Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 15:25
FreeShooter schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:10:
Hé interessant, een Apple Pay topic. Ik werk voor een bank in een "digital payment" team, als projectleider voor een platform dat Apple Pay (en Google/Samsung/Fitbit/Garmin Pay) mogelijk maakt.

We zien inderdaad ook een enorme stijging in het aantal registraties sinds het corona virus. Veel van de banken zetten er ook volop in. Op dit moment zijn we bezig met een project dat het mogelijk maakt om te betalen met een nieuwe kaart die fysiek nog in fabricatie is (bijvoorbeeld als je huidige kaart verloren/gestolen is).

Ik ga dit topic eens verder doorlezen.
Ik hoop vurig dat een van de banken die ‘volop inzetten’ de SNS bank is. Al jaren trouwe en tevreden klant, maar op gebied innovaties is het tempo er een beetje uit.

Goed om te lezen dat je je begeeft op dit forum. Input uit de praktijk is waardevol 😉

Jij werkt toevallig niet voor de SNS bank/Volksbank? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:36
austin_77 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:12:
[...]Ik hoop vurig dat een van de banken die ‘volop inzetten’ de SNS bank is. Al jaren trouwe en tevreden klant, maar op gebied innovaties is het tempo er een beetje uit.
Nou, inderdaad, het zag er even hoopgevend uit. Maar nu is het al weer een tijd erg stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CD130nl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-06 20:50
Anoniem: 1320814 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:01:
Hi,

Na een herinstallatie van mijn MBP (2019, Touch ID) werkt Apple Pay niet meer. Als ik mijn ING-pas wil toevoegen dan krijg ik de melding ''kaart toevoegen mislukt''.

Volgens ING werkt en staat alles goed. Een nieuwe betaalkaart toevoegen aan mijn iPhone lukt wel.
Volgens Apple zijn er geen problemen bekend en hoort ING niet te werken op mijn MBP omdat het Maestro-passen zijn. Omdat ik in het verleden wel mijn ING-pas heb kunnen toevoegen twijfel ik of aan Apple of aan mijzelf.

Nu wil ik even dubbelchecken of dat laatste klopt: werkt Apple Pay niet op de Macbook Pro (of Mac generiek) met ING? De Apple support pagina lijkt te suggereren dat het gewoon zou moeten werken.
Hier echt precies hetzelfde probleem. Vandaag een backup terug gezet vanuit TM en nu loop ik ook tegen bovenstaande aan.... Inmiddels iemand al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NayoNL
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08-2020
CD130nl schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:20:
[...]

Hier echt precies hetzelfde probleem. Vandaag een backup terug gezet vanuit TM en nu loop ik ook tegen bovenstaande aan.... Inmiddels iemand al een oplossing gevonden?
Ja! SMC-reset was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CD130nl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-06 20:50
Thx voor je reactie @NayoNL !! M'n notificatie instellingen stonden niet goed, dus zie hem nu pas... Ben zelf gek genoeg tot een andere oplossing gekomen. Waarschijnlijk zijn daarbij niet alle stappen noodzakelijk:

1. Instelingen > Internet account: Behalve de gekoppelde iCloud account heb ik de andere iCloud accounts op inactief gezet door alle opties (als contacten, mail enz) uit te schakelen. Alleen bij de gekoppelde account hield ik deze ingeschakeld.
2. Instellingen > Taal en Regio: Regio naar Italië gezet.
3. Herstart
4. Instellingen > Wallet en Apple Pay: Toevoegen van kaarten opnieuw getest, zonder error!
5. Instellingen > Taal en Regio: Regio terug naar Nederland gezet.
6. Herstart
7. Instellingen > Wallet en Apple Pay: Kaarten definitief toegevoegd
8: Instelingen > Internet account: account terug gezet.

Geen idee wat bovenstaande eventueel met een SMC-reset te maken heeft..., maar het heeft voor mij gewerkt gelukkig. Kwam tot dit idee na het lezen van meerdere gebruikers die ditzelfde met hun iPhone hebben gedaan nadat het koppelen van de kaarten niet lukte. Er lijkt dus ergens bij Apple iets niet helemaal lekker te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:41
Vorkie schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:09:
[...]

Klopt, staat er ook in het klein onder :-)

Betaal methodes onder Apple Pay worden gebruikt voor aankopen van gezinsleden oid

Je kan Apple Pay ook niet naar onderen zetten :)
Is er al een oplossing?
Werkt het als elk gezinslid Apple Pay selecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ronvgs schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:05:
[...]

Is er al een oplossing?
Nee ApplePay is zo te zien echt alleen jijzelf.

Het gezin gebruikt de creditcard e/o Paypal bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weboo7
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-11-2022
Ik had voorheen een iPhone se en daar werkte Apple pay prima. Sinds kort een iPhone xr en daar krijg ik bij AH steeds melding ‘betaling geweigerd’. iOS ge-update, Apple pay is via ing geactiveerd, iPhone aan en uitgezet, maar tot nu toe geen succes. Vraag is of dit ligt aan iPhone, ing of appie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
weboo7 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:47:
Ik had voorheen een iPhone se en daar werkte Apple pay prima. Sinds kort een iPhone xr en daar krijg ik bij AH steeds melding ‘betaling geweigerd’. iOS ge-update, Apple pay is via ing geactiveerd, iPhone aan en uitgezet, maar tot nu toe geen succes. Vraag is of dit ligt aan iPhone, ing of appie......
Werkt Apple Pay bij andere winkels, tankstations, boekhandel ed wel?

Als het daar wel werkt ligt het probleem bij AH (misschien alleen bij die terminal bij die winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
weboo7 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:47:
Zoals Haga schrijft, ligt meestal aan de terminal, hier doet hij het ook bijna nooit bij AH en Jumbo, bij alle andere winkels geen enkel probleem.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-07 21:48
Probeerde vandaag voor t eerst te betalen met mijn AW 5 bij de Dekamarkt.

Is er een speciale manier hoe je het horloge bij de terminal houdt?
De draadloze ontvanger zat bij het apparaat aan de zijkant dus een lastige plek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@MarioMark1541 Tsja, soms zul je je pols wellicht een stukje moeten (ver)draaien...... Try and find out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

austin_77 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:12:
[...]

Ik hoop vurig dat een van de banken die ‘volop inzetten’ de SNS bank is. Al jaren trouwe en tevreden klant, maar op gebied innovaties is het tempo er een beetje uit.

Goed om te lezen dat je je begeeft op dit forum. Input uit de praktijk is waardevol 😉

Jij werkt toevallig niet voor de SNS bank/Volksbank? >:)

Ze reageren zelfs niet meer in het topic op het SNS forum zelf. Ten tijden van corona is (veilig) contactloos betalen natuurlijk ook totaal oninteressant...

Ik denk dat de SNS eerst vol op het thuiswerken inzet 8)7 |:( }:O :O :X 7(8)7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
MarioMark1541 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:02:
Probeerde vandaag voor t eerst te betalen met mijn AW 5 bij de Dekamarkt.

Ik draai mijn pols ongeveer 140 graden naar binnen toe waardoor hij het vrijwel altijd meteen pakt.
Ook bij de Deka trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Sinds vrijdag weer eens een iPhone dus ook maar even Apple pay in gebruik genomen. Werkte bij 2 van de 3 winkels zonder problemen. AH werkte het dus niet, maar ben schijnbaar niet de enige met dit probleem. Dacht even dat het aan de manier van het toestel bij de terminaal houden lag, maar na paar x draaien de normale pas maar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:26
pjlgt schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:28:
Sinds vrijdag weer eens een iPhone dus ook maar even Apple pay in gebruik genomen. Werkte bij 2 van de 3 winkels zonder problemen. AH werkte het dus niet, maar ben schijnbaar niet de enige met dit probleem. Dacht even dat het aan de manier van het toestel bij de terminaal houden lag, maar na paar x draaien de normale pas maar gebruikt.
Hmm vreemd. Met welke bank probeerde je te betalen?

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Na overstappen van een iPhone X naar een 11 pro heb ik nu ook voor het eerst dat het niet werkt. Met de watch 3 ging het vervolgens meteen goed.

Het ging om zo'n apparaat bij de Praxis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hk6n4cBMFNrPUpaLvFBoEPDWv_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GTRv8QpCJPOgspbeqsPcajOs.png?f=fotoalbum_large
pjlgt schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:28:
Volgens mij gebruikt de AH ook voornamelijk bovenstaande apparaten.

[ Voor 32% gewijzigd door Da.Rock op 10-05-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
UnitedJunk schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:39:
[...]

Hmm vreemd. Met welke bank probeerde je te betalen?
Rabo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronvgs schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:05:
[...]

Is er al een oplossing?
Ik heb hier echt een behoorlijk lange discussie over gehad met Apple, ze snapten het zelf geloof ik ook niet want zelfs de afdeling Engineering werd erbij betrokken en nooit een bevredigend antwoord gekregen. Lieten me ook door hoepeltjes springen die nergens op sloegen. Ik bedoel, als Apple Pay lokaal gebonden is aan het apparaat, hoe de f- kunnen gezinsleden dan betalen met *jouw* Apple Pay (en hoe/waarom kunnen ze de passen inzien als die encrypted uitgewisseld worden in mijn account en de tokens enkel op mijn toestel moeten staan?)? En ik heb er tig kaarten instaan waaronder een zakelijke, dus hoe zorg ik ervoor dat ze die passen niet kunnen gebruiken en hoe weet ik welk van mijn passen dan wél gebruikt wordt voor gezinsaankopen...?
Lang verhaal kort: gezinsleden kunnen helemaal niet met jouw Apple Pay betalen. :+

Waarom het zo verschijnt en Apple Pay bovenaan staat als geprefereerde betaalmethode voor gezin geen idee, maar gezinsleden gebruiken gewoon je credit card of PayPal. Met alleen Apple Pay kun je ook geen gezinsdeling opzetten en je kunt ook je credit card er niet uitknikkeren zolang gezinsdeling actief is.

[ Voor 16% gewijzigd door WhatsappHack op 10-05-2020 23:43 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:26
Iemand ervaring met abn en een tweede pas toevoegen aan Apple Pay? In de abn app krijg ik alleen maar de mogelijkheid om de pas van de primaire rekening toe te voegen (die er al in staat) maar hoe ik de pas van de gezamenlijke rekening toevoeg? Sla mij maar dood..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:02:
Had deze over ‘t hoofd gezien. Je kan je Watch of telefoon gewoon aan de kant van ‘t midden van de terminal houden, boven ‘t keypad zegmaar. ;) Je hoeft niet perse je pols half te breken om de hoek te maken zodat ie links voor dat grijze vlak met NFC-logo hangt... Mag dus ook gewoon aan de keypad kant. Vaak pakt ie hem al als je hem pal in ‘t midden van de terminal houdt. Probeer maar eens.

Verder apart dat zoveel mensen klagen over de AH. Ik betaal al meer dan een jaar uitsluitend met Apple Pay bij die toko en in verschillende vestigingen, nog nooit een geweigerde transactie gehad. Let wel, de AH accepteert geen MasterCard en VISA. Dus ook niet met Apple Pay. Moet Maestro of V-Pay zijn,

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 21-05-2020 13:39 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:02
WouterL schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:14:
Iemand ervaring met abn en een tweede pas toevoegen aan Apple Pay? In de abn app krijg ik alleen maar de mogelijkheid om de pas van de primaire rekening toe te voegen (die er al in staat) maar hoe ik de pas van de gezamenlijke rekening toevoeg? Sla mij maar dood..
Heb je een mobiele app registratie gemaakt met de niet werkende pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Messje schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:46:
[...]

Heb je een mobiele app registratie gemaakt met de niet werkende pas?
Ik heb de pas geactiveerd, maar nog niet voor betaling via de abn automaat. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
WouterL schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:52:
[...]

Ik heb de pas geactiveerd, maar nog niet voor betaling via de abn automaat. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Hoe heb je de pas geactiveerd?

Met mobiele registratie bedoel ik overigens dat je mobiel bankieren (opnieuw) registreert met je nieuwe pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Messje schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:58:
[...]

Hoe heb je de pas geactiveerd?

Met mobiele registratie bedoel ik overigens dat je mobiel bankieren (opnieuw) registreert met je nieuwe pas.
Ja dat heb ik inderdaad gedaan. De pas staat gewoon tussen de rekeningen. Bij Apple Pay pas toevoegen krijg ik echter alleen de pas te zien die al in de wallet staat, niet de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
En wanneer je kijkt bij instellingen>wallet?

Als de pas met nieuw telefonisch is geactiveerd kan het soms ook even duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-07 21:48
WhatsappHack schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:38:
[...]

Had deze over ‘t hoofd gezien. Je kan je Watch of telefoon gewoon aan de kant van ‘t midden van de terminal houden, boven ‘t keypad zegmaar. ;) Je hoeft niet perse je pols half te breken om de hoek te maken zodat ie links voor dat grijze vlak met NFC-logo hangt... Mag dus ook gewoon aan de keypad kant. Vaak pakt ie hem al als je hem pal in ‘t midden van de terminal houdt. Probeer maar eens.

Verder apart dat zoveel mensen klagen over de AH. Ik betaal al meer dan een jaar uitsluitend met Apple Pay bij die toko en in verschillende vestigingen, nog nooit een geweigerde transactie gehad. Let wel, de AH accepteert geen MasterCard en VISA. Dus ook niet met Apple Pay. Moet Maestro of V-Pay zijn,
Thx! Ik ga het eens proberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05 18:02
Hallo beste gebruikers,

Mijn moeder heeft sinds kort het probleem dat Apple Pay bij haar om de haverklap niet meer werkt ICM Rabobank. Zij krijgt dan als ze wilt betalen de melding "Apple Pay is beschikbaar als de updates zijn voltooid"

ik heb haar iPhone 7 al meerdere malen gereset en het blijft terugkomen. Op internet krijg ik er ook niks over gevonden.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
mcgloud schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:09:
Hallo beste gebruikers,

Mijn moeder heeft sinds kort het probleem dat Apple Pay bij haar om de haverklap niet meer werkt ICM Rabobank. Zij krijgt dan als ze wilt betalen de melding "Apple Pay is beschikbaar als de updates zijn voltooid"

ik heb haar iPhone 7 al meerdere malen gereset en het blijft terugkomen. Op internet krijg ik er ook niks over gevonden.

Zit haar iPhone wel op de nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
mcgloud schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:09:
Hallo beste gebruikers,

Ik vermoed dat het juist de applicatie van de bank zelf is, die graag geüpdatet moet worden via de App-store. (Misschien blijft die update wel 'hangen' in het updaten. Als dat zo is, de app verwijderen en uit de app-store opnieuw downloaden.)

[ Voor 9% gewijzigd door RoRoNL op 24-05-2020 17:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-07 14:07
In de ING-app onder Apple Pay -> 'i' wordt Creditcard nu ook genoemd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nb6E7zLhfx9UprIf18QykzfByCY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NMCRe1I09EDOn4W1cyY9N5NO.jpg?f=user_large

Zal wel niet lang meer duren nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 00:51

epo

MelvinW schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:41:

[Afbeelding]

Fijn en hopelijk ook zakelijk, belachelijk dat zakelijk zo extreem lang duurt terwijl zakelijk zo'n beetje alles betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-07 09:09

[Afbeelding]

1 juni ? _/-\o_

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-07 23:34
WhatsappHack schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:38:
[...]

Wat ik vaak bij die terminals merk is dat er wordt gevraagd om het aanbieden van je pas om te betalen, hou je dan je Watch erbij, dan doet ie het de eerste keer niet. Hou je dan je Watch weer in de buurt dan doet ie het ineens wel. Alsof de terminal er niet klaar voor is die eerste keer. Kan het niet goed uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Volkan1984 Ja ik weet wat je bedoelt. Er is maar één winkel waar ik dat probleem had en dat was in de Plus. En consistent ook, altijd hetzelfde; 2x pas moeten aanbieden. Intussen geen last meer van, gok dat ze hun terminals geüpdatet hebben. Gelukkig hoef ik bijna nooit naar die grafwinkel, dus dat scheelt ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxmachine079
  • Laatst online: 06-05-2022

[Afbeelding]

Misschien wel morgen? Of woensdag? Apple introduceert nieuwe Apple Pay gerelateerde dingen altijd op DI/WO als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:06
De Nederlandse Apple Store-app en website hebben nu de mogelijkheid voor afrekenen met Apple Pay, maar dan alleen voor creditcards, niet voor Maestro-betaalpassen.
Creditcard ondersteuning zal dus wel snel volgen, lijkt mij.

Bron: https://www.iculture.nl/nieuws/online-apple-store-apple-pay/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VirinR schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:27:
De Nederlandse Apple Store-app en website hebben nu de mogelijkheid voor afrekenen met Apple Pay, maar dan alleen voor creditcards, niet voor Maestro-betaalpassen.
Creditcard ondersteuning zal dus wel snel volgen, lijkt mij.

Bron: https://www.iculture.nl/nieuws/online-apple-store-apple-pay/
Credit cards worden allang ondersteund met Apple Pay. ;) Het zegt dus helaas niet perse iets over de situatie met ING/Rabo/ABN. Maar je kan altijd hopen dat ze nu eindelijk snel ermee over de brug gaan komen bij die banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NayoNL
Dat de Apple site nu Apple Pay ondersteunt, zegt natuurlijk niets. Je kunt ook gewoon met je betaalpas via Apple Pay afrekenen. Overigens, de eerste hint op ondersteuning voor CC's stamt uit december, kenbaar gemaakt door @MelvinW.

Volgens dit artikel van iCulture zal het waarschijnlijk nog voor de zomer mogelijk zijn om je creditcard op te nemen in Apple Pay bij de grote banken. Met een beetje geluk hebben we dan voor 20 juni prijs. Je weet natuurlijk nooit voor welke vertraging het coronavirus heeft gezorgd. Maar goed, geduld wordt een keer beloond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

NayoNL schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:57:
Dat de Apple site nu Apple Pay ondersteunt, zegt natuurlijk niets. Je kunt ook gewoon met je betaalpas via Apple Pay afrekenen. Overigens, de eerste hint op ondersteuning voor CC's stamt uit december, kenbaar gemaakt door @MelvinW.

Volgens dit artikel van iCulture zal het waarschijnlijk nog voor de zomer mogelijk zijn om je creditcard op te nemen in Apple Pay bij de grote banken. Met een beetje geluk hebben we dan voor 20 juni prijs. Je weet natuurlijk nooit voor welke vertraging het coronavirus heeft gezorgd. Maar goed, geduld wordt een keer beloond.
Coronavirus zorgt technisch niet voor een vertraging, ze willen het gewoon pas uitbrengen in een "betere verkoop" situatie, Het is al geruime klaar en ruim getest, prio is lager nu en daarnaast willen ze liever niet die extra kosten betalen aan Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:39
epo schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:03:
[...]

Coronavirus zorgt technisch niet voor een vertraging, ze willen het gewoon pas uitbrengen in een "betere verkoop" situatie, Het is al geruime klaar en ruim getest, prio is lager nu en daarnaast willen ze liever niet die extra kosten betalen aan Apple.
Ben je nauw betrokken bij dit traject? Anders vind ik het nog al wat wilde opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NayoNL
epo schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:03:
[...] ze willen het gewoon pas uitbrengen in een "betere verkoop" situatie [...]
Aankopen die je betaalt via je creditcard hebben aankoopbescherming. Ik meen dat dit via ING ook zo is. Met alle thuisleveringen die plaatsvinden, noem ik deze periode waarin we nu leven best geschikt voor Apple Pay met je creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epo

epo

NayoNL schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:12:
[...]

Aankopen die je betaalt via je creditcard hebben aankoopbescherming. Ik meen dat dit via ING ook zo is. Met alle thuisleveringen die plaatsvinden, noem ik deze periode waarin we nu leven best geschikt voor Apple Pay met je creditcard.
Ja jij ja, ik vond hem ook al een geruime tijd geleden geschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
meesje schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:06:
[...]

Ben je nauw betrokken bij dit traject? Anders vind ik het nog al wat wilde opmerkingen.
Ik heb ook geen reden om te twijfelen dat het niet klaar is. Zie ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPzntL4AD0bxglmJd3Ca-CF5iWk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oJkUuhgo2uUtPqIF3r08YALf.png?f=user_large

Maar ja, aan Apple's kant werkt het allemaal nog niet natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door MelvinW op 02-06-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:39
MelvinW schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:02:
[...]

Ik heb ook geen reden om te twijfelen dat het niet klaar is. Zie ook:

[Afbeelding]

Maar ja, aan Apple's kant werkt het allemaal nog niet natuurlijk.
Het zou allemaal best kunnen horen, maar zonder exact te weten wat COVID-19 voor effect heeft op een organisatie vind ik de eerder gedane uitspraken niet echt correct.

[ Voor 23% gewijzigd door meesje op 03-06-2020 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartkramer0103
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-05 05:57
Staat Bank of America ook bij anderen tussen het overzicht van cards die toegevoegd kunnen worden? BoA heeft toch (nog) helemaal geen bankzaken hier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVjkjKqXI_mYhWbOa0kD1XevBP0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6aAtJbjpYSzzEboX7dEcVSx1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Bartkramer0103 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:12:
Staat Bank of America ook bij anderen tussen het overzicht van cards die toegevoegd kunnen worden? BoA heeft toch (nog) helemaal geen bankzaken hier?

[Afbeelding]
Ik zie hem ook, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:54

[Afbeelding]
Dat is denk ik ICS, dat is ontstaan uit de Nederlandse tak van Bank of America :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartkramer0103
Facepalm schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:17:
[...]

Dat is denk ik ICS, dat is ontstaan uit de Nederlandse tak van Bank of America :)
Ah kijk, weer wat geleerd :P . Meteen even de ABN kaart en Visa van ICS geprobeerd, maar werkt nog niet helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
Ik wacht met smart op Apple Pay voor SNS.

Overigens, het is wel opvallend bij hoe weinig banken in Nederland gebruik kan worden gemaakt van Apple Pay; https://support.apple.com/nl-nl/HT206637

Aan de andere kant, echt heel veel banken hebben we dan ook niet in ons landje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW

[Afbeelding]
Lijkt me een fout. Als je je telefoonregio op Duitsland zet, zie je Bank of America ook staan bij Apple Pay. Denk dat het door een fout bij elk land ineens zichtbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door MelvinW op 03-06-2020 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:06
Notably absent nog steeds American Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Omdat ik eigenlijk toch best chagrijnig word van dat wachten op Apple Pay bij de de SNS had ik van de week een lange reactie gezonden via FB's Messenger naar de SNS, waarin ik mij ongenoegen heb geuit.
Hierop kreeg ik vrij snel de volgende reactie:

Hallo xxxx,

Veel dank voor je reactie, we begrijpen je wens voor het betaalgemak van Apple Pay. Sorry dat we je laten wachten. Zolang we in gesprek zijn met Apple Pay kunnen we geen update of datum geven over een mogelijke introductie. Toch werken we doorlopend aan innovatieve oplossingen, hier lees je meer: https://innovatie.devolks.../financiele-weerbaarheid/

Groet,
Evelyn

Ik vraag me nu toch echt oprecht af, waarover nu zo lang moet worden gepraat. Is het een kostenkwestie? Is het een veiligheidskwestie?
Ik geef toe, ik heb er helemaal geen verstand, maar Apple Pay is mogelijk, want met mijn 2e rekening (helaas niet mijn betaalrekening) bij de ING kan ik wel gebruik maken van Apple Pay. Wat wil Apple dan nu van de SNS? Of wat wil de SNS dan nu van Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NayoNL
RicoK schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:16:
Ik vraag me nu toch echt oprecht af, waarover nu zo lang moet worden gepraat. Is het een kostenkwestie? Is het een veiligheidskwestie? ...
Het zal wel een lastig project zijn voor de bank. Ik denk dat de kosten/baten maar een zijde van het volledige verhaal is. Kijk maar naar de ING. 11 juni is de betaalkaart voor Apple Pay online gegaan. Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en wachten we nog steeds op ondersteuning voor de creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartkramer0103
mfkne schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 07:28:
Notably absent nog steeds American Express.
Ik zit ook met enorm veel ongeduld te wachten op Amex. Het lijkt me toch niet zo lastig als andere amex takken het al hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Bartkramer0103 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:40:
[...]

Ik zit ook met enorm veel ongeduld te wachten op Amex. Het lijkt me toch niet zo lastig als andere amex takken het al hebben?
Precies! Is inmiddels alweer een jaar geleden dat de klantenservice mij vertelde dat het niet heel lang meer moet duren..

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 22:19

Grin

Ride si sapis.

RicoK schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:16:
Omdat ik eigenlijk toch best chagrijnig word van dat wachten op Apple Pay bij de de SNS had ik van de week een lange reactie gezonden via FB's Messenger naar de SNS, waarin ik mij ongenoegen heb geuit.
Hierop kreeg ik vrij snel de volgende reactie:

Hallo xxxx,

Veel dank voor je reactie, we begrijpen je wens voor het betaalgemak van Apple Pay. Sorry dat we je laten wachten. Zolang we in gesprek zijn met Apple Pay kunnen we geen update of datum geven over een mogelijke introductie. Toch werken we doorlopend aan innovatieve oplossingen, hier lees je meer: https://innovatie.devolks.../financiele-weerbaarheid/

Groet,
Evelyn

Ik vraag me nu toch echt oprecht af, waarover nu zo lang moet worden gepraat. Is het een kostenkwestie? Is het een veiligheidskwestie?
Ik geef toe, ik heb er helemaal geen verstand, maar Apple Pay is mogelijk, want met mijn 2e rekening (helaas niet mijn betaalrekening) bij de ING kan ik wel gebruik maken van Apple Pay. Wat wil Apple dan nu van de SNS? Of wat wil de SNS dan nu van Apple?
Laten we zeggen dat ik een IT'er ken die hier aan werkt. Wanneer je geen enigszins technische onderlegde IT'er bent, geloof me: je kan je amper een voorstelling maken van het werk wat hier achter schuilgaat. En dan heb ik het niet eens over de NDA's, die iedereen die hier aan werkt, moet ondertekenen. Het gaat om nogal wat systemen die je goed en solide aan elkaar moet gaan knopen. Dit is echt geen 'paar maandjes werk' Dit zijn serieuze projecten!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07 15:53
Ik wacht ook wel echt op ondersteuning voor Credit Card bij ABN AMRO. Het is niet dat ik zo vaak betaald met credit card (nauwelijks eigenlijk), maar op internet is het met Apple Pay betalen vaker alleen ondersteund via CC en niet altijd met onze normale Maestro kaarten. Het gaat er ook een beetje om dat ik mijn complete betaaloplossing bij mijn primaire bank ondersteund heb, want ik vind het gedoe om naar N26 of Revolut geld over te boeken om daar vervolgens met een MC of Visa te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Grin Thanks!
Ik ben inderdaad niet zo technisch onderlegd. Omdat je als klant hiervan dus niet op de hoogte bent en geen weet van hebt, voelt het bericht dat SNS enkele maanden uit deed gaan, dat ze bezig zijn met Apple Pay, als een dode mus.
Zoals jij het stelt, is SNS bezig met het inrichten van de processen, maar SNS zelf zegt, dat ze (nog steeds) met Apple in overleg zijn.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik heb het in mijn vorige post eigenlijk alleen over de technische tour de force die hiervoor benodigd is. Maar daarnaast heb je nogal wat partijen, buiten de SNS/Rabo/ING, waar je afhankelijk van bent. Enrollment servers, (card) issue'ers, you name it. Al deze interfaces moeten uiteraard worden getest in de diverse stadia van het project. Dit zijn doorgaans de zaken die de doorlooptijd aanzienlijk verhogen. Je hebt bij deze externe partijen niet altijd de (top) prioriteit, vaak is het wachten op partij XYZ. Dan blijkt dat het toch nog niet werkt, en dan kan je wederom aanpassingen doorvoeren, je eigen zaken testen, en vragen aan partij XYZ of het nu ook aan zijn kant werkt. Die partijen werken ook met een planning, en roepen: ik ga volgende week testen. etc etc enz enz.
Leuke trajecten maar echt een stevige kluif, zowel organisatorisch als technisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Grin Bedankt weer voor deze inhoudelijke reactie. Van deze processen ben je als klant niet zo 1-2-3 op de hoogte. Wél blijf ik er bij, dat SNS wellicht haar berichtgeving iets genuanceerder had kunnen/mogen plaatsen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Grin schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:13:
[...]

Laten we zeggen dat ik een IT'er ken die hier aan werkt.
Daarmee doel je op een IT'er bij SNS :? Alsin de gesprekken met Apple die zogenaamd na een jaar nog steeds lopen == ze zijn aan het kroepoeken :+

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 11-06-2020 15:43 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Na de AMEX app update van deze week, toch de hoop op een Apple Pay integratie, maar helaas. Blijft wel gek dat in de App Store staat dat de app gebruik maakt van de Wallet functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JB schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:42:
[...]

Daarmee doel je op een IT'er bij SNS :? Alsin de gesprekken met Apple die zogenaamd na een jaar nog steeds lopen == ze zijn aan het kroepoeken :+
@Grin je maakt het zo wel spannend :P O-)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hehehe ik ga hier uiteraard niet specifieker worden dan mijn voorgaande posts. Ik wil alleen maar aangeven dat je een implementatie van Apple Pay moeilijk kan overschatten. Even snel een creditcard toevoegen als bank? Vergeet het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Grin schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:42:
Hehehe ik ga hier uiteraard niet specifieker worden dan mijn voorgaande posts. Ik wil alleen maar aangeven dat je een implementatie van Apple Pay moeilijk kan overschatten. Even snel een creditcard toevoegen als bank? Vergeet het maar.
Mag ook via DM O-)

Ken er alles van. * JB ook eed afgelegd :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UnitedJunk schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:58:
Na de AMEX app update van deze week, toch de hoop op een Apple Pay integratie, maar helaas. Blijft wel gek dat in de App Store staat dat de app gebruik maakt van de Wallet functie.
Wallet is niet perse Apple Pay. Je kan ook klantenkaarten, tickets, etc in Wallet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
WhatsappHack schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:14:
[...]

Wallet is niet perse Apple Pay. Je kan ook klantenkaarten, tickets, etc in Wallet kwijt.
Maar zelfs die opties kan ik niet vinden in de AMEX app. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
UnitedJunk schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:27:
[...]

Maar zelfs die opties kan ik niet vinden in de AMEX app. 8)7
Het is maar een vinkje in Xcode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:37
Knab meldt in het 🍎 Pay topic op hun community dat zij binnen nu en drie weken meer informatie geven over “mobiel bankieren.”

Ik ben benieuwd. Hopelijk komen American Express en ICS eind deze maand ook met wat meer informatie.

[ Voor 5% gewijzigd door oohh op 09-07-2020 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
UnitedJunk schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:58:
Er zijn wel meer verwijzingen naar Apple Pay in de AmEx app, maar dat zegt helaas niet zoveel. AmEx gebruikt dezelfde app in meerdere landen en heeft niet de moeite genomen voor om voor de Nederlandse app in Xcode ook de Wallet capability uit te schakelen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
MelvinW schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 00:45:
[...]

Er zijn wel meer verwijzingen naar Apple Pay in de AmEx app, maar dat zegt helaas niet zoveel. AmEx gebruikt dezelfde app in meerdere landen en heeft niet de moeite genomen voor om voor de Nederlandse app in Xcode ook de Wallet capability uit te schakelen :P.
Verrassend weer haha. Hopelijk in 2025 een keer Apple Pay ondersteuning _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Laatst online: 10:03
Afgelopen week heb ik in België en Frankrijk veelvuldig gebruik gemaakt van Apple Pay. Opvallend veel winkeliers die het nog nooit gezien hadden, spreekwoordelijk van hun kruk vielen bij het zien van zo’n betaling en haastig gingen checken of alles wel goed gegaan was of juist om een korte demonstratie vroegen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 22:48

Arno

PF5A

Wouterkaas schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:09:
Afgelopen week heb ik in België en Frankrijk veelvuldig gebruik gemaakt van Apple Pay. Opvallend veel winkeliers die het nog nooit gezien hadden, spreekwoordelijk van hun kruk vielen bij het zien van zo’n betaling en haastig gingen checken of alles wel goed gegaan was of juist om een korte demonstratie vroegen. :P
Dat had ik ook bij de livegang in Nederland, klein winkeltje wat net contactloos betalen had en die dacht serieus dat ik hem voor de gek hield :*)

Zie ook YouTube: APPLE PAY PRANK!! voor een leuke eerste ervaring met Pay op de Watch :D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Paar weken terug op een terrasje in Nederland werkte Apple Pay niet op zo'n SumUp apparaatje. De bediende was een vrij jonge gozer dus ik vroeg "heb je hier niet vaker last van? Inmiddels betalen toch best veel mensen met Apple Pay?"

Maar het was denk ik niet z'n interessegebied want hij antwoordde alleen dat mensen soms met een horloge betaalden en hij deed net alsof ik de eerste was die met een Apple telefoon betaalde.

Gelukkig had m'n vrouw haar pasje bij zich en dat werkte wel. Contactloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:19
grrr, irritant. Ik heb voor Rabo een nieuw pasje gekregen, blijkt dat ik die eerst eenmalig moet gebruiken bij een pintransactie voordat ik hem met Apple Pay mag gebruiken. Geukkig had ik meerdere bankpassen in m'n wallet dus kon alsnog betalen bij de Karwei zojuist. Volgende keer dan maar weer eenmalig het bankpasje meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 17:00
Arno schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:53:
[...]
Dat had ik ook bij de livegang in Nederland, klein winkeltje wat net contactloos betalen had en die dacht serieus dat ik hem voor de gek hield :*)

Zie ook YouTube: APPLE PAY PRANK!! voor een leuke eerste ervaring met Pay op de Watch :D
hahahaha geweldig!!

Ik vraag altijd of ik kan "betalen met een pasje".

Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/cklPOHnHepdwBLRnQp/200.webp?cid=ecf05e474c41bd7a9375455764f7ebb9fb55e01ea5ec841e&rid=200.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
sverzijl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:42:
grrr, irritant. Ik heb voor Rabo een nieuw pasje gekregen, blijkt dat ik die eerst eenmalig moet gebruiken bij een pintransactie voordat ik hem met Apple Pay mag gebruiken. Geukkig had ik meerdere bankpassen in m'n wallet dus kon alsnog betalen bij de Karwei zojuist. Volgende keer dan maar weer eenmalig het bankpasje meenemen.
Revolut had (wellicht nog steeds) dit ook. Je moest eerst pintransactie doen met de pas alvorens je 'm kon gebruiken in Apple Pay.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:01
Wouterkaas schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:09:
Opvallend, want in Frankrijk is Apple Pay (en de verschillende Pay voor android) al veel langer in omloop en al een stuk geavanceerder dan in NL.

Bijvoorbeeld, bij verschillende Franse banken, wordt je gepersonaliseerde pasje op dezelfde manier weergegeven in de wallet als op je fysieke bankpasje.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mgig.fr/2019/06/mg-a6e94afe-ce39-4979-a87a-w1000h1046-sc.jpg

Daarnaast is er bijvoorbeeld onlangs een nieuwe functionaliteit gelanceerd door de bank Société Générale. Mocht je je pasje blokkeren (bijvoorbeeld gestolen of kwijt) wordt in real-time een nieuwe kaart aangemaakt en direct toegevoegd aan je wallet. Kun je binnen een aantal minuten verder met betalen met ApplePay, terwijl je fysiek kaart gefabriceerd en verzonden wordt.

Technisch gezien een enorme impact voor banken die tot nog toe vrijwel uitsluitend met batch-processing (en dus niet real-time) werkte waarbij alle operaties in één grote batch verwerkt worden gedurende de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:29

amphora

Websites & Fotografie

-- verkeerde topic :(

[ Voor 93% gewijzigd door amphora op 26-07-2020 10:27 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@FreeShooter Ja die gepersonaliseerde passen in de Wallet zouden meer banken moeten doen. Veel banken staan helemaal geen enkele wijziging toe en “zelfs” een fintech bank als bunq komt niet verder dan een gekleurd randje. :+

Dat laatste kunnen sommige Nederlandse banken/banken op NL-markt gelukkig ook :) bunq en openbank bijvoorbeeld. Al kan je daar ook virtuele passen aanmaken natuurlijk, dat scheelt ook. M’n fysieke passen bij bunq bijvoorbeeld kan ik gewoon blokkeren zonder enig gezeik te veroorzaken met de virtuele maestro/mastercard passen voor Apple Pay. :) Dat is nog veel beter dan een nieuwe moeten aanmaken en toevoegen aan Wallet zoals jij beschrijft. imho. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door WhatsappHack op 27-07-2020 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:01
WhatsappHack schreef op maandag 27 juli 2020 @ 02:10:
@FreeShooter Ja die gepersonaliseerde passen in de Wallet zouden meer banken moeten doen. Veel banken staan helemaal geen enkele wijziging toe en “zelfs” een fintech bank als bunq komt niet verder dan een gekleurd randje. :+

Dat laatste kunnen sommige Nederlandse banken/banken op NL-markt gelukkig ook :) bunq en openbank bijvoorbeeld. Al kan je daar ook virtuele passen aanmaken natuurlijk, dat scheelt ook. M’n fysieke passen bij bunq bijvoorbeeld kan ik gewoon blokkeren zonder enig gezeik te veroorzaken met de virtuele maestro/mastercard passen voor Apple Pay. :) Dat is nog veel beter dan een nieuwe moeten aanmaken en toevoegen aan Wallet zoals jij beschrijft. imho. ;)
Misschien was mijn uitleg niet helemaal duidelijk. Maar voor beiden gaat het om automatische processen. Jouw gepersonaliseerde kaart wordt automatisch naar je wallet doorgestuurd. Dus je hoeft zelf niets te veranderen.

Wat betreft het heraanmaken van kaarten na blokkeren, het gaat om het automatisch aanmaken in de wallet van een nieuwe kaart waarmee je direct kun betalen, terwijl je wacht op je fysieke kaart. Je hoeft zelf niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FreeShooter Ja dat is ook het geval bij waar ik het over had. :) Ik gaf enkel aan het jammer te vinden dat NL banken er hier niets mee doen of slechts zeer beperkt. (Al moet ik zeggen dat een custom pasje krijgen bij een NL-bank sowieso al vaak niet mogelijk is.)

En ja ik snapte je uitleg, al vraag ik me af hoe ze dat doen met de CVC, maar dat blijft wat mij betreft inferieur aan virtuele kaarten die volledig losstaan van je fysieke pas. :) Dan heb je dat gedoe namelijk helemaal niet nodig. :P Automagisch of niet, er niet op hoeven te vertrouwen en nul interruptie vind ik een veel prettiger idee; dus de fysieke passen en passen in de Wallet volledig onafhankelijk van elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:43
Ik moest vanmiddag tanken. Tot mijn verbazing zat er een contactloos betalen apparaat op de betaalterminal. Het is een onbemande pomp van Fieten Olie. Echter deed het ding niets. Mijn iPhone en Watch reargeerden er niet. Toen de pinpas maar weer in de terminal gedrukt. Is het iemand al eens gelukt met Apple Pay te betalen bij een onbemande pomp?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 15:44
rimave schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:11:
Ik moest vanmiddag tanken. Tot mijn verbazing zat er een contactloos betalen apparaat op de betaalterminal. Het is een onbemande pomp van Fieten Olie. Echter deed het ding niets. Mijn iPhone en Watch reargeerden er niet. Toen de pinpas maar weer in de terminal gedrukt. Is het iemand al eens gelukt met Apple Pay te betalen bij een onbemande pomp?
Nog niet, maar dat is meteen de enige plek waar ik mijn pinpas nog tevoorschijn tover, Apple Pay ROCKS!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NayoNL
Betalen met Apple Pay in de online Apple Store werkt niet via ING. Ik neem even aan dat dit komt omdat Apple zelf online alleen MasterCard en Visa ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:43
JimmyJoness schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:12:
[...]

Nog niet, maar dat is meteen de enige plek waar ik mijn pinpas nog tevoorschijn tover, Apple Pay ROCKS!!
Ik heb het tankstation even gemailed. Dit was het antwoord:
Als u de telefoon voor het kastje houd dan krijgt u in beeld dat u het product en pompnummer kan kiezen.

Ik ga het even proberen als het weer tijd is om te tanken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@Grin is de aangekondige prijsstijging van SNS betaalpakket met maar liefst 13% hogere kosten een voorbode op de komst van Apple Pay? O-)

De SNS en/of Volksbank presteren het om na een klein jaar nog steeds met alleen maar berichtgevingen als “we gaan in gesprek met Apple over een mogelijke introductie” te komen. Inmiddels wordt er op het forum niet eens meer gereageerd door medewerkers van webcare. Op Twitter nog steeds dezelfde “update” ala copy/paste. Ongelofelijk eigenlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door JB op 11-08-2020 11:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hahaha mijn werk is totaal niet gerelateerd aan Apple Pay, het komt niet eens in de buurt. Ik spreek een paar keer per jaar iemand die hier wat mee doet, that's all. Ik heb geen verdere info voor je, echt niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Ik begin er onderhand ook flink de balen van te krijgen. Het is bar stil na de ‘aankondiging’. Zo erg dat ik zelfs denk dat het té stil is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
RicoK schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:25:
Ik begin er onderhand ook flink de balen van te krijgen. Het is bar stil na de ‘aankondiging’. Zo erg dat ik zelfs denk dat het té stil is.....
Begrijp je frustratie.

Duurde mij vorige jaar ook veel te lang voordat Apple Pay bij de RABO mogelijk was.

En sinds die tijd heb ik mijn bankpas niet meer gebruikt.

Lekker overal betalen met mijn Apple Watch. Echt betaalgemak!

Hoop dat het bij jouw bank snel mogelijk wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxmachine079
  • Laatst online: 06-05-2022
RicoK schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:25:
ING lijkt ook vergeten te zijn dat ze maanden geleden al begonnen waren hun creditcard voor Apple Pay geschikt te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb weliswaar ook een ING Rekening, waarbij ik wel af en toe met de watch een betalinkje doe om de functionaliteit in leven te houden, maar de SNS is hypotheektechnisch de hoofdrekening. Dus, omdat ik al weet hoe fijn dat betalen met de watch is des te langer het duurt eer SNS de aangekondigde functionaliteit nu eens operationeel is.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 20:36

heho

Ommen, Overijssel

Sinds kort ook een Apple Watch. Man, hoe hebben we ooit met geld kunnen betalen ... :9 ;)

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:05
Meanwhile heeft ING Apple Pay op de cc nog steeds niet uitgerold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epo

epo

Vinnienerd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:47:
Dat en ook nog steeds geen Apple pay op zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-06 17:27
heho schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:43:
Sinds kort ook een Apple Watch. Man, hoe hebben we ooit met geld kunnen betalen ... :9 ;)
Met van die betaalterminals waar de NFC pad links op het toestel zit ipv bovenaan zou ik toch nog steeds liever met cash betalen dan met een watch, zeker nu in Corona tijden waar die dingen nog eens half achter een plastic plaat hangen aan de kassa, moet je toch ff wat arm gymnastiek voor inzetten.

Ik betaal soms ook met mijn watch maar het is nu niet alsof het wiel opnieuw is uitgevonden, of dat er super verschil is tussen contactloos met je kaart te betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Katmi op 14-08-2020 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Katmi schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:05:
[...]

Met van die betaalterminals waar de NFC pad links op het toestel zit ipv bovenaan zou ik toch nog steeds liever met cash betalen dan met een watch, zeker nu in Corona tijden waar die dingen nog eens half achter een plastic plaat hangen aan de kassa, moet je toch ff wat arm gymnastiek voor inzetten.
Je weet dat je je Watch gewoon in het midden van die terminal kan houden? Je hoeft hem niet perse tegen dat ding aan de linkerkant aan te houden. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-07 16:57
Vinnienerd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:47:
epo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:11:
[...]

Dat en ook nog steeds geen Apple pay op zakelijk.
Doen jullie eens niet zo verwend!

Mvg,

Een ASN klant. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-07 16:57
-

[ Voor 98% gewijzigd door B-lex op 14-08-2020 10:00 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 33 Laatste