Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Multi] eFootball PES2020

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

• kadoendra
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 24-01 07:30
Kan ik de Data Pack gewoon installeren (club and national teams) als ik een option file gebruik? Of gooit hij dan alles door de war?

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:58
Ja is me ook niet helemaal duidelijk. Ik zie CYPES 2.1, zowel ABC+D, maar is dat voldoende als data file?

Ander vraagje, als je LT inhoudt (op alternative), dan zie je de richting waarin je gaat passen/schieten, is er een manier om diep0e rmanent aan te zetten?

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 24-10-2019 18:38 (43%)

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 03-01 09:33
Gisterenavond drie potjes gedaan en de patch is zeker een vooruitgang. Je bent lastiger van de bal te krijgen daardoor lukt het mij beter om de bal rond te laten gaan en de tegenstander vast te zetten. Ik geef ook minder kansen weg doordat mijn spelers beter reageren als de bal in de buurt is. Er zijn nog wel zaken die beter kunnen ik zat een streamer te kijken 7-4 in myclub met een mooi voorbeeld van een kick-off boost.

• AntiChrist7
Dan probeer ik CYPES te installeren, en na 7 files zegt ie al loading failed op alles.... Ik snap echt niet meer hoe die installatie nu moet of welke file ik moet halen... Als er iemand een dummy guide heeft voor pc, graag...

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 26-10-2019 14:13 (13%)

• NeP2013
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21-01 20:09
Sinds vandaag ook PES in bezit, na jaren fifa. Wel even wennen, heb het idee dat de spelers wat logger zijn ofzo.

Iemand tips om er een beetje in te komen? ­čśâ

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:12:
Dan probeer ik CYPES te installeren, en na 7 files zegt ie al loading failed op alles.... Ik snap echt niet meer hoe die installatie nu moet of welke file ik moet halen... Als er iemand een dummy guide heeft voor pc, graag...
Heb je mijn vorige post niet gelezen? Je hoeft enkel versie D te kiezen, die is enkel voor PC.

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:08
NeP2013 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:55:
Sinds vandaag ook PES in bezit, na jaren fifa. Wel even wennen, heb het idee dat de spelers wat logger zijn ofzo.

Iemand tips om er een beetje in te komen? ­čśâ
same here jaren fifa nu lekker pes love it.

Spoony pizzas is het youtube kanaal als ik het zo mag zeggen om alles goed onder de knie te krijgen.

YouTube: Spoony Pizzas

• AntiChrist7
foxgamer2019 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:27:
[...]

Heb je mijn vorige post niet gelezen? Je hoeft enkel versie D te kiezen, die is enkel voor PC.
Ik kreeg nog altijd loading failed hoor.

Maar goed het meeste is geinstalleerd. Ik zal Brutie ipv Brescia wel overleven. Net eerste seizoen in ML done, was wel leuk. Het is wat droog qua presentatie en de cutscenes voegen niet veel toe, maar tenminste niet zo buggy en onrealistisch als career in fifa

• foxgamer2019
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:57:
[...]

Ik kreeg nog altijd loading failed hoor.

Maar goed het meeste is geinstalleerd. Ik zal Brutie ipv Brescia wel overleven. Net eerste seizoen in ML done, was wel leuk. Het is wat droog qua presentatie en de cutscenes voegen niet veel toe, maar tenminste niet zo buggy en onrealistisch als career in fifa
Vreemd, ik krijg die melding alleen bij K League (extra pakket) - maar met die stappen zal het als het goed is wel allemaal goed moeten staan - al heb ik de Serie A niet echt geprobeerd. :)

• AntiChrist7
foxgamer2019 schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:18:
[...]

Vreemd, ik krijg die melding alleen bij K League (extra pakket) - maar met die stappen zal het als het goed is wel allemaal goed moeten staan - al heb ik de Serie A niet echt geprobeerd. :)
ik kreeg het ook bij PL, maar daar is me nog neit direct iets opgevallen.

Wat ik wel niet snap aan ML, is het volgende. ik heb al 2 spelers gekocht van rating 83, maar als ze bij mij zitten zijn ze opeens 82 en 81.. het zijn knullen van 26 jaar nochtans...

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:36
AntiChrist7 schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:26:
[...]

ik kreeg het ook bij PL, maar daar is me nog neit direct iets opgevallen.

Wat ik wel niet snap aan ML, is het volgende. ik heb al 2 spelers gekocht van rating 83, maar als ze bij mij zitten zijn ze opeens 82 en 81.. het zijn knullen van 26 jaar nochtans...
Ligt eraan waar je ze neerzet in je opstelling. Als je ze op hun favo positie zet, hebben ze de maximale rating. Als je ze op een minder favoriete positie zet, daalt de rating iets en als je een spits als laatste man neerzet, heeft ie een slechte rating. Als je echter die speler een hele hoop wedstrijden op een "niet-favo" plek laat spelen, verandert hij langzaam zodat hij ook daar uit de voeten kan (tot op zekere hoogte).

PSN: Sluuz

• AntiChrist7
Sluuz schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:27:
[...]

Ligt eraan waar je ze neerzet in je opstelling. Als je ze op hun favo positie zet, hebben ze de maximale rating. Als je ze op een minder favoriete positie zet, daalt de rating iets en als je een spits als laatste man neerzet, heeft ie een slechte rating. Als je echter die speler een hele hoop wedstrijden op een "niet-favo" plek laat spelen, verandert hij langzaam zodat hij ook daar uit de voeten kan (tot op zekere hoogte).
Ja dat weet ik (en vind ik ook een beter systeem dan fifa), maar ik bedoel letterlijk een mindere rating de dag nadat ik hem gekocht. Bakayoko was 83 op mijn wishlist. Ik koop en speel hem op VM, maar toch heeft ie maar 82.
Zelfde met Rugani. Was ook 83, paar weken later merk ik op dat ie 81 is, op zijn enige positie (CV). Beide gozers zijn 26, dus aan leeftijd kan het niet liggen....

• Sluuz
AntiChrist7 schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:56:
[...]

Ja dat weet ik (en vind ik ook een beter systeem dan fifa), maar ik bedoel letterlijk een mindere rating de dag nadat ik hem gekocht. Bakayoko was 83 op mijn wishlist. Ik koop en speel hem op VM, maar toch heeft ie maar 82.
Zelfde met Rugani. Was ook 83, paar weken later merk ik op dat ie 81 is, op zijn enige positie (CV). Beide gozers zijn 26, dus aan leeftijd kan het niet liggen....
Hoe ziet hun ontwikkelcurve eruit dan? Leeftijd zegt niet zoveel. Er zijn spelers die inderdaad al rond hun 25e beginnen te dalen.

Sluuz wijzigde deze reactie 04-11-2019 09:26 (7%)

• AntiChrist7
Sluuz schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:26:
[...]

Hoe ziet hun ontwikkelcurve eruit dan? Leeftijd zegt niet zoveel. Er zijn spelers die inderdaad al rond hun 25e beginnen te dalen.
Is idd gedaald, maar Rugani en bakayoko zijn nu niet direct de spelers die over hun top zijn. Bij bakayoko was het letterlijk de dag nadat ie bij mij is, is ie een level lager....

• TiezZ_BE
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:35
Btw: In de vorige versie paste de ontwikkelcurve zich ook aan ifv de training die je toepast op de speler

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:52
Sluuz schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:27:
[...]

Je hebt ook spelers die juist een hogere OvR hebben als je ze op hun niet natuurlijke positie zet. Messi is bijv. 1 punt hoger op AM en zo zijn er nog een aantal.

Adjust non olet

• foxgamer2019
  • Niet online
https://evo-web.co.uk/thr...mokepatch20-20-0-0.81332/

https://evo-web.co.uk/thr...-1-3-before-asking.81034/

Nieuwe patches zijn uit, denk dat ik die laatste eens een kans geef. :)

• RFRF
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 14:27
Is dit een patch die komt vanuit Konami? Normaal gesproken worden deze toch automatisch gedownload als je de game opstart?

• Sluuz
RFRF schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:04:
[...]

Is dit een patch die komt vanuit Konami? Normaal gesproken worden deze toch automatisch gedownload als je de game opstart?
Dit kan je natuurlijk ook gewoon even zelf nagaan. Dit zijn mods voor de PC.

• RFRF
Sluuz schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:31:
[...]

Dit kan je natuurlijk ook gewoon even zelf nagaan. Dit zijn mods voor de PC.
MIsschien was mijn vraag niet helemaal duidelijk. Zijn dit gameplay patches?

• foxgamer2019
  • Niet online
RFRF schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:42:
[...]

MIsschien was mijn vraag niet helemaal duidelijk. Zijn dit gameplay patches?
Wat versta je onder gameplay? :)

Maar zoals @Sluuz aangeeft kan je daar zelf ook achterkomen. ;)

• Goelan
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 21:23
Sinds enkele dagen ook PES in bezit.. gisteren officieel FIFA verkocht. Ik heb de beste man wel gewaarschuwd dat het spel echt kapot is.. hij zat mij aan te kijken, haha.

Tot nu toe positief. Lekker MyClub aan het spelen. Wel jammer dat het echt achterblijft bij Ultimate Team. Wat kan ik overigens doen met dubbele spelers? Ik heb nu 2x David Silva en 2x Robertsen. Iemand nog advies om betere scouts te vergaren?

• El Profesor
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20:38
@goelan je kunt een speler in een trainer veranderen en hem dan trainen. Of je kunt ze opsparen tot je 3 identieke speletmrs hebt, dan kun je ze ruilen voor een speler naar keus. Ik had bijv. 3x O. Dembele (zwarte bal) die heb ik geruild voor Neymar.

Veel plezier met PES. Ik ben ook weer terug over gestapt van fifa en bevalt prima. Was wel even wennen qua gameplay maar is het waard. Ook PES heeft de nodige problemen als scripting, maar als je die minpunten kunt accepteren kun je er een hoop plezier aan beleven.

I like how you keep the mouse running...

• Goelan
@El Profesor Thanks voor de tips. Ik gok dat de kans klein is dat ik nog een IF Silva of Robertsen krijg... zou wel relaxed zijn, want dan kan ik een gelijkwaardige speler terug halen.

Ik moet zeggen dat ik op dit moment weer plezier heb in een voetbal spelletje spelen. De gameplay en flow is echt sterk. Het voelt echt als voetbal. Ik ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe ik het beste om kan gaan met verdedigen en het inzetten van trucjes, maar het gaat iedere keer beter.

• DutchDevil79
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:22

DutchDevil79

I race, therfore I am

Als het featured versie zijn komen er geen meer waarmee je kan ruilen. Volgende featured versie van die speler ziet pes niet als dezelfde speler. Heb je er maar twee dan de ene gewoon als trainer gebruiken voor de andere. Dat geeft meestal een aardige boost. Ik probeer vaak de trainer eerst naar level 10 te brengen. Dan heb je een grotere kans op een goede multiplier.

iRacing Profiel

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 24-01 11:32

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Nog mensen die in de PES Tweakers whatsapgroep willen stuur mij een PM! We spelen daar tegen elkaar.

We zijn bezig een offline toernooi te organiseren in Maart.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• Sluuz
Gister is patch 1.05 uitgekomen en lees op Evo-Web een hele hoop goeie berichten over veel betere AI. Zelf nog niet getest though.

• Sticky_fingers
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-01 16:45
Zijn er meer spelers met laggy gamplay, vooral als het spel verplaatst naar het doel. Zowel bij aanval als verdediging. Zeer irritant. Processor en geheugen belasting zie ik geen afwijkingen ( als in 100%).

• Lampenz
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23-01 12:16
Ook ik ben dit jaar na 21 jaar fifa voor het eerst over gegaan op PES. Dit omdat ik vond dat de manager mode die ik zo graag speel nu na 4 opeenvolgende jaren niet verbeterd was. Daarnaast had ik het gevoel dat de melkkoe (FUT) de game aan het overnemen was. Ik zelf heb helemaal niets met FUT mede doordat volwassen mannen in de voetbal kantine opstellingen van hun fut team gaan laten zien aan elkaar. Met bij komende teksten als, ik heb gisteren een ontzettend "dik" kaartje van dyballa "gewonnen". Dat dus.

Mijn eerste indruk over pes is goed, beetje oudbollige menu structuur, en het is wat zoeken en vooral de tegen hanger van FUT (myClub) is een ontzettend dolhof waarin ik me nog niet heb verdiept. Voor nu speel ik vooral master league en vind de wedstrijdjes die ik speel ontzettend mooi (grafisch) en realistisch ogen. Bij fifa zag ik soms een speler op het veld een paas geven waarbij hij in real life (gezien lichaamshouding) waarschijnlijk:"een heup uit de kom had gehad, 2 paar enkelbanden had afgescheurd, en dan nog maar te zwijgen over zijn kniebanden". Hier scoort PES voor mij dus echt punten. Toch mis ik ook wat dingen.

Zo valt het me in master league vooral op dat de slider mist die je in FIFA wel hebt voor het verschuiven van transferbudget naar salaris budget. Ik heb op dit moment 30 miljoen transfer, daar tegen over staat 30k salaris budget. Ik heb dus als club genoeg geld op de bank, maar kan praktisch niets uitgeven. Sterker nog, ik kan niet eens bestaande contracten verlengen. (vreemd).

Daarnaast vraag ik me af, dit geld voor PES, maar ook voor FIFA hoe beide "manager mode" game types zo uitgekleed zijn geraakt. In FIFA12 kon je sponsor contracten kiezen, trainers upgraden, stadions upgraden om zo bij een kleine club toch een groter budget te bewerkstelligen. Hierdoor werd je constant gedwongen om te denken over "wat doe ik met binnen gekomen geld". Dit aspect is compleet verdwenen en ik vraag me af waarom? Ik me niet kan voorstellen dat dit zoveel kracht kost voor een development team om dit toe te voegen.

Enig idee of iig die slider nog toegevoegd gaat worden in een update? Heeft konami een development blog ofzo?

• Sluuz
Lampenz schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:22:
Zo valt het me in master league vooral op dat de slider mist die je in FIFA wel hebt voor het verschuiven van transferbudget naar salaris budget. Ik heb op dit moment 30 miljoen transfer, daar tegen over staat 30k salaris budget. Ik heb dus als club genoeg geld op de bank, maar kan praktisch niets uitgeven. Sterker nog, ik kan niet eens bestaande contracten verlengen. (vreemd).
Je kan in een van de menu's in de ML aangeven waar bepaalde opbrengsten heen gaan: salaris budget of transfer budget. Als je nu dus een hoog transfer budget hebt, kan je die instellingen eens veranderen dat alle opbrengsten naar je salaris budget moeten gaan. Dit is trouwens nieuw sinds dit jaar.

Verder eens dat de manager mode/career/ML flink is uitgekleed de afgelopen jaren. In PES2013 had je ook nog sponsoren etc.

• Lampenz
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23-01 12:16
Sluuz schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:33:
[...]

Je kan in een van de menu's in de ML aangeven waar bepaalde opbrengsten heen gaan: salaris budget of transfer budget. Als je nu dus een hoog transfer budget hebt, kan je die instellingen eens veranderen dat alle opbrengsten naar je salaris budget moeten gaan. Dit is trouwens nieuw sinds dit jaar.
Ja, dat had ik aan het begin van het seizoen al ingesteld op "all funds to Salary budget". Maar dan nog is het niet voldoende om het budget recht te trekken.

• foxgamer2019
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een tip? Sinds mijn systeem upgrade (of game update?) heb ik enorm veel last van lag en stuttering.

Specs.:
AMD 5 3600 CPU
16GB DDR4 RAM
Radeon RX 580 (8GB)

Het maakt niets uit of ik op low, windowed, sync 1/2/uit speel.. het spel lagged als een gek. Overigens lijkt mijn CPU de volle laag te krijgen.

Thanks!

• roeleboelie
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-01 07:42
als offline speler nu een aantal seizoenen op superster gespeeld en ik ben nu veel verder in het ownen dan voorgaande pes versies. Heb het idee dat de CPU minder druk zet, maar ook minder cadeau lijkt te krijgen door scripting.
Niveau legendarsich geprobeerd, maar dan gaat alleen het tempo omlaag en dat is dan weer net niet wat ik zoek. Een beetje meer tegenstand zou best mogen. Speel nu met Sampdoria, toch geen hoogvlieger, en sta derde.
Iemand dezelfde ervaringen en evt oplossingen?

• RFRF
roeleboelie schreef op woensdag 20 november 2019 @ 07:29:
als offline speler nu een aantal seizoenen op superster gespeeld en ik ben nu veel verder in het ownen dan voorgaande pes versies. Heb het idee dat de CPU minder druk zet, maar ook minder cadeau lijkt te krijgen door scripting.
Niveau legendarsich geprobeerd, maar dan gaat alleen het tempo omlaag en dat is dan weer net niet wat ik zoek. Een beetje meer tegenstand zou best mogen. Speel nu met Sampdoria, toch geen hoogvlieger, en sta derde.
Iemand dezelfde ervaringen en evt oplossingen?
Ik merk wel hetzelfde. Als je de moeilijkheidsgraad omhoog zet gaat de kwaliteit van je eigen team omlaag. Je ziet ook de tegenstander dingen doen die jijzelf onmogelijk kunt uitvoeren ongeacht de kwaliteit van je eigen speler. Gabriel Jesus wordt bijvoorbeeld met gemak ingehaald door 64 rated speler uit de 2e divisie.
Het meest vervelende vind ik trouwens nog wel de loopacties die je eigen spelers maken, dit is vaak erg onlogisch. Ik weet dat je spelers kunt laten lopen maar in de praktijk betekent dit dat het maar bij 1 speler kan en niet een bepaalde richting op.
Met name op Legend niveau heb ik het gevoel dat ik tegen een geprogrammeerd systeem zit te spelen en dat de uitkomst al min of meer vast staat, dan dat het echt aankomt op mijn eigen input.
Op lagere niveaus is inderdaad wel weer redelijk eenvoudig.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-01 23:19
RFRF schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:37:
[...]

Ik weet dat je spelers kunt laten lopen maar in de praktijk betekent dit dat het maar bij 1 speler kan en niet een bepaalde richting op.
Dat is niet waar....

Zie

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• RFRF
Aah bedankt, dit wist ik niet! Ik ga eens proberen of dit een verschil maakt.

• Jovialgent
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15-01 09:53
Hoe zit het met de scripting op PES tov FIFA ? Ben van plan om over te stappen :)

• El Profesor
Jovialgent schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:21:
Hoe zit het met de scripting op PES tov FIFA ? Ben van plan om over te stappen :)
Verschilt per persoon. Persoonlijk vind ik pes zwaarder gescript dan fifa. Als je tegen iemand speelt die een stuk lager gerate is merk je dat heel duidelijk dat je team minder goed speelt, meer ruimtes tussen de liniesz spelers die minder de ruimte zoeken etc.

• Jovialgent
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15-01 09:53
El Profesor schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:22:
[...]

Verschilt per persoon. Persoonlijk vind ik pes zwaarder gescript dan fifa. Als je tegen iemand speelt die een stuk lager gerate is merk je dat heel duidelijk dat je team minder goed speelt, meer ruimtes tussen de liniesz spelers die minder de ruimte zoeken etc.
Nog harder gescript is toch bijna onmogelijk ? :P

• El Profesor
Jovialgent schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:06:
[...]

Nog harder gescript is toch bijna onmogelijk ? :P
Het is persoonlijk, sommige vinden van minder. Het is imo sowieso de moeite. Pes is een fantastische voetbal sim. Ik kan er echt van genieten, dat had ik met fifa niet echt. Houd er wel rekening mee als je online speelt, MyClub dat je niet zoveel challenges hebt als fut. Pes 2020 is een heel fijne game, ik mis fifa absoluut niet.

• Goelan
El Profesor schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:37:
[...]

Het is persoonlijk, sommige vinden van minder. Het is imo sowieso de moeite. Pes is een fantastische voetbal sim. Ik kan er echt van genieten, dat had ik met fifa niet echt. Houd er wel rekening mee als je online speelt, MyClub dat je niet zoveel challenges hebt als fut. Pes 2020 is een heel fijne game, ik mis fifa absoluut niet.
Dat is wat mij betreft het grote minpunt aan PES. De content voor MyClub is gewoon heel mager. Iedere week een offline cupje spelen van 3 wedstrijden en that's it. Dan kan je nog wel online spelen, maar dan kom ik altijd tegen spelers die een v├ę├ęl hogere rang hebben dan ikzelf. Ik vind het niet erg om te verliezen, maar deze potjes gaan nergens over. Ik snap trouwens ook niet de toegevoegde waarde van wedstrijden simmen? Als ik dat zou willen doen dan ga ik wel Football Manager spelen. Qua scripting kan ik niet echt iets zeggen. Het valt mij wel op dat ik soms de bal echt niet in het doel weet te krijgen, ongeacht het aantal kansen. Of mijn spelers schieten de bal dan hopeloos naast of de keeper maakt bizar goede reddingen.

Qua gameplay is het wennen, maar ik vind het prettiger spelen van FIFA. Toevallig van het weekend samen met een maatje (die nog FIFA heeft) meegespeeld met de weekend league, maar FIFA lijkt net een flipperkast. Bij PES gaat het een stuk trager en, naar mijn mening, realistischer. Ik kan weer echt plezier hebben in een potje voetbal.

• AntiChrist7
^^ same. Speelde gisteren ook nog eens fifa tegen iemand. zat niets van tactiek of realisme is, gewoon pacewhoren met Mbappe en Neymar.

• El Profesor
@Goelan de content is inderdaad zeer beperkt. Persoonlijk speel ik misschien 5-10 potjes per week, dus dan mis ik toernooien niet echt.

Ik speel zelden tegen dezelfde tegenstander. Verder is de gameplay even wennen, maar als je het in de vingers krijgt zul je stijgen qua rating. Ik vond het behoorlijk frustrerend om de gameplay weer in de vingers te krijgen.

• roeleboelie
RFRF schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:37:
[...]

Ik merk wel hetzelfde. Als je de moeilijkheidsgraad omhoog zet gaat de kwaliteit van je eigen team omlaag. Je ziet ook de tegenstander dingen doen die jijzelf onmogelijk kunt uitvoeren ongeacht de kwaliteit van je eigen speler. Gabriel Jesus wordt bijvoorbeeld met gemak ingehaald door 64 rated speler uit de 2e divisie.
Het meest vervelende vind ik trouwens nog wel de loopacties die je eigen spelers maken, dit is vaak erg onlogisch. Ik weet dat je spelers kunt laten lopen maar in de praktijk betekent dit dat het maar bij 1 speler kan en niet een bepaalde richting op.
Met name op Legend niveau heb ik het gevoel dat ik tegen een geprogrammeerd systeem zit te spelen en dat de uitkomst al min of meer vast staat, dan dat het echt aankomt op mijn eigen input.
Op lagere niveaus is inderdaad wel weer redelijk eenvoudig.
toch weer legend mode geprobeerd en dat gaat een stuk trager waardoor het creeren van kansen wel erg moeilijk is. De speelsnelheid op 0 gezet en het spel gaat veel soepeler zonder dat het te snel gaat voor het gevoel. Dus dit werkt prima voor degene die superstar ontgroeit zijn en toch een speelbare uitdaging willen hebben. Het is nu weer knokken voor elke meter en de doelpunten leveren weer puur plezier op.

• Joeynec
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 17-12-2019
Weet iemand toevallig of er ook een option File voor de Keuken kampioen divisie beschikbaar is?

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Pes ook gekocht voor de pc. Gestart met MyClub. 2 potjes online gedaan, beide kansloos verloren.
Speel gelijk tegen 800+ rated teams met topspelers. Andere tegenstanders waren niet te vinden?
Ik had het ook het idee dat ik overal te laat was en ook kon reageren/reageerde.

• roeleboelie
Joeynec schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:42:
Weet iemand toevallig of er ook een option File voor de Keuken kampioen divisie beschikbaar is?
Op de ps4 niet volgens mij maar op de pc zal er vast wel wat beschikbaar zijn. En anders gewoon promoveren, liefst ten koste van NAC;-)

• henkyyyyyyy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-01 23:19
Harribo schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:20:
Pes ook gekocht voor de pc. Gestart met MyClub. 2 potjes online gedaan, beide kansloos verloren.
Speel gelijk tegen 800+ rated teams met topspelers. Andere tegenstanders waren niet te vinden?
Ik had het ook het idee dat ik overal te laat was en ook kon reageren/reageerde.
Gelijk stoppen! ;w

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• El Profesor
@Harribo de eerste 5 wedstrijden wordt je rating bepaald. Je speelt tegen tegenstamders van verschillende rating. Daarna wordt jouw rating bepaald en wordt je gematcht met spelers van gelijke rating.

• Harribo
El Profesor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:34:
@Harribo de eerste 5 wedstrijden wordt je rating bepaald. Je speelt tegen tegenstamders van verschillende rating. Daarna wordt jouw rating bepaald en wordt je gematcht met spelers van gelijke rating.
Ah ok, dank!
Het is heel anders spelen dan fifa. Moeilijker. Moet het spel weer helemaal leren. Das wel een leuke uitdaging. Zeker icm mijn steam link op mijn hd tv.
Heb nog die gratis coins van de start objectives waarmee ik zwarte ballen kan halen van man city, scheelt weer.

Harribo wijzigde deze reactie 04-12-2019 10:06 (4%)

• El Profesor
Harribo schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:04:
[...]
Ah ok, dank!
Het is heel anders spelen dan fifa. Moeilijker. Moet het spel weer helemaal leren. Das wel een leuke uitdaging. Zeker icm mijn steam link op mijn hd tv.
Heb nog die gratis coins van de start objectives waarmee ik zwarte ballen kan halen van man city, scheelt weer.
Er gaan heel wat potjes in zitten om de gameplay onder de knie te krijgen. Dat kan best frustrerend zijn, maar als je het eenmaal onder de knie begint te krijgen zie je de schoonheid van het spel. Was voor mij behoorlijk wennen omdat ik de afgelopen drie jaar voornamelijk fifa gespeeld heb. Maar nu ik eenmaal weer gewend ben aan pes mis ik fifa absoluut niet.

• Harribo
El Profesor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:26:
[...]

Er gaan heel wat potjes in zitten om de gameplay onder de knie te krijgen. Dat kan best frustrerend zijn, maar als je het eenmaal onder de knie begint te krijgen zie je de schoonheid van het spel. Was voor mij behoorlijk wennen omdat ik de afgelopen drie jaar voornamelijk fifa gespeeld heb. Maar nu ik eenmaal weer gewend ben aan pes mis ik fifa absoluut niet.
Dat is echt zo. Ik heb nu 8 potjes gedaan maar nog steeds moet ik het leren.
Zoek nog de knop om een bal af te schermen.

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:44:
[...]

Dat is echt zo. Ik heb nu 8 potjes gedaan maar nog steeds moet ik het leren.
Zoek nog de knop om een bal af te schermen.
Kwestie van de speler tussen de bal en de tegenstander houden en als je de controls los laat dan schermt de speler de bal af. Op dat moment zal de AI proberen om je heen te gaan om de bal te krijgen en kun jij steeds iets bijsturen of gebruik maken van de ruimte die hij laat om de andere kant op te gaan. In een sprintduel zij aan zij gaat het puur om de strength stat.

Only fools are enslaved by time and space.

• Goelan
Kan iemand mij wat tips geven over het toepassen van skill moves.. ik kwijg het niet voor elkaar om skill moves uit te voeren. Ik kan wel zijwaarts dribbelen (destijds op internet gelezen) en vanuit die stand een speler voorbij dribbelen, maar het uitvoeren van een skill move krijg ik niet voor elkaar.

• Harribo
Goelan schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:57:
Kan iemand mij wat tips geven over het toepassen van skill moves.. ik kwijg het niet voor elkaar om skill moves uit te voeren. Ik kan wel zijwaarts dribbelen (destijds op internet gelezen) en vanuit die stand een speler voorbij dribbelen, maar het uitvoeren van een skill move krijg ik niet voor elkaar.
Heb je de training al doorlopen? Daar zitten ook wat skill moves bij.
Moet toegeven, het is niet makkelijk maar wrs een kwestie van oefenen zoals heel pes.

• Goelan
Harribo schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:41:
[...]

Heb je de training al doorlopen? Daar zitten ook wat skill moves bij.
Moet toegeven, het is niet makkelijk maar wrs een kwestie van oefenen zoals heel pes.
Ik heb de training wel doorlopen ja, maar het kost mij gewoon erg veel moeite om tijdens de wedstrijd, werkende, trucjes toe te passen. Bij FIFA had ik altijd wel een paar trucjes die ik eenvoudig kon toepassen (ondanks dat ik echt geen skiller ben).

• dfg
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-01 13:44
Goelan schreef op donderdag 12 december 2019 @ 07:53:
[...]

Ik heb de training wel doorlopen ja, maar het kost mij gewoon erg veel moeite om tijdens de wedstrijd, werkende, trucjes toe te passen. Bij FIFA had ik altijd wel een paar trucjes die ik eenvoudig kon toepassen (ondanks dat ik echt geen skiller ben).
De setting "auto schijnbeweging" speelt mogelijk een rol.

YouTube: PES 2020 Auto Feint ON Tutorial | How To Do Skill Moves Easier | Xbo...

• Goelan
Thanks voor de tip. Ik ga dit maar eens proberen

• Goelan
Voor de liefhebber: PES2020 zit nu in de Gamepass

• Labbers
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-01 16:49
En de LITE versie is uit.

• Jikan
  • Laatst online: 19-01 10:16
Wie een actieve community zoekt met onderlinge competities (1v1) en teamplay kan zich bij onze internationale discord melden. Groep kenmerkt zich door serieuze doch laidback instelling. De meeste gebruikers zitten op de PS4 maar er is een groeiende userbase die op de xbox en pc zitten. De voertaal is Engels.

De tweakers app groep die hier wel eens rondkijkt, is maar een groepje prutsers die meer geïnteresseerd zijn in loos lullen dan spelen

Jikan wijzigde deze reactie 17-12-2019 14:55 (42%)

• Jikan
Goelan schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:57:
kwestie van een skill kiezen en die gwn oefenen tot het goed lukt. in de praktijk heb je maar een paar skills die effectief zijn en die je vaak gebruikt. Persoonlijk vind ik het finesse dribbelen wel lekker werken. Vanuit de finesse kan je ook gelijk een skill toepassen omdat je al actief de rechterstick gebruikt.

Jikan wijzigde deze reactie 17-12-2019 14:58 (12%)

• Harribo
Jikan schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:51:
Wie een actieve community zoekt met onderlinge competities (1v1) en teamplay kan zich bij onze internationale discord melden. Groep kenmerkt zich door serieuze doch laidback instelling. De meeste gebruikers zitten op de PS4 maar er is een groeiende userbase die op de xbox en pc zitten. De voertaal is Engels.
Klinkt interessant, discord installeren en dan?
Speel nu op de pc en ben (nog) niet zo goed.
De tweakers app groep die hier wel eens rondkijkt, is maar een groepje prutsers die meer geïnteresseerd zijn in loos lullen dan spelen
Das niet aardig toch?

Harribo wijzigde deze reactie 17-12-2019 21:52 (3%)

• Jikan
klopt.

als je wil proberen, zal ik je via dm invite link sturen.

YouTube: Live - Online Team Play - eFootball PES 2020 Gameplay spelen nu paar potjes als je wilt zien hoe het gaat bij ons.

Jikan wijzigde deze reactie 17-12-2019 23:15 (55%)

• Harribo
Ben nu een tijdje myclub aan het spelen op de pc. Gelukkig word ik steeds beter maar ik verlies veel.
Fijn dat ik het idee heb dat het aan mij ligt en niet zozeer aan de ai zoals bij fifa.

Dus ik moet nog verbeteren. Daarom paar vragen :
1. Wat is het nut van dribbelen met de rechterstick? Het lijkt mij dat je alleen maar trager word zodat de tegenstander makkelijk de bal kan afpakken?
2. Speelde tegen tegenstanders die extreem veel druk zetten, afgezien van optie tegendruk... Hoe doen ze dat?
3. Ik zag online een speler die de bal na aanname onder zich langs haalt en daardoor de andere kant makkelijk op kon draaien, hoe doe ik dat?

Alvast bedankt :)

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
3.De bal aannemen met RT of R2 en de linker stick in de richting waar je heen wilt openen.
2. Is een optie in de tactiek om druk te zetten en dan in combinatie met het aanvalsbalkje. Als je die laatste op rood [aanvallend] zet dan zet je sowieso meer druk, ook met de AI poppetjes.
1. gebruik ik niet.

Only fools are enslaved by time and space.

• Jikan
Finesse dribbel is close control. Lijkt me dat je genoeg situaties kan verzinnen in het voetballen waarin close control gewenst is.

• Harribo
LoneRanger schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:29:
3.De bal aannemen met RT of R2 en de linker stick in de richting waar je heen wilt openen.
2. Is een optie in de tactiek om druk te zetten en dan in combinatie met het aanvalsbalkje. Als je die laatste op rood [aanvallend] zet dan zet je sowieso meer druk, ook met de AI poppetjes.
3.Maar ze hebben eigenlijk al de bal aangenomen en dan loopt de speler naar voren en dan kapt hij de bal onder zich door en gaat naar achteren. Dat afkappen een andere kant op, dat is handig. Hoe?
Jikan schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:32:
Finesse dribbel is close control. Lijkt me dat je genoeg situaties kan verzinnen in het voetballen waarin close control gewenst is.
Ok waar gebruik jij het dan? In wat voor situatie?
Ik heb het geprobeerd online maar de tegenstander pakt nog sneller dan gewoon dribbelen de bal van mij af.

Harribo wijzigde deze reactie 20-12-2019 20:26 (35%)

• Excentriekegast
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-01 12:25

Excentriekegast

PSN: Metinisme

YouTube: PES 2020 | Finesse Dribbling Tutorial [4K]

Ik raad je aan om op Spoony Pizza te abonneren, heeft heel veel tips. Bekijk ook de oudere filmpjes van hem.

Inspireer en word geïnspireerd.

• Harribo
Excentriekegast schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:27:
YouTube: PES 2020 | Finesse Dribbling Tutorial [4K]

Ik raad je aan om op Spoony Pizza te abonneren, heeft heel veel tips. Bekijk ook de oudere filmpjes van hem.
Dank.
Maar de tegenstander doet daar erg weinig, online stort de tegenstander zich meteen op je. Vraag me af wat je er dan nog aan hebt?
Hoeveel mensen gebruiken deze functie werkelijk online?
Maar zal het eens testen. Nogmaals dank

• Excentriekegast

Excentriekegast

Je focust te veel daarop. Het gaat om combinatie van meerdere skills en subtiel gebruiken ervan. Ik gebruik het wel eens en dat werkt best fijn, ik vind het op zich wel lekker spelen, maar mis wel de oude manier van de vorige deel. Door R1 of R2 gebruiken om de skills toe te passen en met gevarieerde snelheden te spelen.

EDIT:
Hier een voorbeeld hoe je het op een subtiele manier kunt gebruiken. De eerste actie is bijvoorbeeld finesse dribble, de rest ken je volgens mij wel:. https://photos.app.goo.gl/58fwHrrcENL2qJMx5

Excentriekegast wijzigde deze reactie 21-12-2019 12:53 (39%)

• Harribo
Excentriekegast schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 12:47:
Je focust te veel daarop. Het gaat om combinatie van meerdere skills en subtiel gebruiken ervan. Ik gebruik het wel eens en dat werkt best fijn, ik vind het op zich wel lekker spelen, maar mis wel de oude manier van de vorige deel. Door R1 of R2 gebruiken om de skills toe te passen en met gevarieerde snelheden te spelen.

EDIT:
Hier een voorbeeld hoe je het op een subtiele manier kunt gebruiken. De eerste actie is bijvoorbeeld finesse dribble, de rest ken je volgens mij wel:. https://photos.app.goo.gl/58fwHrrcENL2qJMx5
Dank voor de video, nuttig!

Speelde gisteravond weer wat myclub potjes online. Het gaat steeds beter, zo waar een paar wedstrijden gewonnen :)
Had ook een paar tegenstanders die probeerden te dribbelen met de rechterstick maar dan pakte ik vrij makkelijk de bal af.
Denk dat de kunst ook is om die rechterstick dribbel tegelijk met de linkerstick te gebruiken om goed te blijven afschermen.

Wat ik heel fijn vind, is dat als ik verlies, vaak kan bedenken waar het aan lag en dat is bijna altijd mijn eigen onkunde. Ik quit dan ook niet.
Zo fijn in vergelijking met fut in fifa waar ik dat idee zelden had, had daar sterk het gevoel om de avond genaaid te worden door de ai. Wat een frustratie was dat.

Grootste nadeel aan myclub is wel het online wachten op een tegenstander. Dat duurt vaak wel een minuut. Ik heb het er wel voor over. Gelukkig geeft hij een piep als er een tegenstander is gevonden dus dan hoef je niet steeds te blijven turen of er een tegenstander gevonden is.

Vaak trouwens tegenstanders uit Nederland en Turkije gehad. Heb de zoekoptie verbinding op gebalanceerd staan, prima te spelen alle wedstrijden.
Gisteren gewoon genoten van een voetbalspel online spelen, heerlijk

• Jikan
Harribo schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:21:
[...]

3.Maar ze hebben eigenlijk al de bal aangenomen en dan loopt de speler naar voren en dan kapt hij de bal onder zich door en gaat naar achteren. Dat afkappen een andere kant op, dat is handig. Hoe?

[...]

Ok waar gebruik jij het dan? In wat voor situatie?
Ik heb het geprobeerd online maar de tegenstander pakt nog sneller dan gewoon dribbelen de bal van mij af.
Als ik een goede pass moet geven. Soms moet ik daar ff een andere hoek voor zien te vinden. Dan pas je het dus kort toe. Is eigenlijk niet zinnig om constant aan de finesse te zitten. Ik zal s verder nagaan waar ik het nog meer voor gebruik. zal het wel hier 'in-editten'

Als je auto-feint aan zet, neemt de ai voor jou het besluit welke skill in te zetten afhankelijk van de context. Dat werkt over t algemeen prima bij mij.

Hoe heet je op discord dan?

• Harribo
Jikan schreef op woensdag 25 december 2019 @ 20:49:
[...]

Als ik een goede pass moet geven. Soms moet ik daar ff een andere hoek voor zien te vinden. Dan pas je het dus kort toe. Is eigenlijk niet zinnig om constant aan de finesse te zitten. Ik zal s verder nagaan waar ik het nog meer voor gebruik. zal het wel hier 'in-editten'
Ah kijk daar kan het dus handig voor zijn. Thnx.
Toch vind ik deze dribbel weinig toevoegen tot nu toe aan het spel.
Als je auto-feint aan zet, neemt de ai voor jou het besluit welke skill in te zetten afhankelijk van de context. Dat werkt over t algemeen prima bij mij.
Skills doe ik (nog) niet.
Hoe heet je op discord dan?
Ik heb discord nu gedeinstalleerd, er waren voor mij op de pc geen tegenstanders als ik er op keek.

Heb trouwens wat ruzie met het wegwerken. Bijna altijd werkt mijn speler de bal weg over de eigen achterlijn 8)7

Ook had ik een potje waarbij ik een paar keer toch duidelijk de pass knop en naar voren indrukte, vasthield, en dat de speler dan toch terugpasst. Ik verlies daar potjes op. 1 situatie dat het nb 2x voor kwam en dat de bal bij mijn keeper kwam terwijl het al druk was en dus tegen doelpunt.

Ik heb potjes waarin ik beter ben dan de tegenstander die een veel hogere rating heeft maar door dit soort klunzigheden geef ik het weg. En vaak in de allerlaatste minuut. Toeval?

Ik blijf soms moeite hebben met de traagheid van spelers en het spel. Das ook kritiek. Maar daar heb ik zelf ook nog in te leren, moet vaker oa aannemen met RT.

• Excentriekegast

Excentriekegast

Harribo schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:46:
[...]

Dank voor de video, nuttig!
Graag gedaan.
Speelde gisteravond weer wat myclub potjes online. Het gaat steeds beter, zo waar een paar wedstrijden gewonnen :)
Had ook een paar tegenstanders die probeerden te dribbelen met de rechterstick maar dan pakte ik vrij makkelijk de bal af.
Denk dat de kunst ook is om die rechterstick dribbel tegelijk met de linkerstick te gebruiken om goed te blijven afschermen.

Wat ik heel fijn vind, is dat als ik verlies, vaak kan bedenken waar het aan lag en dat is bijna altijd mijn eigen onkunde. Ik quit dan ook niet.
Zo fijn in vergelijking met fut in fifa waar ik dat idee zelden had, had daar sterk het gevoel om de avond genaaid te worden door de ai. Wat een frustratie was dat.
Kwestie van veel oefenen door veel te spelen, totdat je fingerspitzengef├╝hl krijgt. Maar dat komt wel goed merk ik, je hebt plezier in het spelen (ondanks dat je verliest) en er zin in. Geduld is een schone zaak.
Ook tijdens het wachten op tegenstanders. Ik heb standaard altijd mijn mobieltje bij de hand, soms moet ik ook wachten. Maar dat is geen probleem.

Ik kan je ook aanraden om te oefenen/experimenteren met verschillende formaties en instellingen. Focus je niet op maar een formatie. Ik speelde laatst tegen iemand waarvan ik dacht, o wow, die een heeft een vage formatie. Ik kreeg 4 doelpunten tegen. Toen heb ik een andere formatie genomen in de rust (had ik eerder moeten doen), en hij kon niks meer.

Je moet ook beseffen dat er nog een paar bugs in het spel zitten die, de AI/ai verdedigers en keepers maken wel eens een foutje... Kan best frustrerend zijn. Een voorbeeld; terugspeel bal naar de keeper dat eindigt in een eigendoelpunt. Toen het spel net uitkwam zag je dat echt te vaak. Ik had nog nooit zoveel eigendoelpunten gezien. Na drie updates zie je het bijna niet meer terug (alleen afgelopen week nog..... GRRRR).
Nogmaals; Geduld is een schone zaak. :)
Grootste nadeel aan myclub is wel het online wachten op een tegenstander. Dat duurt vaak wel een minuut. Ik heb het er wel voor over. Gelukkig geeft hij een piep als er een tegenstander is gevonden dus dan hoef je niet steeds te blijven turen of er een tegenstander gevonden is.

Vaak trouwens tegenstanders uit Nederland en Turkije gehad. Heb de zoekoptie verbinding op gebalanceerd staan, prima te spelen alle wedstrijden.
Gisteren gewoon genoten van een voetbalspel online spelen, heerlijk
Iets met geduld... :z en schone zaak. O-)

• Excentriekegast

Excentriekegast

Harribo schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:11:
Heb trouwens wat ruzie met het wegwerken. Bijna altijd werkt mijn speler de bal weg over de eigen achterlijn 8)7

Ook had ik een potje waarbij ik een paar keer toch duidelijk de pass knop en naar voren indrukte, vasthield, en dat de speler dan toch terugpasst. Ik verlies daar potjes op. 1 situatie dat het nb 2x voor kwam en dat de bal bij mijn keeper kwam terwijl het al druk was en dus tegen doelpunt.
Vage shit. Heb veel vage dingen gezien, maar nooit dat iemand naar voren drukte en dat het naar achteren pass gaf. Ik kan je niet hierin helpen.
Ik heb potjes waarin ik beter ben dan de tegenstander die een veel hogere rating heeft maar door dit soort klunzigheden geef ik het weg. En vaak in de allerlaatste minuut. Toeval?
Heeft volgens mij met de statistieken van de spelers te maken. Ik weet niet met wie je speelt. Voorbeeld: FC Dordrecht tegen Real Madrid. De eerste reageert en rent trager dan de andere.
Ik blijf soms moeite hebben met de traagheid van spelers en het spel. Das ook kritiek. Maar daar heb ik zelf ook nog in te leren...
Daar kan ik me ook wel eens aan ergeren. Maar dat heeft volgens mij te maken met dat de tegenstander niet bekabeld speelt, dus LAG! veroorzaakt. Al is het maar minimaal, maar dat merk je.
[...] moet vaker oa aannemen met RT.
Ah, je speelt op de XBOX/PC? Waarschijnlijk moet je daarom ook langer wachten totdat je tegenstanders vindt. Volgens vind je meer spelers op de PS4 dan op de andere consoles. Jammer genoeg heeft Sony (die heeft deze console war gewonnen) wel eens crossplatform tegen gehouden, waarschijnlijk ook met PES. Die verpest het een beetje voor de spelers.

• Jikan
Denk dat je prima kan overleven zonder finesse @Harribo. Maar zonder finesse en elegantie in je spel vind ik er weinig aan.

Wat het verder toevoegt, is dat je eigenlijk beter de ruimtes kan onderzoeken. Omdat je tegenstanders vaak blind met je meerennen, kan een goed getimede finesse er voor zorgen dat je meer ruimte krijgt terwijl de bal goed aan je voeten ligt. Mijn spelstijl vraagt dat ik dan kijk waar ik de bal kan passen maar soms heeft de dribbelbug je te pakken en kan je vrij ongehinderd een zone in dribbelen. Finesse dribbel is de ultieme wapen voor de raumdeuters onder ons.

Beetje jammer dat je je gelijk terugtrekt. Alsof je wat te verliezen hebt door te hangen.

• Harribo
Excentriekegast schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:38:

Daar kan ik me ook wel eens aan ergeren. Maar dat heeft volgens mij te maken met dat de tegenstander niet bekabeld speelt, dus LAG! veroorzaakt. Al is het maar minimaal, maar dat merk je.
Offline gebeurt dit ook. Het is gewoon hoe het spel is. Iets sneller en soepeler mag soms wel.
Daar kan het spel zich nog aanzienlijk in verbeteren.
Ik kom van fifa 19,zo snel hoef ik het trouwens ook niet. Vind trage wel fijn, vind alleen dat de knoppen ook wel wat directer mogen reageren.
Je moet gewoon soms seconden van te voren een knop indrukken.
Ah, je speelt op de XBOX/PC? Waarschijnlijk moet je daarom ook langer wachten totdat je tegenstanders vindt.
Yup. Ik heb een ps4 gehad maar vond het belachelijk dat je extra moest betalen, 6 tientjes, om online te kunnen spelen.
Komt bij dat een console in het zicht bij de tv mij stoort, ik moet dan spelen zegt ie.
Ik wacht wel ff.
Kan trouwens altijd nog op mijn hd tv spelen met de steam link.
Jikan schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:27:
Denk dat je prima kan overleven zonder finesse @Harribo. Maar zonder finesse en elegantie in je spel vind ik er weinig aan.
Zal het zo nu en dan proberen. Maar wat ik zeg, online resulteert het snel in balverlies.
Wat het verder toevoegt, is dat je eigenlijk beter de ruimtes kan onderzoeken. Omdat je tegenstanders vaak blind met je meerennen, kan een goed getimede finesse er voor zorgen dat je meer ruimte krijgt terwijl de bal goed aan je voeten ligt. Mijn spelstijl vraagt dat ik dan kijk waar ik de bal kan passen maar soms heeft de dribbelbug je te pakken en kan je vrij ongehinderd een zone in dribbelen. Finesse dribbel is de ultieme wapen voor de raumdeuters onder ons.
Ok. Dank.
Raumdeuters? Hahaha
Beetje jammer dat je je gelijk terugtrekt. Alsof je wat te verliezen hebt door te hangen.
Er zijn geen tegenstanders dus wat doe ik daar dan? Heb meerdere keren geprobeerd

Edit: zijn de keepers bij jullie ook zo slecht? Ik heb nb de Gea, laat 5 vd 6 door

Harribo wijzigde deze reactie 28-12-2019 12:05 (35%)

• El Profesor
Konami heeft weer een mooie campagne. Wat hebben jullie gedaan met je legend agent? Een combo? Ik heb hem zonder combo gedaan en kreeg helaas Arshavin. Die 500 promotie coins besteed aan de legend agent, daaruit kreeg ik 2 legends: Abbiati en Recoba. Tevreden met Recoba.
En ben wel benieuwd naar Abbiati, of hij ondanks zijn 81 rating een beetje ballen kan stoppen. Heb Alisson, Ter Stegen en Neuer nu. Maar daar ben ik nog niet zo van onder de indruk. Neuer is wel het best, maar doet toch ook geregeld rare dingen als hij van zijn lijn komt.

• Harribo
El Profesor schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:00:
Konami heeft weer een mooie campagne. Wat hebben jullie gedaan met je legend agent? Een combo? Ik heb hem zonder combo gedaan en kreeg helaas Arshavin. Die 500 promotie coins besteed aan de legend agent, daaruit kreeg ik 2 legends: Abbiati en Recoba. Tevreden met Recoba.
En ben wel benieuwd naar Abbiati, of hij ondanks zijn 81 rating een beetje ballen kan stoppen. Heb Alisson, Ter Stegen en Neuer nu. Maar daar ben ik nog niet zo van onder de indruk. Neuer is wel het best, maar doet toch ook geregeld rare dingen als hij van zijn lijn komt.
Zeker een mooie campagne.
Ik heb mijn coins vnl in potm en internazionale agents gestopt omdat die zwarte ballen leveren.
Kreeg wat goede spelers eruit maar waar ik echt blij mee was, was Lukaku. Had nog geen echt goede sterke spits.
Heb nu alles tussen 89-95 behalve mijn linksback, die is nu 86

Over keepers, mijn de Gea is ook geen topper.
Juist als ik geen knop indruk, houdt ie ze wel tegen 8)7

• El Profesor
Harribo schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 21:38:
[...]

Zeker een mooie campagne.
Ik heb mijn coins vnl in potm en internazionale agents gestopt omdat die zwarte ballen leveren.
Kreeg wat goede spelers eruit maar waar ik echt blij mee was, was Lukaku. Had nog geen echt goede sterke spits.
Heb nu alles tussen 89-95 behalve mijn linksback, die is nu 86

Over keepers, mijn de Gea is ook geen topper.
Juist als ik geen knop indruk, houdt ie ze wel tegen 8)7
Tevreden met Lukaku? Een sterke snelle spits is belangrijk deze pes om goed te kunnen schermen. Ik heb CR7 (normaal en IF) en die maakt wedstrijd na wedstrijd het verschil, een stuk effectiever dan bijv. Messi IF of Batistuta.

Abbiati heb ik naar 84 gebracht maar is geen hoogvlieger. Neuer doet het de laatste wedstrijden een stuk beter, en is toch wel mijn meest constante keeper denk ik.

Morgen krijgen we weer 500 coins, ben ook benieuwd welke nieuwe legends komen. Nieuwe spelers zijn eigenlijk niet echt meer nodig, team is af. Alleen 2e team is nog niet sterk genoeg.

• Harribo
El Profesor schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:56:
[...]

Tevreden met Lukaku? Een sterke snelle spits is belangrijk deze pes om goed te kunnen schermen. Ik heb CR7 (normaal en IF) en die maakt wedstrijd na wedstrijd het verschil, een stuk effectiever dan bijv. Messi IF of Batistuta.
Klopt, een snelle sterke spits is wel een must. Afschermen, draaien, bam.
Lukaku zeer tevreden over, nu 92 en fysiek van 99.
Heb afgezien van mijn lb 87 wel een topteam nu.

Gaat nu stukken beter. Zoek nu meer op tegenstanders van rond mijn niveau, scheelt praktisch niks in wachttijd.

Wat me opvalt is dat aanvallend spelen icm tegendruk de tegenstander geen ruimte geeft om te ademen. Ik speel nu continu aanvallend.
Dan is iedereen ook actiever in aanbieden en lopen. Ook om je in de verdediging er onder uit te voetballen.

Ik speel nu met 1 vm die achter blijft in verschillende formaties en zet mijn backs altijd op dekken van de vleugelspitsen van de tegenstander. Gaat nu heerlijk.

Jammer dat pes 2020 niet zo leeft in de forums, tis jaren geleden dat ik zo'n lol heb gehad in een voetbal spel.

• Harribo
3 quitters achter elkaar vanavond en bij alle 3 werd gedacht dat ik het had gedaan met puntenaftrek etc
Hoop dat dit geen nieuw probleem word

Edit :5x zelfs maar het schijnt nu beter te gaan

Harribo wijzigde deze reactie 06-01-2020 22:26 (15%)

• El Profesor
Harribo schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:33:
3 quitters achter elkaar vanavond en bij alle 3 werd gedacht dat ik het had gedaan met puntenaftrek etc
Hoop dat dit geen nieuw probleem word

Edit :5x zelfs maar het schijnt nu beter te gaan
Is het niet je eigen internet dat begint te haperen? Misschien een storing bij je provider? Als je tegenstander het internet er uit gooit dan kost het je tegenstander automatisch de wedstrijd, en krijg jij punten. Als je tegenstander gaat lagcheaten dan wordt de wedstrijd gestaakt en verliest niemand punten. Je krijgt met pes alleen punten aftrek als jouw internet er voor zorgt dat de wedstrijd beindigd wordt.

• Harribo
El Profesor schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 07:45:
[...]

Is het niet je eigen internet dat begint te haperen? Misschien een storing bij je provider? Als je tegenstander het internet er uit gooit dan kost het je tegenstander automatisch de wedstrijd, en krijg jij punten. Als je tegenstander gaat lagcheaten dan wordt de wedstrijd gestaakt en verliest niemand punten. Je krijgt met pes alleen punten aftrek als jouw internet er voor zorgt dat de wedstrijd beindigd wordt.
Weet ik maar dat was het dus niet

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:18
Sorry dat ik in herhaling verval maar kan iemand met veel ML ervaring in vorige versies vertellen wat zijn/haar indrukken zijn van de ML in 2020? De verbeteringen in 2019 vielen me erg tegen. Ik wil 2020 graag kopen omdat het veldspel van deze versie me erg aanstaat maar dan moet de ML wel wat nieuws te bieden hebben.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Harribo
ML? Master League?
vraag me af wie dat hier speelt eigenlijk?
Ik in elk geval niet.

Maar het is een leuk spel dit jaar en volgens mij hoef je het om het geld niet te laten

Harribo wijzigde deze reactie 07-01-2020 17:05 (35%)

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:24
Ik heb de Master League van de afgelopen twee PES-games gespeeld en ik heb ervan genoten. In de nieuwste PES 2020 zitten niet echt veel nieuwe dingen, plus je mist nu dingen zoals de Champions League.

Ik heb van de ML van PES meer genoten dan de carri├Ęremode in FIFA.

• TiezZ_BE
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:35
ML is niet zoveel veranderd, transfers zijn m.i. iets beter geworden.

CL zit er gewoon in met een patch al is het zonder de offici├źle tune

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:18
CL boeit me niet, ik gebruik toch patches die dat allemaal fixen.

Jammer dat het dus blijkbaar meer evo dan revo is.
Harribo schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:04:
ML? Master League?
Ik in elk geval niet.

Maar het is een leuk spel dit jaar en volgens mij hoef je het om het geld niet te laten
Rond de 20 euro, vind ik teveel als het mijn aandacht maar een paar potjes vasthoudt. Misschien als het onder een tientje zakt dat ik het een kans geef.

Als je het nog nooit gedaan hebt is de ML echt een aanrader.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Sluuz
Harribo schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:04:
ML? Master League?
Ik in elk geval niet.

Ik. En met mij vele anderen. Ik speel die vreselijke myClub mode niet. Misschien ben ik gewoon oud :)

• Spartagon
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21-01 09:38
Ik heb zowel fifa als pes, waar fifa's carriere modus uitgebreider is er ook bijna niet veranderd de laatste jaren.
Bij pes is het tenminste heerlijk voetballen. Heb fifa bijna niet aangeraakt dit jaar.
20ÔéČ is hij wel waard vind ik, gewoon hoe lekker hij speelt (en nieuwe camera standpunt is ook echt top).

• Harribo
Dr. Strangelove schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:39:
Als je het nog nooit gedaan hebt is de ML echt een aanrader.
Misschien probeer ik dat wel eens

@Sluuz te oud voor myclub? Hahaha
Ik ben 45

Edit: wat een slechte verbindingen vanavond, zo is het niet te spelen

Harribo wijzigde deze reactie 09-01-2020 20:21 (22%)

• AntiChrist7
Heb hem vandaag voor het eerst eens gespeeld in een maand of twee. hebben ze iets geupdate qua instellingen? De game speelt minder vlot zelfs op medium instellingenen laat mijn pc hard/luid werken. Herriner me niet dat het voordien zo was. Bij andere games geen issue

• Tom. C
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:25
AntiChrist7 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:19:
Heb hem vandaag voor het eerst eens gespeeld in een maand of twee. hebben ze iets geupdate qua instellingen? De game speelt minder vlot zelfs op medium instellingenen laat mijn pc hard/luid werken. Herriner me niet dat het voordien zo was. Bij andere games geen issue
Hier geen problemen qua performance maar af en toe hoor ik de videokaart inderdaad wel wat harder blazen dan bij andere games. Is altijd al zo geweest en volgens mij had ik dat ook al bij PES 2019.

i7 6700K | Asus Z170 Deluxe | HyperX 16GB DDR4 | GTX 1080 TI FE | Lian-Li PC011 Dynamic | Dell S2716DG | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3

• Harribo
Ik heb hetzelfde, pes laat de videokaart lekker blazen. Continu geloof ik. Beetje bijzonder vind ik soms. Maar geen problemen dus prima

Harribo wijzigde deze reactie 17-01-2020 19:17 (7%)

• AntiChrist7
Tom. C schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:27:
[...]

Hier geen problemen qua performance maar af en toe hoor ik de videokaart inderdaad wel wat harder blazen dan bij andere games. Is altijd al zo geweest en volgens mij had ik dat ook al bij PES 2019.
na twee matchen had ik een volledige freeze/shutdown... Zal nog wat aan de instellingen prutsen

• Harribo
AntiChrist7 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:23:
[...]
na twee matchen had ik een volledige freeze/shutdown... Zal nog wat aan de instellingen prutsen
Dat heb ik wel EENS gehad maar ook niet vaker.
In eerste instantie zou ik aan de video kaart drivers denken? Succes

Iets anders, ik vind het spel heel leuk maar dat het wegwerken steeds over de eigen achterlijn gaat, vind ik wel wat raar. Bug als je het mij vraagt. Heb Konami gemaild.
Edit: word beantwoord met een hele mail over dat ze blij zijn met feedback maar 'We apologize if your suggestion is not reflected in the game'. Dus geen antwoord.

Harribo wijzigde deze reactie 18-01-2020 03:27 (15%)

• THxZ0NE
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:29
Ik heb efootball pes2020 via de gamepass op mijn Xbox one staan. Toffe game maar.. ik kan bv de speelduur van een multiplayer offline game niet aanpassen naar 20min. Deze blijft nu 5minuten. Is dit toevallig stiekem een demo versie dat iemand weet? Thanks!

THxZ0NE wijzigde deze reactie 19-01-2020 20:28 (5%)

• THxZ0NE
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:29
THxZ0NE schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:07:
Ik heb efootball pes2020 via de gamepass op mijn Xbox one staan. Toffe game maar.. ik kan bv de speelduur van een multiplayer offline game niet aanpassen naar 20min. Deze blijft nu 5minuten. Is dit toevallig stiekem een demo versie dat iemand weet? Thanks!
Ik heb het gevonden. Installeer pes2020 onder Xbox gamepass, ik had dan een soort demoversie. Ga in je gameoverzicht naar eigenschappen van de game. Selecteer beheer game. Ga naar onderen en installeer de activiation key van 10mb. Dan is alles unlocked.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True