Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 12:53

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Nieuwe game veel veranderingen.

JUVENTUS is terug en Konami heeft een exclusief partnerschap met de club afgesloten waardoor de naam niet in FIFA gebruikt kan worden.

Finesse dribbling is vernieuwd.

Meerdere clubs met logo's en tenues en juiste namen o.a Manchester United, Arsenal , Bayern München , Juventus dus en Barcelona.

Maar iedereen weet dat dit met een optionfile zo is op te lossen waardoor alle clubs uit alle leagues kloppen met de juiste namen en tenues.

Spel komt 10 september 2019 uit.

De demo is nu te spelen inclusief een online modus.

Zeer goed kanaal met tutorials

Volledige Italiaanse licentie aanwezig dit jaar!
https://twitter.com/offic.../1163344871874334720?s=19

EK 2020 confirmed!

Er is een exclusieve Whatsapp group waar PES fanaten in zitten waar je met elkaar kunt afspreken om te gamen. >:) >:)

Falastine wijzigde deze reactie 21-08-2019 01:34 (17%)

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:52

exactor it

Moderator Spielerij
Ik vind het juist veel minder arcade spelen. Pes speelde ik van 2004 tot 2007. Daarna fifa (sinds 14 meen ik). Van het weekend de demo van PES geprobeerd en ben verkocht. Juist de nadruk op goed dribblen waarbij je door goed te versnellen mensen voorbij komt, vind ik lekker spelen. Dat passen zwaarder voelt en het belangrijker is dat je goed staat voor de pass zijn ook pluspunten.

En de graphics. Vooral de close ups van spelers zijn indrukwekkend. Al is het gras inderdaad heel raar groen.

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:33
Pykow schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:26:
Het is erg jammer dat PES nog steeds aanvoelt als een arcade game.
Dat komt mede door het verschrikkelijke menu structuur en omdat ik misschien als Fifa man de toesten niet begrijp.
Ik heb geen knop om een bal af te schermen.
Ik weet niet hoe ik een overstapje kan maken (nee ben niet van de tientallen trucjes achter elkaar uitvoeren)
en dan ziet het gras er heel raar uit.
Heel veel verschil zie ik dan ook weer niet tussen PES2019 en PES2020.

Gelukkig deel ik deze mening niet alleen, want iemand in onze community die regelmatig PES speelt,deelt mijn mening.
Ik vraag me al jaren af waarom sommige mensen PES als arcade zien en Fifa zogenaamd de sim is.

Als je kijkt naar spelsnelheid, balgevoel en bijvoorbeeld fysieke duels, vind ik PES daarin veel meer op echt voetbal lijken. Het brengt meer realisme met zich mee.

Het is dan maar net wat je leuk vindt qua gameplay.

• Framoes
Pykow schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:07:
[...]

Beide games zijn zeker geen SIM te noemen.
Misschien klikt het grof, maar soms lijkt PES op een indy game.
Zoals eerder gezegd, komt dat gevoel mede door het menu structuur, geen licenties en de zeer slome en in mijn beleving geen vloeiende gameplay.

Wat ze wel beter doen is dat er een teamgeest moet zijn en dat je echt het verschil merkt tussen de spelers.
in Fifa kan je soms met een speler van ADO den haag een duel winnen tegen Barcalona.

[...]

Dat hoor je niet vaak, dat mensen blij zijn met motion blur ;)
Dat is juist een grafische setting die ik altijd uit wil zetten, ziet er altijd zo vaag en nep uit.
in race games, Shooters is het ook zelfs bloed irritant / storend.
Kritiek die je vaker hoort uit Fifa-hoek. Ook de reviews op Tweakers waren jarenlang zwaar ondermaats, omdat ze door een Fifa-speler werden gedaan. Na kritiek van mensen die wel PES spelen is dat beter geworden en kwam hij er achter dat het echt een topspel is.

Maar gek is het niet. Ik voel hem ook nooit echt bij Fifa. De gameplay ligt me niet.
Jekke schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:49:
Na jarenlang Fifa gespeeld te hebben twijfel ik nu om PES2020 te halen ipv Fifa.
Dit jaar ga ik toch niet online spelen, dus gaat het mij puur om de carriere/master league.
Vind de demo van PES fijn spelen en ben weleens toe aan wat anders dan Fifa.
Vind de menustructuur wel een stuk minder overzichtelijk.
Zijn de teamnamen makkelijk aan te passen met een option file? En is zo'n file gratis of betaal je daar voor?

Mensen ervaring met zowel de Master League uit PES en carrière uit Fifa? Zoja wat heeft jullie voorkeur?
Option files kan je gratis krijgen, maar er zijn tegenwoordig sites die je tegen betaling (een paar euro geloof ik) sneller toegang geven tot een option files.

Framoes wijzigde deze reactie 06-08-2019 14:37 (25%)

• JohnnyLoco88
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 12-09-2019
Jekke schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:49:
Na jarenlang Fifa gespeeld te hebben twijfel ik nu om PES2020 te halen ipv Fifa.
Dit jaar ga ik toch niet online spelen, dus gaat het mij puur om de carriere/master league.
Vind de demo van PES fijn spelen en ben weleens toe aan wat anders dan Fifa.
Vind de menustructuur wel een stuk minder overzichtelijk.
Zijn de teamnamen makkelijk aan te passen met een option file? En is zo'n file gratis of betaal je daar voor?

Mensen ervaring met zowel de Master League uit PES en carrière uit Fifa? Zoja wat heeft jullie voorkeur?
Carrieremodus van FIFA is al jaren hetzelfde. Wel de keus uit veel competities maar buiten dat weinig positieve zaken. PES gaat deze editie veel verbeteringen toepassen aan de ML. Verbeterd transfersysteem, vernieuwde interactie ed.

• Goelan
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 10:09
Ik heb de demo van eFootball PES2020 gisteren gespeeld en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de gameplay. Het speelt wat trager, voelt wat logger als het ware, maar het geeft in mijn optiek een betere beleving van voetbal dan FIFA. Ik begrijp niet helemaal dat mensen FIFA een sim vinden en PES een arcade game. Ik vind het eerder andersom. Eigenlijk in alle opzichten. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe de trucjes precies werken.

Ik denk dat ik dit jaar overstag ga en kies voor PES. Ik heb dit jaar, door gezinsuitbreiding, weinig tijd om te gamen. Een goed moment om eens te kijken wat PES allemaal in de aanbieding heeft.

Vraag: voor de Xbox One is er geen mogelijkheid tot een option file?

• Smoonshine
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:35

Smoonshine

Feyenoord!!

Hamazaki schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:13:
zijn er nog officiele competities bijgekomen? zoals 2e, 3e divisies enz?
Er zijn dit jaar een aantal tweede divisies toegevoegd en met de option files erbij worden dit er nog meer.

Mij heeft PES ook echt verrast ten opzichte van de 2019-versie. Er is qua gameplay zo ontzettend veel verbeterd dat ik af en toe het idee heb een nieuwe game te spelen. Kan niet wachten iig.

Overigens heeft Konami aangegeven dat de tegenstanders in de demo wat passief zijn en dat hier wat aan gedaan wordt voor de volledige versie.

uhm...

• Granaatappel
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-02 08:39
KipCurreh schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:40:
https://www.fifplay.com/pes-2020-leagues/

Hier zie ik de Eredivisie idd niet tussen staan, maar kan wellicht nog wel wat veranderen ?

Wel leuk dat de Belgische competitie eindelijk eens gelicensed is, voor mij dan toch ;)
Ik denk dat ik nog eens overstag zal gaan..
PC speler, speel meestal offline (ML) btw
Lijkt mij wel dat hij aanwezig is.

https://twitter.com/eredi.../1151133261453676545?s=21

• roeleboelie
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 07:32
Sjurm schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:15:
Ik maak me wel een beetje zorgen over de AI in PES2020.
Ik heb al heel wat potjes gespeeld, maar echt scoren doet de AI niet. Als ik de moeilijkheid hoger zet wordt het alleen lastiger om te scoren (en eindigen potjes vaak in 0-0).
Is onderkend door konami inmiddels en wordt verbeterd

• Framoes
Sjurm schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:15:
Ik maak me wel een beetje zorgen over de AI in PES2020.
Ik heb al heel wat potjes gespeeld, maar echt scoren doet de AI niet. Als ik de moeilijkheid hoger zet wordt het alleen lastiger om te scoren (en eindigen potjes vaak in 0-0).
In 2019 was de AI uiteindelijk ook heel doelgericht, waar ze eerst soms de bal al passend over de doellijn werkten. Niemand schoot toen.

• Framoes
MisterMarcFR schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:00:
Wat is het verschil tussen 'Club Team Lineup' en 'Master League Original Lineup' als je een Master League wilt beginnen?
Club Team is met de spelers van die club zoals het dit seizoen is. ML original lineup zijn niet bestaande voetballers die door Konami zijn geselecteerd. Onder fans hebben deze spelers een beetje een cultstatus.

De meest bekende zijn o.a. Minanda, Castolo, Ximelez en de keeper die altijd te laat duikt: Ivarov. Sommige spelers zijn vervangen, maar doken later op als trainer in MyClub (online met spelers kopen dmv munten). Dat geeft ook wel aan dat deze verzonnen spelers populair zijn.

Ik heb de original lineup een paar keer geprobeerd, maar nadat de keeper meerdere malen in de laatste minuut nog even een houdbare bal liet gaan, ben ik overgestapt naar club team lineup.

• roeleboelie
ja, de eerste spinnenwebben formeren zich al....

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:58

KipCurreh

Nightcrawler

Jedi Geub schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:38:
Hoezo doen mensen moeilijk over een keus tussen FIFA of pes? Koop gewoon FIFA bij release en wacht tot december om Pes te kopen. Die is dan via de psn store te koop voor de helft van de prijs. Is al jaren zo. FIFA gaat pas in mei in de uitverkoop
maar, ik wil helemaal geen FIFA... ;)
Framoes schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:00:
[...]

De meest bekende zijn o.a. Minanda, Castolo, Ximelez en de keeper die altijd te laat duikt: Ivarov. Sommige spelers zijn vervangen, maar doken later op als trainer in MyClub (online met spelers kopen dmv munten). Dat geeft ook wel aan dat deze verzonnen spelers populair zijn.
hehe good times.. Ik vond die Stein altijd heel goed in het middenveld lol..
Maar tegenwoordig begin ik toch maar een bestaande league, het blijft iets raars met zo'n onbestaand team te spelen

Setup | Steam

• Falastine

Falastine

Topicstarter

• Framoes
MisterMarcFR schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:24:
[...]

Ben je dan niet je data uit de huidige OF kwijt? Dus dat een Premier League club weer een foutieve naam heeft?
Nee, voor zover ik me kan herinneren niet. Iets staat me bij dat Konami dit zo heeft gedaan, omdat ze zelf ook weten dat de option files voor PES een goed selling point zijn. Er zit niet voor niets zo'n uitgebreide edit mode in.

• Granaatappel
Nieuwe Master League trailer! Ziet er verfrissend uit. Kijk uit naar 10 september!

https://youtu.be/Le7pSqzVu_o

• Granaatappel
dhondtjes schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:10:
Ik ben ook van plan om sinds lang eens PES te kopen ipv FIFA.
Mijn vraag is nu wel, wat zijn de beste sites om een Option File te downloaden voor de PS4 ?
PESUniverse.

Wel betaald maar echt easy en top kwaliteit.

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 05:32
Ik heb hem gepreorderd :)

Voor het eerst in mijn leven dat ik een game preorder. Ik heb er zin in 8)

Om een game voor mijzelf te verantwoorden wil ik minstens dat de aankoopprijs / gespeelde uren =< €1.
Ik heb er vertrouwen in dat ik wel aan die 50 uur kom :9

• henkyyyyyyy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:46
Harribo schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:14:
Ik speelde pes 2009-2016. Daarna overgestapt naar fifa.
Maar sinds fifa 19 toch erg de neiging om weer pes te spelen.
Dus demo op de pc gedownload en gespeeld.

Ziet er prima uit. Geeft een goed gevoel. Alleen... De traagheid van het spel zit hem niet alleen in de snelheid van het spel en de spelers, wat ik prima vind, maar ook reageren de spelers te laat op de knoppen.
Dit is echt nu een no go. Jammer. Zal het even laten bezinken
Ze reageren niet te laat op de knoppen, ze reageren pas als de pass ook echt gegeven kan worden.

Dat wanneer je bijvoorbeeld bezig bent de bal aan te nemen, je niet gelijk kan schieten ook al druk je op de schietknop, je moet wachten totdat je ook daadwerkelijk kan schieten zonder daarbij je been te breken.

Dus het is niet passen, passen, passen, schieten zonder ook maar enig zins te hoeven kijken hoe de speler staat.

Dat vind ik juist zo heerlijk van PES O+

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Framoes
Als het goed is hier morgen ook binnen. Eerst een paar dagen potjes spelen en dan na de day one patch en update met transfers maar beginnen aan master league.

• TiezZ_BE
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 10:11
Hamazaki schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:40:
ben ik de enige die de nieuwe pes altijd een jaar later haalt, ivm met final OF+konami updates, om geen gezeik te krijgen?
Ik wacht meestal enkele weken. Vorig jaar heb ik het daarna nog een maand links laten liggen na aankoop. Het bevatte gewoonweg nog teveel fouten spelend tegen de AI

En begin pas met master league nadat Bundesliga volledig is in de patch die ik gebruik

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Dat een pesuniverse patch opeens incompatible is met de nieuwste konami update.

• Morgoth
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09-02 18:18
Steven030 schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:15:
Ik heb het spel ook al sinds gister binnen en vind het heerlijk spelen. Alleen offline en nog zonder transferupdates. Iemand enig idee wanneer de servers online gaan en we online kunnen spelen en de transfers ge-update worden, op releasedatum overmorgen?
Ook wel gaaf om met het Nederlands elftal in de Kuip te spelen hoor!
Konami zegt dat ze op 12 september de eerste live patch met alle actuele transfers eruit knallen: https://www.konami.com/we...n-us/all/page/live_update.
September 10th (Launch Day)
- Data Pack 1.01 releases, bringing with it updated player models and licenses
- Patch 1.01.01 releases, bringing with it a number of fixes and balance adjustments based on community feedback
- The first ever Matchday event, UEFA EURO 2020, kicks off in-game
* Depending on where you live, Data Pack 1.01 and Patch 1.01.01 may release on an earlier date.

September 12th (First Scheduled Maintenance)
- PES 2020's first Live Update scheduled for release, bringing with it the updated player rosters.
- Players who have performed well in recent international matches to be released in-game as the first batch of Featured Players (POTW: National Sep 12 '19)

Note:
The latest player rosters will only be available once the September 12 Live Update is implemented. As such, we recommend those who wish to play modes such as Master League with the latest team and player rosters to wait until the Live Update is released. We apologise for any inconvenience this may cause.
Ben wel benieuw hoe goed ze Frenkie de Jong en De Ligt deze keer gaan inschalen. In PES2019 zijn ze relatief vrij matig nog. En vroeger was PES altijd vrij conservatief met opkomende spelers hoger beoordelen, en neergaande spelers niet lager beoordelen.

Morgoth wijzigde deze reactie 08-09-2019 21:16 (53%)

"Never give children a chance of imagining that anything exists in isolation. Make it plain from the very beginning that all living is relationship." - Aldous Huxley

• Jekke
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20-01 21:35
Heb er nu een aantal potjes opzitten en ben zeer tevreden dat ik ben overgestapt van fifa naar pes.
Wat me alleen wel opvalt is dat elke vrije trap van de ai erin gaat. Hebben meer mensen hier last van?

• henkyyyyyyy
Sluuz schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:31:
[...]

Op welk niveau?
En je kan je muur besturen he. Je kan ze laten springen, uit laten lopen of juist niks laten doen.
En de keeper kan je ook besturen. :)

henkyyyyyyy wijzigde deze reactie 09-09-2019 13:12 (8%)

• GuidoH
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 12:11
Ik kreeg al screenshots geappt dat “hij” er weer is. Dit topic is niet hetzelfde zonder jou, @Harribo. O+

Hier tot nu toe alleen de demo, en dat bevalt gewoon weer super. Meer op je aannames letten en dat je de juiste kant op staat etc. Maar dat maakt het een stuk realistischer. :Y

Digitale versie staat klaar. Morgen even een paar potjes spelen. Had blijkbaar eerder gekund, maar heb liever geen discs van spellen die ik toch niet verkoop.

Fujifilm X-T2 / XF18-55 / XF80 Macro — iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20-02 22:31

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Morgoth schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:17:
Iemand enig idee of Konami ook een tijdstip heeft aangekondigd dat ze het voor de PC op steam gaan releasen? Ik heb 'm ge-prepurchased, maar mag hem nog niet downloaden. #ongeduldig
Zover bij mij bekend 19:00 uur vanavond.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• roeleboelie
Morgoth schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:00:
Ik wil die Pesuniverse patch ook wel eens proberen, maar heeft het zin die te installeren voor de 12e, zodra Konami alle transfers heeft gefixt?

edit:

Die Pesuniverse site is momenteel poeptraag trouwens, populaire shit blijkbaar.
jazeker, met deze patch heb je iig al de goede teamnamen, shirts en stadionnamen enzo..
dan kun je na donderdag meteen los

• Falastine

Falastine

Topicstarter
snefkens schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:12:
Paar uur geleden heb ik hem ook binnen gekregen. Wel een paar punten waar ik heel erg aan moet wennen. Vind de speelsnelheid echt dramatisch langzamer, ik weet niet of ik dit zo fijn vind. Alles voelt heel stroperig aan. Zelfs met Barcelona heeft messi een draaicirkel van een vrachtwagen en duurt het heel lang voordat spelers de bal aannemen. Tevens is het overspelen enorm veel moeilijker geworden, geen enkele pass komt aan. Denk dat het gewenning is, maar tot nu toe ben ik nog niet overtuigd. Online kan ik geen wedstrijd meer winnen, terwijl ik bij PES 2019 aardig wat potjes won. Ik merk ook dat de tegenstander enorm makkelijk 1 op 1 voor de keeper komt te staan. Het lijkt bijna een truukje te zijn wat iedereen doet het. (beetje hetzelfde als in pes 2018 toen kon je heel makkelijk met de kop scoren vanuit een voorzet van de zijkanten) Al met al moet ik er flink aan wennen en ik neig eigenlijk gewoon terug te gaan naar PES 2019. Tot nu toe vond ik pes 2018 eigenlijk het fijnst spelen. Daarna is het voor mij elke keer achteruit gegaan. Pes 2019 was al veel langzamer en nu pes 2020 weer ingeleverd op snelheid.....

Edit:

Net weer even een online wedstrijd gedaan. Verloren met 6-0. Ik speelde met juventus en de ander met manchester united. De spelers van juventus zijn echt enorm traag, terwijl mijn tegenstander blijkbaar 10x snellere spelers heeft. De balans is ver te zoeken. Bij PES 2019 win ik online bijna alles tegenwoordig. Hier ga ik er elke keer vanaf met grote cijfers. Nog steeds werkt het overspelen totaal niet. Bal is bijna niet aan te nemen want de speler draait veel te laag weg. Veel schoten komen tegen de speler aan en komt zo weer bij de tegenstander. Als de tegenstander uitgebroken is lopen mijn verdedigers de verkeerde kant op.... Ik weet niet wat het is met dit spel maar ik ga weer terug naar PES 2019
Pass-assist staat bij pes2019 standaard op +2 en bij Pes2020 op +1

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
Wonderbaarlijk dat mensen klagen na 1 potje dat het moeilijk is en dat niks aankomt. Misschien moet je eerst eens een tijdje oefenen en niet aan de ene kant vernieuwingen verwachten en aan de andere kant dat je gelijk alles wint op het hoogste niveau...
Falastine schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:33:
[...]

Pass-assist staat bij pes2019 standaard op +2 en bij Pes2020 op +1
Dat is niet waar. Standaard staat deze al jaren op PA1, maar dit is ook afhankelijk van de antwoorden die je geeft op de vragen bij de eerste keer dat je het spel opstart.
Pykow schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:04:
[...]

Als fifa speler flink wennen.
maar leuke afwisseling.

Ik mis de optie om een actie te kunnen annuleren.
Rechter stick lijkt niks te doen, geen schijn beweging ofzo.
schieten weinig variatie volgens mij ? double tap, tripple taps zit daar verschil in ?
Stiften, geplaats schot ?
Ik kwam alleen de optie tegen om Shooting op advanced te zetten, waardoor je met de rechterstick kunt richten ofzo. Dat is ook weer niet wat ik zoek.

Is er ook nog een andere commentator die je kan instellen ?
komt heel goedkoop over dus ga hem denk ik maar uit zetten en met muziek aan spelen.
- Annuleren van wat? Je hebt supercancel (R1+R2) waarmee je dingen kan annuleren.
- Rechter stick is finesse dribbel. Lees anders even de controls bij de ingame help
- Schieten: R2+schieten = Finesse schot, L1+schieten = lob, L1+tap op schieten = stift. Tap op schieten en weer tappen op het moment dat de bal geraakt wordt = knuckle ball. Verder is schieten erg timing gericht. Als je op het juiste moment schiet bij een dalende bal, kan je een dipping schot doen bijvoorbeeld.
- Advanced shooting is niet met de rechterstick maar de linker. Dit is vooral een optie om nog vrijer te kunnen spelen, maar vereist veel oefening.
- Er zijn meerdere commentaar talen. Geen meerdere commentators in dezelfde taal.

PSN: Sluuz

• iruy
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18-09-2019
Even wennen weer , maar speelt prima hoor!
Maar helaas wéér geen mogelijkheid om online (divisions) tegen gelijkwaardige teams te spelen, eigenlijk het enige waar ik vooral op hoopte.
Weer het hele jaar tegen de Juve's Barca's en Liverpools van deze wereld spelen dus .. zucht.

Ik mis de master league online van een paar jaar geleden! Dat Myclub is me te uitgebreid met trainers zaakwaarnemers scouts etc

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:32
@Sluuz Je bent kennelijk een erg PES fanboy, ik ben ook fan van PES maar kan er ook kritisch op zijn. Ik vind het tempo gewoon te laag, tevens de veranderingen die ze hebben doorgevoerd in passen vind ik gewoon niet fijn. Voor mij hoeft de gameplay niet aangepast te worden, dat heb ik nooit gezegd. Voor mij mogen ze de gameplay hetzelfde als 2019 houden, als ze maar vernieuwen met master league etc.

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14-02 09:17
Updates zijn altijd donderdag ''s ochtends aan het eind van ochtend zou het live moeten zijn.

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:25
Al jaren geen pes meer gespeeld. toch vanmiddag besteld. Want demo speelt lekker, maar hoe bizar mooi is dit spel grafisch, gaaf man.

Morgen benieuwd naar de update, hopelijk een goede transfer update met alle feyenoord spelers, wat gaaf dat de kuip er in zit.

Maar lees helaas dat je geen gelijkwaardige online games kan hebben? Dacht ga met Feyenoord spelen online

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Sluuz
  • Nu online
snefkens schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:01:
[...]

Het lijkt toch heel erg op fanboy op de manier hoe je reageert ;-) Bij Pes 2019 was het bij de introductie ook heel langzaam, later hebben ze met patchen dingen gecorrigeerd. Ik lees op het internet en ook op dit forum dat mensen het met mij eens zijn. Dus blijkbaar zit er toch wel wat in de snelheid. Tuurlijk is het altijd weer even wennen aan de nieuwe pes, maar dit jaar is de snelheid heel erg naar beneden gedaan.

Je oplossing heb ik niet zoveel aan, de snelheid op +3 zetten. Ik speel alleen maar online en dan staat alles gewoon op 0. Gelijk voor iedereen, zou ook niet echt eerlijk zijn als ik op +3 kan spelen tegen iemand met 0 of -1.

Al met al is het gewoon zo dat het heel traag is geworden, vorig jaar dus een vergelijkbaar iets. Als ze de gameplay zo blijven aanpassen dan vinden mensen het niet meer leuk en kopen ze het niet. Dus misschien vind jij het niet zo erg, maar andere wel weer. En ze hebben al niet zoveel klanten....

De oplossing die je biedt met het instellen van het passen dat kan niet online want het scherm om een kant te kiezen is er dan niet. Je kan namelijk geen kant kiezen. Bij controller instellingen staat er wel ondersteuningsniveau 1, maar deze is grijs en niet aan te passen.

[...]

Ja precies dit!
Kijk anders eens bij de boys op Evo-web.co.uk. Daar zitten een stelletje azijnzeikers waar je u tegen zegt. De meesten zijn ook geblokt door Adam Bhatti. Zelfs die gasten zijn het er over eens dat de snelheid van de demo perfect was. En ja die snelheid is langzamer.
Dat jij het te langzaam vindt is prima, maar projecteer dat niet op elke PES speler.

• Sluuz
  • Nu online
snefkens schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:39:
@Sluuz okay pes is fantastisch en er is totaal niks verkeerd aan. Zo beter? Dat is kennelijk wat je wilt horen.
Lees anders gewoon even wat ik post voordat je met dit soort onzin komt. Blijkbaar is jouw mening na een paar uur spelen gevormd en kan niets daarin verandering brengen. Het spel is zeker niet perfect, wat ik al meerdere keren heb aangegeven.

Laten we het erop houden dat jij het te langzaam vindt, en ik de snelheid erg goed vind.

• henkyyyyyyy
snefkens schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:39:
@Sluuz okay pes is fantastisch en er is totaal niks verkeerd aan. Zo beter? Dat is kennelijk wat je wilt horen.
Nee je moet gewoon leren spelen, elke PES weer opnieuw.....

Kijk dit is een reactie van jou op PES 2019............
snefkens schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

Ben het deels wel met hem eens, heb meerdere potjes online gespeeld met pes 2019. Maar het scoren is bijna onmogelijk gemaakt, waarmee voor mij de fun er een beetje uit is. Het is zoveel moeilijker dan pes 2018 dat ik elk potje online verlies. Als je een voetbalgame wil maken die toegankelijk is voor veel mensen waardoor je de verkopen omhoog wil gooien dan moet je niet een game maken waarbij het bijna onmogelijk is om te scoren. Ik heb pes 2019 gepreordered maar heb er misschien toch een beetje spijt van. Pes 2018 vond ik echt heel goed, ook vrienden van mij die fifa speelde vonden deze versie ook erg leuk. Alleen door de moeilijkheidsgraad van pes 2019 is dat voor mij nu helemaal weg.

Maar dat geldt ook voor het passen, driekwart van de ballen komen niet meer aan. Je moet zo precies passen in dit spel, dat het gewoon niet leuk meer is. Ik zie dit trouwens ook online, ik probeer een pass te maken maar lukt niet en de bal wordt onderschept en vice versa. Waardoor je bijna het middenveld niet overkomt omdat het passen bij niemand lukt. Hopelijk vinden ze hier nog een balans in na de final release...

Edit: Als ik offline speel en de speelsnelheid één balkje hoger zet dan vind ik het weer heel fijn spelen. De standaard speelsnelheid is gewoon te traag.

Grootste probleem zit hem in online, daar is de handelingssnelheid zo laag dat je de bal niet eens kan aannemen en je bent hem al kwijt.offline heb ik hier geen problemen mee door de snelheid iets te verhogen. Online is alles zo traag als een slak. Het lijkt dan ook input lag te zijn waar meer gebruikers over klagen. Er zit ook verschil tussen verschillende potjes, lijkt erop als de verbinding slecht is dat de input lag ook heel slecht wordt, waardoor het bijna onspeelbaar wordt. Hopelijk wordt dit nog opgelost.
Zie je wat je daar zei?
Precies hetzelfde als wat je nu hier doet en nu is PES 2019 heilig voor je... 7(8)7

Dus "kein geloel fußball spielen"

• henkyyyyyyy
snefkens schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:16:
[...]

Ik heb helemaal niet gezegd dat Pes 2019 heilig is, ik geef in een eerdere post ook aan dat ik PES 2018 nog steeds het beste vind. Dat de snelheid van PES 2019 naar beneden is gegaan en PES 2020 nog verder naar beneden. Ik speel ook regelmatig nog PES 2018. Maar blijkbaar mag ik niks negatiefs zeggen over PES in dit forum want dan krijg je commentaar dat je het niet lang genoeg gespeeld hebt. Dan moet je het maar leren en niet zeuren, want als je het leert dan is alles weer fantastisch.....
Maar wat wil je hier dan horen??

Stop maar met spelen en ga terug naar 2018?
Vertel mij wat je wilt horen en dan zeg ik het tegen je.

Ik snap het niet, de game is pas 2 dagen uit en mensen janken dat ze niet kunnen scoren.
Vind je het te langzaam, verkoop de game en blijf 2018 spelen.

Maar wat heb ik eraan om hier elke keer te lezen dan iemand de game te langzaam vindt?

• Sluuz
  • Nu online
snefkens schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:16:
[...]

Ik heb helemaal niet gezegd dat Pes 2019 heilig is, ik geef in een eerdere post ook aan dat ik PES 2018 nog steeds het beste vind. Dat de snelheid van PES 2019 naar beneden is gegaan en PES 2020 nog verder naar beneden. Ik speel ook regelmatig nog PES 2018. Maar blijkbaar mag ik niks negatiefs zeggen over PES in dit forum want dan krijg je commentaar dat je het niet lang genoeg gespeeld hebt. Dan moet je het maar leren en niet zeuren, want als je het leert dan is alles weer fantastisch.....
Het is al duidelijk na de post van Henkyyyyy dat je moeite hebt met aanpassen en je eigenlijk gewoon elk potje wil winnen en er niet tegen kan dat je een potje verliest. Maar ligt dat aan het spel of aan jezelf?

We weten inmiddels dat je het te langzaam vindt. Dat is je goed recht. Verkoop de game dan en ga lekker 2019 spelen. Of neem contact op met de devs van Konami op hun nieuw geopende Facebook pagina en geef daar aan wat je ervan vindt.

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
d-vine schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:39:
Zo heb je tijd te veel :P
Wil er ook aan beginnen maar hoor dat je beter kunt wachten tot dat database up to date zijn? of is het nu al geen probleem?
Er zijn geen grote problemen met ML, maar ik zou wachten tot na de update van vandaag.

• JohnnyLoco88
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 12-09-2019
Hopelijk is die Live update snel geïnstalleerd. De option file van Pesuniverse heb ik gisteren al gedaan. M’n handen jeuken om zo snel mogelijk een Master League carrière te starten

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:40
JFS schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:43:
Na de FIFA20 demo besloten om voor PES te gaan dit jaar. FIFA speelt hetzelfde als deel 18 en de toevoegingen aan career mode zijn leuk, maar ML is denk toch nog iets meer beleving. Ook grafisch is PES echt veel mooier. Als Barca fan kan ik nu eindelijk in Camp Nou spelen :)
Ik heb de FIFA20 demo ook geprobeerd, ga toch weer voor PES.

Bij FIFA kon ik achteloos naar voren passen, X, X, X en ik stond bijna voor de keeper ;-)

Wat ik wel fijn vond, geen cut-scenes, kan je die bij PES uitzetten, dit stoort me steeds meer?

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14-02 09:17
Ik denk van wel ik zie bij Feyenoord onze Argentijnse vriend staan en de Ligt bij Juve en de Jong bij Barcelona.

• Sluuz
  • Nu online
Er wordt her en der op twitter melding gemaakt van missende transfers.

Edit: lijkt een foutje van de twitteraar te zijn. Je moet de live update in settings uitvoeren.

Sluuz wijzigde deze reactie 12-09-2019 13:03 (15%)

• Sluuz
  • Nu online
RFRF schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:26:
Heeft er iemand ervaring met de Option file van PES universe? Indien je silver/gold lid wordt, zijn deze dan direct te downloaden na betaling?
Je kan hem ook hier vinden https://www.pesnewupdate....rse-option-file-2020.html
Als je betaalt (silver of gold) heb je wel eerder toegang tot de volgende versies van de option file. Met Gold krijg je direct toegang als ze een nieuwe releasen, met Silver moet je vaak een dagje wachten. Als je nu een account maakt en Gold of Silver kiest, krijg je direct toegang tot V1, maar goed, die kan je dus ook via de link hierboven vinden.

En hier de Serie B shirts: https://www.pesteam.it/fo...fo-v2-pes-2020-ps4.30331/

Sluuz wijzigde deze reactie 12-09-2019 15:37 (37%)

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 19:13
Als het goed is moet de site een download site zijn waar je password kunt invullen en dan ben je klaar

• brotherlouie99
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-02 00:18
Ben net begonnen met het basis kneuzen team ML (Ajax olv koning Cruijff). Op prof niveau nu 1 gewonnen (2-1 thuis tegen Pec) en 1 redelijk kansloos verloren van Heracles uit met 2-0.
Ik moet zeggen dat het lekker speelt en heb uit pure armoede maar Urby Emanuelson gehaald om zijn ervaring door te geven aan mijn kanjers :-)

• Anoniem: 137811
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Live update ✅
OF ✅

Vanavond aan de slag 😊

• d-vine
brotherlouie99 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:54:
Ben net begonnen met het basis kneuzen team ML (Ajax olv koning Cruijff). Op prof niveau nu 1 gewonnen (2-1 thuis tegen Pec) en 1 redelijk kansloos verloren van Heracles uit met 2-0.
Ik moet zeggen dat het lekker speelt en heb uit pure armoede maar Urby Emanuelson gehaald om zijn ervaring door te geven aan mijn kanjers :-)
Ik ook met ML en Ajax begonnen heerlijk om in de manager rol, trainingen en scouting te duiken. Vooral dat laatste want ik wil zo snel mogelijk jong talent binnenhalen om er later van te profiteren. Ben nu met een Braziliaanse spits bezig
Leuk om te zien dat je heel specifiek trainingen kunt geven ook bij het jeugd elftal. Benieuwd hoe dat allemaal gaat ontwikkelen.
Verder is het voor mij nog oefenen oefenen.
Gelukkig wel JC schaal gewonnen

• Sluuz
  • Nu online
JFS schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 00:16:
Eerste potjes zitten erop. De scheids is wel erg streng. Fluit veel en veel kaarten
En dan te bedenken dat ie in de demo nog veel strenger was en ze hem na wat klachten teruggeschroefd hebben. Je moet proberen je tackles (slidings en staande tackles) van voren of schuin opzij te plaatsen. Als je van achter of schuin van achter aanvalt heb je grote kans op een overtreding. Als je simpelweg de passknop ingedrukt blijft houden ook. Goed die staande tackle timen (twee keer op passknop drukken).

• Sluuz
  • Nu online
RFRF schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:16:
[...]

Dit wordt weer mijn eerste PES sinds lange tijd. Ik vond de demo heerlijk spelen. Is het mogelijk om van club te wisselen na een seizoen in de ML?
Je kan dit niet zelf initieren, maar krijgt aanbiedingen van andere clubs. Je moet dus goed presteren om naar een grotere club te kunnen gaan. Je krijgt ook uitnodigingen om bondscoach te worden van een land waarmee je dan de grote toernooien kan spelen.

Sluuz wijzigde deze reactie 13-09-2019 08:28 (6%)

• maswa1414
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 02-02 14:16
Sinds pes 2018 overgestapt van FIFA.
Dit is tot nu toe echt een heerlijke versie!
De snelheid lijkt wat traag,maar brengt juist meer realisme naar het spel.
Tot nu toe zeer tevreden icm de option file van pesuniverse.

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:25
maswa1414 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:34:
Sinds pes 2018 overgestapt van FIFA.
Dit is tot nu toe echt een heerlijke versie!
De snelheid lijkt wat traag,maar brengt juist meer realisme naar het spel.
Tot nu toe zeer tevreden icm de option file van pesuniverse.
Ik denk het antwoord al te weten,

Maar de option file kan je niet gebruiken voor online wedstrijden zeker?

PES 2020 Option File: Does it work in online matches?

All downloaded names, kits, and badges will work online in PES 2020, albeit with a caveat. Only you can see it, not your opponent.

Conversely, if you’re going up against a player with a different Option File (for example, a retro-styled Option File featuring 1990s kits), then you’ll only be able to see your Option File’s version of each team, including all strips, badges, and all the rest of it.

Gaaf zeg, dat is super, gister mijn bestelde game helaas niet binnen gekregen, mag hopen vandaag...

Mars18 wijzigde deze reactie 13-09-2019 08:58 (39%)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• maswa1414
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 02-02 14:16
iruy schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:20:
Offline speelt prima, maar inmiddels ruim 10 potjes Online divisions gespeeld, en gevoelsmatig,al zal het deels ook met gewenning te maken hebben, loopt het online op de een of andere manier toch ook nog niet helemaal soepeltjes heb ik het idee.

Verder speelde ik in Pes2019 vooral via de flanken, maar nu komen de voorzetten vanaf de flank nauwelijks meer bij het goede poppetje ; vaak in de handen vd keeper of juist áchter de aanvallers. Iemand nog tips? Behalve beter richten.. :) Gebruiken jullie R1 bij een voorzet?

Ook een keer of 3 gehad dat ik voor een middagwedstrijd in een bepaald stadion koos, maar vervolgens toch een avondwedstrijd speelde in het standaard thuis-stadion van psv (konami stadium). Speel het liefst zonnige middagwedstrijden in stadions zonder al teveel schaduw op het veld. Hebben jullie een favoriet stadion om in te spelen?
Stadion blijft een beetje persoonlijke keus,ik speel het liefst in de arena 😉
Bij mij werken steekballetjes door de lucht erg goed vanuit het midden of de flanken.

• Jenzo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-02 08:18
Wat een prachtig spel is PES geworden. Heb de FIFA20 demo ter vergelijking nog even gedownload maar deze is duidelijk vele malen minder.

PES speelt heerlijk, speel veel de versus mode met een vriend van me. Mooi hoe de stats worden bijgehouden.

 MacBook Pro (15-inch, 2017), i7 2,8 GHz, 16GB RAM, 256GB SSD  iPhone 7 Plus 32GB  iPad Air 2 64GB  Apple Watch series 4 Nike+ edition

• RFRF
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 20-02 13:10
Vandaag ook nog eens een potje Fifa20 gedaan, althans de demo. Wat een eenvoud, zelfs op legendarisch schiet je daar de ploegen af. Gisteren PES besteld, waar je echt moet werken voor de doelpunten op het hoogste niveau. Ik ben benieuwd vandaag!

• daltona
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18-02 08:49
Partypooper schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:43:
Gisteren kwam de game binnen. Ik heb vorig jaar eigenlijk alleen maar FIFA gespeeld, maar door brakke game mechanics en andere rare issues heb ik besloten om dit jaar voor PES te gaan, zeker omdat de demo me erg aansprak.

Ik moet zeggen, ik heb absoluut geen spijt van deze aankoop. De game speelt heerlijk weg, kijkend naar de spelers en dan doel ik op de manier van bewegen, bal aannemen etc. Dit ziet en voelt allemaal veel natuurlijker aan.

Ik heb me gisteren ook even verdiept in MyClub. Leuke modus, hier zal ik me voorlopig wel op gaan focussen. Hoe werkt het precies met de team spirit? Is dat gelijk aan hoe FUT werkt?
Hoe meer je speelt met je team, hoe beter de teamgeest wordt

Ryzen 3600 @3.8Ghz 16Gb @3200Mhz GTX1070ti 1440p@144hz on a AOC AGON AG271QX

• d-vine
JFS schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:24:
[...]

Ik moet al kei hard werken op Niveau Gemiddeld, haha.

ML bevalt me wel, wel even wennen aan het transfer systeem, je kan niet echt zelf een bod doen. Dit is in FIFA wat uitgebreider en sinds FIFA18 kan je een transfer meteen zo goed als meteen afronden in de onderhandeling.

Hoe kan je de keeper besturen bij een vrije trap tegen? Want alles gaat er echt meteen in. Lijken allemaal Messi te zijn met een vrije trap
Ik moet ook nog flink aan de bak op dat level.
En dat te bedenken dat mijn volgende wedstrijd CL Bayern uit gaat worden.
Is ook niet heel gek na jaren fifa.

Timing begint langzaam beter te worden.
Wil ook nog weten hoe die keeper op juiste plek moet zetten.

Evenals bal aanname en gelijk afschermen.
Vooral als ik spits laag aan speel gaat dat dan vaak fout nog omdat ik nog niet precies weet welke knop wanneer of wat het meest effectieve is.

Wel erg blij ik ben overgestapt naar PES dat rammen op X,X,X,X en dan voor het doel O is wel voorbij.
Je tactische invloeden zijn ook groter en realistisch zichtbaar wat je waar doet erg leuk.

• Tweakjur
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-02 13:21

Tweakjur

Redacteur
Mogge!

Ik ben voor Tweakers bezig met de moeilijkste review van het jaar, namelijk die van (eFootball) PES 2020. Zit er nu een paar dagen in en heb wat vragen/opvallende dingen, waar jullie wellicht tips voor hebben, want ik snap niet wat er verkeerd gaat.

- De AI slaagt er veel beter in de bal af te schermen. Zodra zij bij mij de bal afpakken hebben ze em zo te pakken, maar andersom... not so much. In FIFA heb je een specifieke knop om de bal af te schermen. Ik heb er in deze PES nog geen goede methode voor gevonden. Daar bijaanlsuitend: de AI haalt mijn spelers als ik dribbel met bal vrijwel altijd in, terwijl ik een ontsnapte aanvalller van de AI zelden kan bijhouden. Ik gebruik de 'dubbel-tap' van de sprintknop bij het dribbelen op snelheid, maar de AI lijkt dat niet eens nodig te hebben.

- Heel vaak reageert niet de logische speler op een situatie. Bal gaat ergens heen en de speler met wie ik de bal dan zou willen oppikken, loopt een totaal andere (onlogische) kant op. Alsof het spel al besloten heeft dat een andere speler de bal moet pakken.

- In het verlengde daarvan: soms gaat een pass vlak langs een tegenstander, maar blijft die tegenstander gewoon zijn eigen weg vervolgen, in plaats van dat hij even een been uitsteekt. Ook hier: alsof de game bij voorbaat al besloten heeft waar de bal terecht gaat komen.

- Al meermaals gehad dat ik de bal probeer af te pakken (met X), vervolgens ineens in balbezit ben en dan dus een totaal onbedoelde pass geef, meestal nergens heen. Een keer zelfs in mn eigen doel. 8)7

Verder vind ik de skill moves toepassen nog erg tricky, en valt me op dat fake-shots (shot feint) veel minder goed werken dan voorgaande jaren. Tempo van de game ligt erg laag, maar dat ben ik op zich wel gewend van PES. Keeper besturen bij vrije trappen vind ik wel een toffe toevoeging trouwens.

Any & all tips aangaande bovenstaande, of gewoon andere dingen waarvan je denkt 'handig om te weten'... gooi ze op me! :)

Tweakjur wijzigde deze reactie 16-09-2019 10:11 (5%)

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Mick3112
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 13:42
Afgelopen week eens flink beide demo's kunnen testen. Ik kwam van Fifa18 en was van plan om Fifa20 te gaan kopen. Fifa20 gaf me echter een te sterk deja vu gevoel. Die vrije trappen en penalties voelden ook omslachtig aan. Uiteindelijk in een impulsaanschaf PES 2020 gehaald voor de Xbox.

Ben er toch wel erg over te spreken. Ik speel gewoon een normaal Seizoen met Ajax op pro niveau.
Elke wedstrijd is een strijd op zich zelf. Zelden een voetbalgame meegemaakt waarbij de wedstrijden tegen de CPU dermate intensief zijn. Dat je dan achter staat en in de blessuretijd nog een dot van een kans krijgt en dan weer mist. Vaak frustrerend, maar het ligt meer aan het gebrek in afrondend vermogen.

+
* realistisch spelverloop in de manier waarop aanvallen worden opgebouwd.
* Veel dynamiek op het veld, er gebeurt van alles
* combinatie van de stadioncamera en 4k resolutie geeft goed overzicht
* Keepers reageren realistisch
* afstandschoten voelen gevaarlijk
* verslavend, Een goede wedstrijd vraagt om nog 1 potje en een slechte match ook.

-
* spelers reageren niet altijd even lekker, voornamelijk in de verdediging.
* de stadioncamera houdt de actie niet altijd bij
* Menu's voelen nog steeds gedateerd.

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Tweakjur schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:09:
Mogge!

Ik ben voor Tweakers bezig met de moeilijkste review van het jaar, namelijk die van (eFootball) PES 2020. Zit er nu een paar dagen in en heb wat vragen/opvallende dingen, waar jullie wellicht tips voor hebben, want ik snap niet wat er verkeerd gaat.

- De AI slaagt er veel beter in de bal af te schermen. Zodra zij bij mij de bal afpakken hebben ze em zo te pakken, maar andersom... not so much. In FIFA heb je een specifieke knop om de bal af te schermen. Ik heb er in deze PES nog geen goede methode voor gevonden. Daar bijaanlsuitend: de AI haalt mijn spelers als ik dribbel met bal vrijwel altijd in, terwijl ik een ontsnapte aanvalller van de AI zelden kan bijhouden. Ik gebruik de 'dubbel-tap' van de sprintknop bij het dribbelen op snelheid, maar de AI lijkt dat niet eens nodig te hebben.

- Heel vaak reageert niet de logische speler op een situatie. Bal gaat ergens heen en de speler met wie ik de bal dan zou willen oppikken, loopt een totaal andere (onlogische) kant op. Alsof het spel al besloten heeft dat een andere speler de bal moet pakken.

- In het verlengde daarvan: soms gaat een pass vlak langs een tegenstander, maar blijft die tegenstander gewoon zijn eigen weg vervolgen, in plaats van dat hij even een been uitsteekt. Ook hier: alsof de game bij voorbaat al besloten heeft waar de bal terecht gaat komen.

- Al meermaals gehad dat ik de bal probeer af te pakken (met X), vervolgens ineens in balbezit ben en dan dus een totaal onbedoelde pass geef, meestal nergens heen. Een keer zelfs in mn eigen doel. 8)7

Verder vind ik de skill moves toepassen nog erg tricky, en valt me op dat fake-shots (shot feint) veel minder goed werken dan voorgaande jaren. Tempo van de game ligt erg laag, maar dat ben ik op zich wel gewend van PES. Keeper besturen bij vrije trappen vind ik wel een toffe toevoeging trouwens.

Any & all tips aangaande bovenstaande, of gewoon andere dingen waarvan je denkt 'handig om te weten'... gooi ze op me! :)
Laat die review maar zitten . Speel eerst een een paar weken want als je van FIFA komt dan lijkt PES extreem moeilijk en zelfs echt KUT spelen. Want als ik alles zo lees dan merk ik dat je nog niet echt goed in PES zit en je instellingen gevonden hebt. Het spel zal zich zo veel aanpassen als jij je instellingen aanpast. Dat maakt zo een groot verschil.

De Pass-assist staat standaard op +1 nu en vergeleken met FIFA is dat super laag. Ballen zullen idd nooit goed en lekker aankomen. Misschien handig deze om op +2 te zetten.

Dat FIFA idee dat je knuppeltje naar voren duwt als je de bal krijgt en in 1x superpowerboost krijgt en weg bent. Dat is totaal niet realistisch en zul je in PES niet krijgen. Je zult goede 1-2tjes moeten uitvoeren of de dieptepaas geven op het juiste moment en alvast diep lopen zodra de bal gegeven word.

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Falastine schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:00:
[...]
Laat die review maar zitten.
Niet echt de houding waar ik op hoopte toen ik hier om tips kwam vragen, moet ik zeggen. Ja, het speelt heel anders dan FIFA (...die ik overigens afgelopen jaar ook weinig gespeeld heb trouwens) maar het doet nadrukkelijk zijn eigen ding. Ik begin er steeds beter aan te wennen. Geen last van onzorgvuldige passing (tenzij logisch - uit balans of veel te harde pass ofzo). Stoor me alleen nog erg aan hoe spelers ballen die praktisch onder ze door gaan, laten lopen alsof ze geen idee hebben dat die bal daar is. Verder heb ik veel controle over het spel en oogt het allemaal behoorlijk natuurgetrouw.

@ verder hierboven: tnx voor de tips, afschermen met L1 werkt idd al iets beter.

Tweakjur wijzigde deze reactie 16-09-2019 12:22 (5%)

• d-vine
Falastine schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:00:
[...]

Laat die review maar zitten . Speel eerst een een paar weken want als je van FIFA komt dan lijkt PES extreem moeilijk en zelfs echt KUT spelen. Want als ik alles zo lees dan merk ik dat je nog niet echt goed in PES zit en je instellingen gevonden hebt. Het spel zal zich zo veel aanpassen als jij je instellingen aanpast. Dat maakt zo een groot verschil.

Ik vind juist dat er een review moet komen en wel een goede.
Kom van jaren fifa ( let wel vanaf 94 speel ik dit al) 1ste keer dat ik overstap naar PES maak en het is een verademing.
Ook ik moet alles nog veel leren en besturing beter onder control krijgen maar dat maakt het zo leuk.

PES is voetbal zoals voetbal hoort te zijn realistisch van tactisch spelletje tot aan de passing en schoten
Als je speelt zoals je fifa speelt wordt je ook gelijk afgestraft, heerlijk toch want fifa is nou eenmaal arcade merk je nu.
Continu met alles de sprint knop inhouden komt je duur te staan aan het einde van een wedstrijd met conditie van spelers. Evenals een extreme aanval en verdediging tactiek (vloeiende overgang tactiek) waardoor je spelers onnodig veel laat lopen. Ook dat is realisme.

Er kan geklaagd worden dat scheidsrechters streng zijn maar als je vaak een herhaling bekijkt zie je dat een tackle net een beetje van achteren of te hard wordt ingezet waardoor de man fluit.

De keepers maken mooie duiken evenals lastige schoten die niet gelijk klemvast zijn.
Niet elk schot is een kanonskogel en een zwak been van een tegenstander is ook echt het zwakke been.
Schoten zien er veel beter uit hoe het in het echte voetbal ook gaat. van slappe rolletjes , mooie krul schoten laag of hoog.

Verdedigend moet ik alles nog onder de knie krijgen om de poppetjes op juiste plek te houden dat is anders als bij fifa. maar ook hier is als je vaak of te snel instapt komt er ruimte en daar maakt een tegenstander gebruik van. lijkt me ook niet meer dan realistisch.
ben ook nog aan het spelen met wanneer ik zelf in moet stappen, meelopen of medespeler in moet laten stappen. Alles heeft groot effect op ruimtes die er komen voor de tegenstander.
Het jockeyen zoals bij fifa en meelopen met een tegenstander lukt me nog niet goed dat moet ik nog oefenen.

Zelf druk met de ML en het specifieke trainen van spelers en vooral het jeugdelftal is beter als fifa.
Bij fifa kun je alleen paar man specifiek laten trainen frustreerde mij al hele tijd.
Cut scenes is net als bij fifa eerste paar keer leuk maar verder geen toevoeging.
Met budget op normaal is het transfer beleid ook in balans. Heb ook keer geprobeerd met budget groot en dan heb ik in 2 weken een compleet sterrenelftal met Ajax. grappig maar niet echt realistisch en niet leuk.
Het ouderwets zoeken door de database met spelers is ook heerlijk. Naast dat je 3 scouts kunt inhuren (dat is dan wat beperkt)
Verder ben ik nog maar een paar wedstrijden onderweg dus hoe ontwikkeling van spelers en verdere transfer beleid er uit komt te zien is nog een raadsel.

hoe meer rust je bewaard in je eigen spel en meer concentreert op opbouw, verplaatsen van spel en de combinaties zoeken in samenwerking met steekpasses hoe beter alles gaat.

ps:
kan iemand mij vertellen hoe je die keeper kunt bewegen met een vrije trap want dat weer ik nu nog steeds niet :X

d-vine wijzigde deze reactie 16-09-2019 13:02 (4%)

• Kw4kje
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 01:48
Sluuz schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:57:
[...]

Heb je de disc-versie? Dan kan je nog eens proberen om hem vanilla te spelen (dus niet updaten naar 1.2 maar hem op 1.0 houden). Er schijnt een flink verschil te zitten tussen pré en post patch. Ik kan het niet testen want heb de digitale versie. Er wordt een hoop feedback aan Konami gegeven dat ze terug moeten naar hoe versie 1.0 was.

Al snap ik dat zoiets in een review niet echt normale praktijken zijn.
Inderdaad, het dribbelen in de demo voelde net wat lekkerder aan. Hopelijk brengen ze dat weer terug.

https://www.reddit.com/r/...eplay_efootball_pes_2020/

Kw4kje wijzigde deze reactie 16-09-2019 14:37 (6%)

• RobVeldman
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15-02 10:14
Tweakjur schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:21:
[...]

Niet echt de houding waar ik op hoopte toen ik hier om tips kwam vragen, moet ik zeggen. Ja, het speelt heel anders dan FIFA (...die ik overigens afgelopen jaar ook weinig gespeeld heb trouwens) maar het doet nadrukkelijk zijn eigen ding. Ik begin er steeds beter aan te wennen. Geen last van onzorgvuldige passing (tenzij logisch - uit balans of veel te harde pass ofzo). Stoor me alleen nog erg aan hoe spelers ballen die praktisch onder ze door gaan, laten lopen alsof ze geen idee hebben dat die bal daar is. Verder heb ik veel controle over het spel en oogt het allemaal behoorlijk natuurgetrouw.

@ verder hierboven: tnx voor de tips, afschermen met L1 werkt idd al iets beter.
Over je opmerking dat spelers onder zich door laten gaan...
1. Potentiële oorzaak kan zijn het ingedrukt houden van de sprint knop (default R1). Dit zorgt voor een overstap achtige actie.
2. Magisch voor mij wanneer ik niet in balbezit ben, is de R2. Ken de exacte betekenis niet, maar de spelers lijken meer de benen of het lichaam uit te steken wanneer zij in het pad van de bal staan of lopen. << deze moet je echt eens proberen.

PS4 BF3/BF4/BF1: Phunkeee

• gstoffers
  • Laatst online: 10-02 19:36

Daar zit precies een groot verschil met fifa, de bal afpakken. Bij fifa loop je (met X) op een gegeven moment tegen een onzichtbare muur, je komt gewoon niet dichterbij de tegenstander.Bij pes kun/moet je X juist vast blijven houden tot je de bal hebt Ik vermoed dat je de fifa methode hiervoor gebruikt want als je X vast blijft houden totdat je de bal verovert zal hij de bal niet weg passen. De functie stopt dan en je moet opnieuw de knop drukken om een pass te geven.

Afschermen doe je met L1 daar was je al achter zag ik. Als je daarbij ook je rechter stick gebruikt kun je hele leuke dingen doen. Standaard staat skills op automatisch (auto feint) die kun je uitzetten zodat die niet allerlei skills gaat doen die je niet wou doen. Je kan nog wel gewoon de skills blijven doen die je wil doen.

Verder klopt het idd dat spelers bij een pass op rails lopen, je kunt daar de super cancel voor gebruiken R1/R2 combo. Spelers die een bal laten lopen komt misschien omdat je de passknop te lang vast hebt gehouden waardoor de bal te hard gaat voor die speler. Je kan het instellen dat je meer hulp bij passing krijgt maar daar lever je wel wat vrijheid voor in.

Tip: Gebruik de staande tackle (2 keer X) als je met een tegenstander op een bal af rent, hiermee tik je de bal nog net even voor zijn neus weg. Tegenstander vasthouden of wegduwen met die staande tackle is wel altijd geel, mogen ze nog wel even fine tunen.

• henkyyyyyyy
Probeer net voordat je de bal aanneemt R2 (normale controls) in te drukken, dan neemt hij de bal net wat lekkerder aan en kan je gelijk wegdraaien.

Of als je weet dat je de ruimte in wilt lopen voordat je de bal krijgt, 2x sprint knop en de kant waar je heen wilt.

Om een andere speler een loopactie te laten maken, druk je op L1 en met de rechterstick kies je de speler die je de loopactie wilt laten maken, sta je bijv op het middenveld en wil je de rechtsback laten opkomen L1 en met je rechterstick linksonder als je van links naar rechts speelt.

Voor het kiezen van de speler die je wilt besturen (cursor change), gebruik ik vaak de rechterstick om iemand te kiezen in plaat van L1 drukken.

Als er een hoge bal komt en je wilt de speler positioneren gebruik dan altijd de supercancel (R1+R2) om hem voor de man te laten komen.

Je kunt nu ook schoten enz cancelen door nadat je al de knop hebt ingedrukt voor bijvoorbeeld een dieptepass en dan gelijk daarna een schot te doen of andersom waarbij dus de laatste actie wordt uitgevoerd waardoor je de verdediging op het verkeerde been zet. Je kan hem ook helemaal cancelen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:58

KipCurreh

Nightcrawler

Nog iemand die met de steam controller speelt ? Ik zit er nu een paar uur in en krijg het maar niet lekker lopen.. En om de zoveel tijd valt men signaal weg, terwijl er nieuwe batterijen inzitten en de dongle op een halve meter zit ofzo.. Bij andere games heb ik dit niet.

Verder vind ik het soms wel nogal storend dat men snelle spits ingehaald wordt door een van de sloomste verdedigers terwijl die eerste nochtans een tamelijke voorsprong had..
Ik speel nu met Gent, wat betekent dat de meeste spelers rond de 70-75 hangen.. Lijken met momenten wel nogal kneusjes, maar dat ligt wellicht ook aan mijn eigen kunnen.. Kortom ik speel nogal vaak de bal kwijt, similar to @Tweakjur zijn eerste comment.

Verder erger ik me ook soms dat bij een loose ball de verkeerde ventjes worden gekozen etc..

Nee momenteel heb ik het echt lastig om erin te komen helaas, en dit is op professional difficulty.. Misschien moet ik maar eens met een hoger rating team proberen om te zien of het hier aan ligt..

Setup | Steam

• d-vine
Mogge!

Aangezien ik nog een beginner ben met PES volg ik dit kanaal op youtube van Spoony Pizzas
Heldere uitleg met slowmotion en controler buttons die highlighten bij acties die hij doet.

YouTube: Spoony Pizzas

defending:
YouTube: PES 2020 | Defending Tutorial - Effective Tackling [4K]

Als er mensen nog andere kanalen weten hou ik me aanbevolen.
Gisteren overgeschakeld van alternatieve besturing naar standaard denk dat zich dat op langere termijn gaat uitbetalen. Maar Heracles profiteert er wel mooi van 0-2 op mijn broek 8)7
Wel mooi om te zien dat bij 0-2 en een kwartier te spelen die ploeg zwaar inzakte en er geen doorkomen meer aan was. Dat soort realisme zie je bij fifa echt helemaal niet.
Even minder leuk voor mij maar dit maakt PES wel gaaf hoor _/-\o_

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Mars18 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:13:
[...]

Ik zou de zelfde camera willen als de standaard camera in FIFA 19.
Echter weet ik niet of dit mogelijk is
Stadium CAM:

2
8
5

deze gegevens invullen!

Zie hier vanaf 3:09

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
d-vine schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:42:
[...]

Aangezien ik nog een beginner ben met PES volg ik dit kanaal op youtube van Spoony Pizzas
Heldere uitleg met slowmotion en controler buttons die highlighten bij acties die hij doet.

YouTube: Spoony Pizzas

defending:
YouTube: PES 2020 | Defending Tutorial - Effective Tackling [4K]
Dit kanaal is overigens puur goud voor iedereen die niet al heel erg aan PES gewend is. _/-\o_

• GuidoH
Tweakjur schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:18:
[...]

Dit kanaal is overigens puur goud voor iedereen die niet al heel erg aan PES gewend is. _/-\o_
Waarschijnlijk ook voor mensen die problemen hebben met het aanpassen aan PES 2020. :Y

Fujifilm X-T2 / XF18-55 / XF80 Macro — iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X

• henkyyyyyyy
RobVeldman schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:53:
Ik kan er online weinig over vinden maar weet dat in relatie tot option files er in vorige PES versies een methode was om option files ook werkend te krijgen voor een tweede user die op dezelfde playstation speelt. Kan er iemand aangeven hoe dit in PES2020 werkt?

Doel: ik wil graag een option file kunnen gebruiken als ik met een vriend lokaal tegen elkaar speel.
Volgens mij moet je dan echt een psn account maken voor een 2e user en niet als gast spelen.

• GuidoH
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:02:
[...]

Volgens mij moet je dan echt een psn account maken voor een 2e user en niet als gast spelen.
Dat inderdaad. En daarbij is het belangrijk dat die tweede user akkoord is gegaan met de laatste voorwaarden.

• gstoffers
Morgoth schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:12:
Hebben er meer mensen moeite met het installeren van de option files van pesuniverse? Ik volg netjes de guide, maar bij de stap dat ik daadwerkelijk de teams ga importeren, dan krijg ik bij elke stap/club die hij wil importeren de foutmelding 'loading failed' en 'failed to import Everton to Everton B' (ofzoiets). Ik speel het op de PC en heb PES via Steam gekocht.
Heb je niet toevallig de verkeerde gedownload, de ps4 versie of zo?

• Morgoth
Pykow schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:18:
Goed ik heb PES nu echt een kans gegeven, maar voor mij is het helemaal niets.

Overal staat dat je met X moet afpakken (xbox controller)
Maar zodra je dat doet krijg je ALTIJD een vrije trap tegen.
Het is niet te timen, want altijd een overtreding.
Ga je eraan leunen met X ingedrukt houden, dan loop je halve veld er achter aan zonder dat er wat gebeurd.

Ik ben er helemaal klaar mee.
Dit kan je niet realistisch noemen, maar gewoon buggy as fucked.
Dat is niet 'buggy as fucked', en heeft dan toch echt met je speelstijl te maken. Ik heb dit namelijk niet. Natuurlijk druk ik ook wel eens te vaak of te lang op X zodat ik een vrije trap tegen krijg, maar dit gebeurt niet zo heel vaak en het lukt me toch regelmatig om een bal af te pakken. Het heeft heel erg met timing te maken (zie ook bovenstaand filmpje). Het is dus geen button smashen maar goed aanvoelen wat het juiste moment is voor een X. Of soms gewoon überhaupt zonder X de bal af pakken maar de bal proberen af te pakken door de bal aan te nemen als je recht op een speler afloopt en hij de bal net een beetje naar voren heeft gespeeld.

Mijn standaard tip voor iedere nieuwe PES, of je nu een doorwinterde PES bent of van FIFA afkomt: begin gewoon op een heel laag niveau te spelen. Speel bijvoorbeeld een paar Cupjes en spreek af dat je pas naar het volgende niveau mag als je de Cup gewonnen hebt met een goed maar niet super goed team (ik neem altijd Nederland). En als je een beetje lekker tegen de CPU op een hoog niveau speelt, ga dan pas online of master leagues of weet ik veel wat spelen.

Overigens moet ik in mijn geval zeggen dat ik vrij snel naar het één-na-hoogste niveau ben gekomen. Daar doe ik nu een master league met de originele line-up met Ajax. En ben zowaar door de groepsronde heen van de CL en sta op de eerste plek tijdens de kerst. Heb daar bij PES2019 veel langer over gedaan.

Morgoth wijzigde deze reactie 17-09-2019 22:01 (24%)

"Never give children a chance of imagining that anything exists in isolation. Make it plain from the very beginning that all living is relationship." - Aldous Huxley

• Sluuz
  • Nu online
RobVeldman schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:53:
Ik kan er online weinig over vinden maar weet dat in relatie tot option files er in vorige PES versies een methode was om option files ook werkend te krijgen voor een tweede user die op dezelfde playstation speelt. Kan er iemand aangeven hoe dit in PES2020 werkt?

Doel: ik wil graag een option file kunnen gebruiken als ik met een vriend lokaal tegen elkaar speel.
Je hebt mooie tutorials online staan om dit voor elkaar te krijgen.
De beste manier is nog wel om een aantal sub-accounts op je PS4 aan te maken en die toe te voegen aan je familieaccount. Dit doe je op een computer en niet op een PS4. Hierna kunnen je maten die subaccounts pakken als ze een PS4 controller aanzetten en kan je zonder problemen met de Option File spelen.
Dit is een limitatie die Sony heeft opgelegd om invloed van externe files op online spelen te voorkomen.

• henkyyyyyyy
RFRF schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:12:
[...]

Misschien een wat vreemde vraag maar is supercancel hetzelfde als de actie annuleren? Volgens de tutorial in het spel is dat bij mij L2+R2 of is dit weer iets anders? Ik speel met aangepaste instellingen maar volgens mij heb ik niet aan die knoppen gesleuteld.
Bij mij is het R1 en R2 met default controls.
Je hebt dan de vrije beweging over je mannetje, zit niet meer vastgeplakt aan "on-rails" looplijnen enz.

Hier heb je vrij veel inputs staan:

https://www.fifplay.com/pes-2020-controls/

henkyyyyyyy wijzigde deze reactie 18-09-2019 09:18 (7%)

• Framoes
Ik heb een aantal dingen die ik nu al best vaak heb zien gebeuren:

- Spelers die na een ogenschijnlijk goeie steekpass ineens inhouden en daardoor te langzaam zijn;
- Doorgebroken spelers die ineens een seconde vertragen waardoor de verdedigers ze kunnen afstoppen;
- Als je de bal tegen iemand aan schiet, stoppen spelers met bewegen om te gaan staan balen. De AI heeft dit niet. Die gaan voor elke tweede bal.

Zien anderen dit ook?

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
eFootball PES 2020 is een dribbelfestijn en een ware concurrent voor Fifa:

https://gamer.nl/artikele...20-is-een-dribbelfestijn/

Conclusie:

eFootball PES 2020 is het resultaat van jarenlang experimenteren, de mist ingaan en bijschaven. Zowel op als buiten het veld is dit een fenomenale voetbalgame zonder poespas. De voornaamste wensen voor PES 2021 zijn vrouwenvoetbal en een verdediging die ietsjes betrouwbaarder is.

Score: 85

+Animaties, veldspel, dribbelen, modernere presentatie

-Verdedigers maken soms onbegrijpelijke keuzes, geen vrouwenvoetbal

• Sluuz
  • Nu online
Dennis585 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:15:
eFootball PES 2020 is een dribbelfestijn en een ware concurrent voor Fifa:

https://gamer.nl/artikele...20-is-een-dribbelfestijn/

Conclusie:

eFootball PES 2020 is het resultaat van jarenlang experimenteren, de mist ingaan en bijschaven. Zowel op als buiten het veld is dit een fenomenale voetbalgame zonder poespas. De voornaamste wensen voor PES 2021 zijn vrouwenvoetbal en een verdediging die ietsjes betrouwbaarder is.

Score: 85

+Animaties, veldspel, dribbelen, modernere presentatie

-Verdedigers maken soms onbegrijpelijke keuzes, geen vrouwenvoetbal
Wat een schijtreview zeg. Vrouwenvoetbal? Really?
En als je dan zegt dat vrije trappen in 2019 lastig waren en dit jaar simpel, dan weet je gelijk dat iemand die de vorige game niet heeft gespeeld, deze review heeft geschreven.

• gstoffers
Post from Konami about state of game
Hello, PES fans.

You have spoken loud and clear about the PES 2020 gameplay, and we have listened. There were a lot of interesting points that were raised by you, so we wanted to take in everything we could before giving you feedback. We apologise that it took us some time, but we’re finally ready to give you some feedback on this topic. This is probably the longest post since we started this page, so get ready for some reading.

Let’s start with what actually changed between the Demo version and the final product. Basically, we were focused on fixing the things that were deemed as bugs by the gameplay team. One example of a bug that got fixed is how the fouls were being judged. We noticed some fouls that were being judged in the Demo would not be considered as fouls in real life. Since we always strive to make PES as close to real life football as possible, we did our best to make the judge better at defining which plays should be considered as fouls and which one were not.

As with the example above, many bugs were fixed in between the Demo version and the final product. Thus, it would not be viable to revert the gameplay back to the Demo version, because that would mean that all the bugs that were originally fixed would arise again. We’re sorry if this sounds disheartening to some of you, but we wanted to make this clear to everyone.

As the PES dev team, our main focus is to constantly search for the optimum play experience and game balance. Through this page we were able to hear the fans’ voices, and your input was invaluable for us to understand what each one thinks is “real football”. Aside from this page, we take into account many other sources, including factual data from everyone playing PES (ex. number of matches, goals scored, fouls judged, types of dribbles executed, etc.). All this information is being compiled and analysed by our team to ensure that we can find the best gameplay possible.

Having said all that, we will be bringing some gameplay changes by the end of October:

Better player reaction to loose balls We will be improving how players react to loose balls, ensuring that they will do their best to try and gain possession. This will ensure an exciting gameplay for 1 vs 1 duels in the sidelines or the battle for the ball in the penalty box.

Better positioning of the defense line and midfield line Some people pointed out that there was a gap between the defense line and the midfield line, which allowed killer passes to reach the foward attackers with ease. We noticed that this resulted in a fast-paced game, since it was possible for the ball to reach the front lines with only a few passes. With the fix, it will become harder for the ball to reach the attackers, so constructing the play will be more important during matches. As a result, the pace of the game will come closer to reality.

This is just the beginning of our long journey to make PES the best football game ever. We would like to take this opportunity to thank every single one of you who took your time to give us feedback on the gameplay. Sometimes we may not be able to please everyone, but be assured that we always try our best to provide all of you with an awesome experience. Please continue giving us your feedback on the gameplay (and other aspects too).

As you see, we may take some time to check them all, but we will eventually get around to it

bron: https://www.reddit.com/r/...nami_about_state_of_game/

• henkyyyyyyy
Speel ik dan echt zo anders......
Ik druk nooit 2 keer X .

Meestal scherm ik de pass lijnen af en als ik in een duel ben dan kan je met supercancel (ja alweer) meestal de bal onderscheppen door tegen de speler aan te lopen en anders time ik 1 keer x en zeker niet spammen.

Per wedstrijd maak ik hoogstens 3 overtredingen.

Ook het feit dat ik hier lees dat jouw team cpu speler niks doet als de bal langs hem komt.
Probeer dat mannetje te worden met R3 net nadat de pass is gegevenen en controll zelf die speler.

Blijf aub de game oefenen want de game is echt een pareltje.

• roeleboelie
ik had trouwens gisteren het idee dat de speelsnelheid van -1 wat vlotter oogde dan eerst. passen voelden niet meer stroperig aan en dat kwam het realisme zwaar ten goede.

• d-vine

• Morgoth
Ik moet zeggen dat ik mijn draai begin te vinden in PES2020. Het is duidelijk wel anders dan 2019. Voor mijn gevoel is het wat rommeliger en daarmee wel meer zoals echt voetbal. In 2019 lukte het veel makkelijker om allemaal strakke passjes en combo's te maken. Dat kan in 2020 ook wel, maar het gaat wat vaker op een realistische manier fout. Dat is even wennen en in het begin frustrerend, maar uiteindelijk wel leuker. Er zitten nog wel wat AI-schoonheidsfoutjes in, maar die zullen ze vast nog wel fixen in komende updates (zoals altijd doet de keeper wel eens wat raars en zijn verdedigers af en toe aan het rommelen). Dus ik ben positief over het geheel.

Nu net een seizoen met Ajax master-league er op zitten (op één-na-hoogste niveau). Helaas in de kwartfinales CL uitgeschakeld door Napoli (ondanks een 2-1 winst in de eerste uit-wedstrijd), maar wel kampioen geworden. Geen beker, want daar lag ik in de eerste ronde al uit. Nu wat leuke aankopen kunnen doen en weer een frisse start in het nieuwe seizoen met een weer net wat beter team dan vorig seizoen.

• Sjurm
foxgamer2019 schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:35:
Net even via EA Acces FIFA 20 gespeeld.. zoals vanouds kon ik gewoon spelen op Legendary (een na hoogte niveau) tegen de AI. Met ePES 2020 lukte mij dit niet zo eenvoudig en voelt het ook veel meer als in 'het echie'. FIFA 20 is gewoon meer arcade en dat is opzicht prima, maar niets voor mij.

Het enige jammere vind ik ML, maar dezelfde mode stelt ook (al jaren) teleur bij FIFA 20. EA heeft het wel beter met realistischer transfers en bedragen.
Ze hebben de bedragen dit jaar wel sterk verbeterd in PES

• daltona
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18-02 08:49
Deruxian schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:21:
[...]

Ik zou pesuniverse sterk afraden, slechte suppprt met dramatische tutorial mn voor de pc. Afgelopen jaar veel betere ervaring met de smokepatch
makkelijkere tutorial kan niet.. ik vind pesuniverse juist hele goede ondersteuning hebben. regelmatig updates en verbeterde kits

Ryzen 3600 @3.8Ghz 16Gb @3200Mhz GTX1070ti 1440p@144hz on a AOC AGON AG271QX

• Sjurm
Mars18 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:55:
[...]

Oke, en is er wel wat voor om te spelen?
Met FUT heb je Weekend League, maar heb je in MyClub ook wat meer, of enkel divisies?
Je hebt nu om en om Matchday voor MyClub en gewoon online. Best een leuke modus, waarbij je punten verzameld voor een zijde die je vooraf kiest. Hiermee krijg je ook rewards voor in MyClub

https://www.konami.com/wepes/2020/eu/en/ps4/topic/matchday

Sjurm wijzigde deze reactie 24-09-2019 18:15 (6%)

• Niet online
homernt schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:36:
[...]

Ja, dat kan als je myclubs coins besteed aan Featured Players verder moet je nog steeds wel een beetje geluk hebben. Bijvoorbeeld tot donderdag kun je 3 keer draaien per team voor spelers van Real, Atletico, Man U en Arsenal. Dus voor 1200 myclub coins kun je in één keer heel goed team op de been hebben. Je kunt wel dubbele krijgen maar die kun je omzetten in trainers en deze op de andere doen omdat hij 100% matched krijg je een bonus waardoor de rating meteen omhoog schiet. https://www.pesmaster.com...featured/?date=2019-09-19
Heb nu 3 RM spelers en 3 AM spelers. Begint aardig team te worden al na 1 dag.... 😉 lekker hoor

https://tweakers.net/ext/f/zu8X8zU8MKwMXc4IzzjAsBVU/thumb.jpg

Bale is een sub zolang ik Messi kan lenen

Anoniem: 137811 wijzigde deze reactie 25-09-2019 07:12 (11%)

• MetalPool
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-02 15:38
Oke mensen thanks voor de tips die ik zeker ga toepassen en lezen! Misschien wil ik inderdaad ook veel te snel hoor dat kan! Ik zal mijn progressie wel delen als het zo ver is !

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• Sjurm
Mars18 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:39:
[...]

Dank,

Gisteren begonnen en koos voor Engeland als basis, nu heb ik een box met 300 engelse spelers die je kan openen.

Echter kan je geen spelers verkopen zoals in FIFA?
En welke box moet je kiezen om Legends te kunnen packen? Al zag ik dat die kans maar 3% is.
Je kunt inderdaad geen spelers verkopen. Je kunt je spelers trainen en dan levelen ze up. Spelers die je niet nodig hebt kun je omzetten naar een trainer, waarmee je een andere speler omhoog kan levelen. Als je hem omzet naar een trainer ben je hem kwijt.

In het geval je dezelfde speler (en dezelfde kaart) 3 x hebt, kun je die 3 inruilen voor een speler naar keuze van dezelfde rarity (drie gouden spelers inwisselen voor een gouden speler naar keuze).

Ik geloof niet dat je op dit moment Legends kunt packen, tenzij je de Legends editie had gekocht. Ze hebben elke week een nieuw event, deze week staan ManUtd, Ars, RM en Atl Madrid centraal. Er komt vanzelf een keer een event dat in het teken staan van Legends.
Die 3% is de kans op een zwarte bal (85+ rated speler).

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
dpad omhoog voor aanvallender, omlaag voor verdedigender. Is geloof ik 2x drukken per streepje/niveau.

Only fools are enslaved by time and space.

• Niet online
Hoi1966 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:50:
Weet er iemand waar je een eenvoudig overzicht van de controller basisfuncties kan vinden? (dus niet een uitgebreide)
https://realsport101.com/...tack-on-ps4-and-xbox-one/

• Engeltje83
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-02 15:49

Engeltje83

<SG>BoA#1871

MetalPool schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 23:09:
Hi,

Redelijke PES noob hier.

Ik heb nu zo`n 20 potjes gespeeld (online) en ik heb serieus nog geen 1 potje gewonnen. Maar de frustratie begint zich nu al aardig op te bouwen terwijl ik me dat niet heel snel gebeurd met een spelletje.
Uiteraard zit er een learning curve in en ik leer graag! Dus misschien iemand wat tips over de volgende punten?

Mijn teamgeest is trouwens 85 en heb nu een 4 sterren team.

*Ik pass letterlijk een zachte bal richting Messi....hij kan niet eens de bal aannemen, stuiterd van zn voet en de tegenstander kan direct een prima counter inzetten. Dit gebeurd niet alleen met Messi maar met bijna al mijn forwards....kom op man een normale zachte pass?

*Draaien van spelers voelt echt zo stroperig en houterig aan. Echt zo erg zelfs dat de tegenstander netjes de bal zonder problemen van mijn speler afpakt tijdens het draaien en wederom heerlijk kan counteren.

*Druk zetten door AI spelers is echt dramatisch bij mij.....ze sloffen een beetje achter een tegenstander met bal aan en ondernemen echt helemaal niets. Terwijl ik echt het gevoel heb dat de tegenstander zijn AI druk velen maler effectiever is. Kan ik hier iets aan doen?

Meh, ik heb na een paar avonden PES echt een klote gevoel van mijn aankoop. Maar het gros hier is helemaal lirisch over de game. Ik heb volgens mij best een oke team.....maar ze presteren als een stelletje zoutzakken en heb geen idee hoe ik dat kan verbeteren.
Kleine tip

Probeer als je de bal inspeelt, de bal aan te nemen terwijl je R2 ingedrukt houd. (niet de sprintknop maar die daaronder) Dan neemt hij hem aan en schermt hem ook direct af zodat de bal niet meteen van je voeten gelopen word.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/BoA-1871/career

• TiezZ_BE
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 10:11
Engeltje83 schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:46:
[...]

Kleine tip

Probeer als je de bal inspeelt, de bal aan te nemen terwijl je R2 ingedrukt houd. (niet de sprintknop maar die daaronder) Dan neemt hij hem aan en schermt hem ook direct af zodat de bal niet meteen van je voeten gelopen word.
Euhm, dan toch icm richting kiezen. Want R2 ingedrukt houden zonder enige andere knop = bal laten lopen... ;w

• WittiW
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 19-12-2019
Menu kick off (eerste menu) -> naar onder scrollen -> training

• Zawaponga
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:03
Ik heb het spel nu een kleine 2 weken en ben ook met de demo gestart. Koop het spel en beleef enorme plezier aan het online gedeelte. Ik heb een 10 tal quick matches online gespeelt en ongeveer 20 online division potjes.
Ik heb er maar 5 ofzo in totaal gewonnen, maar toch is het niet frustrerend en elke keer als ik scoor schreeuw ik de hele buurt bij elkaar :P.
Ik heb echt zo veel plezier in dit spel en als ik het met pes 4/5 vergelijk (die heb ik doodgespeelt) is het toch een stuk beter. Lag is minimaal en hangt van het internet van jouw tegenstander af. Meestal is het goed, soms een lagfest.

• Sluuz
  • Nu online
Xtince schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:04:
Als diehard PES fan, nog vanuit de tijdperk International superstar soccer op de SNES, ben ik twee jaar geleden (met pijn in het hart) overgestapt naar Fifa. Vooral om het feit dat veel vrienden ook (al een aantal jaar eerder) waren overgestapt. Daarnaast was ik helemaal klaar met PES online, offline vond ik het nog steeds wel beter dan Fifa. Veel lag , weinig mensen online etc.

Maar... nu ik weer mooie reviews lees over PES 2020 en volgens sommigen beste PES versie is sinds PES 6, begint het toch weer te kriebelen. Maar hoe is het online gedeelte?
Gisteren voor het eerst de demo kunnen spelen (ja, als hardwerkende papa is het toch lastig om rustig te kunnen gamen) en bevalt me goed. Echter, online zijn al 4 potjes uitgevallen omdat de verbinding van de tegenpartij niet goed zou zijn. Iedereen moet toch tegenwoordig wel gewoon goed internet hebben om een potje af te kunnen maken denk ik dan... Daarnaast duurde het zeer lang om een 5de pot überhaupt te vinden. Gevolg bijna een uur naar de klote en nog niet eens een potje afgemaakt online (ondertussen was vrouwtje alweer aan het vragen wanneer ik klaar zou zijn 8)7 |:( ). Daarna toch maar offline twee potjes gespeeld.

Nu was dit nog de demo natuurlijk. Maar hoe is het online gedeelte in daadwerkelijke spel? Gaat mij gewoon om snelle wedstrijden tegen een ander. Heb geen fancy modi nodig. Ik wil geen lag en snel een potje kunnen spelen. Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, zodat ik veel frustratie en mogelijk ook een scheiding :P kan voorkomen. Thnx!
Afhankelijk van je zoekcriteria kan het soms best wel lang duren voordat je een match hebt. Is mijn ervaring met een potje of 20 online. Ik speel zelf meer online wat dit jaar ook een stuk beter is dan vorig jaar vanwege de aardige AI.

• Looney1984
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 06-02 16:26
Voor de liefhebbers, pesuniverse V2 option file

http://www.mediafire.com/...2nd_upload_WEPES.rar/file
Wachtwoord : Lother1

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True