Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:14
MRE-Inc schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:20:
[...]

De passen zijn idd alleen Meastro. Echter de adidas app geeft ook de opties om met Klarna, iDeal en Paypal te betalen. Hoe kun je zien welke website wat accepteert naast MC/Visa ?

Vreemde is dat ik het net op de iPad ook probeerde en nadat ik op de knop Configureer Apple Pay had gedrukt op de Adidas website, kreeg ik in het configuratie scherm een 2e optie erbij: Eerder gebruikte passen. Daar staat dan alleen de OpenBank pas bij ondanks dat ik die nog nooit gebruikt heb voor Apple Pay en ondanks dat dit ook een Maestro kaart is. Ik kon die OpenBank kaart selecteren en moest een toegangscode invoeren zoals je dat ook moet als je de kaart voor het eerst aan je Wallet toevoegd.

EDIT: in de Adidas app kun je, als je de betalings optie kiest, kiezen voor:

Apple Pay
PayPal
Klarna
iDeal
Visa/AMEX/MasterCard/Meastro

Die onderste optie geeft dus aan dat Meastro ook geaccepteerd wordt.
De webshop kan zelf instellen (meestal via/door de payment provider) welke soort kaarten Apple Pay toestaat. Dus kan best wel zijn dat Apple Pay geen Maestro toestaat, terwijl een andere betaaloptie dat wel doet. Dus denk echt dat het ligt aan de implementatie van Apple pay op die website.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

ChrisM schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:06:
[...]
De webshop kan zelf instellen (meestal via/door de payment provider) welke soort kaarten Apple Pay toestaat. Dus kan best wel zijn dat Apple Pay geen Maestro toestaat, terwijl een andere betaaloptie dat wel doet. Dus denk echt dat het ligt aan de implementatie van Apple pay op die website.
Dank, ja zoiets had ik wel verwacht dat het puur aan de implementatie ligt per app/website. Coolblue heeft het oa wel voor de NL markt goed geimplementeerd, maar Adidas dus niet.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03
Ik ga het toch maar weer noemen: je betaald niet met Apple Pay maar via Apple Pay. Het onderliggende kaartschema is en blijft bepalend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

RVE_NL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:59:
Ik kwam per toeval even in dit topic terecht.

Bizar hoelang mensen bij o.a. SNS (en andere banken) wachten op Apple Pay. [...]

Ik ben oprecht geïnteresseerd waarom jullie niet gewoon overstappen?
Omdat ik uit principe klant ben bij ASN Bank (onderdeel van Volksbank/SNS) en Apple Pay beschouw als "nice to have" ipv "need to have". Bankieren met de ASN app en contactloos betalen met de good old pinpas werkt nog altijd prima.
Maar desalniettemin zou ik graag Apple Pay hebben.

Maar niet graag genoeg om over te stappen naar een bank die wel Apple Pay biedt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik denk dat het niet aan Apple Pay ligt, maar toch iets vreemds meegemaakt.
Afgelopen vrijdagavond reed ik een Q-Park garage in. Bij de ingang hield ik m'n Apple Pay kaart voor de reader zodat de slagboom opengaat. Bij het uitrijden ging de slagboom vanzelf open (blijkbaar op kentekenherkenning). Er is tot op heden echter nog niets afgeschreven. In m'n Wallet staat de transactie op 0,00 en op m'n rekening zelf zie ik helemaal niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Aiii

何これ

Cheesy schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:02:
Afgelopen vrijdagavond reed ik een Q-Park garage in. Bij de ingang hield ik m'n Apple Pay kaart voor de reader zodat de slagboom opengaat. Bij het uitrijden ging de slagboom vanzelf open (blijkbaar op kentekenherkenning). Er is tot op heden echter nog niets afgeschreven. In m'n Wallet staat de transactie op 0,00 en op m'n rekening zelf zie ik helemaal niets.
Of was de bonnen-automaat kapot en ging de slagboom daarom automatisch open?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:29
Wally2002 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:36:
Ik ga het toch maar weer noemen: je betaald niet met Apple Pay maar via Apple Pay. Het onderliggende kaartschema is en blijft bepalend.
Je betaald nooit via Apple Pay, maar betaalt via Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:53
GioStyle schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Je betaald nooit via Apple Pay, maar betaalt via Apple Pay.
Deze mag je mij even uitleggen, wat je hier precies bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:41
Tartarus schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:40:
[...]

Mijn vermoeden is dat het een spelling technische opmerking is. “Je betaald”…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Tartarus schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:40:
[...]

Spelvaut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:48
Cheesy schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:02:
Die 0,00 is gewoon een authorisation voor een hoger bedrag (holds op Maestro zien er in NL altijd uit als een transactie voor 0,00 ongeacht het echte bedrag), dat wordt later het juiste bedrag in je Wallet. Dan verschijnt hij ook op je rekening :) Ik ben zelf ook zo een garage in en uit gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54
Aiii schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Of was de bonnen-automaat kapot en ging de slagboom daarom automatisch open?
Als dat zo is dan loopt de meter nog door ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan me heugen dat ANPR niet werkt bij de QPark als je direct in- of uitcheckt met je pas, omdat dan het “kaartje” nog niet afgerekend is; dat gebeurt ter plekke bij het uitrijden als je weer je pasje (of Watch/telefoon ;)) bij de paal houdt. Gezien de tarieven van die toko heb je misschien mazzel :+ Maar ‘t kan nog afgeschreven worden. Is het Maestro/VPAY of CC geweest, @Cheesy?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:16:
Kan me heugen dat ANPR niet werkt bij de QPark als je direct in- of uitcheckt met je pas, omdat dan het “kaartje” nog niet afgerekend is; dat gebeurt ter plekke bij het uitrijden als je weer je pasje (of Watch/telefoon ;)) bij de paal houdt. Gezien de tarieven van die toko heb je misschien mazzel :+ Maar ‘t kan nog afgeschreven worden. Is het Maestro/VPAY of CC geweest, @Cheesy?
Maestro, nog niets afgeschreven ;)
Meestal moet ik inderdaad bij uitrijden bij slagboom nogmaals de (Apple Pay) pas aanbieden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• austin_77
  • Laatst online: 17:32
Blijf het bizar vinden dat Volksbank nog steeds geen sjoege geeft in het informeren van klanten in algemeen, maar ook hun submerken omtrent Apple Pay. Ok, ik heb geen trek om al mijn bankzaken te gaan verplaatsen, want dat is wat het gros van mensen aangeven als oplossing in deze kwestie; ‘switch naar ING, etc’.

Ik begrijp dan ook niet wat maakt dat snsbank zich blijft beroepen op ‘de hele infrastructuur moet opnieuw opgebouwd worden’, terwijl Volksbank in andere landen alles al up and running heeft. Ok het is geen copy paste verhaal, dat snap ik, maar come on, laat dan je CEO een verklaring geven over de idiote implementatieduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:01
austin_77 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:52:
terwijl Volksbank in andere landen alles al up and running heeft.
Bij mijn weten is Volksbank een puur Nederlandse bank.

Er zijn meer Volksbanken in Europa (voornamelijk in Duitsland) maar die hebben niets met de Nederlandse Volksbank te maken. Ze delen alleen dezelfde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:29
austin_77 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:52:
Blijf het bizar vinden dat Volksbank nog steeds geen sjoege geeft in het informeren van klanten in algemeen, maar ook hun submerken omtrent Apple Pay. Ok, ik heb geen trek om al mijn bankzaken te gaan verplaatsen, want dat is wat het gros van mensen aangeven als oplossing in deze kwestie; ‘switch naar ING, etc’.

Ik begrijp dan ook niet wat maakt dat snsbank zich blijft beroepen op ‘de hele infrastructuur moet opnieuw opgebouwd worden’, terwijl Volksbank in andere landen alles al up and running heeft. Ok het is geen copy paste verhaal, dat snap ik, maar come on, laat dan je CEO een verklaring geven over de idiote implementatieduur.
Niet persoonlijk aantrekken, maar de reden is heel simpel. De bank heeft jou niet nodig en ook je geld niet. Je bent ze momenteel eigenlijk alleen maar tot last. Waarom zouden ze dan Apple Pay aanbieden? Gewoon wachten tot de klanten vanzelf weggaan. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
PrimusIP schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:54:
[...]

Ik heb voor mijn bank (Triodos) gekozen vanwege hun beleid rond investeringen. Deze bank belegt in duurzame producten, op gebied van milieu, microkrediet in ontwikkelingslanden, etc. Het zat mij des tijds dwars dat ik via mijn bank zat te investeren in dingen waar ik ongelukkig mee ben en daarom ben ik toen van bank gewisseld. Met de komst van Apple Pay is dat niet veranderd. Qua digitale producten vind ik die bank sowieso niet echt inventie, maar voor mij is dat allemaal secondair belang.
Triodos is niet de enige bank, ASN is ook duurzaam, Dus als die wel Apple Pay aanbied vind ik dat nog het overwegen waard. En ook dan zou het idee zijn een betaalrekening daar heen te brengen maar mijn overige rekeningen voorlopig nog bij Triodos te laten.
Ik kwam er zojuist achter dat Triodos Duitsland wél Apple Pay heeft: https://www.triodos.de/apple-pay
Vraag me oprecht af waarom Nederland hier dan van afwijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Mooi praktijkvoorbeeld hoe Apple Pay en het gebrek eraan bij SNSBank leidt tot hinder in huidige digitale trends;

Pinpas snsbank defect, nieuwe aanvragen, drie dagen niet kunnen pinnen (tanken/boodschappen/etc), creditcard wordt niet overal geaccepteerd dus geen alternatief…
Cash geld ook niet optioneel, loop er niet mee rond, laat staan dat het met maken in België geen optie is ivm onbemande pomp.

Moraal van verhaal: Apple Pay zou mooie backup kunnen zijn en andersom een pinpas weer backup voor Apple Pay

[ Voor 30% gewijzigd door austin_77 op 12-03-2022 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
austin_77 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:00:
Mooi praktijkvoorbeeld hoe Apple Pay en het gebrek eraan bij SNSBank leidt tot hinder in huidige digitale trends;

Pinpas snsbank defect, nieuwe aanvragen, drie dagen niet kunnen pinnen (tanken/boodschappen/etc), creditcard wordt niet overal geaccepteerd dus geen alternatief…
Cash geld ook niet optioneel, loop er niet mee rond, laat staan dat het met maken in België geen optie is ivm onbemande pomp.

Moraal van verhaal: Apple Pay zou mooie backup kunnen zijn en andersom een pinpas weer backup voor Apple Pay
Moraal van het verhaal is dat de ‘net niet’ bank SNS dat niet heeft. Dus nu overstappen naar een bank die het wel heeft. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-04 14:56
Argh.. wie heeft hier ervaring in. Ik kan niet met mijn zakelijke Rabobank kaart betalen in de Apple store in de apple store app.

De kaart staat gewoon toegevoegd in mijn wallet. Ik kan er mee betalen alleen via de app werkt het niet. Hij geeft een melding dat er geen geschikte kaarten zijn gevonden.

Ook op mijn iMac werkt het niet in de Apple store op apple.nl. Andere webshops wel. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Citroentaart schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:28:
Argh.. wie heeft hier ervaring in. Ik kan niet met mijn zakelijke Rabobank kaart betalen in de Apple store in de apple store app.

De kaart staat gewoon toegevoegd in mijn wallet. Ik kan er mee betalen alleen via de app werkt het niet. Hij geeft een melding dat er geen geschikte kaarten zijn gevonden.

Ook op mijn iMac werkt het niet in de Apple store op apple.nl. Andere webshops wel. Hoe kan dat?
Kan het zijn dat de Apple Store niet het kaartschema van je zakelijke Rabobank kaart accepteert (Maestro?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-04 14:56
Wally2002 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:49:
[...]

Kan het zijn dat de Apple Store niet het kaartschema van je zakelijke Rabobank kaart accepteert (Maestro?)
Dat denk ik. Apart, dat wist ik niet.

iDeal werkte ook niet, contact met Rabobank gehad. Als het goed is wordt het opgelost. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 16:15
De Skrill prepaid mastercard is in apple wallet toegestaan.
Ik kon hem vandaag toevoegen in mijn wallet.

Ik kan er alleen niet veel info over vinden op www.skrill.com

Edit
Oh toch wel wat info gevonden
https://www.skrill.com/en/apple-pay/

[ Voor 22% gewijzigd door Mel33 op 15-03-2022 22:42 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Geen idee of het de juiste plek is, maar nooit geschoten is altijd mis toch? :9

Ik ben opzoek naar een Duitse creditcard die werkt met Apple Pay, volgens mij moet je dan bij N26 zijn.

Alleen heb ik niets aan die kaart als Apple het land waarin hij geactiveerd is (Apple ID) mee stuurt. Die betaal automaten moeten dus echt denken dat ik een Duitser ben.

Waarom? Hier vlak over de grens zit een Duitse pomp die ‘extra’ voordelig is. Enigste nadeel, je kan er met een buitenlandse kaart (debit, credit) niet betalen…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Toppe Apple Pay geeft aan de terminal volgens mij gewoon enkel de pasinfo door hoor. Via bunq destijds met de work-around (IT pasje) gingen meerdere terminals Italiaans tegen me praten en met de BE-pasjes werd me in ‘t buitenland gevraagd NL of FR te kiezen. Zou dus moeten werken? En anders die N26-pas in je auto leggen :P Niet zo gemakkelijk, maar je hoofddoel is lijkt me de besparing op het tanken.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 18-03-2022 11:42 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Toppe schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 07:25:
Ik ben opzoek naar een Duitse creditcard die werkt met Apple Pay, volgens mij moet je dan bij N26 zijn.
Dat gaat niet werken, jouw N26 kaart is in NL uitgegeven dus zal die ook als NLs uitgelezen worden. Misschien dat ze wel buitenlandse Maestro (debit) kaarten accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Vinnienerd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:06:
[...]

Dat gaat niet werken, jouw N26 kaart is in NL uitgegeven dus zal die ook als NLs uitgelezen worden. Misschien dat ze wel buitenlandse Maestro (debit) kaarten accepteren?
Zeker weten?

Je pas komt uit Duitsland, van een Duitse bank met een Duits IBAN nummer.

Het enige wat Nederlands is is de pashouder maar die kent de terminal toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
La1974 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:29:
[...]

Zeker weten?

Je pas komt uit Duitsland, van een Duitse bank met een Duits IBAN nummer.

Het enige wat Nederlands is is de pashouder maar die kent de terminal toch niet?
De terminal niet, maar de betalingsverwerker van de pomp wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Vinnienerd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:48:
[...]

De terminal niet, maar de betalingsverwerker van de pomp wel :)
Maar dan hebben ze dus een deal met een betalingsverwerker die discrimineert op nationaliteit. Vraag me af of dat toegestaan is in de EU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
La1974 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:53:
[...]

Maar dan hebben ze dus een deal met een betalingsverwerker die discrimineert op nationaliteit. Vraag me af of dat toegestaan is in de EU.
is geen discriminatie op nationaliteit, in de pas staat alleen het land waar de rekeninghouder woont geprogrammeerd. Niet de nationaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Wally2002 op 18-03-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Wally2002 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:29:
[...]

is geen discriminatie op nationaliteit, in de pas staat alleen het land waar de rekeninghouder woont geprogrammeerd. Niet de nationaliteit.
Klopt. Maar het druist wel in tegen het vrije verkeer van goederen en diensten. De kern van de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
La1974 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:11:
[...]

Klopt. Maar het druist wel in tegen het vrije verkeer van goederen en diensten. De kern van de EU.
Dat gaat dan over die Duitse pomp die geen betaling toestaat met buitenlandse (EU) betaalkaarten. Ik ben geen jurist maar dat lijkt dan op het offline equivalent van geoblocking. In de EU mag dat sinds een paar jaar niet meer en mag men binnen EU geen klanten weigeren uit andere EU landen (men mag er wel voor kiezen om niet naar bepaalde landen te verzenden).

Jouw casus lijkt inderdaad tegen basisprincipes in te druisen en op z’n minst een grijs gebied te zijn.

Er zijn apps voor de smartphone om de NFC van je betaalkaart uit te lezen, ik meen dat je dan ook het land kan zien.
Bij betaling via Apple Pay zal vermoedelijk die info ook gedeeld worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:46
Zal is tijd worden 8)7
Update 26 april 2022: Het komt er nu echt aan! De apps van SNS, ASN en RegioBank hebben met de nieuwste updates van vandaag Wallet-ondersteuning gekregen. Het is extra bewijs dat de werkzaamheden daadwerkelijk in gang zijn gezet. Bij ING duurde het destijds nog een maand voordat Apple Pay daadwerkelijk live ging en het is goed mogelijk dat het bij Volksbank nu ook nog ongeveer een maand duurt (al kan het altijd iets korter of langer uitpakken).

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:31
Ahh, goed nieuws. Ik ga eens bij Triodos informeren of ze ook Apple Pay gaan ondersteunen nu ASN het wel gaat krijgen. Zo niet, toch maar eens overwegen of ik gedeeltelijk over ga stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:57
@Tinusvolkel YES!! Allemachtig.
Dat het er aan zit/zat te komen was welhaast een feit, maar wat gaat dit proces stroperig zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Hoe betrouwbaar het onderstaande is weet ik niet, maar dus misschien nog maar 1 a 2 weken :)
Ik kan bevestigen dat tussen 10-5 en 18-5 Apple Pay gepland staat om te worden uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 14:21
Dat kan allemaal wel zo zijn, de ASN app is inderdaad op 26 april geupdated, maar ik zie nog steeds helemaal niets staan van ondersteuning van Apple Pay in de ASN app, of in de Wallet app. Ook nog geen nieuwsbericht van ASN. Eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:06
Of-Aaargh schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:00:
Dat kan allemaal wel zo zijn, de ASN app is inderdaad op 26 april geupdated, maar ik zie nog steeds helemaal niets staan van ondersteuning van Apple Pay in de ASN app, of in de Wallet app. Ook nog geen nieuwsbericht van ASN. Eerst zien, dan geloven.
Het persbericht en de publieksinformatie (zoals informatie over Apple Pay op de website) zal wel komen zodra je het daadwerkelijk kunt instellen. In de App Store staat ook bij de ASN-app dat het ondersteuning heeft voor Wallet (helemaal naar beneden scrollen). Bij alle andere Nederlandse banken die Apple Pay ondersteunen was die vermelding een voorbode dat Apple Pay er op korte termijn aankomt.

Het is mogelijk op het moment dat binnen de Volksbank en binnen Apple de knop om wordt gezet.

[ Voor 6% gewijzigd door rclahsen op 02-05-2022 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Nu online

Aiii

何これ

Net op tijd voordat de EU ons gaat opzadelen met custom oplossingen van bank-apps in plaats van Native OS ondersteuning.

https://www.nu.nl/tech/61...s.html#coral_talk_wrapper

Ik ben echt zo bang dat we straks Android-taferelen krijgen met apps die de helft van de tijd niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Een tussenoplossing zou anders ook mooi zijn. Dus niet allemaal verschillende slecht werkende apps met dubieuze beveiliging, maar dan wel een systeem dat de NFC chip die ik gekocht heb gewoon gebruikt kan worden door diensten zoals het OV en banken, zonder dat Apple daar weer opnieuw geld voor moet hebben of belemmert omdat functionaliteit naar ons deel van de wereld nog niet uitgerold is.

[ Voor 12% gewijzigd door PrimusIP op 02-05-2022 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:30

TheVMaster

Moderator WOS
Aiii schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:57:
Net op tijd voordat de EU ons gaat opzadelen met custom oplossingen van bank-apps in plaats van Native OS ondersteuning.

https://www.nu.nl/tech/61...s.html#coral_talk_wrapper

Ik ben echt zo bang dat we straks Android-taferelen krijgen met apps die de helft van de tijd niet werken.
Zijn banken daar (die native NFC oplossingen) niet steeds meer vanaf aan het stappen aan de Android kant om vervolgens Google Pay te gaan ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Nu online

Aiii

何これ

TheVMaster schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:59:
[...]

Zijn banken daar (die native NFC oplossingen) niet steeds meer vanaf aan het stappen aan de Android kant om vervolgens Google Pay te gaan ondersteunen?
Wellicht heb ik iets gemist, maar voor zover ik weet is ABN de enige en dat is omdat ze al sinds Android 10 geen draadloze betalingen meer aanboden omdat hun app kapot ging met de wijzigingen aan IMEI delen in dat OS en er schijnbaar geen budget of energie was om dat te corrigeren.

Van de rest van de banken hoor je niets over Google Pay, die hebben allemaal hun eigen tap&pay toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
PrimusIP schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:10:
Ik ga eens bij Triodos informeren of ze ook Apple Pay gaan ondersteunen nu ASN het wel gaat krijgen.
Triodos is er mee bezig en verwacht dat ze in 2023 Apple Pay gaan invoeren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:18

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Apple Pay is vandaag (eindelijk!) bij ASN Bank geactiveerd :)

Bij het openen van de app krijg je direct de mogelijkheid je kaart toe te voegen aan je wallet. Even wizard doorlopen en it's done. Kind kan de was doen.

[ Voor 56% gewijzigd door PressPlayOnTape op 10-05-2022 10:16 ]

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sidefx
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-12-2024
Eindelijk Apple Pay bij de ASN! Nu hoef ik niet meer als holbewoner door het leven te gaan :D

De setup ging inderdaad heel makkelijk, meer info hier: https://www.asnbank.nl/betalen/apple-pay-bij-asn-bank.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
"Sorry het is te druk. Op dit moment proberen te veel gebruikers tegelijkertijd Apple Pay te activeren. U kunt daarom niet verder. Probeer het later vandaag nog eens."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Of-Aaargh schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:48:
"Sorry het is te druk. Op dit moment proberen te veel gebruikers tegelijkertijd Apple Pay te activeren. U kunt daarom niet verder. Probeer het later vandaag nog eens."
Dan heb ik geluk gehad :) een half uurtje geleden werkte het aanvragen perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 13:19
Ik gebruik Apple Pay, en heb twee "pinpassen" mijn Wallet staan. Maar wat wil nu het geval zijn. De laatste 4 cijfers zijn het zelfde van het rekeningnummer alleen staan 2 cijfers op een andere volgorde. Dit is dus lastig uit elkaar te houden. Aangezien ik beide rekeningen gebruik voor betalingen dan moet ik van te voren kijken welke pas ik moet gebruiken, dit vind ik vervelend.
Maar goed, om maar even naar mijn vraag te komen, Kan ik de afbeeldingen van de "pinpassen" aanpassen? Bij mij zijn ze namelijk allebei oranje (ING) en dan ook nog wat ik hierboven benoem. |:(

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:21

Yucko

One clown to rule them all !

nee kan niet voor zover ik weet. Ik heb iets soortgelijks bij de Rabobank

ik kan ze gelukkig uit elkaar houden doordat bij 1 kaart heel klein "gezamenlijke rekening" staat, het rabobank logo rechts ontbreekt, en links het woord "debit" Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2yccbXC5eV2X1bMHWnZbUE6csI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyFRi8XwoWZ5mSYlik6twv7p.jpg?f=fotoalbum_large

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

sidefx schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:41:
Eindelijk Apple Pay bij de ASN! Nu hoef ik niet meer als holbewoner door het leven te gaan :D

De setup ging inderdaad heel makkelijk, meer info hier: https://www.asnbank.nl/betalen/apple-pay-bij-asn-bank.html
Over SNS blijven ze nog steeds vaag :') Sinds 2019 drama ikv informatievoorziening. Snap dat echt niet waarom ze daar zo geheimzinnig over blijven doen. Nog steeds durven ze geen datum te roepen ook al lekt het _overal_ uit dat 17 mei de datum voor SNS zou zijn.

"Mogen we niet van Apple" :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@JB Wat is jouw bron van de datum van 17 mei voor SNS Klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RicoK schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:32:
@JB Wat is jouw bron van de datum van 17 mei voor SNS Klanten?
Twitter account @ApplePaySNS zegt dit vanuit betrouwbare bronnen te weten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:43
Highfeed schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:35:
Ik gebruik Apple Pay, en heb twee "pinpassen" mijn Wallet staan. Maar wat wil nu het geval zijn. De laatste 4 cijfers zijn het zelfde van het rekeningnummer alleen staan 2 cijfers op een andere volgorde. Dit is dus lastig uit elkaar te houden. Aangezien ik beide rekeningen gebruik voor betalingen dan moet ik van te voren kijken welke pas ik moet gebruiken, dit vind ik vervelend.
Maar goed, om maar even naar mijn vraag te komen, Kan ik de afbeeldingen van de "pinpassen" aanpassen? Bij mij zijn ze namelijk allebei oranje (ING) en dan ook nog wat ik hierboven benoem. |:(
Als je “slechts” twee passen hebt lijkt het me niet zo heel moeilijk te onthouden. Als je 1 van de 2 als “standaard” instelt weet je dat je even moet scrollen als je met de andere rekening wilt betalen.

Desalniettemin ben ik met je eens dat het handig zou zijn als je er een “kleurtje” aan kon hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 13:19
Bulligan schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:58:
[...]

Als je “slechts” twee passen hebt lijkt het me niet zo heel moeilijk te onthouden. Als je 1 van de 2 als “standaard” instelt weet je dat je even moet scrollen als je met de andere rekening wilt betalen.

Desalniettemin ben ik met je eens dat het handig zou zijn als je er een “kleurtje” aan kon hangen.
In sommige situaties is het vooral voor mijzelf lastig, zal je niet vermoeien met mijn gehannes met die passen 8)7 Dus zoals je zegt, een kleurtje eraan geven zou mooi zijn. ;)

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStoryTeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05 20:25
Regiobank heeft het gister ook doorgevoerd! Dus ik neem aan dat SNS er inderdaad ook snel aankomt als ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Laatst online: 15:01
Kan iemand mij uitleggen waarom Apple Pay niet beschikbaar is voor gebruikers jonger dan 16 jaar?
Zal wel een "Apple dingetje" zijn vermoed ik.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 21:31
Eric H schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:53:
Kan iemand mij uitleggen waarom Apple Pay niet beschikbaar is voor gebruikers jonger dan 16 jaar?
Ligt aan het land/regio waar je woont, Nederland heeft mobiel bankieren op die leeftijd gezet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Eric H schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:53:
Wat meer achtergrond bij je vraag.

https://forum.iculture.nl...ay-nederland-16-jaar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Haga wow, wat een brei. Leuk dat je de link postte.👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
xStoryTeller schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:25:
Regiobank heeft het gister ook doorgevoerd! Dus ik neem aan dat SNS er inderdaad ook snel aankomt als ouder.
17 mei volgens insiders…komt overeen met release van ASN en Regiobank; op een dinsdag en een week later. Ze willen stapsgewijs uitrollen om te kunnen monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStoryTeller
  • Laatst online: 12-05 20:25
austin_77 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 08:22:
[...]

17 mei volgens insiders…komt overeen met release van ASN en Regiobank; op een dinsdag en een week later. Ze willen stapsgewijs uitrollen om te kunnen monitoren.
Ik heb vorige week mijn eerste apple pay betaling al gedaan bij RegioBank, ik kreeg een popup toen ik bij mijn app inlogde en het inschakelen was zeer eenvoudig. Misschien een test? Anyway, werkt erg goed tot nu toe :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
austin_77 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 08:22:
Ik ben al aan het aftellen. Ik heb ook een ING Rekening. Ik ben dus al bekend met het gemak van Apple Pay met de iPhone en Apple Watch. Ik kan niet wachten tot ik met mijn hoofdrekening bij de SNS ook kan betalen middels Apple Pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 22:29

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Jep! 3 jaar de tijd gehad om de meest lelijke virtuele pas te creëren voor ApplePay 8)7 }:O

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@JB hahaha, ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is nu voor mij even van ondergeschikt belang 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Nu eindelijk dan na lang wachten mijn SNS in mijn Wallet kun toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:18
JB schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:37:
[...]

Jep! 3 jaar de tijd gehad om de meest lelijke virtuele pas te creëren voor ApplePay 8)7 }:O
Wow, die is idd oprecht lelijk… 🤣

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ja, echt wie dat heeft bedankt? De pas van de Regiobank ziet er wel gelikt uit. Maar goed, smaken verschillen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RicoK schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:08:
Ja, echt wie dat heeft bedankt? De pas van de Regiobank ziet er wel gelikt uit. Maar goed, smaken verschillen he.
We moeten ook niet teveel verwachten na 3 jaar natuurlijk... Gelukkig kunnen de zakelijke rekeningen ook al gebruik maken van ApplePay bij SNS... oh wacht... ;w :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:58
Ik geloofde het bijna niet toen ik nietsvermoedend de app opende 😅 maar SNS heeft serieus sinds vandaag echt Apple Pay!
En dat die pas oerlelijk is heeft wel een voordeel: hij valt wel op tussen de andere pasjes

[ Voor 52% gewijzigd door Vloris op 18-05-2022 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Sorry hoor, maar ik moet het even kwijt. Wat ben ik blij dat het dan nu sinds een paar dagen eindelijk mogelijk is om bij de SNS Bank met Apple Pay te betalen. Wat een genot. 😊😁

Volgens mij hebben dan nu toch wel alle ‘grote banken’ in Nederland de mogelijkheid om te betalen via Apple Pay. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 21:41

Bio

Geen grote bank, maar Triodos nog niet. Dit is voor mij dus ook reden voor overstap naar de volksbank. Twijfel alleen nog tussen SNS en ASN, maar zou bijna 40 cent per maand extra betalen om niet zo'n lelijke pas te hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
De ASN legt meer de nadruk op duurzaamheid, milieu, mensenrechten. Haar Volksbank-zusje SNS heeft dat altijd minder gedaan, die leggen meer de nadruk op 'bankieren met de menselijke maat'.
In de duurzaamheidsreviews worden tegenwoordig alle Volksbank-banken onder één noemer geplaatst, dus het is lastiger te zien wat de verschillen zijn tussen de twee zonder de jaarverslagen er op na te zien. Maar het pasje in Apple Pay van ASN is ontegenzeggelijk mooier :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fatrat
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-05 01:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-sdtOIjsPeSXvi_GOTZzzhzP-8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LwWCcHLihpsbX1V69IB0W4Nu.png?f=fotoalbum_large
Mijn kleine collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Woon je in de VS? Ik zie Apple Cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgia
  • Laatst online: 26-05 08:29
Iemand ervaringen met Apple Pay op SNS? Ik had het geactiveerd, maar bij mijn 3e betaling eergisteren vroeg de betaalautomaat om mijn pinpas en pincode, het is precies die melding wat je krijgt als je over je 100 euro contactloos betalen limiet heen bent. Echter is dit niet de bedoeling met Apple Pay. Ik kan nergens op de website van SNS lezen dat er zo een lage limiet op zit. Een medewerker van SNS kon mij ook niet helpen, vond het " raar" en zei dat ik de app maar opnieuw moest installeren. Ik denk dat SNS gewoon je contactloos limiet ook met Apple Pay hanteert, wat echt jammer zou zijn, want dan kan ik alsnog nooit mijn portemonnee thuis laten... weet iemand hier meer van? Vind het maar heel raar. Het was een betaling van 11 euro overigens wat geweigerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
-- nevermind - niet goed gelezen --

[ Voor 97% gewijzigd door kamerplant op 30-05-2022 15:20 ]

🌞🍃

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:32
Je kunt altijd nog een rekening open bij "Société Générale" in Frankrijk. Daar wordt de afbeeldingen van je fysieke kaart ook doorgegeven naar je wallet ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFqgUA6E0k-79JyV_2gHAG2Hy1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WH7b7YhXy563V7l2Hgyd7ROV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rattt
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 10:30

rattt

prrrt

Borgia schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:05:
Iemand ervaringen met Apple Pay op SNS? Ik had het geactiveerd, maar bij mijn 3e betaling eergisteren vroeg de betaalautomaat om mijn pinpas en pincode, het is precies die melding wat je krijgt als je over je 100 euro contactloos betalen limiet heen bent. Echter is dit niet de bedoeling met Apple Pay. Ik kan nergens op de website van SNS lezen dat er zo een lage limiet op zit. Een medewerker van SNS kon mij ook niet helpen, vond het " raar" en zei dat ik de app maar opnieuw moest installeren. Ik denk dat SNS gewoon je contactloos limiet ook met Apple Pay hanteert, wat echt jammer zou zijn, want dan kan ik alsnog nooit mijn portemonnee thuis laten... weet iemand hier meer van? Vind het maar heel raar. Het was een betaling van 11 euro overigens wat geweigerd werd.
Hier (met ASN) zijn alle betalingen gewoon gelukt zonder pincode. Idd raar wellicht eenmalig iets?

neen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeShooter
Apple stelt eisen aan de integratie van Apple Pay en ik kan me niet voorstellen dat ze akkoord zijn gegaan met een limiet van 100€ verspreid over meerdere betalingen. Dat staat ook niet aangegeven om op de site van Apple. Het opnieuw installeren van de App gaat je sowieso niet helpen, dan kun je nog beter je kaart verwijderen en opnieuw toevoegen (waardoor je dus je Apple Pay token desactiveert en opnieuw enrolled bij SNS).

Sowieso zou ik zou het nog eens proberen om te zien of het probleem zich weer voordoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Borgia Ik herken jouw issues met Apple Pay bij/met SNS ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:09

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik wilde laatst wat drinken bestellen in het zwembad. Geen portemonnee of telefoon bij me. Toen bedacht ik me dat ik wel mijn Apple Watch nog om had. Geen verbinding met een telefoon natuurlijk, maar hij deed het toch. Bijzonder dat dit werkt. Ik ben benieuwd wat het limiet is.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aiii
  • Nu online

Aiii

何これ

Mog schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:30:
Ik wilde laatst wat drinken bestellen in het zwembad. Geen portemonnee of telefoon bij me. Toen bedacht ik me dat ik wel mijn Apple Watch nog om had. Geen verbinding met een telefoon natuurlijk, maar hij deed het toch. Bijzonder dat dit werkt. Ik ben benieuwd wat het limiet is.
Het werkt om dezelfde reden dat je bankpas zonder internet altijd werkt ;)

De pinautomaat is de communicatie met de buitenwereld, niet jouw eigen toestel, namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zou bijna denken dat je een hoesje hebt waar je pinpas ook aan de achterkant zit en je dus niet gebruik maakte van Apple Pay, maar je gewone kaart. Is dat een mogelijkheid?

In alle jaren dat ik Apple Pay hebt op telefoon en horloge herken ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:09

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Aiii schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:48:
[...]

Het werkt om dezelfde reden dat je bankpas zonder internet altijd werkt ;)

De pinautomaat is de communicatie met de buitenwereld, niet jouw eigen toestel, namelijk.
8)7

Die verklaring is echt heel logisch. Wat bizar dat ik daar zelf niet op gekomen ben |:(

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 15:59
Mog schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:30:
Van de Apple site:
Nederland
U moet mogelijk uw pincode invoeren bij aankopen van meer dan EUR 50.
Geld voor elke bank voor zover ik weet, al kunnen banken weer andere limieten invoeren waarna het echt niet meer werkt. Bij de ING kan je max 2500 per dag uitgeven (en dit kan je ook niet verhogen, zoals een normale betaalpas) maar, mijn (US) HSBC creditcard heeft helemaal geen limiet 8)7 behalve de cc limiet zelf.

[ Voor 20% gewijzigd door ex87 op 31-05-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgia
  • Laatst online: 26-05 08:29
Bedankt allemaal, jullie waren veel behulpzamer dan de helpdesk van SNS, ik zal het nog eens proberen en het hier melden als het weer gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:15
Voor iedereen die nog geen Apple Pay kan gebruiken omdat de bank het niet ondersteund is er nu een andere oplossing. Bonsai is een app waar je je bankrekening kan koppelen en zo Apple Pay gebruiken. Het is erkend door de Belgische nationale bank, dus wel alleen voor Belgische banken.
Nog een link naar hun site waar je meer kan lezen: https://www.paybonsai.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Niet online
Hopelijk zet dit druk op de Belgische banken om ook eens te gaan werken aan een Apple Pay integratie (ja, jullie Belfius!). Als ze door Bonsai transactiekosten mislopen, geen idee hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:15
vverbeke schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:13:
Hopelijk zet dit druk op de Belgische banken om ook eens te gaan werken aan een Apple Pay integratie (ja, jullie Belfius!). Als ze door Bonsai transactiekosten mislopen, geen idee hoe dat gaat.
Ik hoop het ook, geen idee of ze bij Belfius gaan zien op welke manier er betaald wordt maar hopelijk zien ze dat er toch wel transacties zullen zijn met Apple Pay. Momenteel is dit een goed alternatief maar ik zie toch liever native integratie.
Hoe het zit met die transactie kosten weet ik niet, volgens mij verdienen de banken daar niets aan.
Wat betreft de kosten van Apple Pay zouden die ook echt meevallen volgens de oprichter van bonsai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Niet online
Belfius houdt Apple Pay naar eigen zeggen tegen "omdat ze te duur zijn". Kleine speler Bonsai zegt dan weer dat Apple Pay best betaalbaar is. Ik ben geneigd de tweede te geloven :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Apple rekent zowel per "kaart" als per transactie een fee. Die fee is best hoog en gecombineerd met de implementatie-kosten (waar Apple ook veel eisen stelt, bv de redundancy van de applicatie, monitoren van aantal gefaalde transacties en RCA voor alle incidenten), kan ik me voorstellen dat er banken vanaf zien. Het is voor de banken een service naar de klanten en niet persé een manier om geld te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@FreeShooter Het is toch juist de serviceverlening in deze ‘barre tijden’ van alsmaar sluitende bankfilialen waarin een bank zich kan trachten te onderscheiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Niet online
vverbeke schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:18:
Belfius houdt Apple Pay naar eigen zeggen tegen "omdat ze te duur zijn". Kleine speler Bonsai zegt dan weer dat Apple Pay best betaalbaar is. Ik ben geneigd de tweede te geloven :-).
Intussen heeft Belfius dus Apple Pay, maar voorlopig enkel nog met hun Mastercard kaarten. Tegen eind dit jaar zouden ze als eerste bank ook het Bancontactnetwerk ondersteunen.

De ondersteuning kwam er net toen ik op vakantie was, heb er daar een aantal keer handig gebruik van kunnen maken. Ik zit echt te wachten op die Bancontact ondersteuning zodat het bij bvb. ook Colruyt ook werkt, (bijna) nooit meer kaarten boven halen of portefeuille ergens uit de tas gaan vissen wanneer ik bij de bakker stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Triodos ondersteunt ,naar mijn weten, apple pay nog steeds niet, ik denk erover om over te stappen naar een andere bank. Erg jammer dat sommige banken niet meegaan.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Fietsbel schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:31:
Triodos ondersteunt ,naar mijn weten, apple pay nog steeds niet, ik denk erover om over te stappen naar een andere bank. Erg jammer dat sommige banken niet meegaan.
Afgelopen mei vroeg ik ze er naar. Ze verwachten Apple Pay in 2023 te gaan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Overigens heb ik twee betaalrekeningen bij Triodos en wil ik een nieuwe en/of rekening nemen. Die besluit ik bij een andere bank te nemen. Maar dat ligt niet zozeer aan Apple Pay maar aan dat ik Triodos wel erg prijzig vind, zeker wanneer je er meerdere hebt. En hun software is ook nog eens beperkt. Bij bijvoorbeeld ING kun je verschillende spaarpotjes hebben, bij Triodos moet je dat doen met extra betaalde spaarrekeningen. Dat ze zo traag met Apple Pay zijn onderstreept dat trouwens ook. En ik ben blij met hun duurzaamheid, maar ASN is goedkoper en ook duurzaam (daar open ik de nieuwe rekening niet trouwens). Ik wil overigens nog wel gewoon bij Triodos blijven, maar dan met één of misschien twee betaalrekeningen.

[ Voor 4% gewijzigd door PrimusIP op 27-07-2022 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Gebruiken jullie trouwens veel Apple Apple Pay, en wat zijn je voordelen?
Ik ben blij dat ik het straks heb, maar ik vraag me wel af wat voor mij het echte voordeel is. Ik heb sowieso altijd wel een Secrid wallet bij me, die zijn heel compact. En die kan ik ook niet thuis laten dan, want daar zit ook mijn rijbewijs in die ik als ID gebruik (en ook zorgverzekeringswet pas). En je moet je wettelijk gezien kunnen legitimeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:36
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:18 ]

Zucht...

Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste