Toon posts:

[Apple Pay] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 31 Laatste
Acties:
HereIsTom schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:46:
[...]

In principe kan dat al lang, je ID kun je ook al via de DigiD app gebruiken.
Ook nog een optie. Geverifieerde DigiD-app met actuele pasfoto e.d. prominent in beeld (enkel te vervangen in gemeentehuis op vertoon van volwaardige ID-kaart) zou ook al ver moeten kunnen komen qua identificatie lijkt me... Gewoon puur binnen Nederland he. Kan me voorstellen dat het voor internationaal niet geldt natuurlijk, net als dat je in het buitenland je rijbewijs niet als ID mag gebruiken en verplicht een ID/paspoort mee moet. ;)

Maar idealiter zou ik het wel fijn vinden als ze juist *niet* opnieuw het wiel gaan uitvinden en gewoon rijbewijs/kentekenbewijs in je Wallet kan, en dan emuleren met "Apple Pay" :) Veilig, minder ontwikkelwerk, snel toegankelijk en alles op één plek. ;) Maar eerlijk is eerlijk, een digitale variant zou ik meteen al heel dankbaar voor zijn; zelfs als het iets omslachtiger werkt. :P

Oh ja, daily reminder dat er nog steeds geen MasterCard Apple Pay-support is bij ING. :(

[Voor 27% gewijzigd door WhatsappHack op 13-10-2020 01:07]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:58
Er wordt aan gewerkt.

https://magazines.rvig.nl...id-het-id-van-de-toekomst
WhatsappHack schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 01:06:
[...]

Ook nog een optie. Geverifieerde DigiD-app met actuele pasfoto e.d. prominent in beeld (enkel te vervangen in gemeentehuis op vertoon van volwaardige ID-kaart) zou ook al ver moeten kunnen komen qua identificatie lijkt me... Gewoon puur binnen Nederland he. Kan me voorstellen dat het voor internationaal niet geldt natuurlijk, net als dat je in het buitenland je rijbewijs niet als ID mag gebruiken en verplicht een ID/paspoort mee moet. ;)

Maar idealiter zou ik het wel fijn vinden als ze juist *niet* opnieuw het wiel gaan uitvinden en gewoon rijbewijs/kentekenbewijs in je Wallet kan, en dan emuleren met "Apple Pay" :) Veilig, minder ontwikkelwerk, snel toegankelijk en alles op één plek. ;) Maar eerlijk is eerlijk, een digitale variant zou ik meteen al heel dankbaar voor zijn; zelfs als het iets omslachtiger werkt. :P

Oh ja, daily reminder dat er nog steeds geen MasterCard Apple Pay-support is bij ING. :(

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:41
WhatsappHack schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 01:04:
Zou niet moeten uitmaken, elke NFC-lezer kan dat lezen.
We zeggen hier toch het zelfde? :?
Tartarus schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

We zeggen hier toch het zelfde? :?
Nee jij zegt dat de apparatuur van de politie het moet kunnen uitlezen en dat Apple daar toestemming voor zou moeten geven, maar dat kan het natuurlijk al omdat NFC een standaard is. Dus zodra die kaart erin kan is 't geregeld. Het probleem is dus niet de apparatuur van de politie, maar het emuleren van de kaart op het Apple device.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Tartarus
WhatsappHack schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:58:
[...]

Nee jij zegt dat de apparatuur van de politie het moet kunnen uitlezen en dat Apple daar toestemming voor zou moeten geven, maar dat kan het natuurlijk al omdat NFC een standaard is. Dus zodra die kaart erin kan is 't geregeld. Het probleem is dus niet de apparatuur van de politie, maar het emuleren van de kaart op het Apple device.
Lezen is waarschijnlijk een vakgebied op zich.
Dat wat jij zegt, zeg ik letterlijk ook.

Ik zeg dus, nogmaals, letterlijk, dat Apple dat mogelijk moet maken. Dat betekent met andere woorden ‘toestaan’.

Maar goed, we gaan off-topic nu.
Tartarus schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

Lezen is waarschijnlijk een vakgebied op zich.
Dat wat jij zegt, zeg ik letterlijk ook.

Ik zeg dus, nogmaals, letterlijk, dat Apple dat mogelijk moet maken. Dat betekent met andere woorden ‘toestaan’.

Maar goed, we gaan off-topic nu.
Of gewoon duidelijk en niet multi-interpretabel schrijven. Zoals je het formuleerde klonk het alsof de hard/software van de politie aangepast zou moeten worden in plaats van dat er aan de kant van Apple iets zou moeten gebeuren. Je legt de nadruk immers op de apparatuur van de politie. Het gaat erom dat de kaart toegevoegd moet kunnen worden in Wallet om evenals Apple Pay-kaarten de NFC te emuleren, de apparatuur van de politie doet er verder helemaal niets toe en daar hoeft niets aan aangepast te worden en de NFC kan gewoon gelezen worden zodra Apple dat mogelijk maakt. :)

Anyway, kennelijk bedoelden we dan inderdaad hetzelfde; maar had je het enkel wat ongelukkig geformuleerd. Geen probleem, whatever en inderdaad: het was een leuke side-step, laten we nu weer 100% focussen op Apple Pay zelf. :)

Vraag, met de nieuwe WatchOS 7, heeft iemand het daar voor elkaar gekregen om de volgorde van de klantenkaarten in Wallet te wijzigen...? In WatchOS 6 was dat niet bruikbaar omdat de barcode niet verscheen. Nu doet het dat wel en ik vind het ook ideaal in bijvoorbeeld de AH: bonuskaart scannen op Watch, handscanner pakken en boodschappen doen, Watch weer scannen en meteen afrekenen met Apple Pay. (En dan is het sneller om ff crown in te drukken en dan weer 2x zijknop dan helemaal terug naar boven te scrollen :P) Je telefoon hoeft je zak niet meer uit!! :)

... Alleen staat die bonuskaart natuurlijk he-le-maal onderaan en ook *niet* in dezelfde volgorde als de iPhone. Er staan ook andere pasjes in dan op de iPhone lijkt wel en daar verbaas ik me een beetje over. Maar in Wallet (in de Watch-app) kan ik uberhaupt niets vinden over deze kaarten. Wat zie ik over het hoofd/is er en oplossing? Of is het gewoon jammer maar helaas en deal with it? :P

[Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 15-10-2020 22:47]

• Tartarus
WhatsappHack schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:45:
Vraag, met de nieuwe WatchOS 7, heeft iemand het daar voor elkaar gekregen om de volgorde van de klantenkaarten in Wallet te wijzigen...? In WatchOS 6 was dat niet bruikbaar omdat de barcode niet verscheen. Nu doet het dat wel en ik vind het ook ideaal in bijvoorbeeld de AH: bonuskaart scannen op Watch, handscanner pakken en boodschappen doen, Watch weer scannen en meteen afrekenen met Apple Pay. (En dan is het sneller om ff crown in te drukken en dan weer 2x zijknop dan helemaal terug naar boven te scrollen :P) Je telefoon hoeft je zak niet meer uit!! :)

... Alleen staat die bonuskaart natuurlijk he-le-maal onderaan en ook *niet* in dezelfde volgorde als de iPhone. Er staan ook andere pasjes in dan op de iPhone lijkt wel en daar verbaas ik me een beetje over. Maar in Wallet (in de Watch-app) kan ik uberhaupt niets vinden over deze kaarten. Wat zie ik over het hoofd/is er en oplossing? Of is het gewoon jammer maar helaas en deal with it? :P
Bij mij zijn de loyalty cards op alfabetische volgorde gesorteerd.
Ik heb long press en zelfs force press geprobeerd zonder succes (old habit, overblijfsel van mijn series 3 tijd). Lijkt er dus inderdaad op dat je die volgorde niet kan aanpassen.
En een pro tip, hand op scherm leggen is doorgaans makkelijker en sneller dan de crown in te drukken.

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:05
En ondertussen nog steeds geen licht aan de horizon vwb Apple Pay bij de SNS bank. Al jaren tevreden bij ze, maar ik vraag me af waar het spaak loopt?

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:20
austin_77 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:36:
En ondertussen nog steeds geen licht aan de horizon vwb Apple Pay bij de SNS bank. Al jaren tevreden bij ze, maar ik vraag me af waar het spaak loopt?
Wellicht een kwestie van geld: wie betaalt voor het faciliteren van een proprietary product van een grote telefoonfabrikant? Oftewel, wat breder: in welke mate willen banken door de hoepeltjes van Apple springen?

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:57
Is het niet mogelijk te betalen met SNS via Curve? Op die manier zou je dan toch gebruik kunnen maken van Apple Pay

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 14:28

Luuk2015

Vires in numeris

Hooli-gan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Is het niet mogelijk te betalen met SNS via Curve? Op die manier zou je dan toch gebruik kunnen maken van Apple Pay
Curve werkt volgens mij alleen met Mastercard en Visa kaarten, SNS werkt met de normale betaalpassen met Maestro. Dat werkt helaas dus niet.

• austin_77
Hooli-gan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Persoonlijk hou ik niet van die semi oplossingen. Heb een beter gevoel bij dedicated oplossingen 😉

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:09
evdakker schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Wellicht een kwestie van geld: wie betaalt voor het faciliteren van een proprietary product van een grote telefoonfabrikant? Oftewel, wat breder: in welke mate willen banken door de hoepeltjes van Apple springen?
Lekker kort door de bocht. Tegenwoordig kan het aanbieden van Apple Pay ook een USP zijn voor een klant om toch naar die andere bank te gaan. Als de Rabo dit niet zou aanbieden zou dat voor mij wel een reden zijn om over te gaan stappen of in ieder geval te gaan kijken bij andere aanbieders.

• Bulligan
austin_77 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Persoonlijk hou ik niet van die semi oplossingen. Heb een beter gevoel bij dedicated oplossingen 😉
Ben ik met je eens hoor. Maar soms kan zo'n semi oplossing een tijdelijke helpende hand zijn. Ik gebruik het bijvoorbeeld momenteel met mijn Binance Card, lekker met crypto betalen overal en nog cash back via Binance _/-\o_
Helaas kon de kaart niet direct in Apple Pay, maar met Curve was dit euvel snel verholpen.

[Voor 9% gewijzigd door Bulligan op 20-10-2020 13:20]

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:32
austin_77 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

SNS is ook een semi oplossing, kies dan gewoon een andere bank of heb vrede met dat er nooit Apple pay komt voor de SNS, dat lijkt mij nu wel duidelijk.

• austin_77
epo schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:27:
[...]

SNS is ook een semi oplossing, kies dan gewoon een andere bank of heb vrede met dat er nooit Apple pay komt voor de SNS, dat lijkt mij nu wel duidelijk.
Een nogal binaire redenatie wat mij betreft, maar daarmee niet onwaar 😉
Of het nooit komt, dat weet ik niet. Als het gaat om veiligheid tussen fysieke bankpassen en nfc zoals geïmplementeerd door Apple, vraag ik me af wat uiteindelijk meer geld kost voor een bank?

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heel snel kijken of je een bank erbij kunt nemen om toch van Apple Pay gebruik te maken, wellicht? Ik gebruik Apple Pay sinds medio 2018 (via een omweg) bij bunq en ben weer volledig teruggegaan naar ING toen ze het ook hadden en bunq idiote praktijken teweeg bracht met hun prijsverhogingen, cancel van bestaande pakketten en een niet-intuïtieve app.

Heb nu Apple Pay in gebruik via ING, maar kan altijd met (zowel debit als credit) MasterCard betalen via Curve, VISA via Vivid, ABN Amro en Openbank als backup. Waarvan ik eigenlijk alleen voor ING en ABN Amro zou moeten betalen, maar die gebruik ik nog gratis omdat ik deeltijd studeer en nog geen 30 ben. De rest is gratis.
Kan ik op een of andere manier nog een nickname toevoegen aan een pasje?
Ik heb twee kaarten in ApplePay maar vind de pas nummers niet onderscheidend genoeg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:04
Donstil schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:04:
Kan ik op een of andere manier nog een nickname toevoegen aan een pasje?
Ik heb twee kaarten in ApplePay maar vind de pas nummers niet onderscheidend genoeg.
Helaas. Niet mogelijk.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Gadver daar was ik al bang voor maar hoopte iets over het hoofd te zien 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:42
Iemand enig idee waarom ik mijn pas niet kan toevoegen aan de iPhone 12? Ik krijg steeds een foutmelding.

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-06 14:01
turkeyhakan schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 07:07:
Iemand enig idee waarom ik mijn pas niet kan toevoegen aan de iPhone 12? Ik krijg steeds een foutmelding.
Welke foutmelding krijg je? En welke bank?

• turkeyhakan
MelvinW schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 07:22:
[...]

Welke foutmelding krijg je? En welke bank?
Bedankt voor je reactie! Het werkt inmiddels. Wellicht een storing. Kon de pas niet toevoegen er stond probeer een andere kaart.

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-05 21:15
Iemand enig idee waarom ik geen verificatiecode krijg van de Rabobank.

Gisteren mijn iPhone 12 geïnstalleerd en moest natuurlijk ook Apple Pay overzetten alle stappen netjes door lopen tot dat je bij het punt komt voor de verificatie kies methode naja je hebt er maar 1
SMS en dan krijg ik geen bericht.

Is er een storing of ?

3900 WP Z/O | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

• Tartarus
deurklinkje schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:11:
Iemand enig idee waarom ik geen verificatiecode krijg van de Rabobank.

Gisteren mijn iPhone 12 geïnstalleerd en moest natuurlijk ook Apple Pay overzetten alle stappen netjes door lopen tot dat je bij het punt komt voor de verificatie kies methode naja je hebt er maar 1
SMS en dan krijg ik geen bericht.

Is er een storing of ?
Kan je niet zoals bij andere banken vanuit de bank app je pas toevoegen aan wallet??
Dat werkt doorgaans beter dan via wallet je pas toevoegen.

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-05 21:15
Tartarus schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Kan je niet zoals bij andere banken vanuit de bank app je pas toevoegen aan wallet??
Dat werkt doorgaans beter dan via wallet je pas toevoegen.
Heb ik ook geprobeerd zelfde probleem

3900 WP Z/O | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

• Zwarte_os
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-05 18:17
Is er een mogelijkheid om virtuele prepaid pasjes aan te maken? Ik zou graag een kaart willen hebben voor mijn boodschappen, een kaart om te tanken, etc. Ik kan het niet vinden.

Is toch wel een gemis, als je een beetje aan budgettering wil doen moet je het allemaal maar achteraf bekijken of ingewikkeld lopen doen met een huishoudboekje.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
Zwarte_os schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:52:
Is er een mogelijkheid om virtuele prepaid pasjes aan te maken? Ik zou graag een kaart willen hebben voor mijn boodschappen, een kaart om te tanken, etc. Ik kan het niet vinden.

Is toch wel een gemis, als je een beetje aan budgettering wil doen moet je het allemaal maar achteraf bekijken of ingewikkeld lopen doen met een huishoudboekje.
Dit heeft weinig met Apple Pay te maken, je hebt een bank nodig die jouw hierin helpt door minimaal budgetteringsopties aan te bieden, of met potjes werkt, en/of mogelijk dan ook een (virtuele) kaart per potje als je de budgettering niet los in de app kan doen.

• Zwarte_os
Wally2002 schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:57:
[...]

Dit heeft weinig met Apple Pay te maken, je hebt een bank nodig die jouw hierin helpt door minimaal budgetteringsopties aan te bieden, of met potjes werkt, en/of mogelijk dan ook een (virtuele) kaart per potje als je de budgettering niet los in de app kan doen.
Waarom niet dan, Apple laat je wel anoniem werken met betaalgegevens. Dus in principe is er al een virtuele kaart aanwezig. Daarbij wil je dan natuurlijk ook graag custom cards maken met elk hun eigen afbeelding.

Afgezien daarvan zou ik niet weten welke bank dit al aanbied. En ik denk zolang ze geld kunnen verdienen aan een pinpas als service dat ze dat ook niet zo snel gaan doen.

[Voor 6% gewijzigd door Zwarte_os op 02-11-2020 17:07]

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
Zwarte_os schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:06:
[...]

Waarom niet dan, Apple laat je wel anoniem werken met betaalgegevens. Dus in principe is er al een virtuele kaart aanwezig. Daarbij wil je dan natuurlijk ook graag custom cards maken met elk hun eigen afbeelding.

Afgezien daarvan zou ik niet weten welke bank dit al aanbied. En ik denk zolang ze geld kunnen verdienen aan een pinpas als service dat ze dat ook niet zo snel gaan doen.
Apple Pay is in deze slechts de standaard om mobiel te kunnen betalen op plaatsen waar je contactloos kunt betalen, het is geen bank. Het vervangt credit- en debitcards waar je banken of fintechs voor nodig hebt die die kaarten uitgeven.

o.a. Bunq en Vivid bieden mogelijkheden voor potjes. (Moneyou Go had dit ook maar gaat stoppen).

• Zwarte_os
Wally2002 schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:15:
[...]

Apple Pay is in deze slechts de standaard om mobiel te kunnen betalen op plaatsen waar je contactloos kunt betalen, het is geen bank. Het vervangt credit- en debitcards waar je banken of fintechs voor nodig hebt die die kaarten uitgeven.

o.a. Bunq en Vivid bieden mogelijkheden voor potjes. (Moneyou Go had dit ook maar gaat stoppen).
Bedankt, dan ga ik daar maar eens kijken :)

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 22:17
Ik heb geen idee of ergens in de vele pagina's op het apple pay topic dit al eens voorbij gekomen is (waarschijnlijk wel). Maar op het forum van culture is iemand actief die zich eens vastgebeten heeft in de vraag "Waarom apple pay in Nederland pas vanaf 16 jaar ipv wat apple voorschrijft 13 jaar" .
Persoonlijk vind ik het geweldig als iemand zoveel moeite doet om eens uitgebreid zoiets uit te zoeken via/bij allerlei instanties.
Het draadje is hier te vinden :
https://forum.iculture.nl...ay-nederland-16-jaar.html

• iamjesse
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-11-2021
Hmm de graphic van de AMEX Business is opeens aangepast.

https://nomadlist.com/@jessehoogeboom

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

iamjesse schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:39:
Hmm de graphic van de AMEX Business is opeens aangepast.

[Afbeelding]
Offtopic maar persoonlijk vind ik die AMEX kaarten er erg mooi uitzien, dat zijn zeker niet Nederlandse AMEX kaarten?

• iamjesse
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-11-2021
Luuk2015 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:43:
[...]

Offtopic maar persoonlijk vind ik die AMEX kaarten er erg mooi uitzien, dat zijn zeker niet Nederlandse AMEX kaarten?
Jawel hoor dit zijn de Nederlandse :) (Behalve de SkyMiles dan)

[Voor 4% gewijzigd door iamjesse op 13-11-2020 15:45]

https://nomadlist.com/@jessehoogeboom

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

iamjesse schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:45:
[...]

Jawel hoor dit zijn de Nederlandse :) (Behalve de SkyMiles dan)
Offtopic:
Oh damn, is dat trouwens een centurion kaart :P ?

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:04
De Rabobank creditcard is nu geschikt voor Apple Pay.

[Voor 44% gewijzigd door Mr.ZeroNull! op 17-11-2020 09:47]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:26
ING Apple Pay menu'tje blijft hangen op Er gaat iets mis. ING CC support voor Apple Pay imminent?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:57

Yucko

One clown to rule them all !

Mr.ZeroNull! schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:46:
De Rabobank creditcard is nu geschikt voor Apple Pay.
ik zie onder de Apple Pay instellingen van de Rabo app wel het item Creditcards maar als ik daarop klik dan krijg ik een leeg scherm :/

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 16:43

Grin

Ride si sapis.

Same here @Yucko.
Servers zijn vast overbelast; elke iCulture F5'ende Apple Fanboy zit nu die servers te hammeren...

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:57

Yucko

One clown to rule them all !

maar als ik kijk bij creditcard en selecteer "ik wil contactloos betalen" dan krijg ik de melding dat er geen geldige creditcard is". En dit terwijl ik onlangs dus een nieuwe ontvangen heb van de Rabobank waar de ApplePay functie als voordeel benoemd werd :')

edit:
ondertussen kom ik al een stap verder (kan device selecteren), maar dan alsnog no-go.
Lijkt dus erop zoals @Grin zegt, dat de servers staan te roken. Wel apart, want zouden er nu zoveel mensen met een Rabo creditcard zijn die nu ook daadwerkelijk dat ding aan Apple Pay proberen toe te voegen :?

[Voor 37% gewijzigd door Yucko op 17-11-2020 13:28]

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Trust me: de servers zijn overbelast.
Er zit een hele keten van servers achter dit proces - die over en weer met elkaar moeten communiceren/autoriseren/issue'en - en ergens is een queue volgelopen. Later op de dag even weer proberen, typische opstartproblemen voor een dergelijke service.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Het is mij trouwens gelukt via: instelling --> Wallet --> Voeg kaart toe, CC scannen, activeren via app. Done.

• loekf2
  • Laatst online: 14:24
Rabo helpdesk roept ook dat de systemen overbelast zijn.

Kan mijn Visa Rabocard nog niet toevoegen ;-(

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
loekf2 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:30:
Rabo helpdesk roept ook dat de systemen overbelast zijn.

Kan mijn Visa Rabocard nog niet toevoegen ;-(
Twee minuten geleden nog CC toegevoegd op Watch, IPhone en Ipad

Zie tip van Grin: die werkt! 👍😃

• loekf2
  • Laatst online: 14:24
Haga schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:40:
[...]

Twee minuten geleden nog CC toegevoegd op Watch, IPhone en Ipad

Zie tip van Grin: die werkt! 👍😃
Werkt dus alleen als je "other card" kiest, scanned, dan verificatie via de Rabo app zelf. Maar hij zit er in 8)

Had de Rabobank helpdesk aan de lijn. Nog wat software probleempjes.

[Voor 16% gewijzigd door loekf2 op 17-11-2020 15:58]

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Hier is het gewoon gelukt vanuit de Rabo app :)

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:38
Heeft iemand al geprobeerd zijn of haar Rabobank credit card te activeren op een Mac in Wallet?

Ik lijk te moeten bellen naar de klantenservice om het te activeren...

• Bulligan
Hier ook handmatig toegevoegd want via de Rabo app liep het steeds fout. Wel blij mee. Steeds meer kaartjes in de wallet. Wel een probleem dat je je pin snel vergeet, gebruik hem zo goed als niet meer. 😂

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 14:23
Gaston schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:49:
Heeft iemand al geprobeerd zijn of haar Rabobank credit card te activeren op een Mac in Wallet?

Ik lijk te moeten bellen naar de klantenservice om het te activeren...

[Afbeelding]
Heb hem handmatig toegevoegd (via de creditcard scannen) aan mijn iphone. Daarna na 4x proberen aan mijn watch en na 2x aan mijn mac. Nu is alles weer in sync :)

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Nachtapotheker schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:21:
Hier is het gewoon gelukt vanuit de Rabo app :)
De eerste betaling is ook gelukt :+

• Rivanov
Wat?! Rabobank eerder dan ING? Hoe bestaat het. Hopelijk komt ING ook spoedig met creditcard support.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:38
Cyleo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:17:
[...]

Heb hem handmatig toegevoegd (via de creditcard scannen) aan mijn iphone. Daarna na 4x proberen aan mijn watch en na 2x aan mijn mac. Nu is alles weer in sync :)
Heb je met de klantenservice moeten bellen om hem geactiveerd te krijgen op je Mac?

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:32
Rivanov schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:14:
Wat?! Rabobank eerder dan ING? Hoe bestaat het. Hopelijk komt ING ook spoedig met creditcard support.
ING is waardeloos bezig, en schande dat ik daar met zakelijk tot de dag van nu geen Apple pay kan gebruiken.

Ze zijn meer bezig met functionaliteit uit de app te halen dan nuttige dingen aan het doen.
Ik geef ze tot 1-1 en anders stap ik over, ben er echt klaar mee.

• Cyleo
  • Laatst online: 31-05 14:23
Gaston schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:38:
[...]

Heb je met de klantenservice moeten bellen om hem geactiveerd te krijgen op je Mac?
Nee, moest alleen de CCV code invoeren. Had hem wel eerst op mijn iphone geactiveerd.

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:56
Vraagje over de Rabobank.

Ik heb een nieuwe rekening aangevraagd en had afgelopen vrijdag de nieuwe pas in huis. Pas direct geactiveerd, Rabobank App geactiveerd. Geld naar nieuwe rekening over gemaakt. Betaald met de nieuwe pas in de supermarkt.

Echter blijft de App bij zelf regelen > Apple Pay > Betaalpassen aangeven ‘Helaas kunt u geen gebruik maken van Apple Pay. Op de website leest u waarom’ Heel soms staat wel mijn bankpas aangegeven met de tekst ‘Binnenkort ontvang je deze nieuwe betaalpas. Na activeren kan je deze gebruiken voor Apple Pay.’.

Ook bij zelf regelen > Betaalpas staat ‘Dit is de nieuwe betaalpas die je binnenkort thuisgestuurd krijgt.’.

Is het normaal dat het zo lang duurt voordat de status wijzigt nadat ik mijn pas heb geactiveerd?

Zou graag mijn nieuwe rekening en pas in gebruik willen nemen. Maar dan wel mét Apple Pay.

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15
don spike schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:09:
Is het normaal dat het zo lang duurt voordat de status wijzigt nadat ik mijn pas heb geactiveerd?
Tja wat is lang? :) Aangezien je je pas net voor het weekend ontvangen hebt? Ga er maar vanuit dat in het weekend administratief bijna alles stil ligt bij Rabobank. Wellicht zit er nog een handmatige check tussen.

Ik zou het gewoon eens aankijken tot maandag/dinsdag en anders even chatten met Rabobank. In de tijd dat ik nog een Rabobank rekening had tot enkele maanden geleden heeft Apple Pay altijd prima gewerkt. Het zal waarschijnlijk dus met je nieuwe rekening/pas te maken hebben.

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:56
Bigf00t schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:49:
[...]

Tja wat is lang? :) Aangezien je je pas net voor het weekend ontvangen hebt? Ga er maar vanuit dat in het weekend administratief bijna alles stil ligt bij Rabobank. Wellicht zit er nog een handmatige check tussen.
Dat snap ik. Maar vond wel vreemd dat ik na activeren pas wel verder alles kon, behalve Apple Pay.

Ik wacht verder rustig af.

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
don spike schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:08:
[...]

Dat snap ik. Maar vond wel vreemd dat ik na activeren pas wel verder alles kon, behalve Apple Pay.

Ik wacht verder rustig af.
Je hebt het geprobeerd via de Rabo-app?

Probeer het eens rechtstreeks via Wallet.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Haga schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:24:
[...]

Je hebt het geprobeerd via de Rabo-app?

Probeer het eens rechtstreeks via Wallet.
De wallet app stuurt je door naar de Rabo-app zodra je een Rabo pas wilt toevoegen.
Dat werkt helaas dus niet.

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:59

GoTyce

B S U R

Ik heb zojuist mijn Platinum Card van ING succesvol toegevoegd aan Apple Pay door deze te scannen in de Wallet app! _/-\o_ :9~ Activatie verliep wel via de app van ING. Eindelijk!!

Dubbelpost (Ervaringen met creditcards) en eer gaat naar: Iemt.

Edit: Mijn eerste online betaling zojuist ermee verricht en worked like a charm 8)

[Voor 14% gewijzigd door GoTyce op 02-12-2020 09:14]

• rickmanders
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:40
GoTyce schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:05:
Ik heb zojuist mijn Platinum Card van ING succesvol toegevoegd aan Apple Pay door deze te scannen in de Wallet app! _/-\o_ :9~ Activatie verliep wel via de app van ING. Eindelijk!!

Dubbelpost (Ervaringen met creditcards) en eer gaat naar: Iemt.

Edit: Mijn eerste online betaling zojuist ermee verricht en worked like a charm 8)
Ik heb het ook geprobeerd en werkt inderdaad. Activatie via de ING app inderdaad. Top!

• iMitch
  • Laatst online: 01-06 13:37
Eindelijk! Hier ook alles werkend. Zal wel spoedig een persbericht vanuit ING komen, maar alles is al live.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
mijn ING Creditcard ingescand via de Wallet app; resultaat: ongeldige kaart :+
(meerdere keren opnieuw geprobeerd, geen succes)

wellicht alleen vooralsnog voor de Platinum Cards?

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
Bedankt Rabobank

• iMitch
  • Laatst online: 01-06 13:37
_Bailey_ schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:34:
mijn ING Creditcard ingescand via de Wallet app; resultaat: ongeldige kaart :+
(meerdere keren opnieuw geprobeerd, geen succes)

wellicht alleen vooralsnog voor de Platinum Cards?
Ik heb maar een simpele, normale creditcard - dus nog even geduld wellicht.

• _Bailey_
  • Niet online
iMitch schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:35:
[...]

Ik heb maar een simpele, normale creditcard - dus nog even geduld wellicht.
thanks. Dan probeer ik het later vandaag inderdaad nog maar eens..

edit: 4e keer was raak!

erg prettig, nu eindelijk ook m'n ING CC en Apple Pay. oOo

edit 2: toevoegen van de ING Creditcard aan Apple Pay op m'n Mac vereist telefonische verificatie (nu geen tijd voor) en niet zoals met een betaalpas slechts een sms code.
iPhone en Apple Watch inmiddels gelukt; hier vragen ze dus alleen ter verificatie een sms code.

[Voor 41% gewijzigd door _Bailey_ op 02-12-2020 09:49]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier inmiddels ook mijn ING CC toegevoegd, eindelijk! (Betreft een ‘normale’ CC, dus geen platinum o.i.d.)

[Voor 34% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-12-2020 11:20]

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:51
Hier ook een gewone CC toegevoegd aan mijn iPhone, Watch en iPad!
Verificatie ging via de ING-app.
Nu wil ik wel dat mijn CC als derde pas wordt weergegeven dus dat wordt weer passen verwijderen en opnieuw toevoegen 8)7

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

VirinR schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:26:
Hier ook een gewone CC toegevoegd aan mijn iPhone, Watch en iPad!
Verificatie ging via de ING-app.
Nu wil ik wel dat mijn CC als derde pas wordt weergegeven dus dat wordt weer passen verwijderen en opnieuw toevoegen 8)7
Je kan in de wallet app je kaarten in een andere positie schuiven door ze ingedrukt te houden en te slepen.
Waarom zou je ze opnieuw toevoegen? Of bedoel je wat anders?

• diotav
  • Laatst online: 02-06 16:42
Eindelijk! Ideaal als we weer mogen reizen.

dion.dev

• Rivanov
YES! Ook hier m'n creditcard kunnen toevoegen. *O*

• VirinR
Luuk2015 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:38:
[...]

Je kan in de wallet app je kaarten in een andere positie schuiven door ze ingedrukt te houden en te slepen.
Waarom zou je ze opnieuw toevoegen? Of bedoel je wat anders?
Ik dacht dat ik het erbij had gezegd maar ik bedoelde de volgorde van de kaarten op mijn Watch.
Inmiddels heb ik met dit trucje in de Watch-app mijn ING creditcard op de derde plek gezet.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 22:04
Rivanov schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:07:
YES! Ook hier m'n creditcard kunnen toevoegen. *O*

[Afbeelding]
Met welke app heb je winkelpasjes erin gezet?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Serena schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:18:
[...]

Ik vermoed dat OP Pass4Wallet heeft gebruikt, dit is een van de bekende apps waarmee dit kan.

• Serena
Luuk2015 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:21:
[...]

Ik vermoed dat OP Pass4Wallet heeft gebruikt, dit is een van de bekende apps waarmee dit kan.
Gezien de looks denk ik namelijk van niet. Logo’s zijn groter en kleuren kloppen precies.

• Rivanov
Serena schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:18:
[...]

Destijds met PassMaker erin gezet, maar dat bestaat niet meer.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:23

Arno

PF5A

offtopic:
Ik gebruik stocard daarvoor, werkt perfect

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Serena
Arno schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:40:
offtopic:
Ik gebruik stocard daarvoor, werkt perfect
Ik nu ook, maar wil het liefst alles in 1 app.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Serena schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:12:
[...]

Gezien de looks denk ik namelijk van niet. Logo’s zijn groter en kleuren kloppen precies.
Pass4Wallet biedt wel de mogelijkheid aan om zelf het logo en de kleur van de kaart te bepalen.
Dan kom je erg dicht bij wat OP heeft.
Zie onderstaand voorbeeld:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08
Net ING aan de telefoon gehad: activeren van de CC op MacOS is op dit moment nog niet mogelijk ;) Bespaar je nog even de moeite van het bellen dus. Ze zijn er hard mee bezig!

omniscale.nl

• _Bailey_
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:08:
Net ING aan de telefoon gehad: activeren van de CC op MacOS is op dit moment nog niet mogelijk ;) Bespaar je nog even de moeite van het bellen dus. Ze zijn er hard mee bezig!
Ah ok.

Had al bijna m'n nieuwe M1 Macbook Air de Kliko in gegooid. Kreeg het daar na 6x proberen niet voor elkaar
Heee vet, eindelijk CC-support van de Nederlandse banken - dat ontbrak nog :D (En nee, die veredelde debit card van bunq telt niet :P) Krijg hem alleen niet op m'n Watch toegevoegd, maar denk dat ik het probleem al zie; zo ff fixen. Top, dank voor de tip! :)

Toevoegen op MacOS lukt wel, maar de verificatie werkt inderdaad nog niet helaas.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Rivanov schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:15:
[...]

Destijds met PassMaker erin gezet, maar dat bestaat niet meer.
Die had ik 'vroeger' ook. Stond ik onlangs bij de Karwei waren alle kaarten op 1 na weg na een iOS-update. _O-

Gek dat hier nog niet meer handige apps voor zijn eigenlijk.

[Voor 9% gewijzigd door Cheesy op 02-12-2020 16:32]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

Cheesy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:32:
[...]

Die had ik 'vroeger' ook. Stond ik onlangs bij de Karwei waren alle kaarten op 1 na weg na een iOS-update. _O-

Apart, de kaartjes gemaakt met Pass4Wallet hier hebben alle updates overleeft en ook een complete migratie van de ene iPhone naar de andere. :P Alleen de volgorde is veranderd. Die kan je nog altijd niet zelf instellen, maar gelukkig zet ie nu wel de meest recente kaart vooraan. (op iPhone dan.)

• VirinR
Cheesy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:32:
[...]

Ik heb dat niet gelukkig gehad maar ik vond het wel erg onoverzichtelijk in de wallet app met veel betaalpassen en daaronder weer veel klantenpassen. Nu heb ik al mijn klantenpassen in Stocard en dat werkt perfect. Het is ook veel overzichtelijker dan de Wallet app.

• Rivanov
Gebruik ook Stocard voor al m’n klantenpassen. Ideaal icm de widget.

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:22
Rivanov schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:30:
Gebruik ook Stocard voor al m’n klantenpassen. Ideaal icm de widget.
Welke widget? Ik heb Stocard vandaag nog geüpdatet op mn iPhone, maar ik kan geen widget vinden?

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vloris schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:34:
[...]

Welke widget? Ik heb Stocard vandaag nog geüpdatet op mn iPhone, maar ik kan geen widget vinden?
Waarschijnlijk de 'oude' widget. Links op je homescreen

• Rivanov
Vloris schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:34:
[...]

De oude widget op je "widgetscherm" als je vanuit het homescreen of lockscreen naar links swiped.
Dat is ideaal als je in de winkel of benzinepomp staat..

[Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 03-12-2020 07:47]

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 13:06
Luuk2015 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:54:
[...]

Pass4Wallet biedt wel de mogelijkheid aan om zelf het logo en de kleur van de kaart te bepalen.
Dan kom je erg dicht bij wat OP heeft.
Zie onderstaand voorbeeld:
[Afbeelding]
Hoe krijg je de pasjes gescheiden? Bij mij gooit hij alle klantenpassen op één bulk en swipe ik me rot

“The greatest teacher, failure is”

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Vraag mij af wanneer Apple Pay eindelijk eens naar ING belgië zou komen. Uiterst vervelend dat zo weinig banken hier aan meedoen.

• HiMyNameIs
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05 09:56
Iemand ervaring met Apple Pay die op de telefoon het *niet* doet, maar op de Watch wel? Dinsdag gebeld met Apple Support voor mijn XS, diagnostische toets gedaan en op alles op OK gekregen blijkbaar, NFC chip lijkt het gewoon goed te doen. Gaat om een rekening bij de ABN.

Leuk detail: toen ABN het nog niet aanbood heb ik kortstondig een rekening gehad bij ING en toen kon ik gewoon betalen met de iPhone naar behoren. Alle instellingen en een juiste koppeling in de ABN app etc vele malen gecheckt maar ik kom er maar niet uit :'). Zelfs met een ABN rekening van een maat geprobeerd op mijn telefoon en ook dit rekeningnummer deed het om... redenen... niet. Super vaag. Zijn er lotgenoten?

Edit: gisteren een complete reset - geen backup teruggezet - en vandaag gefrustreerd weer bij de AH gestaan en geprobeerd met de iPhone te betalen :')

[Voor 9% gewijzigd door HiMyNameIs op 04-12-2020 22:08]

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 21:20
@HiMyNameIs Vervelend dat het niet werkt. Ik zit ook bij de ABN, maar ik ervaar niet de problemen die jij wel hebt. Ik heb wel eens dat betalen bij AH moeilijk gaat met mijn Watch, maar dat zal aan de terminal liggen. Maar dan lukt betalen met mijn iPhone 12 wel (wat tegenwoordig best irritant is met een mondkapje op).

Misschien nog een paar denkrichtingen om te kijken waar het probleem zit:
- Ervaar je dezelfde problemen overal? Of lukt betalen met je iPhone wel bij de frietkraam/visboer?
- Ken je een goede bekende met een iPhone waar je even mag kijken of je Apple Pay op zijn/haar iPhone mag instellen en een test aankoop (een Mars o.i.d.) kan doen? Als het betalen dan wel lukt, dan ligt het waarschijnlijk aan je telefoon. Lukt de aankoop van een Mars niet, dan kan de oorzaak wellicht bij ABN liggen en is het misschien raadzaam om hen eens te bellen.

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:20
Maken jullie nog onbewust verschil met de keuze tussen het gebruik van Apple Pay of de pas?
Het viel me gisteren bij mezelf op.
Ik gebruik AP best wel veel, met de Watch, meestal de ABN, ook zonder problemen zoals hierboven gelukkig. (alhoewel, ik gebruik eigenlijk altijd de Watch, dus misschien ben ik me er wel niet van bewust...)
Maar als ik Amex kan gebruiken dan doe ik dat, zoals bij Jumbo.

Gisteren rekende ik bij een audio zaak een kleine duizend euro af, en pakte de fysieke Amex, en heb daarmee, danwel weer contactless, betaald, moest wel de pincode intoetsen.
Weer buiten vroeg ik me af waarom ik die pas had gepakt en geen Apple Pay had gebruikt, maar het was tot dan toe geheel onbewust.
Ik vind het eigenlijk vreemd gedrag van mezelf, blijkbaar ben ik ook menselijk.

• HiMyNameIs
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05 09:56
@rclahsen Nee helaas, het vindt overal plaats (drive-ins, AH, pizzeria etc). Thanks voor het meedenken, dat was mijn volgende idee inderdaad. Vandaag of morgen maar eens proberen met een iPhone van een vriend met mijn rekening erop..

• Serena
GHB363 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:21:
Maken jullie nog onbewust verschil met de keuze tussen het gebruik van Apple Pay of de pas?
Ik gebruik AP best wel veel, met de Watch, meestal de ABN, ook zonder problemen zoals hierboven gelukkig. (alhoewel, ik gebruik eigenlijk altijd de Watch, dus misschien ben ik me er wel niet van bewust...)

Gisteren rekende ik bij een audio zaak een kleine duizend euro af, en pakte de fysieke Amex, en heb daarmee, danwel weer contactless, betaald, moest wel de pincode intoetsen.
Weer buiten vroeg ik me af waarom ik die pas had gepakt en geen Apple Pay had gebruikt, maar het was tot dan toe geheel onbewust.
Nope, betaal overal met Apple Pay. Er is absoluut geen verschil.
Ik baal al dat de onbemande tankstations nog steeds een fysieke pas vereisen. Dat is de enige plek waar ik deze nog gebruik.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

GHB363 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:21:

Zelf probeer ik altijd zoveel mogelijk mijn AmEx te gebruiken, echter weet ik vaak niet of winkels deze wel of niet accepteren. Ik hoop eigenlijk dat Apple nog een keer met een functie komt dat je een backup kaart kan instellen. Dat ik bijvoorbeeld AmEx als primaire kaart kan instellen, accepteert de pinterminal dat niet dan switcht hij automatisch naar een backupkaart. Nu loop ik altijd te klooien met het switchen tussen mijn pasjes.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:59
Nog iemand last van transacties die zeer laat verschijnen in de Wallet app of in de app van je bank. Ik heb gisteren iets gekocht en nu is het bedrag nog steeds niet te zien in de Wallet app of van mijn rekening gehaald.
Ik werk met BNP paribas Fortis

Edit: nu staat er dat de betaling in behandeling is, wel vervelend dat het zo lang duurt.

[Voor 15% gewijzigd door AppleFan2007 op 05-12-2020 20:45]

Pagina: 1 ... 24 ... 31 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee