Toon posts:

[Apple Pay] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Werkhoven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:13

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hebben jullie wel eens de ervaring gehad dat je wel een geldige transactie had maar dat er toch niets is afgeschreven? Ik had kaartjes besteld, lang geleden. Na uitstel, uitstel kwam toch de annulering (corona). Ik krijg het geld maar niet terug terwijl dat wel zou moeten. Ik op zoek naar het bedrag in de ING app maar niets meer te vinden. De precieze datum weet ik ook niet... dus ik moet vertrouwen op de zoekfunctie van ING.

Maar, een vriend vertelde laatst een vreemd verhaal. Hij had iets gekocht, alles goed en wel. Terminal gaf betaalt aan, product mee. Eenmaal thuis controleerde hij de rekening, niets.
Zou dit vaker voorkomen? En is dat misschien de reden dat ik het geld niet terug krijg: er is geen originele betaling. Maar wel tickets!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:58
Voor gebruikers van ING België, Apple Pay zou vanaf vandaag beschikbaar zijn.
Bron: https://www.iculture.nl/nieuws/ing-belgie-apple-pay/

• AppleFan2007
iAR schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:25:
Hebben jullie wel eens de ervaring gehad dat je wel een geldige transactie had maar dat er toch niets is afgeschreven? Ik had kaartjes besteld, lang geleden. Na uitstel, uitstel kwam toch de annulering (corona). Ik krijg het geld maar niet terug terwijl dat wel zou moeten. Ik op zoek naar het bedrag in de ING app maar niets meer te vinden. De precieze datum weet ik ook niet... dus ik moet vertrouwen op de zoekfunctie van ING.

Maar, een vriend vertelde laatst een vreemd verhaal. Hij had iets gekocht, alles goed en wel. Terminal gaf betaalt aan, product mee. Eenmaal thuis controleerde hij de rekening, niets.
Zou dit vaker voorkomen? En is dat misschien de reden dat ik het geld niet terug krijg: er is geen originele betaling. Maar wel tickets!
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, op een vrijdagavond koop ik een cadeau voor mijn broer. Er werd nog niet meteen iets afgeschreven, ook zaterdag nog niets afgeschreven en zondag nog steeds niets.
Pas maandag rond de middag zag ik het geld van mijn rekening verdwijnen.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:07
Ik vind het nog steeds vrij waardeloos dat mijn bank (Triodos) en mijn creditcard (ICS) nog steeds niet ApplePay ondersteunen.

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-06 22:31

Luuk2015

Vires in numeris

PrimusIP schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:24:
Ik vind het nog steeds vrij waardeloos dat mijn bank (Triodos) en mijn creditcard (ICS) nog steeds niet ApplePay ondersteunen.
Je zou via curve je ICS kaart via Apple Pay kunnen gebruiken. Werkt voor mij in ieder geval erg goed i.c.m. mijn ICS kaart.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 16:36
iAR schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:25:

Soms gebeuren er inderdaad opvallende dingen maar later corrigeert zich dat altijd. Zo had ik een keer dat ik een ijsje afrekende en de verkoopster zei dat de transactie geweigerd was maar ik op mijn app zag dat er wel €2,50 was afgetrokken. Ik had geen zin in gezeur dus heb nog maar een keer betaald om een scène te voorkomen daar in Spanje, maar met het afrekenen van een nieuwe tv was dat natuurlijk nog anders gelopen.

Toch zag ik 2-3 dagen later dat ik €2,50 teruggestort kreeg en de verkoopster achteraf dus toch gelijk bleek te hebben dat de transactie in eerste instantie geweigerd was.

• PrimusIP
Luuk2015 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:52:
[...]

Je zou via curve je ICS kaart via Apple Pay kunnen gebruiken. Werkt voor mij in ieder geval erg goed i.c.m. mijn ICS kaart.
Dank je voor de tip!
Wat is hun verdienmodel? Ik kon dat niet echt terug vinden op de site.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:01:
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, op een vrijdagavond koop ik een cadeau voor mijn broer. Er werd nog niet meteen iets afgeschreven, ook zaterdag nog niets afgeschreven en zondag nog steeds niets.
Pas maandag rond de middag zag ik het geld van mijn rekening verdwijnen.
DeNachtwacht schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:52:
Soms gebeuren er inderdaad opvallende dingen maar later corrigeert zich dat altijd. Zo had ik een keer dat ik een ijsje afrekende en de verkoopster zei dat de transactie geweigerd was maar ik op mijn app zag dat er wel €2,50 was afgetrokken. Ik had geen zin in gezeur dus heb nog maar een keer betaald om een scène te voorkomen daar in Spanje, maar met het afrekenen van een nieuwe tv was dat natuurlijk nog anders gelopen.

Toch zag ik 2-3 dagen later dat ik €2,50 teruggestort kreeg en de verkoopster achteraf dus toch gelijk bleek te hebben dat de transactie in eerste instantie geweigerd was.
Altijd? We zijn nu een jaar verder… ik kan het nergens vinden op mijn creditcard afschrijvingen.

• AppleFan2007
iAR schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:31:
[...]

[...]

Altijd? We zijn nu een jaar verder… ik kan het nergens vinden op mijn creditcard afschrijvingen.
Nee, dat was eenmalig dat het zolang duurde vooraleer het eraf was.
het is ook al een tijdje geleden aangezien ik ondertussen van bank ben veranderd maar als ik betaalde met Apple Pay was het er vaak tegen dezelfde avond afgeschreven.
Dat is ook wat ik hoor van Apple Pay gebruikers in mijn omgeving, sommige zeggen dat het er tegen de volgende dag eraf is en sommigen zeggen dat het nog dezelfde dag gebeurt.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:45
Ik las het zojuist op de frontpage! Yes, ik kijk er erg naar uit!

nieuws: SNS Bank, ASN Bank en RegioBank werken aan ondersteuning voor Apple Pay

[Voor 61% gewijzigd door RicoK op 08-09-2021 11:51]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:55

JB

Cédric roelt!

Hopelijk duurt de implementatie niet ook 2 jaar. Man man man.

Mijn boefje is liev!

Ja prijs jezelf niet prematuur rijk, want het is eigenlijk niets anders dan wat ze vorig jaar ook al hebben gezegd. :+

[Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 08-09-2021 20:50]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:03
Mijn vriendin krijgt met geen mogelijkheid haar Rabo Goldcard Visa toegevoegd aan Apple Pay. Gewone bankpas werkt prima. Krijgen steeds de melding dat we contact op moeten nemen met de kaartverstrekker. Een herstart helpt niet en de app is volledig up to date.
Help?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• PrimusIP
Hopelijk gaat Triodos dan ook over. Zo niet, dan overweeg ik mijn betaalrekening over te zetten naar ASN. Ik snap dat die bank prioriteiten anders heeft liggen, maar hier erger ik me wel een beetje aan.

Ik vind het trouwens ook verassend dat ICS nog steeds geen Apple Pay ondersteunt.

• JB

JB

Cédric roelt!

WhatsappHack schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:50:
Ja prijs jezelf niet prematuur rijk, want het is eigenlijk niets anders dan wat ze vorig jaar ook al hebben gezegd. :+
Nee toch? Nu zeggen ze daadwerkelijk bezig te gaan met de implementatie omdat besloten is, het naar de klant te brengen.

Het was 2 jaar;

"mogelijke introductie"
"in gesprek met Apple"

[Voor 6% gewijzigd door JB op 09-09-2021 11:31]

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

PrimusIP schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:27:
[...]

Hopelijk gaat Triodos dan ook over. Zo niet, dan overweeg ik mijn betaalrekening over te zetten naar ASN. Ik snap dat die bank prioriteiten anders heeft liggen, maar hier erger ik me wel een beetje aan.

Ik vind het trouwens ook verassend dat ICS nog steeds geen Apple Pay ondersteunt.
Ik ben al 2 jaar "weg" bij SNS. Geen idee hoeveel mensen er gegaan zijn met dezelfde reden, maar ik was die vaagheid zo beu :/

Mijn boefje is liev!

Serena schreef op donderdag 9 september 2021 @ 01:55:
Mijn vriendin krijgt met geen mogelijkheid haar Rabo Goldcard Visa toegevoegd aan Apple Pay. Gewone bankpas werkt prima. Krijgen steeds de melding dat we contact op moeten nemen met de kaartverstrekker. Een herstart helpt niet en de app is volledig up to date.
Help?
Heb je al eens contact opgenomen met de kaartverstrekker…?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
De ING Betaalkaart is (als je hem opnieuw toevoegt) nu geschikt voor Express Transit mode. Zou dit met OVPay te maken hebben? :9~

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vinnienerd schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:57:
De ING Betaalkaart is (als je hem opnieuw toevoegt) nu geschikt voor Express Transit mode. Zou dit met OVPay te maken hebben? :9~
ABN AMRO passen kun je daar ook selecteren, maar volgens de apple site is het niet beschikbaar in NL

https://support.apple.com/nl-nl/HT207958

Het zou wel moeten gaan werken, hoewel ze niets over Express Transit zeggen: https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/betaalpas/ovpay.html

[Voor 20% gewijzigd door GloriX op 01-10-2021 16:09]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Is het mogelijk om een ING creditcard toe te voegen op twee verschillende iPhones? Volgens de ING zelf kan het niet, maar waarom niet?

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

GioStyle schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:25:
Is het mogelijk om een ING creditcard toe te voegen op twee verschillende iPhones? Volgens de ING zelf kan het niet, maar waarom niet?
Ik weet het antwoord hier helaas niet op.
Maar kan je het niet gewoon proberen? Zie je vanzelf wel of het wel of niet werkt.

• M_to_P
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-04 18:02
Sinds ik een nieuwe mac heb kan ik mijn ING-CC niet meer gebruiken met Apple Pay, ING geeft aand at dit ook niet kan. Toch werkte het bij mijn vorige macbook wel, heel raar. Is het een tijdje geleden uitgezet?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
M_to_P schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:34:
Sinds ik een nieuwe mac heb kan ik mijn ING-CC niet meer gebruiken met Apple Pay, ING geeft aand at dit ook niet kan. Toch werkte het bij mijn vorige macbook wel, heel raar. Is het een tijdje geleden uitgezet?
Ik wist niet eens dat je je ING CC (MasterCard) kan toevoegen aan ApplePay.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

meesje schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:52:
[...]

Ik wist niet eens dat je je ING CC (MasterCard) kan toevoegen aan ApplePay.
Is al sinds vorig jaar december mogelijk :)
https://www.iculture.nl/nieuws/ing-creditcard-apple-pay/

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Thanks! Komt waarschijnlijk doordat ik mijn CC vnl. gebruik voor online betalingen. Komende week eens proberen toe te voegen.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:09:
[...]

Thanks! Komt waarschijnlijk doordat ik mijn CC vnl. gebruik voor online betalingen. Komende week eens proberen toe te voegen.
Je kunt ‘m wel toevoegen, maar helaas niet activeren.

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:15
Gelukkig hebben ze daar Curve voor :*)

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:33
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:27:
[...]

Je kunt ‘m wel toevoegen, maar helaas niet activeren.
Huh? Ik heb hem van de week gebruikt via Apple Pay, m'n ING creditcard? Vorige week toegevoegd + geactiveerd.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

ex87 schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:38:
[...]

Huh? Ik heb hem van de week gebruikt via Apple Pay, m'n ING creditcard? Vorige week toegevoegd + geactiveerd.
@Dj-sannieboy heeft het waarschijnlijk over het toevoegen van de ING creditcard aan Apple Pay binnen macOS, dat werkt volgens mij niet.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Luuk2015 schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:52:
[...]

@Dj-sannieboy heeft het waarschijnlijk over het toevoegen van de ING creditcard aan Apple Pay binnen macOS, dat werkt volgens mij niet.
Klopt! Zelf namelijk onlangs tegenaan gelopen.

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik heb een issue met Apple Pay. Ik had via Coolblue een bestelling gedaan met Apple Pay. Echter, heb ik die geannuleerd. Coolblue geeft aan het bedrag te hebben teruggestort. Maar ik heb dat nooit meer op mijn bankrekening gezien.

Ik had op tijd een screenshot gemaakt van de betaling in Apple Wallet geschiedenis waarop stond dat Coolblue deze had terugbetaald. Nu is het door nieuwe transacties ook verdwenen van mijn Apple Pay geschiedenis.

Hoe kan ik nu de oude betaal geschiedenis weer terugvinden? Want de betaling is niet in mijn App zichtbaar en ook de terugbetaling niet. Er is wel geld afgeschreven bij mij en ook terugbetaald door Coolblue.

Het lijkt een soort gat in het systeem van Apple te zijn?

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:23
Rhinosaur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:31:
Ik heb een issue met Apple Pay. Ik had via Coolblue een bestelling gedaan met Apple Pay. Echter, heb ik die geannuleerd. Coolblue geeft aan het bedrag te hebben teruggestort. Maar ik heb dat nooit meer op mijn bankrekening gezien.
Er is wel geld afgeschreven bij mij en ook terugbetaald door Coolblue.

Het lijkt een soort gat in het systeem van Apple te zijn?
Is er nu niet of wel daadwerkelijk geld teruggestort, volgens je bank (dus in je bankapp of rekeningafschrift)?

Je betaald eigenlijk ‘via’ Apple Pay en niet ‘met’.
Wat Apple precies laat zien in het transactie overzicht is trouwens bepaald door wat je bank/kaartuitgevende instantie instelt.
Zo laat Amex daar alle transacties zien, zelfs die niet met Apple Pay zijn gedaan. Curve laat geen enkele transactie zien.

bij je transacties in Apple Pay staat dan ook ook een disclaimer dat je voor een volledig overzicht en werkelijke bedragen op je bankafschrift moet kijken.

Dus er is inderdaad een gat mogelijk.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Na jarenlang probleemloos apple Pay. Krijg jk Ineens de melding dat ik mijn kaarten moet bijwerken?

Rabobank en ING

Is een melding vanuit wallet als ik Apple Pay activeer.

Ik zie niet wat of waar ik moet updaten?

Iemand tips?
readytoflow schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:18:
Na jarenlang probleemloos apple Pay. Krijg jk Ineens de melding dat ik mijn kaarten moet bijwerken?

Rabobank en ING

Iemand tips?
Je bedoelt een melding dat de kaart onbeschikbaar is terwijl deze wordt bijgewerkt? En dat doen ze beiden? Herstart de iPhone. Als het probleem zich dan nog voordoet, dan wordt het wat spannender. Je kan proberen de kaart te verwijderen en weer toe te voegen. Het risico bestaat dat dat niet lukt, als dat het geval is is er wss een hardware probleem en moet je contact opnemen met Apple. Die zullen wss voorstellen om het toestel te factory resetten, maar je kan verzoeken of ze eerst een diagnose willen draaien. (Scheelt je een hoop werk als daar meteen iets uitkomt.)

[Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 12-01-2022 17:17]

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:33
readytoflow schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:18:

Rabobank en ING

Iemand tips?
Waarschijnlijk verloopt je Apple Pay token (heeft net zoals een kaart een bepaalde levensduur). Even de kaart verwijderen en opnieuw toevoegen, dan krijg je een nieuwe token toegewezen, dat zal het waarschijnlijk wel verhelpen.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46
Ik heb cc via ABN (ism ICS) en nog steeds geen ondersteuning voor Apple Pay, wat voor mij zo ondertussen echt een dealbreker aan het worden is.

Met de filtering Apple Pay in gedachten: zijn er nog tips welke cc dan het beste is? Ik heb begrepen dat alleen ING en Rabobank dan een optie zijn.

I don't have dreams, I have goals!!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Redondo1982 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:43:
Ik heb cc via ABN (ism ICS) en nog steeds geen ondersteuning voor Apple Pay, wat voor mij zo ondertussen echt een dealbreker aan het worden is.

Met de filtering Apple Pay in gedachten: zijn er nog tips welke cc dan het beste is? Ik heb begrepen dat alleen ING en Rabobank dan een optie zijn.
Zelf gebruik ik het meest mijn AMEX Gold.
AMEX is voor de meeste mensen waarschijnlijk niet de beste keuze, maar voor mijn uitgaven voldoet hij prima.

[Voor 8% gewijzigd door Luuk2015 op 29-01-2022 22:27]

• Redondo1982
Luuk2015 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:24:
[...]

Zelf gebruik ik het meest mijn AMEX Gold.
AMEX is voor de meeste mensen waarschijnlijk niet de beste keuze, maar voor mijn uitgaven voldoet hij prima.
Heb ik ook naar gekeken. Op de één of andere manier heeft die kaart iets magisch haha. Echter als je daar doorheen kijkt dan biedt het voor het normale dagelijkse leven weinig soeps. Een cc gebruik ik erg veel, maar vnl. voor shoppen, uit eten, online aankopen, abo's etc. Dan is een AMEX een stuk minder geschikt, althans dat lees je op internet. Echter is het wel een goede kaart icm de gewenste Apple Pay.

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:50

Wel eens gekeken naar Curve? Hier kun naar hartelust alle CC’s in zetten en de Curve kaart zelf kun je in Apple Pay zetten. De gratis versie voldoet prima. (Standard)

[Voor 3% gewijzigd door Bulligan op 30-01-2022 04:10]

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:31
Curve icm ICS zou ik niet doen. En niet enkel omdat je dan geen beroep kan doen op de aankoopverzekering van ICS, je gaat ook vrijwel gegarandeerd ‘KYC achtige’ vragen krijgen. Als je die vervolgens niet volgens de ICS vereisten wilt beantwoorden wijzen ze je de deur. Rot op, ik hoef toch geen verantwoording af te leggen waarom ik een aantal keer bij winkel X kom?

Lekker!

• Redondo1982
Napsju schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:27:
Curve icm ICS zou ik niet doen. En niet enkel omdat je dan geen beroep kan doen op de aankoopverzekering van ICS, je gaat ook vrijwel gegarandeerd ‘KYC achtige’ vragen krijgen. Als je die vervolgens niet volgens de ICS vereisten wilt beantwoorden wijzen ze je de deur. Rot op, ik hoef toch geen verantwoording af te leggen waarom ik een aantal keer bij winkel X kom?
Ik wilde net aan @Bulligan gaan vragen of er dan nog iets van nadelen aan zitten. Je krijgt toch te maken met een extra laag, zoals Paypal. Alleen die is zo bekend dus die vertrouw ik genoeg.

Ik denk dat ik maar de ICS kaarten ga opzeggen en overstap naar ING of Rabobank. AMEX ook naar gekeken, maar denk ik niet dekkend genoeg voor mijn gebruik.

Ik wil gewoon van die kaarten af haha. Ik doe alles met mijn iPhone en AW tegenwoordig en Apple Pay is gewoon geweldig. Nooit meer anders wat mij betreft.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:11
Redondo1982 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:37:
[...]

Heb ik ook naar gekeken. Op de één of andere manier heeft die kaart iets magisch haha. Echter als je daar doorheen kijkt dan biedt het voor het normale dagelijkse leven weinig soeps. Een cc gebruik ik erg veel, maar vnl. voor shoppen, uit eten, online aankopen, abo's etc. Dan is een AMEX een stuk minder geschikt, althans dat lees je op internet. Echter is het wel een goede kaart icm de gewenste Apple Pay.
Dat gaat nog allemaal wel komen. In Nederland zijn we gewoon teveel Maestro gewend.. maar dat gaat opgeheven worden. Zal nog wel even duren, aangezien vrijwel alle Nederlandse (en andere Europese landen) consumenten niets anders kennen, en de credit card als exotisch gezien wordt.

• Redondo1982
Montaner schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:17:
[...]

Dat gaat nog allemaal wel komen. In Nederland zijn we gewoon teveel Maestro gewend.. maar dat gaat opgeheven worden. Zal nog wel even duren, aangezien vrijwel alle Nederlandse (en andere Europese landen) consumenten niets anders kennen, en de credit card als exotisch gezien wordt.
Dan zal AMEX iets aan de commissie moeten gaan doen. Die schijnt hoger te zijn dan bij andere cc aanbieders. Het één houdt het andere in stand en dus zal de integratie nooit -of héél langzaam- komen. Je hebt niks aan een kaart als je moet nadenken welke je wel/niet kan gebruiken. Gaat me juist om de vrijheid, vandaar dat ik Apple Pay zo geweldig vind.

• Wally2002
Napsju schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:27:
Heb je ervaring met deze combi en KYC gedoe van ICS? Recent of langer geleden?
Voor kleinere transacties bij AH to go etc icm door ICS uitgegeven kaarten heb ik er geen problemen mee ondervonden.

• Wally2002
Montaner schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:17:
[...]

Maestro gaat sowieso stoppen in NL. 2023 start de overgang naar MasterCard Debit.
MasterCard of visa kan dus ook gewoon debit zijn. En maestro is al in veel landen uitgefaseerd.
Het is vooral NL waar de twee merken (onterecht) synoniem staan voor creditcard en men sowieso weinig van creditcards moet hebben.

• Wally2002
Redondo1982 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:27:
[...]

Dan zal AMEX iets aan de commissie moeten gaan doen. Die schijnt hoger te zijn dan bij andere cc aanbieders. Het één houdt het andere in stand en dus zal de integratie nooit -of héél langzaam- komen. Je hebt niks aan een kaart als je moet nadenken welke je wel/niet kan gebruiken. Gaat me juist om de vrijheid, vandaar dat ik Apple Pay zo geweldig vind.
Ook bij Apple Pay moet je altijd nadenken. Je betaald niet met Apple Pay maar via Apple Pay.
Het kaartschema van de onderliggende kaart en de acceptatie daarvan door de merchant blijft bepalend.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Redondo1982 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:37:
[...]

Heb ik ook naar gekeken. Op de één of andere manier heeft die kaart iets magisch haha.
De marketingafdeling heeft zijn best gedaan ;)

• Redondo1982
Wally2002 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Ook bij Apple Pay moet je altijd nadenken. Je betaald niet met Apple Pay maar via Apple Pay.
Het kaartschema van de onderliggende kaart en de acceptatie daarvan door de merchant blijft bepalend.
Eens. Echter meer vertrouwen in Apple dan een andere derde partij. Terecht of onterecht hoor, daar niet van. Stukje gevoel is ook belangrijk.

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-06 18:50

Ik heb exact dezelfde gedachten. ING en Rabobank zijn de enige alternatieven. Amex is geen overweging vanwege de slechtere acceptatie. Ik ben opzich best tevreden met mijn ASN creditcard (ICS) maar geen Apple Pay is frustrerend. Daarnaast heeft ING het ook beter voor elkaar indien je een claim wilt indienen. Dat doe je middels een webformulier ipv een PDF bestandje invullen en een email opstellen en versturen, zoals bij ICS. Rabobank heeft ook Apple Pay voor de creditcards, maar zij hebben de verzekeringen op de kaart en afhandeling van claims uitbesteed aan ACE European Group Limited. Ik lees daar geen beste verhalen over, dus ik ben een beetje huiverig om voor een Apple Pay creditcard de Rabobank te kiezen.

• balken07
Het zou top zijn als er een aanbieder kwam die een echte creditcard gaat aanbieden die bankonafhankelijk te gebruiken is, en mét Apple Pay ondersteuning. Openbank heeft zo'n product voor de Spaanse klanten. Ik hoop dat ze het naar de Nederlandse markt zullen brengen (of iemand anders). Zou mooi zijn als bijvoorbeeld ING hiertoe zou overgaan. Ze zijn best innovatief. :)

Wie weet zal het creditcard landschap in Nederland sws gaan veranderen, nu de acceptatie door invoering van de MC en Visa debit passen vrijwel volledig zal worden. Ik kan me best voorstellen dat er een groeiende groep zal zijn die er dan het nut van inziet om een creditcard te hebben. ING en Rabobank ondersteunen Apple Pay al, misschien dat dit icm brede acceptatie dan eindelijk ICS zal bewegen Apple Pay te gaan aanbieden.

[Voor 9% gewijzigd door balken07 op 06-02-2022 14:28]

• Redondo1982
balken07 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:16:
[...]

Ik heb exact dezelfde gedachten. ING en Rabobank zijn de enige alternatieven. Amex is geen overweging vanwege de slechtere acceptatie. Ik ben opzich best tevreden met mijn ASN creditcard (ICS) maar geen Apple Pay is frustrerend. Daarnaast heeft ING het ook beter voor elkaar indien je een claim wilt indienen. Dat doe je middels een webformulier ipv een PDF bestandje invullen en een email opstellen en versturen, zoals bij ICS. Rabobank heeft ook Apple Pay voor de creditcards, maar zij hebben de verzekeringen op de kaart en afhandeling van claims uitbesteed aan ACE European Group Limited. Ik lees daar geen beste verhalen over, dus ik ben een beetje huiverig om voor een Apple Pay creditcard de Rabobank te kiezen.
Ondertussen heb ik de Rabo Gold card genomen, bewust voor Visa gekozen ivm V-Pay. Apple Pay uiteraard ook, maar dit was al een voorwaarde. De verzekering e.d. niet echt naar gekeken, dus hopelijk niet zo slecht als jij schetst. Overigens zal niemand echt iets positiefs plaatsen, maar ik heb gelukkig ook nog nooit zelf gebruik van moeten maken.

ICS gaat er bij mij uit (zowel privé en zakelijk), want die lopen echt mijlenver achter. Nul innovatie wat betreft nieuwe technieken, zoals Apple Pay en V-Pay. De apps van ICS vind ik ook niet echt best werken plus dat je ze ook maar op één apparaat kan zetten. Dus je kan de app niet activeren op iPhone en iPad tegelijk, bizar vind ik dat.

Zakelijk ben ik nog wel zoekende...

• balken07
Redondo1982 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:03:
[...]

Ondertussen heb ik de Rabo Gold card genomen, bewust voor Visa gekozen ivm V-Pay. Apple Pay uiteraard ook, maar dit was al een voorwaarde. De verzekering e.d. niet echt naar gekeken, dus hopelijk niet zo slecht als jij schetst. Overigens zal niemand echt iets positiefs plaatsen, maar ik heb gelukkig ook nog nooit zelf gebruik van moeten maken.

ICS gaat er bij mij uit (zowel privé en zakelijk), want die lopen echt mijlenver achter. Nul innovatie wat betreft nieuwe technieken, zoals Apple Pay en V-Pay. De apps van ICS vind ik ook niet echt best werken plus dat je ze ook maar op één apparaat kan zetten. Dus je kan de app niet activeren op iPhone en iPad tegelijk, bizar vind ik dat.

Zakelijk ben ik nog wel zoekende...
Goed bezig! Ik heb niet willen beweren dat de verzekering van de Rabobank creditcards slecht is. Ik ben geen klant dus kan er ook geen oordeel over hebben ;) Ik kreeg er op basis van recensies gewoon een onzeker gevoel bij. Je hebt wel een punt dat mensen vooral slechte ervaringen posten op het internet. Ik moet net als jij ook maar eens gas gaan geven en een knoop doorhakken. Ik wil echt Apple Pay voor een creditcard :(

Heb jij Rabobank als 2e rekening als ik vragen mag? Ik hik er een beetje tegenaan dat ik een 2e betaalde rekening moet openen om een creditcard die geschikt is voor Apple Pay te kunnen hebben.

Mbt V-Pay: Ik snap niet helemaal wat je bedoeld?
balken07 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:04:
V-Pay is een dienst van Visa maar die gaat eruit dus als je niet weet wat het is lekker zo laten :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• balken07
Donstil schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:14:
[...]

V-Pay is een dienst van Visa maar die gaat eruit dus als je niet weet wat het is lekker zo laten :P
Haha ik weet wat V-Pay is, maar ik was benieuwd naar zijn keuze voor Visa vanwege V-Pay ;)

• Redondo1982
balken07 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:04:
[...]

Goed bezig! Ik heb niet willen beweren dat de verzekering van de Rabobank creditcards slecht is. Ik ben geen klant dus kan er ook geen oordeel over hebben ;) Ik kreeg er op basis van recensies gewoon een onzeker gevoel bij. Je hebt wel een punt dat mensen vooral slechte ervaringen posten op het internet. Ik moet net als jij ook maar eens gas gaan geven en een knoop doorhakken. Ik wil echt Apple Pay voor een creditcard :(

Heb jij Rabobank als 2e rekening als ik vragen mag? Ik hik er een beetje tegenaan dat ik een 2e betaalde rekening moet openen om een creditcard die geschikt is voor Apple Pay te kunnen hebben.

Ja, werkt goed dus blij mee. Ik heb inderdaad Rabo als tweede rekening, maar die had ik al en dus betaalpakket maar omgezet. Ging snel allemaal qua regelen.

• Redondo1982
Donstil schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:14:
[...]

Klopt, het wordt Visa Debit medio 2023. Veranderd verder niks, alleen de naam. Voor mij is dit echt verademing.

• Redondo1982
balken07 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:40:
[...]

Haha ik weet wat V-Pay is, maar ik was benieuwd naar zijn keuze voor Visa vanwege V-Pay ;)
Dat ik nu, zonder na te denken, overal met één pas kan afrekenen zonder geld over te boeken naar mn betaalrekening. Met een Mastercard kan je niet overal afrekenen, maar met Visa icm V-Pay (alleen consumenten) wel. Hij gedraagt zich dan als een normale pinpas. Mocht een winkelier een cc weigeren dan kan je met V-Pay dus alsnog afrekenen.

Redondo1982 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:15:
[...]

Klopt, het wordt Visa Debit medio 2023. Veranderd verder niks, alleen de naam. Voor mij is dit echt verademing.
Dit jaar had ik begrepen maar gebruik het zelf niet verder dus zit we niet heel diep in.

Ik zie er het nut niet zo van in ook, doe al jaren Nederland > pinnen, Buitenland > CC en dat gaat prima, al zou daarvoor mijn CC (dus geen DC) in Pay wel lekker zijn.

[Voor 20% gewijzigd door Donstil op 06-02-2022 21:55]

• balken07
Redondo1982 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:19:
[...]

Dat ik nu, zonder na te denken, overal met één pas kan afrekenen zonder geld over te boeken naar mn betaalrekening. Met een Mastercard kan je niet overal afrekenen, maar met Visa icm V-Pay (alleen consumenten) wel. Hij gedraagt zich dan als een normale pinpas. Mocht een winkelier een cc weigeren dan kan je met V-Pay dus alsnog afrekenen.
Aha duidelijk. Nooit geweten dat Rabocards een dubbele badge hadden.

• balken07
Donstil schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:51:
[...]

Dit jaar had ik begrepen maar gebruik het zelf niet verder dus zit we niet heel diep in.

Ik zie er het nut niet zo van in ook, doe al jaren Nederland > pinnen, Buitenland > CC en dat gaat prima, al zou daarvoor mijn CC (dus geen DC) in Pay wel lekker zijn.
Het grote voordeel zie ik in het feit dat je 'pinpas' straks echt wereldwijd geaccepteerd zal worden. Mooie backup voor je cc ook. En ook voor online betalingen prima 👌🏻
balken07 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:21:
[...]

Het grote voordeel zie ik in het feit dat je 'pinpas' straks echt wereldwijd geaccepteerd zal worden. Mooie backup voor je cc ook. En ook voor online betalingen prima 👌🏻
Ja dat kan wel handig zijn, al doe ik online betalingen juist zoveel mogelijk met CC en Paypal, iDeal (of andere vormen van debit) pas als het echt niet anders kan.

Edit: Overigens heeft MasterCard ook gewoon een V-pay tegenhanger.

[Voor 7% gewijzigd door Donstil op 06-02-2022 22:23]

• GioStyle
  • Nu online
Redondo1982 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:15:
[...]

De transactiekosten gaan omhoog voor de winkeliers, dus uiteindelijk gaan ook de prijzen van je producten die je koopt omhoog.

• Wally2002
Donstil schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:22:
[...]

Ook Maestro gaat er mee stoppen in NL zoals het al in veel landen gestopt is of uitgefaseerd wordt.
Wally2002 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 02:35:
[...]

Ook Maestro gaat er mee stoppen in NL zoals het al in veel landen gestopt is of uitgefaseerd wordt.
MasterCard Debit komt daarvoor in de plaats. Net zoals Visa Debit voor V-Pay.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:53
Rondom ASN / SNS / Regiobank blijft het sinds ze begin september aankondigde dat ze apple pay gaan doorvoeren nog steeds aardig rustig nu helaas....

Iemand toevallig nog ergens een update gelezen of is het helaas weer lang wachten.

Strava

• Redondo1982
Donstil schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:22:
[...]

Ja dat kan wel handig zijn, al doe ik online betalingen juist zoveel mogelijk met CC en Paypal, iDeal (of andere vormen van debit) pas als het echt niet anders kan.

De tegenhanger van mijn ICS ABN cc doet het niet overal. Waarschijnlijk zit hier geen Maestro op, maar is ook helemaal niet gek. ICS is zo een verouderde instantie.

Voorbeeld: Als mijn vrouw gaat shoppen bij bepaalde winkels waar ze geen cc accepteren dan moet ze gewoon pinnen. Je moet jezelf afvragen waarom je daar shopt, maar dat is een andere kwestie haha. Nu met V-Pay geen omkijken meer naar.

• Redondo1982
Wally2002 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 02:35:
[...]

Krijgt alleen andere naam, functie blijft hetzelfde.

• Redondo1982
GioStyle schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:23:
[...]

De transactiekosten gaan omhoog voor de winkeliers, dus uiteindelijk gaan ook de prijzen van je producten die je koopt omhoog.
Moeten ze maar meegaan met de tijd of wat anders gaan doen. Het zijn altijd van die achterlijke shops die geen cc mogelijkheid aanbieden. In mijn optiek sowieso al shops die weinig bestaansrecht hebben. En als ze te duur worden dan shoppen we toch ergens anders?!

• balken07
Tinusvolkel schreef op maandag 7 februari 2022 @ 07:44:
Rondom ASN / SNS / Regiobank blijft het sinds ze begin september aankondigde dat ze apple pay gaan doorvoeren nog steeds aardig rustig nu helaas....

Iemand toevallig nog ergens een update gelezen of is het helaas weer lang wachten.
Ja ik baal er ook van. Ik heb een ASN betaalrekening als boodschappenrekening en incasso creditcard. Salaris en lasten lopen via Openbank. Ik begrijp werkelijk niet wat daar intern aan de hand is dat ze er zo lang over moeten doen om Apple Pay te realiseren :(

• balken07
Redondo1982 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:30:
[...]

De tegenhanger van mijn ICS ABN cc doet het niet overal. Waarschijnlijk zit hier geen Maestro op, maar is ook helemaal niet gek. ICS is zo een verouderde instantie.

Voorbeeld: Als mijn vrouw gaat shoppen bij bepaalde winkels waar ze geen cc accepteren dan moet ze gewoon pinnen. Je moet jezelf afvragen waarom je daar shopt, maar dat is een andere kwestie haha. Nu met V-Pay geen omkijken meer naar.
Wat ICS wel beter doet dan Rabo en ING is de mogelijkheid direct geld op de kaart met iDEAL te zetten, en geld eraf halen staat er bij mij dezelfde werkdag nog op. Vooral geld instant erop kunnen zetten vind ik handig. Het heeft mij bij het voorschieten van uitgaven van het werk wel eens uit de brand geholpen (tijdens een reis). ICS is echter wel extreem gierig dat ze Apple Pay niet mogelijk willen maken. Ik weet bijna wel zeker dat ze het alleen om de kleine fee van Apple per transactie te doen is.

• PrimusIP
Ondertussen werkt ICS wel op de Garmin horloges. Het is dus niet dat ze geen energie er in willen steken. Het kan naast geld ook iets principieels zijn over wat voor samenwerking ze willen.
Niet te min vind ik het storend hoe ICS met dergelijke dingen om gaat. Hun app is ook matig en tot een paar jaar geleden zelfs ronduit slecht.
En als 'klassieke' creditcard zelf vind ik ze het ook matig doen. In landen (met bekendste voorbeeld de VS) heb je een uitgebreid spaar- en voordeel programma, dat krijg je hier in NL met VISA of Mastercard niet. Hun concurrent (amex) doet dat hier beter. Maar VISA en Mastercard hebben wereldwijd de beste dekking, dat is voor mij de belangrijkste reden. En mijn eigen bank biedt geen creditcard aan.

• Redondo1982
Even een correctie op de Rabo Gold Card: deze blijkt dus NIET te beschikken over V-Pay. Ik kon zojuist niet afrekenen bij de AH (test). Als de kaart V-Pay had gehad dan was het goed gegaan. Dus enige voordeel voor mij is dat ik nu Visa naast Mastercard heb en wel Apple Pay met de Visa (Rabo Gold Card) :+

• balken07
PrimusIP schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:25:
Ondertussen werkt ICS wel op de Garmin horloges. Het is dus niet dat ze geen energie er in willen steken. Het kan naast geld ook iets principieels zijn over wat voor samenwerking ze willen.
Niet te min vind ik het storend hoe ICS met dergelijke dingen om gaat. Hun app is ook matig en tot een paar jaar geleden zelfs ronduit slecht.
En als 'klassieke' creditcard zelf vind ik ze het ook matig doen. In landen (met bekendste voorbeeld de VS) heb je een uitgebreid spaar- en voordeel programma, dat krijg je hier in NL met VISA of Mastercard niet. Hun concurrent (amex) doet dat hier beter. Maar VISA en Mastercard hebben wereldwijd de beste dekking, dat is voor mij de belangrijkste reden. En mijn eigen bank biedt geen creditcard aan.
Energie wel, maar geld niet. Fitbit Pay en Garmin Pay kunnen ze voor zover ik weet zonder kosten aanbieden. Ik betaal echter al een kaartbijdrage, dus ik vind dat Apple Pay gewoon aangeboden moet worden. Dan hebben ze maar iets minder winst.

In de VS zijn de gemaakte marges in het betalingsverkeer een stuk hoger dan hier, dus is er ook meer ruimte om voordeel weg te geven. Creditcards zijn daar immers een standaard betaalmiddel, dus de markt is enorm.

[Voor 9% gewijzigd door balken07 op 07-02-2022 10:32]

• RicoK
Tinusvolkel schreef op maandag 7 februari 2022 @ 07:44:

Echt, om zot van te worden. Ik heb de SNS zojuist nog maar weer eens een bericht gezonden en om een statusupdate gevraagd. Tegen beter weten in, maar toch. Misschien krijg ik dan nu wel het gewenste antwoord....

• balken07
RicoK schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:36:
[...]

Echt, om zot van te worden. Ik heb de SNS zojuist nog maar weer eens een bericht gezonden en om een statusupdate gevraagd. Tegen beter weten in, maar toch. Misschien krijg ik dan nu wel het gewenste antwoord....
Mocht je iets horen: ik ben reuze benieuwd ;)

• RicoK
@balken07 Uiteraard.

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
@balken07 @RicoK
Hier SNS bank. Sluit me aan bij jullie, te zot voor woorden hoe lang die implementatie inmiddels duurt. Ik vermoed echter dat Apple op 8 maart in hun ‘event’ weer een bank erbij voegen in het overzicht van Apple Pay en dat Volksbank Nederland een disclosure heeft met dat voor die tijd ze geen info mogen geven. Pure speculatie mijnerzijds uiteraard, maar wens der gedachte.
Vandaag ook weer een mail in mailbox van SNSbank inzake hun nieuwe koers. Daarin wordt niet gerept over Apple Pay…

• balken07
austin_77 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:14:
@balken07 @RicoK
Hier SNS bank. Sluit me aan bij jullie, te zot voor woorden hoe lang die implementatie inmiddels duurt. Ik vermoed echter dat Apple op 8 maart in hun ‘event’ weer een bank erbij voegen in het overzicht van Apple Pay en dat Volksbank Nederland een disclosure heeft met dat voor die tijd ze geen info mogen geven. Pure speculatie mijnerzijds uiteraard, maar wens der gedachte.
Vandaag ook weer een mail in mailbox van SNSbank inzake hun nieuwe koers. Daarin wordt niet gerept over Apple Pay…
Wie weet maar 8 maart pfff dat is nog zo ver weg. Het is jammer dat een bank met oog voor de maatschappij te weinig oog heeft voor IT. De Volksbank loopt vrijwel standaard achter met het aanbieden van nieuwe ontwikkelingen... De app is weliswaar functioneel, maar niet modern of uitgebreid te noemen. Wij zijn een kleine bank is dan vaak het excuus, (ook wat betreft het invoeren van Apple Pay) maar dat is onzin. Bij elkaar heeft de Volksbank meer dan 3 miljoen klanten. Er zou beter mee te leven vallen als ze Apple Pay nou eens gaan invoeren. Dat is wel een game changer wat betreft het dagelijkse bankieren.

Volgens mij draaien er volstrekt onverschillige managers aan de knoppen mbt IT binnen de Volksbank (qua mindset tegenover digitale vernieuwing). Ik mis en zie geen urgentiegevoel.

• balken07
Ok dit is 99% luchtfietserij waarschijnlijk: de Volksbank merken liggen al een tijdje plat deze ochtend. Bankieren kan niet. Zou het kunnen zijn dat ze intern de systemen mbt Apple Pay live hebben gezet?

[Voor 5% gewijzigd door balken07 op 07-02-2022 12:36]

• RicoK
Inmiddels een reactie gehad van medewerker Sven van de SNS-Bank:

"Het klopt dat we de snelheidsprijs in deze niet gaan winnen. Het duurt langer dan we hadden verwacht voordat we Apple Pay beschikbaar hebben. Zoals je misschien al hebt gelezen, houden we je op de hoogte zodra er meer bekend is. Hopelijk houden we je aan boord.

Groet,
Sven"

• balken07
RicoK schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:27:
Inmiddels een reactie gehad van medewerker Sven van de SNS-Bank:

"Het klopt dat we de snelheidsprijs in deze niet gaan winnen. Het duurt langer dan we hadden verwacht voordat we Apple Pay beschikbaar hebben. Zoals je misschien al hebt gelezen, houden we je op de hoogte zodra er meer bekend is. Hopelijk houden we je aan boord.

Groet,
Sven"
Hoewel hij niets concreet zegt, kan ik zijn stijl van schrijven wel waarderen. Bedankt voor het delen 👍🏻

• RicoK
@balken07 Hier idem. Sinds de eerste berichten naar buiten kwamen over Apple Pay voor SNS-/Volksbank heb ik er met enige regelmaat een berichtje aan gewaagd. Deze reactie van Sven is de eerste die en origineel is, maar ook wel iets(jes) meer lijkt te zeggen.

• PrimusIP
Het geeft me iig de indruk dat het nog steeds wel in de wensenlijst staat, maar dat nog niet alles in de onderhandeling vlot getrokken is, of dat het ergens in de prioritering niet op de hoogste in de lijst staat.

Ik volg het met interesse. Ik zit bij Triodos met meerdere rekeningen. Voor mij zou het wel het overwegen waard zijn om eentje naar ASN te verplaatsen mochten ze Apple Pay hebben en Triodos er tegen dan nog steeds geen werk van maakt.

• balken07
PrimusIP schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:46:
Het geeft me iig de indruk dat het nog steeds wel in de wensenlijst staat, maar dat nog niet alles in de onderhandeling vlot getrokken is, of dat het ergens in de prioritering niet op de hoogste in de lijst staat.

Ik volg het met interesse. Ik zit bij Triodos met meerdere rekeningen. Voor mij zou het wel het overwegen waard zijn om eentje naar ASN te verplaatsen mochten ze Apple Pay hebben en Triodos er tegen dan nog steeds geen werk van maakt.
Ik ga er vanuit dat ze de onderhandelingsfase al voorbij zijn, omdat ze 8 september al de aankondiging hebben gedaan dat Apple Pay eraan komt. Ik denk net als jij dat helaas het weinig aandacht (budget) krijgt om de implementatie snel af te ronden. Kan me ook zomaar voorstellen dat intern de procedures nogal stroperig zijn. De topman heeft immers zelf in een interview aangegeven dat iemand hem heeft gezegd: bij ons kun je je verschuilen achter een proces.

Mbt Triodos: daar stond sinds ergens vorig jaar dit (en nu bijgewerkt, dus dat geeft hoop):

Het is bij Triodos nog niet mogelijk om te betalen met je mobiel, zoals bijvoorbeeld met Apple Pay. Het op een klantvriendelijke en veilige manier aanbieden van Apple Pay vergt een aanzienlijke investering vanuit Triodos Bank. Aangezien we van verschillende klanten horen hoe belangrijk Apple Pay voor hen is, onderzoeken we momenteel de mogelijkheden voor een lancering. We verwachten je later dit jaar een update te kunnen geven.

Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat Triodos Apple Pay gaat krijgen. Ze zijn naar mijn mening wel de minst bekwame bank van Nederland op IT gebied, dus ik ben benieuwd op welke termijn. Ik ga er gezien deze verkapte aankondiging van uit dat ze nu nog met Apple in onderhandeling zijn. Wie weet hebben ze bij Triodos wel geleerd van de Volksbank, en zorgen ze dat ze pas een concrete aankondiging doen als er ook concreet zicht is op de voortgang en resterende duur van de implementatie :+

[Voor 12% gewijzigd door balken07 op 07-02-2022 15:29]

• RicoK
Inmiddels van SNS-medewerker Eric de volgende reactie ontvangen op mijn reactie op SNS-medewerker Sven:

Ik snap wel dat je graag een update had gehoord, maar het is geen fix van een applicatie, maar het gehele fundament moet van de grond af opnieuw gebouwd worden. Niet alleen SNS krijgt Apple Pay, maar ook de andere labels van De Volksbank, zoals Regiobank en ASN Bank. Het hoofdprogramma moet niet alleen aangepast worden, maar ook de bestaande apps en andere programma's. Apple stelt eisen, wat ook logisch is. Wanneer de oplevering precies is, dat kan ik je nu nog niet aangeven. De fase van de tekentafel, vorig jaar september gestart, zijn we wel voorbij. Zodra de vlag op de nok wappert, schreeuwen we het van de daken. Hoop dat je nog geduld hebt. Zelf red ik mij ook nog steeds met mijn betaalpas en de mobiel bankieren app. Wacht je het samen met me af?

Groet,
Eric

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:11
Ik kwam per toeval even in dit topic terecht.

Bizar hoelang mensen bij o.a. SNS (en andere banken) wachten op Apple Pay. Ik vind het vooral opmerkelijk dat jullie er de moeite voor doen om (meermaals) een berichtje naar bank medewerkers te sturen, maar in ongeveer dezelfde tijd een ING rekening konden openen / overstappen. Dan kon je al medio 2019 aan de gang, dat is bijna 4! Jaar geleden.

Ik ben oprecht geïnteresseerd waarom jullie niet gewoon overstappen?

[Voor 5% gewijzigd door RVE_NL op 07-02-2022 21:01]

• Sandermm
  • Laatst online: 18:05
Omdat ING lager scoort dan de Volksbank op klanttevredenheid en dit: https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/ Apple Pay is heerlijk maar de wereld ook :)

• RicoK
@RVE_NL Ik heb twee rekeningen; een bij de ING en een bij de SNS. Omdat ik dus het gemak van Apple Pay al ken van mijn ING rekening, maar mijn SNS rekening ook nodig heb, wil ik zo snel mogelijk ook Apple Pay voor mijn SNS rekening.

• balken07
RVE_NL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:59:
Ik kwam per toeval even in dit topic terecht.

Bizar hoelang mensen bij o.a. SNS (en andere banken) wachten op Apple Pay. Ik vind het vooral opmerkelijk dat jullie er de moeite voor doen om (meermaals) een berichtje naar bank medewerkers te sturen, maar in ongeveer dezelfde tijd een ING rekening konden openen / overstappen. Dan kon je al medio 2019 aan de gang, dat is bijna 4! Jaar geleden.

@Sandermm gaf het al min of meer aan. In mijn eigen woorden: ik vind het fijn bij een bank te bankieren waar de wind van het Rijnlandse model waait, en niet die van het Angelsaksische model. Stakeholders versus aandeelhouders :)

Ondanks mijn frustraties mbt ICS, is dit voor mij gelijk een mooie spiegel om geen klant bij een grootbank te worden omwille van een creditcard met Apple Pay, dank daarvoor ;)

• GioStyle
  • Nu online
Indrukwekkend die principes.

Ondertussen loop ik al jaren zonder portemonnee rond, want Apple Pay. Ik zou echt nooit meer zonder willen.

• PrimusIP
GioStyle schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 02:45:
Indrukwekkend die principes.

Ondertussen loop ik al jaren zonder portemonnee rond, want Apple Pay. Ik zou echt nooit meer zonder willen.
Ik gebruik een card holder. Had ik Apple Pay gehad zou ik iets dergelijks nog steeds mee moeten nemen, want legitimatieplicht.

• PrimusIP
RVE_NL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:59:
Ik heb voor mijn bank (Triodos) gekozen vanwege hun beleid rond investeringen. Deze bank belegt in duurzame producten, op gebied van milieu, microkrediet in ontwikkelingslanden, etc. Het zat mij des tijds dwars dat ik via mijn bank zat te investeren in dingen waar ik ongelukkig mee ben en daarom ben ik toen van bank gewisseld. Met de komst van Apple Pay is dat niet veranderd. Qua digitale producten vind ik die bank sowieso niet echt inventie, maar voor mij is dat allemaal secondair belang.
Triodos is niet de enige bank, ASN is ook duurzaam, Dus als die wel Apple Pay aanbied vind ik dat nog het overwegen waard. En ook dan zou het idee zijn een betaalrekening daar heen te brengen maar mijn overige rekeningen voorlopig nog bij Triodos te laten.

• Redondo1982
PrimusIP schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:19:
[...]

Ik gebruik een card holder. Had ik Apple Pay gehad zou ik iets dergelijks nog steeds mee moeten nemen, want legitimatieplicht.
Leather Wallet misschien een idee dan? Als je een iPhone met Magsafe hebt dan, maar je kan ook een hoesje kopen met geïntegreerd vakje voor een pasje. Of heb je een paspoort? Ik heb nooit mijn ID bij me eigenlijk, altijd mijn rijbewijs pasje.

Er zijn zoveel mogelijkheden om van al die overbodige meuk af te komen, zoals een portemonnee.

[Voor 9% gewijzigd door Redondo1982 op 08-02-2022 13:18]

• Sandermm
  • Laatst online: 18:05
Redondo1982 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Leather Wallet misschien een idee dan? Als je een iPhone met Magsafe hebt dan, maar je kan ook een hoesje kopen met geïntegreerd vakje voor een pasje. Of heb je een paspoort? Ik heb nooit mijn ID bij me eigenlijk, altijd mijn rijbewijs pasje.

Er zijn zoveel mogelijkheden om van al die overbodige meuk af te komen, zoals een portemonnee.
ID of rijbewijs maakt niet uit, het punt is meer dat je niet zonder pasjes over straat kunt :) Tenzij je de leeftijd van 14 nog niet hebt bereikt ;) 1 of 2 pasjes zal je dan toch altijd bij je moeten hebben.

• Redondo1982
Sandermm schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:50:
[...]

ID of rijbewijs maakt niet uit, het punt is meer dat je niet zonder pasjes over straat kunt :) Tenzij je de leeftijd van 14 nog niet hebt bereikt ;) 1 of 2 pasjes zal je dan toch altijd bij je moeten hebben.
Ja, dus het is alles of niets :?

Je kan toch ook gefaseerd dingen voor elkaar krijgen. Het scheelt toch al een heleboel als je alle betaalpasjes en cc niet meer hoeft mee te nemen. Nog even los van al het gemak. En ook voor de enkele pas is een oplossing tegenwoordig in de vorm van een vakje aan je foon of gewoon ouderwets je broekzak.

Apple Pay is toch dan een mooie eerste stap naar dat gemak en comfort.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Een vraag mbt Apple Pay op websites en in Apps.

Gisteren wilde ik wat bestellen bij Adidas via de officiele Adidas app op mn iPhone. Bij het afrekenen stond daar netjes de Apple Pay optie tussen. Nadat ik die aangeklikt had, krijg ik onder in beeld een grote zware knop: Configureer Apple Pay.

Vaag want ik heb 4 betaalpassen in mijn Wallet, 2x ABN Amro, 1x ING en 1x OpenBank. In winkels zoals Kruidvat, Albert Heijn, Aldi etc etc betaal ik altijd met mijn Apple Watch dus dat staat allemaal goed geconfigureerd. Toch krijg ik op diverse websites en apps de melding dat ik Apple Pay moet configureren. Deze websites en apps benader ik dus op mijn iPhone 12 en iPad 2018.

Het gekke is dat wanneer ik op de iPad naar bv Coolblue ga, ik wel kan afrekenen met Apple Pay want dan verschijnt het venster om mijn vingerafdruk te scannen op de iPad.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen. Het configureren werkt dan overigens ook niet. Ik krijg de optie om mijn bankpas te scannen of handmatig de gegevens in te voeren. Beide lukt niet.

In dit topic wel gezocht op oa Adidas en webshops, maar daaruit kwam niet de gewenste informatie naar voren waarom ik dit probleem heb.

XBL: MRE Inc

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
MRE-Inc schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:14:
Een vraag mbt Apple Pay op websites en in Apps.

Gisteren wilde ik wat bestellen bij Adidas via de officiele Adidas app op mn iPhone. Bij het afrekenen stond daar netjes de Apple Pay optie tussen. Nadat ik die aangeklikt had, krijg ik onder in beeld een grote zware knop: Configureer Apple Pay.

Vaag want ik heb 4 betaalpassen in mijn Wallet, 2x ABN Amro, 1x ING en 1x OpenBank. In winkels zoals Kruidvat, Albert Heijn, Aldi etc etc betaal ik altijd met mijn Apple Watch dus dat staat allemaal goed geconfigureerd. Toch krijg ik op diverse websites en apps de melding dat ik Apple Pay moet configureren. Deze websites en apps benader ik dus op mijn iPhone 12 en iPad 2018.

Het gekke is dat wanneer ik op de iPad naar bv Coolblue ga, ik wel kan afrekenen met Apple Pay want dan verschijnt het venster om mijn vingerafdruk te scannen op de iPad.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen. Het configureren werkt dan overigens ook niet. Ik krijg de optie om mijn bankpas te scannen of handmatig de gegevens in te voeren. Beide lukt niet.

In dit topic wel gezocht op oa Adidas en webshops, maar daaruit kwam niet de gewenste informatie naar voren waarom ik dit probleem heb.
Zijn de passen in je wallet toevallig alleen Maestro? Als de website alleen Mastercard/Visa accepteert krijg je dus deze melding.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vinnienerd schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:16:
[...]

Zijn de passen in je wallet toevallig alleen Maestro? Als de website alleen Mastercard/Visa accepteert krijg je dus deze melding.
De passen zijn idd alleen Meastro. Echter de adidas app geeft ook de opties om met Klarna, iDeal en Paypal te betalen. Hoe kun je zien welke website wat accepteert naast MC/Visa ?

Vreemde is dat ik het net op de iPad ook probeerde en nadat ik op de knop Configureer Apple Pay had gedrukt op de Adidas website, kreeg ik in het configuratie scherm een 2e optie erbij: Eerder gebruikte passen. Daar staat dan alleen de OpenBank pas bij ondanks dat ik die nog nooit gebruikt heb voor Apple Pay en ondanks dat dit ook een Maestro kaart is. Ik kon die OpenBank kaart selecteren en moest een toegangscode invoeren zoals je dat ook moet als je de kaart voor het eerst aan je Wallet toevoegd.

EDIT: in de Adidas app kun je, als je de betalings optie kiest, kiezen voor:

Apple Pay
PayPal
Klarna
iDeal
Visa/AMEX/MasterCard/Meastro

Die onderste optie geeft dus aan dat Meastro ook geaccepteerd wordt.

[Voor 10% gewijzigd door MRE-Inc op 10-02-2022 11:23]

XBL: MRE Inc

Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee