Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
El Profesor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:34:
@Harribo de eerste 5 wedstrijden wordt je rating bepaald. Je speelt tegen tegenstamders van verschillende rating. Daarna wordt jouw rating bepaald en wordt je gematcht met spelers van gelijke rating.
Ah ok, dank!
Het is heel anders spelen dan fifa. Moeilijker. Moet het spel weer helemaal leren. Das wel een leuke uitdaging. Zeker icm mijn steam link op mijn hd tv.
Heb nog die gratis coins van de start objectives waarmee ik zwarte ballen kan halen van man city, scheelt weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 04-12-2019 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Profesor
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 09:44
Harribo schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:04:
[...]
Ah ok, dank!
Het is heel anders spelen dan fifa. Moeilijker. Moet het spel weer helemaal leren. Das wel een leuke uitdaging. Zeker icm mijn steam link op mijn hd tv.
Heb nog die gratis coins van de start objectives waarmee ik zwarte ballen kan halen van man city, scheelt weer.
Er gaan heel wat potjes in zitten om de gameplay onder de knie te krijgen. Dat kan best frustrerend zijn, maar als je het eenmaal onder de knie begint te krijgen zie je de schoonheid van het spel. Was voor mij behoorlijk wennen omdat ik de afgelopen drie jaar voornamelijk fifa gespeeld heb. Maar nu ik eenmaal weer gewend ben aan pes mis ik fifa absoluut niet.

I like how you keep the mouse running...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
El Profesor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:26:
[...]

Er gaan heel wat potjes in zitten om de gameplay onder de knie te krijgen. Dat kan best frustrerend zijn, maar als je het eenmaal onder de knie begint te krijgen zie je de schoonheid van het spel. Was voor mij behoorlijk wennen omdat ik de afgelopen drie jaar voornamelijk fifa gespeeld heb. Maar nu ik eenmaal weer gewend ben aan pes mis ik fifa absoluut niet.
Dat is echt zo. Ik heb nu 8 potjes gedaan maar nog steeds moet ik het leren.
Zoek nog de knop om een bal af te schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:44:
[...]

Dat is echt zo. Ik heb nu 8 potjes gedaan maar nog steeds moet ik het leren.
Zoek nog de knop om een bal af te schermen.
Kwestie van de speler tussen de bal en de tegenstander houden en als je de controls los laat dan schermt de speler de bal af. Op dat moment zal de AI proberen om je heen te gaan om de bal te krijgen en kun jij steeds iets bijsturen of gebruik maken van de ruimte die hij laat om de andere kant op te gaan. In een sprintduel zij aan zij gaat het puur om de strength stat.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Kan iemand mij wat tips geven over het toepassen van skill moves.. ik kwijg het niet voor elkaar om skill moves uit te voeren. Ik kan wel zijwaarts dribbelen (destijds op internet gelezen) en vanuit die stand een speler voorbij dribbelen, maar het uitvoeren van een skill move krijg ik niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Goelan schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:57:
Kan iemand mij wat tips geven over het toepassen van skill moves.. ik kwijg het niet voor elkaar om skill moves uit te voeren. Ik kan wel zijwaarts dribbelen (destijds op internet gelezen) en vanuit die stand een speler voorbij dribbelen, maar het uitvoeren van een skill move krijg ik niet voor elkaar.
Heb je de training al doorlopen? Daar zitten ook wat skill moves bij.
Moet toegeven, het is niet makkelijk maar wrs een kwestie van oefenen zoals heel pes.

• Goelan
Harribo schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:41:
[...]

Heb je de training al doorlopen? Daar zitten ook wat skill moves bij.
Moet toegeven, het is niet makkelijk maar wrs een kwestie van oefenen zoals heel pes.
Ik heb de training wel doorlopen ja, maar het kost mij gewoon erg veel moeite om tijdens de wedstrijd, werkende, trucjes toe te passen. Bij FIFA had ik altijd wel een paar trucjes die ik eenvoudig kon toepassen (ondanks dat ik echt geen skiller ben).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-01-2020

dfg

Goelan schreef op donderdag 12 december 2019 @ 07:53:
[...]

Ik heb de training wel doorlopen ja, maar het kost mij gewoon erg veel moeite om tijdens de wedstrijd, werkende, trucjes toe te passen. Bij FIFA had ik altijd wel een paar trucjes die ik eenvoudig kon toepassen (ondanks dat ik echt geen skiller ben).
De setting "auto schijnbeweging" speelt mogelijk een rol.

YouTube: PES 2020 Auto Feint ON Tutorial | How To Do Skill Moves Easier | Xbo...

• Goelan
Thanks voor de tip. Ik ga dit maar eens proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Voor de liefhebber: PES2020 zit nu in de Gamepass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:52
En de LITE versie is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:47
Wie een actieve community zoekt met onderlinge competities (1v1) en teamplay kan zich bij onze internationale discord melden. Groep kenmerkt zich door serieuze doch laidback instelling. De meeste gebruikers zitten op de PS4 maar er is een groeiende userbase die op de xbox en pc zitten. De voertaal is Engels.

De tweakers app groep die hier wel eens rondkijkt, is maar een groepje prutsers die meer geïnteresseerd zijn in loos lullen dan spelen

[ Voor 42% gewijzigd door nwnc op 17-12-2019 14:55 ]

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwnc
Goelan schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:57:
kwestie van een skill kiezen en die gwn oefenen tot het goed lukt. in de praktijk heb je maar een paar skills die effectief zijn en die je vaak gebruikt. Persoonlijk vind ik het finesse dribbelen wel lekker werken. Vanuit de finesse kan je ook gelijk een skill toepassen omdat je al actief de rechterstick gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door nwnc op 17-12-2019 14:58 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
nwnc schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:51:
Wie een actieve community zoekt met onderlinge competities (1v1) en teamplay kan zich bij onze internationale discord melden. Groep kenmerkt zich door serieuze doch laidback instelling. De meeste gebruikers zitten op de PS4 maar er is een groeiende userbase die op de xbox en pc zitten. De voertaal is Engels.
Klinkt interessant, discord installeren en dan?
Speel nu op de pc en ben (nog) niet zo goed.
De tweakers app groep die hier wel eens rondkijkt, is maar een groepje prutsers die meer geïnteresseerd zijn in loos lullen dan spelen
Das niet aardig toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 17-12-2019 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwnc
klopt.

als je wil proberen, zal ik je via dm invite link sturen.

YouTube: Live - Online Team Play - eFootball PES 2020 Gameplay spelen nu paar potjes als je wilt zien hoe het gaat bij ons.

[ Voor 55% gewijzigd door nwnc op 17-12-2019 23:15 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ben nu een tijdje myclub aan het spelen op de pc. Gelukkig word ik steeds beter maar ik verlies veel.
Fijn dat ik het idee heb dat het aan mij ligt en niet zozeer aan de ai zoals bij fifa.

Dus ik moet nog verbeteren. Daarom paar vragen :
1. Wat is het nut van dribbelen met de rechterstick? Het lijkt mij dat je alleen maar trager word zodat de tegenstander makkelijk de bal kan afpakken?
2. Speelde tegen tegenstanders die extreem veel druk zetten, afgezien van optie tegendruk... Hoe doen ze dat?
3. Ik zag online een speler die de bal na aanname onder zich langs haalt en daardoor de andere kant makkelijk op kon draaien, hoe doe ik dat?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
3.De bal aannemen met RT of R2 en de linker stick in de richting waar je heen wilt openen.
2. Is een optie in de tactiek om druk te zetten en dan in combinatie met het aanvalsbalkje. Als je die laatste op rood [aanvallend] zet dan zet je sowieso meer druk, ook met de AI poppetjes.
1. gebruik ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwnc
Finesse dribbel is close control. Lijkt me dat je genoeg situaties kan verzinnen in het voetballen waarin close control gewenst is.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
LoneRanger schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:29:
3.De bal aannemen met RT of R2 en de linker stick in de richting waar je heen wilt openen.
2. Is een optie in de tactiek om druk te zetten en dan in combinatie met het aanvalsbalkje. Als je die laatste op rood [aanvallend] zet dan zet je sowieso meer druk, ook met de AI poppetjes.
3.Maar ze hebben eigenlijk al de bal aangenomen en dan loopt de speler naar voren en dan kapt hij de bal onder zich door en gaat naar achteren. Dat afkappen een andere kant op, dat is handig. Hoe?
nwnc schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:32:
Finesse dribbel is close control. Lijkt me dat je genoeg situaties kan verzinnen in het voetballen waarin close control gewenst is.
Ok waar gebruik jij het dan? In wat voor situatie?
Ik heb het geprobeerd online maar de tegenstander pakt nog sneller dan gewoon dribbelen de bal van mij af.

[ Voor 35% gewijzigd door Harribo op 20-12-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 18:17

Excentriekegast

PSN: Metinisme

YouTube: PES 2020 | Finesse Dribbling Tutorial [4K]

Ik raad je aan om op Spoony Pizza te abonneren, heeft heel veel tips. Bekijk ook de oudere filmpjes van hem.

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Excentriekegast schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:27:
YouTube: PES 2020 | Finesse Dribbling Tutorial [4K]

Ik raad je aan om op Spoony Pizza te abonneren, heeft heel veel tips. Bekijk ook de oudere filmpjes van hem.
Dank.
Maar de tegenstander doet daar erg weinig, online stort de tegenstander zich meteen op je. Vraag me af wat je er dan nog aan hebt?
Hoeveel mensen gebruiken deze functie werkelijk online?
Maar zal het eens testen. Nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Je focust te veel daarop. Het gaat om combinatie van meerdere skills en subtiel gebruiken ervan. Ik gebruik het wel eens en dat werkt best fijn, ik vind het op zich wel lekker spelen, maar mis wel de oude manier van de vorige deel. Door R1 of R2 gebruiken om de skills toe te passen en met gevarieerde snelheden te spelen.

EDIT:
Hier een voorbeeld hoe je het op een subtiele manier kunt gebruiken. De eerste actie is bijvoorbeeld finesse dribble, de rest ken je volgens mij wel:. https://photos.app.goo.gl/58fwHrrcENL2qJMx5

[ Voor 39% gewijzigd door Excentriekegast op 21-12-2019 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Excentriekegast schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 12:47:
Je focust te veel daarop. Het gaat om combinatie van meerdere skills en subtiel gebruiken ervan. Ik gebruik het wel eens en dat werkt best fijn, ik vind het op zich wel lekker spelen, maar mis wel de oude manier van de vorige deel. Door R1 of R2 gebruiken om de skills toe te passen en met gevarieerde snelheden te spelen.

EDIT:
Hier een voorbeeld hoe je het op een subtiele manier kunt gebruiken. De eerste actie is bijvoorbeeld finesse dribble, de rest ken je volgens mij wel:. https://photos.app.goo.gl/58fwHrrcENL2qJMx5
Dank voor de video, nuttig!

Speelde gisteravond weer wat myclub potjes online. Het gaat steeds beter, zo waar een paar wedstrijden gewonnen :)
Had ook een paar tegenstanders die probeerden te dribbelen met de rechterstick maar dan pakte ik vrij makkelijk de bal af.
Denk dat de kunst ook is om die rechterstick dribbel tegelijk met de linkerstick te gebruiken om goed te blijven afschermen.

Wat ik heel fijn vind, is dat als ik verlies, vaak kan bedenken waar het aan lag en dat is bijna altijd mijn eigen onkunde. Ik quit dan ook niet.
Zo fijn in vergelijking met fut in fifa waar ik dat idee zelden had, had daar sterk het gevoel om de avond genaaid te worden door de ai. Wat een frustratie was dat.

Grootste nadeel aan myclub is wel het online wachten op een tegenstander. Dat duurt vaak wel een minuut. Ik heb het er wel voor over. Gelukkig geeft hij een piep als er een tegenstander is gevonden dus dan hoef je niet steeds te blijven turen of er een tegenstander gevonden is.

Vaak trouwens tegenstanders uit Nederland en Turkije gehad. Heb de zoekoptie verbinding op gebalanceerd staan, prima te spelen alle wedstrijden.
Gisteren gewoon genoten van een voetbalspel online spelen, heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
Harribo schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:21:
[...]

3.Maar ze hebben eigenlijk al de bal aangenomen en dan loopt de speler naar voren en dan kapt hij de bal onder zich door en gaat naar achteren. Dat afkappen een andere kant op, dat is handig. Hoe?

[...]

Ok waar gebruik jij het dan? In wat voor situatie?
Ik heb het geprobeerd online maar de tegenstander pakt nog sneller dan gewoon dribbelen de bal van mij af.
Als ik een goede pass moet geven. Soms moet ik daar ff een andere hoek voor zien te vinden. Dan pas je het dus kort toe. Is eigenlijk niet zinnig om constant aan de finesse te zitten. Ik zal s verder nagaan waar ik het nog meer voor gebruik. zal het wel hier 'in-editten'

Als je auto-feint aan zet, neemt de ai voor jou het besluit welke skill in te zetten afhankelijk van de context. Dat werkt over t algemeen prima bij mij.

Hoe heet je op discord dan?

Inventaris

• Harribo
nwnc schreef op woensdag 25 december 2019 @ 20:49:
[...]

Als ik een goede pass moet geven. Soms moet ik daar ff een andere hoek voor zien te vinden. Dan pas je het dus kort toe. Is eigenlijk niet zinnig om constant aan de finesse te zitten. Ik zal s verder nagaan waar ik het nog meer voor gebruik. zal het wel hier 'in-editten'
Ah kijk daar kan het dus handig voor zijn. Thnx.
Toch vind ik deze dribbel weinig toevoegen tot nu toe aan het spel.
Als je auto-feint aan zet, neemt de ai voor jou het besluit welke skill in te zetten afhankelijk van de context. Dat werkt over t algemeen prima bij mij.
Skills doe ik (nog) niet.
Hoe heet je op discord dan?
Ik heb discord nu gedeinstalleerd, er waren voor mij op de pc geen tegenstanders als ik er op keek.

Heb trouwens wat ruzie met het wegwerken. Bijna altijd werkt mijn speler de bal weg over de eigen achterlijn 8)7

Ook had ik een potje waarbij ik een paar keer toch duidelijk de pass knop en naar voren indrukte, vasthield, en dat de speler dan toch terugpasst. Ik verlies daar potjes op. 1 situatie dat het nb 2x voor kwam en dat de bal bij mijn keeper kwam terwijl het al druk was en dus tegen doelpunt.

Ik heb potjes waarin ik beter ben dan de tegenstander die een veel hogere rating heeft maar door dit soort klunzigheden geef ik het weg. En vaak in de allerlaatste minuut. Toeval?

Ik blijf soms moeite hebben met de traagheid van spelers en het spel. Das ook kritiek. Maar daar heb ik zelf ook nog in te leren, moet vaker oa aannemen met RT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Harribo schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:46:
[...]

Dank voor de video, nuttig!
Graag gedaan.
Speelde gisteravond weer wat myclub potjes online. Het gaat steeds beter, zo waar een paar wedstrijden gewonnen :)
Had ook een paar tegenstanders die probeerden te dribbelen met de rechterstick maar dan pakte ik vrij makkelijk de bal af.
Denk dat de kunst ook is om die rechterstick dribbel tegelijk met de linkerstick te gebruiken om goed te blijven afschermen.

Wat ik heel fijn vind, is dat als ik verlies, vaak kan bedenken waar het aan lag en dat is bijna altijd mijn eigen onkunde. Ik quit dan ook niet.
Zo fijn in vergelijking met fut in fifa waar ik dat idee zelden had, had daar sterk het gevoel om de avond genaaid te worden door de ai. Wat een frustratie was dat.
Kwestie van veel oefenen door veel te spelen, totdat je fingerspitzengefühl krijgt. Maar dat komt wel goed merk ik, je hebt plezier in het spelen (ondanks dat je verliest) en er zin in. Geduld is een schone zaak.
Ook tijdens het wachten op tegenstanders. Ik heb standaard altijd mijn mobieltje bij de hand, soms moet ik ook wachten. Maar dat is geen probleem.

Ik kan je ook aanraden om te oefenen/experimenteren met verschillende formaties en instellingen. Focus je niet op maar een formatie. Ik speelde laatst tegen iemand waarvan ik dacht, o wow, die een heeft een vage formatie. Ik kreeg 4 doelpunten tegen. Toen heb ik een andere formatie genomen in de rust (had ik eerder moeten doen), en hij kon niks meer.

Je moet ook beseffen dat er nog een paar bugs in het spel zitten die, de AI/ai verdedigers en keepers maken wel eens een foutje... Kan best frustrerend zijn. Een voorbeeld; terugspeel bal naar de keeper dat eindigt in een eigendoelpunt. Toen het spel net uitkwam zag je dat echt te vaak. Ik had nog nooit zoveel eigendoelpunten gezien. Na drie updates zie je het bijna niet meer terug (alleen afgelopen week nog..... GRRRR).
Nogmaals; Geduld is een schone zaak. :)
Grootste nadeel aan myclub is wel het online wachten op een tegenstander. Dat duurt vaak wel een minuut. Ik heb het er wel voor over. Gelukkig geeft hij een piep als er een tegenstander is gevonden dus dan hoef je niet steeds te blijven turen of er een tegenstander gevonden is.

Vaak trouwens tegenstanders uit Nederland en Turkije gehad. Heb de zoekoptie verbinding op gebalanceerd staan, prima te spelen alle wedstrijden.
Gisteren gewoon genoten van een voetbalspel online spelen, heerlijk
Iets met geduld... :z en schone zaak. O-)

• Excentriekegast

Excentriekegast

Harribo schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:11:
Heb trouwens wat ruzie met het wegwerken. Bijna altijd werkt mijn speler de bal weg over de eigen achterlijn 8)7

Ook had ik een potje waarbij ik een paar keer toch duidelijk de pass knop en naar voren indrukte, vasthield, en dat de speler dan toch terugpasst. Ik verlies daar potjes op. 1 situatie dat het nb 2x voor kwam en dat de bal bij mijn keeper kwam terwijl het al druk was en dus tegen doelpunt.
Vage shit. Heb veel vage dingen gezien, maar nooit dat iemand naar voren drukte en dat het naar achteren pass gaf. Ik kan je niet hierin helpen.
Ik heb potjes waarin ik beter ben dan de tegenstander die een veel hogere rating heeft maar door dit soort klunzigheden geef ik het weg. En vaak in de allerlaatste minuut. Toeval?
Heeft volgens mij met de statistieken van de spelers te maken. Ik weet niet met wie je speelt. Voorbeeld: FC Dordrecht tegen Real Madrid. De eerste reageert en rent trager dan de andere.
Ik blijf soms moeite hebben met de traagheid van spelers en het spel. Das ook kritiek. Maar daar heb ik zelf ook nog in te leren...
Daar kan ik me ook wel eens aan ergeren. Maar dat heeft volgens mij te maken met dat de tegenstander niet bekabeld speelt, dus LAG! veroorzaakt. Al is het maar minimaal, maar dat merk je.
[...] moet vaker oa aannemen met RT.
Ah, je speelt op de XBOX/PC? Waarschijnlijk moet je daarom ook langer wachten totdat je tegenstanders vindt. Volgens vind je meer spelers op de PS4 dan op de andere consoles. Jammer genoeg heeft Sony (die heeft deze console war gewonnen) wel eens crossplatform tegen gehouden, waarschijnlijk ook met PES. Die verpest het een beetje voor de spelers.

• nwnc
Denk dat je prima kan overleven zonder finesse @Harribo. Maar zonder finesse en elegantie in je spel vind ik er weinig aan.

Wat het verder toevoegt, is dat je eigenlijk beter de ruimtes kan onderzoeken. Omdat je tegenstanders vaak blind met je meerennen, kan een goed getimede finesse er voor zorgen dat je meer ruimte krijgt terwijl de bal goed aan je voeten ligt. Mijn spelstijl vraagt dat ik dan kijk waar ik de bal kan passen maar soms heeft de dribbelbug je te pakken en kan je vrij ongehinderd een zone in dribbelen. Finesse dribbel is de ultieme wapen voor de raumdeuters onder ons.

Beetje jammer dat je je gelijk terugtrekt. Alsof je wat te verliezen hebt door te hangen.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Excentriekegast schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:38:

Daar kan ik me ook wel eens aan ergeren. Maar dat heeft volgens mij te maken met dat de tegenstander niet bekabeld speelt, dus LAG! veroorzaakt. Al is het maar minimaal, maar dat merk je.
Offline gebeurt dit ook. Het is gewoon hoe het spel is. Iets sneller en soepeler mag soms wel.
Daar kan het spel zich nog aanzienlijk in verbeteren.
Ik kom van fifa 19,zo snel hoef ik het trouwens ook niet. Vind trage wel fijn, vind alleen dat de knoppen ook wel wat directer mogen reageren.
Je moet gewoon soms seconden van te voren een knop indrukken.
Ah, je speelt op de XBOX/PC? Waarschijnlijk moet je daarom ook langer wachten totdat je tegenstanders vindt.
Yup. Ik heb een ps4 gehad maar vond het belachelijk dat je extra moest betalen, 6 tientjes, om online te kunnen spelen.
Komt bij dat een console in het zicht bij de tv mij stoort, ik moet dan spelen zegt ie.
Ik wacht wel ff.
Kan trouwens altijd nog op mijn hd tv spelen met de steam link.
nwnc schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:27:
Denk dat je prima kan overleven zonder finesse @Harribo. Maar zonder finesse en elegantie in je spel vind ik er weinig aan.
Zal het zo nu en dan proberen. Maar wat ik zeg, online resulteert het snel in balverlies.
Wat het verder toevoegt, is dat je eigenlijk beter de ruimtes kan onderzoeken. Omdat je tegenstanders vaak blind met je meerennen, kan een goed getimede finesse er voor zorgen dat je meer ruimte krijgt terwijl de bal goed aan je voeten ligt. Mijn spelstijl vraagt dat ik dan kijk waar ik de bal kan passen maar soms heeft de dribbelbug je te pakken en kan je vrij ongehinderd een zone in dribbelen. Finesse dribbel is de ultieme wapen voor de raumdeuters onder ons.
Ok. Dank.
Raumdeuters? Hahaha
Beetje jammer dat je je gelijk terugtrekt. Alsof je wat te verliezen hebt door te hangen.
Er zijn geen tegenstanders dus wat doe ik daar dan? Heb meerdere keren geprobeerd

Edit: zijn de keepers bij jullie ook zo slecht? Ik heb nb de Gea, laat 5 vd 6 door

[ Voor 35% gewijzigd door Harribo op 28-12-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
Konami heeft weer een mooie campagne. Wat hebben jullie gedaan met je legend agent? Een combo? Ik heb hem zonder combo gedaan en kreeg helaas Arshavin. Die 500 promotie coins besteed aan de legend agent, daaruit kreeg ik 2 legends: Abbiati en Recoba. Tevreden met Recoba.
En ben wel benieuwd naar Abbiati, of hij ondanks zijn 81 rating een beetje ballen kan stoppen. Heb Alisson, Ter Stegen en Neuer nu. Maar daar ben ik nog niet zo van onder de indruk. Neuer is wel het best, maar doet toch ook geregeld rare dingen als hij van zijn lijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
El Profesor schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:00:
Konami heeft weer een mooie campagne. Wat hebben jullie gedaan met je legend agent? Een combo? Ik heb hem zonder combo gedaan en kreeg helaas Arshavin. Die 500 promotie coins besteed aan de legend agent, daaruit kreeg ik 2 legends: Abbiati en Recoba. Tevreden met Recoba.
En ben wel benieuwd naar Abbiati, of hij ondanks zijn 81 rating een beetje ballen kan stoppen. Heb Alisson, Ter Stegen en Neuer nu. Maar daar ben ik nog niet zo van onder de indruk. Neuer is wel het best, maar doet toch ook geregeld rare dingen als hij van zijn lijn komt.
Zeker een mooie campagne.
Ik heb mijn coins vnl in potm en internazionale agents gestopt omdat die zwarte ballen leveren.
Kreeg wat goede spelers eruit maar waar ik echt blij mee was, was Lukaku. Had nog geen echt goede sterke spits.
Heb nu alles tussen 89-95 behalve mijn linksback, die is nu 86

Over keepers, mijn de Gea is ook geen topper.
Juist als ik geen knop indruk, houdt ie ze wel tegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
Harribo schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 21:38:
[...]

Zeker een mooie campagne.
Ik heb mijn coins vnl in potm en internazionale agents gestopt omdat die zwarte ballen leveren.
Kreeg wat goede spelers eruit maar waar ik echt blij mee was, was Lukaku. Had nog geen echt goede sterke spits.
Heb nu alles tussen 89-95 behalve mijn linksback, die is nu 86

Over keepers, mijn de Gea is ook geen topper.
Juist als ik geen knop indruk, houdt ie ze wel tegen 8)7
Tevreden met Lukaku? Een sterke snelle spits is belangrijk deze pes om goed te kunnen schermen. Ik heb CR7 (normaal en IF) en die maakt wedstrijd na wedstrijd het verschil, een stuk effectiever dan bijv. Messi IF of Batistuta.

Abbiati heb ik naar 84 gebracht maar is geen hoogvlieger. Neuer doet het de laatste wedstrijden een stuk beter, en is toch wel mijn meest constante keeper denk ik.

Morgen krijgen we weer 500 coins, ben ook benieuwd welke nieuwe legends komen. Nieuwe spelers zijn eigenlijk niet echt meer nodig, team is af. Alleen 2e team is nog niet sterk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
El Profesor schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:56:
[...]

Tevreden met Lukaku? Een sterke snelle spits is belangrijk deze pes om goed te kunnen schermen. Ik heb CR7 (normaal en IF) en die maakt wedstrijd na wedstrijd het verschil, een stuk effectiever dan bijv. Messi IF of Batistuta.
Klopt, een snelle sterke spits is wel een must. Afschermen, draaien, bam.
Lukaku zeer tevreden over, nu 92 en fysiek van 99.
Heb afgezien van mijn lb 87 wel een topteam nu.

Gaat nu stukken beter. Zoek nu meer op tegenstanders van rond mijn niveau, scheelt praktisch niks in wachttijd.

Wat me opvalt is dat aanvallend spelen icm tegendruk de tegenstander geen ruimte geeft om te ademen. Ik speel nu continu aanvallend.
Dan is iedereen ook actiever in aanbieden en lopen. Ook om je in de verdediging er onder uit te voetballen.

Ik speel nu met 1 vm die achter blijft in verschillende formaties en zet mijn backs altijd op dekken van de vleugelspitsen van de tegenstander. Gaat nu heerlijk.

Jammer dat pes 2020 niet zo leeft in de forums, tis jaren geleden dat ik zo'n lol heb gehad in een voetbal spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
3 quitters achter elkaar vanavond en bij alle 3 werd gedacht dat ik het had gedaan met puntenaftrek etc
Hoop dat dit geen nieuw probleem word

Edit :5x zelfs maar het schijnt nu beter te gaan

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 06-01-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
Harribo schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:33:
3 quitters achter elkaar vanavond en bij alle 3 werd gedacht dat ik het had gedaan met puntenaftrek etc
Hoop dat dit geen nieuw probleem word

Edit :5x zelfs maar het schijnt nu beter te gaan
Is het niet je eigen internet dat begint te haperen? Misschien een storing bij je provider? Als je tegenstander het internet er uit gooit dan kost het je tegenstander automatisch de wedstrijd, en krijg jij punten. Als je tegenstander gaat lagcheaten dan wordt de wedstrijd gestaakt en verliest niemand punten. Je krijgt met pes alleen punten aftrek als jouw internet er voor zorgt dat de wedstrijd beindigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
El Profesor schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 07:45:
[...]

Is het niet je eigen internet dat begint te haperen? Misschien een storing bij je provider? Als je tegenstander het internet er uit gooit dan kost het je tegenstander automatisch de wedstrijd, en krijg jij punten. Als je tegenstander gaat lagcheaten dan wordt de wedstrijd gestaakt en verliest niemand punten. Je krijgt met pes alleen punten aftrek als jouw internet er voor zorgt dat de wedstrijd beindigd wordt.
Weet ik maar dat was het dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07
Sorry dat ik in herhaling verval maar kan iemand met veel ML ervaring in vorige versies vertellen wat zijn/haar indrukken zijn van de ML in 2020? De verbeteringen in 2019 vielen me erg tegen. Ik wil 2020 graag kopen omdat het veldspel van deze versie me erg aanstaat maar dan moet de ML wel wat nieuws te bieden hebben.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
ML? Master League?
vraag me af wie dat hier speelt eigenlijk?
Ik in elk geval niet.

Maar het is een leuk spel dit jaar en volgens mij hoef je het om het geld niet te laten

[ Voor 35% gewijzigd door Harribo op 07-01-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Master League van de afgelopen twee PES-games gespeeld en ik heb ervan genoten. In de nieuwste PES 2020 zitten niet echt veel nieuwe dingen, plus je mist nu dingen zoals de Champions League.

Ik heb van de ML van PES meer genoten dan de carrièremode in FIFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:53
ML is niet zoveel veranderd, transfers zijn m.i. iets beter geworden.

CL zit er gewoon in met een patch al is het zonder de officiële tune

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
CL boeit me niet, ik gebruik toch patches die dat allemaal fixen.

Jammer dat het dus blijkbaar meer evo dan revo is.
Harribo schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:04:
ML? Master League?
Ik in elk geval niet.

Maar het is een leuk spel dit jaar en volgens mij hoef je het om het geld niet te laten
Rond de 20 euro, vind ik teveel als het mijn aandacht maar een paar potjes vasthoudt. Misschien als het onder een tientje zakt dat ik het een kans geef.

Als je het nog nooit gedaan hebt is de ML echt een aanrader.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 15:54
Harribo schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:04:
ML? Master League?
Ik in elk geval niet.

Ik. En met mij vele anderen. Ik speel die vreselijke myClub mode niet. Misschien ben ik gewoon oud :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartagon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06 15:48
Ik heb zowel fifa als pes, waar fifa's carriere modus uitgebreider is er ook bijna niet veranderd de laatste jaren.
Bij pes is het tenminste heerlijk voetballen. Heb fifa bijna niet aangeraakt dit jaar.
20€ is hij wel waard vind ik, gewoon hoe lekker hij speelt (en nieuwe camera standpunt is ook echt top).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Dr. Strangelove schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:39:
Als je het nog nooit gedaan hebt is de ML echt een aanrader.
Misschien probeer ik dat wel eens

@Sluuz te oud voor myclub? Hahaha
Ik ben 45

Edit: wat een slechte verbindingen vanavond, zo is het niet te spelen

[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 09-01-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:38
Heb hem vandaag voor het eerst eens gespeeld in een maand of twee. hebben ze iets geupdate qua instellingen? De game speelt minder vlot zelfs op medium instellingenen laat mijn pc hard/luid werken. Herriner me niet dat het voordien zo was. Bij andere games geen issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:10
AntiChrist7 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:19:
Heb hem vandaag voor het eerst eens gespeeld in een maand of twee. hebben ze iets geupdate qua instellingen? De game speelt minder vlot zelfs op medium instellingenen laat mijn pc hard/luid werken. Herriner me niet dat het voordien zo was. Bij andere games geen issue
Hier geen problemen qua performance maar af en toe hoor ik de videokaart inderdaad wel wat harder blazen dan bij andere games. Is altijd al zo geweest en volgens mij had ik dat ook al bij PES 2019.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb hetzelfde, pes laat de videokaart lekker blazen. Continu geloof ik. Beetje bijzonder vind ik soms. Maar geen problemen dus prima

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 17-01-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Tom. C schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:27:
[...]

Hier geen problemen qua performance maar af en toe hoor ik de videokaart inderdaad wel wat harder blazen dan bij andere games. Is altijd al zo geweest en volgens mij had ik dat ook al bij PES 2019.
na twee matchen had ik een volledige freeze/shutdown... Zal nog wat aan de instellingen prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
AntiChrist7 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:23:
[...]
na twee matchen had ik een volledige freeze/shutdown... Zal nog wat aan de instellingen prutsen
Dat heb ik wel EENS gehad maar ook niet vaker.
In eerste instantie zou ik aan de video kaart drivers denken? Succes

Iets anders, ik vind het spel heel leuk maar dat het wegwerken steeds over de eigen achterlijn gaat, vind ik wel wat raar. Bug als je het mij vraagt. Heb Konami gemaild.
Edit: word beantwoord met een hele mail over dat ze blij zijn met feedback maar 'We apologize if your suggestion is not reflected in the game'. Dus geen antwoord.

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 18-01-2020 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
Ik heb efootball pes2020 via de gamepass op mijn Xbox one staan. Toffe game maar.. ik kan bv de speelduur van een multiplayer offline game niet aanpassen naar 20min. Deze blijft nu 5minuten. Is dit toevallig stiekem een demo versie dat iemand weet? Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door THxZ0NE op 19-01-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
THxZ0NE schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:07:
Ik heb efootball pes2020 via de gamepass op mijn Xbox one staan. Toffe game maar.. ik kan bv de speelduur van een multiplayer offline game niet aanpassen naar 20min. Deze blijft nu 5minuten. Is dit toevallig stiekem een demo versie dat iemand weet? Thanks!
Ik heb het gevonden. Installeer pes2020 onder Xbox gamepass, ik had dan een soort demoversie. Ga in je gameoverzicht naar eigenschappen van de game. Selecteer beheer game. Ga naar onderen en installeer de activiation key van 10mb. Dan is alles unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heeft iemand al succesvol die import campaign volbracht?
Je krijgt 200 coins dan als je een team importeert.

Ik heb geprobeerd op de pc. Team gewijzigd, geëxporteerd, afgesloten, zelfde team weer gewijzigd, team geïmporteerd, alles overschreven. Pes en steam afgesloten en herstart maar geen coins.

Zou mooi zijn als dat vandaag zou lukken. Vanwege Bayern Schalke wedstrijd vandaag, krijg je 50 coins per gemaakt doelpunt door een speler van een van die teams.
En met de Bayern zaakwaarnemer kan je mooi zwarte Bayern spelers trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Domme vraag wss, maar waar vind je de controls for Become a Legend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01-2024
iemand comments nav de laatste update?
Spel lijkt iets soepeler te gaan en wellicht ook wat moeilijker.

de transferupdate is een lachertje trouwens...hopelijk komt er snel een nieuwe update

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
roeleboelie schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:05:
iemand comments nav de laatste update?
Spel lijkt iets soepeler te gaan en wellicht ook wat moeilijker.
Ik vond de AI al behoorlijk goed als in realistisch en variatie maar daar heeeft Konami nog een schepje bovenop gedaan zeg. Ik kan me niet herinneren ooit zoveel plezier en afwisseling te hebben gehad in een Footy als deze PES. Nu doe ik inmiddels alles op de meeste passes na op manual en dat is zo heerlijk, zowel de geweldige schoten op doel als de enorme afzwaaiers of en toe. Ik zag gister het filmpje van Spoony over de laatste update en kan het alleen maar beamen wat hij zegt.

Echt de enige minpunten die ik kan bedenken zijn de vrije trappen van de AI die steevast in de kruising gaan als je je muurtje niet laat springen en af en toe de scheids met vage beslissingen. Voor mij hoeft er geen PES21 te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Het is ook jaren geleden dat ik zo'n lol heb gehad in een voetbalspel

Enige minpunt vind ik nog steeds dat het wegwerken vaak over je eigen achterlijn gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboelie
Op welk niveau spelen jullie? Ik speel alleen maar offline op superster. Ik moet zeggen dat de AI af en toe iets te passief is. Vaak sta ik in een handbalformatie om hun 16 meter heen rond te tikken. Het lijkt met de update wel wat beter te gaan moet ik eerlijk zeggen.
Ik vind dit ook by far de leukste PES sinds jaren. Speel het vrij fanatiek vanaf september en het verveelt nog steeds niet. Dat was bij FIFA wel anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
roeleboelie schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:42:
Op welk niveau spelen jullie? Ik speel alleen maar offline op superster. Ik moet zeggen dat de AI af en toe iets te passief is. Vaak sta ik in een handbalformatie om hun 16 meter heen rond te tikken.
Aanvallender spelen, lopen ze sneller de ruimtes in. Ook kan je bijv 'alles voor het doel' instellen etc
Betere spelers lopen ook vaak beter vrij

Wat jij zegt, zie je ook in het echt als een team dominant speelt he? Heel realistisch vind ik
Ik vind dit ook by far de leukste PES sinds jaren.
Zeker weten.
Fifa is voor mij keer op keer frustratie door de ai en de commercie erachter. Geef mij pes maar

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 19-02-2020 10:36 ]

• roeleboelie
Harribo schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Aanvallender spelen, lopen ze sneller de ruimtes in. Ook kan je bijv 'alles voor het doel' instellen etc
Betere spelers lopen ook vaak beter vrij

Wat jij zegt, zie je ook in het echt als een team dominant speelt he? Heel realistisch vind ik

[...]

Zeker weten.
Fifa is voor mij keer op keer frustratie door de ai en de commercie erachter. Geef mij pes maar
ik bedoelde dan ook de AI van de tegenstander;-)
Ik speel nu expres met mindere ploegen om maar een beetje weerstand te krijgen. Maar idd, soms is het gewoon ook realistisch. Ik heb het op legend geprobeerd, maar dat is mij te scripted.

bedankt voor je tips!

• Harribo
roeleboelie schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:27:
[...]

ik bedoelde dan ook de AI van de tegenstander;-)
Ik speel nu expres met mindere ploegen om maar een beetje weerstand te krijgen. Maar idd, soms is het gewoon ook realistisch. Ik heb het op legend geprobeerd, maar dat is mij te scripted.

bedankt voor je tips!
Offline speel ik niet. Kan me voorstellen dat dat ook heel scripted is, zeker op legend. Wel logisch misschien ook.

Gisteren trouwens bijna alles verloren. Dat overkwam mij tot nu toe nog nooit.
Hebben ze toch voor het eerst ook online scripted gemaakt met de update ? Ik mag het niet hopen!

De verbindingen waren ook allemaal slecht voor het eerst, dan is het sowieso moeilijk winnen. Frusterend.
Moet zelf nog wel beter leren afmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
Harribo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:20:
[...]

Offline speel ik niet. Kan me voorstellen dat dat ook heel scripted is, zeker op legend. Wel logisch misschien ook.

Gisteren trouwens bijna alles verloren. Dat overkwam mij tot nu toe nog nooit.
Hebben ze toch voor het eerst ook online scripted gemaakt met de update ? Ik mag het niet hopen!

De verbindingen waren ook allemaal slecht voor het eerst, dan is het sowieso moeilijk winnen. Frusterend.
Moet zelf nog wel beter leren afmaken..
ik speel dan weer (bijna) nooit online.
Op superster is het niet heel scripted moet ik zeggen, maar op legend wordt het moeilijker gemaakt doordat je ineens niet lekker meer kan passen of je spelers minder lopen. Dat is niet wat ik wil.
ik vermaak me dus maar prima op superster. zeker na de update is het weer wat harder werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Het valt mij wel op...sinds de laatste update verlies ik meer dan de helft van de potjes waar ik eerder het overgrote deel de afgelopen maanden won.
Er gebeuren rare dingen, het begint steeds meer te lijken op de rare ai van fifa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
roeleboelie schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 07:32:

ik speel dan weer (bijna) nooit online.
Idem en sinds deze versie ook weer eens een ML gestart voor het eerst sinds 2007/8. Ben jij trouwen bekend met dat gameplay dt18 topic op evo-web? je moet niks maar toch moet je deze gameplay maar eens proberen. :P Deze gameplay is echt geweldig en ik denk een tandje moeilijker dan de vanilla gameplay. Je moet wel een beetje bekend zijn met sider want anders is het best wel veel uitzoek werk.

• roeleboelie
LoneRanger schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:26:
[...]

Idem en sinds deze versie ook weer eens een ML gestart voor het eerst sinds 2007/8. Ben jij trouwen bekend met dat gameplay dt18 topic op evo-web? je moet niks maar toch moet je deze gameplay maar eens proberen. :P Deze gameplay is echt geweldig en ik denk een tandje moeilijker dan de vanilla gameplay. Je moet wel een beetje bekend zijn met sider want anders is het best wel veel uitzoek werk.
ik vrees dat dit alleen voor de PC opgaat. Ik speel op de PS4, maar ben wel heel benieuwd naar deze gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
De ai is echt mee geknoeid (sinds de laatste update?) . Spelers doen de gekste dingen zoals spontaan stoppen met rennen , begint op fifa te lijken. Erg jammer.
Waarom Konami waarom?

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 29-02-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Harribo schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:39:
De ai is echt mee geknoeid (sinds de laatste update?) . Spelers doen de gekste dingen zoals spontaan stoppen met rennen , begint op fifa te lijken. Erg jammer.
Waarom Konami waarom?
Vreemd, totaal geen last van.
Heb eerder het idee dat het realistischer is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:39:
Waarom Konami waarom?
Ze hebben de cheat AI weer aangezet. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
Verwijderd schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:51:
[...]

Ze hebben de cheat AI weer aangezet. :Y
ik heb er ook weinig last van, speelde met everton bijna iedereen van het veld en dat gaat nu een stuk lastiger...realistischer lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Zal het dan wel aan mij liggen als niemand hetzelfde heeft.
Eerder won ik maanden lang 7 vd 8 potjes online ,nu sinds wat weken iets minder dan de helft. Snap het niet. Lijkt tegen te zitten maar wrs moet ik anders gaan spelen?

Ik kan trouwens op de pc geen coins kopen.
In myclub store freezt het spel als ik klik op bijv. 100 coins om te kopen. Verschillende Windows getest. Iemand nog meer dit probleem?
Heb uitgebreid info aan Konami gemaild, ben benieuwd

[ Voor 128% gewijzigd door Harribo op 02-03-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Zie al wat het verschil is : lags.
Geen controle in die wedstrijden. Servers zijn slecht geworden.
Niet elke wedstrijd maar wel veel wedstrijden.
Whatever

[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 06-03-2020 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roeleboelie
Harribo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:51:
Zie al wat het verschil is : lags.
Geen controle in die wedstrijden. Servers zijn slecht geworden.
Niet elke wedstrijd maar wel veel wedstrijden.
Whatever
lekker offline gaan spelen joh! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
roeleboelie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:27:
[...]

lekker offline gaan spelen joh! ;-)
Ja das een oplossing. Doe jij zeker?
Cpu is voorspelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
In vergelijk met de vorige versies is dit toch verreweg de beste AI in single player. Ze gaan zowel over de flank als door je centrum en vooral daar waar jij ruimte laat, soms een snelle aanval en soms wordt er lang gezocht naar een opening. Het enige voorspelbare is dat een vrijetrap er altijd in gaat als je je muur niet laat springen. Als je nog meer afwisseling en minder voorspelbaarheid wilt moet je full manual gaan spelen, wat is dat gaaf. Je leert wel af alles voetballend op te lossen achterin met veel druk waar met assistentie een pass altijd wel richting een speler gaat.

Overigens niet na 1 potje conclusies trekken want er zit vrij veel variantie in wedstrijden, soms loop het ook gewoon heel stroef omdat de AI dan compact speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
LoneRanger schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:05:
In vergelijk met de vorige versies is dit toch verreweg de beste AI in single player. Ze gaan zowel over de flank als door je centrum en vooral daar waar jij ruimte laat, soms een snelle aanval en soms wordt er lang gezocht naar een opening....
Ik geloof je meteen.
Maar het gevoel dat er aan de andere kant een echt persoon zit te spelen, is voor mij onvervangbaar

Trouwens, vrije trappen gaan er bij mij nooit in. Ondanks dat ik een yt filmpje keek met tips. Kwam niet verder dan een paar keer de paal.

Zelfde heb ik met corners. Kan ze wel koppen nog maar ze gaan vaak naast of over en anders heeft de keeper ze. Tips nog iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
Harribo schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:46:
[...]

Ik geloof je meteen.
Maar het gevoel dat er aan de andere kant een echt persoon zit te spelen, is voor mij onvervangbaar

Trouwens, vrije trappen gaan er bij mij nooit in. Ondanks dat ik een yt filmpje keek met tips. Kwam niet verder dan een paar keer de paal.

Zelfde heb ik met corners. Kan ze wel koppen nog maar ze gaan vaak naast of over en anders heeft de keeper ze. Tips nog iemand?
Ik ben ook fan van de offline modus. AI verandert in tactiek dus het lijkt nooit echt veel van hetzelfde.

Vrije trappen: je hebt een specialist nodig, period. Ik gebruik een rechtsbenige voor de hoeken rechts van de keeper. Dan is het een kwestie van juiste richting en power en dan effect geven met de linkerstick.

Corners: stuur je kopsterke mannen naar voren. Dan mik je op 1 van die gasten . Bij voorkeur laat je ze inlopen naar de 5 meter. Ik scoor er regelmatig uit, maar niet meer zo vaak als in vorige versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Wellicht stomme vraag, maar heb na wat pc opkuis eindelijk kunnen spelen zonder technische issues en heb mijn Legend campaign voortgezet (zit nog maar halverwege het eerste seizoen), maar is er nu eigenlijk een mogelijkheid om je teammates indirect te besturen zoals bij FIFA? Zoals om de bal vragen en de AI laten schieten/druk zetten? Ik heb het nergens in de instructies teruggevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
roeleboelie schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:43:
[...]

Vrije trappen: je hebt een specialist nodig, period. Ik gebruik een rechtsbenige voor de hoeken rechts van de keeper. Dan is het een kwestie van juiste richting en power en dan effect geven met de linkerstick.
Ik heb cr7, dat moet toch wel ok zijn?
Wat is de juiste power? Dat is afhankelijk van de afstand of midden in het groen op de balk?
Corners: stuur je kopsterke mannen naar voren. Dan mik je op 1 van die gasten . Bij voorkeur laat je ze inlopen naar de 5 meter. Ik scoor er regelmatig uit, maar niet meer zo vaak als in vorige versies.
Hoe mik je? Selecteer je de kopper met LB en linkerpook? Of gewoon richting de speler, gezien vanaf de corner nemer?
En wat is de juiste power? En weer:Midden in het groen of afhankelijk van de afstand?

Inlopen op de 5 meter? Dat is zeker de Sprint tactiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Met alle respect, er zijn tutorials op youtube en je kunt het trainen/oefenen, wat kunnen wij er dan aan toevoegen wat het wel duidelijk maakt?

Vrije trappen: YouTube: pes 2020 free kick tutorial
corners: YouTube: pes 2020 corner tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
LoneRanger schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 06:26:
Met alle respect, er zijn tutorials op youtube en je kunt het trainen/oefenen, wat kunnen wij er dan aan toevoegen wat het wel duidelijk maakt?

Vrije trappen: YouTube: pes 2020 free kick tutorial
corners: YouTube: pes 2020 corner tutorial
En toch lukt het mij dan niet. Dus vandaar dat ik verder vraag. Uiteraard bedankt

Edit: zit wel een tutorial bij met extra info die ik nog niet gezien heb, zal ik ff proberen

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 10-03-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Deze versie tot nu toe overgeslagen wegens tijdgebrek maar als ik jullie zo hoor kriebelt het wel. Hij zal inmiddels wel wat goedkoper zijn ook vermoed ik.

Is het trouwens mogelijk om in de ML met PL team in de Championship te beginnen? In vorige versies kon dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboelie
Harribo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:33:
[...]

Ik heb cr7, dat moet toch wel ok zijn?
Wat is de juiste power? Dat is afhankelijk van de afstand of midden in het groen op de balk?

[...]

Hoe mik je? Selecteer je de kopper met LB en linkerpook? Of gewoon richting de speler, gezien vanaf de corner nemer?
En wat is de juiste power? En weer:Midden in het groen of afhankelijk van de afstand?

Inlopen op de 5 meter? Dat is zeker de Sprint tactiek?
Meestal bij vrije trappen moet je ongeveer de helft van het balkje aan kracht geven. Hoe verder van de goal hoe harder je moet schieten.

Corners: zelfde verhaal al haal ik profijt uit een hardere corner. Dan komt de keeper minder snel uit. Idd mikken qua richting op een goede kopper . Ik speel in het Engels en dan gebruik ik de tactiek 6 yard box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:53:
Deze versie tot nu toe overgeslagen wegens tijdgebrek maar als ik jullie zo hoor kriebelt het wel. Hij zal inmiddels wel wat goedkoper zijn ook vermoed ik.

Is het trouwens mogelijk om in de ML met PL team in de Championship te beginnen? In vorige versies kon dit niet.
Het kan wel maar dan moet je kiezen voor die klassieke PES selectie ipv de echte selectie. Bijkomend probleempje is wel dat je gelijk Europees speelt als dat team zich voor het eerste seizoen daarvoor geplaatst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
No chance of that, ik wil met Norwich City spelen :)

Kan ook wachten tot PES2021, dan zitten ze weer in de Championship ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Niet aan gedacht maar net even via de Edit mode geprobeerd en als je in competition structure Norwich omwisseld met een club uit de championship dan kun je daarna gewoon een ML starten met Norwich in de Championship en hun huidige selectie spelers. 2 minuten werk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qLDLekHdGwY-gq68BsIIaMKlZo=/f/image/01M4v13eltvot74lerbJEdyv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Werkt dit ook als je patches geinstalleerd hebt denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik heb zelf smokepatch en sider met een aantal modules, alleen de database is geloof ik nog van voor de winterstop, die doe ik al een tijd niet meer updaten. Elke datapack/update van Konami is altijd zo'n gedoe met files terug zetten en een nieuwe sider dus dat blok ik nu gewoon zodat ik kan updaten wanneer het mij uitkomt. Die transfers en vorm vind ik verder toch niet interessant en niet nodig aangezien ik niet online speel.

Ik had natuurlijk ook gewoon ja kunnen zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dank voor het gedetailleerde antwoord :) Ik ga je voorbeeld volgen als ik van vacantie terug ben. Spel is rond de 20 euro nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Harribo schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:26:

Ik kan trouwens op de pc geen coins kopen.
In myclub store freezt het spel als ik klik op bijv. 100 coins om te kopen. Verschillende Windows getest. Iemand nog meer dit probleem?
Heb uitgebreid info aan Konami gemaild, ben benieuwd
Heb het probleem zelf kunnen oplossen voor geïnteresseerden :
In steam zowel bij de algemene instellingen, als wel bij de eigenschappen van pes 2020, de steam overlay aanvinken.
En minimaal 5 dollar (omrekenen naar euro's) in je steam wallet, anders krijg je die service niet op je account.
Konami reageerde niet ondanks alle info en moeite die ik er voor gedaan heb.

Nu nog ff bekijken hoe ik full screen kan spelen op Windows 10 (Windows 7 werkt wel fullscreen).

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 13-03-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplyTheBest.
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-10-2020
Zijn er hier Pc spelers die ook online spelen? Ik heb tot kort nog veel pes 19 gespeeld maar laatst PES 20 gehaald. Co op lijkt me heel leuk!

Voeg me toe op discord: quinten#3267

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
SimplyTheBest. schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:40:
Zijn er hier Pc spelers die ook online spelen? Ik heb tot kort nog veel pes 19 gespeeld maar laatst PES 20 gehaald. Co op lijkt me heel leuk!

Voeg me toe op discord: quinten#3267
Ja ik.
Maar discord was mij te vaak te rustig .
Pes 20 is een feest, veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,
Ik heb vanaf de allereerste International Superstar Soccer tot een jaar of 10 terug altijd heel fanatiek PES gespeeld. Ik ben er nu dus een flinke tijd, maar dacht laat ik het weer eens proberen. Maar merk dat er wel heel veel is veranderd. Lang, lang geleden... kocht je een keer per jaar de nieuwste versie en dan was je klaar, voor zowel online als online. Nu zie ik een versie staan met een ‘e’ voor Football en een versie zonder. Ik zie allemaal zgn. Packs staan per club á ik meen € 4,99. Ik wordt er allemaal niet wijzer van. Zal wel de leeftijd zijn...👴 Kan iemand mij uitleggen hoe het nu zit? Ik wil gewoon de game offline kunnen spelen met competities e.d. . En online losse potjes kunnen spelen tegen anderen. Welke versie moet ik dan kopen? Moet ik dan ook nog die Packs erbij kopen? En heb ik voor online PlayStation Plus nodig? Dat was vroeger gewoon gratis... wordt wel een dure grap zo allemaal, maar goed.
Ik hoop dat iemand mij het even uit zou kunnen leggen. Alvast bedankt.
Groet, Martijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:07:
Dag,
Ik heb vanaf de allereerste International Superstar Soccer tot een jaar of 10 terug altijd heel fanatiek PES gespeeld. Ik ben er nu dus een flinke tijd, maar dacht laat ik het weer eens proberen. Maar merk dat er wel heel veel is veranderd. Lang, lang geleden... kocht je een keer per jaar de nieuwste versie en dan was je klaar, voor zowel online als online. Nu zie ik een versie staan met een ‘e’ voor Football en een versie zonder. Ik zie allemaal zgn. Packs staan per club á ik meen € 4,99. Ik wordt er allemaal niet wijzer van. Zal wel de leeftijd zijn...👴 Kan iemand mij uitleggen hoe het nu zit? Ik wil gewoon de game offline kunnen spelen met competities e.d. . En online losse potjes kunnen spelen tegen anderen. Welke versie moet ik dan kopen? Moet ik dan ook nog die Packs erbij kopen? En heb ik voor online PlayStation Plus nodig? Dat was vroeger gewoon gratis... wordt wel een dure grap zo allemaal, maar goed.
Ik hoop dat iemand mij het even uit zou kunnen leggen. Alvast bedankt.
Groet, Martijn
Dit is de nieuwste versie: pricewatch: eFootball PES 2020, PS4

Die packs heb je niet nodig. Voor online is ps plus vast nodig (zelf nul verstand van omdat ik alleen online speel op de xbox).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ps plus is je reinste diefstal. Een vd redenen voor mij om pc te spelen.

Packs zijn wrs bedoeld om meer echte namen te hebben vermoed ik

[ Voor 68% gewijzigd door Harribo op 25-03-2020 09:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Nee, zijn myclub packs zodat je met de spelers/selectie van die club kunt beginnen.

Van steam:
Download het teampakket van JUVENTUS voor myClub en speel met je favoriete club in de myClub-modus van PES 2020!
Naast het nieuwste team van JUVENTUS bevat het teampakket ook een aangepast thema voor myClub-menu's en een stapel myClub-munten als bonus!

Dit DLC-pakket bevat:
・ Het nieuwste team van JUVENTUS (trainer, spelers)

Als bonus ontvang je ook:
・200 myClub-munten
・Clubthema voor menu's in het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:19:
Ps plus is je reinste diefstal. Een vd redenen voor mij om pc te spelen.

Packs zijn wrs bedoeld om meer echte namen te hebben vermoed ik
Ik kan niet zo goed overweg met gamen op een pc. Heb liever de PS4. Maar is PS Plus echt nodig voor online PES 2020 te kunnen spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:14:
[...]

Ik kan niet zo goed overweg met gamen op een pc. Heb liever de PS4. Maar is PS Plus echt nodig voor online PES 2020 te kunnen spelen?
Yup. Eerder kan je niet online op een ps4.
Dat is dus gewoon geldklopperij want een internetverbinding betaal je al voor via je provider.
Eerder had ik een ps4 en wilde ik fifa spelen.
Fifa 60 + ps plus 60=120 euro elk jaar. Lijkt wel sportvereniging contributie.

[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 25-03-2020 22:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
Harribo schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:12:
[...]

Yup. Eerder kan je niet online op een ps4.
Dat is dus gewoon geldklopperij want een internetverbinding betaal je al voor via je provider.
Eerder had ik een ps4 en wilde ik fifa spelen.
Fifa 60 + ps plus 60=120 euro elk jaar. Lijkt wel sportvereniging contributie.
Waar heb je het over? Alsof PSN draait op openbare servers en het Sony niks kost ofzo? Het kost gewoon geld om servers te laten draaien zodat iedereen online kan spelen. Het vergelijken met je provider is nogal raar aangezien dat gaat om toegang.

Verder kan je op tactische momenten je PSN verlengen waardoor het soms maar 40 euro per jaar is (33% korting).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Sluuz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:18:
[...]

Waar heb je het over? Alsof PSN draait op openbare servers en het Sony niks kost ofzo? Het kost gewoon geld om servers te laten draaien zodat iedereen online kan spelen. Het vergelijken met je provider is nogal raar aangezien dat gaat om toegang.

Verder kan je op tactische momenten je PSN verlengen waardoor het soms maar 40 euro per jaar is (33% korting).
Waarom kan een pc (kijk naar pes, die zijn gewoon van Konami) dan wel zonder die servers? Of een xbox (?)?

Als Sony er speciale servers voor nodig heeft, kan ik het enigzins begrijpen.
40 euro klinkt al beter

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 26-03-2020 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Xbox heeft ook gewoon Xbox Gold waar je voor moet betalen. Van de wiki: The Xbox Live service is available as both a free service, known as Xbox Live Free (formerly known as Xbox Live Silver[9]) and a subscription-based service known as Xbox Live Gold, respectively, with most features such as online gaming restricted to the Gold service.

PC gaming is een ander verhaal en kan je niet met consolegaming vergelijken.
Nog los van het feit dat een game pc je een stuk meer kost dan een console. Is dat dan ook diefstal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ok dit zijn dus echt specifieke console dingetjes. Dank voor de info.
De rest heb ik ook wel ideeën over
Maar het wordt wat off topic nu.

Wat betreft het spel... Ik moet echt leren scoren, de rest gaat prima.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste