de creditcard met Apple Pay wel hebben uitgesteld totdat we weer op vakantie kunnen denk ik zo?
Misschien wel, misschien. Daarnaast kan het zomaar zijn dat ze het uitrollen op dezelfde datum als toen ze nog de exclusiviteit hadden. Dus ergens in Juni.Faxmachine079 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:34:
ING zal de introductie van de creditcard met Apple Pay wel hebben uitgesteld totdat we weer op vakantie kunnen denk ik zo?
Het blijft het grote gokken.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Zonder dat ik iets aan me wallet heb gedaan, waren vandaag mijn 2 ING bankpassen uit mijn wallet. Ook op mijn Apple Watch. Moest de pasjes via de ING app opnieuw toevoegen. Eerste keer dat ik dit meemaak. Raar hoor.
ehhhh..HOI
Hé interessant, een Apple Pay topic. Ik werk voor een bank in een "digital payment" team, als projectleider voor een platform dat Apple Pay (en Google/Samsung/Fitbit/Garmin Pay) mogelijk maakt.
We zien inderdaad ook een enorme stijging in het aantal registraties sinds het corona virus. Veel van de banken zetten er ook volop in. Op dit moment zijn we bezig met een project dat het mogelijk maakt om te betalen met een nieuwe kaart die fysiek nog in fabricatie is (bijvoorbeeld als je huidige kaart verloren/gestolen is).
Ik ga dit topic eens verder doorlezen.
We zien inderdaad ook een enorme stijging in het aantal registraties sinds het corona virus. Veel van de banken zetten er ook volop in. Op dit moment zijn we bezig met een project dat het mogelijk maakt om te betalen met een nieuwe kaart die fysiek nog in fabricatie is (bijvoorbeeld als je huidige kaart verloren/gestolen is).
Ik ga dit topic eens verder doorlezen.
[ Voor 3% gewijzigd door FreeShooter op 24-04-2020 11:20 ]
Nieuwe iPhone (SE), yay en zo. Apply Pay kaart opnieuw activeren.
Telefoon nummer bank e.d. Al gezocht en gevonden in dit topic (pagina ~36) dat je de kaart moet verwijderen, opnieuw opstarten, SMS etc.
Transactiegeschiedenis wordt ook verwijderd, niet omheen te gaan? Je kunt het altijd zien online met internetbankieren ofc maar ff checken, dit weekend nog geen haaast.
Telefoon nummer bank e.d. Al gezocht en gevonden in dit topic (pagina ~36) dat je de kaart moet verwijderen, opnieuw opstarten, SMS etc.
Transactiegeschiedenis wordt ook verwijderd, niet omheen te gaan? Je kunt het altijd zien online met internetbankieren ofc maar ff checken, dit weekend nog geen haaast.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc