Toon posts:

[Apple Pay] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@PrimusIP Ik gebruik het sinds enkele maanden (sinds dat Apple Pay mogelijk is bij ASN Bank) en ik denk dat ik daar nu 75% van de betalingen mee verricht. Naar volle tevredenheid moet ik wel zeggen.

Maar, ik loop ook tegen jouw "probleem" aan van de ID-kaart. Die (en andere pasjes die nog niet gedigitaliseerd kunnen worden) zitten in mijn portemonnee, dus merk ik dat ik die toch nog erg vaak mee "moet" nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40

Aiii

何これ

Klinkt alsof er een paar mensen toe zijn aan een minimalist wallet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-02 12:09
PrimusIP schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:28:
Gebruiken jullie trouwens veel Apple Apple Pay, en wat zijn je voordelen?
Ik ben blij dat ik het straks heb, maar ik vraag me wel af wat voor mij het echte voordeel is. Ik heb sowieso altijd wel een Secrid wallet bij me, die zijn heel compact. En die kan ik ook niet thuis laten dan, want daar zit ook mijn rijbewijs in die ik als ID gebruik (en ook zorgverzekeringswet pas). En je moet je wettelijk gezien kunnen legitimeren.
Ik gebruik zelf apple pay (Wel het fysiek in de winkel staan, voor online bestellen gebruik ik het minder) voor iedere betaling waarbij de terminal het toelaat. Enkel betalingen waarbij de terminal niet meewerkt pak ik de kaart er echt bij. Mocht je enkel aan 2 pasjes zitten (En je een iPhone 12 of 13 series hebben) zou ik de magsafe wallet aanraden. Hier heb ik mijn OV en ID in zitten (Mijn meest gebruikte passen, zorgpas heb ik digitaal) en dat werkt voor mij echt top.

• xGeoThumbs
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-01 12:02
Ik weet niet of dit al ergens beantwoord is, maar ik zit met een probleem.

Ik betaal al een half jaar probleemloos met Apple Pay. Nu wil ik op een webshop iets bestellen via apple pay maar ik krijg steeds de melding dat het bezorgadres (shipping address) niet geldig is.

Ik heb alles correct ingevuld in de Wallet settings en Apple ID, ook meerdere keren alles verwijderd en opnieuw ingevuld, maar ik blijf met deze melding zitten. Factuuradres (billing address) en het bezorgadres zijn hetzelfde en bij het factuuradres krijg ik geen foutmelding.

[Voor 0% gewijzigd door xGeoThumbs op 29-07-2022 22:30. Reden: haalde factuur en bezorgadres door elkaar heen]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:43
xGeoThumbs schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:27:
Ik weet niet of dit al ergens beantwoord is, maar ik zit met een probleem.

Ik betaal al een half jaar probleemloos met Apple Pay. Nu wil ik op een webshop iets bestellen via apple pay maar ik krijg steeds de melding dat het bezorgadres (shipping address) niet geldig is.

Ik heb alles correct ingevuld in de Wallet settings en Apple ID, ook meerdere keren alles verwijderd en opnieuw ingevuld, maar ik blijf met deze melding zitten. Factuuradres (billing address) en het bezorgadres zijn hetzelfde en bij het factuuradres krijg ik geen foutmelding.
Het kan een onbenullig iets zijn als wel of geen spatie tussen cijfers en letters in postcode.
Speel daar eens mee.

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-02 13:51
Als je meerdere kaarten aan Apple Pay hebt gelinkt (bvb debitkaart & credit card) en je betaalt in het (verre) buitenland (bvb USA) met Apple Pay, dan lukt het mijns inziens enkel met de credit card en niet met de debitkaart.

Enerzijds valt dit te begrijpen: als ik in de USA zou willen betalen direct met mijn Maestro debit kaart - dus zonder Apple Pay - dan zal dit ook vaak niet lukken omdat Maestro daar nu niet echt gekend is. Anderzijds: ik zou denken: Apple Pay is Apple Pay, dus als je betaalt met Apple Pay zou het eigenlijk toch niet mogen uitmaken met welke kaart je betaalt die aan Apple Pay is gelinkt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tartarus
StevenRSCA schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:16:
Als je meerdere kaarten aan Apple Pay hebt gelinkt (bvb debitkaart & credit card) en je betaalt in het (verre) buitenland (bvb USA) met Apple Pay, dan lukt het mijns inziens enkel met de credit card en niet met de debitkaart.

Enerzijds valt dit te begrijpen: als ik in de USA zou willen betalen direct met mijn Maestro debit kaart - dus zonder Apple Pay - dan zal dit ook vaak niet lukken omdat Maestro daar nu niet echt gekend is. Anderzijds: ik zou denken: Apple Pay is Apple Pay, dus als je betaalt met Apple Pay zou het eigenlijk toch niet mogen uitmaken met welke kaart je betaalt die aan Apple Pay is gelinkt?
Apple Pay is de naam van de service om je kaarten aan je telefoon/watch/Mac te koppelen.
De onderliggende kaart is leidend en zal dan ook bepalen of Apple Pay wel of niet werkt op een website/in een land/in een winkel.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:54
Mijn ervaring is dat 'in het verre buitenland' je debit card sowieso in de winkel niet werkt. (En overigens, iets meer dan tien jaar geleden had ik dat probleem ook wanneer ik naar België ging. Tegenwoordig geen probleem meer in Europa gelukkig). De reden ook dat ik altijd een creditcard bij me heb (en cash natuurlijk). En daar zou ik sowieso niet heen willen gaan zonder fysieke pasjes.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:34
StevenRSCA schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:16:

Je moet het zo zien: je betaald niet met Apple Pay, maar via Apple Pay met de gekoppelde kaart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:57
PrimusIP schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:33:
Mijn ervaring is dat 'in het verre buitenland' je debit card sowieso in de winkel niet werkt. (En overigens, iets meer dan tien jaar geleden had ik dat probleem ook wanneer ik naar België ging. Tegenwoordig geen probleem meer in Europa gelukkig). De reden ook dat ik altijd een creditcard bij me heb (en cash natuurlijk). En daar zou ik sowieso niet heen willen gaan zonder fysieke pasjes.
Daarom gaat de Meastro debit card ook verdwijnen van 2023 en wordt alles MasterCard Debit. Dat zal overal werken.

• Gti2050
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:04
Is er iemand in dit topic die een credit card van de ASN bank heeft? Ik probeer antwoord te krijgen of deze ook Apple Pay ondersteund. Via ASN zelf krijg ik geen eenduidig antwoord, het gevoel dat ik krijg is dat het een zeldzaamheid is. Op de website vind ik er verder niets over behalve over betaalrekeningen. RTL nieuws heeft er een artikel overgeschreven -> https://www.rtlnieuws.nl/...20betalen%20mogelijk%20is.

Ik zou een ASN credit card prettig vinden omdat je deze kan afnemen ondanks dat je bij een andere bank zit. Een AMEX is voor mij geen optie gezien deze lang niet overal wordt geaccepteerd.

[Voor 14% gewijzigd door Gti2050 op 01-08-2022 22:07]

• Wally2002
Gti2050 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:06:
Is er iemand in dit topic die een credit card van de ASN bank heeft? Ik probeer antwoord te krijgen of deze ook Apple Pay ondersteund. Via ASN zelf krijg ik geen eenduidig antwoord, het gevoel dat ik krijg is dat het een zeldzaamheid is. Op de website vind ik er verder niets over behalve over betaalrekeningen. RTL nieuws heeft er een artikel overgeschreven -> https://www.rtlnieuws.nl/...20betalen%20mogelijk%20is.

Ik zou een ASN credit card prettig vinden omdat je deze kan afnemen ondanks dat je bij een andere bank zit. Een AMEX is voor mij geen optie gezien deze lang niet overal wordt geaccepteerd.
ASN geeft zelf geen credit card uit, deze is van ICS. ICS ondersteund geen Apple Pay op hun kaarten. Er is, voor zover mij bekend, geen concrete datum dat ICS Apple Pay gaat ondersteunen.

• La1974
Gti2050 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:06:

Op de site van ASN over Apple Pay hebben ze het alleen over de betaalrekening: https://www.asnbank.nl/ve...etalen-met-je-mobiel.html

Dus nee zou ik zeggen. Rabobank en ING zijn volgens mij de enige banken waarbij de credit card werkt met Apple Pay.

En Bunq maar die schaar ik niet echt onder de normale banken omdat zij een zeer beperkt assortiment producten heeft.

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:02
Een vraag, ik wil graag weten of Apple Pay ook zonder je bank app op je iPhone werkt. Weet iemand of dit werkt en heeft iemand dit al een keer getest?

[Voor 4% gewijzigd door TechFox op 24-08-2022 09:56]

• PrimusIP
Mij niks over bekend dat het kan en het zou me ook verbazen. Dan zou Apple zelf de bank moeten gaan spelen of in een creditkaart maatschappij veranderen (waar trouwens ook een bank achter schuil gaat).
Apple heeft een eigen creditcard waar je (als Amerikaan) op kunt abonneren, maar daar zit op de achtergrond ook gewoon Goldman Sachs.

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
TechFox schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:55:
Een vraag, ik wil graag weten of Apple Pay ook zonder je bank app op je iPhone werkt. Weet iemand of dit werkt en heeft iemand dit al een keer getest?
Apple Pay op mijn Watch werkt gewoon. En daar staat geen bank app op.

Op mij iPhone werkt Apple Pay ook zonder wifi/5G verbinding. Dus ook zonder bank app.

Je hebt de bank app wel nodig om je bankpas in je Wallet te krijgen.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:46

Grin

Ride si sapis.

Haga schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:33:
[...]

Apple Pay op mijn Watch werkt gewoon. En daar staat geen bank app op.

Op mij iPhone werkt Apple Pay ook zonder wifi/5G verbinding. Dus ook zonder bank app.

In die laatste zin zit de crux idd.
Voor de initiële installatie van je digitale bankpas in de zgn. Wallet van je iPhone/Apple Watch is de iPhone app van de bank benodigd. Wanneer de bankpas eenmaal in jouw Wallet zit van de iPhone/AW dan kan je de app weer verwijderen, je pas blijft dan in de Wallet zitten.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:55
Haga schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:33:
Dit verschilt per bank. Bijvoorbeeld voor American Express kun je gewoon je kaartdetails invullen en het werkt.

Je kunt Apple Pay dus gewoon activeren op een toestel zonder je bankapp. Je hebt de bankapp verder ook niet nodig om betalingen te doen.

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-02 12:35
American Express heeft ook de betere integratie dat als je pas vervangen moet worden je direct de nieuwe pas in Apple Pay krijgt zonder dat je eerst moet wachten op een nieuwe fysieke kaart etc.

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:13
Ben in Portugal op vakantie en doe alles met Apple Pay. Winkels, hotel, Uber etc. Echt alles werkt hier met Apple Pay. Heb wat geld gepint om nog wat fooi uit te kunnen delen maar verder niet nodig gehad.
En ID kaart, rijbewijs en kentekenbewijs graag ook als de wiedeweerga op m’n foon aub. En weg kan de fysieke portemonnee.

Amateur aankloter: Applewatch series 6| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 14 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

• Wally2002
Knoezelbos schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:33:
Ben in Portugal op vakantie en doe alles met Apple Pay. Winkels, hotel, Uber etc. Echt alles werkt hier met Apple Pay. Heb wat geld gepint om nog wat fooi uit te kunnen delen maar verder niet nodig gehad.
En ID kaart, rijbewijs en kentekenbewijs graag ook als de wiedeweerga op m’n foon aub. En weg kan de fysieke portemonnee.
Met welk onderliggend kaartschema? Maestro, MasterCard/VISA (debit of credit) of American Express?
Mijn ervaring in Lissabon paar jaar geleden is dat je met MC/VISA heel ver komt, en vaak ook met Amex maar die laatste zeker niet altijd.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Knoezelbos schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:33:
Hier in Griekenland toch al een paar keer m’n pasje moeten gebruiken omdat Apple Pay om een of andere reden niet werkte. Nog niet eerder meegemaakt.

• Knoezelbos
Wally2002 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

Met welk onderliggend kaartschema? Maestro, MasterCard/VISA (debit of credit) of American Express?
Mijn ervaring in Lissabon paar jaar geleden is dat je met MC/VISA heel ver komt, en vaak ook met Amex maar die laatste zeker niet altijd.
Ik heb m’n maestro kaart (debit) van de Rabo als standaard. Daaronder bungelt een MasterCard (credit) maar die gebruik ik eigenlijk nooit. En ik gebruik m’n Apple Watch als betaal machine. Telefoon komt broekzak niet uit.

[Voor 7% gewijzigd door Knoezelbos op 29-08-2022 12:08]

Amateur aankloter: Applewatch series 6| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 14 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

• Wally2002
Knoezelbos schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:07:
[...]

Ik heb m’n maestro kaart (debit) van de Rabo als standaard. Daaronder bungelt een MasterCard (credit) maar die gebruik ik eigenlijk nooit. En ik gebruik m’n Apple Watch als betaal machine. Telefoon komt broekzak niet uit.
Dat laatste is erg herkenbaar!

De reden dat ik naar het onderliggende kaartschema vroeg, is dat dit vaak de reden is waarom het wel of niet werkt. Zoals ik hier wel vaker aangeef, je betaalt niet met Apple Pay, maar via Apple Pay.

Als een betaalterminal contactloos betalen accepteert, kun je in principe met Apple Pay betalen. Maar als je via Apple Pay een kaart aanbiedt die niet geaccepteerd wordt, werkt het dus niet.

• PrimusIP
Na een maand Apple Pay ervaring:
Heel fijn. Heb mijn rijbewijs in mijn iPhone hoesje gestopt (verre van ideaal trouwens!) en dan is het best te doen om zonder pasjes en enkel je telefoon binnen de stad op pad te gaan.
Het lezen van mijn Apple wallet gaat ook sneller dan bij een fysieke kaart. En je hoeft geen pincode te gebruiken, terwijl andersom je altijd wel biometrische beveiliging hebt.

Wat ik wel waardeloos vind is dat ik twee betaalpassen (en rekeningen) heb bij dezelfde bank en heb ze alle twee in de Apple wallet zitten. Ze lijken sprekend op elkaar behalve het nummer (want de naam kun je ook niet zien. Eentje is en/of rekening). Het zou erg fijn zijn als je er een label op zou kunnen plakken om wat duidelijker verschil te zien. Daarnaast vind ik het niet vloeiend werken om de andere kaart te selecteren.
Zou toch moeten kunnen, het zijn maar plaatjes voor mij als gebruiker. Het kaartlezen zelf gaat immers via de NFC chip.

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-02 12:31

Fab1Man

Live life to the fullest

PrimusIP schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:56:
Na een maand Apple Pay ervaring:
Heel fijn. Heb mijn rijbewijs in mijn iPhone hoesje gestopt (verre van ideaal trouwens!) en dan is het best te doen om zonder pasjes en enkel je telefoon binnen de stad op pad te gaan.
Het lezen van mijn Apple wallet gaat ook sneller dan bij een fysieke kaart. En je hoeft geen pincode te gebruiken, terwijl andersom je altijd wel biometrische beveiliging hebt.

Wat ik wel waardeloos vind is dat ik twee betaalpassen (en rekeningen) heb bij dezelfde bank en heb ze alle twee in de Apple wallet zitten. Ze lijken sprekend op elkaar behalve het nummer (want de naam kun je ook niet zien. Eentje is en/of rekening). Het zou erg fijn zijn als je er een label op zou kunnen plakken om wat duidelijker verschil te zien. Daarnaast vind ik het niet vloeiend werken om de andere kaart te selecteren.
Zou toch moeten kunnen, het zijn maar plaatjes voor mij als gebruiker. Het kaartlezen zelf gaat immers via de NFC chip.
Dat is helaas aan je bank om je pasjes te kunnen aanpassen. Bij bunq kan ik een andere kleur kiezen, waarmee de bovenkant van het pasje veranderd. Enige andere optie is om de pasnummers te onthouden en ze op volgorde te zetten. Op de iPhone is je default pas altijd de onderste van het stel, de Watch doet het iets fraaier.

• hoihoi321
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:47
Weet iemand een oplossing om ING cc te activeren? Ik krijg de hele tijd “er gaat iets mis” melding.

• nigeljordann
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-01 19:04
hoihoi321 schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:27:
Weet iemand een oplossing om ING cc te activeren? Ik krijg de hele tijd “er gaat iets mis” melding.
Ik heb hetzelfde. Had beide kaarten uit mijn wallet verwijderd vanwege nieuwe telefoon. Kan nu niks toevoegen door constant deze melding
PrimusIP schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:56:

Jaren geleden al eens aangegeven bij ING als feedback, wordt niets mee gedaan. Ik heb twee dezelfde passen, dus ik weet dat degene die als eerste tevoorschijn komt de gezamenlijke rekening is en check altijd snel de laatste cijfers, maar een label zou het zoveel makkelijker maken.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:04
hoihoi321 schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:27:
Had ik een paar dagen geleden ook, maar het lukt nu wel.

PSN: Sluuz

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:44
Apple Pay is nu beschikbaar in combinatie met Bancontact bij Belfius.
Gewoon app updaten en je kaart toevoegen.
https://www.iculture.nl/nieuws/belfius-belgie-apple-pay/

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad Air 2022 |  Watch serie 7 |  Airpods 3| PlayStation 5 Disk edition

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
Apple Pay nu ook voor bedrijven beschikbaar bij ING.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:37
tcviper schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:15:
Apple Pay nu ook voor bedrijven beschikbaar bij ING.
Idd, wat een feest eindelijk! Blij mee!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 14:14
Jep, inderdaad fijn. Wel super kansloos dat je het uiterlijk van het pasje niet kan aanpassen.

omniscale.nl

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:34
Zeker erg fijn dat ING nu zakelijk ook ondersteuning biedt. Nu nog hopen op ABN en de cc van ICS en dan ben ik tevreden.

Ik krijg alleen de kaart van ING niet op mijn AW. Ik moet het later proberen. Anderen hier ook last van?

I don't have dreams, I have goals!!

• epo
Redondo1982 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:43:
Zeker erg fijn dat ING nu zakelijk ook ondersteuning biedt. Nu nog hopen op ABN en de cc van ICS en dan ben ik tevreden.

Ik krijg alleen de kaart van ING niet op mijn AW. Ik moet het later proberen. Anderen hier ook last van?
Ja lukte mij ook niet via de app te autoriseren maar toen via sms geprobeerd en dat werkte wel.
En het zou idd fijn zijn als Apple iets van namen of labels kan toevoegen aan een pas, heb nu drie keer een ING pas die je maar moet herkennen aan de laatste vier cijfers.

• Redondo1982
epo schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:14:
[...]

Ja lukte mij ook niet via de app te autoriseren maar toen via sms geprobeerd en dat werkte wel.
En het zou idd fijn zijn als Apple iets van namen of labels kan toevoegen aan een pas, heb nu drie keer een ING pas die je maar moet herkennen aan de laatste vier cijfers.
Sms gaat zeker via de klantenservice?

Ik heb het nu wel zo voor elkaar gekregen:
Kaart verwijderd, dan toegevoegd eerst aan AW en dan iPhone. Nu doet alles het.

• epo
Redondo1982 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:19:
[...]

Sms gaat zeker via de klantenservice?

Ik heb het nu wel zo voor elkaar gekregen:
Kaart verwijderd, dan toegevoegd eerst aan AW en dan iPhone. Nu doet alles het.
Mooi, nope je krijgt deze keuze bij het toevoegen via de Apple Watch -> wallet.

• Redondo1982
epo schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:23:
[...]

Mooi, nope je krijgt deze keuze bij het toevoegen via de Apple Watch -> wallet.
Oh, die zag ik niet. Nouja, problem solved :*)

• Redondo1982
Iemand die kan bevestigen of de zakelijke cc van ING het ook doet met Apple Pay? Ik zoek nog een zakelijke cc voor erbij, maar keus valt dan echt op een kaart met Apple Pay. ICS ben ik helemaal klaar mee, wat een kutbedrijf anno 2022. Die gaan echt niet met de tijd mee.

• La1974
Redondo1982 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:47:
Iemand die kan bevestigen of de zakelijke cc van ING het ook doet met Apple Pay? Ik zoek nog een zakelijke cc voor erbij, maar keus valt dan echt op een kaart met Apple Pay. ICS ben ik helemaal klaar mee, wat een kutbedrijf anno 2022. Die gaan echt niet met de tijd mee.
Volgens ING zelf kan het.

Edit: sorry te snel gereageerd. Dit lijkt allen particulier te zijn.

Bij Rabobank kan het zeker. ING is vaag. Snap nu waarom je het hier vraagt.

[Voor 12% gewijzigd door La1974 op 23-09-2022 11:04]

• Redondo1982
La1974 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:00:
[...]

Volgens ING zelf kan het.

Edit: sorry te snel gereageerd. Dit lijkt allen particulier te zijn.

Bij Rabobank kan het zeker. ING is vaag. Snap nu waarom je het hier vraagt.
Geen probleem hoor ;)

Rabobank moet je alleen een rekening hebben langer dan een jaar. Ik heb meerdere zakelijke rekeningen, maar om nu een jaar te wachten op een cc is wel wat te gek. En Apple Pay is echt een harde vereiste van me. Helemaal klaar met al die pasjes. |:(

AMEX ook naar gekeken, maar ik zie daar het voordeel nog niet van in.

[Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 23-09-2022 11:13]

• epo
Redondo1982 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:12:
[...]

Geen probleem hoor ;)

Rabobank moet je alleen een rekening hebben langer dan een jaar. Ik heb meerdere zakelijke rekeningen, maar om nu een jaar te wachten op een cc is wel wat te gek. En Apple Pay is echt een harde vereiste van me. Helemaal klaar met al die pasjes. |:(

AMEX ook naar gekeken, maar ik zie daar het voordeel nog niet van in.
Die Business card van ING dat kan nog wel ff duren met Apple Pay :p maar wie weet, ik wacht er ook op maar heb hem niet echt nodig.
Bunq zakelijk daar kan je wel een CC met Apple Pay krijgen.

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:47
AppleFan2007 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:54:
Apple Pay is nu beschikbaar in combinatie met Bancontact bij Belfius.
Gewoon app updaten en je kaart toevoegen.
https://www.iculture.nl/nieuws/belfius-belgie-apple-pay/
Persbericht van Bancontact zelf:
Customers of Belfius and Banx can now pay with Bancontact on Apple pay

[Voor 43% gewijzigd door davides op 25-09-2022 16:41]

• La1974

• jqmons
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:41
Ik kan niet meer betalen met Apple Pay via app's of Safari. Daarnaast kan ik ook niet meer betalen in sommige winkels (bijv. Action). Andere winkels geen problemen. Kaarten verwijderd en opnieuw toegevoegd, apparaat herstarten, ING app opnieuw installeren. Zowel telefoon als Apple Watch werkt helaas niets..

Foutmelding payment terminal: BOARDEN

ING wijst naar Apple & winkelier, Apple wijst naar ING, winkel verwijst naar ING.. :/
Met Revolut geen enkel problem. |:( Waarom dan wel met ING problemen?

Iemand nog tips?

[Voor 4% gewijzigd door jqmons op 11-10-2022 17:35]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn huisgenote heeft mijn Apple Watch 4 overgenomen: 3 passen in de wallet (Curve, ING, Rabo) maar alleen Curve werkt (mastercard, de andere 2 Maestro nog). Rabo en ING blijven "ongeldige pas" tonen, ook na weghalen en toevoegen. Heb niet echt een idee waar ze het moet zoeken, zelf nog nooit gehad. Het neigt haast naar een bug, ook als ik het vorige bericht van @jqmons lees.

Heb maandag nieuwe watch voor mezelf ingesteld, maar nog geen betalingen gedaan. Maar even monitoren of dat wel goed gaat en de portemonnee maar weer even in de jaszak doen :P

[Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 12-10-2022 18:48]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-02 17:51

ralpje

Deugpopje

Zojuist vrouwlief aan de telefoon, die had problemen met Apple Pay bij de action. Werkte niet. Melding op de terminal: 'boarden'.
Andere mensen hebben, in ieder geval volgens haar, in de tussentijd tot ik daar (met pinpas :+) was wel met Apple Pay betaald. Zou natuurlijk ook Google Pay geweest kunnen zijn, maar volgens haar waren het iPhones.
Ik dus die kant op, en ook mijn Apple Pay (beiden vanaf dezelfde ING-rekening) werkte niet. Ik had even moeten proberen met mijn zakelijke Knab rekening op Apple Pay, maar in de snelheid vergeten.

Ik heb maandag mijn iPhone 13 Pro vervangen door een iPhone 14 pro, waarbij mijn oude toestel naar mijn vrouw is gegaan en de kaarten dus zijn 'overgezet'. Sinds die tijd hebben we allebei wel al eerder een succesvolle transactie via Apple Pay gedaan,

Iemand dit (specifiek die melding wellicht?) wel eens eerder gezien? Ik probeer nu mijn vrouw duidelijk te maken dat het echt een incidenteel ding is en waarschijnlijk een tijdelijke storing met Apple Pay (wellicht zelfs specifiek bij ING), maar wat extra argumenten zijn welkom. En ik wil zelf ook begrijpen wat er nou fout gaat :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• jqmons
Ik ben inmiddels wat aan het testen geweest en ben erachter gekomen dat naast Action en wat klein spul de Mc Donalds ook niet werkt. Daar is de melding "pas ongeldig".

In de Wallet app kun je de laatste vier cijfers van het apparaatrekeningnummer zien. In alle gevallen waarbij de kassa zo vriendelijk is om een kassabon met foutmelding uit te spugen (bijv. Action bij zelfscan) dan komt het rekeningnummer op de kassabon niet overeen met het rekeningnummer in de Wallet app. Bij succesvolle transacties komt dit wel overeen.

Ook valt mij op dat met Yomani ML pinpads er geen problemen zijn en met Verifone apparaten wel, maar dat kan aan de verwerkende partner liggen natuurlijk.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:21
@jqmons Misschien heb ik wat achtergrondinfo van je over het hoofd gezien, maar wat speelt hier nu? Ik heb Apple Pay en een SNS Rekening. Ik betaal met mijn AW7 en heb nimmer problemen. Ook niet bij de McDonald’s afgelopen donderdag.

• jqmons
RicoK schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:20:
@jqmons Misschien heb ik wat achtergrondinfo van je over het hoofd gezien, maar wat speelt hier nu? Ik heb Apple Pay en een SNS Rekening. Ik betaal met mijn AW7 en heb nimmer problemen. Ook niet bij de McDonald’s afgelopen donderdag.
Probleem lijkt ING-gerelateerd te zijn. Ook ik heb zoals ik schreef geen problemen met Revolut bijv. Probleem is dat in bepaalde winkels Apple Pay i.c.m. ING wordt geweigerd en op de kassabon dan een verkeerd pasnummer staat.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:25
Same here, tot nu toe nog geen 1 kassa tegen gekomen waar tap and pay werkte, en Apple Pay niet. Heb met m'n Apple Watch en iPhone een 100% succes rate over de laatste jaren.

(ING en ASN en een zooi creditcards van Mastercard / Visa)

[Voor 15% gewijzigd door ex87 op 15-10-2022 11:32]

• jqmons
ex87 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:32:
Same here, tot nu toe nog geen 1 kassa tegen gekomen waar tap and pay werkte, en Apple Pay niet. Heb met m'n Apple Watch en iPhone een 100% succes rate over de laatste jaren.

(ING en ASN en een zooi creditcards van Mastercard / Visa)
Tot deze week dus ik ook nooit problemen gehad. Gelukkig dat @ralpje hetzelfde issue heeft als ik.. ben niet gek :+

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

jqmons schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:30:
Probleem lijkt ING-gerelateerd te zijn. Ook ik heb zoals ik schreef geen problemen met Revolut bijv. Probleem is dat in bepaalde winkels Apple Pay i.c.m. ING wordt geweigerd en op de kassabon dan een verkeerd pasnummer staat.
Heb je je bevindingen teruggekopt naar ING voor wat troubleshooting? Hypotheekgenote kon gister wel met Rabo netjes betalen in een winkel (zowel Rabo als ING gaf "ongeldige pas" bij haar eerder), tweede winkel had een rare terminal die zelfs een normale pinpas OP het display moest hebben om te 'pakken' dus die streep ik even af als een geldige test of in dit geval faal :P

En ik heb zelf in al die jaren 1 keer een mislukte poging gehad omdat de terminal "traag" was waarbij poging 2 wel lukte, maar verder inderdaad fluitend overal doorheen. Wil niet zeggen dat het compleet foutloos werkt, misschien winkel ik wel op rustige momenten alleen maar :+ In het buitenland moet je ook altijd opletten, omdat de "er aan hangende" pas de factor ja/nee werkt bepaalt. Maestro is een recept voor ellende in sommige landen, blij dat we daar redelijk vlot eindelijk eens vanaf zijn.

[Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 15-10-2022 13:45]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Rub147
  • Laatst online: 20:39
jqmons schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:38:
[...]

Tot deze week dus ik ook nooit problemen gehad. Gelukkig dat @ralpje hetzelfde issue heeft als ik.. ben niet gek :+
Hier ook met ING het issue. Stond ik vanmorgen op de markt en niet kunnen betalen :F

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:39
Heb ook ING, maar nog geen problemen gehad. Betalen jullie middels de iPhone of de Apple Watch? Ik gebruik uitsluitend mijn Apple Watch Ultra voor Apple Pay.

• AppleFan2007
Ik heb een probleem waarbij ik bij een kaart geen aankoopgeschiedenis kan zien en bij een andere wel.
De desbetreffende kaart is van Belfius en werkt dus met Bancontact, wat nog maar recent is toegevoegd. Zou dit een probleem kunne zijn of ligt het ergens anders aan?

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad Air 2022 |  Watch serie 7 |  Airpods 3| PlayStation 5 Disk edition

• Wally2002
AppleFan2007 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:38:
Ik heb een probleem waarbij ik bij een kaart geen aankoopgeschiedenis kan zien en bij een andere wel.
De desbetreffende kaart is van Belfius en werkt dus met Bancontact, wat nog maar recent is toegevoegd. Zou dit een probleem kunne zijn of ligt het ergens anders aan?
[Afbeelding]
Dat is de keuze van de betreffende bank om dit wel of niet te tonen bij Apple zelf.

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:08
Het is aan de bank om de transacties naar de wallet door te sturen. Waarschijnlijk gaat daar iets fout.

Tenzij je de transacties wel goed ontvangt maar ze niet weergegeven worden voor die kaart, daarvoor zijn er een aantal tips en tricks op internet te vinden (Google op: Apple pay transactions not showing up).

• jqmons
2Dutch schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Heb je je bevindingen teruggekopt naar ING voor wat troubleshooting? Hypotheekgenote kon gister wel met Rabo netjes betalen in een winkel (zowel Rabo als ING gaf "ongeldige pas" bij haar eerder), tweede winkel had een rare terminal die zelfs een normale pinpas OP het display moest hebben om te 'pakken' dus die streep ik even af als een geldige test of in dit geval faal :P

En ik heb zelf in al die jaren 1 keer een mislukte poging gehad omdat de terminal "traag" was waarbij poging 2 wel lukte, maar verder inderdaad fluitend overal doorheen. Wil niet zeggen dat het compleet foutloos werkt, misschien winkel ik wel op rustige momenten alleen maar :+ In het buitenland moet je ook altijd opletten, omdat de "er aan hangende" pas de factor ja/nee werkt bepaalt. Maestro is een recept voor ellende in sommige landen, blij dat we daar redelijk vlot eindelijk eens vanaf zijn.
Ja natuurlijk. ING is erg onwelwillend op dit punt. Je kunt alleen bellen met de eerste lijn, die moet navraag doen bij de tweede lijn..De eerste keer kopte de tweede lijn terug dat dit aan Apple of de winkel lag. Het was ‘hun product’. Na veel aandringen zouden ze ernaar kijken. Heb inmiddels 12x aan de lijn gehangen voor een update (elke dag). Maar meer dan dat ze bij mij terugkomen als ze meer informatie wille krijg ik niet te horen. Dus daar sta je dan met je bonnetjes en screenshots ;w

Apple (niet dat ik denk dat het probleem daar zit) is een stuk behulpzamer en heeft een vast 2e lijns contact aangesteld. Die heeft een logprofiel tijdelijk op mijn apparaten gehad en wel geduldig met mij door alle gegevens heen gelopen. Doen nog onderzoek.

[Voor 7% gewijzigd door jqmons op 16-10-2022 08:46]

• AppleFan2007
Wally2002 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 07:33:
[...]

Dat is de keuze van de betreffende bank om dit wel of niet te tonen bij Apple zelf.
Heb het nu gevonden wat het probleem is, er is wel een transactie geschiedenis maar blijkbaar geldt dit dus per apparaat. Zo te zien had ik met de Belfius kaart nog niet vanaf mijn iPhone betaalt, wel met de Apple Watch. Daar zie ik dan wel een transactie geschiedenis.

Dat ligt dus aan Apple en niet aan Belfius.

• Wally2002
AppleFan2007 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:55:
[...]

Heb het nu gevonden wat het probleem is, er is wel een transactie geschiedenis maar blijkbaar geldt dit dus per apparaat. Zo te zien had ik met de Belfius kaart nog niet vanaf mijn iPhone betaalt, wel met de Apple Watch. Daar zie ik dan wel een transactie geschiedenis.

Dat ligt dus aan Apple en niet aan Belfius.
Dit laatste klopt denk ik niet. American express laat op de iPhone in de Wallet alle transacties zien, inclusief de Watch transacties en zelfs de transacties die niet via een Apple device zijn gegaan.
Vivid laat bv alleen de transacties zien die met betreffende device zijn gedaan. Het lijkt dan toch een instelling te zijn van de bank.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

jqmons schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:44:
Ja natuurlijk. ING is erg onwelwillend op dit punt. Je kunt alleen bellen met de eerste lijn, die moet navraag doen bij de tweede lijn..De eerste keer kopte de tweede lijn terug dat dit aan Apple of de winkel lag. Het was ‘hun product’. Na veel aandringen zouden ze ernaar kijken. Heb inmiddels 12x aan de lijn gehangen voor een update (elke dag). Maar meer dan dat ze bij mij terugkomen als ze meer informatie wille krijg ik niet te horen. Dus daar sta je dan met je bonnetjes en screenshots ;w

Apple (niet dat ik denk dat het probleem daar zit) is een stuk behulpzamer en heeft een vast 2e lijns contact aangesteld. Die heeft een logprofiel tijdelijk op mijn apparaten gehad en wel geduldig met mij door alle gegevens heen gelopen. Doen nog onderzoek.
Klinkt vermoeiend maar ook alsof ING weinig kennis daar heeft zitten. Er moet altijd wel IETS te achterhalen zijn bij meldingen, erg frustrerend als jij als klant ze bakken met info geeft en je haast een semi-verveelde desinteresse terug krijgt. En Apple gedraagt zich zoals het hoort: zo behulpzaam als het maar kan. Hopelijk komt er toch nog iets aan informatie uit de komende tijd waar ze/jij/iedereen wat aan heeft :)

Hou het hier ook even in de gaten hoe de huisgenote d'r ervaringen zijn. Maar begrijp heel goed dat het frustratie oplevert als iets bij mi en anderenj "altijd goed werkt" en bij haar meteen foutmeldingen spuugt terwijl ze niks fout doet, en dan bij de grotere jongens ING en Rabo ook :P Gelukkig ook altijd de telefoon nog, dat was voorheen ook altijd de route. En ach, achter de Curve-kaart hangt 3% cashback dus als ze al mastercard pakken is dat mooi meegenomen :+

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-02 11:28
Dennisweb schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:50:
Heb ook ING, maar nog geen problemen gehad. Betalen jullie middels de iPhone of de Apple Watch? Ik gebruik uitsluitend mijn Apple Watch Ultra voor Apple Pay.
Gisteren op de markt met de AW Ultra ook de melding onbekende kaart. Is een ABNAMRO kaart. Met de iPhone wel kunnen betalen (zelfde rekening). 10 minuten later bij een ander type terminal werkte de AW Ultra wel.

• Eric H
  • Laatst online: 04-02 09:08
Vraagje, voordat ik allemaal zaken overhoop ga halen om er dan achter te komen dat het niet werkt...

Ik heb twee AW-es, kan ik op alle twee tegelijk ApplePay instellen/gebruiken?

Eric, Signing off !!

• Tartarus
Eric H schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:31:
Vraagje, voordat ik allemaal zaken overhoop ga halen om er dan achter te komen dat het niet werkt...

Ja dit is mogelijk. Heb er praktijk ervaring mee.

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Eric H schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:31:

Ik heb er een "paar" ;-)

Apple Pay werkt op allemaal.

• Eric H
Bedankt voor de reacties !

Gisteren ingesteld en alleen SNS gaf problemen, maar dat ligt waarschijnlijk aan SNS zelf aangezien mijn Griekse rekening wel probleemloos ingesteld kon worden.

Eric, Signing off !!

• martindekker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:21
Vandaag ook voor het eerst "Ongeldige kaart" probleem met ING kaart via Apple Pay op Apple Watch 7. Twee keer, één keer bij Prenatal en daarna bij de parkeergarage. Bij parkeergarage werkte het ook niet met iPhone 14 Pro. Tussendoor nog wel kunnen betalen bij AH met AW7 en eerder vandaag ook elders. Vanaf dag één dat Apple Pay bij ING beschikbaar was tot aan vandaag nooit een probleem.
ING Helldesk zegt kaartje verwijderen uit en weer toevoegen aan wallet. Dat wel gedaan, maar gezien eerdere berichten hier heb ik daar weinig vertrouwen in.

• Knoezelbos
Ik heb de laatste tijd (eigenlijk sinds ik mijn nieuwe iPhone 14 pro max heb) problemen met pinnen bij de action. Daarvoor lukte dat wel. Ik zit bij de Rabo. Bij alle andere terminals geen problemen. Ook mijn Apple Watch weigert hier. Die is ook opnieuw gekoppeld aan mijn nieuwe phone. Wat zou het kunnen zijn?
In beeld komt te staan: Geweigerd

[Voor 5% gewijzigd door Knoezelbos op 22-10-2022 19:54]

• WouterNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-01 09:18
Ik had het probleem van betalen bij de Action met iPhone 14 Pro ook in combinatie met de ING. De foutmelding die de betaalautomaat gaf was: Boarden. Nu heb ik de kaart verwijderd uit mijn Wallet en opnieuw toegevoegd en dat lijkt het op te lossen bij mij, net kunnen betalen bij de Action. Hopelijk helpt dit iemand.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:48

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik krijg mijn pinpas niet in Wallet? Heb clean install gedaan bij mijn 14 Pro maar alleen de CC lukt? Betaalpas niet mogelijk en wordt ook niet gevonden en de Rabo App. Ben al lang met de Rabo aan het chatten maar die snappen er ook maar weinig van. Balen dit! Zit op de nieuwste iOS 16.1

Edit. Storing sinds iOS 16 bij de Rabo om betaalpassen toe te voegen.

[Voor 11% gewijzigd door pdavie2311 op 25-10-2022 17:25]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• MacGyver007
  • Laatst online: 18-01 12:21
Met mijn iPhone 14 Pro / Rabobank is het echt een 50/50 succesratio. Net nog bij de Jumbo ging de terminal op rood: kaart geweigerd. Nu ging het weliswaar om zo'n draadloos betaalgeval bij de pick-up maar degene voor me kon wel met z'n telefoon betalen (kon niet zien of het een iPhone was). Ook bij de standaard betaalterminal van de Cigo was het raak en van de week bij de Vietnamese loempiakraam waar een vrouw voor me gewoon met haar telefoon afrekende.

Het is nu op een punt gekomen dat ik met een rij mensen achter me m'n fysieke betaalpas maar gebruik om onnodig wachten te voorkomen. Zoals WouterNL hierboven heb ik in ieder geval zojuist m'n pas verwijderd en weer opnieuw toegevoegd; hopen dat dit de oplossing is...

Edit 23/11: verwijdering en toevoeging van de pas bleek tot nu toe de oplossing. Kan nu bij de 'weigerautomaten' van voorheen met Apple Pay betalen.

[Voor 9% gewijzigd door MacGyver007 op 23-11-2022 19:19. Reden: Update]

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:24
Ik heb afgelopen vrijdag de nieuwe Apple watch ultra gekocht.
Echter kan ik geen betaalpas toevoegen voor Apple pay.. medewerker gesproken bij de Rabobank, en adviseerde mij om alles te verwijderen en opnieuw toe tevoegen.
Dus de rabobank app weer opnieuw geinstalleerd op mijn Iphone 14 pro max, en probeerde vervolgens Apple Pay toe tevoegen.

Nu kan ik geen betaalpas meer toevoegen, ook niet meer op mijn Iphone, waardoor ik dus ook niet meer via de telefoon kan betalen.
in de app van de rabobank geeft hij dan aan 'Jammer! je kunt geen gebruik maken van Apple pay'
Rabobank zelf weet er natuurlijk weer niet veel van.

Kent iemand dit probleem??

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 14:56
Ik heb een kleine "irritatie" bij Apple Pay. Regelmatig als ik heb afgerekend heb met mijn iPhone 11 of met mijn AW 8 komt er op het terminal Spaanse tekst te staan zoals bedankt etc. Ook bij de AH en een andere winkel (weet zo niet meer welke) kreeg ik een bon in het Spaans.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en heeft iemand anders dit ook?

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-02 13:38
Vitwiz schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:55:
Ik heb een kleine "irritatie" bij Apple Pay. Regelmatig als ik heb afgerekend heb met mijn iPhone 11 of met mijn AW 8 komt er op het terminal Spaanse tekst te staan zoals bedankt etc. Ook bij de AH en een andere winkel (weet zo niet meer welke) kreeg ik een bon in het Spaans.

Heb je toevallig ooit in het verleden toen Apple Pay nog niet in Nederland was het met een omweg geactiveerd via Spanje? Dat kon toen bijvoorbeeld via Bunq.

• basmq
  • Laatst online: 04-02 11:28

Zaterdag bij AH in het Spaans, gisteren bij McD in het Duits. Beide met AW Ultra.

• pdavie2311

pdavie2311

038Robijno schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:11:
Echter kan ik geen betaalpas toevoegen voor Apple pay.. medewerker gesproken bij de Rabobank, en adviseerde mij om alles te verwijderen en opnieuw toe tevoegen.
Dus de rabobank app weer opnieuw geinstalleerd op mijn Iphone 14 pro max, en probeerde vervolgens Apple Pay toe tevoegen.

Nu kan ik geen betaalpas meer toevoegen, ook niet meer op mijn Iphone, waardoor ik dus ook niet meer via de telefoon kan betalen.
in de app van de rabobank geeft hij dan aan 'Jammer! je kunt geen gebruik maken van Apple pay'

Ik heb hetzelfde. Probeer je cc maar eens als je die hebt. Die pakt hij wel. Betaalpas niet. Erg vreemd..

• Wally2002

Met welke kaart/van welke bank betaal je? Openbank misschien?

• pdavie2311

pdavie2311

038Robijno schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:11:

Maar wat is de oplossing nu? Erg vervelend..

• 038Robijno
pdavie2311 schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:57:
[...]

Maar wat is de oplossing nu? Erg vervelend..
Aan het einde van de middag kon ik opeens weer mijn pas toevoegen.. verder niks gedaan.
Probleem was dat ik geen verificatie code per sms kreeg.

Nu wel, en toen kon ik er weer in.

• pdavie2311

pdavie2311

038Robijno schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 01:17:
[...]

Aan het einde van de middag kon ik opeens weer mijn pas toevoegen.. verder niks gedaan.
Probleem was dat ik geen verificatie code per sms kreeg.

Nu wel, en toen kon ik er weer in.
Hier nog steeds niet. Waar zit het hem dan in he..Vet irritant. Doe alles met mijn horloge, betalen etc. Net de CC verwijderd uit wallet, die gebruik ik toch nooit. Dan nog lukt de pinpas niet helaas..

[Voor 10% gewijzigd door pdavie2311 op 15-11-2022 08:33]

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 14:56
Myrdhin schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:19:
[...]

Heb je toevallig ooit in het verleden toen Apple Pay nog niet in Nederland was het met een omweg geactiveerd via Spanje? Dat kon toen bijvoorbeeld via Bunq.
Nee dat is niet het geval, vanaf het begin bij de ABN toen het uitkwam geactiveerd.

• 038Robijno
pdavie2311 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:16:
[...]

Hier nog steeds niet. Waar zit het hem dan in he..Vet irritant. Doe alles met mijn horloge, betalen etc. Net de CC verwijderd uit wallet, die gebruik ik toch nooit. Dan nog lukt de pinpas niet helaas..
Gewoon contact opnemen met de Rabobank zelf..
Verder geen idee wat het probleem kan zijn.

• pdavie2311

pdavie2311

038Robijno schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:02:
[...]

Gewoon contact opnemen met de Rabobank zelf..
Verder geen idee wat het probleem kan zijn.
Die kunnen niks en weten niks. Al een keer eerder gehad en toen werkte het ook zo ineens weer. Apple gebeld en die zeiden dat het bij de servers van de rabo ligt...

• pdavie2311

pdavie2311

Sorry. Maar slecht hoor van de Rabo. Apple zegt dat alles klopt.

• La1974
pdavie2311 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:35:
Sorry. Maar slecht hoor van de Rabo. Apple zegt dat alles klopt.
Het is nu niet dat Apple goed is in het toegeven van fouten.

• pdavie2311

pdavie2311

La1974 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:33:
[...]

Het is nu niet dat Apple goed is in het toegeven van fouten.
Wat kan Apple er aan doen? Hoor het graag want het is vet irritant. Anders onderbouw jouw statement eens?

• La1974
pdavie2311 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 07:41:
[...]

Wat kan Apple er aan doen? Hoor het graag want het is vet irritant. Anders onderbouw jouw statement eens?
Mijn reactie was generiek. Als er iets mis gaat bij producten/services van Apple dan is Apple heel terughoudend om hier op te reageren laat staan openlijk toe te geven dat er iets mis is.

Regelmatig lees je dat Apple reageert via een van de bekende websites (bijv 9to5mac) ipv direct via hun eigen kanalen.

In het geval van Apple Pay... Apple dicteert de implementatie van Apple Pay. Apple dicteert de communicatie over Apple Pay. Als iets dan niet werkt is het onduidelijk waarom niet. Het is een dienst van Apple op een Apple device, ontworpen door Apple. Banken hebben heel weinig bewegingsvrijheid want Apple dicteert.

Als er dan iets niet werkt geeft Apple niet thuis en wijst naar de banken. Dus wel de kosten van Apple Pay incasseren bij de banken maar support geven, ho maar.

Erg knap hoe ze dit voor elkaar krijgen. Ze hebben alleen het zoet en niet het zuur. Het is niet voor niets dat de Nederlandse banken dit zo lang hebben tegengehouden. Ze hebben allen de lasten en niet de baten.

[Voor 5% gewijzigd door La1974 op 16-11-2022 11:24]

pdavie2311 schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:37:
[...]

Ik heb hetzelfde. Probeer je cc maar eens als je die hebt. Die pakt hij wel. Betaalpas niet. Erg vreemd..
Had je hem wel op een vorige watch? Kan je hem dan wél toevoegen uit de iCloud opgeslagen kaarten? (Dus die ie laat zien als "op andere apparaten" en dan vraagt of je hem hier ook wil toevoegen.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• pdavie2311

pdavie2311

WhatsappHack schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:55:
[...]

Had je hem wel op een vorige watch? Kan je hem dan wél toevoegen uit de iCloud opgeslagen kaarten? (Dus die ie laat zien als "op andere apparaten" en dan vraagt of je hem hier ook wil toevoegen.)
Ik krijg hem niet eens op mijn 14 Pro meer? Alleen de CC lukt..Of bedoel je wat anders?

• matthijst
  • Laatst online: 00:36
Geen Rabo, maar zelfde ervaring met ING: krijg creditcard niet meer toegevoegd op nieuwe telefoon.
ING zegt dat ik alle kaarten moet verwijderen, maar ben bang dat dan niks meer werkt dus ik laat het maar zo.
Maar als Rabo het ook heeft lijkt het misschien toch aan apple te liggen.

• pdavie2311

pdavie2311

Vandaag weer met Apple gebeld een half uur. Ze blijven maar naar elkaar wijzen. Wat een bende. Het moet toch ergens aan liggen want het is geen bekende storing en bij veel mensen werkt het gewoon.

• Eric H
Wellicht een overbodige tip en al geprobeerd, maar deel hem dan toch maar even.

Ik weet uit ervaring dat op je op de site van ING een menu/pagina hebt voor geregistreerde apparaten.
Wellicht helpt het om op deze pagina de geregistreerde apparaten te verwijderen en vervolgens het proces van begin af aan opnieuw te doen.

Eric, Signing off !!

• pdavie2311

pdavie2311

Eric H schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:32:
Wellicht een overbodige tip en al geprobeerd, maar deel hem dan toch maar even.

Ik weet uit ervaring dat op je op de site van ING een menu/pagina hebt voor geregistreerde apparaten.
Wellicht helpt het om op deze pagina de geregistreerde apparaten te verwijderen en vervolgens het proces van begin af aan opnieuw te doen.
Maar ik heb Rabo? Word vandaag weer gebeld door Rabo. Als dit niet kan worden opgelost zit ik er zelfs aan te denken om naar een andere bank te gaan. Overdreven? Nou. Doe echt alles met mijn Watch en betalen is daar een heel groot deel van. Dan heb je 14 Pro icm Watch Ultra, het beste dat Apple kan bieden en dan kun je niet van alle opties gebruik maken.

• pdavie2311

pdavie2311

Helaas niet opgelost vandaag. Rabobank zegt dat er nog een virtuele pas actief is? Waar dan? Op mijn Google account niet en in iCloud zie ik ook alleen mijn huidige apparaten. Maar door die virtuele pas die dus ergens rond zwerft kan ik niet mijn betaalpas toevoegen aan Wallet. Erg vervelend dit..Ook nog nooit gehoord dit
.

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
pdavie2311 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:45:
Helaas niet opgelost vandaag. Rabobank zegt dat er nog een virtuele pas actief is? Waar dan? Op mijn Google account niet en in iCloud zie ik ook alleen mijn huidige apparaten. Maar door die virtuele pas die dus ergens rond zwerft kan ik niet mijn betaalpas toevoegen aan Wallet. Erg vervelend dit..Ook nog nooit gehoord dit
.
Misschien even de koppeling eraf halen en opnieuw instellen? Je kan de koppeling vinden/verwijderen in de rabo app in de service tabblad > betaal methoden > koppelingen > apple pay

• pdavie2311

pdavie2311

KorteGebruiker schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:58:
[...]

Misschien even de koppeling eraf halen en opnieuw instellen? Je kan de koppeling vinden/verwijderen in de rabo app in de service tabblad > betaal methoden > koppelingen > apple pay
Daar stond nu wel bij Google pay inderdaad mijn betaalpas. Inmiddels verwijderd maar het lukt nog niet. Bij koppeling Apple Pay stond niets..

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
pdavie2311 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:02:
[...]

Daar stond nu wel bij Google pay inderdaad mijn betaalpas. Inmiddels verwijderd maar het lukt nog niet. Bij koppeling Apple Pay stond niets..
En bij het kopje Apple Pay in de service tabblad wat direct onder betaalmethoden staat, staat daar dat je toestel actief is?

[Voor 5% gewijzigd door KorteGebruiker op 17-11-2022 19:21]

• pdavie2311

pdavie2311

KorteGebruiker schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:20:
[...]

En bij het kopje Apple Pay in de service tabblad wat direct onder betaalmethoden staat, staat daar dat je toestel actief is?
Daar komt te staan: jammer je kunt geen Apple Pay gebruiken...

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee