Toon posts:

[Apple Pay] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste
Acties:

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03:11
AppleFan2007 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:54:
Nog iemand last van transacties die zeer laat verschijnen in de Wallet app of in de app van je bank. Ik heb gisteren iets gekocht en nu is het bedrag nog steeds niet te zien in de Wallet app of van mijn rekening gehaald.
Ik werk met BNP paribas Fortis
Alle betalingen die ik met mijn Watch of iPhone verricht, worden direct afgeschreven van mijn rekening. Maakt niet uit of ik op dat moment met N26 of met ABN AMRO betaal.

Als de betaling na enkele minuten nog niet is afgeschreven van je rekening dan mag je er wel van uit gaan dat de betaling is mislukt.

Waar heb je die betaling verricht? In een supermarkt of andere winkel?

En over wallet: ik kijk daar nooit naar. Heeft geen toegevoegde waarde voor mij. Mijn bank app is leidend voor mij.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:17
Tartarus schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:32:
[...]

Alle betalingen die ik met mijn Watch of iPhone verricht, worden direct afgeschreven van mijn rekening. Maakt niet uit of ik op dat moment met N26 of met ABN AMRO betaal.

Als de betaling na enkele minuten nog niet is afgeschreven van je rekening dan mag je er wel van uit gaan dat de betaling is mislukt.

Waar heb je die betaling verricht? In een supermarkt of andere winkel?

En over wallet: ik kijk daar nooit naar. Heeft geen toegevoegde waarde voor mij. Mijn bank app is leidend voor mij.
De betaling is verricht in Lab9, de plaatselijke Apple store.
De terminal gaf aan dat betaling voltooid was en staat ook op het ticket.
Daarmee dat ik me afvraag of het betaald is.

• Tartarus
AppleFan2007 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:13:
[...]

De betaling is verricht in Lab9, de plaatselijke Apple store.
De terminal gaf aan dat betaling voltooid was en staat ook op het ticket.
Daarmee dat ik me afvraag of het betaald is.
Betalingen dienen vrijwel instant afgeboekt te worden van je rekening. Betreft het hier een Maestro/VPay of MasterCard Debit betaling of een Creditcard betaling?
Indien een credit card betaling, zie je dan ook niet terug op je bank app of de betaling is gereserveerd?

Indien het een bon op naam is, dan is de kans groot dat de winkel contact met je opneemt om alsnog te komen betalen. Zo niet, dan zou ik maandag even kijken of de betaling alsnog is afgeschreven en indien dat niet het geval is, zou het wel zo sociaal zijn als je even langs de winkel gaat om alsnog te betalen.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:17
Tartarus schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:49:
[...]

Betalingen dienen vrijwel instant afgeboekt te worden van je rekening. Betreft het hier een Maestro/VPay of MasterCard Debit betaling of een Creditcard betaling?
Indien een credit card betaling, zie je dan ook niet terug op je bank app of de betaling is gereserveerd?

Indien het een bon op naam is, dan is de kans groot dat de winkel contact met je opneemt om alsnog te komen betalen. Zo niet, dan zou ik maandag even kijken of de betaling alsnog is afgeschreven en indien dat niet het geval is, zou het wel zo sociaal zijn als je even langs de winkel gaat om alsnog te betalen.
Het gaat om een maestro debit card.
Uit ervaring weet ik dat BNP Paribas Fortis niet de snelste zijn dus ik ga wachten tot maandag.

Edit: nu staat er dat de betaling in behandeling is, wel vervelend dat het zo lang duurt.

[Voor 5% gewijzigd door AppleFan2007 op 05-12-2020 20:46]

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-03 16:37
Gisteren mijn kappersbezoek ter plekke betaald met mijn ING creditcard via mijn iPhone X.
Geen problemen gehad en de betaling kwam direct als reservering binnen. Ik heb overigens nu ook Apple Pay ingesteld voor nieuwe aankopen voor de App Store.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:30
Serena schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:33:
[...]

Nope, betaal overal met Apple Pay. Er is absoluut geen verschil.
Ik baal al dat de onbemande tankstations nog steeds een fysieke pas vereisen. Dat is de enige plek waar ik deze nog gebruik.
Hier niet. Bij de onbemande pomp van Fieten kan ik gewoon met watch of telefoon betalen. _/-\o_

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03 17:56
Er is een nieuwe optie voor Apple Pay, via de Stocard app:

Stocard (prepaid creditcard)

• Tartarus
Bio schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:39:
Er is een nieuwe optie voor Apple Pay, via de Stocard app:

Stocard (prepaid creditcard)
Ik zag het. Zie er persoonlijk de toegevoegde waarde niet van.

• césaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-03 15:07
Ik gebruikte vroeger apple pay en heb het nog steeds voor het geval ik mijn portefeuille vergat. Maar ondanks het gemak, gebruik ik het persoonlijk niet meer. Ik wil niet verzuurd overkomen of met een alu hoedje opzitten, maar tech bedrijven weten immers al genoeg over hun gebruikers. Financiële transacties/data hoeven er nu ook nog niet eens bij.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:54

Grin

Ride si sapis.

@césaar In beginsel een prima standpunt en helemaal niet zuur. Maar lees je eerst een beetje in met Apple Pay. Apple is het niet te doen om de transactiedata, ze doen daar niks mee. Het verdienmodel zit ergens anders: contract met de bank en aantal transacties.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Grin schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:07:
@césaar In beginsel een prima standpunt en helemaal niet zuur. Maar lees je eerst een beetje in met Apple Pay. Apple is het niet te doen om de transactiedata, ze doen daar niks mee. Het verdienmodel zit ergens anders: contract met de bank en aantal transacties.
Ter aanvulling: Apple kan niets met je transactiedata want daar krijgen ze geen toegang toe. Net zo min dat een winkelier daar toegang toe heeft.

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Hulliee schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:49:
[...]

Ter aanvulling: Apple kan niets met je transactiedata want daar krijgen ze geen toegang toe. Net zo min dat een winkelier daar toegang toe heeft.
Ik zeg niet dat ze dit doen, maar in principe weten ze altijd waar je een betaling doet, bij welke winkel en welk bedrag. Dit op zich is al interessante data voor adverteerders.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
AllInOneNerd schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:54:
[...]

Ik zeg niet dat ze dit doen, maar in principe weten ze altijd waar je een betaling doet, bij welke winkel en welk bedrag. Dit op zich is al interessante data voor adverteerders.
Klopt, het werkt via tokenisatie. Hier ziet Apple/Google/enz de betaling alleen anoniem.

Leesvoer:
https://support.google.co...nts/answer/6345242?hl=nl)
https://www.freecodecamp....er-the-hood-8c3978238324/
https://support.apple.com/nl-nl/HT203027

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@AllInOneNerd
In principe? Welk principe? Hier is weinig principieels aan. Ze weten het of ze weten het niet. En in dit geval volstaat een quote uit Apple's privacy policy denk ik wel:
"Welke dingen je waar koopt en hoe je ze hebt betaald, is gevoelige informatie. Die informatie wordt niet door Apple bewaard, verkocht of gebruikt."

En mochten ze daar liegen dan hebben ze echt een groot probleem, dat komt vroeg of laat een keer naar buiten. Daarbij heb ik Apple op dit gebied hoger zitten dan veel andere bedrijven. Niet omdat ze Apple zijn want dat doet mij geen f**k. Maar omdat hun verdienmodel hier simpelweg niet ligt, die ligt bij de hardware. Bij Google en Facebook krijg ik al hele andere gevoelens omdat daar WEL hun verdienmodel ligt. Dan zouden ze 1op1 dezelfde voorwaarden kunnen hebben als Apple, maar toch vertrouw ik het dan niet. Er ligt daar namelijk een hele grote zak geld voor die bedrijven.
Sure, in theorie kan Apple ook een advertentienetwerk optuigen om onze data te minen, zoals Google en FB dat doen. Maar ik zie dat gewoon niet snel gebeuren, neemt niet weg dat het kan...

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Nu m’n ABN credit card nog...

En het zou super handig zijn om de gezamenlijk pas van de en/of rekening toe te kunnen voegen bij de ABN.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:09

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

AllInOneNerd schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:54:
[...]

Tsja dat weet je bank ook. Ik zie hier het probleem niet zozeer.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@SpoekGTi Er zit een groot verschil in regulering tussen banken en een 'gewone bedrijven'. Dus dat maakt zeker uit! Wat dat betreft zijn de zorgen wel begrijpelijk. PSD2, zoek maar eens op, heeft deze wereld wel anders gemaakt maar er zijn nog steeds fundamentele verschillen tussen banken en gewone bedrijven.

[Voor 4% gewijzigd door Grin op 07-12-2020 10:35]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:06
Serena schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:33:
[...]

Nope, betaal overal met Apple Pay. Er is absoluut geen verschil.
Ik baal al dat de onbemande tankstations nog steeds een fysieke pas vereisen. Dat is de enige plek waar ik deze nog gebruik.
Tankstations zal ik sowieso voorlopig nog met pas moeten/willen betalen. Totdat ik mijn (eigen/zakelijke) Q8 Liberty card kan toevoegen aan Apple Pay. Maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Maar afgelopen jaar toch zo goed als niet getankt wegens corona.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:09

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

Grin schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:34:
@SpoekGTi Er zit een groot verschil in regulering tussen banken en een 'gewone bedrijven'. Dus dat maakt zeker uit! Wat dat betreft zijn de zorgen wel begrijpelijk. PSD2, zoek maar eens op, heeft deze wereld wel anders gemaakt maar er zijn nog steeds fundamentele verschillen tussen banken en gewone bedrijven.
Ben ik me wel degelijk van bewust, dat PSD2 verhaal, maar hij gebruikt het niet meer omdat hij bang is voor advertenties en de bijbehorende trackings, terwijl de bank dit nu ook gewoon doet

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

'Terwijl de bank dit nu ook gewoon doet' <-- dat vraag ik mij dus af, volgens mij doen banken dat dus niet. Mocht je materiaal hebben waaruit dat wel blijkt, zonder opt in, dan hoor ik dat graag.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:46
SpoekGTi schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:20:
[...]

Ben ik me wel degelijk van bewust, dat PSD2 verhaal, maar hij gebruikt het niet meer omdat hij bang is voor advertenties en de bijbehorende trackings, terwijl de bank dit nu ook gewoon doet
?
De banken doen dit helemaal niet, ik snap niet waarom mensen dit denken. De financiële wereld (en dus ook payments) is tot de tanden gereguleerd en bij wet geregeld. En ook Apple is aan PCI DSS gebonden, anders zouden MC, Visa en Amex Apple Pay nooit hebben ondersteund.

• Arno
  • Laatst online: 25-03 19:25

Arno

PF5A

Visa in Nederland ondersteunt het toch nog niet?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
@Arno Jawel hoor. Ik heb een Revolut Visa en DKB Visa in mijn wallet.

Lekker!

• Arno

Arno

PF5A

Oh mja, ik heb die van ICS en die maken vooralsnog geen haast :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ook Rabobank NL heeft haar Visa creditcard beschikbaar in Apple Pay.

Grin schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:37:
'Terwijl de bank dit nu ook gewoon doet' <-- dat vraag ik mij dus af, volgens mij doen banken dat dus niet. Mocht je materiaal hebben waaruit dat wel blijkt, zonder opt in, dan hoor ik dat graag.
De ING. Daar moet je een *opt-out* doen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Vinnienerd
WhatsappHack schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:01:
[...]

De ING. Daar moet je een *opt-out* doen.
Wat alleen maar voor interne diensten van ING bleek te zijn :P
Vinnienerd schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:28:
[...]

Wat alleen maar voor interne diensten van ING bleek te zijn :P
Advertenties zijn advertenties really. Ze analyseren je gedrag, maken een profiel en op basis daarvan wordt je gespamd met aanbiedingen en suggesties. Het is niet veel anders dan Google, behalve wie je kan targetten. Tegenwoordig hebben ze ook dat punten gedoe, dat heeft ook een en ander te maken met je betaalgedrag en daar kan je geeneens een opt-out voor doen. :+

Maar goed, eigenlijk is het een wat offtopic discussie gezien Apple Pay dus geen transactiedata verzamelt en profielen maakt. :) Wat banken als ING doen staat los van AP.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Arno

Arno

PF5A

https://www.icscards.nl/info/betalen-met-smartwatch

ICS begint met ondersteuning voor betalen met smartwatch, hopelijk pakken ze Apple Pay er nu ook snel bij :)

Jeremy Clarkson

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-03 18:17
Arno schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:47:
https://www.icscards.nl/info/betalen-met-smartwatch

ICS begint met ondersteuning voor betalen met smartwatch, hopelijk pakken ze Apple Pay er nu ook snel bij :)
Betalen met een FitBit- of Garminhorloge kan toch al een behoorlijke tijd bij ICS? Volgens mij is het nog even stil aan de overkant als een jaar geleden, toen ABN AMRO zelf 'om' ging en Apple Pay aan ging bieden.

• Arno

Arno

PF5A

Oh geen idee, ik zag het net voor het eerst?

Jeremy Clarkson

• rolex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-03 21:01
Is iemand hier tegenaan gelopen? Ik probeer een kaart toe te voegen maar krijg de onderstaande melding.

Uhm nee ik heb geen kaarten in Apple Pay, vroeger wel gehad.

[Voor 6% gewijzigd door rolex op 26-12-2020 08:57]

• rclahsen
rolex schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:52:
Is iemand hier tegenaan gelopen? Ik probeer een kaart toe te voegen maar krijg de onderstaande melding.
[Afbeelding]

Zelf niet gehad, maar wellicht dat bij je bank die registraties nog bekend zijn? En dat deze registraties het probleem zijn?

edit
Zag ook net onderstaand filmpje op YouTube. Lost het probleem op als je de telefoon even tijdelijk op een andere regio zet?

YouTube: YouTube

[Voor 14% gewijzigd door rclahsen op 26-12-2020 10:39]

• rolex
rclahsen schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:29:
[...]

Zelf niet gehad, maar wellicht dat bij je bank die registraties nog bekend zijn? En dat deze registraties het probleem zijn?

edit
Zag ook net onderstaand filmpje op YouTube. Lost het probleem op als je de telefoon even tijdelijk op een andere regio zet?

YouTube: YouTube
Andere regio werk niet. Ik heb ook met andere bank geprobeerd maar krijg de zelfde melding. Lijkt wel dat er iets verkeerds gaat aan de kant van Apple.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:00
rolex schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:28:
[...]

Andere regio werk niet. Ik heb ook met andere bank geprobeerd maar krijg de zelfde melding. Lijkt wel dat er iets verkeerds gaat aan de kant van Apple.
Maar hoeveel kaarten heb je daadwerkelijk in Wallet staan? Staat Apple Pay Cash ook aan?

• rolex
oohh schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:35:
[...]

Maar hoeveel kaarten heb je daadwerkelijk in Wallet staan? Staat Apple Pay Cash ook aan?
Geen kaarten. Apple Pay staat standaard aan. Kun je niet uitzetten.

[Voor 6% gewijzigd door rolex op 26-12-2020 18:56]

• Vinnienerd
Wat zegt icloud.com over je device?

• Tartarus
rolex schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:52:
[Afbeelding]

Gaat het hier om een tweedehands iPhone?

• rolex
Tartarus schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:27:
[...]

Gaat het hier om een tweedehands iPhone?
Nope. Heeft eerst gewerkt al een tijdje niet meer.

iPhone X

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:01
Op 7 oktober is er een online betaling gedaan door mijn zoon met ApplePay via een Maestro pas van ING. Deze is meteen zichtbaar geweest op de rekening. Een maand later blijkt de afschrijving van na de betaling blijkbaar teruggedraaid, want op 18 november is deze pas echt afgeschreven.

Is dit hoe dit zou moeten werken, of is dit een incident? Naar mijn mening kun je op deze manier je saldo niet meer vertrouwen als je betalingen via ApplePay doet.

Uiteraard heb ik hierover contact gehad met ING. Telefonisch wezen die (uiteraard...) naar Apple. De klacht die ik hierover vervolgens ingediend heb wijst naar de winkel en de betalingsverwerker van de winkel want "...ING is hier geen partij in"

Dat zou ik normaal slikken als het om 1 of 2 dagen ging, maar ik kan me niet voorstellen dat er ruim een maand tussen betaling en verwerking zou moeten zitten. Wat is jullie idee hierover?

• Vinnienerd
basmq schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:27:
Op 7 oktober is er een online betaling gedaan door mijn zoon met ApplePay via een Maestro pas van ING. Deze is meteen zichtbaar geweest op de rekening. Een maand later blijkt de afschrijving van na de betaling blijkbaar teruggedraaid, want op 18 november is deze pas echt afgeschreven.

Is dit hoe dit zou moeten werken, of is dit een incident? Naar mijn mening kun je op deze manier je saldo niet meer vertrouwen als je betalingen via ApplePay doet.

Uiteraard heb ik hierover contact gehad met ING. Telefonisch wezen die (uiteraard...) naar Apple. De klacht die ik hierover vervolgens ingediend heb wijst naar de winkel en de betalingsverwerker van de winkel want "...ING is hier geen partij in"

Dat zou ik normaal slikken als het om 1 of 2 dagen ging, maar ik kan me niet voorstellen dat er ruim een maand tussen betaling en verwerking zou moeten zitten. Wat is jullie idee hierover?
Wat is precies je klacht? Is je saldo na de betaling vermeerdert en toen weer vermindert met het bedrag van de transactie?

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:01
Vinnienerd schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:37:
[...]

Wat is precies je klacht? Is je saldo na de betaling vermeerdert en toen weer vermindert met het bedrag van de transactie?
Inderdaad. En ruim een maand later is het bedrag alsnog afgeschreven. Hierdoor is het saldo in de tussentijd niet correct. Maar ook dat het ruim een maand duurt, voordat een betaling daadwerkelijk verwerkt wordt. Dat zou niet nodig moeten zijn.

Omdat er niet dagelijks op de rekening gekeken wordt (daar kun je wellicht ook wat van vinden) is dit niet opgevallen en rekende mijn zoon zich dus te rijk 😉

Het gaat er in ieder geval niet om, dat ik de betaling betwist of zo.

• Vinnienerd
basmq schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:59:
[...]

Inderdaad. En ruim een maand later is het bedrag alsnog afgeschreven. Hierdoor is het saldo in de tussentijd niet correct. Maar ook dat het ruim een maand duurt, voordat een betaling daadwerkelijk verwerkt wordt. Dat zou niet nodig moeten zijn.

Omdat er niet dagelijks op de rekening gekeken wordt (daar kun je wellicht ook wat van vinden) is dit niet opgevallen en rekende mijn zoon zich dus te rijk 😉

Ik denk dat je hier een soort van edge case hebt gezien die normaliter niet voor moet komen. Dus ik zou me hier niet druk om maken. Payments wereld zit vol met legacy dingen en soms zie je dat op zo'n manier terug komen, zeker in combinatie met een "nieuw" iets zoals Apple Pay.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:56
basmq schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:59:
[...]

voor online Maestro betalingen is het goed mogelijk dat hij eerst als reservering zichtbaar wordt, en dat de merchant pas later de betaling effectueert. De praktijk is meestal wel dat betalingen heel snel definitief worden en dus in je overzicht verschijnen, maar er kunnen redenen zijn dat de reservering nog niet definitief wordt gemaakt door de verkoper.

Ik denk zelf dat Apple Pay hier verder los van staat, dat is slechts een tussenschakel.

Technisch gezien is je saldo natuurlijk wel juist in de tussentijd, want de afschrijving heeft nog niet plaatsgevonden ;)

• DaveFlash
  • Laatst online: 24-03 22:57

DaveFlash

Here's to the crazy ones

bijzonder gesprek net met apple technische afdeling,

men beweert bij laag bij hoog dat apple pay bij apple zelf alleen met creditcards werkt omdat men de opgeslagen pas gebruikt ipv die in wallet, maar dit is pertinent onjuist omdat je in de app store app, apple online store app en de apple online store website via safari, wel gewoon de standaard apple pay flow krijg en iedere pas die in je wallet staat van iedere bank of creditcard uitgever kan selecteren, behalve maestro,

frustrerend... kwartier lopen uitleggen hoe het zat, dat ze gewoon zelf nog op v3 van de apple pay javascript plugin zitten met hun apps en site, en dat maestro vanaf versie 4 wordt ondersteund, en dat de apple pay web api js plugin inmiddels als bij v10 is en sinds v3 de schemes cartesBancaires, eftpos, electron, maestro, vPay, elo & mada heeft toegevoegd en apple die nog altijd niet zelf ondersteund bij de eigen diensten, maar dat coolblue, wehkamp, omoda, secrid.com enzo dat al wel doen.

die man bleef maar herhalen dat het je cc in je apple id gebruikt, tot op zeker hoogte klopt dat, dat is idd de default pas, maar in het betaal venster kun je gewoon al je andere apple pay passen selecteren...

iemand enig idee hoe we dit opgelost krijgen bij apple? |:(

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:59

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

DaveFlash schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:50:
Er zelf solliciteren?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Vinnienerd
DaveFlash schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:50:
bijzonder gesprek net met apple technische afdeling,

men beweert bij laag bij hoog dat apple pay bij apple zelf alleen met creditcards werkt omdat men de opgeslagen pas gebruikt ipv die in wallet, maar dit is pertinent onjuist omdat je in de app store app, apple online store app en de apple online store website via safari, wel gewoon de standaard apple pay flow krijg en iedere pas die in je wallet staat van iedere bank of creditcard uitgever kan selecteren, behalve maestro,

frustrerend... kwartier lopen uitleggen hoe het zat, dat ze gewoon zelf nog op v3 van de apple pay javascript plugin zitten met hun apps en site, en dat maestro vanaf versie 4 wordt ondersteund, en dat de apple pay web api js plugin inmiddels als bij v10 is en sinds v3 de schemes cartesBancaires, eftpos, electron, maestro, vPay, elo & mada heeft toegevoegd en apple die nog altijd niet zelf ondersteund bij de eigen diensten, maar dat coolblue, wehkamp, omoda, secrid.com enzo dat al wel doen.

die man bleef maar herhalen dat het je cc in je apple id gebruikt, tot op zeker hoogte klopt dat, dat is idd de default pas, maar in het betaal venster kun je gewoon al je andere apple pay passen selecteren...

Apple Pay voor je Apple digitale aankopen ondersteunt inderdaad geen Maestro. En voor je iCloud-abonnementen wordt sowieso Apple Pay niet echt ondersteund, je moet daar een cc invullen of billing via je carrier selecteren.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

haha :9~ :9~ :9~ :X :X

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Vinnienerd schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Apple Pay voor je Apple digitale aankopen ondersteunt inderdaad geen Maestro. En voor je iCloud-abonnementen wordt sowieso Apple Pay niet echt ondersteund, je moet daar een cc invullen of billing via je carrier selecteren.
best jammer, want Maestro in Apple Pay werkt namelijk gewoon prima bij Wehkamp, Coolblue, Omoda, etc.

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-03 17:28
Komt er nog schot in de zaak bij de Volksbank met Apple Pay.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:15
Ruvas schreef op zondag 17 januari 2021 @ 01:30:
Zolang Volksbank niet buigt voor de eisen van Apple, nee, dan niet. Ik denk dat het ook te maken heeft met de geschiedenis en filosofie van de de Volksbank. Wellicht dat privacy, openheid van systemen en het risico van machtsmisbruik van multimiljardenbedrijven daar meer aandacht krijgen dan bij andere banken.
En het maakt het bankieren natuurlijk duurder. Apple eist 15 cent op per 100 euro die je uitgeeft.

[Voor 53% gewijzigd door Of-Aaargh op 17-01-2021 09:42]

• Metoru
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-03 16:06
Laten we vooral ABN niet vergeten met hun creditcards 😂

• RicoK
  • Laatst online: 21:21
evdakker schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:17:
En het maakt het bankieren natuurlijk duurder. Apple eist 15 cent op per 100 euro die je uitgeeft.
Wow, daarvan had ik geen weet. Heb je hier een bron van?
Ik word het wachten ook beu. Zo nu en dank check ik eens bij SNS Bank via Social Media met steevast hetzelfde antwoord “we zijn er mee bezig”. Duurt echt al een erg lange tijd.

• Of-Aaargh
RicoK schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Wow, daarvan had ik geen weet. Heb je hier een bron van?
Bijvoorbeeld: https://www.nrc.nl/nieuws...og-maar-stap-een-a3982393, https://www.itnews.com.au...pple-pay-fee-fight-450874, https://codeburst.io/how-...ctually-work-f52f7d9348b7, en https://www.ft.com/conten...63-11e4-bd08-00144feabdc0 (achter paywall). Weliswaar verbiedt Apple de banken de kosten van Apple Pay door te berekenen of te communiceren aan de klant, maar dat is meer een handige manier om de kosten voor de klant van de bank ondoorzichtiger te maken. Wij denken daardoor als klant dat het gratis is, maar linksom of rechtsom betalen we uiteindelijk toch aan Apple, via de hogere kosten van het totale betalingsverkeer...

[Voor 4% gewijzigd door Of-Aaargh op 17-01-2021 21:57]

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

:'(

• siemo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-03 22:39
Kun je met Apple Pay ook in VS betalen met je nederlandse rekening?

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:00
siemo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:35:
Ja, maar je moet wel het juiste card scheme gebruiken. Maestro werkt niet overal, maar MasterCard en Visa werken in theorie vrijwel overal.

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-03 21:39

Luuk2015

Vires in numeris

siemo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:35:
Jazeker, zo lang de kaart maar geaccepteerd wordt.
Echter moet je wel opletten dat er vaak wisselkosten aan vast zitten i.v.m. een andere valuta.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-03 14:28
Ik krijg dat Curve niet werkend met mijn ICS card van de ABN. Alles wordt geweigerd. Moet ik nog iets speciaals doen om te activeren of zo?
Begrijp het even niet…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Serena schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 02:28:
Ik krijg dat Curve niet werkend met mijn ICS card van de ABN. Alles wordt geweigerd. Moet ik nog iets speciaals doen om te activeren of zo?
Begrijp het even niet…
Dat is vreemd, zojuist heb ik zelf de kaart verwijderd en opnieuw handmatig alle gegevens ingevuld.
Dat bleek gewoon te werken nadat ik een verificatie betaling heb goedgekeurd via de ICS app.
Volgens mij heeft Curve een livechat, misschien kan je dat eens proberen.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Serena schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 02:28:
Begrijp het even niet…
ics bellen, je gegevens doorgeven aan vragen of ze curve willen deblokkeren, zodat de test boekingen door komen, standaard is de curve koppeling namelijk geblokkeerd bij ics.

don't ask me why |:( 8)7

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Luuk2015 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:51:
[...]

Dat is vreemd, zojuist heb ik zelf de kaart verwijderd en opnieuw handmatig alle gegevens ingevuld.
Dat bleek gewoon te werken nadat ik een verificatie betaling heb goedgekeurd via de ICS app.
Volgens mij heeft Curve een livechat, misschien kan je dat eens proberen.
dat kan idd ook een optie zijn, dat er geen zichtbaar 3DS process plaatsvind, maar je wel moet goedkeuren onder opdrachten goedkeuren in de ics/abn/anwb apps.

ik heb die ook wel eens gehad met een dienst, toen op 2 apparaten tegelijk het koppel process en de goedkeur stap gedaan in de card app, en toen ging het wel idd

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sinds gister een nieuwe iPhone, maar het lukt niet om m’n ING CC te verifiëren. Op m’n oude iPhone was deze wel met succes geactiveerd.

Iemand een pro tip? (Behalve bellen met ING)

Edit: Ondertussen al even gebeld, maar ze konden bij de reguliere klantenservice niets bijzonders zien.

[Voor 23% gewijzigd door Dj-sannieboy op 22-01-2021 10:08]

• Tartarus
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:41:
Sinds gister een nieuwe iPhone, maar het lukt niet om m’n ING CC te verifiëren. Op m’n oude iPhone was deze wel met succes geactiveerd.

Edit: Ondertussen al even gebeld, maar ze konden bij de reguliere klantenservice niets bijzonders zien.
Probeer je de CC toe te voegen via de Wallet of via de ING app?
Indien via Wallet, probeer eens via de ING app toe te voegen.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:17

amphora

Websites & Fotografie

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:41:

Lukt mij ook niet, via wallet de kaart scannen ging prima maar dan zie je 'Verificatie vereist' en na openen van de ING bankieren app en klikken op activeren mislukt het uiteindelijk.

De optie om telefonisch te activeren is ook beetje vreemd. Bel je dat nummer wordt er naar de app verwezen. Zet die optie dan gewoon uit :)

Edit: Via Live chat met ING kreeg ik deze mededeling:
Ik zie een foutmelding. Waarvoor ik contact op moet nemen met onze ICT afdeling. Er zijn namelijk wat problemen met de nieuwste versie van de App

[Voor 22% gewijzigd door amphora op 22-01-2021 11:43]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Tartarus schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Hoe doe je dit direct vanuit de app zonder wallet dan?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Tartarus schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Via de wallet. In de app ben ik die optie niet tegengekomen?
amphora schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:12:
[...]

Lukt mij ook niet, via wallet de kaart scannen ging prima maar dan zie je 'Verificatie vereist' en na openen van de ING bankieren app en klikken op activeren mislukt het uiteindelijk.

De optie om telefonisch te activeren is ook beetje vreemd. Bel je dat nummer wordt er naar de app verwezen. Zet die optie dan gewoon uit :)

Edit: Via Live chat met ING kreeg ik deze mededeling:

[...]
Exact dit, behalve dat ik de kaart niet gescand heb want die is overgenomen van m’n oude iPhone.

• Tartarus
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:01:
[...]

Via de wallet. In de app ben ik die optie niet tegengekomen?
[...]

Exact dit, behalve dat ik de kaart niet gescand heb want die is overgenomen van m’n oude iPhone.
amphora schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:12:
[...]

Hoe doe je dit direct vanuit de app zonder wallet dan?
Oh okay. Bij ABN AMRO (Maestro) en N26 (CC) kon ik namelijk via hun app aan wallet toevoegen.

Zo te horen van jullie heeft ING die optie niet.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Op advies van ING medewerker via chat de Bankieren App gewist van m'n iPhone en opnieuw geïnstalleerd en beide rekeningen opnieuw toegevoegd maar ook dat hielp niet.

Update:
De fysieke Creditcard (plastic) is nog niet geactiveerd
Adviseer de klant om zijn Creditcard te activeren in Mijn ING. Zodra zijn Creditcard is geactiveerd kan hij deze toevoegen aan de Apple Wallet. De klant heeft al een digitale kaart van zijn Creditcard aangemaakt op hetzelfde toestel
Adviseer de klant om in de Apple Wallet te bekijken welke kaarten hij heeft geactiveerd. ‘in-actieve’ kaarten
Als een klant langer dan een jaar geen betaling heeft gedaan met zijn Creditcard, dan wordt de creditcard niet getoond. Adviseer de klant om een betaling te doen met zijn plastic Creditcard. De card wordt dan automatisch getoond in het Apple Pay scherm.
Update2: ING heeft nu een incident aangemaakt, hopelijk kunnen ze het snel oplossen.

[Voor 71% gewijzigd door amphora op 22-01-2021 13:27]

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Tartarus schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:09:
[...]

[...]

Oh okay. Bij ABN AMRO (Maestro) en N26 (CC) kon ik namelijk via hun app aan wallet toevoegen.

Zo te horen van jullie heeft ING die optie niet.
Niet voor CC wel voor een debit card, maar die werkt gewoon.

[Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 22-01-2021 13:12]

• Vinnienerd
Kan de CC aan Apple Pay op macOS al toegevoegd worden dmv. telefonische activatie?

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Vinnienerd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:11:
Kan de CC aan Apple Pay op macOS al toegevoegd worden dmv. telefonische activatie?
bij ing? volgens mij nog niet helaas, idem met activeren op ios, dat wil ook nog niet altijd vlotten met de cards van ing, bijzonder dat ze dat voor de cc's nog altijd niet op orde hebben...

• Vinnienerd
DaveFlash schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:05:
[...]

bij ing? volgens mij nog niet helaas, idem met activeren op ios, dat wil ook nog niet altijd vlotten met de cards van ing, bijzonder dat ze dat voor de cc's nog altijd niet op orde hebben...
Op iOS werkt het prima.

• EvertG
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 20:50
Ja hoor, ik heb gewoon mijn cc van ING op de MacBook geactiveerd na telefonische activatie

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:07
EvertG schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:10:
[...]

Ja hoor, ik heb gewoon mijn cc van ING op de MacBook geactiveerd na telefonische activatie
Ik heb dat ook geprobeerd en krijg een bandje dat het alleen voor iOS werkt en de verbinding nu wordt verbroken. ;w

• EvertG
Dennisweb schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:02:
[...]

Ik heb dat ook geprobeerd en krijg een bandje dat het alleen voor iOS werkt en de verbinding nu wordt verbroken. ;w
Vreemd

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:02
Dennisweb schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:02:
[...]

Kan alleen op een MacBook met TouchID.

• Vinnienerd
Hoe dan? Jullie bellen gewoon het nummer?

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:07
epo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 00:52:
[...]

Kan alleen op een MacBook met TouchID.
Ik heb er zo eentje en het nummer gebeld. En dan? Want ik kan verder ook niks intoetsen aan de telefoon.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
heb afgelopen paar weken ook al meerdere keren geprobeerd mijn ING CC toe te voegen op mijn (M1) Macbook Air, met TouchID dus.

Zelfde resultaat als @Dennisweb . Lukt mij ook niet

• EvertG
_Bailey_ schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 03:59:
heb afgelopen paar weken ook al meerdere keren geprobeerd mijn ING CC toe te voegen op mijn (M1) Macbook Air, met TouchID dus.

Welk nr hebben jullie gebeld. Ik heb naar 020 228 88 88 gebeld en vervolgens een zodanige keuze gemaakt dat ik in ieder geval iemand te spreken kreeg. Die wist gelukkig af van de telefonisch activatie, er moest wel iets achter de schermen gebeuren, en dat zou een dag duren. En inderdaad, de volgende dag stond mijn cc erbij.
Wellicht vond men dit allemaal te arbeidsintensief en is ermee opgehouden.

Let wel, als je de cc toevoegt in je Wallet moet je even opschrijven hoe laat je dat gedaan hebben. Want bij de activatie wordt nl gevraagd de exacte datum en tijdstip van toevoeging.

• EvertG
EvertG schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:28:
[...]

Welk nr hebben jullie gebeld. Ik heb naar 020 228 88 88 gebeld en vervolgens een zodanige keuze gemaakt dat ik in ieder geval iemand te spreken kreeg. Die wist gelukkig af van de telefonisch activatie, er moest wel iets achter de schermen gebeuren, en dat zou een dag duren. En inderdaad, de volgende dag stond mijn cc erbij.

Let wel, als je de cc toevoegt in je Wallet moet je even opschrijven hoe laat je dat gedaan hebben. Want bij de activatie wordt nl gevraagd de exacte datum en tijdstip van toevoeging.
nog ff gecheckt, ik heb de cc op 22 december jl telefonisch geactiveerd.

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

thanks!

had datzelfde nr gebeld. Ik denk inderdaad dat ze er mee opgehouden zijn (tijdelijk?).

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Ik heb gister ook geprobeerd m’n ING CC telefonisch te activeren (voor iPhone), maar dan krijg je inderdaad een bandje te horen dat je het via de app moet doen en het momenteel niet werkt voor de Mac.

Inmiddels is het wel gelukt om m’n CC te activeren voor Apple Pay. App opnieuw geïnstalleerd, daarna via de wallet opnieuw CC toegevoegd. Dit keer niet de al voorgestelde kaart maar gekozen voor ‘andere kaart toevoegen’. ING gekozen en CC gescand, daarna lukte het wel om te activeren via de app.

[Voor 43% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-01-2021 10:12]

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

_Bailey_ schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 03:59:

dit is idd precies het probleem waar ik op doelde eerder in de thread, lijkt er dus sterk op dat ing nog niet alles op orde heeft mbt creditcards in apple pay.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

(...)

(...)
mag toch hopen van niet, want dan zou ing in dat geval de procedures / implementatie gewoon op orde moeten hebben zodat het toevoegen aan een mac ook gewoon kan via sms of de ios app desnoods.

rabo meastro zal bij mij denk ik ook niet willen op de mac, omdat in mijn gevel ik momenteel uberhaupt geen passen via icloud van rabo toegevoegd en geactiveerd krijg met een vage foutmelding op het einde. mij lukt het enkel vanuit de rabo app het toevoegen aan wallet. (zou de rabo app te sideloaden zijn op de m1 mac tho, misschien is dat dan een optie? :9~ )

update 1 maart, zo juist vorig maand de M1 MBA in gebruik mogen nemen, en idd, Rabobank Maestro laat zich op de Mac met geen mogelijkheid vanuit iCloud toevoegen, het mislukt telkens op activeren, geen andere opties mogelijk. Rabo support weet ook niet waar het mis gaat helaas, er zit dus niets anders op, dan de MacBook met gesloten scherm te gebruiken zodat Apple Pay een dichtstbijzijnd apparaat zingt om daar de transactie voort te zetten, meestel is dit m'n AW S6, waarop de Rabo Maestro uiteraard wel gewoon werkt. Zal straks na de lockdowns wel onhandig worden als ik weer onderweg ben en dan vanaf de Macbook een aankoop wil doen met Rabo... :'(

[Voor 36% gewijzigd door DaveFlash op 01-03-2021 22:19]

• michaelw1998
  • Laatst online: 24-03 08:59
Al enige tijd aan het wachten tot ASN Bank, onderdeel van Volksbank, Apple Pay krijgt. Kijk geregeld eens op hun Twitter accounts en het valt me op dat bijna dagelijks mensen aan SNS vragen of ze Apple Pay krijgen maar al meer dan een jaar het antwoord is dat ze in gesprek zijn met Apple en niks kunnen zeggen.
Klanten lijken het zelfs beu te woorden maar toch komt dan nog steeds het antwoord dat ze in gesprek zijn en niks kunnen zeggen...

Zou toch niet zo lang moeten duren om dat geregeld te krijgen, tenzij ze stront eigenwijs zijn daar ofzo...

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

michaelw1998 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:31:
Zou toch niet zo lang moeten duren om dat geregeld te krijgen, tenzij ze stront eigenwijs zijn daar ofzo...
Het is niet gratis voor de banken he, ze moeten hun systemen aanpassen en ze betalen Apple ook nog een fee. Misschien vinden ze het niet waard en nemen ze een paar overstappende klanten wel voor lief.

• Of-Aaargh
michaelw1998 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:31:
Al enige tijd aan het wachten tot ASN Bank, onderdeel van Volksbank, Apple Pay krijgt. Kijk geregeld eens op hun Twitter accounts en het valt me op dat bijna dagelijks mensen aan SNS vragen of ze Apple Pay krijgen maar al meer dan een jaar het antwoord is dat ze in gesprek zijn met Apple en niks kunnen zeggen.
Klanten lijken het zelfs beu te woorden maar toch komt dan nog steeds het antwoord dat ze in gesprek zijn en niks kunnen zeggen...

Ik vind het prima dat Volksbank/ASN niet buigt voor de eisen van een miljardenbedrijf. Daar is het ook een sociale bank voor. Maar daar mogen ze best open over zijn. Zo de boot afhouden naar hun klanten schiet niet op.
Persoonlijk gebruik ik Apple pay met een gratis Bunq rekening voor die enkele keer dat ik m'n ASN-pasje niet bij heb voor contactloos betalen.

• michaelw1998
  • Laatst online: 24-03 08:59
evdakker schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:10:
[...]

Ik vind het prima dat Volksbank/ASN niet buigt voor de eisen van een miljardenbedrijf. Daar is het ook een sociale bank voor. Maar daar mogen ze best open over zijn. Zo de boot afhouden naar hun klanten schiet niet op.
Persoonlijk gebruik ik Apple pay met een gratis Bunq rekening voor die enkele keer dat ik m'n ASN-pasje niet bij heb voor contactloos betalen.
Ik snap best dat ze het wellicht niet binnen de strategie vinden passen als sociale bank zijnde, maar zeg dan op zijn minst dat het dit jaar niet nog niet verwacht hoeft te worden, dan hebben klanten tenminste iets van duidelijkheid.

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Iemand ervaring hoe Apple Pay zich verhoud ten opzichte van vPay?
Wij gebruiken op dit moment een creditcard (Visa) van ICS en die heeft ook een vPay mogelijkheid.
Hierdoor kunnen we eigenlijk altijd met de creditcard betalingen doen, ook als winkels geen creditcard supporten
Helaas biedt ICS nog geen Apple Pay mogelijkheden en om die reden overwegen wij om over te stappen naar de ING creditcard, die wel via Apple Pay gebruikt kan worden.
Echter, de ING card heeft geen vPay.. dus wij proberen inzicht te krijgen in hoeverre we tegen problemen aan gaan lopen in winkels die dus geen creditcard of Apple Pay ondersteunen.

Wat ik zover kan zien is dat Apple Pay niets veranderd aan de mogelijkheid zelf. Ik bedoel, als je een creditcard koppelt aan Apple Pay, moet de winkel zelf niet alleen Apple Pay ondersteunen, maar ook de creditcard (Mastercard of Visa), correct?
Zijn er überhaupt winkels die wel Apple Pay ondersteunen maar niet de creditcard betaling (en dus alleen als Apple Pay is gekoppeld aan een reguliere betaal pas?)

Uiteindelijk wil ik naar een situatie toe waarmee ik alle betalingen kan doen via een creditcard die gekoppeld is aan Apple Pay.

• rclahsen
@AP3X Als een winkel geen MasterCard of VISA accepteert dan gaat een betaling via Apple Pay met je ING credit card ook niet lukken. Dat is ook logisch, want de winkel heeft geen contract voor MasterCard/VISA en krijgt dus ook niet betaald door die partijen.

Dus de ING CC in combinatie met Apple Pay gaat geen gelijkwaardig alternatief zijn voor je VISA-kaart die ook Vpay ondersteunt. Wel kun je in je Wallet op je iPhone wel zowel je betaalkaart als de creditcard van ING zetten:
- daar waar MasterCard wordt geaccepteerd betaal je met je ING credit card via Apple Pay;
- daar waar je alleen kunt pinnen gebruik je de normale betaalpas van ING via Apple Pay.

Maar het is dan geen alles-in-één oplossing die je nu hebt met je Visakaart van ICS. En wat je wilt gaat dus ook niet lukken met een ING creditcard via Apple Pay.

[Voor 4% gewijzigd door rclahsen op 06-02-2021 10:14]

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
rclahsen schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:13:
@AP3X Als een winkel geen MasterCard of VISA accepteert dan gaat een betaling via Apple Pay met je ING credit card ook niet lukken. Dat is ook logisch, want de winkel heeft geen contract voor MasterCard/VISA en krijgt dus ook niet betaald door die partijen.

Dus de ING CC in combinatie met Apple Pay gaat geen gelijkwaardig alternatief zijn voor je VISA-kaart die ook Vpay ondersteunt. Wel kun je in je Wallet op je iPhone wel zowel je betaalkaart als de creditcard van ING zetten:
- daar waar MasterCard wordt geaccepteerd betaal je met je ING credit card via Apple Pay;
- daar waar je alleen kunt pinnen gebruik je de normale betaalpas van ING via Apple Pay.

Maar het is dan geen alles-in-één oplossing die je nu hebt met je Visakaart van ICS. En wat je wilt gaat dus ook niet lukken met een ING creditcard via Apple Pay.
Hmm jammer, maar bedankt voor het bevestigen
Dan blijf ik nog maar even hopen dat ICS ooit een keer Apple Pay gaat introduceren :z

• RicoK
Waarom heb ik nou het idee dat het invoeren van Apple Pay voor SNS-klanten nog wel even op zich zou kunnen gaan laten wachten...... |:(

https://www.nu.nl/economi...ot-vijfhonderd-banen.html

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

RicoK schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:42:
Waarom heb ik nou het idee dat het invoeren van Apple Pay voor SNS-klanten nog wel even op zich zou kunnen gaan laten wachten...... |:(

Als je er vanuit gaat dat Apple Pay nooit beschikbaar wordt gemaakt dan kan het altijd nog meezitten :P

• RicoK
Luuk2015 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:45:
Als je er vanuit gaat dat Apple Pay nooit beschikbaar wordt gemaakt dan kan het altijd nog meezitten :P
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is erg lastig, omdat de SNS haar klanten destijds die vette worst voor hield..... En omdat de SNS steeds blijft herhalen, dat ze er mee bezig zijn, als je met hen contact opneemt, blijf je hierdoor toch de moed erin houden.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:27
RicoK schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:42:

Dit stukje klinkt redelijk positief voor Apple pay, marja ik verwacht er idd niet veel van. Ik zit met alles bij de regiobank maar heb sinds kort N26 voor erbij, dan kan ik tenminste ergens betalen in gevallen van nood als ik aan het hardlopen of fietsen ben. Elke keer geld overboeken heb ik niet echt zin in.
Volksbank gaat zijn organisatie op de schop nemen en wil toe naar een uniforme organisatiestructuur, waarbij de bank sneller, digitaler en wendbaarder wordt. Tevens wil het bedrijf zijn aanbod van producten en diensten uitbreiden en efficiënter gaan werken. Dit zorgt er echter voor dat minder personeel nodig is, waardoor honderden arbeidsplaatsen vervallen.

Strava

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:03
In aanvulling op bovenstaande posts...hoorde vandaag via via dat men bij de Volksbank intern het roer aan het omgooien is. De reorganisatie is daar een van de gevolgen van. Waar bv SnS eerst pochte met snelle adoptie van digitale diensten, lijkt men nu langzaam te beseffen dat ze enorme achterstand hebben opgelopen ten opzichte van andere banken. Apple Pay gaat eraan komen, maar de reorganisatie zal prio 1 hebben. Ik verwacht dat we voor de zomer Apple Pay mogen verwelkomen...ik kan niet wachten!

Edit: de post hierboven zegt het al

[Voor 3% gewijzigd door austin_77 op 19-02-2021 19:46]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

BREAKING

Knab spoedig live met Apple Pay!
N.a.v. het artikel van iCulture, dat men eind februari had gespot in de App Store dat Knab een 'Wallet' vermelding heeft gekregen, ben ik op onderzoek gegaan in alle recente update builds van de App Store versie van Knab bankieren, en ja hoor, Apple Pay ondersteuning, een deel van de launch schermen en tekst- en taalbestanden zijn zo goed als allemaal al toegevoegd, hier volgen een 2 tal screenshots:
ik heb nog meer ontdekt, maar dat hou ik nog even voor me, ik wil even zien hoe de aanstaande wekelijkse update van hun app dingen om gooit / weghaalt en/of bij plaatst.

toch nog een tease, net een kekke mockup gevonden van hoe Knab er in wallet uit zal zien, aldus de Knab designers: (mét typfout. Spot jij hem? {de winnaar gaat door voor de koelkast :9~ })

+ nog 2 extra resources die ik in een tweet heb gedeeld, storyboardc files, zeg maar een layout specificatie bestand voor een bepaalde 'view' in een iOS app, plaatje 3 & 4 op deze tweet.

[Voor 21% gewijzigd door DaveFlash op 02-03-2021 00:35. Reden: extra teaser]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nu mij dit topic ineens weer opvalt.

Is er al iets bekend wanneer Creditcards (Abnamro in mijn geval) in Nederland naar Apple Pay komen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee