Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Apple Pay] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste
Acties:

• heho
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:16

heho

Ommen, Overijssel

Katmi schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:05:
[...]

Met van die betaalterminals waar de NFC pad links op het toestel zit ipv bovenaan zou ik toch nog steeds liever met cash betalen dan met een watch, zeker nu in Corona tijden waar die dingen nog eens half achter een plastic plaat hangen aan de kassa, moet je toch ff wat arm gymnastiek voor inzetten.

Ik betaal soms ook met mijn watch maar het is nu niet alsof het wiel opnieuw is uitgevonden, of dat er super verschil is tussen contactloos met je kaart te betalen.
Mijn ervaring is dat de meeste betaal terminals toch wel aan “de goede” kant van het glas/plastic staan. De klant kant dus.
Wat mij betreft is er wel zeker verschil met je pas. Je hoeft je pas/portemonnee niet meer te pakken, pas er uit, betalen, pas er weer in, portemonnee weer terug. Scheelt toch zeker 4.5 seconden .... ;)
Maar zonder gekheid, ik vind het gewoon nog makkelijker dan met pas of telefoon.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 05:14
WhatsappHack schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 03:48:
[...]

Je weet dat je je Watch gewoon in het midden van die terminal kan houden? Je hoeft hem niet perse tegen dat ding aan de linkerkant aan te houden. :P
Ja maar mijn ervaring is dat dat hit of miss is, geen idee of dat te maken heeft met de ouderdom van de terminal of niet ( ik merk hier in de Colruyt dat het meer miss dan hit is hoewel het dezelfde terminals zijn als in de Aldi maar die gaan wel beter op dat gebied, maar de Aldi hier is wel vernieuwd vorig jaar en de Colruyt staat hier al 13 jaar. )

Mobiele terminals of van die ''platte'' zoals oa in de Jumbo waar de NFC zone rond het display van de terminal is werkt het beste hiervoor, idem met die hele nieuwe zwarte waar de NFC zone in een glazen vak is net boven het display recht in het midden maar die zijn nog heel zeldzaam.
heho schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:11:
[...]

Mijn ervaring is dat de meeste betaal terminals toch wel aan “de goede” kant van het glas/plastic staan. De klant kant dus.
Wat mij betreft is er wel zeker verschil met je pas. Je hoeft je pas/portemonnee niet meer te pakken, pas er uit, betalen, pas er weer in, portemonnee weer terug. Scheelt toch zeker 4.5 seconden .... ;)
Maar zonder gekheid, ik vind het gewoon nog makkelijker dan met pas of telefoon.
Aan de zelfscan kassa akkoord maar aan een kassa die bediend is heb ik vaak toch tijd om mijn pas 100x te nemen als ik wil voor ik aan de beurt ben omdat mensen zo traag zijn :P
Maar het is idd wel makkelijker overall gezien.

• Bartkramer0103
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 21:25
Daar zijn we dan, eindelijk Amex NL support voor Apple Pay! Zowel de gewone gold en FB gold zonder gedoe kunnen toevoegen :). Direct vanuit de wallet app de kaart scannen, de amex app zelf niet nodig gehad.

Ik zie in de transactielijst van de wallet app precies dezelfde transacties als in de amex app, ook wel een leuke toevoeging.

[Voor 9% gewijzigd door Bartkramer0103 op 18-08-2020 10:03]

• magic_nl
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 16:58

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

(jarig!)

Wat is bij deze terminal de beste plek om een Apple Watch te houden. Bij mij supermarkt kan ik vanwege het spatscherm mijn pols niet goed draaien. Ik hou ‘m dan boven het display en moet vaak met de ander hand het horloge iets verder draaien,
Zou ie ook reageren als ik ‘m bij de linker zijkant houdt?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 18:13
Bartkramer0103 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:01:
Daar zijn we dan, eindelijk Amex NL support voor Apple Pay! Zowel de gewone gold en FB gold zonder gedoe kunnen toevoegen :). Direct vanuit de wallet app de kaart scannen, de amex app zelf niet nodig gehad.

Ik zie in de transactielijst van de wallet app precies dezelfde transacties als in de amex app, ook wel een leuke toevoeging.

[Afbeelding]
Dank voor de tip. Ik moet een verificatie code invullen die ik per mail krijg. In die mail staat geen code; iig niet iets met alleen cijfers. Wat was het format van de code die je kreeg? FB kaart hier.

• Bartkramer0103
ZiSE schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:25:
[...]

Dank voor de tip. Ik moet een verificatie code invullen die ik per mail krijg. In die mail staat geen code; iig niet iets met alleen cijfers. Wat was het format van de code die je kreeg? FB kaart hier.
Ik had de optie tussen SMS verificatie en e-mail. Heb voor de SMS gekozen en daar ging het om een 6 cijferige code.

• ZiSE
Bartkramer0103 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:32:
[...]

Ik had de optie tussen SMS verificatie en e-mail. Heb voor de SMS gekozen en daar ging het om een 6 cijferige code.
Okay die sms optie kreeg ik niet; per mail gaat er nog iets mis. Ik heb net mijn nummer toegevoegd op de AE website (ik ga ervan uit dat het gewoon in 10 cijfer format moet daar) maar ik krijg nog geen sms optie. Ik kijk vanavond nog wel een keer.

• rusman
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:18
Amex hier ook werkend nu. Enige at me niet lukt is om dezelfde kaart op andere devices (watch, iPad) toe te voegen. Krijg constant een foutmelding tijdens het proces.

• AllInOneNerd
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 00:42
magic_nl schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:16:
[Afbeelding]

Wat is bij deze terminal de beste plek om een Apple Watch te houden. Bij mij supermarkt kan ik vanwege het spatscherm mijn pols niet goed draaien. Ik hou ‘m dan boven het display en moet vaak met de ander hand het horloge iets verder draaien,
Bij deze variant pinapparaat kan je hem nog grofweg een beetje ernaast houden maar de mobiele versie moet je hem echt boven het scherm houden.

Bij de wit-grijze heb ik mezelf er onderhand aan gewend om hem boven het keypad te houden want dat werkt ook prima.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• mfkne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:04
rusman schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:40:
Amex hier ook werkend nu. Enige at me niet lukt is om dezelfde kaart op andere devices (watch, iPad) toe te voegen. Krijg constant een foutmelding tijdens het proces.
Zelfde hier - toevoegen op iPhone zonder probleem, maar op Watch lukt het niet.

• Bartkramer0103
rusman schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:40:
mfkne schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:47:
[...]

Yep, Watch, MBP & iPad willen hier ook niet toevoegen. Misschien een 1device limit? Of hebben we de boel meteen weer gesloopt :+

• UnitedJunk
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:35
AMEX toevoegen op mijn Watch ook nog niet gelukt helaas

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03:35

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

mfkne schreef op Tuesday 18 August 2020 @ 10:47:
[...]

Bartkramer0103 schreef op Tuesday 18 August 2020 @ 11:06:
[...]

[...]

Yep, Watch, MBP & iPad willen hier ook niet toevoegen. Misschien een 1device limit? Of hebben we de boel meteen weer gesloopt :+
UnitedJunk schreef op Tuesday 18 August 2020 @ 11:53:
AMEX toevoegen op mijn Watch ook nog niet gelukt helaas
Voeg hem op de Watch (via de Watch app op je iPhone) toe als nieuwe kaart en dan dus opnieuw scannen en opnieuw de validatiecode per sms ontvangen. Dan werkt het wel.

[Voor 49% gewijzigd door JackSparrow op 18-08-2020 12:08]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• prein2
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:09

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Hoe afhankelijk ben je...

Gisteren voor een kop koffie gestopt bij het tankstation. Weigert m'n telefoon te betalen! Pas werd zichtbaar, face Id geaccepteerd, maar geen sjoegem vanuit de terminal.
Had natuurlijk niets anders mee om te betalen 😡.
Ook opnieuw de betaling starten vanuit de terminal of vanuit de iPhone werkte niet.

Goed, de koffie mocht ik vandaag komen betalen. Gisteren bij andere terminals totaal geen problemen en vandaag de koffie ook zonder problemen betaald met Apple pay..

Getsie, heb nu weer een bankpas op zak 😞

PVoutput

• Bartkramer0103
JackSparrow schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:07:
[...]

[...]

[...]

Voeg hem op de Watch (via de Watch app op je iPhone) toe als nieuwe kaart en dan dus opnieuw scannen en opnieuw de validatiecode per sms ontvangen. Dan werkt het wel.
Top, dat was m! Ik zie echter nog niet de optie om de amex te selecteren als express travel card, zijn er meerdere die dit ook niet kunnen?

• UnitedJunk
JackSparrow schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:07:

Ah thanks. Werkt nu _/-\o_

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

prein2 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:07:

Gisteren voor een kop koffie gestopt bij het tankstation. Weigert m'n telefoon te betalen! Pas werd zichtbaar, face Id geaccepteerd, maar geen sjoegem vanuit de terminal.
Ook opnieuw de betaling starten vanuit de terminal of vanuit de iPhone werkte niet.

Goed, de koffie mocht ik vandaag komen betalen. Gisteren bij andere terminals totaal geen problemen en vandaag de koffie ook zonder problemen betaald met Apple pay..

Sowieso slim om mee te nemen, want je kan niet overal contactloos betalen. Al helemaal niet bij onbemande tankstations. Dus een pasje bij je sleutels of in portemonnee doen, je moet immers toch je rij- en kentekenbewijs ook meenemen, is wel een slim plan. Alternatief een pasje zonder contactloos dokken in je handschoenenkastje leggen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01:30
prein2 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:07:

Is hetzelfde met m'n Nuki deurslot. Ook altijd een sleutel bij me als back-up. ;) Zo zie ik het met de passen ook. Moet m'n id en toegangskaart voor kantoor toch bij me hebben, dus pinpas en CC: gaan standaard mee. Pin betalingen zoveel mogelijk via AP.

• UnitedJunk
zeef schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:50:
[...]

Is hetzelfde met m'n Nuki deurslot. Ook altijd een sleutel bij me als back-up. ;) Zo zie ik het met de passen ook. Moet m'n id en toegangskaart voor kantoor toch bij me hebben, dus pinpas en CC: gaan standaard mee. Pin betalingen zoveel mogelijk via AP.
Ah fijn die Nuki deursloten inderdaad. Zo stond ik een keer voor een dichte deur met een lege Nuki. Helemaal 100% vertrouwen op mijn iPhone doe ik dus niet meer haha. Zo ook met  Pay

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 05:22
AmEx kaart toevoegen lukte hier totaal niet, activatie kwam bij AmEx binnen als een fraudemelding. Even bellen naar de klantenservice en nu is het opgelost:

MacBook Pro 16" + Pro Display XDR - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:59
Apple Pay en SNS.......

Mmmh, zojuist ging ik even het SNS Forum bekijken waar ik berichten lees die niet heel erg positief zijn....: https://forum.snsbank.nl/...ij-sns-12549/index22.html

Ik weet niet waar de poster het vandaag haalt, maar hij/zij meldt:

MikeN 1 reactie 6 dagen geleden
@Evelyn SNShet lijkt mij dat jullie toch op z’n minst moeten kunnen zeggen of de eerder geposte uitspraak van jullie klantenservicemedewerker klopt of niet. Daar staat letterlijk dat het er niet komt op korte termijn.

SNS kan op dit moment niet voldoen aan de voorwaarden die Apple stelt en de bijbehorende kosten voor marketing etc. SNS zou daar als bank te klein voor zijn. Misschien dat het in de toekomst eventueel wel tot de mogelijkheden zou behoren, maar zeker niet op kort termijn. Zeker niet dit jaar en misschien ook niet het jaar daarop

Ik snap dat jullie misschien niets kunnen zeggen over lopende besprekingen met Apple. Maar jullie kunnen het in ieder geval aangeven als er nu géén besprekingen lopen en we op korte termijn niets hoeven te verwachten. Dan schept dat een hoop duidelijkheid in dit topic en weet iedereen waar hij aan toe is.

En even voor de duidelijkheid: dit is verreweg het meest bekeken topic op dit forum met bijna 200.000 views. Dat niet iedereen hier reageert, betekent niet dat enorm veel van jullie klanten op deze functionaliteit zitten te wachten (zelf ben ik ASN klant, overigens). De Volksbank mist zakelijk gezien compleet de boot als hier geen antwoord op komt, en dit kost volgens mij ongemerkt onnoemelijk veel klanten.

Nogmaals, ik weet de herkomst en de nadere details niet, maar als ik dit bericht lees, lijkt het er alle schijn van te hebben dat SNS geen Apple Pay gaat aanbieden.... :(

• mfkne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:04
Nou, voor mensen die bij SNS zitten en écht Apple Pay willen, zou overstappen een mogelijkheid zijn. Op die manier wordt een "te kleine bank" nog kleiner.

• RicoK
Ik heb zojuist via FB Messenger contact opgenomen met Evelyn van de SNS Bank.

Haar reactie:

Zolang we in gesprek zijn met Apple Pay kunnen we geen update of datum geven. Sorry dat we je laten wachten, we doen er alles aan om snel meer duidelijkheid te geven. Zodra er nieuws is, delen we dit graag met onze klanten.
Groet,
Evelyn

Dit bericht zegt nog altijd helemaal niets, maar dat SNS geen Apple Pay wil gaan aanbieden daar is vooralsnog geen sprake van.

• Idree
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 19-09 22:50
Jammer, vandaag mijn SNS rekening opgezegd en bij ABN AMRO een gezamenlijke rekening aangevraagd :)

Is er een goedkoper alternatief voor een gezamenlijke rekening met Apple Pay in Nederland?

Ben wel ontzettend blij met AMEX ondersteuning :)

Fintech/Banks ervaring: Rabobank, ING, SNS, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui (三井住友銀行), Shinsei Bank (新生銀行), LeaseplanBank, KNAB, N26, N26 Business, Revolut, Monese, Bunq, Curve, Bitwala, Moneyou GO, Openbank, ICS Visa, American Express, Crypto.com MCO card.

• Arno
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:01

Arno

PF5A

Ik kijken of mijn Visa al ondersteund wordt, lees ik Viva |:(

Ik wal al bijna 2 seconden blij tot ik zag dat het echt geen Visa was :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

RicoK schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:14:
Apple Pay en SNS.......

Mmmh, zojuist ging ik even het SNS Forum bekijken waar ik berichten lees die niet heel erg positief zijn....: https://forum.snsbank.nl/...ij-sns-12549/index22.html

Ik weet niet waar de poster het vandaag haalt, maar hij/zij meldt:

MikeN 1 reactie 6 dagen geleden
@Evelyn SNShet lijkt mij dat jullie toch op z’n minst moeten kunnen zeggen of de eerder geposte uitspraak van jullie klantenservicemedewerker klopt of niet. Daar staat letterlijk dat het er niet komt op korte termijn.

SNS kan op dit moment niet voldoen aan de voorwaarden die Apple stelt en de bijbehorende kosten voor marketing etc. SNS zou daar als bank te klein voor zijn. Misschien dat het in de toekomst eventueel wel tot de mogelijkheden zou behoren, maar zeker niet op kort termijn. Zeker niet dit jaar en misschien ook niet het jaar daarop

Ik snap dat jullie misschien niets kunnen zeggen over lopende besprekingen met Apple. Maar jullie kunnen het in ieder geval aangeven als er nu géén besprekingen lopen en we op korte termijn niets hoeven te verwachten. Dan schept dat een hoop duidelijkheid in dit topic en weet iedereen waar hij aan toe is.

En even voor de duidelijkheid: dit is verreweg het meest bekeken topic op dit forum met bijna 200.000 views. Dat niet iedereen hier reageert, betekent niet dat enorm veel van jullie klanten op deze functionaliteit zitten te wachten (zelf ben ik ASN klant, overigens). De Volksbank mist zakelijk gezien compleet de boot als hier geen antwoord op komt, en dit kost volgens mij ongemerkt onnoemelijk veel klanten.

Nogmaals, ik weet de herkomst en de nadere details niet, maar als ik dit bericht lees, lijkt het er alle schijn van te hebben dat SNS geen Apple Pay gaat aanbieden.... :(
Het lijkt me toch wel een beetje stug dat een mini bank met extreme verliezen zoals bunq het wel zou kunnen, maar SNS niet. Ik zie bunq ook nauwelijks aan marketing doen voor Apple Pay trouwens. ING wel, die zet er vol op in.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Apache4u
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Amex geactiveerd op watch en telefoon. Weet iemand hier wat de betaallimieten van Apple Pay zijn via de AmEx? Ik heb even gegoogled, maar daar is geen info over te krijgen. Voor banken geldt vaak apple pay limiet = bankpas-limiet. Weet niet of dt voor AmEx ook geldt. Anders wordt het membership rewards binnen harken aangezien er een aantal grote uitgaven voor de deur staan bij zaken die geen AmEx accepteren...

Dat betekent, stam + t .

• rusman
Apache4u schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:25:
Amex geactiveerd op watch en telefoon. Weet iemand hier wat de betaallimieten van Apple Pay zijn via de AmEx? Ik heb even gegoogled, maar daar is geen info over te krijgen. Voor banken geldt vaak apple pay limiet = bankpas-limiet. Weet niet of dt voor AmEx ook geldt. Anders wordt het membership rewards binnen harken aangezien er een aantal grote uitgaven voor de deur staan bij zaken die geen AmEx accepteren...
"U kunt met Apple Pay bedragen van zowel onder als boven de € 50 contactloos betalen*, zonder uw pincode te hoeven invoeren op de betaalautomaat." Zie https://www.americanexpre...lmogelijkheden/apple-pay/ en https://www.americanexpre...-pay/veelgestelde-vragen/.

• UnitedJunk
Wegens veiligheid rondom Corona, is het €50. Geldt voor Apple Pay, maar ook NFC van je pas.

• Vloris
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:26
... bij zaken die geen AmEx accepteren...
Een zaak die geen AmEx accepteert doet dat via Apple Pay nog steeds niet volgens mij!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 00:28
UnitedJunk schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:08:
[...]

Wegens veiligheid rondom Corona, is het €50. Geldt voor Apple Pay, maar ook NFC van je pas.
Dit geldt niet voor mobile wallets omdat je verified (itt contactless pas waarbij je geen pin invoert). Dus die limiet ligt veel hoger.

• UnitedJunk
Vinnienerd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:24:
[...]

Dit geldt niet voor mobile wallets omdat je verified (itt contactless pas waarbij je geen pin invoert). Dus die limiet ligt veel hoger.
Oja natuurlijk 8)7. Werkt bij mijn bunq Mastercard inderdaad ook zo.
Vloris schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

Een zaak die geen AmEx accepteert doet dat via Apple Pay nog steeds niet volgens mij!
Winkel moet inderdaad AMEX accepteren. Manier van betalen (NFC of Apple Pay) veranderd helaas niks.

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:54
Zoals hiervoor aangegeven moet de merchant sowieso AmEx accepteren. In die zin betaal je dus via Apple Pay met je Amex, en dus niet 'met Apple Pay'.

Je limiet is in principe je kaartlimiet (bij Amex is die dynamisch, via de online omgeving kun je checken of je een bedrag kunt uitgeven). Maar sommige kaartaccepterende bedrijven kunnen zelf een limiet hanteren.

• Apache4u
  • Niet online
thanks allen voor de antwoorden.. duidelijk: de merchant moet nog steeds Amex ondersteunen om het met Apple Pay te laten werken..
Ik heb even bij Adyen gekeken wat de commissies (naast de 10cent processing fee) voor een merchant zijn voor de verschillende credit cards en het is me wel duidelijk waarom American Express zo slecht ondersteund wordt:
Amex : 3.95% commissie
Mastercard en Visa tussen 0.90 en 1.10% commissie.

Nogal een verschil.

bron: https://www.adyen.com/pricing

Dat betekent, stam + t .

• UnitedJunk
Apache4u schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:45:
thanks allen voor de antwoorden.. duidelijk: de merchant moet nog steeds Amex ondersteunen om het met Apple Pay te laten werken..
Ik heb even bij Adyen gekeken wat de commissies (naast de 10cent processing fee) voor een merchant zijn voor de verschillende credit cards en het is me wel duidelijk waarom American Express zo slecht ondersteund wordt:
Amex : 3.95% commissie
Mastercard en Visa tussen 0.90 en 1.10% commissie.

Nogal een verschil.

bron: https://www.adyen.com/pricing
De commissie van AMEX is inderdaad duurder, maar in sommige branches kun je er juist voor zorgen dat je hierdoor extra klanten trekt. Zo doe ik mijn boodschappen bij Jumbo (AMEX) en kan Jumbo deze commissie makkelijk betalen ivm hun marge.

• rusman
UnitedJunk schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:59:
[...]

De commissie van AMEX is inderdaad duurder, maar in sommige branches kun je er juist voor zorgen dat je hierdoor extra klanten trekt. Zo doe ik mijn boodschappen bij Jumbo (AMEX) en kan Jumbo deze commissie makkelijk betalen ivm hun marge.
Daarnaast heeft een partij als Jumbo vaak ook nog wel wat ruimte om te onderhandelen over de percentages dankzij hun volume.

• iamjesse
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 16-09 10:35
Zie de afgelopen dagen wat hele opmerkelijke transacties in mijn historie... Ik ken geen van deze bedrijven en in de AMEX app komen ze niet tevoorschijn. Lijkt wel alsof de transacties van een andere kaarthouder in mijn overzicht komen.

https://nomadlist.com/@jessehoogeboom

• UnitedJunk
iamjesse schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:00:
Zie de afgelopen dagen wat hele opmerkelijke transacties in mijn historie... Ik ken geen van deze bedrijven en in de AMEX app komen ze niet tevoorschijn. Lijkt wel alsof de transacties van een andere kaarthouder in mijn overzicht komen.

[Afbeelding]
Hmm vreemd. Heb je toevallig een extra kaart?

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:29
iamjesse schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:00:

[Afbeelding]
Ontvang je wel notificaties van deze transacties van de Amex app?

De transacties in de Amex app worden niet realtime geüpdatet, dus als ik jou was zou ik even contact opnemen met de ledenservice van American Express.

• iamjesse
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 16-09 10:35
UnitedJunk schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:27:
[...]

Hmm vreemd. Heb je toevallig een extra kaart?
Nee, niet op dit account.
oohh schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:53:
[...]

Ontvang je wel notificaties van deze transacties van de Amex app?

De transacties in de Amex app worden niet realtime geüpdatet, dus als ik jou was zou ik even contact opnemen met de ledenservice van American Express.
Geen notificaties nee. Die van woensdag zou inmiddels al op het overzicht moeten staan dus ik vermoed eigenlijk niet dat er iemand met mijn pas aan de haal is. Zal maandag is bellen.

https://nomadlist.com/@jessehoogeboom

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:42
Zojuist voor het eerst kaartloos betaald bij een onbemand tankstation van Fieten Olie. Het werkt net als in een winkel, alleen je moet je telefoon iets langer op de zwarte plaat voor de betaalterminal houden. Een pasje wat je in de terminal steekt moet je er immers ook even in laten zitten. Als de telefoon ping zegt kun je het pompnummer ingeven en tanken (voor max 125 euro). _/-\o_

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 25-09 09:18

DaveFlash

Here's to the crazy ones

magic_nl schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:16:
[Afbeelding]

bij deze units kun je zowel links, rechts als aan de boven rand, gewoon je pols langs de rand van het display cq de zijkant van de behuizing houden

hier een illustratie:

gewoon je arm uitsteken, je hoeft je pols niet te draaien. dit werkt verreweg het soepelst.

• Afroman9
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 25-09 16:33
Klopt, dat NFC bereik vond ik nog best groot. Ik zat eerst ook altijd te hannessen en onhandig te doen. Maar enkel vlakbij de terminal houden is voldoende.

Ik was daarom ook verbaast hoe makkelijk en snel de betalingen gaan. IN de supermarkt scheelt dat een hoop tijd. Ik hoop ook dat meerdere festivals dit soort terminals gaan toepassen. Is veel sneller en efficienter. Je kunt alleen mensen minder goed voor de gek houden met de muntprijs hoog te houden. (1 biertje is 1 muntje, maar een muntje kost wel 2,80)

• magic_nl
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 16:58

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

(jarig!)
DaveFlash schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:57:
[...]

bij deze units kun je zowel links, rechts als aan de boven rand, gewoon je pols langs de rand van het display houden

hier een illustratie: [Afbeelding]

gewoon je arm uitsteken, je hoeft je pols niet te draaien. dit werkt verreweg het soepelst.
Ik had het inmiddels ook uitgevonden.
Geen gek gedraai meer met de pols!

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Afroman9 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:17:
Klopt, dat NFC bereik vond ik nog best groot. Ik zat eerst ook altijd te hannessen en onhandig te doen. Maar enkel vlakbij de terminal houden is voldoende.

Ik was daarom ook verbaast hoe makkelijk en snel de betalingen gaan. IN de supermarkt scheelt dat een hoop tijd. Ik hoop ook dat meerdere festivals dit soort terminals gaan toepassen. Is veel sneller en efficienter. Je kunt alleen mensen minder goed voor de gek houden met de muntprijs hoog te houden. (1 biertje is 1 muntje, maar een muntje kost wel 2,80)
festivals en concertlocaties zijn idd echt schurken met dat achtelijke muntjes systemen. gelukkig heeft corona daar nu een halt toe geroepen >:)

• haagsepracht
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 31-08 10:57
Kan je nu ook geld pinnen middels Apple Pay?

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 01:15
haagsepracht schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:43:
Nee

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:29
Ja das wel jammer dat ze die Geldmaat daar niet gelijk mee hebben uitgerust.

 iPad Pro 12.9 2020 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

JA zeker!

...maar niet in Nederland. :|

Hoewel, ING geldautomaten in AH's en SNS automaten in Hema's wel al jaren NFC er op hebben zitten, staat die functie daar op uit.

nou kwam ik recent wel tegen dat die vreselijke EuroNet ATM's (je vind ze o.a. in Amsterdam) wel werkende NFC hebben. Heb dat niet getest, ik doe al 4 jaar niks meer met contanten. Dus ik stel voor dat je stopt met pinnen en start met Apple Pay'en. like overal dan ook >:)

• haagsepracht
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 31-08 10:57
Thanks voor de uitleg :)

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 00:03

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

rimave schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:05:
Zojuist voor het eerst kaartloos betaald bij een onbemand tankstation van Fieten Olie. Het werkt net als in een winkel, alleen je moet je telefoon iets langer op de zwarte plaat voor de betaalterminal houden. Een pasje wat je in de terminal steekt moet je er immers ook even in laten zitten. Als de telefoon ping zegt kun je het pompnummer ingeven en tanken (voor max 125 euro). _/-\o_
Hoop dat ze dit ook bij andere onbemande pompen gaan doen.
De onbemande pomp is 1 van de laatste plekken waar ik nu nog een pinpas nodig heb.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:32
Idem. Vorige maand ben ik doorgereden en heb ik een bemande moeten zoeken, omdat ik mijn pincode niet meer wist....

Meer dan ik dacht...

• NoFearWizz
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 08:43
streamnl schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 07:40:
Idem. Vorige maand ben ik doorgereden en heb ik een bemande moeten zoeken, omdat ik mijn pincode niet meer wist....
Vanaf dat ABN AMRO apply pay heeft mijn pincode niet meer gebruikt. Maar ik weet hem nog wel ;)

Steam | World of Trucks | World of Trucks Beta

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:32
NoFearWizz schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:27:
[...]

Vanaf dat ABN AMRO apply pay heeft mijn pincode niet meer gebruikt. Maar ik weet hem nog wel ;)
Ik weet hem ook nog, alleen op dat moment even niet.

Hetzelfde dat je naar de kelder loopt en je even niet meer weet wat je moest pakken. Zodra je weer in de keuken staat, o ja... |:(

Maar idd, sinds apple pay gebruikt kan worden, kom je erachter dat dit toch wel heel erg prettig werkt.

Meer dan ik dacht...

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:58

Grin

Ride si sapis.

HereIsTom schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:15:
[...]

Ja das wel jammer dat ze die Geldmaat daar niet gelijk mee hebben uitgerust.
QFT!
Dat kan toch niet waar zijn? Hebben die dingen geen NFC hiervoor? WAAR-DE-LOOS!
Desnoods met een procedure dat je nog wel je/een PIN moet intoetsen, zodat je deze niet vergeet. Kom op zeg...

NewsBlur || My Fujifilm gear

• NoFearWizz
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 08:43
streamnl schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Ik weet hem ook nog, alleen op dat moment even niet.

Hetzelfde dat je naar de kelder loopt en je even niet meer weet wat je moest pakken. Zodra je weer in de keuken staat, o ja... |:(

Maar idd, sinds apple pay gebruikt kan worden, kom je erachter dat dit toch wel heel erg prettig werkt.
Het was ook een grapje :+ maar snap wat je bedoelt hoor :P

Steam | World of Trucks | World of Trucks Beta

• AllInOneNerd
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 00:42
Ik zie nu dat je in je wallet als Nederlander ook een ‘Viva’ betaalpas kan toevoegen. Voor zover ik weet een nieuwe optie. Bij de pas hoort deze app:

https://apps.apple.com/nl/app/viva-wallet/id1450362680?l=en

Ziet er op het eerste gezicht best geinig uit

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• davides
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 26-09 16:14
lijkt wel gericht op bedrijven

"Ja, u kunt zoveel kaarten bestellen als u nodig heeft en ze worden gekoppeld aan uw bestaande Business Account."
https://www.vivawallet.com/nl_nl/company-debit-card

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:06

Yucko

One clown to rule them all !

Rabobank is blijkbaar bezig met APAY ondersteuning van hun CC

[Voor 14% gewijzigd door Yucko op 17-09-2020 14:39]

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• RicoK
Ik had gisteren even telefonisch contact met de SNS. Op de vraag of de dame verder nog iets voor mij kon betekenen haalde ik Apple Pay aan. Ze zijn er nog steeds mee bezig......

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:52
RicoK schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:54:
Ik had gisteren even telefonisch contact met de SNS. Op de vraag of de dame verder nog iets voor mij kon betekenen haalde ik Apple Pay aan. Ze zijn er nog steeds mee bezig......
Dat krijg je als je met de overheid te maken hebt. :D

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:06
Rabobank goed bezig!

ING hoor je niks meer van betreffende CC en Zakelijk Apple Pay... Slecht.

• Vinnienerd
  • Laatst online: 00:28
epo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:03:
[...]

Rabobank goed bezig!

ING hoor je niks meer van betreffende CC en Zakelijk Apple Pay... Slecht.
Het zit al in de ING app alleen is het nog niet vrijgegeven :'(

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:42
Zojuist bij een onbemande BP getankt met Apple Pay. Ik tank er soms en dit is de eerste keer dat het lukt *O*

PV Output

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:51
Kees_B schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:52:
Zojuist bij een onbemande BP getankt met Apple Pay. Ik tank er soms en dit is de eerste keer dat het lukt *O*
Ik ook vorige week. BP van den Broeck, Aalsmeer. Alleen jammer van die dubbele reservering op mijn DKB Visa kaart. Ga je 25 euro tanken, moet je daarna een weekend wachten tot de reseveringen (ruim €250) weer verdwijnen.

Lekker!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:42
Napsju schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:10:
[...]

Ik ook vorige week. BP van den Broeck, Aalsmeer. Alleen jammer van die dubbele reservering op mijn DKB Visa kaart. Ga je 25 euro tanken, moet je daarna een weekend wachten tot de reseveringen (ruim €250) weer verdwijnen.
Hier geen reservering gelukkig ;)
Ik realiseer me nu dat je op Apple Kaarten natuurlijk gemakkelijk kan zien of je kan tanken met Apple Pay. Uiteraard kan dit alleen bij de onbemande stations, want bij shops kun je sowieso met Apple Pay betalen.

PV Output

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee:

Mijn Series 3 moest gewist worden voor updaten naar WatchOS 7. Daarna reservekopie terug. Daarna ING betaalkaarten weer ingeladen.

Nu krijg ik bij elke betaling een melding. Had ik nooit. In de ING-app op de iPhone staan melding uit, alleen aan voor ontvangen betalingen. Bij Wallet en Apple Pay ook uit. Ik had de ING op de Apple Watch geïnstalleerd, die verwijderd. Is nog steeds.

Enige wat ik kan bedenken: ik pak de laatste tijd meer mijn Watch dan iPhone voor Apple Pay. Krijg je bij betalen met Watch sowieso zo’n melding? Word er knettergek van. Weet wel wanneer ik iets betaal.

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• ZiSE
THE_BASE schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:43:
Iemand een idee:

Mijn Series 3 moest gewist worden voor updaten naar WatchOS 7. Daarna reservekopie terug. Daarna ING betaalkaarten weer ingeladen.

Nu krijg ik bij elke betaling een melding. Had ik nooit. In de ING-app op de iPhone staan melding uit, alleen aan voor ontvangen betalingen. Bij Wallet en Apple Pay ook uit. Ik had de ING op de Apple Watch geïnstalleerd, die verwijderd. Is nog steeds.

Enige wat ik kan bedenken: ik pak de laatste tijd meer mijn Watch dan iPhone voor Apple Pay. Krijg je bij betalen met Watch sowieso zo’n melding? Word er knettergek van. Weet wel wanneer ik iets betaal.
Onder Wallet in de settings - per pas kun je daar aangeven of je notificaties wilt ontvangen. Onder transacties. Staat die toggle ook uit?

• THE_BASE
  • Niet online
ZiSE schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:23:
[...]

Onder Wallet in de settings - per pas kun je daar aangeven of je notificaties wilt ontvangen. Onder transacties. Staat die toggle ook uit?
Ook daar staat alles uit qua meldingen. Dank voor het meedenken!

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:05
THE_BASE schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:43:
Iemand een idee:

Krijg je de melding van de Wallet? Heb je deze ook uitgezet in 'berichtgeving'? :)

©2004

• THE_BASE
  • Niet online
hk12nl schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:58:
[...]

Krijg je de melding van de Wallet? Heb je deze ook uitgezet in 'berichtgeving'? :)
Ik zal eens kijken, maar volgens mij is het van ING zelf. Inderdaad een goede. Ik krijg hem ook alleen op Apple Watch en niet op iPhone binnen.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

iemand ervaring met apple pay bij rabo? ik hoor dat activeren voor nieuwe rekeninghouders nog een dingetje is/kan zijn, dat bijv activeren op een ipad, als je die toevallig als eerste pakt, wel lukt, maar daarna op iphone en apple watch het niet wil, ook niet via icloud en dat je dan mag wachten en het een paar uur later nog eens mag proberen, met de hoop of en zo ja dat het dan wel werkt.

ik hoor het graag, zelf geen rabo klant, vraag dit voor iemand die niet zo technisch is.

ze vertelde ook dat rabo zelf hun via twitter meldde om te wachten met deze activatie's, wat ik heel vreemd vind, bij bunq, n26 revolut en monses enzo, gaat het allemaal instant, zonder dat zelfs de fysieke pas er nog is, maar deze kennis moest bij rabo uberhauot ook daarop wachten voordat apple pay, na de eerste fysiekekaart betaling, pas te activeren was. ik vind dit allemaal erg ouderwets en achterhaald op me overkomen...

• Nachtapotheker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:35
@DaveFlash Hier toevallig afgelopen week de passen van de Rabo opnieuw gekoppeld, voor zowel telefoon als horloge, 1x klikken in de app en ze zijn er. Vind het bovenstaande een vreemd verhaal.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Nachtapotheker schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 06:41:
@DaveFlash Hier toevallig afgelopen week de passen van de Rabo opnieuw gekoppeld, voor zowel telefoon als horloge, 1x klikken in de app en ze zijn er. Vind het bovenstaande een vreemd verhaal.
yes ik ook, maar kreeg net bericht dat het ze gelukt is om de pas alsnog op iphone en apple watch toe te voegen. dus blijkbaar moeten er tussen pozen tussen zitten om een of andere reden...

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 26-09 12:15
DaveFlash schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:17:
[...]

yes ik ook, maar kreeg net bericht dat het ze gelukt is om de pas alsnog op iphone en apple watch toe te voegen. dus blijkbaar moeten er tussen pozen tussen zitten om een of andere reden...
Ik had er de eerste keer ook wat issues mee, maar dat leek bij Apple zelf te liggen, want de ING ging ook niet goed. Na de eerste aanloopproblemen en even wachten ging het allemaal goed. Nu op Mac/iPad/watch en phone allemaal dezelfde kaarten na importeren. Ik kan mij er dus iets bij voorstellen, maar het is niet onherstelbaar of iets dergelijks. Ik zou het, als het nodig is, gewoon proberen.

Iets anders, gisteren wou ik Uber eats betalen met Apple Pay en werd mijn betaalmethode niet geaccepteerd omdat mijn adres niet goed was. In de Wallet app zie ik ook “Invalid Adress” staan, maar ik kan het adres ook niet op zo’n manier wijzigen dat dit wel een valid adress is. Iemand anders die dit herkend?

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 01:15
Cyleo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:38:
[...]

Ik had er de eerste keer ook wat issues mee, maar dat leek bij Apple zelf te liggen, want de ING ging ook niet goed. Na de eerste aanloopproblemen en even wachten ging het allemaal goed. Nu op Mac/iPad/watch en phone allemaal dezelfde kaarten na importeren. Ik kan mij er dus iets bij voorstellen, maar het is niet onherstelbaar of iets dergelijks. Ik zou het, als het nodig is, gewoon proberen.

Iets anders, gisteren wou ik Uber eats betalen met Apple Pay en werd mijn betaalmethode niet geaccepteerd omdat mijn adres niet goed was. In de Wallet app zie ik ook “Invalid Adress” staan, maar ik kan het adres ook niet op zo’n manier wijzigen dat dit wel een valid adress is. Iemand anders die dit herkend?
Dat had ik ook toen ik mijn Watch S6 bestelde.
Bleek uiteindelijk dus dat er een spatie tussen cijfers en letters in de postcode moet zijn.
Dus “1111 AA” en niet “1111AA”.
Dat kan je aanpassen door naar je eigen contact in je telefoonboek te gaan en daar de postcode aan te passen.
Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True