Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20-09 12:50

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Nieuwe game veel veranderingen.

JUVENTUS is terug en Konami heeft een exclusief partnerschap met de club afgesloten waardoor de naam niet in FIFA gebruikt kan worden.

Finesse dribbling is vernieuwd.

Meerdere clubs met logo's en tenues en juiste namen o.a Manchester United, Arsenal , Bayern München , Juventus dus en Barcelona.

Maar iedereen weet dat dit met een optionfile zo is op te lossen waardoor alle clubs uit alle leagues kloppen met de juiste namen en tenues.

Spel komt 10 september 2019 uit.

De demo is nu te spelen inclusief een online modus.

Zeer goed kanaal met tutorials

Volledige Italiaanse licentie aanwezig dit jaar!
https://twitter.com/offic.../1163344871874334720?s=19

EK 2020 confirmed!

Er is een exclusieve Whatsapp group waar PES fanaten in zitten waar je met elkaar kunt afspreken om te gamen. >:) >:)

Falastine wijzigde deze reactie 21-08-2019 01:34 (17%)

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• JohnnyLoco88
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 23:00
Jarenlang PES gespeeld van de ps1 tot 3.
Op de PS4 voornamelijk de FIFA serie van ‘17-19. Wat me vooral is tegengevallen is de ‘Arcade-achtige’ gameplay. Ook de minimale wijzigingen in de carrieremodus elke editie een stevige tegenvaller. Zeker omdat ik juist die modus speel.
Begin toch weer een stevige hunkering te krijgen naar ouderwetse Master League marathons. Zeker na de nodige aanpassingen die verwacht worden. Kan iemand mij vertellen of er option files zijn waarin de keuken kampioen divisie is toegevoegd en ook speelbaar in ML? Zo ja, is daar dan ook promotie/degradatie in mogelijk? Bedank alvast!

JohnnyLoco88 wijzigde deze reactie 02-08-2019 21:06 (32%)

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20:57
Is de demo enkel via steam binnen te halen?

• Tom. C
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:21
AntiChrist7 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:49:
Is de demo enkel via steam binnen te halen?
Voor zover ik weet wel.

Inmiddels aardig wat potjes gespeeld en mijn verder positieve indruk (graphics, vloeiende en vooral veel nieuwe animaties en geweldige ball physics) wordt wat mij betreft geheel verknald door de scheids. Fluit echt voor elke aanraking en haalt alle flow uit het spel, ga 'm zeker niet halen als dat niet wordt aangepast. Jammer want verder overheerst vooral een goed gevoel. Vond PES 2019 al heerlijk spelen en deze is nog net weer wat vloeiender.

i7 6700K | Asus Z170 Deluxe | HyperX 16GB DDR4 | GTX 1080 TI FE | Lian-Li PC011 Dynamic | Dell S2716DG | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3

• AntiChrist7
  • Laatst online: 20:57
Heb een uurtje of twee gespeeld (eerste keer PES in 8jaar ofzo), en hij speelt idd veel realistischer en beter dan een fifa. ziet er ook beter uit.

De overtredingen kan ik nog weg mee meestal, maar wat mij stoort is toch wel:
a) keepers die vrij veel binnenlaten (zeker gezien mijn schoten niet altijd even goed geplaatst zijn)
b) AI die niet echt competent is. ik heb hem op het op één na hoogste niveau gezet, en heb in 5 matchen 1 tegengoal gehad, met weinig dreiging. Online interesseert me niet echt, dus een weinig uitdagende AI is snel een afknapper voor career

Ik blijf het in de gaten houden, miss iets voor in de wintersale als fifa nog niet "free" is tegen dan :p

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 05-08-2019 10:16 (6%)

• Solotov
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20:02
Het blijft zonde dat PES op pc zo weinig gespeeld wordt. Ik speel met name online, maar dat was op PES 2019 ook al niet te doen. Duurt verschrikkelijk lang voordat je een match hebt.

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-09 01:38
AntiChrist7 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:15:
Heb een uurtje of twee gespeeld (eerste keer PES in 8jaar ofzo), en hij speelt idd veel realistischer en beter dan een fifa. ziet er ook beter uit.
Ik heb de demo ook gespeeld. Vrij trage game is het geworden, wat absoluut realistischer is. Ik mis hierdoor wel wat spektakel wat voor mij ook van belang is. Ik heb nog geen schot op doel kunnen geven waarvan je denkt 'wat een kanonskogel was dat'. Op audio vlak is het helemaal niks. Totaal geen beleving in zo'n stadion en waarom heeft de demo nooit commentaar. Of staat dat uit?

Grafisch vind ik PES al jaren veel realistischer dan FIFA. Het verschilt overigens wel op welk gebied. De spelers van PES zien er doorgaans beter uit (uitzondering bij FIFA daargelaten), maar de gehele presentatie en sfeer wordt bij FIFA beter in beeld en ter ore gebracht.

Ik heb FIFA 20 dit jaar wel hoog op mn lijst staan, omdat ik FIFA 19 heb gemist (wel weer zin in een FIFA game), bevat de CL (oké, 2019 ook maar die heb ik gemist), FIFA volta lijkt me cool, online werkte het altijd lekker en El Sierd als commentator brengt wel wat nieuws. Ben benieuwd naar de FIFA 20 demo.

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:55

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Het is erg jammer dat PES nog steeds aanvoelt als een arcade game.
Dat komt mede door het verschrikkelijke menu structuur en omdat ik misschien als Fifa man de toesten niet begrijp.
Ik heb geen knop om een bal af te schermen.
Ik weet niet hoe ik een overstapje kan maken (nee ben niet van de tientallen trucjes achter elkaar uitvoeren)
en dan ziet het gras er heel raar uit.
Heel veel verschil zie ik dan ook weer niet tussen PES2019 en PES2020.

Gelukkig deel ik deze mening niet alleen, want iemand in onze community die regelmatig PES speelt,deelt mijn mening.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:23

exactor it

Moderator Spielerij
Ik vind het juist veel minder arcade spelen. Pes speelde ik van 2004 tot 2007. Daarna fifa (sinds 14 meen ik). Van het weekend de demo van PES geprobeerd en ben verkocht. Juist de nadruk op goed dribblen waarbij je door goed te versnellen mensen voorbij komt, vind ik lekker spelen. Dat passen zwaarder voelt en het belangrijker is dat je goed staat voor de pass zijn ook pluspunten.

En de graphics. Vooral de close ups van spelers zijn indrukwekkend. Al is het gras inderdaad heel raar groen.

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:18
Pykow schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:26:
Dat komt mede door het verschrikkelijke menu structuur en omdat ik misschien als Fifa man de toesten niet begrijp.
Ik heb geen knop om een bal af te schermen.
Ik weet niet hoe ik een overstapje kan maken (nee ben niet van de tientallen trucjes achter elkaar uitvoeren)
en dan ziet het gras er heel raar uit.
Heel veel verschil zie ik dan ook weer niet tussen PES2019 en PES2020.

Gelukkig deel ik deze mening niet alleen, want iemand in onze community die regelmatig PES speelt,deelt mijn mening.
Ik vraag me al jaren af waarom sommige mensen PES als arcade zien en Fifa zogenaamd de sim is.

Als je kijkt naar spelsnelheid, balgevoel en bijvoorbeeld fysieke duels, vind ik PES daarin veel meer op echt voetbal lijken. Het brengt meer realisme met zich mee.

Het is dan maar net wat je leuk vindt qua gameplay.

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 08:20
Ik kwam er gisteren achter dat er al demo was dus gisterenavond 1,5 uur potjes gespeeld tegen AI op de PC en ik heb mij prima vermaakt. De spelers bewegen soepeler nog niet zo soepel als in FIFA maar het echte houterige is er wel uit. Grafische ziet er erg goed uit als je alles op hoog zet. Verder vond ik het tempo op default ook prima de camera hoek ook het geeft een meer realistische voetbal idee. Ik spel meer myclub dat voelt meestal nog iets anders maar ik ga hem zeker kopen.

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-09 01:38
Framoes schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:09:
[...]

Ik vraag me al jaren af waarom sommige mensen PES als arcade zien en Fifa zogenaamd de sim is.

Als je kijkt naar spelsnelheid, balgevoel en bijvoorbeeld fysieke duels, vind ik PES daarin veel meer op echt voetbal lijken. Het brengt meer realisme met zich mee.

Dat dus. PES lijkt met het jaar trager te worden wat realistischer is, maar ik vind dat qua gameplay minder leuk. PES heeft mij dan ook nooit gelegen. Vorig jaar de footies overgeslagen, omdat ik FIFA 18 amper heb aangeraakt. Wel weer zin in een footie, en dat wordt FIFA 20.

Grafisch zijn de spelers bij PES zoveel mooier dan bij FIFA. Daarnaast is die motion-blur in PES ook echt heel gaaf. Kan FIFA wat van leren. De overige presentatie en op auditgebied kan PES niet meekomen met FIFA.

Hulleman wijzigde deze reactie 06-08-2019 08:57 (13%)

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Framoes schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:09:
[...]

Beide games zijn zeker geen SIM te noemen.
Misschien klikt het grof, maar soms lijkt PES op een indy game.
Zoals eerder gezegd, komt dat gevoel mede door het menu structuur, geen licenties en de zeer slome en in mijn beleving geen vloeiende gameplay.

Wat ze wel beter doen is dat er een teamgeest moet zijn en dat je echt het verschil merkt tussen de spelers.
in Fifa kan je soms met een speler van ADO den haag een duel winnen tegen Barcalona.
Hulleman schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:56:
[...]

Dat dus. PES lijkt met het jaar trager te worden wat realistischer is, maar ik vind dat qua gameplay minder leuk. PES heeft mij dan ook nooit gelegen. Vorig jaar de footies overgeslagen, omdat ik FIFA 18 amper heb aangeraakt. Wel weer zin in een footie, en dat wordt FIFA 20.

Grafisch zijn de spelers bij PES zoveel mooier dan bij FIFA. Daarnaast is die motion-blur in PES ook echt heel gaaf. Kan FIFA wat van leren. De overige presentatie en op auditgebied kan PES niet meekomen met FIFA.
Dat hoor je niet vaak, dat mensen blij zijn met motion blur ;)
Dat is juist een grafische setting die ik altijd uit wil zetten, ziet er altijd zo vaag en nep uit.
in race games, Shooters is het ook zelfs bloed irritant / storend.

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:39
Pykow schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:26:
Als je PES als arcade voelt hoe erg is dat wel niet met Fifa wat die spant echt de kroon met dat gevoel. Laat ik het dan niet hebben over Fifa UT waar alle spelers ratings hebben met 97+.

Ik ben nu PES2019 lite en de demo 2020 aan het spelen en het speelt zo veel meer realistischer, zeker met de custom tactics heb je veel meer opties. ben bijvoorbeeld aan het proberen om een bus te parkeren voor het doel en dat lukt echt goed, gevolg is ook dat je lastiger spel kan maken. Als je bij Fifa bus parkeert selecteert heb je nog steeds alleen een smart voor je verdediging staan. En je met kan met Fifa alleen fifa opstellingen selecteren.
volop op de aanval is ook leuk, minder voor de verdediging zeker als jet het nog niet onder de knie hebt in PES 8)7

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

d-vine schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:07:
[...]

Als je PES als arcade voelt hoe erg is dat wel niet met Fifa wat die spant echt de kroon met dat gevoel. Laat ik het dan niet hebben over Fifa UT waar alle spelers ratings hebben met 97+.

Ik ben nu PES2019 lite en de demo 2020 aan het spelen en het speelt zo veel meer realistischer, zeker met de custom tactics heb je veel meer opties. ben bijvoorbeeld aan het proberen om een bus te parkeren voor het doel en dat lukt echt goed, gevolg is ook dat je lastiger spel kan maken. Als je bij Fifa bus parkeert selecteert heb je nog steeds alleen een smart voor je verdediging staan. En je kan alleen fifa opstellingen selecteren.
volop op de aanval is ook leuk, minder voor de verdediging zeker als jet het nog niet onder de knie hebt in PES 8)7
Je hoort mij niet zeggen dat Fifa goed is haha.
Daar heb je wedstrijden erbij zitten die totaal anders aanvoelen dan het potje daarvoor.
Speel maar eens de mode AFTRAP (gewoon simpel een potje straten in fifa)
Zelfde teams en speel maar 2 potjes achter elkaar.
De ene keer schiet je alles raak en lopen de verdedigers goed mee.
start je een nieuw potje, dan moet je blij zijn dat je een kans kunt creeren.

Heb ik het nog niet over Player carreer. Na een aftrap bij een tegendoelpunt kan je gelijk score.
Alsof je nooit kan missen.

• d-vine
Pykow schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:16:
[...]
Je hoort mij niet zeggen dat Fifa goed is haha.
Daar heb je wedstrijden erbij zitten die totaal anders aanvoelen dan het potje daarvoor.
Speel maar eens de mode AFTRAP (gewoon simpel een potje straten in fifa)
Zelfde teams en speel maar 2 potjes achter elkaar.
De ene keer schiet je alles raak en lopen de verdedigers goed mee.
start je een nieuw potje, dan moet je blij zijn dat je een kans kunt creeren.

Heb ik het nog niet over Player carreer. Na een aftrap bij een tegendoelpunt kan je gelijk score.
Alsof je nooit kan missen.
Dat soort dingen zijn ook belachelijk. Ik heb jaren bij Fifa gezeten maar nu toch echt tijd om over te stappen naar PES. Voetbal spelletjes hebben altijd de voor en nadelen maar Fifa maakt het laatste jaren wat te bont. Ik wil gewoon de voetbal ervaring terug en denk met de eerste indrukken die ik heb daar bij PES aan het juiste adres ben.

• Jekke
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 01:13
Na jarenlang Fifa gespeeld te hebben twijfel ik nu om PES2020 te halen ipv Fifa.
Dit jaar ga ik toch niet online spelen, dus gaat het mij puur om de carriere/master league.
Vind de demo van PES fijn spelen en ben weleens toe aan wat anders dan Fifa.
Vind de menustructuur wel een stuk minder overzichtelijk.
Zijn de teamnamen makkelijk aan te passen met een option file? En is zo'n file gratis of betaal je daar voor?

Mensen ervaring met zowel de Master League uit PES en carrière uit Fifa? Zoja wat heeft jullie voorkeur?

• Framoes
Pykow schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:07:
[...]

Beide games zijn zeker geen SIM te noemen.
Misschien klikt het grof, maar soms lijkt PES op een indy game.
Zoals eerder gezegd, komt dat gevoel mede door het menu structuur, geen licenties en de zeer slome en in mijn beleving geen vloeiende gameplay.

Wat ze wel beter doen is dat er een teamgeest moet zijn en dat je echt het verschil merkt tussen de spelers.
in Fifa kan je soms met een speler van ADO den haag een duel winnen tegen Barcalona.

[...]

Dat hoor je niet vaak, dat mensen blij zijn met motion blur ;)
Dat is juist een grafische setting die ik altijd uit wil zetten, ziet er altijd zo vaag en nep uit.
in race games, Shooters is het ook zelfs bloed irritant / storend.
Kritiek die je vaker hoort uit Fifa-hoek. Ook de reviews op Tweakers waren jarenlang zwaar ondermaats, omdat ze door een Fifa-speler werden gedaan. Na kritiek van mensen die wel PES spelen is dat beter geworden en kwam hij er achter dat het echt een topspel is.

Maar gek is het niet. Ik voel hem ook nooit echt bij Fifa. De gameplay ligt me niet.
Jekke schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:49:
Na jarenlang Fifa gespeeld te hebben twijfel ik nu om PES2020 te halen ipv Fifa.
Dit jaar ga ik toch niet online spelen, dus gaat het mij puur om de carriere/master league.
Zijn de teamnamen makkelijk aan te passen met een option file? En is zo'n file gratis of betaal je daar voor?

Mensen ervaring met zowel de Master League uit PES en carrière uit Fifa? Zoja wat heeft jullie voorkeur?
Option files kan je gratis krijgen, maar er zijn tegenwoordig sites die je tegen betaling (een paar euro geloof ik) sneller toegang geven tot een option files.

Framoes wijzigde deze reactie 06-08-2019 14:37 (25%)

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Framoes schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:36:
[...]

Kritiek die je vaker hoort uit Fifa-hoek. Ook de reviews op Tweakers waren jarenlang zwaar ondermaats, omdat ze door een Fifa-speler werden gedaan. Na kritiek van mensen die wel PES spelen is dat beter geworden en kwam hij er achter dat het echt een topspel is.

Maar gek is het niet. Ik voel hem ook nooit echt bij Fifa. De gameplay ligt me niet.

[...]

Option files kan je gratis krijgen, maar er zijn tegenwoordig sites die je tegen betaling (een paar euro geloof ik) sneller toegang geven tot een option files.
Zijn beide voetbal games met een eigen karakter
Kan in iedergeval niet zeggen dat PES slecht is, waarbij dat paar jaar geleden nog wel het geval was. PES 2006 was goed, daarna ging het achteruit en nu moet ik zeggen dat ze het weer goed doen. Vooral de mode road to glory en teamgeest opbouwen leek mij tof.
PES staat op mn radar

• JohnnyLoco88
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 23:00
Jekke schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:49:

Carrieremodus van FIFA is al jaren hetzelfde. Wel de keus uit veel competities maar buiten dat weinig positieve zaken. PES gaat deze editie veel verbeteringen toepassen aan de ML. Verbeterd transfersysteem, vernieuwde interactie ed.

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
zijn er nog officiele competities bijgekomen? zoals 2e, 3e divisies enz?

• Goelan
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 16:36
Ik heb de demo van eFootball PES2020 gisteren gespeeld en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de gameplay. Het speelt wat trager, voelt wat logger als het ware, maar het geeft in mijn optiek een betere beleving van voetbal dan FIFA. Ik begrijp niet helemaal dat mensen FIFA een sim vinden en PES een arcade game. Ik vind het eerder andersom. Eigenlijk in alle opzichten. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe de trucjes precies werken.

Ik denk dat ik dit jaar overstag ga en kies voor PES. Ik heb dit jaar, door gezinsuitbreiding, weinig tijd om te gamen. Een goed moment om eens te kijken wat PES allemaal in de aanbieding heeft.

Vraag: voor de Xbox One is er geen mogelijkheid tot een option file?

• Falastine

Falastine

Topicstarter
@Goelan

Voor de Xbox weet ik het niet maar Microsoft heeft restricties op de Xbox gezet. Vandaar dat vele het wel kunnen aanpassen maar stuk voor stuk en niet in 1x zoals bij de PS4. Dit jaar beide footies gespeeld FIFA met vrienden PES met familie. Maar zodra je PES speelt en je schakelt over naar FIFA dan merk je pas het verschil en scoor je ook aan de lopende band uit allerlei onmogelijk hoeken.

• Goelan
Falastine schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:20:
@Goelan

Voor de Xbox weet ik het niet maar Microsoft heeft restricties op de Xbox gezet. Vandaar dat vele het wel kunnen aanpassen maar stuk voor stuk en niet in 1x zoals bij de PS4. Dit jaar beide footies gespeeld FIFA met vrienden PES met familie. Maar zodra je PES speelt en je schakelt over naar FIFA dan merk je pas het verschil en scoor je ook aan de lopende band uit allerlei onmogelijk hoeken.
Op zich vind ik het niet zo erg hoor. Dan zal ik gewoon ff een kwartiertje namen moeten aanpassen. Is er al meer duidelijk welke competities in PES20 zitten?

• Smoonshine
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:01

Smoonshine

Feyenoord!!

Hamazaki schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:13:
zijn er nog officiele competities bijgekomen? zoals 2e, 3e divisies enz?
Er zijn dit jaar een aantal tweede divisies toegevoegd en met de option files erbij worden dit er nog meer.

Mij heeft PES ook echt verrast ten opzichte van de 2019-versie. Er is qua gameplay zo ontzettend veel verbeterd dat ik af en toe het idee heb een nieuwe game te spelen. Kan niet wachten iig.

Overigens heeft Konami aangegeven dat de tegenstanders in de demo wat passief zijn en dat hier wat aan gedaan wordt voor de volledige versie.

uhm...

• Goelan
Klopt het dat de eredivisie niet aanwezig is? Dat zou wel een minpunt zijn.

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14:03

KipCurreh

Nightcrawler

https://www.fifplay.com/pes-2020-leagues/

Hier zie ik de Eredivisie idd niet tussen staan, maar kan wellicht nog wel wat veranderen ?

Wel leuk dat de Belgische competitie eindelijk eens gelicensed is, voor mij dan toch ;)
Ik denk dat ik nog eens overstag zal gaan..
PC speler, speel meestal offline (ML) btw

KipCurreh wijzigde deze reactie 08-08-2019 11:41 (38%)

Setup | Steam

• Granaatappel
  • Laatst online: 11:30
KipCurreh schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:40:
https://www.fifplay.com/pes-2020-leagues/

Hier zie ik de Eredivisie idd niet tussen staan, maar kan wellicht nog wel wat veranderen ?

Wel leuk dat de Belgische competitie eindelijk eens gelicensed is, voor mij dan toch ;)
Ik denk dat ik nog eens overstag zal gaan..
PC speler, speel meestal offline (ML) btw
Lijkt mij wel dat hij aanwezig is.

https://twitter.com/eredi.../1151133261453676545?s=21

• Goelan
Dat is goed nieuws! Thanks voor de info.

• Goelan
Ik moet wel zeggen dat ze bij Konami de fanbase serieus nemen als je hun Twitter account leest:

https://twitter.com/offic...mp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor

''We’ve noted reports of excessive referee foul calls & player stamina issues. Rest assured, these are being looked at very closely, & any issues will be ironed out & rectified in a Day One patch that will coincide with the release of the full game. 2/4''

• Hamazaki
  • Niet online
komt jullie opttion file niet in de soep, zodra er een konami patch uit is? dit is eigenlijk de reden waarom ik een jaar lang wacht met overstappen.

• J_Velsink
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:17
Ook ik ben weer van de partij dit jaar, ondanks alle frustraties bij het online gedeelte kan ik het elk jaar toch weer niet laten om de game te kopen.

De demo viel mij wat tegen, zoals meerdere hierboven al aangeven is het een stuk langzamer geworden en het lijkt er ook op dat je niet zo makkelijk meer "los" komt van je tegenstander, zelfs met een snelle speler.
Mijn ervaring is wel dat er tussen de demo en daadwerkelijke release vaak nog het e.e.a. aan de snelheid veranderd dus daar hoop ik dan maar op!

• Framoes
Hamazaki schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:48:
komt jullie opttion file niet in de soep, zodra er een konami patch uit is? dit is eigenlijk de reden waarom ik een jaar lang wacht met overstappen.
Ik heb daar nooit problemen mee gehad. Alle patches en updates horen zonder problem met de OF te werken.

• roeleboelie
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:45
iemand tips voor een noisy PS4 fan? ik hen nog nooit dit kabaal ui tmijn ps ontvangen, de demo van pes 2020 heeft de primeur...

• Ananas_NL
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20-09 10:37
roeleboelie schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:17:
iemand tips voor een noisy PS4 fan? ik hen nog nooit dit kabaal ui tmijn ps ontvangen, de demo van pes 2020 heeft de primeur...
Dit had ik ook (ps pro), na het schoonmaken van de ventilator en het niet meer in een kastje plaatsen is het zo goed als weg!

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20:33
Ik maak me wel een beetje zorgen over de AI in PES2020.
Ik heb al heel wat potjes gespeeld, maar echt scoren doet de AI niet. Als ik de moeilijkheid hoger zet wordt het alleen lastiger om te scoren (en eindigen potjes vaak in 0-0).

• roeleboelie
Ananas_NL schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:50:
[...]

Dit had ik ook (ps pro), na het schoonmaken van de ventilator en het niet meer in een kastje plaatsen is het zo goed als weg!
Was alleen gisteren bij de Allianz arena... vandaag in andere stadions geen problemen en bij de Allianz begon ie weer even te loeien... daarna weer rustig. Ligt mss aan het stadion in combinatie met camera instellingen en het weer aangezien het gisteren sneeuwde..

• roeleboelie
Sjurm schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:15:
Ik heb al heel wat potjes gespeeld, maar echt scoren doet de AI niet. Als ik de moeilijkheid hoger zet wordt het alleen lastiger om te scoren (en eindigen potjes vaak in 0-0).
Is onderkend door konami inmiddels en wordt verbeterd

• Framoes
In 2019 was de AI uiteindelijk ook heel doelgericht, waar ze eerst soms de bal al passend over de doellijn werkten. Niemand schoot toen.

• XhizorBE
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 20-09 22:46
De Ai zal de druk enorm pas opvoeren eens je 1-0 voorstaat, en je moet rekening houden het zijn ook zeer korte wedstrijden.

Merkte toch enorm verschil eens 'k een doelpunt had gemaakt op super star, toen was de Ai gelijk veel agressiever druk aan het zetten

Vind het net leuk dat het geen doelpunten kermis is, want zelf speel 'k altijd een competitie met levensechte tijden van de wedstrijden. Heb het wel willen merken dat je soms wel echt veel moeite moet doen om te scoren, dacht dat het aan mij lag :9

Allesinds een enorme verbetering dit tegen over fifa vind 'k persoonlijk, in fifa vind 'k de pace echt veel te snel. Kom er echt bloed nerveus van. Dit voelt echt meer aan als voetbal, hopelijk is er een trainingsmodus om bepaalde zaken te trainen. Iemand die mij kan zeggen dat dit er ga in zitten.

Nog nooit een volledige pes game gespeeld, waren telkens demo's. Maar ben zo onder de indruk van de demo, dat 'k dit spel ga kopen op dag één

• roeleboelie
10 september....waar blijf je???

• d-vine
XhizorBE schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:21:
[...]

De Ai zal de druk enorm pas opvoeren eens je 1-0 voorstaat, en je moet rekening houden het zijn ook zeer korte wedstrijden.

Merkte toch enorm verschil eens 'k een doelpunt had gemaakt op super star, toen was de Ai gelijk veel agressiever druk aan het zetten

Vind het net leuk dat het geen doelpunten kermis is, want zelf speel 'k altijd een competitie met levensechte tijden van de wedstrijden. Heb het wel willen merken dat je soms wel echt veel moeite moet doen om te scoren, dacht dat het aan mij lag :9

Allesinds een enorme verbetering dit tegen over fifa vind 'k persoonlijk, in fifa vind 'k de pace echt veel te snel. Kom er echt bloed nerveus van. Dit voelt echt meer aan als voetbal, hopelijk is er een trainingsmodus om bepaalde zaken te trainen. Iemand die mij kan zeggen dat dit er ga in zitten.

Nog nooit een volledige pes game gespeeld, waren telkens demo's. Maar ben zo onder de indruk van de demo, dat 'k dit spel ga kopen op dag één
Ik ga hem ook kopen zeer onder de indruk.
Je letter i van je toetsenbord zit te haperen ;)

• TiezZ_BE
  • Registratie: april 2013
  • Nu online
@XhizorBE trainingsmodus zat er in de vorige versies telkens in, verwacht het dus ook voor 2020

• MisterMarcFR
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20:01
Wat is het verschil tussen 'Club Team Lineup' en 'Master League Original Lineup' als je een Master League wilt beginnen?

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-09 22:15
Even in je agenda kijken d:)b

• Framoes
MisterMarcFR schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:00:
Wat is het verschil tussen 'Club Team Lineup' en 'Master League Original Lineup' als je een Master League wilt beginnen?
Club Team is met de spelers van die club zoals het dit seizoen is. ML original lineup zijn niet bestaande voetballers die door Konami zijn geselecteerd. Onder fans hebben deze spelers een beetje een cultstatus.

De meest bekende zijn o.a. Minanda, Castolo, Ximelez en de keeper die altijd te laat duikt: Ivarov. Sommige spelers zijn vervangen, maar doken later op als trainer in MyClub (online met spelers kopen dmv munten). Dat geeft ook wel aan dat deze verzonnen spelers populair zijn.

Ik heb de original lineup een paar keer geprobeerd, maar nadat de keeper meerdere malen in de laatste minuut nog even een houdbare bal liet gaan, ben ik overgestapt naar club team lineup.

• MisterMarcFR
Framoes schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:00:
[...]

Club Team is met de spelers van die club zoals het dit seizoen is. ML original lineup zijn niet bestaande voetballers die door Konami zijn geselecteerd. Onder fans hebben deze spelers een beetje een cultstatus.

De meest bekende zijn o.a. Minanda, Castolo, Ximelez en de keeper die altijd te laat duikt: Ivarov. Sommige spelers zijn vervangen, maar doken later op als trainer in MyClub (online met spelers kopen dmv munten). Dat geeft ook wel aan dat deze verzonnen spelers populair zijn.

Ik heb de original lineup een paar keer geprobeerd, maar nadat de keeper meerdere malen in de laatste minuut nog even een houdbare bal liet gaan, ben ik overgestapt naar club team lineup.
Duidelijk, thanks!!

• roeleboelie
ja, de eerste spinnenwebben formeren zich al....

• Jedi Geub
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Hoezo doen mensen moeilijk over een keus tussen FIFA of pes? Koop gewoon FIFA bij release en wacht tot december om Pes te kopen. Die is dan via de psn store te koop voor de helft van de prijs. Is al jaren zo. FIFA gaat pas in mei in de uitverkoop

PSN: Jedi_Geub [Link] https://tweakers.net/aanbod/1212935/apple-watch-series-2-(nylon-bandje-42mm)-zilver-(grijs).html [/link]

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Jedi Geub schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:38:
Hoezo doen mensen moeilijk over een keus tussen FIFA of pes? Koop gewoon FIFA bij release en wacht tot december om Pes te kopen. Die is dan via de psn store te koop voor de helft van de prijs. Is al jaren zo. FIFA gaat pas in mei in de uitverkoop
maar, ik wil helemaal geen FIFA... ;)
Framoes schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:00:
[...]

hehe good times.. Ik vond die Stein altijd heel goed in het middenveld lol..
Maar tegenwoordig begin ik toch maar een bestaande league, het blijft iets raars met zo'n onbestaand team te spelen

Setup | Steam

• TiezZ_BE
  • Nu online
KipCurreh schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:19:
[...]

maar, ik wil helemaal geen FIFA... ;)

[...]
*O*

• Joel22
  • Registratie: juli 2010
Geweldig spel, MAAR als de AI net zo bedroefend is als 2019 heeft het weinig voordeel. Sommige oudere PES games hebben zo’n heerlij’ gevarieerde AI en dat is erg belangrijk voor een offline speler zoals ik. Volgens mij zijn er bij PES wel meer offline spelers.

• Falastine

Falastine

Topicstarter

• vaagjunior
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 19-08 15:56
Helemaal prima! Nog maar een paar weken.. Wat ik echt hilarisch vind is dat mensen zeggen dat PES totaal geen licenties heeft.. Dat terwijl er in PES 2019 al een aantal bij zijn gekomen (Schotland, Rusland o.a). De enige competitie die je echt mist binnen Europa is de duitse..En ook daarin hebben ze een goede stap gezet door Bayern Munchen als partnerclub aan te trekken. Los van hoe leuk, of niet leuk de FIFA spelers de gameplay vinden.. je kan niet ontkennen dat er echt wel een stijgende lijn zit in de licenties, waar PES overigens bij bijvoorbeeld de Premier League en de Bundesliga gewoon niets aan kan doen.

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07:47

Oxigeon

En zo is dat!

Een aantal jaar al geen voetbalgame meer gekocht. "Vroeger" was ik verslaafd aan pes. Maar na de online debakels ben ik afgehaakt en naar fifa gegaan. Daar beviel me eigenlijk de Ultimate team zo g9ed dat ik nooit meer ben weg gegaan. Is Myclub ongeveer hetzelfde? Of is dit het kleine broertje van fifa UT?

FIFA 17 is volgens mij de laatste die ik gekocht heb. 18 en 19 heb ik overgeslagen. Dus het wordt zo langzamerhand weer tijd voor een nieuwe voetbalgame. Alleen ben ik echt aan het twijfelen welke ik zal nemen.

Gelukkig komt pes2020 10 september uit waardoor ik eea nog kan checken voordat fifa uit komt en ik dan een keus kan maken

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Granaatappel
Hier de officiële lijst voor PES 2020 aan teams, competities en stadions. Er kunnen nog nieuwe teams, competities toegevoegd worden. Aldus Konami.

https://www.konami.com/wepes/2020/eu/en/all/page/license

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Granaatappel schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:18:
Hier de officiële lijst voor PES 2020 aan teams, competities en stadions. Er kunnen nog nieuwe teams, competities toegevoegd worden. Aldus Konami.

https://www.konami.com/wepes/2020/eu/en/all/page/license
Begint toch wel een mooi lijstje te worden voor de footie 'zonder' licenties ;)

Als Belg ben ik wel blij met de Jupiler Pro League, voor de juiste kits en duitse competitie is het gewoon eventje wachten op een PES patch (PC)

I'm all-in

Setup | Steam

• MisterMarcFR
Als je in PES een Master League game start door het gebruik van een bepaalde OF en PES komt met een update, kun je dan nog wel verder met je huidige ML game?

Misschien domme vragen voor de fanatieke PES speler maar ik kom van FIFA en wil overstappen naar PES dit jaar.

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

vaagjunior schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:56:
[...]

Helemaal prima! Nog maar een paar weken.. Wat ik echt hilarisch vind is dat mensen zeggen dat PES totaal geen licenties heeft.. Dat terwijl er in PES 2019 al een aantal bij zijn gekomen (Schotland, Rusland o.a). De enige competitie die je echt mist binnen Europa is de duitse..En ook daarin hebben ze een goede stap gezet door Bayern Munchen als partnerclub aan te trekken. Los van hoe leuk, of niet leuk de FIFA spelers de gameplay vinden.. je kan niet ontkennen dat er echt wel een stijgende lijn zit in de licenties, waar PES overigens bij bijvoorbeeld de Premier League en de Bundesliga gewoon niets aan kan doen.
Nee je mist Duitsland en Engeland ;)

• homernt
  • Laatst online: 08:20
Pykow schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:36:
[...]

Nee je mist Duitsland en Engeland ;)
Ik denk wat hij bedoelt is dat van Duitsland niet alle teams er inzitten.

• Granaatappel
homernt schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 06:55:
[...]

Ik denk wat hij bedoelt is dat van Duitsland niet alle teams er inzitten.
Met een OF is dat probleem zo opgelost gelukkig. Ben blij dat er dit jaar wel veel tweede divisies bij zitten. Stuk leuker worden zo de competities gemaakt en helemaal dus met een option file :)

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Haha echt he, meer keuze om competities te veranderen..

Ik zou graag eens de MLS en mexicaanse competitie erbij zien, zijn echt leuke competities op zich

Setup | Steam

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Oxigeon schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:23:
Is Myclub ongeveer hetzelfde? Of is dit het kleine broertje van fifa UT?
Ja en nee, in grote lijnen zijn ze hetzelfde 8)

Enige grote verschil is dat er geen speler markt is in PES dus je geen specifieke spelers kan kopen zeg maar.. Het wordt zo net iets meer kans gebaseerd

Als je echt een bepaalde speler wilt kan je Agents inhuren die iets meer specifiek kunnen zoeken, maar het blijft nog altijd werken op kans
Trainers moet je ook kopen/huren, en die bepalen in grote lijnen de tactiek, ook de opstelling (dacht ik)

In PES werkt het met ballen van verschillende kleuren (beetje vergelijkbaar met packs in FIFA)
QUALITY PLAYER OVR
White Ball 69-
Bronze Ball 70-74
Silver Ball 75-79
Gold Ball 80-84
Black Ball 85+
Team chemistry werkt hetzelfde als in FIFA, alleen noemt het hier Team spirit.

Dit is wat ik ervan weet, maar ik speel het eigenlijk nooit omdat het mij niet echt interesseert. Is ook van 18 geleden denk ik, dus kan een beetje veranderd zijn nu :)

Setup | Steam

• MisterMarcFR
MisterMarcFR schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:05:
Als je in PES een Master League game start door het gebruik van een bepaalde OF en PES komt met een update, kun je dan nog wel verder met je huidige ML game?

Misschien domme vragen voor de fanatieke PES speler maar ik kom van FIFA en wil overstappen naar PES dit jaar.
Iemand?

• Framoes
Alles blijft gewoon werken. Het is dus ook niet zo dat in je savegame dan ineens de laatste transfers zijn doorgevoerd.

• MisterMarcFR
Framoes schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 03:11:
[...]

Alles blijft gewoon werken. Het is dus ook niet zo dat in je savegame dan ineens de laatste transfers zijn doorgevoerd.
Ben je dan niet je data uit de huidige OF kwijt? Dus dat een Premier League club weer een foutieve naam heeft?

• Framoes
MisterMarcFR schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:24:
[...]

Ben je dan niet je data uit de huidige OF kwijt? Dus dat een Premier League club weer een foutieve naam heeft?
Nee, voor zover ik me kan herinneren niet. Iets staat me bij dat Konami dit zo heeft gedaan, omdat ze zelf ook weten dat de option files voor PES een goed selling point zijn. Er zit niet voor niets zo'n uitgebreide edit mode in.

• Granaatappel
Nieuwe Master League trailer! Ziet er verfrissend uit. Kijk uit naar 10 september!

https://youtu.be/Le7pSqzVu_o

• MisterMarcFR
Gemiste kans dat je niet meer je eigen manager kan samenstellen. Nu kan je alleen nog met de legends spelen als coach?

Hoe zit het trouwens met de jeugdopleiding in Master League? Zijn dat serieus gestopte spelers die weer terugkomen in de game met dezelfde naam/face, alleen de leeftijd is 16/17?

• ratsja
  • Laatst online: 18:48

ratsja

bi polair

Granaatappel schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:01:
Nieuwe Master League trailer! Ziet er verfrissend uit. Kijk uit naar 10 september!

Hoop nu echt dat je je stadium kan uitbreiden.
Tevens leken de uitslagen van de gegenereerde wedstrijden nergens op, heel vaak dezelfde uitslagen.

• Goelan
Granaatappel schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:01:

Die trailer ziet er wel heel gaaf uit zeg. Ook tof dat die managers zo goed lijken (Roberto Carlos, Gullit, Cruyff).

Ik ben benieuwd of PES ook in de GamePass gaat komen.

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20-09 09:09
ratsja schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:07:
[...]

Hoop nu echt dat je je stadium kan uitbreiden.
Tevens leken de uitslagen van de gegenereerde wedstrijden nergens op, heel vaak dezelfde uitslagen.
Stadion uitbreiden zit er niet in.

PSN: Sluuz

• TiezZ_BE
  • Nu online
Sluuz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:44:
[...]

Stadion uitbreiden zit er niet in.
Ben al blij als de aangekondigde wijzigingen goed uitgewerkt zijn :)

• MisterMarcFR
MisterMarcFR schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:45:
Gemiste kans dat je niet meer je eigen manager kan samenstellen. Nu kan je alleen nog met de legends spelen als coach?

Hoe zit het trouwens met de jeugdopleiding in Master League? Zijn dat serieus gestopte spelers die weer terugkomen in de game met dezelfde naam/face, alleen de leeftijd is 16/17?
Iemand wat meer info over de jeugdopleiding voor mij?

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13:56
Ik speelde pes 2009-2016. Daarna overgestapt naar fifa.
Maar sinds fifa 19 toch erg de neiging om weer pes te spelen.
Dus demo op de pc gedownload en gespeeld.

Ziet er prima uit. Geeft een goed gevoel. Alleen... De traagheid van het spel zit hem niet alleen in de snelheid van het spel en de spelers, wat ik prima vind, maar ook reageren de spelers te laat op de knoppen.
Dit is echt nu een no go. Jammer. Zal het even laten bezinken

• dhondtjes
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 13:27
Ik ben ook van plan om sinds lang eens PES te kopen ipv FIFA.
Mijn vraag is nu wel, wat zijn de beste sites om een Option File te downloaden voor de PS4 ?

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Harribo schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:14:

Ziet er prima uit. Geeft een goed gevoel. Alleen... De traagheid van het spel zit hem niet alleen in de snelheid van het spel en de spelers, wat ik prima vind, maar ook reageren de spelers te laat op de knoppen.
Cheat lagg bedoel je?

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13:56
Nee gewoon dat er een seconde of een fractie daarvan(?) tussen het moment dat je je stick beweegt en dat de speler beweegt. Hetzelfde met passen en schieten.
Daardoor moet je al handelen met je gamepad voordat je de bal soms hebt. Dat heeft fifa ook maar wel een stuk directer als in pes.
Het echte momentum van directe actie is dan weg. Stroperig wordt het mi.
Dat is gewoon de gameplay in de demo.
Jammer vind ik.

Ik hou van directe snelle actie

Harribo wijzigde deze reactie 04-09-2019 21:14 (39%)

• Goelan
Maar dat is gewoon de gameplay van PES an sich. PES speelt in mijn ogen altijd trager, realistischer, als Fifa.

• Morgoth
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:32

Ik heb denk ik in dezelfde periode veel PES gespeeld. Daarna niet meer simpelweg omdat ik geen PES speelde, en nu sinds een paar maanden weer vrij fanatiek PES2019 gespeeld. Moet zeggen dat dat toch weer een stuk leuker speelt dan de pessen van vroeger. Met name gebruik maken loopacties van lopende spelers, diepte passes en steekpassen die beter aankomen en de individuele acties zijn goed in balans. Ik zal zo dadelijk eens de PES2020 demo spelen. Ik weet niet of dit nog steeds zo is, maar vroeger was de gameplay van de uiteindelijke game toch weer een stuk anders dan die van de demo.

(En wel hilarisch om te zien dat je nog steeds dezelfde usericon hebt waar ik je meteen aan herken ;)).

Morgoth wijzigde deze reactie 05-09-2019 12:16 (4%)

"Never give children a chance of imagining that anything exists in isolation. Make it plain from the very beginning that all living is relationship." - Aldous Huxley

• Granaatappel
dhondtjes schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:10:
Ik ben ook van plan om sinds lang eens PES te kopen ipv FIFA.
Mijn vraag is nu wel, wat zijn de beste sites om een Option File te downloaden voor de PS4 ?
PESUniverse.

Wel betaald maar echt easy en top kwaliteit.

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Het zal een eeuwige discussie zijn tussen FIFA en PES liefhebbers, maar PES wint voor mij keer op keer.

Je moet maar gewoon zo'n filmpje kijken van de Top 20 goals gemaakt in FIFA van die week (passeren vaak op youtube/facebook of andere) en dan heb ik er al wel genoeg van.
Die goals zijn gewoon een karikatuur van het huidige (echte) voetbal 8)

En dat er (heel) veel mensen zijn die dit leuk vinden, voor mij best. Maar geef mij toch maar de tragere, (net) iets meer realisische spelverloop van een PES.
Ik ben dan ook de enige in men vriendengroep die kiest voor PES, en de rest speelt FIFA >:)

Anyway, het is nu ik denk 2 jaar geleden sinds men laatste footie, dus ik tel al af naar die 10 september. :9~

Setup | Steam

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20:33
Ik heb hem gepreorderd :)

Voor het eerst in mijn leven dat ik een game preorder. Ik heb er zin in 8)

Om een game voor mijzelf te verantwoorden wil ik minstens dat de aankoopprijs / gespeelde uren =< €1.
Ik heb er vertrouwen in dat ik wel aan die 50 uur kom :9

• Jekke
Zojuist bericht gekregen van YGZ dat pes2020 zojuist verzonden is. Met een beetje geluk valt die morgen op de deurmat. Fingers crossed!

• iruy
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 10:25
Is er online (online divisies) nou EINDELIJK eens de mogelijkheid om tegen gelijkwaardige teams te spelen, bijv max 4 sterren teams.. ?!
Speel zelf nooit met die topteams , maar het merendeel helaas wel.. Vrij suf om 8 vd 10 potjes telkens tegen PSG, Liverpool, Barça etc te spelen

• Granaatappel
Jekke schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:26:
Zojuist bericht gekregen van YGZ dat pes2020 zojuist verzonden is. Met een beetje geluk valt die morgen op de deurmat. Fingers crossed!
Dat is snel :*) Jaloers!
Ben benieuwd of ik hem in ieder geval op de dag van de release krijg. Kan niet meer wachten. d:)b

• d-vine
Jekke schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:26:
Ik heb hem ook maar besteld, stond op website verzenden vanaf 6 september.
Kan niet wachten om na jaren fifa over te gaan en in de wereld van PES te stappen.
Ook aangemeld bij PES universe nu nog wachten op de option files.

• Hamazaki
  • Niet online
ben ik de enige die de nieuwe pes altijd een jaar later haalt, ivm met final OF+konami updates, om geen gezeik te krijgen?

• henkyyyyyyy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:06

Ze reageren niet te laat op de knoppen, ze reageren pas als de pass ook echt gegeven kan worden.

Dat wanneer je bijvoorbeeld bezig bent de bal aan te nemen, je niet gelijk kan schieten ook al druk je op de schietknop, je moet wachten totdat je ook daadwerkelijk kan schieten zonder daarbij je been te breken.

Dus het is niet passen, passen, passen, schieten zonder ook maar enig zins te hoeven kijken hoe de speler staat.

Dat vind ik juist zo heerlijk van PES O+

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Nieuwe myclub info, zie dit twitter draadje:
https://twitter.com/officialpes/status/1169904410652078081

• Granaatappel
Hamazaki schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:40:
ben ik de enige die de nieuwe pes altijd een jaar later haalt, ivm met final OF+konami updates, om geen gezeik te krijgen?
Jaar later? Ze hebben nu meestal na 2 dagen alles al compleet..

Ps. Ook mijn spel is verzenden!

• Hamazaki
  • Niet online
Granaatappel schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:24:
[...]

Jaar later? Ze hebben nu meestal na 2 dagen alles al compleet..

Ps. Ook mijn spel is verzenden!
nou..V1, V2, V3, V4, V5....

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:03
Hamazaki schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:25:
[...]

nou..V1, V2, V3, V4, V5....
In het begin een nieuw team bouwen is het mooiste wat er is.

Velen hebben het spel al, ik moet helaas wachten tot de 10de..

• Jekke
d-vine schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:35:
[...]

Ik heb hem ook maar besteld, stond op website verzenden vanaf 6 september.
Kan niet wachten om na jaren fifa over te gaan en in de wereld van PES te stappen.
Ook aangemeld bij PES universe nu nog wachten op de option files.
Ik nu ook eindelijk weer eens gekozen voor PES na jarenlang Fifa gespeeld te hebben.
Hij ligt in de bus, dus vanavond mooi spelen :)
Ga me denk ik ook aanmelden bij pesuniverse voor de option file

• Framoes
Als het goed is hier morgen ook binnen. Eerst een paar dagen potjes spelen en dan na de day one patch en update met transfers maar beginnen aan master league.

• Joel22
  • Registratie: juli 2010
Ik ben een echte offline speler. De mensen die het spel al hebben willen jullie mij vertellen hoe je de ai vindt? Bevalt het spelen tegen de computer? :)

• TiezZ_BE
  • Nu online
Ik wacht meestal enkele weken. Vorig jaar heb ik het daarna nog een maand links laten liggen na aankoop. Het bevatte gewoonweg nog teveel fouten spelend tegen de AI

En begin pas met master league nadat Bundesliga volledig is in de patch die ik gebruik

• JFS
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21:05
Granaatappel schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:08:
[...]

PESUniverse.

Wel betaald maar echt easy en top kwaliteit.
Daar download je dan 1 file waar alle ontbrekende/niet gelicenseerde teams /logo's / kits inzitten?

• MisterMarcFR
Op welk gezeik doel je?

• Hamazaki
  • Niet online
Dat een pesuniverse patch opeens incompatible is met de nieuwste konami update.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True