Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:10
thecompany schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:57:
Als eerste, match setup tijd, dat duurt echt heel erg lang, soms ben ik 3/4 minuten aan het wachten! In FIFA is 10 seconden al lang... Enig idee of dit aan mijn verbinding (200/20 via kabel) of andere factoren kan liggen?
Heb ik ook in dit deel, was in PES 2019 niet zo (wel langer dan FIFA). Maar het lijkt alsof er weinig mensen spelen. Dit kan niet kloppen toch?
Ten tweede, omdat sommige animaties zo gruwelijk lang duren (voor mijn gevoel), wil ik soms op het laatste moment toch naar een andere speler spelen. Dit lijkt praktisch onmogelijk in PES, eenmaal de beslissing genomen is no going back. Is er een instelling die dit kan wijzigen?
Ja het spel voelt wat zwaarder aan, wat meer gewicht in de animaties. Wat ik gebruik is super cancel, als ik toch besluit wat anders te doen. (r1+r2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:39
Ten tweede, omdat sommige animaties zo gruwelijk lang duren (voor mijn gevoel), wil ik soms op het laatste moment toch naar een andere speler spelen. Dit lijkt praktisch onmogelijk in PES, eenmaal de beslissing genomen is no going back. Is er een instelling die dit kan wijzigen?
Dit is de reden dat ik hem voorlopig niet koop, reacties op het indrukken van een knop op je gamepad zijn mij veel te traag. Tis voetbal in slow motion op die manier. Gewoon zwaar irritant.
Jammer want verder ziet het spel er prima uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 11:30
Harribo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:07:
[...]

Dit is de reden dat ik hem voorlopig niet koop, reacties op het indrukken van een knop op je gamepad zijn mij veel te traag. Tis voetbal in slow motion op die manier. Gewoon zwaar irritant.
Jammer want verder ziet het spel er prima uit
:+

Als je maar even wat tutorials had bezocht en alle tips die nu al 80 x in dit topic benoemd zijn had gelezen, dan wist je dat dat wel kan.

Nog even voor de duidelijkheid......

Wanneer persoon X van Fifa naar PES gaat, verwacht aub niet dat je de game na een maand al onder de knie hebt. (zeker niet in 2 dagen...... :/ )

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 09:44
Het lange wachten op een tegenstander in MyClub is nooit echt anders geweest. Heeft er mede mee te maken dat MyClub slechts een fractie van het aantal online spelers heeft vergeleken met Fifa. Daarnaast zit er ook geregeld vertraging in de wedstrijden. Het is een fantastisch spel maar net beperkingen. Kun je die voor lief nemen dan kun je er een hoop plezier aan beleven. Want de PES beleving blijft ongeëvenaard als de servers soepel loopt.

I like how you keep the mouse running...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
Harribo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:07:
[...]

Tis voetbal in slow motion op die manier.
Het is voetbal op een realistische manier. Je kan het minder leuk vinden prima maar slow motion is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:09
Nieuwe werkende link!!! net getest!

https://www.mediafire.com...0d33sjb3k1/WEPES.rar/file

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Freshnub schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:47:
Donderdag het spel gehaald (legend editie) en heb nu al dit team met ongeveer 14 potjes online te hebben gespeeld. keeper Kahn, verdediging Chiellini, Pique, Van Dijk, onbekend. Middenveld: Draxler, Henderson, Modric. Voorhoede Sane, Higuain en Hazard.

Ik vind het wel erg snel gaan in een weekend al een team dat redelijk in balans is en waarmee ik gewoon kan competen. Ben bang dat ik snel uitgekeken ga raken op deze editie. Ik moet zeggen dat ik redelijk mee kan komen in de 600-700 range waar ik nu zit. Ik heb wel erg veel pack luck gehad moet ik zeggen, steeds net de spelers die ik wilde.
Ik snap je helemaal.
Ik heb ook binnen no-time een redelijk goed team.
Ronaldo, Neymar, van Dijk en nog veel meer.
Maar daarbij wil ik ook zeggen dat ik met jaren FUT nog nooit een Ronaldo of Messi heb gezien.
Het blijft een voetbalgame en om een Ronaldo te kunnen bemachtigen door de hele tijd alleen maar te handelen of een heleboel knaken er doorheen jassen lijkt me ook niet de bedoeling.
Dus ik heb liever dit dan helemaal nooit een dreamteam.

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnub
daltona schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:31:
[...]

Ik snap je helemaal.
Ik heb ook binnen no-time een redelijk goed team.
Ronaldo, Neymar, van Dijk en nog veel meer.
Maar daarbij wil ik ook zeggen dat ik met jaren FUT nog nooit een Ronaldo of Messi heb gezien.
Het blijft een voetbalgame en om een Ronaldo te kunnen bemachtigen door de hele tijd alleen maar te handelen of een heleboel knaken er doorheen jassen lijkt me ook niet de bedoeling.
Dus ik heb liever dit dan helemaal nooit een dreamteam.
Haha ja dat was ook geen doen. Mijn laatste FIFA was FIFA 18. In verhouding met PES had ik er veel tijd in gestoken en mijn beste speler was...Gabriel Jesus haha. Echt letterlijk geld klopperij.

Wat PES wel zou moeten hebben is meer 1 - 3 sterren competities enzo. Dit moet toch gemakkelijk te implementeren zijn? Na drie jaar nog steeds dezelfde saaie MLO, weinig challenges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
Freshnub schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:10:
[...]
Wat PES wel zou moeten hebben is meer 1 - 3 sterren competities enzo. Dit moet toch gemakkelijk te implementeren zijn? Na drie jaar nog steeds dezelfde saaie MLO, weinig challenges.
Dat zou een zeer welkome aanvulling zijn. Je kunt wel matchen op teamsterkte, dat je enkel 3 sterren teams matcht. Vaak tref je dan wel een team vol zwarte ballen met een witte bank. Zou mooi zijn als ze kijken naar de 11 sterkste spelers in het complete team incl wissels en daar de teamsterkte op baseren. Speelde zelf meestal met een zilveren team, maar door het white benchen is dat een stuk minder leuk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
El Profesor schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:40:
[...]

Dat zou een zeer welkome aanvulling zijn. Je kunt wel matchen op teamsterkte, dat je enkel 3 sterren teams matcht. Vaak tref je dan wel een team vol zwarte ballen met een witte bank. Zou mooi zijn als ze kijken naar de 11 sterkste spelers in het complete team incl wissels en daar de teamsterkte op baseren. Speelde zelf meestal met een zilveren team, maar door het white benchen is dat een stuk minder leuk geworden.
Ja in ranked kan het wel, maar een competitie met een prijs/reward is wat leuker dan ranked matches voor wat GP. Online idd veel white benchers, maar het voelt wel goed als je van een white bencher wint.

Ben het eens dat ze gewoon de sterkste 11 zouden moeten nemen om je team rating te bepalen. Allemaal dingen die al drie jaar lang worden genoemd, maar Konami past echt niets aan. Dit is mijn laatste PES die ik aanschaf, de volgende wacht ik op de Lite versie die meestal 2-3 maanden later verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 15:31

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik vind dat in 2020 de sterkte van je team minder hard weegt. Ik speel met mijn 4 sterren Ajax team vaak gewoon wedstrijden in de wekelijkse challenges (vanwege de extra bonus en 1000 XP trainer). En daar heb ik niet het gevoel dat ik echt minder ben met dit team dan met een 5 sterren team.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:32
Freshnub schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

Haha ja dat was ook geen doen. Mijn laatste FIFA was FIFA 18. In verhouding met PES had ik er veel tijd in gestoken en mijn beste speler was...Gabriel Jesus haha. Echt letterlijk geld klopperij.

Het leuke is nog wel dat het nu gaat om een goede samenstelling te vinden. Je kunt een heel team met black balls hebben, maar dan betaal je je scheel aan contractverlenging. Plus de team strength bonus is veel lager.

Ik heb bijvoorbeeld Messi en Mbappé, maar die zet ik er vrijwel nooit in. Die trekken de teamrating ook veel te ver omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
Freshnub schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:15:
[...]
Dit is mijn laatste PES die ik aanschaf, de volgende wacht ik op de Lite versie die meestal 2-3 maanden later verschijnt.
Dat was ik dit jaar ook van plan. Vorige week door de psn deal van de week me toch laten verleiden. Maar volgend jaar ga ik ook echt voor de lite versie. Het is simpelweg het geld niet waard, en Konami zet wel heel zwaar in op pay to win nu de goede agenten alleen met munten aan te trekken zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnub
El Profesor schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:52:
[...]

Dat was ik dit jaar ook van plan. Vorige week door de psn deal van de week me toch laten verleiden. Maar volgend jaar ga ik ook echt voor de lite versie. Het is simpelweg het geld niet waard, en Konami zet wel heel zwaar in op pay to win nu de goede agenten alleen met munten aan te trekken zijn.
Haha ik had dit kunnen schrijven. Had me ook voorgenomen om de lite versie te nemen, aangezien ik toch alleen MyClub speel en prima kan meekomen, als ik zelfs nog drie maanden later begin. Maar ja de PSN week deal en verveling sloegen toe. Achteraf gezien had ik prima in januari kunnen beginnen.

Pay to win ben ik het gedeeltelijk mee eens. Je ziet het terug komen in de events, geen ballen meer als rewards, 3 spelers nodig hebben voor de weekly bonus, terwijl je maar 100 coins per week gratis krijgt. Allemaal op geld beluste acties. Maar ik moet zeggen dat ik zonder een cent uit te geven, prima presteer en een gebalanceerd team heb staan elke editie. Uiteindelijk trek je vroeg of laat toch wel een Ronaldo/Neymar/Mbappe, zelfs als je maar 1x per week een balletje mag trekken. Zo vaak komen ze langs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
d-vine schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:05:
[...]

Het is voetbal op een realistische manier. Je kan het minder leuk vinden prima maar slow motion is wat anders.
Realistisch? Dat het seconden later reageert?
Ja joh, praat het goed, snap wel dat dit het pes fan topic is

En dan nog steeds dit soort dingen :
https://www.reddit.com/r/...m_content=tp_num_comments

Ze werken bij Konami voor pes nog steeds met een ai en een bewegingsmodel van 10 jaar geleden. Toen zaten dit soort grappen er ook al in.

Begrijp me goed, het is niet om het spel af te kraken maar ben gewoon enorm teleurgesteld dat zo'n sympathiek voetbalspel (want gevoelsmatig speel ik dit liever dan fifa met zijn rare eaids en extreme commercie ) nog steeds dit soort fratsen heeft en dat Konami niet de kans aangrijpt om in dat marktgat te duiken met een betere ai en motions.
Zo moeilijk is het volgens mij niet. Denk alleen dat ze de capaciteit missen om het echt grondig aan te pakken?

Voor mij is dit onspeelbaar dus ik zal helaas weer fifa moeten kopen wil ik een footy game spelen. En dat spel staat me eigenlijk niet aan.
Ik speel voorlopig maar weer tombraider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, @Harribo. Wederom tot ziens, het was weer even lachen met je in dit topic. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Harribo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:26:
[...]
ik speel fifa al vanaf 94 en kocht het om de 2 jaar dus weet wel beetje wat er allemaal speelt.
Dit is mijn eerste jaar PES en vermaak me prima met een andere manier van spelen.
Is PES ideaal nee beide games niet en zal het denk ik nooit worden als je kritisch gaat kijken, maar fifa heeft het wel bond gemaakt de laatste jaren en pes heeft een mooie editie neergezet.
We kunnen alle bugs op internet van beide games opzoeken en hier gaan opsommen maar dat gaat een gebed zonder eind worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 15:54
Harribo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:26:
[...]

Realistisch? Dat het seconden later reageert?

En dan nog steeds dit soort dingen :
https://www.reddit.com/r/...m_content=tp_num_comments

Ze werken bij Konami voor pes nog steeds met een ai en een bewegingsmodel van 10 jaar geleden. Toen zaten dit soort grappen er ook al in.

Begrijp me goed, het is niet om het spel af te kraken maar ben gewoon enorm teleurgesteld dat zo'n sympathiek voetbalspel (want gevoelsmatig speel ik dit liever dan fifa met zijn rare eaids en extreme commercie ) nog steeds dit soort fratsen heeft en dat Konami niet de kans aangrijpt om in dat marktgat te duiken met een betere ai en motions.
Zo moeilijk is het volgens mij niet. Denk alleen dat ze de capaciteit missen om het echt grondig aan te pakken?

Voor mij is dit onspeelbaar dus ik zal helaas weer fifa moeten kopen wil ik een footy game spelen. En dat spel staat me eigenlijk niet aan.
Ik speel voorlopig maar weer tombraider
Vent, als je je gaat baseren op filmpjes op reddit zonder het spel zelf te hebben gespeeld, ga dan lekker ergens anders je gal spuien. Ja, er zitten bugs in, net als in elk ander spel. Je overdrijvingen van "seconden later reageren" slaan ook nergens op. De speler reageert op basis van zijn vermoeidheid en vaardigheden en de input die je levert. Als je op de passknop drukt terwijl de bal nog niet bij de speler is, zal hij pas passen als de bal bij hem is. Hetzelfde geldt voor bepaalde bewegingen die spelers maken. Het is een afweging tussen "animatie stoppen en direct passen" of "animatie afmaken en dan passen". Het eerste is niet realistisch, het tweede vergt vooruitkijken en aanpassen. Er is altijd wel iemand die het kut vindt.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:53
Offline (speel 99% vd tijd offline tot dusver) heb ik geen last van overmatig laattijdige reacties.

Het is bijvoorbeeld wel zo dat ze in bepaalde actie of aanname nie instant de bal naar de tegenovergestelde richting kunnen passen. Maar dat is niet meer dan logisch....

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Jongens, hier komt hij helemaal uit 2012:
Harribo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:36:
Voor de laatste keer zeg ik het: PES is enorm oneerlijk. Zowel online als offline.
Je moet er tegen kunnen, ik kan het slecht hebben. Ondanks dat blijft het spel wel enorm verslavend.
Ik bid echt dat de volgende versie eerlijker is.
:'( :'(

Ongelooflijk ik heb het even door zitten spitten, want ik heb even niks te doen, maar wat een gezever zeg :/

[ Voor 12% gewijzigd door henkyyyyyyy op 18-10-2019 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:41:
Jongens, hier komt hij helemaal uit 2012:

[...]

:'( :'(
Ongelooflijk ik heb het even door zitten spitten, want ik heb even niks te doen, maar wat een gezever zeg :/
Bij sommige mensen is het glas altijd half leeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Alleen heeft hij gelijk mbt tot het bovenstaande. Maar die zaken worden meestal ook nog gepatched / aangepast.

Dit is ook de reden waarom ik nog geen ML doe, en het spel nog niet zoveel heb gespeeld. Vorige versie ook, bijna 2 maanden gewacht op de patch die de ergste fouten eruit heeft gehaald. Dit is helaas de normaalste zaak bij nieuwe releases van alle uitgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
TiezZ_BE schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:01:
[...]

Alleen heeft hij gelijk mbt tot het bovenstaande. Maar die zaken worden meestal ook nog gepatched / aangepast.
Maar dat filmpje zegt mij niks.
Was dat de cpu of was hij het team dat wegliep?
Had hij een speler geselecteerd of was dat pas het laatste moment toen je zag dat de speler wel naar de bal ging?

Ik zorg ervoor dat de CPU zo min mogelijk voor mij iets hoeft te doen.
Dus zodra ik zie dat die bal die kant opspring selecteer ik die speler al voordat die bal al er naar toe gaat , dit met L1 of met de rechterstick, en daarna gelijk supercancel en naar de bal toe.
Ik ben dit echt nog niet tegengekomen.

Het lijkt erop dat er veel mensen klagen dat de CPU niet alles voor ze doet , zorg dat jij die speler wordt en regel het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
@henkyyyyyyy dat begrijp ik en zou ik ook doen. Maar die speler hoort uiteindelijk ook als cpu/ai gewoon te anticiperen op die bal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
MyClub heeft echt wel een goede patch nodig want dribbelen gaat lang niet zo prettig als in de demo. En ook de button delay helpt niet met het soepel spelen van potjes. De demo speelde gewoon een heel stuk beter. Persoonlijk hoop ik dat Konami wanneer de ps5 uitkomt ook naar een andere engine schakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Profesor
Freshnub schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:03:
[...]
Maar ik moet zeggen dat ik zonder een cent uit te geven, prima presteer en een gebalanceerd team heb staan elke editie. Uiteindelijk trek je vroeg of laat toch wel een Ronaldo/Neymar/Mbappe, zelfs als je maar 1x per week een balletje mag trekken. Zo vaak komen ze langs.
Het is zonde om coins te kopen. Ik raak vaak ook snel uitgekeken op een team vol zwarte ballen. Daarnaast speelt mn zilvere team niet eens zo heel veel slechter. Ga nu voor een combinatie van vnl. zilver en goud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

No Room for Racism kit and stadium theme available soon:

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/eeg85l9rpbt31.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=9a657b0b7a4e7e882aa4cd1947eb6ced68cd88e2

Dat moet in PES ook te maken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 22:45
Vraagje, ik speel veel online coop en zie dat sommige mensen switchen naar de keeper. Weet iemand hoe dat moet? En ook hoe je kan switchen als je bijvoorbeeld de inworp moet nemen dat je een speler in het veld wordt en de computer moet ingooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:06:
No Room for Racism kit and stadium theme available soon:

[Afbeelding]

Dat moet in PES ook te maken zijn.
Denk dat deze kit exclusief voor de Premier League is, dan gaan we hem niet in PES zien ivm exclusieve licentie EA. Tenzij je de kit zelf maakt. Ik vind het overigens maar vreemd dat Konami zo'n 2e league uit Italie toevoegt en niet gewoon meer content beschikbaar stelt voor MyClub. EA komt ieder jaar met nieuwe content voor FUT, en dit jaar is er gewoon niets nieuws bijgekomen in MyClub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:38
Wat is de recentste option file (voor pc)? Had ergens een versie 2 gevonden, maar als ik die wil importeren zegt ie continu "laden mislukt/loading failed"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:32:
Wat is de recentste option file (voor pc)? Had ergens een versie 2 gevonden, maar als ik die wil importeren zegt ie continu "laden mislukt/loading failed"....
Om welke option file gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
HollowGamer schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:02:
[...]

Om welke option file gaat het?
Weet niet meer waar ik hem gehaald heb. vandaar mijn vraag naar de recentste/gangbare :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:31:
[...]

Weet niet meer waar ik hem gehaald heb. vandaar mijn vraag naar de recentste/gangbare :)
Je hebt verschillende plaatsen, er is ook een betaalde - maar dat ga ik niet meer doen.

Ik gebruik zelf deze (wel eerst een account aanmaken):
https://evo-web.co.uk/thr...-0-with-bundesliga.80849/
https://evo-web.co.uk/thr...80849/page-3#post-3443795

Daar vind je ook andere smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik haal net met de Special Agent 2x Jordi Alba uit de koker. Ik heb mijn 3 spins al verbruikt, dus ik ga nooit meer 3x dezelfde Jordi Alba krijgen (om te ruilen tegen een andere Black Ball-speler). Wat kan ik nu het beste met die dubbele doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
@kadoendra moeten het exact dezelfde zijn? Kun je niet een normale Jordi Alba gebruiken als je die later krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
Had 200 coins te besteden, beide agenten 1x gedaan. Kreeg Vinicius Jr. en Messi. Daarna nog 2 keer voor 25k gp die speciale zaakwaarnemer gedaan, kreeg O. Dembele en Carvajal. Dembele had ik al 2 keer gehad, had er nu 3 dus geruild voor Neymar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
kadoendra schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:50:
Ik haal net met de Special Agent 2x Jordi Alba uit de koker. Ik heb mijn 3 spins al verbruikt, dus ik ga nooit meer 3x dezelfde Jordi Alba krijgen (om te ruilen tegen een andere Black Ball-speler). Wat kan ik nu het beste met die dubbele doen?
Eerst wedstrijden spelen en hem vervolgens converten naar trainer en daarmee je andere Alba trainen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
Sjurm schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:49:
[...]
Eerst wedstrijden spelen en hem vervolgens converten naar trainer en daarmee je andere Alba trainen
Dat wilde ik ook met mijn dubbele Bale en dubbele Dembele doen. Toch wel blij dat ik het niet gedaan heb omdat ik die derde kreeg dus kon ruilen. Weet jij wat het effect is als je een dubbele speler hebt en dan traint?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Profesor
Net even 2 dezelde spelers met elkaar getraind. Had 2x Adama Traore IF, eerst 1 naar level 11 getrained met 3 xp trainers van 1000 xp. Hem daarna geconverteerd en gebruikt om die ander van lv.1 te trainen. Die ging naar level 36 en van 83 naar 91 rating!

Daarna ook met Draxler gedaan, naar niveau 12 getraind en daarna geconverteerd en een lv1 mee getraind. Helaas had dat lang niet zo'n effect en bleef op level 11 steken. Heeft volgens mij te maken met een bonus verdubbelaar oid.

[ Voor 31% gewijzigd door El Profesor op 21-10-2019 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
El Profesor schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:01:
[...]

Dat wilde ik ook met mijn dubbele Bale en dubbele Dembele doen. Toch wel blij dat ik het niet gedaan heb omdat ik die derde kreeg dus kon ruilen. Weet jij wat het effect is als je een dubbele speler hebt en dan traint?
Maar kan het ook met die featured kaartjes? Daar kun je geen derde meer van krijgen

Edit: Nee kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:28

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik speel op top player de master league en wat mij echt enorm frustreert is dat ik het met Ajax maar verdomde lastig vind om in de competitie een fortuna sittard of vvv venlo te verslaan, maar wel even de champions league finale tegen bayern munchen win. Om de een of andere reden lijkt het spel wel goed om te kunnen gaan met tegenstanders van gelijk formaat, maar zodra de tegenstander 'ondermaats' is worden er capriolen uitgehaald om het spannend te houden. Resultaat is dat ik de spelers van eerder genoemde clubs nauwelijks van de bal krijg en dat mijn verdedigers staan te niksen terwijl dit tegen gelijkwaardige tegenstanders een stuk minder gebeurt. Hebben meer mensen hier last van?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
El Profesor schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:27:
[...]

Denk dat deze kit exclusief voor de Premier League is, dan gaan we hem niet in PES zien ivm exclusieve licentie EA. Tenzij je de kit zelf maakt. Ik vind het overigens maar vreemd dat Konami zo'n 2e league uit Italie toevoegt en niet gewoon meer content beschikbaar stelt voor MyClub. EA komt ieder jaar met nieuwe content voor FUT, en dit jaar is er gewoon niets nieuws bijgekomen in MyClub.
Omdat niet iedereen PES koopt om myClub te spelen (zoals ik). Vind dat echt een verschrikkelijke mode. Er is vanuit de community in de aanloop naar deze PES heel veel vraag geweest om de Master League aan te pakken. Die was de jaren hiervoor totaal ongewijzigd gebleven (op wat kleine tweaks na, ICC bv).

Hoezo is het vreemd dat ze de tweede divisie uit Italie erin friemelen? Er is altijd zoveel kritiek op Konami dat er weinig licenties zijn (gaap) en nu doen ze er iets aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
Sluuz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:22:
[...]

Hoezo is het vreemd dat ze de tweede divisie uit Italie erin friemelen? Er is altijd zoveel kritiek op Konami dat er weinig licenties zijn (gaap) en nu doen ze er iets aan!
Kun jij 1 speler noemen uit de 2e Italiaanse divisie voordat de licensie aangekondigd werd? Het is voor mij persoonlijk echt nietszeggend en voegt weinig toe. Maar ik speel enkel MyClub. In zie liever LaLiga Santander, Bundesliga, Premier League. Maar goed dat is allang een gepasseerd station, want EA heeft ondertussen monopoly op exclusieve licenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
El Profesor schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:53:
[...]

Kun jij 1 speler noemen uit de 2e Italiaanse divisie voordat de licensie aangekondigd werd? Het is voor mij persoonlijk echt nietszeggend en voegt weinig toe. Maar ik speel enkel MyClub. In zie liever LaLiga Santander, Bundesliga, Premier League. Maar goed dat is allang een gepasseerd station, want EA heeft ondertussen monopoly op exclusieve licenties.
Maakt het uit of ik daar spelers uit ken? Het voegt juist veel toe voor spelers die Master League spelen, zoals ik al zei. Als je myClub speelt, voegt het inderdaad weinig toe.
Then again, met de option files voegt het sowieso al niet heel veel toe, behalve dat er extra ruimte vrijkomt omdat de Serie B niet aangepast hoeft te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jekke
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12-2024
DirtyBird schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:14:
Ik speel op top player de master league en wat mij echt enorm frustreert is dat ik het met Ajax maar verdomde lastig vind om in de competitie een fortuna sittard of vvv venlo te verslaan, maar wel even de champions league finale tegen bayern munchen win. Om de een of andere reden lijkt het spel wel goed om te kunnen gaan met tegenstanders van gelijk formaat, maar zodra de tegenstander 'ondermaats' is worden er capriolen uitgehaald om het spannend te houden. Resultaat is dat ik de spelers van eerder genoemde clubs nauwelijks van de bal krijg en dat mijn verdedigers staan te niksen terwijl dit tegen gelijkwaardige tegenstanders een stuk minder gebeurt. Hebben meer mensen hier last van?
Ik speel ook met Ajax en heb het in de competitie ook lastiger dan in de Champions League. De CL heb ik gewonnen terwijl ik in de competitie 2e ben geworden met +/- 9 punten verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
Ik word helemaal gek van die vrije trappen. Dat is nog een grotere kans dan een penalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ja die vrije trappen zijn idd wel er ver over, hopelijk komt daar een beetje een balanced bij in de opkomende patch. Ze niet weggeven is de beste remedie zeker...

Maar moet wel zeggen dat ik tevreden ben over mijn aankoop (had het ergens vrij goedkoop gevonden). het ziet er beter uit dan, het speelt realistischer, en ML is niet zo'n buggy mess (wel wat droog). Daar tegenover heb je dan fifa met zijn UT melkerij en 20 skillmoves per loopactie....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sluuz
Nieuwe patch is uit!

https://www.konami.com/we...topic/game-wepes2020-4000
Lekkerbek312 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:38:
Ik word helemaal gek van die vrije trappen. Dat is nog een grotere kans dan een penalty.
Tip: druk op het moment dat de tegenstander de vrije trap neemt (de bal raakt) tegelijk op de steekbal en lange pass knop. Op de PS4 met de default controllerinstellingen is dat dus rondje en driehoek tegelijk.
Hiermee springt je muur en zet je keeper een eerste stap in de richting van de vrije hoek.
Alternatief is nog controle over je keeper nemen en deze beter positioneren.
Op deze manier heb ik echt maar heel weinig goals tegengekregen via vrije trappen.

[ Voor 142% gewijzigd door Sluuz op 24-10-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Onderstaande lijkt mij het meest interessant waarbij het laatste punt maar de vraag is wat ze hebben gedaan. Wordt gewoon spelen om te zien hoe nu het gedraag is.
Adjustments
・Improved the system that judges which player to put the cursor on in case of a loose ball.
・Adjusted player reactions to loose balls.
・Adjusted the positioning of midfield and backline players when defending.

■ Other Updates
A variety of minor adjustments have been made to each mode to improve the overall gaming experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Het is al heel wat dat ze de punten opnoemen die ze hebben aangepakt. Bij vorige edities stond bij elke patch alleen dat onderste regeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Kan ik de Data Pack gewoon installeren (club and national teams) als ik een option file gebruik? Of gooit hij dan alles door de war?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ja is me ook niet helemaal duidelijk. Ik zie CYPES 2.1, zowel ABC+D, maar is dat voldoende als data file?

Ander vraagje, als je LT inhoudt (op alternative), dan zie je de richting waarin je gaat passen/schieten, is er een manier om diep0e rmanent aan te zetten?

[ Voor 43% gewijzigd door AntiChrist7 op 24-10-2019 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Gisterenavond drie potjes gedaan en de patch is zeker een vooruitgang. Je bent lastiger van de bal te krijgen daardoor lukt het mij beter om de bal rond te laten gaan en de tegenstander vast te zetten. Ik geef ook minder kansen weg doordat mijn spelers beter reageren als de bal in de buurt is. Er zijn nog wel zaken die beter kunnen ik zat een streamer te kijken 7-4 in myclub met een mooi voorbeeld van een kick-off boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Dan probeer ik CYPES te installeren, en na 7 files zegt ie al loading failed op alles.... Ik snap echt niet meer hoe die installatie nu moet of welke file ik moet halen... Als er iemand een dummy guide heeft voor pc, graag...

[ Voor 13% gewijzigd door AntiChrist7 op 26-10-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Sinds vandaag ook PES in bezit, na jaren fifa. Wel even wennen, heb het idee dat de spelers wat logger zijn ofzo.

Iemand tips om er een beetje in te komen? 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:12:
Dan probeer ik CYPES te installeren, en na 7 files zegt ie al loading failed op alles.... Ik snap echt niet meer hoe die installatie nu moet of welke file ik moet halen... Als er iemand een dummy guide heeft voor pc, graag...
Heb je mijn vorige post niet gelezen? Je hoeft enkel versie D te kiezen, die is enkel voor PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
NeP2013 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:55:
Sinds vandaag ook PES in bezit, na jaren fifa. Wel even wennen, heb het idee dat de spelers wat logger zijn ofzo.

Iemand tips om er een beetje in te komen? 😃
same here jaren fifa nu lekker pes love it.

Spoony pizzas is het youtube kanaal als ik het zo mag zeggen om alles goed onder de knie te krijgen.

YouTube: Spoony Pizzas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
HollowGamer schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:27:
[...]

Heb je mijn vorige post niet gelezen? Je hoeft enkel versie D te kiezen, die is enkel voor PC.
Ik kreeg nog altijd loading failed hoor.

Maar goed het meeste is geinstalleerd. Ik zal Brutie ipv Brescia wel overleven. Net eerste seizoen in ML done, was wel leuk. Het is wat droog qua presentatie en de cutscenes voegen niet veel toe, maar tenminste niet zo buggy en onrealistisch als career in fifa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:57:
[...]

Ik kreeg nog altijd loading failed hoor.

Maar goed het meeste is geinstalleerd. Ik zal Brutie ipv Brescia wel overleven. Net eerste seizoen in ML done, was wel leuk. Het is wat droog qua presentatie en de cutscenes voegen niet veel toe, maar tenminste niet zo buggy en onrealistisch als career in fifa
Vreemd, ik krijg die melding alleen bij K League (extra pakket) - maar met die stappen zal het als het goed is wel allemaal goed moeten staan - al heb ik de Serie A niet echt geprobeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
HollowGamer schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:18:
[...]

Vreemd, ik krijg die melding alleen bij K League (extra pakket) - maar met die stappen zal het als het goed is wel allemaal goed moeten staan - al heb ik de Serie A niet echt geprobeerd. :)
ik kreeg het ook bij PL, maar daar is me nog neit direct iets opgevallen.

Wat ik wel niet snap aan ML, is het volgende. ik heb al 2 spelers gekocht van rating 83, maar als ze bij mij zitten zijn ze opeens 82 en 81.. het zijn knullen van 26 jaar nochtans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
AntiChrist7 schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:26:
[...]

ik kreeg het ook bij PL, maar daar is me nog neit direct iets opgevallen.

Wat ik wel niet snap aan ML, is het volgende. ik heb al 2 spelers gekocht van rating 83, maar als ze bij mij zitten zijn ze opeens 82 en 81.. het zijn knullen van 26 jaar nochtans...
Ligt eraan waar je ze neerzet in je opstelling. Als je ze op hun favo positie zet, hebben ze de maximale rating. Als je ze op een minder favoriete positie zet, daalt de rating iets en als je een spits als laatste man neerzet, heeft ie een slechte rating. Als je echter die speler een hele hoop wedstrijden op een "niet-favo" plek laat spelen, verandert hij langzaam zodat hij ook daar uit de voeten kan (tot op zekere hoogte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Sluuz schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:27:
[...]

Ligt eraan waar je ze neerzet in je opstelling. Als je ze op hun favo positie zet, hebben ze de maximale rating. Als je ze op een minder favoriete positie zet, daalt de rating iets en als je een spits als laatste man neerzet, heeft ie een slechte rating. Als je echter die speler een hele hoop wedstrijden op een "niet-favo" plek laat spelen, verandert hij langzaam zodat hij ook daar uit de voeten kan (tot op zekere hoogte).
Ja dat weet ik (en vind ik ook een beter systeem dan fifa), maar ik bedoel letterlijk een mindere rating de dag nadat ik hem gekocht. Bakayoko was 83 op mijn wishlist. Ik koop en speel hem op VM, maar toch heeft ie maar 82.
Zelfde met Rugani. Was ook 83, paar weken later merk ik op dat ie 81 is, op zijn enige positie (CV). Beide gozers zijn 26, dus aan leeftijd kan het niet liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
AntiChrist7 schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:56:
[...]

Ja dat weet ik (en vind ik ook een beter systeem dan fifa), maar ik bedoel letterlijk een mindere rating de dag nadat ik hem gekocht. Bakayoko was 83 op mijn wishlist. Ik koop en speel hem op VM, maar toch heeft ie maar 82.
Zelfde met Rugani. Was ook 83, paar weken later merk ik op dat ie 81 is, op zijn enige positie (CV). Beide gozers zijn 26, dus aan leeftijd kan het niet liggen....
Hoe ziet hun ontwikkelcurve eruit dan? Leeftijd zegt niet zoveel. Er zijn spelers die inderdaad al rond hun 25e beginnen te dalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sluuz op 04-11-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Sluuz schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:26:
[...]

Hoe ziet hun ontwikkelcurve eruit dan? Leeftijd zegt niet zoveel. Er zijn spelers die inderdaad al rond hun 25e beginnen te dalen.
Is idd gedaald, maar Rugani en bakayoko zijn nu niet direct de spelers die over hun top zijn. Bij bakayoko was het letterlijk de dag nadat ie bij mij is, is ie een level lager....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Btw: In de vorige versie paste de ontwikkelcurve zich ook aan ifv de training die je toepast op de speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 21:04
Sluuz schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:27:
[...]

Je hebt ook spelers die juist een hogere OvR hebben als je ze op hun niet natuurlijke positie zet. Messi is bijv. 1 punt hoger op AM en zo zijn er nog een aantal.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
https://evo-web.co.uk/thr...mokepatch20-20-0-0.81332/

https://evo-web.co.uk/thr...-1-3-before-asking.81034/

Nieuwe patches zijn uit, denk dat ik die laatste eens een kans geef. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFRF
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09-2021
Is dit een patch die komt vanuit Konami? Normaal gesproken worden deze toch automatisch gedownload als je de game opstart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
RFRF schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:04:
[...]

Is dit een patch die komt vanuit Konami? Normaal gesproken worden deze toch automatisch gedownload als je de game opstart?
Dit kan je natuurlijk ook gewoon even zelf nagaan. Dit zijn mods voor de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFRF
Sluuz schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:31:
[...]

Dit kan je natuurlijk ook gewoon even zelf nagaan. Dit zijn mods voor de PC.
MIsschien was mijn vraag niet helemaal duidelijk. Zijn dit gameplay patches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
RFRF schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:42:
[...]

MIsschien was mijn vraag niet helemaal duidelijk. Zijn dit gameplay patches?
Wat versta je onder gameplay? :)

Maar zoals @Sluuz aangeeft kan je daar zelf ook achterkomen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Sinds enkele dagen ook PES in bezit.. gisteren officieel FIFA verkocht. Ik heb de beste man wel gewaarschuwd dat het spel echt kapot is.. hij zat mij aan te kijken, haha.

Tot nu toe positief. Lekker MyClub aan het spelen. Wel jammer dat het echt achterblijft bij Ultimate Team. Wat kan ik overigens doen met dubbele spelers? Ik heb nu 2x David Silva en 2x Robertsen. Iemand nog advies om betere scouts te vergaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Profesor
@goelan je kunt een speler in een trainer veranderen en hem dan trainen. Of je kunt ze opsparen tot je 3 identieke speletmrs hebt, dan kun je ze ruilen voor een speler naar keus. Ik had bijv. 3x O. Dembele (zwarte bal) die heb ik geruild voor Neymar.

Veel plezier met PES. Ik ben ook weer terug over gestapt van fifa en bevalt prima. Was wel even wennen qua gameplay maar is het waard. Ook PES heeft de nodige problemen als scripting, maar als je die minpunten kunt accepteren kun je er een hoop plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
@El Profesor Thanks voor de tips. Ik gok dat de kans klein is dat ik nog een IF Silva of Robertsen krijg... zou wel relaxed zijn, want dan kan ik een gelijkwaardige speler terug halen.

Ik moet zeggen dat ik op dit moment weer plezier heb in een voetbal spelletje spelen. De gameplay en flow is echt sterk. Het voelt echt als voetbal. Ik ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe ik het beste om kan gaan met verdedigen en het inzetten van trucjes, maar het gaat iedere keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Laatst online: 15-09 15:31

DutchDevil79

I race, therfore I am

Als het featured versie zijn komen er geen meer waarmee je kan ruilen. Volgende featured versie van die speler ziet pes niet als dezelfde speler. Heb je er maar twee dan de ene gewoon als trainer gebruiken voor de andere. Dat geeft meestal een aardige boost. Ik probeer vaak de trainer eerst naar level 10 te brengen. Dan heb je een grotere kans op een goede multiplier.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 15:05

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Nog mensen die in de PES Tweakers whatsapgroep willen stuur mij een PM! We spelen daar tegen elkaar.

We zijn bezig een offline toernooi te organiseren in Maart.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Gister is patch 1.05 uitgekomen en lees op Evo-Web een hele hoop goeie berichten over veel betere AI. Zelf nog niet getest though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sticky_fingers
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-06 20:12
Zijn er meer spelers met laggy gamplay, vooral als het spel verplaatst naar het doel. Zowel bij aanval als verdediging. Zeer irritant. Processor en geheugen belasting zie ik geen afwijkingen ( als in 100%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampenz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-02-2024
Ook ik ben dit jaar na 21 jaar fifa voor het eerst over gegaan op PES. Dit omdat ik vond dat de manager mode die ik zo graag speel nu na 4 opeenvolgende jaren niet verbeterd was. Daarnaast had ik het gevoel dat de melkkoe (FUT) de game aan het overnemen was. Ik zelf heb helemaal niets met FUT mede doordat volwassen mannen in de voetbal kantine opstellingen van hun fut team gaan laten zien aan elkaar. Met bij komende teksten als, ik heb gisteren een ontzettend "dik" kaartje van dyballa "gewonnen". Dat dus.

Mijn eerste indruk over pes is goed, beetje oudbollige menu structuur, en het is wat zoeken en vooral de tegen hanger van FUT (myClub) is een ontzettend dolhof waarin ik me nog niet heb verdiept. Voor nu speel ik vooral master league en vind de wedstrijdjes die ik speel ontzettend mooi (grafisch) en realistisch ogen. Bij fifa zag ik soms een speler op het veld een paas geven waarbij hij in real life (gezien lichaamshouding) waarschijnlijk:"een heup uit de kom had gehad, 2 paar enkelbanden had afgescheurd, en dan nog maar te zwijgen over zijn kniebanden". Hier scoort PES voor mij dus echt punten. Toch mis ik ook wat dingen.

Zo valt het me in master league vooral op dat de slider mist die je in FIFA wel hebt voor het verschuiven van transferbudget naar salaris budget. Ik heb op dit moment 30 miljoen transfer, daar tegen over staat 30k salaris budget. Ik heb dus als club genoeg geld op de bank, maar kan praktisch niets uitgeven. Sterker nog, ik kan niet eens bestaande contracten verlengen. (vreemd).

Daarnaast vraag ik me af, dit geld voor PES, maar ook voor FIFA hoe beide "manager mode" game types zo uitgekleed zijn geraakt. In FIFA12 kon je sponsor contracten kiezen, trainers upgraden, stadions upgraden om zo bij een kleine club toch een groter budget te bewerkstelligen. Hierdoor werd je constant gedwongen om te denken over "wat doe ik met binnen gekomen geld". Dit aspect is compleet verdwenen en ik vraag me af waarom? Ik me niet kan voorstellen dat dit zoveel kracht kost voor een development team om dit toe te voegen.

Enig idee of iig die slider nog toegevoegd gaat worden in een update? Heeft konami een development blog ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Lampenz schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:22:
Zo valt het me in master league vooral op dat de slider mist die je in FIFA wel hebt voor het verschuiven van transferbudget naar salaris budget. Ik heb op dit moment 30 miljoen transfer, daar tegen over staat 30k salaris budget. Ik heb dus als club genoeg geld op de bank, maar kan praktisch niets uitgeven. Sterker nog, ik kan niet eens bestaande contracten verlengen. (vreemd).
Je kan in een van de menu's in de ML aangeven waar bepaalde opbrengsten heen gaan: salaris budget of transfer budget. Als je nu dus een hoog transfer budget hebt, kan je die instellingen eens veranderen dat alle opbrengsten naar je salaris budget moeten gaan. Dit is trouwens nieuw sinds dit jaar.

Verder eens dat de manager mode/career/ML flink is uitgekleed de afgelopen jaren. In PES2013 had je ook nog sponsoren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampenz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-02-2024
Sluuz schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:33:
[...]

Je kan in een van de menu's in de ML aangeven waar bepaalde opbrengsten heen gaan: salaris budget of transfer budget. Als je nu dus een hoog transfer budget hebt, kan je die instellingen eens veranderen dat alle opbrengsten naar je salaris budget moeten gaan. Dit is trouwens nieuw sinds dit jaar.
Ja, dat had ik aan het begin van het seizoen al ingesteld op "all funds to Salary budget". Maar dan nog is het niet voldoende om het budget recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een tip? Sinds mijn systeem upgrade (of game update?) heb ik enorm veel last van lag en stuttering.

Specs.:
AMD 5 3600 CPU
16GB DDR4 RAM
Radeon RX 580 (8GB)

Het maakt niets uit of ik op low, windowed, sync 1/2/uit speel.. het spel lagged als een gek. Overigens lijkt mijn CPU de volle laag te krijgen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01-2024
als offline speler nu een aantal seizoenen op superster gespeeld en ik ben nu veel verder in het ownen dan voorgaande pes versies. Heb het idee dat de CPU minder druk zet, maar ook minder cadeau lijkt te krijgen door scripting.
Niveau legendarsich geprobeerd, maar dan gaat alleen het tempo omlaag en dat is dan weer net niet wat ik zoek. Een beetje meer tegenstand zou best mogen. Speel nu met Sampdoria, toch geen hoogvlieger, en sta derde.
Iemand dezelfde ervaringen en evt oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFRF
roeleboelie schreef op woensdag 20 november 2019 @ 07:29:
als offline speler nu een aantal seizoenen op superster gespeeld en ik ben nu veel verder in het ownen dan voorgaande pes versies. Heb het idee dat de CPU minder druk zet, maar ook minder cadeau lijkt te krijgen door scripting.
Niveau legendarsich geprobeerd, maar dan gaat alleen het tempo omlaag en dat is dan weer net niet wat ik zoek. Een beetje meer tegenstand zou best mogen. Speel nu met Sampdoria, toch geen hoogvlieger, en sta derde.
Iemand dezelfde ervaringen en evt oplossingen?
Ik merk wel hetzelfde. Als je de moeilijkheidsgraad omhoog zet gaat de kwaliteit van je eigen team omlaag. Je ziet ook de tegenstander dingen doen die jijzelf onmogelijk kunt uitvoeren ongeacht de kwaliteit van je eigen speler. Gabriel Jesus wordt bijvoorbeeld met gemak ingehaald door 64 rated speler uit de 2e divisie.
Het meest vervelende vind ik trouwens nog wel de loopacties die je eigen spelers maken, dit is vaak erg onlogisch. Ik weet dat je spelers kunt laten lopen maar in de praktijk betekent dit dat het maar bij 1 speler kan en niet een bepaalde richting op.
Met name op Legend niveau heb ik het gevoel dat ik tegen een geprogrammeerd systeem zit te spelen en dat de uitkomst al min of meer vast staat, dan dat het echt aankomt op mijn eigen input.
Op lagere niveaus is inderdaad wel weer redelijk eenvoudig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
RFRF schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:37:
[...]

Ik weet dat je spelers kunt laten lopen maar in de praktijk betekent dit dat het maar bij 1 speler kan en niet een bepaalde richting op.
Dat is niet waar....

Zie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFRF
Aah bedankt, dit wist ik niet! Ik ga eens proberen of dit een verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovialgent
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-03 15:34
Hoe zit het met de scripting op PES tov FIFA ? Ben van plan om over te stappen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Profesor
Jovialgent schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:21:
Hoe zit het met de scripting op PES tov FIFA ? Ben van plan om over te stappen :)
Verschilt per persoon. Persoonlijk vind ik pes zwaarder gescript dan fifa. Als je tegen iemand speelt die een stuk lager gerate is merk je dat heel duidelijk dat je team minder goed speelt, meer ruimtes tussen de liniesz spelers die minder de ruimte zoeken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovialgent
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-03 15:34
El Profesor schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:22:
[...]

Verschilt per persoon. Persoonlijk vind ik pes zwaarder gescript dan fifa. Als je tegen iemand speelt die een stuk lager gerate is merk je dat heel duidelijk dat je team minder goed speelt, meer ruimtes tussen de liniesz spelers die minder de ruimte zoeken etc.
Nog harder gescript is toch bijna onmogelijk ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
Jovialgent schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:06:
[...]

Nog harder gescript is toch bijna onmogelijk ? :P
Het is persoonlijk, sommige vinden van minder. Het is imo sowieso de moeite. Pes is een fantastische voetbal sim. Ik kan er echt van genieten, dat had ik met fifa niet echt. Houd er wel rekening mee als je online speelt, MyClub dat je niet zoveel challenges hebt als fut. Pes 2020 is een heel fijne game, ik mis fifa absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
El Profesor schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:37:
[...]

Het is persoonlijk, sommige vinden van minder. Het is imo sowieso de moeite. Pes is een fantastische voetbal sim. Ik kan er echt van genieten, dat had ik met fifa niet echt. Houd er wel rekening mee als je online speelt, MyClub dat je niet zoveel challenges hebt als fut. Pes 2020 is een heel fijne game, ik mis fifa absoluut niet.
Dat is wat mij betreft het grote minpunt aan PES. De content voor MyClub is gewoon heel mager. Iedere week een offline cupje spelen van 3 wedstrijden en that's it. Dan kan je nog wel online spelen, maar dan kom ik altijd tegen spelers die een véél hogere rang hebben dan ikzelf. Ik vind het niet erg om te verliezen, maar deze potjes gaan nergens over. Ik snap trouwens ook niet de toegevoegde waarde van wedstrijden simmen? Als ik dat zou willen doen dan ga ik wel Football Manager spelen. Qua scripting kan ik niet echt iets zeggen. Het valt mij wel op dat ik soms de bal echt niet in het doel weet te krijgen, ongeacht het aantal kansen. Of mijn spelers schieten de bal dan hopeloos naast of de keeper maakt bizar goede reddingen.

Qua gameplay is het wennen, maar ik vind het prettiger spelen van FIFA. Toevallig van het weekend samen met een maatje (die nog FIFA heeft) meegespeeld met de weekend league, maar FIFA lijkt net een flipperkast. Bij PES gaat het een stuk trager en, naar mijn mening, realistischer. Ik kan weer echt plezier hebben in een potje voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
^^ same. Speelde gisteren ook nog eens fifa tegen iemand. zat niets van tactiek of realisme is, gewoon pacewhoren met Mbappe en Neymar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
@Goelan de content is inderdaad zeer beperkt. Persoonlijk speel ik misschien 5-10 potjes per week, dus dan mis ik toernooien niet echt.

Ik speel zelden tegen dezelfde tegenstander. Verder is de gameplay even wennen, maar als je het in de vingers krijgt zul je stijgen qua rating. Ik vond het behoorlijk frustrerend om de gameplay weer in de vingers te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
RFRF schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:37:
[...]

Ik merk wel hetzelfde. Als je de moeilijkheidsgraad omhoog zet gaat de kwaliteit van je eigen team omlaag. Je ziet ook de tegenstander dingen doen die jijzelf onmogelijk kunt uitvoeren ongeacht de kwaliteit van je eigen speler. Gabriel Jesus wordt bijvoorbeeld met gemak ingehaald door 64 rated speler uit de 2e divisie.
Het meest vervelende vind ik trouwens nog wel de loopacties die je eigen spelers maken, dit is vaak erg onlogisch. Ik weet dat je spelers kunt laten lopen maar in de praktijk betekent dit dat het maar bij 1 speler kan en niet een bepaalde richting op.
Met name op Legend niveau heb ik het gevoel dat ik tegen een geprogrammeerd systeem zit te spelen en dat de uitkomst al min of meer vast staat, dan dat het echt aankomt op mijn eigen input.
Op lagere niveaus is inderdaad wel weer redelijk eenvoudig.
toch weer legend mode geprobeerd en dat gaat een stuk trager waardoor het creeren van kansen wel erg moeilijk is. De speelsnelheid op 0 gezet en het spel gaat veel soepeler zonder dat het te snel gaat voor het gevoel. Dus dit werkt prima voor degene die superstar ontgroeit zijn en toch een speelbare uitdaging willen hebben. Het is nu weer knokken voor elke meter en de doelpunten leveren weer puur plezier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of er ook een option File voor de Keuken kampioen divisie beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Pes ook gekocht voor de pc. Gestart met MyClub. 2 potjes online gedaan, beide kansloos verloren.
Speel gelijk tegen 800+ rated teams met topspelers. Andere tegenstanders waren niet te vinden?
Ik had het ook het idee dat ik overal te laat was en ook kon reageren/reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
Verwijderd schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:42:
Weet iemand toevallig of er ook een option File voor de Keuken kampioen divisie beschikbaar is?
Op de ps4 niet volgens mij maar op de pc zal er vast wel wat beschikbaar zijn. En anders gewoon promoveren, liefst ten koste van NAC;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Harribo schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:20:
Pes ook gekocht voor de pc. Gestart met MyClub. 2 potjes online gedaan, beide kansloos verloren.
Speel gelijk tegen 800+ rated teams met topspelers. Andere tegenstanders waren niet te vinden?
Ik had het ook het idee dat ik overal te laat was en ook kon reageren/reageerde.
Gelijk stoppen! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
@Harribo de eerste 5 wedstrijden wordt je rating bepaald. Je speelt tegen tegenstamders van verschillende rating. Daarna wordt jouw rating bepaald en wordt je gematcht met spelers van gelijke rating.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste