Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08

epo

Tartarus schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:18:
[...]

Maar wel in de Watch app onder Wallet & Apple Pay
Nee niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:46
Klik je wel op je bankpasje in dat overzicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epo

epo

Tartarus schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:53:
[...]

Klik je wel op je bankpasje in dat overzicht?
Yes, lijkt bugged te zijn. Ik krijg ook geen notificaties meer na een betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:40
LAD93 schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:17:
[...]

Je zou de DigiD app kunnen proberen. Daar zit tegenwoordig een ‘document-check’ in die je rijbewijs of paspoort scant.
Zou dat ook moeten werken met een iPhone ( 8 ) ? Ik heb het net geprobeerd met mijn rijbewijs maar er gebeurt niks? (Apple Pay werkt wel gewoon)
Mischien omdat ik iOS 13.3 draai? (beta versie dus)

[ Voor 12% gewijzigd door remmuz op 26-11-2019 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 16:18
remmuz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:27:
[...]

Zou dat ook moeten werken met een iPhone ( 8 ) ? Ik heb het net geprobeerd met mijn rijbewijs maar er gebeurt niks? (Apple Pay werkt wel gewoon)
Vond dit op de site van digid:
Wat heb ik nodig?
DigiD app (geactiveerd)
Android-smartphone met NFC-lezer (Android-versie 6.0 of hoger).
IPhone, model 7 of hoger (iOS-versie 13)
Nederlands identiteitsbewijs
U kunt de volgende Nederlandse identiteitsbewijzen gebruiken:

Identiteitskaart
Paspoort
Rijbewijs uitgegeven na 14 november 2014
Wat ik uit eigen ervaring weet is dat je de pas goed in de linker of rechter bovenhoek moet houden, soms zelfs zonder hoesje. Bij mij werkte het de 1e keer ook niet, en toen heb ik heb hem tegen de telefoon aangehouden en toen deed ie het wel.

Meer info staat hier: https://www.digid.nl/inlogmethodes/id-check/

[ Voor 3% gewijzigd door NoFearWizz op 26-11-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nltweaker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-06 10:39
Karel127 schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:15:
[...]

Uiteraard al opnieuw opgestart. Telefoon niet laten vallen. Zijn er andere mogelijkheden hoe ik mijn NFC chip kan controleren? Ik vrees dat de technologie het heeft begeven.
Ik had hetzelfde, net de abn pas verwijderd en opnieuw toegevoegd. Lijkt nu weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-06 22:32
epo schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:13:
[...]

Ik zie ook niks bij ABN en ING op mijn iPhone, maar ik gebruik dan ook altijd de Watch, aangezien die niet syncen zie je niks in de wallet op je iPhone.
Zojuist met de Rabo klantenservice contact gemaakt en m’n vraag daar maar eens gesteld.
Erg vriendelijke dame(!) aan de telefoon moest het allemaal even uitzoeken maar kwam terug met het antwoord dat Apple de overzichtsfunctie in de wallet ingetrokken heeft voor de Rabo.
Main and only source van overzichten is dan de Rabo app zelf, aldus mw. aan de telefoon.

Don’t shoot the messenger... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amvolleb
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-06 16:35
Furrr schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:27:
[...]

Zojuist met de Rabo klantenservice contact gemaakt en m’n vraag daar maar eens gesteld.
Erg vriendelijke dame(!) aan de telefoon moest het allemaal even uitzoeken maar kwam terug met het antwoord dat Apple de overzichtsfunctie in de wallet ingetrokken heeft voor de Rabo.
Main and only source van overzichten is dan de Rabo app zelf, aldus mw. aan de telefoon.

Ik heb ervaar deze problemen met de Rabobank niet. Ik krijg gewoon in de Watch app een overzicht van de Apple Pay betalingen. Ook de notificaties werken.

2x MTVenus V151 5.12, CT003 V114 + 40ZP SolarEdge (NO+ZW) 13300Wp + Panasonic 16kW T-CAP + Easee EV charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Hoe werkt eigenlijk het bepalen van de winkel naam in Apple Pay? Ik ga namelijk op zaterdag naar bakker Vedder. Tegenover bakker Vedder zit weer een andere bakker. Op mijn transactie overzicht bij de Rabo (die bij dus wel werkt blijkbaar) geeft hij aan dat ik een betaling heb gedaan bij de andere bakker terwijl dit dus niet klopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
remmuz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:27:
[...]

Met mijn Paspoort en iPhone 8 Plus en iOS 13.2.3 werkte het wel!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

Yucko

One clown to rule them all !

[...]

lijkt me een gevalletje niet correct want ik heb zondag met mijn Watch betaald en gisteren met mijn iPhone en ik kan de gemaakte transacties gewoon zien in de Wallet app

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Yucko schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:22:
[...]

lijkt me een gevalletje niet correct want ik heb zondag met mijn Watch betaald en gisteren met mijn iPhone en ik kan de gemaakte transacties gewoon zien in de Wallet app
Je blijkt gelijk te hebben en het verhaal van de Rabo blijkt complete *knip*.

Zojuist mn pas uit de wallet van mn iPhone en watch verwijderd en opnieuw toegevoegd. Wat blijkt? De schakelaar van de transactie geschiedenis blijkt ineens weer terug te zijn (want, was weg) en staat op aan.

Ik geloof dat het nu is opgelost.

[ Voor 1% gewijzigd door Hoedje op 27-11-2019 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 20-06 23:15

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb zojuist voor het eerst een apparaat getroffen waar ik niet kon betalen met de telefoon.
Het was de betaalautomaat in het ziekenhuis voor de parkeerkaart.
Hij ondersteunt wel chipknip en dat soort grappen maar met de telefoon gebeurde er niets.
Gelukkig had ik nog mijn pinpas ergens los in mijn jaszak zwerven

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:39
ZaZ schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:45:
Ik heb zojuist voor het eerst een apparaat getroffen waar ik niet kon betalen met de telefoon.
Het was de betaalautomaat in het ziekenhuis voor de parkeerkaart.
Hij ondersteunt wel chipknip en dat soort grappen maar met de telefoon gebeurde er niets.
Gelukkig had ik nog mijn pinpas ergens los in mijn jaszak zwerven
Chipknip? Lijkt me sterk, daar is al jaren geen ondersteuning meer voor. Logisch, want het is ook geen betaalmiddel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Furrr schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:41:
[...]

Je blijkt gelijk te hebben en het verhaal van de Rabo blijkt complete *knip*.

Zojuist mn pas uit de wallet van mn iPhone en watch verwijderd en opnieuw toegevoegd. Wat blijkt? De schakelaar van de transactie geschiedenis blijkt ineens weer terug te zijn (want, was weg) en staat op aan.

Ik geloof dat het nu is opgelost.
Om het *knip* te noemen gaat wat ver, kan ook zijn dat de Rabo het wel uitgezet heeft, maar er iets binnen IOS niet werkt.

Anyways ik heb de ING, Bunq en ABN, en bij alle drie geen overzicht en geen notificaties. Stoor mij er niet aan, maar vond het wel handig. Dit lijkt zo te zijn sinds de laatste IOS release.

[ Voor 2% gewijzigd door Hoedje op 27-11-2019 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

GioStyle schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:50:
[...]
Chipknip? Lijkt me sterk, daar is al jaren geen ondersteuning meer voor. Logisch, want het is ook geen betaalmiddel meer.
Oh dan is het iets anders. Een soort wifi op zijn kant op een vierkant plaatje.
Ik heb wel mijn telefoon erop gedrukt maar dat werkte ook niet.

Lekker op de bank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

Yucko

One clown to rule them all !

wifi op zijn kant, dat is toch gewoon contactloos betalen? :')

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
epo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:14:
[...]

Om het *knip* te noemen gaat wat ver, kan ook zijn dat de Rabo het wel uitgezet heeft, maar er iets binnen IOS niet werkt.

Anyways ik heb de ING, Bunq en ABN, en bij alle drie geen overzicht en geen notificaties. Stoor mij er niet aan, maar vond het wel handig. Dit lijkt zo te zijn sinds de laatste IOS release.
*knip* , want het werkt weer. Heb weer netjes een overzicht in mn wallet.

Schelden is nergens voor nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 27-11-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Komop, dat is ook nergens voor nodig.

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 27-11-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Dat kan allemaal wel wat vriendelijker.

[ Voor 74% gewijzigd door Hoedje op 27-11-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55

JB

Cédric roelt!

epo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:14:
[...]

Om het bullshit te noemen gaat wat ver, kan ook zijn dat de Rabo het wel uitgezet heeft, maar er iets binnen IOS niet werkt.

ING en bunq doen dat wel maar de ABN niet, toch?

Bij de kaart van ABN onder Instelingen —> Wallet staat ook “Transacties van deze verstrekker zijn niet beschikbaar in Wallet. De volledige betaalgeschiedenis vind je op je afschrift van ABN AMRO Bank".

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
ZaZ schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:25:
[...]

Oh dan is het iets anders. Een soort wifi op zijn kant op een vierkant plaatje.
Ik heb wel mijn telefoon erop gedrukt maar dat werkte ook niet.
Bedoel je dit teken?

Afbeeldingslocatie: https://www.pin.nl/wp-uploads/2016/02/Contactloos-betalen-logo.png

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ja. Dat is dus inderdaad voor contactloos betalen. Nooit opgevallen eigenlijk.
Maar goed, daar werkte ie ook niet op.

Het was exact zo'n automaat als deze

Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/Kxzbgqx67kpCgUEKrXApWpjxsdM/diocontent/120913752/_fill/900/900/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@ZaZ Je moet je telefoon dan helemaal rechtsonder op dat witte vlak met zwarte rand leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

HereIsTom schreef op woensdag 27 november 2019 @ 00:01:
@ZaZ Je moet ie telefoon dan helemaal rechtsonder op dat witte vlak met zwarte rand leggen.
Ja dat blokje links van dat metalen schot waar je niet-contactloos zou betalen.
Maar daar werkte ie dus ook niet.
Misschien was ie wel stuk. Ik had eigenlijk moeten proberen om daar met de pinpas contactloos te betalen.
Ik ben daar over 3 weken weer en dan ga ik het wel nog een keer proberen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@ZaZ Ja als je overal anders wel met je telefoon kan betalen dan lijkt hij stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:26
ZaZ schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 23:55:
[...]

Ja. Dat is dus inderdaad voor contactloos betalen. Nooit opgevallen eigenlijk.
Maar goed, daar werkte ie ook niet op.

Het was exact zo'n automaat als deze

[Afbeelding]
Had hetzelfde bij parkeergarage Eemplein in Amersfoort. Ook zo’n zelfde “WiFi op z’n kant”. Werkte ook niet. Wel jammer, Pathé bios kaartjes op iPhone besteld en online met Apple Pay afgerekend, in Pathé zelf ook en patatje daarna eveneens met Apple Pay. Kom je bij de parkeergarage aan, kan je alleen met pinpas betalen. Gelukkig nog wel pasje bij me:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 12:23
[...]

Lijkt me een onzin-smoesje, ik heb gewoon overzichten in die Watch app staan van alles wat ik tot en met eergisteren (maandag) heb betaald. (Sindsdien ook niks gekocht trouwens, dus dat overzicht is actueel).

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-06 13:09
HereIsTom schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:15:
[...]

Met mijn Paspoort en iPhone 8 Plus en iOS 13.2.3 werkte het wel!
Rijbewijs moet nieuwer dan 14 nov 2014 zijn

U kunt de volgende Nederlandse identiteitsbewijzen gebruiken:

Identiteitskaart
Paspoort
Rijbewijs uitgegeven na 14 november 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36
Ik moest echt de rechter onderhoek van mijn paspoort gebruiken. Gewoon recht achterop mijn iPhone 11 Pro werkte niet.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Voor discussie over moderatie kun je DM sturen of feedback topic een schop geven. Graag niet doorgaan in het topic.

[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 29-11-2019 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:38
Er is een actie van Hema als je je AmEx gebruikt. In de voorwaarden las ik het volgende (cursief en vet door mij):

• Deze aanbieding geldt uitsluitend voor aankopen in Euro (EUR) op uw geregistreerde Card, inclusief een American Express Card geregistreerd binnen een mobile payment wallet betaalsysteem.
• Het aanbod is niet geldig voor andere Cards die op uw naam staan geregistreerd en is niet geldig voor transacties die via externe betaaldienstverleners zijn betaald.
• De aanbieding geldt uitsluitend voor leveringen van bestellingen binnen Nederland.

Zou AmEx dan toch  Pay gaan ondersteunen?

• sverzijl
sverzijl schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:32:
[...]

Had hetzelfde bij parkeergarage Eemplein in Amersfoort. Ook zo’n zelfde “WiFi op z’n kant”. Werkte ook niet. Wel jammer, Pathé bios kaartjes op iPhone besteld en online met Apple Pay afgerekend, in Pathé zelf ook en patatje daarna eveneens met Apple Pay. Kom je bij de parkeergarage aan, kan je alleen met pinpas betalen. Gelukkig nog wel pasje bij me:)
Even nagevraagd, gaat nog zeker 4 jaar duren voordat Apple Pay daar (garage Eemplein) ondersteund gaat worden, want 'de huidige betaalautomaten kunnen dit niet aan en zullen pas over circa 4 jaar vervangen worden'. Tot dan dus pasje meenemen, jammer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
sverzijl schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:44:
[...]

Even nagevraagd, gaat nog zeker 4 jaar duren voordat Apple Pay daar (garage Eemplein) ondersteund gaat worden, want 'de huidige betaalautomaten kunnen dit niet aan en zullen pas over circa 4 jaar vervangen worden'. Tot dan dus pasje meenemen, jammer :)
Volgens mij moet alles vervangen zijn vóór 1 januari: https://www.checkout.nl/n...loos-vanaf-1-januari-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zei men eerst ook niet dat dit voor 1 mei moest? :P
En vaak valt 't wel mee. Er zit hier een lokale shop die hem niet vervangt. Heeft naar eigen zeggen geen zin om een apparaat dat prima werkt te vervangen, dat geld stopt ie liever in z'n prijzen laag houden. Tja, zo kan je het ook bekijken.

Contactloos betalen hoeft van mij ook weer niet door de strot van ondernemers geramd te worden. Die terminals worden echt vanzelf wel vervangen, om dat verplicht eerder te moeten doen: meh. Kleven meerdere nadelen aan. Het liefst kan ik overal betalen met AP, ook online/in-app - wat veelal nog niet kan, maar de acceptatiegraad is in winkels al heel erg hoog. Die paar plekken waar 't niet kan: meh, dat komt vanzelf wel als de terminals werkelijk aan vervanging toe zijn. :P Ik zou liever zien dat er meer wordt geïnvesteerd in online acceptatie van AP.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43
iSchel schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:42:
Toen ik er vorige week naar vroeg gaf de ledenservice aan dat er hard aan gewerkt wordt. De medewerkers waren er recent over geïnformeerd dat men er mee bezig is. Ik vroeg nog of het een kwestie van 'vinkje aanzetten' was, maar dat wist de medewerker niet. Men kon nog geen datum noemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wally2002 op 28-11-2019 18:45 ]

• sverzijl
Grappig, dit is de reactie die ik kreeg :
Ik heb een reactie terug ontvangen van de eigenaar van de locatie Eemplein:
In de toekomst wordt dit vast mogelijk maar de vraag is wanneer. De huidige betaalautomaten kunnen dit niet aan en zullen pas over circa 4 jaar vervangen worden.

Vertrouwend u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Xyz

APCOA PARKING Nederland B.V.
Westblaak 88
3012 KM Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
sverzijl schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:53:
[...]

Grappig, dit is de reactie die ik kreeg :

[...]
Dat is vreemd, vandaag betaald bij parking Eemplein met Apple Pay. Werkt prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x0x81NxFYy7fCj6b8I20B7cX/full.jpg

• sverzijl
Udrene schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:26:
[...]

[Afbeelding]
Haha krijg nou wat. Bij mij werkte dit niet en eigenaar zegt dat het niet wordt ondersteund.
Was dit bij de betaalautomaat ? Of bij de ingang al (heb niet op gelet of je daar al meteen kon betalen bij inrijden garage)

[ Voor 9% gewijzigd door sverzijl op 28-11-2019 19:52 ]

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:38
Wally2002 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:45:
[...]

Toen ik er vorige week naar vroeg gaf de ledenservice aan dat er hard aan gewerkt wordt.
Dat is goed nieuws!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
sverzijl schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:49:
[...]

Haha krijg nou wat. Bij mij werkte dit niet en eigenaar zegt dat het niet wordt ondersteund.
Was dit bij de betaalautomaat ? Of bij de ingang al (heb niet op gelet of je daar al meteen kon betalen bij inrijden garage)
Dit was bij de meest linker betaalautomaat, onderaan de roltrap naar de AH. Weet niet of er op meer plekken automaten zijn. Heb ook niet opgelet of je bij de ingang al kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1293328

noslen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:31:
Ik krijg de hele tijd een "kaart toevoegen mislukt" melding (10x geprobeerd). Iemand anders die dit ook heeft met Rabo?
Probleem bij jou al opgelost? Bij mij niet. Heb veelvuldig contact gehad Rabobank via Twitter, mail en telefonisch maar nog geen oplossing voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-06 13:15
iSchel schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:42:
Er is een actie van Hema als je je AmEx gebruikt. In de voorwaarden las ik het volgende (cursief en vet door mij):

• Deze aanbieding geldt uitsluitend voor aankopen in Euro (EUR) op uw geregistreerde Card, inclusief een American Express Card geregistreerd binnen een mobile payment wallet betaalsysteem.
• Het aanbod is niet geldig voor andere Cards die op uw naam staan geregistreerd en is niet geldig voor transacties die via externe betaaldienstverleners zijn betaald.
• De aanbieding geldt uitsluitend voor leveringen van bestellingen binnen Nederland.

Dit heeft in juni ook al in een e-mail van American Express Nederland gestaan. Zegt niet zo heel veel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 18:49
Dat gaat om toonbankinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-06 11:20
Anoniem: 1293328 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:40:
[...]

Probleem bij jou al opgelost? Bij mij niet. Heb veelvuldig contact gehad Rabobank via Twitter, mail en telefonisch maar nog geen oplossing voor dit probleem.
Nee ik heb het probleem nog steeds. Kan jij wel inloggen bij de Rabo app met Touch ID? Ik kan alleen een toegangsode intoetsen en in de Rabo app instellingen zie ik de hele optie voor Touch ID ook niet staan. Ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft.

En tja, wij zijn echt een van de weinigen met dit probleem. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-06 11:20
Udrene schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:26:
[...]

[Afbeelding]
De tijd die je bespaart met betalen via Apple Pay verlies je ruimschoots weer op de rotonde naast het Eemplein :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1293328

noslen schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:45:
[...]

Nee ik heb het probleem nog steeds. Kan jij wel inloggen bij de Rabo app met Touch ID? Ik kan alleen een toegangsode intoetsen en in de Rabo app instellingen zie ik de hele optie voor Touch ID ook niet staan. Ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft.

En tja, wij zijn echt een van de weinigen met dit probleem. :/
Toch id werkt bij mij wel prima. Alles in de app doet het goed behalve apple pay, toevoegen van m'n bankpas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:15
Mmm, ik dacht dat de betalingen via Apple Pay anoniem waren. Nu heb ik zojuist eitjes op de markt via een izettle pinautomaat gekocht en krijg ik dit bonnetje in m’n email... let vooral op de tekst onderaan.

Dat is toch gek? Of begrijp ik het niet goed.

https://share.icloud.com/photos/0-RVF3ZMm9TTB0CbMgtV53Svg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
ChrisM schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:30:
Mmm, ik dacht dat de betalingen via Apple Pay anoniem waren. Nu heb ik zojuist eitjes op de markt via een izettle pinautomaat gekocht en krijg ik dit bonnetje in m’n email... let vooral op de tekst onderaan.

iZettle bedoel je? Ik denk dat de marktkoopman hiermee werkt. Jouw gegevens staan toch nergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd

Dan heb je bij een andere merchant die iZettle gebruikt Apple Pay gebruikt en ook email ingevuld.
Tokenized payments betekent niet dat elke transactie een ander kaartnummer ziet, alleen dat het kaartnummer anders is dan dat van je fysieke pasje. Wat je kan doen is de kaart uit je wallet knikkeren en opnieuw toevoegen. Als het goed is heb je dan een nieuw kaartnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Vinnienerd schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:47:
[...]

Dan heb je bij een andere merchant die iZettle gebruikt Apple Pay gebruikt en ook email ingevuld.
Tokenized payments betekent niet dat elke transactie een ander kaartnummer ziet, alleen dat het kaartnummer anders is dan dat van je fysieke pasje. Wat je kan doen is de kaart uit je wallet knikkeren en opnieuw toevoegen. Als het goed is heb je dan een nieuw kaartnummer.
Ah.. ik dacht dat elke payment uniek was... das toch eigenlijk wel minder, ik dacht dat Apple Pay ervoor zou zorgen dat ik niet kan worden gevolgd.. kan wel dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
ChrisM schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:14:
[...]

Ah.. ik dacht dat elke payment uniek was... das toch eigenlijk wel minder, ik dacht dat Apple Pay ervoor zou zorgen dat ik niet kan worden gevolgd.. kan wel dus?
Als je niet wilt dat je gevolgd wordt moet je contant betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 12:23
HereIsTom schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:13:
[...]

Als je niet wilt dat je gevolgd wordt moet je contant betalen!
Camera’s in winkels, geld met serienummers, pinapparaten met camera’s en registratie wat je opneemt en welke biljetten je krijgt (met die serienummers...).

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

Locatie en ads tracking kun je toch uitzetten in iOS 13!

edit:
https://support.apple.com...argeting-iphf60a6a256/ios
https://support.apple.com...-location-iph3dd5f9be/ios

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 217504 op 30-11-2019 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:59

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dat heeft hier niets mee te maken. Voor zover ik het begrijp heeft hij al eerder een keer met iZettle betaald en daar zijn email adres opgegeven. Vanaf dat moment weet iZettle dat nummer en ben je dus bekend bij hen (althans, het email adres zit aan dat apple pay nummer verbonden).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

DeNachtwacht schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:41:
[...]

Dat heeft hier niets mee te maken. Voor zover ik het begrijp heeft hij al eerder een keer met iZettle betaald en daar zijn email adres opgegeven. Vanaf dat moment weet iZettle dat nummer en ben je dus bekend bij hen (althans, het email adres zit aan dat apple pay nummer verbonden).
Oke, haalde ik niet uit de vraag!
Maar goed kan die als nog het een en ander "dicht zetten" in iOS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Anoniem: 217504 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:45:
[...]

Oke, haalde ik niet uit de vraag!
Maar goed kan die als nog het een en ander "dicht zetten" in iOS :)
Apple Pay stuurt nooit niets door bij card present betalingen, alleen het apparaatnummer en de verloopdatum. Als je Apple Pay online gebruikt wordt er wel een e-mailadres (dat je zelf aan kan passen) meegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
DeNachtwacht schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:41:
[...]

Klopt, dat is het.. heb ergens anders ooit betaald en wilde een bonnetje.
Maar ik dacht dat tokenization etc stond voor elke betaling is uniek en niet aan een andere te koppelen. Maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Telegraaf heeft een artikel over Apple Pay veiligheid. Kan dit niet lezen omdat geen abonnement. Wellicht dat iemand weet over welke instellingen ze het hebben dat aangepast moet worden ?

https://www.telegraaf.nl/...nden-euro-s-met-apple-pay

- edit -

Gevonden. Unlock with phone - functie uitzetten in de Watch Applicatie.

[ Voor 13% gewijzigd door knakker2 op 03-12-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
knakker2 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:22:
Telegraaf heeft een artikel over Apple Pay veiligheid. Kan dit niet lezen omdat geen abonnement. Wellicht dat iemand weet over welke instellingen ze het hebben dat aangepast moet worden ?

- edit -

"Een handige horlogedief kan dus veel geld buitmaken. Een gestolen Apple Watch vergrendelt aanvankelijk omdat hij geen pols meer detecteert. Als de dief het horloge zelf omdoet en binnen tien meter van de eigenaar blijft, ontgrendelt het zodra diegene zijn telefoon gebruikt. Daarna kan de dief het horloge overnemen."

Hoe vaak zal dit scenario voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 17:51

World Citizen

FreeReef.nl

GeforceAA schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:44:
[...]

"Een handige horlogedief kan dus veel geld buitmaken. Een gestolen Apple Watch vergrendelt aanvankelijk omdat hij geen pols meer detecteert. Als de dief het horloge zelf omdoet en binnen tien meter van de eigenaar blijft, ontgrendelt het zodra diegene zijn telefoon gebruikt. Daarna kan de dief het horloge overnemen."

Lijkt me niet echt een scenario om je druk over te maken inderdaad.

Bij een bankpas hoeft de dief niet eens in de buurt te zijn. Dus het Apple systeem is sowieso een halve stap veiliger dan met je bankpas contactloos betalen.

Ik heb JUIST om die reden heel dat Apple Pay ingesteld. Dan zit er tenminste nog een extra stap tussen.

FreeReef.nl

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• MelvinW
ING Credit Card in Apple Pay...soon..

In de code staan alvast enkele referenties + een image.

Je kunt het zelf vinden in de INGPhoenix Framework als je de IPA uitpakt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CsrRwcy.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6IcMJ1W.png

[ Voor 54% gewijzigd door MelvinW op 04-12-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-06 01:45
GeforceAA schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:44:
[...]

God, hier komen ze nu pas mee, dit is het eerste scenario wat ik bedacht toen Apple Pay geïntroduceerd werd. Het lijkt nu onwaarschijnlijk, maar als criminelen in de gaten krijgen dat ze veel geld kunnen jatten dan denk ik dat we dit soort diefstallen vaker zullen zien.

Ik dacht eerst aan een scenario op een camping waar ze bv makkelijk in je tent kunnen komen om je horloge te jatten terwijl je slaapt, maar dan weet je nog niet of iemand Apple Pay heeft ingesteld. Maar het kan ook gewoon op straat. Volg iemand die je ziet betalen met z'n Apple Watch en bedreig hem om z'n watch af te geven. Iemand die beroofd is zal waarschijnlijk meteen z'n telefoon ontgrendelen om de politie te bellen, dus bingo!

Ik heb dat ontgrendelen dus uitgezet. Moet ik alleen 's ochtends ff m'n code intypen, dat is prima te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 22:15
Wat je ook als veiligheidsmaatregel kunt doen, is zorgen dat er niet teveel geld op je betaalrekening staat.

Laat alleen een hoeveelheid geld staan wat je in een maand nodig hebt en zet de rest op een andere (spaar)rekening.

Wat niet op je rekening staat, kunnen ze er ook niet af plunderen. Niet met Apple Pay en ook niet met andere methoden.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Dat zou erg fijn zijn, dan kan je op veel meer plekken betalen. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Valt de ING Credit Card ook onder ICS? If so, dan zullen andere banken hopelijk snel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03
GioStyle schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:01:
[...]

Valt de ING Credit Card ook onder ICS? If so, dan zullen andere banken hopelijk snel volgen.
Nope. Valt niet onde ICS.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
knakker2 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:22:

- edit -

ah kijk, weer een sensatie verhaal van De Televaag.

*clickbait clickbait clickbait*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-06 06:46
Welke app versie draai je daar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pacificocean
Geert1976 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:18:
[...]

ah kijk, weer een sensatie verhaal van De Televaag.

*clickbait clickbait clickbait*
Het is oorspronkelijk een artikel van de consumentenbond
https://www.consumentenbo...uik-apple-pay-via-horloge

@ hieronder: Inderdaad niet een heel waarschijnlijk scenario, maar het is altijd goed om te weten waar de risico's liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door pacificocean op 04-12-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Oké...dan klinkt 't al wat serieuzer ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Laatst online: 21:47

Arno

PF5A

Goede ja, gelijk maar uitgezet :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb dat altijd al uitstaan, maar ik neem aan dat als je je Watch opeens kwijt bent/die gejat is dat je toch sowieso Apple Pay er op ff blokkeert? :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Ocirina schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:40:
[...]

Welke app versie draai je daar?
Zit al in de laatste app-versie. Alleen zichtbaar wanneer ING het uitrolt uiteraard. Zal vast niet al te lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:39
GioStyle schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:01:
[...]

Van de banken die tot nu toe Apple Pay hebben, heeft alleen ABN AMRO creditcards van ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:13

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

WhatsappHack schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:33:
Heb dat altijd al uitstaan, maar ik neem aan dat als je je Watch opeens kwijt bent/die gejat is dat je toch sowieso Apple Pay er op ff blokkeert? :+
En daar zit ‘t ‘m... hoe blokkeert je Apple Pay?
Juist, met je iPhone. Dus de volgende dief heeft 10 sec. toegang.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
odo966 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 01:09:
[...]

Van de banken die tot nu toe Apple Pay hebben, heeft alleen ABN AMRO creditcards van ICS.
Ah, ik was in de veronderstelling dat alle banken bij ICS zaten. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
magic_nl schreef op donderdag 5 december 2019 @ 07:41:
[...]

En daar zit ‘t ‘m... hoe blokkeert je Apple Pay?
Juist, met je iPhone. Dus de volgende dief heeft 10 sec. toegang.
Of via een ander iOS apparaat met Zoek mijn, of via iCloud, of via je bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
https://www.iculture.nl/nieuws/ing-creditcard-apple-pay/

Weer zo'n artikel waar je niets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24
offtopic:
Zo'n beetje alles wat op die site niet via Ctrl-C Ctrl-V wordt neergezet, zit in die categorie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MelvinW
Zo gaat dat er straks uitzien bij ING :).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VcMR28H.png

[ Voor 62% gewijzigd door MelvinW op 05-12-2019 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

LaborGardens schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:59:
[...]

offtopic:
Zo'n beetje alles wat op die site niet via Ctrl-C Ctrl-V wordt neergezet, zit in die categorie
offtopic:
En dan heb je in de reactie alleen maar reacties die apple voor alles verdedigen, en sowieso vaak ook de artikelen.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Openbank staat nu ook in het rijtje van banken die Apple Pay in Nederland ondersteunt. Openbank is echter nog niet gelanceerd in Nederland..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IpIN1eT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1212288

MelvinW schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:31:
Zo gaat dat er straks uitzien bij ING :).
Heb je het ook al werkend gekregen?

Algemene vraag: Is er via de wallet inzage in de rest van de Mastercard-gegevens, zoals: kaartnummer en CVC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 1212288 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:42:
[...]

Heb je het ook al werkend gekregen?

Algemene vraag: Is er via de wallet inzage in de rest van de Mastercard-gegevens, zoals: kaartnummer en CVC?
Nee je ziet net als bij een debit card alleen 4 cijfers. Voor Apple Pay heb je immers ook geen cvc nodig ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ah, jammer. Zou mooi zijn dat je die gegevens uit de wallet kan halen, als de website geen Apple Pay ondersteunt maar wel Mastercard-betalingen.

Bij ING is de CC-nummer ook in de app afgeschermd. De CVC idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 1212288 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:54:
Ah, jammer. Zou mooi zijn dat je die gegevens uit de wallet kan halen, als de website geen Apple Pay ondersteunt maar wel Mastercard-betalingen.

Bij ING is de CC-nummer ook in de app afgeschermd. De CVC idem.
Safari (/elke browser) kan toch je cc gegevens opslaan en automatisch invullen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, weet ik ook. Alleen de CVC-code is dan onbekend. Het is meer dat ik de wallet-app een logische plek vind voor dat soort informatie. Niet instellingen -> safari -> vul automatisch in.

(Van mij mag het zoals hoe Apple Card geïntegreerd is in de wallet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06 10:54
Hier gebruik ik zelf 1Password voor. Alle creditcards staan opgeslagen daar in en als ik hem dan is moet invullen voert hij zelf automatisch alle gegevens in (datums, nummers, cvc's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
odo966 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 01:09:
[...]

Dat is logisch. ICS is een onderdeel van ABN AMRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:40
Heel raar, gisteren boodschappen gedaan en betaal met Apple Pay via mijn Watch.

Bij de transactie op mijn watch zie ik dat er een compleet ander bedrijf in de buurt wordt genoemd ipv de supermarkt waar ik boodschappen heb gedaan. Uiteraard in mijn ING app gaf die keurig op hetzelfde tijdstip en voor hetzelfde bedrag gewoon ook de supermarkt weer waar ik boodschappen heb gedaan.

Iemand anders weleens dit fenomeen gehad?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:28
Ja dit maak ik ook regelmatig mee. Vaak staat dan de winkel van de buren genoemd. De afschrijving is uiteraard wel juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Heb ik net ook gehad inderdaad. Wat mij opvalt is dat bij de buurman op de map van Apple staat dat hij Apple Pay accepteerd. Zal dat dan als voorkeurslocatie gemeld worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

krizzziz schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:59:
Heel raar, gisteren boodschappen gedaan en betaal met Apple Pay via mijn Watch.

Bij de transactie op mijn watch zie ik dat er een compleet ander bedrijf in de buurt wordt genoemd ipv de supermarkt waar ik boodschappen heb gedaan. Uiteraard in mijn ING app gaf die keurig op hetzelfde tijdstip en voor hetzelfde bedrag gewoon ook de supermarkt weer waar ik boodschappen heb gedaan.

Iemand anders weleens dit fenomeen gehad?
Meestal zitten er partijen tussen die de PIN regelen. Ofwel een automatiseringsbedrijf, of gewoon een reseller. PIN is een doodnormaal bedrijf en Rabobank Pin Automaten zijn dus eigenlijk gewoon resellers.

Als je er een leased kan het dus zijn dat hij op naam staat van de leasemaatschappij en niet de winkel. Toevallig heb ik dit vorige week ergens recht getrokken omdat klanten het ook vreemd vonden.

Er is ook nergens wettelijk bepaald dat de transactie op naam van de winkel moet. Iedereen is hier vrij in, dus als ik er een bestel bij de RABO op naam van World Citizen en ik zet die ergens in een winkel... dan is dat volledig legaal.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
World Citizen schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:29:
[...]

Meestal zitten er partijen tussen die de PIN regelen. Ofwel een automatiseringsbedrijf, of gewoon ee reseller. PIN is een doodnormaal bedrijf en Rabobank Pin Automaten zijn dus eigenlijk gewoon resellers.

Als je er een leased kan het dus zijn dat hij op naam staat van de leasemaatschappij en niet de winkel. Toevallig heb ik dit vorige week ergens recht getrokken omdat klanten het ook vreemd vonden.

Er is ook nergens wettelijk bepaald dat de transactie op naam van de winkel moet. Iedereen is hier vrij in, dus als ik er een bestel bij de RABO op naam van World Citizen en ik zet die ergens in een winkel... dan is dat volledig legaal.
Dit snap ik, maar ik betaalde dus met Apple Pay bij de xxxxx Supermarkt, op mijn Watch stond xxxx Snackbar. Die is 100m verderop. Dus dit is niet de naam van de partij waar de pin staat geregistreerd.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Gelukkig kun je in de wallet-app ook op de transactie klikken en vervolgens drukken op ‘meld een probleem’. Zo maak ook jij de wereld een stukje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ah nee wacht dat klinkt wel raar ja.

[ Voor 94% gewijzigd door World Citizen op 06-12-2019 21:53 . Reden: Ik las iets verkeer en gaf een verkeerde reactie. ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-06 18:12
Volgens mij gebruikt Apple Pay gps tijdens betalen om te bepalen welke winkel er bij hoort. En soms klopt de locatie niet waardoor hij de winkel verderop noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Anoniem: 1212288 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 21:32:
Gelukkig kun je in de wallet-app ook op de transactie klikken en vervolgens drukken op ‘meld een probleem’. Zo maak ook jij de wereld een stukje beter.
Ik zoek me rot, maar kan dit niet vinden?

ehhhh..HOI

Pagina: 1 ... 19 ... 33 Laatste