Opinie
Hoedje schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:39:
[mbr]Discussie over Apple Pay is natuurlijk prima. Slowchatten is alleen niet gewenst ;)[/]
offtopic:
Een aantal reacties zijn naar de prullenbak verplaatst. Discussie over een mod-ingreep kan via DM of het feedback topic. In dit geval ging het idd over de laatste reactie. Beschikbaarheid Apple Pay bij verschillende banken en ze motiveren om het toe te voegen is natuurlijk prima om te bespreken.
duidelijk en helder, maar helaas is de traagheid van de banken mbt apple pay aanbieden denk ik ook (deels) de oorzaak ervan dat men er hier ook zo slow van wordt
bijv. de knab is nog altijd niet live, het is ijzig stil bij de volksbank (op het standaard riedeltje na), en ook aan de webshop kant staat men stil in Nederland, de webshops die het al hebben, hebben het veelal geïmplementeerd als toevoeging aan de bestaande betaal pagina's en Apple Pay wordt als gevolg dus niet bepaald als vernieuwend en conversie verhogend ingezet, de fast checkout knop in het winkelmandje ontbreekt bij 9 á 9,5 van de 10 webshops. (om nog maar te zwijgen van het niet tonen op product pagina's voor een super fast checkout ervaring.) En als ze al meteen de Apple Pay optie tonen op de betaalpagina zelf, bij de voorkeuze betaalopties, moet je vaak ook nog de standaard route bewandelen van eerste alle gegevens in vullen voordat je door kan met de eigenlijke betaling, terwijl ook daarin Apple Pay bij het drukken op de knop, die gegevens zou kunnen aanleveren vanuit de Wallet van de gebruiker. Dus er is op dit vlak ook zeker nog een wereld te winnen voor de deelnemende webshops.
En de webshops die het nog niet hebben?
Bol, mediamarkt, zalando, hema, ikea, etos & bijv. kruidvat (om er een paar te noemen) lijken ook niet echt in beweging te komen om eens hun klant-reis van de checkout onder de loupé te nemen, als je er naar vraagt komen ze allen óók met een standaard riedeltje van dat ze 'eens in de zoveel tijd hun betaalopties evalueren en de markt bekijken.'
Dus al met al, krijg ik sterk de indruk dat het in Nederland eerder een 'moetje' was van de banken om er dan toch vanaf 2018/2019 mee te komen, dan dat men echt warm voor Apple Pay liep, idem bij de webshops.
Waarbij ik vooral bij die laatste sterk de indruk krijg dat er misschien een of andere stille lobby is vanuit de banken dan wel Currence om toch vooral het Apple Pay betalen niet al te makkelijk te maken voor de klant om zo de sterke monopolie van iDEAL in stand te houden. (Maar dat is enkel een sterk vermoeden, hoewel ik het niet onmogelijk acht)
En dat vind ik bijzonder triest.
(Bovenstaande geldt uiteraard voor de Android tegenhanger Google Pay, die zelfs bij mij weten, nu het al wel live is met een aantal banken, op nog geen enkele Apple Pay aanbiedende webshop erbij is gekomen, wellicht zal dat tzt als ABN zoals aangekondigd live gaat met Google Pay, als nog gebeuren, maar ik heb ook daar een hard hoofd in.)
Was getekend,
David.[Voor 14% gewijzigd door DaveFlash op 14-05-2021 12:15. Reden: spelling]