Toon posts:

[Apple Pay] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:39:
Nu mij dit topic ineens weer opvalt.

Is er al iets bekend wanneer Creditcards (Abnamro in mijn geval) in Nederland naar Apple Pay komen?
Ik heb mijn Visa (bij RABO-bank) al een paar weken geleden in Apple Pay toegevoegd. :)

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
DaveFlash schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:26:

BREAKING

Knab spoedig live met Apple Pay!
N.a.v. het artikel van iCulture, dat men eind februari had gespot in de App Store dat Knab een 'Wallet' vermelding heeft gekregen, ben ik op onderzoek gegaan in alle recente update builds van de App Store versie van Knab bankieren, en ja hoor, Apple Pay ondersteuning, een deel van de launch schermen en tekst- en taalbestanden zijn zo goed als allemaal al toegevoegd, hier volgen een 2 tal screenshots:
[Afbeelding][Afbeelding]

ik heb nog meer ontdekt, maar dat hou ik nog even voor me, ik wil even zien hoe de aanstaande wekelijkse update van hun app dingen om gooit / weghaalt en/of bij plaatst.
Op zich leuk dat je dit gevonden hebt maar veel meer dan 'het komt' is er niet. Bij andere banken zaten er ook al tijden van tevoren sporen naar Apple Pay. Zoals Knab zelf aan heeft gegeven hebben ze technische problemen en zullen ze al ongetwijfeld langere tijd bezig zijn met het ontwikkelen van Apple Pay in de app. Zelf heb ik een kleine maand geleden in de Android app sporen gevonden naar een mogelijkheid om Bunq, Rabo en ING transacties te laten zien en in de app en op de IOS versie inderdaad sporen naar Apple Pay. Toen was het nog niet publiekelijk bekend dat er vertraging was.

Kortom, leuk dat je het gevonden hebt maar veel zegt dit niet.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 14:28

Luuk2015

Vires in numeris

Is er al iets bekend wanneer Creditcards (Abnamro in mijn geval) in Nederland naar Apple Pay komen?
Volgens mij is dit het laatste wat ik over kan vinden:
https://twitter.com/ics/status/1148551435505807360

• AllInOneNerd

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05 20:07

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hey donstil! hoe is 't?

en nee, helaas, ics is zo'n logge, verouderde organisatie. daar lijkt nog totaal geen beweging in te komen, maar de oplossing is simpel, hang je ics {abn} visa of mc gewoon in curve.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-05 09:38
DaveFlash schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 00:37:
[...]

hey donstil! hoe is 't?

en nee, helaas, ics is zo'n logge, verouderde organisatie. daar lijkt nog totaal geen beweging in te komen, maar de oplossing is simpel, hang je ics {abn} visa of mc gewoon in curve.
Ik heb dat dus gedaan en al mijn betalingen die ik probeer met Curve worden geweigerd. Snap er niks van…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14
Serena schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 00:51:
[...]

Ik heb dat dus gedaan en al mijn betalingen die ik probeer met Curve worden geweigerd. Snap er niks van…
De desbetreffende organisatie moet ook betalingen accepteren via Visa/MasterCard, ongeacht of je betaald via Apple Pay.

Veel winkels in Nederland weigeren dit.

Misschien dat het daardoor komt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:07

Aiii

何これ

lmao "koop maar een garmin of fitbit"

Soms kun je als klantenservice beter niks zeggen.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Serena schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 00:51:
[...]

het kan zijn dat curve bij jouw door ics geblokkeerd is, ik zou ics even contacteren en vragen of ze curve transacties voor jou willen de-blokkeren.

bij een aantal klanten blijkt dat curve standaard geblokkeerd is door ics. een telefoontje hielp dan om die transacties te autoriseren. ik wens je suc6.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-05 09:38
DaveFlash schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:01:
[...]

het kan zijn dat curve bij jouw door ics geblokkeerd is, ik zou ics even contacteren en vragen of ze curve transacties voor jou willen de-blokkeren.

bij een aantal klanten blijkt dat curve standaard geblokkeerd is door ics. een telefoontje hielp dan om die transacties te autoriseren. ik wens je suc6.
Wow, zelden zo'n slechte klantenservice meegemaakt.
'Ik zie er niks van, dus ik kan niks voor u doen.'

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1Henk 'm!
Aah toch, ja na de inrichting van normale Apple pay lijkt het idd stil geworden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Serena schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:41:
[...]

Wow, zelden zo'n slechte klantenservice meegemaakt.
'Ik zie er niks van, dus ik kan niks voor u doen.'
Wat bij ICS? Die ken ik juist altijd als een hele fijne klantenservice.
In het buitenland met mijn CC regelmatig contact met ze gehad, was altijd snel en adequaat opgelost.

Misschien dat het per type creditcard nog verschilt wie je aan de lijn krijgt ofz.

Acties:
  • +1Henk 'm!
DaveFlash schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 00:37:
[...]

hey donstil! hoe is 't?

He jo, ja prima hoor!

Ik ga er eens naar kijken, kende het niet :)

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

iemand dit al kunnen testen in Lelystad met Apple Pay?

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 16:05
DaveFlash schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:52:
Nee, dat kan ik niet testen. Ik maak geen gebruik van het OV.

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

RicoK schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:46:
[...]

jammer, ik kom voorlopig niet door Lelystad, maar eind van de maand als dat wel zo is zal ik eens testen

• The-goldmine
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-03-2021
Hoi, kheb alle nodigheden voor apple pay correct, maar als ik mn kaart in mn wallet wil stoppen staat er contact opnemen met kaartverstrekker en dat mislukt.
Iphone 7 dit tijdelijk

• Napsju
  • Laatst online: 23:34
@The-goldmine Welke kaart?

Lekker!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:05
Ik heb gezocht maar kon het niet zo gauw vinden. Kan je met Apple Pay in Frankrijk en Spanje betalen bij de tankstations aan de snelwegen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Napsju
@Pierre_nr1 Dat is afhankelijk van welke kaart je in je Apple Pay wallet hebt gezet. Ga er maar vanuit dat wanneer de fysieke kaart werkt, de Apple Pay ‘kaart’ ook werkt.

Lekker!

• Pierre_nr1
Napsju schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:20:
@Pierre_nr1 Dat is afhankelijk van welke kaart je in je Apple Pay wallet hebt gezet. Ga er maar vanuit dat wanneer de fysieke kaart werkt, de Apple Pay ‘kaart’ ook werkt.
Dat klinkt veelbelovend, dank voor je input!

• Mkleijer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-05 14:53
Mijn vrouw heeft 3 weken geleden een applewatch gekocht bij A-mac en betaald met applepay. Zoals bij meerdere hier staat er nog steeds “in behandeling” bij de transactie. Alleen het rare hier is dat er geen geld is afgeschreven van haar rekening, na contact blijkt dat A-mac wel gewoon de betaling ontvangen heeft... de watch is dan ook gewoon geleverd. De gekoppelde kaart is een debet ING betaalpas.

Ze heeft contact gehad met ING, die kunnen geen transactie vinden. Ook apple klantenservice snapt het niet, die zijn een onderzoek gestart. Waar is dat geld vandaan gekomen? Iemand dit eerder tegengekomen?

[Voor 3% gewijzigd door Mkleijer op 03-04-2021 08:41]

• AllInOneNerd
Mkleijer schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:39:
Mijn vrouw heeft 3 weken geleden een applewatch gekocht bij A-mac en betaald met applepay. Zoals bij meerdere hier staat er nog steeds “in behandeling” bij de transactie. Alleen het rare hier is dat er geen geld is afgeschreven van haar rekening, na contact blijkt dat A-mac wel gewoon de betaling ontvangen heeft... de watch is dan ook gewoon geleverd. De gekoppelde kaart is een debet ING betaalpas.

Ze heeft contact gehad met ING, die kunnen geen transactie vinden. Ook apple klantenservice snapt het niet, die zijn een onderzoek gestart. Waar is dat geld vandaan gekomen? Iemand dit eerder tegengekomen?
Ik heb dit gezeik dus ook gehad. Afgelopen september dus die watch gekocht bij a-Mac (transactie bleef in behandeling dus niks afgeschreven, een week of twee later wel) en een kleine maand geleden is de originele transactie ‘reverted’ en is het geld opnieuw afgeschreven terwijl ik geen geld heb ontvangen van de reverted betaling. Uiteindelijk heb ik er nu twee keer voor betaald en zowel a-Mac als mijn bank (revolut) geven aan dat het maar één keer betaald is en toch ben ik twee keer dat bedrag kwijt.

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:37
Mkleijer schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:39:

Ik heb iets soortgelijks gehad, ook met ING:

basmq in "[Apple Pay] Ervaringen & Discussie"

• Mkleijer
Mijn vrouw dacht in eerste instantie ook dat het was afgeschreven. Maar dat is later dus blijkbaar teruggedraaid. Geen spoor meer van te bekennen, vreemd. Maargoed, waarschijnlijk wordt het deze maand dus nog gecorrigeerd. Rare gang van zaken.

• Mkleijer
AllInOneNerd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:53:
[...]

Ik heb dit gezeik dus ook gehad. Afgelopen september dus die watch gekocht bij a-Mac (transactie bleef in behandeling dus niks afgeschreven, een week of twee later wel) en een kleine maand geleden is de originele transactie ‘reverted’ en is het geld opnieuw afgeschreven terwijl ik geen geld heb ontvangen van de reverted betaling. Uiteindelijk heb ik er nu twee keer voor betaald en zowel a-Mac als mijn bank (revolut) geven aan dat het maar één keer betaald is en toch ben ik twee keer dat bedrag kwijt.
Misschien heb jij hetzelfde gehad sls bovenstaand. Afgeschreven -> terugedraaid -> afgeschreven.

• AllInOneNerd
Mkleijer schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:04:
[...]

Misschien heb jij hetzelfde gehad sls bovenstaand. Afgeschreven -> terugedraaid -> afgeschreven.
Ongeveer, maar toch is mijn saldo van ±400 euro naar ±75 euro gegaan en is dus het bedrag van de aankoop (Apple watch) verdwenen

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ja, creditcards van ICS hebben nog geen Apple Pay en ICS kennende kan je er nog lang op wachten.

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Wat bij ICS? Die ken ik juist altijd als een hele fijne klantenservice.
In het buitenland met mijn CC regelmatig contact met ze gehad, was altijd snel en adequaat opgelost.
Tijd om bij te lezen over de klantenervaringen bij ICS:

https://nl.trustpilot.com/review/www.icscards.nl

[Voor 0% gewijzigd door Uhuruburu op 08-04-2021 08:24. Reden: typo]

Ja vervelend voor wie wel slechte ervaringen heeft maar ik heb ze daardoor nog steeds niet :)

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

DaveFlash schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:52:
RicoK schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:46:
[...]

update: inmiddels kunnen testen een tijdje terug, gaat idd vrij soepel, zoals we gewend zijn van Apple Pay, je moet wel telkens idd hetzelfde apparaat en pasje gebruiken, je kunt dus niet inchecken met je rabo pas op je iPhone en dan uitchecken met je rabopas op Apple Watch bijv. al is het dezelfde pas, op iedere apparaat heeft het z'n eigen unieke token. maar dan werkt het dus wel goed als je dat even in je oren knoopt, ik heb dit 1x getest vanaf de Apple Watch S6, en in de nacht kwam dan de afboeking:

• boekenlegger
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-04-2021
DaveFlash schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:59:
update: inmiddels kunnen testen een tijdje terug, gaat idd vrij soepel, zoals we gewend zijn van Apple Pay, je moet wel telkens idd hetzelfde apparaat en pasje gebruiken,
Netjes! Zo mooi zijn als de reguliere betaalpas beschikbaar komt voor Express-ov-kaart binnen iOS onder Apple Pay, nu is dit alleen geschikt voor de creditcard.

Kan niet wachten dat dit landelijk beschikbaar komt, kan die persoonlijke ov-chipkaart eruit. Weer een pasje minder.
@DaveFlash Dat van die “moet hetzelfde apparaat zijn” zeiden ze eerst bij de QPark ook, maar daar lijkt het intussen prima mogelijk om in- en uit te checken met een ander apparaat dan waarmee je incheckt; althans: met Maestro. Ben benieuwd of dat ook hier nog gaat gelden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:23
WhatsappHack schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:07:
@DaveFlash Dat van die “moet hetzelfde apparaat zijn” zeiden ze eerst bij de QPark ook, maar daar lijkt het intussen prima mogelijk om in- en uit te checken met een ander apparaat dan waarmee je incheckt; althans: met Maestro. Ben benieuwd of dat ook hier nog gaat gelden.
Maar bij Q-Park wordt je kenteken ook geregistreerd, dus kan het zijn dat het ze je kenteken als identifier gebruiken in plaats van je pas.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-05 15:00
DaveFlash schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:59:
[...]

[...]

update: inmiddels kunnen testen een tijdje terug, gaat idd vrij soepel, zoals we gewend zijn van Apple Pay, je moet wel telkens idd hetzelfde apparaat en pasje gebruiken, je kunt dus niet inchecken met je rabo pas op je iPhone en dan uitchecken met je rabopas op Apple Watch bijv. al is het dezelfde pas, op iedere apparaat heeft het z'n eigen unieke token. maar dan werkt het dus wel goed als je dat even in je oren knoopt, ik heb dit 1x getest vanaf de Apple Watch S6, en in de nacht kwam dan de afboeking:[Afbeelding]
Nice, dat van met hetzelfde apparaat betalen is hetzelfde in London volgens mij, maar dat moet wel duidelijk gecommuniceerd worden.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-05 15:00
boekenlegger schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:03:
[...]

Netjes! Zo mooi zijn als de reguliere betaalpas beschikbaar komt voor Express-ov-kaart binnen iOS onder Apple Pay, nu is dit alleen geschikt voor de creditcard.

Kan niet wachten dat dit landelijk beschikbaar komt, kan die persoonlijke ov-chipkaart eruit. Weer een pasje minder.
Als student hoop ik dan wel dat de OV-chipkaart met studentenreisproduct in de Apple Wallet gezet kan worden. Voor de reiziger die geen kortingsabonnement of vrij reizen-kaart heeft is het ideaal om zo toch je OV-rit te betalen maar ik wil het andersom ook zien.

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 14:28

Luuk2015

Vires in numeris

VirinR schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:21:
[...]

Als student hoop ik dan wel dat de OV-chipkaart met studentenreisproduct in de Apple Wallet gezet kan worden. Voor de reiziger die geen kortingsabonnement of vrij reizen-kaart heeft is het ideaal om zo toch je OV-rit te betalen maar ik wil het andersom ook zien.
In de FAQ staat dat het in de toekomst mogelijk zal worden:
https://ovpay.nl/nl/veelg...jn-ov-chipkaart-heb-staan

Ben wel benieuwd hoe ze dat dan gaan doen, heeft iemand een idee of het in buitenland mogelijk is?

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:16

JB

Cédric roelt!

SNS en alles wat bij de Volksbank hoort :') Gewoon al 1,5 jaar reageren met hetzelfde antwoord;
Goedemiddag [insert naam], ik snap dat je uitkijkt naar Apple Pay. Zolang we in gesprek zijn kunnen we geen update of datum geven. We doen er alles aan om je snel meer duidelijkheid te geven. Zodra er nieuws is, delen we het direct.
Hoi [insert naam], het klopt dat de gesprekken met Apple langer duren dan gepland. Zodra er meer bekend is, dan laten we het weten. We hopen je binnenkort meer te vertellen.
:z

Mijn boefje is liev!

• RicoK
@JB Ja, dit is echt om hopeloos van te worden. Ik ben dan toch wel zo benieuwd waar de gesprekken dan wel over gaan.....

• JB

JB

Cédric roelt!

RicoK schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:15:
@JB Ja, dit is echt om hopeloos van te worden. Ik ben dan toch wel zo benieuwd waar de gesprekken dan wel over gaan.....
Ik geloof daar niets (meer) van. Zelfs een bunq heeft ApplePay dus hoe moeilijk kan het zijn. Wel of niet, zeg dat gewoon als je niet wil werken met Apple, maar hou je klanten niet aan de lijn als SNS zijnde.

Mijn boefje is liev!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er kwam weer een mail binnen toevallig

https://support.apple.com/nl-nl/HT210340

• JB

JB

Cédric roelt!

Misschien iets voor de SNS :+

Mijn boefje is liev!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:06
Dus eigenlijk veranderd er niks met de apple watch? Gebruik dat zo vaak door het gemak

• RicoK
Ik heb zojuist, in navolging op @JB , (ook) SNS nog maar eens, zo'n beetje 1x per kwartaal, gevraagd om een statusupdate. Ik heb verzocht mij niet meer aan het lijntje te houden en verzocht te proberen mij binnen de opgelegde kaders toch meer informatie te kunnen verstrekken.
Ook heb ik zo tussen de regels laten doorschemeren dat het voor mij een kleine stap is om weer terug te gaan naar de bank met de oranje leeuw, waar ik nog steeds een actieve rekening heb. Maar of dat helpt ;)
RicoK schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:04:
Ik heb zojuist, in navolging op @JB , (ook) SNS nog maar eens, zo'n beetje 1x per kwartaal, gevraagd om een statusupdate. Ik heb verzocht mij niet meer aan het lijntje te houden en verzocht te proberen mij binnen de opgelegde kaders toch meer informatie te kunnen verstrekken.
Ook heb ik zo tussen de regels laten doorschemeren dat het voor mij een kleine stap is om weer terug te gaan naar de bank met de oranje leeuw, waar ik nog steeds een actieve rekening heb. Maar of dat helpt ;)
Nou ik weet wel zeker dat het helpt. Zijn ze echt super van onder de indruk :+

• JB

JB

Cédric roelt!

@RicoK ik doe het nog alleen op social media, groot influencer dat ik ben :+ Ben als eerste met de bank van de oranje leeuw gestart dus voor dat stukje heb ik de SNS gelukkig niet nodig. Gewoon triest dat ze geen openheid van zaken bieden dus ik poke zo nu en dan, gewoon omdat het kan :+

Mijn boefje is liev!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

VirinR schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:18:
[...]

Nice, dat van met hetzelfde apparaat betalen is hetzelfde in London volgens mij, maar dat moet wel duidelijk gecommuniceerd worden.
klopt
Luuk2015 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:55:

(...)

Ben wel benieuwd hoe ze dat dan gaan doen, heeft iemand een idee of het in buitenland mogelijk is?
op basis van in London, ja dat is technisch mogelijk, in de oyster app registreer je een account en daar zet je al je kaartnummers (PAN's) in, die je wenst te gebruiken:

(dit werkt tevens ook met maestro passen waarvan, via bijv. de bank app, het volledige kaartnummer, de cvc en verval datum van te achterhalen is, bijv. bij bunq of abn.))

...op basis daarvan kun je dus met je bankpas bij reizen gebruikmaken van een abonnement of bijv een specifiek zone voordeel vanuit TfL waarvoor je via bijv een werkgever bent geregistreerd, en dan kun je dus met iedere geregistreerde pas reizen en worden evt. voordelen en abo's bij iedere che-in/uit mee verrekend.

De vraag is echter, is men in Nederland competent genoeg dat ook zo en juist te implementeren.. daar heb ik zo m'n twijfels bij :?

[Voor 7% gewijzigd door DaveFlash op 13-05-2021 23:55. Reden: correcties]

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

wat een nietszeggende onzin mail, want dat verhaal van apple dat je dan Apple Pay ken gebruiken werkt ook maar half, omdat apple nog altijd niet op hun eigen platforms de laatste api/plugin versie VAN Apple Pay voor het web (js; javascript) draait, waardoor de Hollandse Maestro pas, de Duitse girocard en andere lokale card schemes bij notabene apple zelf, nog altijd niet werken binnen hun omgevingen en storefronts, belachelijk! 8)7 :( :?

[Voor 3% gewijzigd door DaveFlash op 08-04-2021 18:21]

• RicoK
Donstil schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:17:
Nou ik weet wel zeker dat het helpt. Zijn ze echt super van onder de indruk :+
Nee, dat waren ze niet.. :( . ik kreeg dezelfde reactie als altijd.... :O
JB schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:30:
@RicoK ik doe het nog alleen op social media, groot influencer dat ik ben :+ Ben als eerste met de bank van de oranje leeuw gestart dus voor dat stukje heb ik de SNS gelukkig niet nodig. Gewoon triest dat ze geen openheid van zaken bieden dus ik poke zo nu en dan, gewoon omdat het kan :+
Ik stuur zo’n beetje elk kwartaal een berichtje via Messenger.
RicoK schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:39:
[...]

Nee, dat waren ze niet.. :( . ik kreeg dezelfde reactie als altijd.... :O
Aah ja dat zat er wel in, toch balen.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-05 10:06

Hoedje

Moderator Apple Talk
Discussie over Apple Pay is natuurlijk prima. Slowchatten is alleen niet gewenst ;)

offtopic:
Een aantal reacties zijn naar de prullenbak verplaatst. Discussie over een mod-ingreep kan via DM of het feedback topic. In dit geval ging het idd over de laatste reactie. Beschikbaarheid Apple Pay bij verschillende banken en ze motiveren om het toe te voegen is natuurlijk prima om te bespreken.

[Voor 62% gewijzigd door Hoedje op 13-04-2021 15:10]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Opinie

Hoedje schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:39:
[mbr]Discussie over Apple Pay is natuurlijk prima. Slowchatten is alleen niet gewenst ;)[/]

offtopic:
Een aantal reacties zijn naar de prullenbak verplaatst. Discussie over een mod-ingreep kan via DM of het feedback topic. In dit geval ging het idd over de laatste reactie. Beschikbaarheid Apple Pay bij verschillende banken en ze motiveren om het toe te voegen is natuurlijk prima om te bespreken.
duidelijk en helder, maar helaas is de traagheid van de banken mbt apple pay aanbieden denk ik ook (deels) de oorzaak ervan dat men er hier ook zo slow van wordt :9~ :9~ 8)7

bijv. de knab is nog altijd niet live, het is ijzig stil bij de volksbank (op het standaard riedeltje na), en ook aan de webshop kant staat men stil in Nederland, de webshops die het al hebben, hebben het veelal geïmplementeerd als toevoeging aan de bestaande betaal pagina's en Apple Pay wordt als gevolg dus niet bepaald als vernieuwend en conversie verhogend ingezet, de fast checkout knop in het winkelmandje ontbreekt bij 9 á 9,5 van de 10 webshops. (om nog maar te zwijgen van het niet tonen op product pagina's voor een super fast checkout ervaring.) En als ze al meteen de Apple Pay optie tonen op de betaalpagina zelf, bij de voorkeuze betaalopties, moet je vaak ook nog de standaard route bewandelen van eerste alle gegevens in vullen voordat je door kan met de eigenlijke betaling, terwijl ook daarin Apple Pay bij het drukken op de knop, die gegevens zou kunnen aanleveren vanuit de Wallet van de gebruiker. Dus er is op dit vlak ook zeker nog een wereld te winnen voor de deelnemende webshops.

En de webshops die het nog niet hebben?
Bol, mediamarkt, zalando, hema, ikea, etos & bijv. kruidvat (om er een paar te noemen) lijken ook niet echt in beweging te komen om eens hun klant-reis van de checkout onder de loupé te nemen, als je er naar vraagt komen ze allen óók met een standaard riedeltje van dat ze 'eens in de zoveel tijd hun betaalopties evalueren en de markt bekijken.'

Dus al met al, krijg ik sterk de indruk dat het in Nederland eerder een 'moetje' was van de banken om er dan toch vanaf 2018/2019 mee te komen, dan dat men echt warm voor Apple Pay liep, idem bij de webshops.

Waarbij ik vooral bij die laatste sterk de indruk krijg dat er misschien een of andere stille lobby is vanuit de banken dan wel Currence om toch vooral het Apple Pay betalen niet al te makkelijk te maken voor de klant om zo de sterke monopolie van iDEAL in stand te houden. (Maar dat is enkel een sterk vermoeden, hoewel ik het niet onmogelijk acht)

En dat vind ik bijzonder triest.

(Bovenstaande geldt uiteraard voor de Android tegenhanger Google Pay, die zelfs bij mij weten, nu het al wel live is met een aantal banken, op nog geen enkele Apple Pay aanbiedende webshop erbij is gekomen, wellicht zal dat tzt als ABN zoals aangekondigd live gaat met Google Pay, als nog gebeuren, maar ik heb ook daar een hard hoofd in.)

Was getekend,

David.

[Voor 14% gewijzigd door DaveFlash op 14-05-2021 12:15. Reden: spelling]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:47
Net betaald bij AliExpress met Apple Pay, is dat nieuw of heb ik het al die tijd niet zien staan?
Kan er niet echt wat over vinden op internet.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:18:
Net betaald bij AliExpress met Apple Pay, is dat nieuw of heb ik het al die tijd niet zien staan?
Kwam ik laatst ook achter, werkt fijn!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:48
https://www.knab.nl/apple-pay

Knab lijkt er klaar voor te zijn.

[Voor 38% gewijzigd door rclahsen op 23-05-2021 23:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
Bericht verwijderd

[Voor 93% gewijzigd door RicoK op 24-05-2021 12:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Is er nou een slimme manier om pasjes uit elkaar te houden?

Ik heb bij de ABN 3 rekeningen welke in ApplePay zitten, ik heb een default ingesteld maar wil daar niet altijd mee betalen, Apple Pay geeft mij dan 3 identieke kaarten met een pas nummer erop die niet correspondeert met het rekening nummer. Erg onduidelijk allemaal.

Ik zou er dus het liefst een notitie bij zetten of het plaatje aanpassen ofz. Kan zoiets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:21
Nope.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Haha 💩 daar was ik al bang voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:15
Donstil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:44:
[...]

Haha 💩 daar was ik al bang voor.
Gewoon een ING rekening openen en een ABN Amro rekening opzeggen. Kosten zijn hetzelfde, geld overmaken gaat instant zoals geld overmaken van eigen rekening naar eigen rekening ABN. Zie geen nadelen eigenlijk. Bij ING kan je nog zelfs kosteloos geld storten als je wil en als je dat niet doet kan je nog extra korting krijgen.

Heb jarenlang 3 betaalrekeningen gehad bij de ABN, maar ik ben het zat om telkens meer te gaan betalen voor minder service. Heb nu dus 1 rekening bij ABN, één bij ING, één bij N26 en één bij Openbank.

Acties:
  • +1Henk 'm!
GioStyle schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:35:
[...]

Gewoon een ING rekening openen en een ABN Amro rekening opzeggen. Kosten zijn hetzelfde, geld overmaken gaat instant zoals geld overmaken van eigen rekening naar eigen rekening ABN. Zie geen nadelen eigenlijk. Bij ING kan je nog zelfs kosteloos geld storten als je wil en als je dat niet doet kan je nog extra korting krijgen.

Heb jarenlang 3 betaalrekeningen gehad bij de ABN, maar ik ben het zat om telkens meer te gaan betalen voor minder service. Heb nu dus 1 rekening bij ABN, één bij ING, één bij N26 en één bij Openbank.
Ja dat zou ook kunnen maar vind ik wel wat rigoureus voor zoiets, prima tevreden bij de ABN verder maar dit is wel een vervelende ApplePay beperking.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:57
Donstil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:49:
[...]

Ja dat zou ook kunnen maar vind ik wel wat rigoureus voor zoiets, prima tevreden bij de ABN verder maar dit is wel een vervelende ApplePay beperking.
Bij bunq kan je per kaart een kleurtje instellen. Misschien komt ABN ook nog met zoiets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nachtapotheker
Bij Rabo staat er op de pas van bijv. een gezamenlijke rekening bij dat het een gezamenlijke rekening is, ook makkelijk voor het uit elkaar houden :)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:49

Yucko

One clown to rule them all !

Nachtapotheker schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:10:
Bij Rabo staat er op de pas van bijv. een gezamenlijke rekening bij dat het een gezamenlijke rekening is, ook makkelijk voor het uit elkaar houden :)
:? Hier niet hoor op mijn telefoon en watch.

Op zich niet zo'n ramp want ik zie aan de 4 cijfers die je ziet welke rekening dat het is, maar toch .. zou toch graag iets van een onderscheid willen aanbrengen dmv kleurtje of opmerking zolas Donstil aangaf.

Voor mensen met dyslexie en meerdere passen bij dezelfde bank zou het ook een uitkomst zijn bv.

[Voor 32% gewijzigd door Yucko op 26-05-2021 10:59]

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nachtapotheker
Yucko schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:56:
[...]

:? Hier niet hoor op mijn telefoon en watch.

Op zich niet zo'n ramp want ik zie aan de 4 cijfers die je ziet welke rekening dat het is, maar toch .. zou toch graag iets van een onderscheid willen aanbrengen dmv kleurtje of opmerking zolas Donstil aangaf.

Voor mensen met dyslexie en meerdere passen bij dezelfde bank zou het ook een uitkomst zijn bv.
Misschien moet je de kaart van de gezamenlijke rekening even weggooien en opnieuw toevoegen.
Dan moet het er als volgt uit zien

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:49

Yucko

One clown to rule them all !

idd, je hebt gelijk.

Meteen even gedaan :)

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB

Cheesy schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:18:
Oh mooi, zag laatst dat Unibet het ook ondersteunt. Hoe meer hoe beter, blijft imho de fijnste manier van check-out :) Gebruik nu bij Ali iDeal met een rekening speciaal voor Ali. Dit is dan een stuk fijner.
Zo hèhè, dat zou tijd worden ;) Nu de volksbank merken nog en dan is bijna iedereen wel voorzien denk ik? :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:51

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Donstil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:37:
Is er nou een slimme manier om pasjes uit elkaar te houden?

Ik heb bij de ABN 3 rekeningen welke in ApplePay zitten, ik heb een default ingesteld maar wil daar niet altijd mee betalen, Apple Pay geeft mij dan 3 identieke kaarten met een pas nummer erop die niet correspondeert met het rekening nummer. Erg onduidelijk allemaal.

Ik zou er dus het liefst een notitie bij zetten of het plaatje aanpassen ofz. Kan zoiets?
Volgens mij had ik dat een keer beschreven hoe ik dit had opgelost. Ik heb 3 shortcuts gemaakt en die ook aan Siri toegevoegd. Wil ik dus met een andere pas betalen dan de standaard pas, dan zeg ik: He Siri, open Gezamelijke rekening. Dan wordt de wallet geopend met de Gezamelijke rekening. Telefoon bij de terminal houden en klaar. Heb ze ook als widget op het lockscherm. Dan is het even swipen naar links en de knop: Open Gezamelijke rekening drukken. Ik heb dus ook meerdere rekengingen bij de ABN Amro en moet dus in de wallet app op basis van de laatste 4 nummers zien welke rekening welke is.

Ik doe hetzelfde met de Esso spaarkaart na het tanken. He Siri, open Esso spaarkaart en dan je scherm aanbieden aan de kassiere die dan de QR code scant en voila weer 55 esso punten bij mn saldo erbij.

Ben zelf vorige week overgestapt van een iPhone 7 naar een iPhone 12. Face ID ingesteld, maar kwam er bij de kassa achter dat wanneer ik met Apple Pay wil betalen, ik 2x op de powerknop moet drukken alvorens ik kan betalen. Is dat nog uit te schakelen ?

Ik houd dus mijn gelockte iPhone bij de terminal. Ik zie de betaalkaart in beeld komen, maar moet nog steeds 2x op de powerknop drukken om te betalen ondanks Face ID. Met de oude iPhone 7 was het gewoon je duim op de homeknop houden en er werd direct betaald.

[Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 31-05-2021 14:39]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:35:
[...]

Volgens mij had ik dat een keer beschreven hoe ik dit had opgelost. Ik heb 3 shortcuts gemaakt en die ook aan Siri toegevoegd. Wil ik dus met een andere pas betalen dan de standaard pas, dan zeg ik: He Siri, open Gezamelijke rekening. Dan wordt de wallet geopend met de Gezamelijke rekening. Telefoon bij de terminal houden en klaar. Heb ze ook als widget op het lockscherm. Dan is het even swipen naar links en de knop: Open Gezamelijke rekening drukken. Ik heb dus ook meerdere rekengingen bij de ABN Amro en moet dus in de wallet app op basis van de laatste 4 nummers zien welke rekening welke is.
Ooh daar heb ik niet aan gedacht maar dat is wel een werkbare oplossing idd.
Ga ik naar kijken, thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 16:51

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Donstil schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:28:
[...]

Ooh daar heb ik niet aan gedacht maar dat is wel een werkbare oplossing idd.
Ga ik naar kijken, thanks!
MRE-Inc in "[Apple Pay] Ervaringen & Discussie"

Hier heb ik het beschreven. Wist niet meer of dat nou in dit topic was of een andere, maar goed. Het kan zijn dat de stappen nu iets anders zijn ivm wijzigingen in iOS en de shortcuts app.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Beetje offtopic. Maar vandaag voor het eerst Google Pay gebruikt en het werkt soepeler dan hetgeen wat Apple aanbiedt in mijn ogen. Zodra je je telefoon geunlocked hebt hoef je niet nog eens de transactie te verifiëren met een face of touch ID.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:40
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:13:
Beetje offtopic. Maar vandaag voor het eerst Google Pay gebruikt en het werkt soepeler dan hetgeen wat Apple aanbiedt in mijn ogen. Zodra je je telefoon geunlocked hebt hoef je niet nog eens de transactie te verifiëren met een face of touch ID.
Met mijn Apple watch hoef ik geen telefoon te ontgrendelen, dat biedt Apple dus ook aan.
En met de iPhone: je hoeft de telefoon niet te ontgrendelen.

Het is maar wat je soepeler vindt.....

Inderdaad beetje offtopic :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

appie39 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:27:
[...]

Met mijn Apple watch hoef ik geen telefoon te ontgrendelen, dat biedt Apple dus ook aan.
En met de iPhone: je hoeft de telefoon niet te ontgrendelen.

Het is maar wat je soepeler vindt.....

Inderdaad beetje offtopic :)
Met de iPhone moet je sowieso de transactie verifiëren.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 31-05 14:55
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:31:
[...]

Met de iPhone moet je sowieso de de transactie verifiëren.
Keuze. Ik heb liever dat ik een betaling moet verifiëren dan dat iemand anders met een unlockte telefoon gratis kan pinnen zonder verificatie. Zou een nieuwe use-case worden. Steel telefoons uit de handen van mensen die unlocked zijn en koop er op los als er Android Pay op geactiveerd staat.

Lijkt mij dat er echt wel een beperking op zit in de vorm van max bedrag / max bedrag voor weer een verificatie e.d.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

SgtElPotato schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:38:
[...]

Keuze. Ik heb liever dat ik een betaling moet verifiëren dan dat iemand anders met een unlockte telefoon gratis kan pinnen zonder verificatie. Zou een nieuwe use-case worden. Steel telefoons uit de handen van mensen die unlocked zijn en koop er op los als er Android Pay op geactiveerd staat.

Lijkt mij dat er echt wel een beperking op zit in de vorm van max bedrag / max bedrag voor weer een verificatie e.d.
Als men al op je telefoon binnen kan komen, dan zou men ook via de app kunnen betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appie39
[...]

Hoe kom je daarbij? Ik klik twee maal op een knopje, niks verifieren.... Jij moet unlocken, ongeveer even weinig moeite....

[Voor 8% gewijzigd door appie39 op 01-06-2021 22:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre_nr1
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:40:
[...]

Als men al op je telefoon binnen kan komen, dan zou men ook via de app kunnen betalen.
Ik vraag me af, heb je ervaring met Apple Pay?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

appie39 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:44:
[...]

Hoe kom je daarbij? Ik klik twee maal op een knopje, niks verifieren....
Je klikt tweemaal op een knopje, en wat denk je dat er dan gebeurd? Dan moet je of je gezicht ervoor houden of je vinger op de scanner leggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SgtElPotato
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:45:
[...]

Je klikt tweemaal op een knopje, en wat denk je dat er dan gebeurd? Dan moet je of je gezicht ervoor houden of je vinger op de scanner leggen.
Ja dat is toch totaal iets anders dan gelijk kunnen betalen zonder extra verificatie als je telefoon unlocked is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appie39
Nee hoor....
Blijkbaar heb je geen ervaring met Apple pay...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Pierre_nr1 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:45:
[...]

Ik vraag me af, heb je ervaring met Apple Pay?
Zoek mijn berichten eens in dit topic en je hebt het antwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

@appie39 wat bazel je nu? Ik heb al jaren ApplePay. Op de iPhone moet je naast het twee keer drukken op de aan knop ook nog je gezicht scannen.

[Voor 4% gewijzigd door Koning-Admiraal op 01-06-2021 22:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appie39
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:45:
[...]

Ik klik 2 maal op het knopje en het pasje verschijnt, niks horloge voor mijn gezicht houden....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

appie39 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:48:
[...]

Ik klik 2 maal op het knopje en het pasje verschijnt, niks horloge voor mijn gezicht houden....
Je vergelijkt appels met peren. Ik benoem duidelijk de iPhone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SgtElPotato
appie39 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:48:
[...]

Maar zodra je Apple Watch van je pols is geweest kan er niet meer mee betaald worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appie39
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:49:
[...]

Je vergelijkt appels met peren. Ik benoem duidelijk de iPhone.
Nee, deed je niet. Je had het erover “wat Apple te bieden heeft” of zoiets.
Staat nergens iPhone in je post...

Ik bazel dus niet....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

appie39 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:51:
[...]

Nee, deed je niet. Je had het erover “wat Apple te bieden heeft” of zoiets.
Staat nergens iPhone in je post...

Ik bazel dus niet....
Dat doe je wel.
[...]

[Voor 3% gewijzigd door Koning-Admiraal op 01-06-2021 22:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appie39
Ik heb het over je originele post.

Maar fijn dat google pay zo goed voor jou werkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:27
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:13:
Zelf vind het wel een heel fijne gedachte (beveiliging) dat je bij een ontgrendelde iPhone nog steeds de transactie moet verifiëren. In mijn ogen heeft Apple hier beter over nagedacht.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

meesje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:08:
[...]

Zelf vind het wel een heel fijne gedachte (beveiliging) dat je bij een ontgrendelde iPhone nog steeds de transactie moet verifiëren. In mijn ogen heeft Apple hier beter over nagedacht.
Persoonlijk vind ik dat schijnveiligheid. Om op je telefoon in te kunnen loggen heb je bij de meeste telefoons (en dan praat ik over Android) al een vingerafdruk nodig. Zonder een vingerafdruk kom je niet binnen. Dus stel men kan op je iPhone inloggen, dan zouden ze ook op dezelfde wijze een betaling kunnen doen. Het invullen van een viercijferige toegangscode is al voldoende.

[Voor 4% gewijzigd door Koning-Admiraal op 02-06-2021 08:52]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• meesje
Koning-Admiraal schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:49:
[...]

Persoonlijk vind ik dat schijnveiligheid. Om op je telefoon in te kunnen loggen heb je bij de meeste telefoons (en dan praat ik over Android) al een vingerafdruk nodig. Zonder een vingerafdruk kom je niet binnen. Dus stel men kan op je iPhone inloggen, dan zouden ze ook op dezelfde wijze een betaling kunnen doen. Het invullen van een viercijferige toegangscode is al voldoende.
Niet mee eens.
Wat als je lekker op de tram staat te wachten, je leest op je iPhone wat berichten. Er komt iemand voorbij die snel even je iPhone uit je handen pakt. De iPhone is ontgrendeld. Diegene zou dus betalingen kunnen gaan doen als de transactie niet bevestigd zou hoeven worden. Het is natuurlijk de vraag hoe vaak dit voorkomt, maar hier wordt dus wel over nagedacht.

offtopic:
Gezien de extra beveiliging en dit laatste nieuws ben ik blij dat ik destijds gekozen heb voor het Apple eco systeem.

[Voor 38% gewijzigd door meesje op 02-06-2021 09:13]

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

meesje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:00:
[...]

Niet mee eens.
Wat als je lekker op de tram staat te wachten, je leest op je iPhone wat berichten. Er komt iemand voorbij die snel even je iPhone uit je handen pakt. De iPhone is ontgrendeld. Diegene zou dus betalingen kunnen gaan doen als de transactie niet bevestigd zou hoeven worden. Het is natuurlijk de vraag hoe vaak dit voorkomt, maar hier wordt dus wel over nagedacht.

offtopic:
Gezien de extra beveiliging en dit laatste nieuws ben ik blij dat ik destijds gekozen heb voor het Apple eco systeem.
Dat is wel heel erg doemdenken. Dan zou diegene ook nog eens de vaardigheid moeten hebben om het scherm van je telefoon (vanaf het moment, dat het uit je handen zou zijn gevist) aan te houden. 9,9/10 keer raakt zo'n telefoon eerst vergrendeld.

• meesje
Koning-Admiraal schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:52:
[...]

Dat is wel heel erg doemdenken. Dan zou diegene ook nog eens de vaardigheid moeten hebben om het scherm van je telefoon (vanaf het moment, dat het uit je handen zou zijn gevist) aan te houden. 9,9/10 keer raakt zo'n telefoon eerst vergrendeld.
Veiligheid boven alles. Zo kijkt Apple er waarschijnlijk naar. In mijn ogen meer dan terecht.
En als ik zo’n dief zou zijn, zou ik er juist alles aan doen om het toestel niet te laten vergrendelen. Dan kan je er nog van alles mee.

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 20:16
Het zou het meest ideaal zijn als je als gebruiker zelf kunt instellen of je die extra beveiligingslaag wil of niet.

[Voor 4% gewijzigd door Of-Aaargh op 02-06-2021 10:04]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-05 10:06

Hoedje

Moderator Apple Talk
De discussie over Google Pay en Apple Pay is hier niet gewenst. Beide hebben hun voor- en nadelen en beide hebben andere keuzes gemaakt over gebruik, beveiliging etc.

Als daar wel nog behoefte aan is, dan kan daarvoor een nieuw topic worden geopend :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-05 10:08
Voor zover van toepassing, maar in relatieve stilte is Apple Pay sinds vandaag (althans, eerder was het me niet opgevallen) beschikbaar voor klanten van Knab

“The greatest teacher, failure is”

• meesje
ralphilosophy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:30:
Voor zover van toepassing, maar in relatieve stilte is Apple Pay sinds vandaag (althans, eerder was het me niet opgevallen) beschikbaar voor klanten van Knab
Klopt, is vandaag kennelijk geactiveerd.
https://www.iculture.nl/nieuws/knab-apple-pay/

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:00
posttoast schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:08:
Net ING aan de telefoon gehad: activeren van de CC op MacOS is op dit moment nog niet mogelijk ;) Bespaar je nog even de moeite van het bellen dus. Ze zijn er hard mee bezig!
Jemig de pemig, ik dacht het net nog een keer te proberen, maar het kan nog stééds niet... Het telefoonnummer dat je moet bellen om te activeren geeft nu in ieder geval wel "netjes" aan dat het niet kan in plaats van dat je een verwarde klantenservicemedewerker aan de telefoon krijgt.

Het is blijkbaar heeeeeeeeel veel werk, als ze er in december al hard mee bezig waren ;)

omniscale.nl

• RicoK
Apple Pay en SNS.

Toen ik zojuist telefonisch contact had met de SNS heb ik gelijk dit nog eens aangekaart. Ook de dame die ik aan de lijn kreeg, kon mij niets meer vertellen. Zij schijnen domweg niet meer te weten. Wel kon zij mij vertellen, dat het er positief uitziet en dat het er echt aan gaat komen.
Pagina: 1 ... 26 ... 31 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee