Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01-2024
Harribo schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:57:
Ok dit zijn dus echt specifieke console dingetjes. Dank voor de info.
De rest heb ik ook wel ideeën over
Maar het wordt wat off topic nu.

Wat betreft het spel... Ik moet echt leren scoren, de rest gaat prima.
da's maar een klein detail toch? ;-)

met welk team speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
roeleboelie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:30:
[...]

da's maar een klein detail toch? ;-)

met welk team speel je?
Wel een detail waar door ik partijen verlies.
1 op 1 met de keeper mis ik echt te vaak.

Ik speel MyClub, dus verschillende spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
Harribo schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:45:
[...]

Wel een detail waar door ik partijen verlies.
1 op 1 met de keeper mis ik echt te vaak.

Ik speel MyClub, dus verschillende spelers
Probeer geplaatst schot te geven of de keeper te omspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
roeleboelie schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:35:
[...]

Probeer geplaatst schot te geven of de keeper te omspelen
Dank. Beide geprobeerd maar lukt niet altijd.
Denk dat ik te hard schiet.
Korte hoek schijnt ook een tip te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboelie
Harribo schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 22:21:
[...]

Dank. Beide geprobeerd maar lukt niet altijd.
Denk dat ik te hard schiet.
Korte hoek schijnt ook een tip te zijn
Lange hoek lijkt vaak aantrekkelijk open te liggen... maar valt niet mee. Het is ook een kwestie van timen. Kijk naar wat de keeper doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
btw mijn MyClub team op de pc:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5Yfj2MG/20200330232250-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6R7JVMc/20200330232257-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
ik hou persoonlijk niet van deze opzet. Ik wil met een bestaand team voetballen met daarin de spelers zoals in het echt. ik ben dan ook een realisme freak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
roeleboelie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:29:
ik hou persoonlijk niet van deze opzet. Ik wil met een bestaand team voetballen met daarin de spelers zoals in het echt. ik ben dan ook een realisme freak....
Ik vind het ontwikkelen een team wel fijn.
Gelukkig is MyClub niet zo erg als bij fut in fifa, waarbij je meer bezig bent met het hunten en sbc-en van spelers dan het spel zelf.

Vandaag speelde het spel weer lekker. Veel hangt online af van de verbinding.
Zolang je wat controle hebt over de passing is het een tof spel.

Snap jouw redenatie ook wel, gewoon spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 02-04-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 18:17

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Je teamgeest is erg laag... probeer die wat omhoog te krikken. Druk op Y op je joypad en de onderste optie.
Je weet dat je meerdere ploegen kunt maken? Zo ja, maak een basis, kopieer die en pas ze een beetje aan, zodat je niet telkens de ploeg moet omgooien en je teamgeest heel erg laag wordt.
Je kunt er in totaal 10 ploegen maken. Je hebt genoeg spelers om nog een aparte ploeg te maken.
Ik zie geen slechte spelers bij jou op de bank.
Maak ook een extra ploeg met slechte spelers. Speel daarmee de SIM. De goeie spelers, die op de bank zitten, krijgen dan rust. Zo wissel je per ploeg af en hoef je je ploeg niet te omgooien.

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07
Spel vandaag gekocht. Paar vraagjes:

- Ik wil online spelen tegen een vriend van me, wat is de beste manier op dit op te zetten?
- Daarnaast wil ik de Smoke Patch gaan gebruiken, kan ik daarna nog steeds online of krijg ik dan gezeur met de auto-updates in Steam op een gegeven moment?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Excentriekegast schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:06:
Je teamgeest is erg laag... probeer die wat omhoog te krikken. Druk op Y op je joypad en de onderste optie.
Je weet dat je meerdere ploegen kunt maken? Zo ja, maak een basis, kopieer die en pas ze een beetje aan, zodat je niet telkens de ploeg moet omgooien en je teamgeest heel erg laag wordt.
Je kunt er in totaal 10 ploegen maken. Je hebt genoeg spelers om nog een aparte ploeg te maken.
Ik zie geen slechte spelers bij jou op de bank.
Maak ook een extra ploeg met slechte spelers. Speel daarmee de SIM. De goeie spelers, die op de bank zitten, krijgen dan rust. Zo wissel je per ploeg af en hoef je je ploeg niet te omgooien.
Ik heb een hoofdcoach en 2 assistent coaches. De andere 2 hebben een teamgeest van 95-99 en deze dus 88.
Heb deze assistent coach net weer ingesteld aangezien deze formatie 4222 toch wel mijn favoriet is.

En ik heb top spelers maar niet elke top speler rendeert in die formatie 4222 gezien zijn persoonlijke teamgeest stats.
En niet elke topspeler die wel teamgeest 99 bij deze formatie 4222, rendeert überhaupt.
Bijvoorbeeld Mbappe kan ik sowieso niks mee.
Mijn toppers voorin zijn Ronaldo, Lukaku, Hazard, Everton.

Maar zal dat kopiëren wel toepassen. Wel handig thanks.

Iets anders, ik zie wel eens de tegenstander zijn spelers voor het begin van een wedstrijd verschuiven over het veld. En dan heb ik het niet over van een cm een vm maken of zo.
Ik zie tegenstanders gewoon een cm letterlijk naar beneden schuiven op het veld.
De meeste rare formaties zie ik dan. Is het mogelijk om nog te schuiven binnen 1 formatie dan? Dacht dat alles wel dan vast stond

@Dr. Strangelove misschien handig om het platform erbij te vermelden?
Edit: ik lees : create a room and invite your friend

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 03-04-2020 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Sorry PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:53
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:18:
Spel vandaag gekocht. Paar vraagjes:

- Ik wil online spelen tegen een vriend van me, wat is de beste manier op dit op te zetten?
- Daarnaast wil ik de Smoke Patch gaan gebruiken, kan ik daarna nog steeds online of krijg ik dan gezeur met de auto-updates in Steam op een gegeven moment?
Ik speel PES zelf zelden online, ik zou graag samen online master league spelen maar blijkbaar is de remote play optie eruit gesloopt. (indien iemand werkbare alternatieven kent?)

Ivm de Smoke patch:

"Switcher
a small switcher tool is included for various functions, located in the game folder, be sure the game is not running if you want to use this tool.

options:
- restore the patch default dpfilelist
- apply game dpfilelist (to deactivate the patch and play online for steam game)
- reset all extra cpk files (to remove any user adds using these cpk files)
- remove patch graphics, including menus and menu music
- remove patch scoreboard and restore game default"

(https://www.pessmokepatch.com/2020/03/sp2020.html)

De volledige patch online gebruiken zal dus vermoedelijk niet gaan...

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb er geen ervaring mee maar je kunt toch gewoon afspreken in de online friendly lobby?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Harribo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:08:
[...]
Iets anders, ik zie wel eens de tegenstander zijn spelers voor het begin van een wedstrijd verschuiven over het veld. En dan heb ik het niet over van een cm een vm maken of zo.
Ik zie tegenstanders gewoon een cm letterlijk naar beneden schuiven op het veld.
De meeste rare formaties zie ik dan. Is het mogelijk om nog te schuiven binnen 1 formatie dan? Dacht dat alles wel dan vast stond
Op de Playstation moet ik op X knop indrukken en vasthouden, dan kan ik mijn spelers over het veld verschuiven.
En als ik naar jouw screenshot kijk, denk ik dat het bij jou de A knop is (PC/XBX). Als het niet de A knop is, probeer je even een andere. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Excentriekegast schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:06:
[...]

Op de Playstation moet ik op X knop indrukken en vasthouden, dan kan ik mijn spelers over het veld verschuiven.
En als ik naar jouw screenshot kijk, denk ik dat het bij jou de A knop is (PC/XBX). Als het niet de A knop is, probeer je even een andere. :-)
Heel erg bedankt! :)
Zal ff laten weten of het lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Graag gedaan. Ben benieuwd. 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
TiezZ_BE schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:24:
[...]

Ik speel PES zelf zelden online, ik zou graag samen online master league spelen maar blijkbaar is de remote play optie eruit gesloopt. (indien iemand werkbare alternatieven kent?)

Ivm de Smoke patch:

"Switcher
a small switcher tool is included for various functions, located in the game folder, be sure the game is not running if you want to use this tool.

options:
- restore the patch default dpfilelist
- apply game dpfilelist (to deactivate the patch and play online for steam game)
- reset all extra cpk files (to remove any user adds using these cpk files)
- remove patch graphics, including menus and menu music
- remove patch scoreboard and restore game default"

(https://www.pessmokepatch.com/2020/03/sp2020.html)

De volledige patch online gebruiken zal dus vermoedelijk niet gaan...
Thanks, nu mee bezig de Smokepatch te installeren. Ik vraag me af of dit gaat werken; waar ik vorig jaar met PES2019 tegenaan liep was dat de game als je online gaat vaak om een update vraagt waarna de patch niet meer werkte. Terug gaan naar een oude versie is op Steam ook niet mogelijk dus je offline MasterLeague was dan naar zijn grootje. Enfin, maar één manier om erachter te komen :)

_

Patch geinstalleerd, werkt prima voor zover ik kan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ja het werkt! Thnx!
Tjonge dat ik dat niet wist....zo handig

Edit: nu je toch van die gouden tips hebt... Heb ik nog een vraagje. :)
Ik speelde tegen een goede tegenstander die de hele wedstrijd zwaar druk zette. Ik had nog niet de bal of er stormden al weer 3 op mij af. Ik kon me er net onderuit spelen en won met 3-0.
Maar hoe doet hij dat? Hij speelde aanvallend, 4e niveau van de 5. En verder? Enig idee?

[ Voor 45% gewijzigd door Harribo op 04-04-2020 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Ik weet niet wat je bedoelt met 4e niveau van de 5, maar ga naar je 'geavanceerde tactieken' en kies daar 'tegendruk' en of 'strakke mandekking'. Lees even goed wat er aan informatie erbij staat. Als je bijvoorbeeld de eerste optie kiest, worden je spelers sneller moe.

Als je een optie boven geavanceerde tactieken gaat, staat daar iets in de trant van verdedigende optie, tactieken of settings. Daar kun je ook volgens mij de verdediging agressief instellen. Behalve bij MyClub, daar is het afhankelijk van je trainer. Die instellingen zijn dan niet aanpasbaar.

[ Voor 36% gewijzigd door Excentriekegast op 05-04-2020 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Druk zetten zit voor een deel in de tactiek maar moet je ook zelf slim mee om gaan. Je kunt zelf een speler besturen, een met 4kantje [com pressure] en dan nog een door double tab 4kantje. Je kunt die spelers niet besturen, dat zijn de dichtbij zijnde spelers t.o.v. bal en nemen de kortste weg om druk te zetten. Daarnaast moet je er wel voor zorgen dat je genoeg mensen voorin hebt staan en dus met een hoge lijn spelen, aanvallend. Met de speler die je bestuurt probeer je een afspeelmogelijkheid af te dekken en met de AI zet je druk dmv 4kantje.

Het meeste van bovenstaande staat gewoon uitgelegd in de diverse tactieken in het spel en daar staat ook gewoon dat je met A ingehouden een speler kunt verplaatsten. Hoe je daadwerkelijk effectief druk kan zetten zijn wel tutorials voor, als je b.v. zoekt op pes2020 pressure dan is de eerste video er een van spoony pizza's waarin e.e.a. prima wordt uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mijn eerste indrukken van 2020 zijn niet heel best als ik eerlijk ben. Ik was erg te spreken over de demo; goede AI, heerlijk veldspel. Echter de huidige versie lijkt rare dingen erin te hebben, spelers doen echt vreemd en maken rare fouten. Een groot deel van mijn goals komt voort uit vreemd AI gedrag, ballen laten lopen, instappen op vreemde momenten, own goals. Is dit het gedrag dat in de laatste patch naar voren gekomen is?

De physics en het veldspel voelen nog steeds erg goed aan dus ik hoop dat men de AI wat bijschaaft nog.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-04-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Dat instappen heb ik moeten afleren. Komt ook doordat wanneer ik van speler wissel vaak de centrale verdediger krijg ipv iemand uit de linie ervoor. Als je hierop anticipeert ('dit gewoon wordt') en dus extra wisselt van speler dan komt dit een pak minder voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Excentriekegast schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:13:
Ik weet niet wat je bedoelt met 4e niveau van de 5,
Deze
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BVkft0q/Screenshot-2020-04-05-11-59-33-01.png

De rest weet ik al maar hartelijk dank!
LoneRanger schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:27:
Druk zetten zit voor een deel in de tactiek maar moet je ook zelf slim mee om gaan. Je kunt zelf een speler besturen, een met 4kantje [com pressure] en dan nog een door double tab 4kantje.
Dat weet ik inmiddels ook, dank.
Het zal wrs veel van de manager afhangen ook.
Hoog instaan, dat zal dan moeten.
Toch wist ik me er onderuit te tikken maar het was zweten.
Het meeste van bovenstaande staat gewoon uitgelegd in de diverse tactieken in het spel en daar staat ook gewoon dat je met A ingehouden een speler kunt verplaatsten. Hoe je daadwerkelijk effectief druk kan zetten zijn wel tutorials voor, als je b.v. zoekt op pes2020 pressure dan is de eerste video er een van spoony pizza's waarin e.e.a. prima wordt uitgelegd.
Ik word niet altijd wijzer van video's. Niet elke video is even duidelijk. Sommige wel. Ik lees trouwens ook liever. Tips die ik hier krijg, werken beter voor mij.

Zo heb ik nu een simpele corner tutorial op yt gezien. Probeer het elke wedstrijd uit, ik word nu ook gevaarlijker bij corners maar krijg er nooit 1 in
Dr. Strangelove schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:50:.
. Een groot deel van mijn goals komt voort uit vreemd AI gedrag, ballen laten lopen, instappen op vreemde momenten, own goals. Is dit het gedrag dat in de laatste patch naar voren gekomen is?
Nou ik merkte dat een tijdje geleden al op maar toen waren de reacties dat ze het na die patch beter vonden.
Ik ben het daar nog steeds niet mee eens, gelukkig ben ik dus niet de enige.
Ook Konami heeft bedacht dat er toch maar weer meer rare ai in moest om het spel spannend te houden. Waarom waarom? Zucht
Onrealistisch soms ook

Maar het positieve is wel dat ik in die tijd geleerd heb die rare ai dingen op te vangen. Dat is dus mogelijk. Je gaat nl ergens (eerder of later) de fout in.
Wat je zeker niet moet doen is paniekerig op de knoppen gaan drukken.

Waar ik nog steeds om moet lachen, is dat als een spits vd tegenstander alleen op mijn doel afgaat en ik laat werkelijk de gamepad los, hij vaak niet scoort....ai _O-

@TiezZ_BE
Inderdaad instappen niet doen. Zelfde als bij iemand die steeds lange ballen geeft: com defend button loslaten anders ben je gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Ik ben het ermee eens dat er heel veel rare dingen gebeuren in dit spel, desalniettemin kan ik gelukkig nog wel genieten van het spel. Ik vind dit de beste deel, alleen jammer van die bugs. (Die scheidsrechter bijvoorbeeld...)
Alles is al een keer gezegd over dit spel.

Ik moet wel bekennen dat ik onlangs het gevoel had, dat ik het even niet meer genoot; je wist dat als de tegenstander schuin op een bepaalde plek van de doel stond, dat ze dan geplaatst schot ging doen en dat het bijna 100% kans op een doelpunt is. Net als een paar delen terug, voorzet in de 16 en koppen was 100% doelpunt. En dat deed men dan ook.

Om een of andere reden wil juist dat allemaal vermijden, de zwakheden van het spel herkennen en niet gebruiken. Ook al verlies ik dan potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Excentriekegast schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:35:
je wist dat als de tegenstander schuin op een bepaalde plek van de doel stond, dat ze dan geplaatst schot ging doen en dat het bijna 100% kans op een doelpunt is.
Oh? Nou ik krijg ze er nog steeds niet makkelijk allemaal in, het wordt gelukkig wel wat beter.
Die 4222 werkt trouwens heel fijn, zeker nu ik wat kan schuiven, laatste 2 dagen geen wedstrijd meer verloren zelfs. Veel spelen met 433, daar werkt die opstelling uitstekend tegen.

Scheidsrechters zijn soms raar inderdaad, maar dat is helaas gewoon de ai van tegenwoordig. Elke ziel moet een kans krijgen in een wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Voor de duidelijkheid, als ik het over goals heb bedoel ik doelpunten die ik zelf maak. De AI doet gewoon zo dom bij veel goals. Op die manier schep je weinig genoegen in een doelpunt maken.

Verdedigend heb ik niet al teveel issues gezien nog.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-04-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Dr. Strangelove schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:06:
Voor de duidelijkheid, als ik het over goals heb bedoel ik doelpunten die ik zelf maak.
Ja dat snapte ik, je zegt ook 'mijn' goals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Dr. Strangelove schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:06:
Voor de duidelijkheid, als ik het over goals heb bedoel ik doelpunten die ik zelf maak. De AI doet gewoon zo dom bij veel goals. Op die manier schep je weinig genoegen in een doelpunt maken.

Verdedigend heb ik niet al teveel issues gezien nog.
Bedoel je online of vs COM? Indien vd COM: op welke moeilijkheidsgraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Tegen de COM - ik speel op Professional.

Moet wel zeggen dat het transfersysteem een stuk lastiger geworden is dan in 2019 in de ML. Zelfs op Challenge niveau verkocht je in je eerste seizoen al dat brandhout en had je in twee seizoenen een team met alleen maar 85+ spelers. Nu speel ik met normal difficulty voor transfers en is het echt een uitdaging om spelers aan te trekken. Mijn salary budget is amper 2 ton en daarvoor koop je niet veel. Je raakt je eigen spelers veel lastiger kwijt vergeleken met 2018 en 2019; degene waarop je bids krijgt zijn de beste spelers die je eigenlijk niet meteen kwijt wil en als je een slechtere kan verkopen levert dat heel weinig salarisruimte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Mja ik vond professional al snel te makkelijk, speel al 95% vd tijd op top player. (Mogelijk hierdoor vind ik fratsen vd AI meevallen)

Ivm goede spelers aantrekken: zet zeker 3 scouts aan het werk (budget negeren), de toppers die ze aandragen zijn doorgaans wel ('makkelijk') haalbaar

Verkopen: zet ze op de transfer lijst indien je er echt vanaf wil. Verwacht dan geen biedingen boven marktwaarde.

Pas ook je budget instellingen tijdig aan. Elke maandwisseling even kijken of er geschoven moet worden kan dit deels verhelpen. Alleen op het einde van het seizoen even opletten ivm de grotere bedragen die toegekend worden.

[ Voor 47% gewijzigd door TiezZ_BE op 07-04-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Error

[ Voor 98% gewijzigd door TiezZ_BE op 07-04-2020 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:08:
[...]

Thanks, nu mee bezig de Smokepatch te installeren. Ik vraag me af of dit gaat werken; waar ik vorig jaar met PES2019 tegenaan liep was dat de game als je online gaat vaak om een update vraagt waarna de patch niet meer werkte. Terug gaan naar een oude versie is op Steam ook niet mogelijk dus je offline MasterLeague was dan naar zijn grootje. Enfin, maar één manier om erachter te komen :)

_

Patch geinstalleerd, werkt prima voor zover ik kan zien :)
Ja hoor, nieuwe patch geinstalleerd, kan je niet vermijden, gaat meteen bij opstarten van het spel en alles van de SmokePatch is weg :(

Hoop dat dit werkt:

https://www.pessmokepatch.com/2020/04/dp6fix.html#more

Edit: Yes! Hulde aan de makers van de SmokePatch om op dezelfde dag van de update een workaround te hebben waardoor je verder kan spelen :) Vorig jaar met de VirtuaRed patch gespeeld en dat was een drama, duurde weken voor je weer verder kon.

[ Voor 19% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-04-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Bij de smoke patch is dat idd meestal op 1-3 dagen opgelost *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:37

YES

Moderator General Chat
Vraagje waar het antwoord wellicht makkelijker op is dan ik zelf denk. Maar is Master League op de PS4 ook online met iemand samen te spelen?
(Ik heb zelf iig al een betaald PS Plus abonnement maar ik kan nergens vinden of en hoe je dit eventueel kan spelen in co-op?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Bijzonder spel, afgelopen week maar 1 potje online verloren en de laatste 2 dagen maar 1 gewonnen
Of ai of/en verbindingen, vreselijk
Gelukkig is fifa erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
YES schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:14:
Vraagje waar het antwoord wellicht makkelijker op is dan ik zelf denk. Maar is Master League op de PS4 ook online met iemand samen te spelen?
(Ik heb zelf iig al een betaald PS Plus abonnement maar ik kan nergens vinden of en hoe je dit eventueel kan spelen in co-op?)
Nee

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik zit te kijken of er nog nieuwe agents komen voor Myclub as maandag.
Maar er staat nu niks op de site.
Wrs hebben ze problemen wat ik zo lees met een paar onderdelen maar COMMUNICEER dat dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Jippie, communicatie :
"Furthermore, for some time, Featured Players will not be available for signing."

Jammer.. Geen extra Myclub spelers voorlopig. Geen reden gegeven.
Misschien nog wel een euro 2020? We zullen het gaan zien...

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 20-04-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Kan iemand hier mijn de DPFilelist nieuwe versie link sturen? Ik heb een nieuwe installatie gedaan maar ik kan geen fatsoenlijke link vinden.

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:45:

In tegenstelling tot 2019 krijg ik wel veel kaarten. Iedere 2 wedstrijden is er wel een speler die (in)direct rood krijgt. Of de scheidsrechters zijn strenger geworden, of ik kan gewoon geen slidings meer maken :+
Scheidsrechters fluiten soms voor niets.
Ik kijk dan de overtreding terug en ik zie dan niets gebeuren. Ai om de tegenstander tegemoet te komen denk ik dan.

Ik had 850 als rating maar door de laatste week waarin de spelers sloom leken zit ik op 700.

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 25-04-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:47
YES schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:14:
via shareplay

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zo, datapack 7 maakt veel goed t.o.v. de vorig 2 datapacks vooral schieten is weer veel plezieriger en alles oogt iets minder sloom in de reactie. Inmiddels zit ik aan de 260 uur PES wat ruim 2x zoveel is als de vorige.
Ik denk overigens dat het plezier in deze Pes het vooral in het zoveel mogelijk manual spelen en natuurlijk veel geleerd van de tutorials van Spoony. Ik denk toch dat ik 1 dezer dagen PES 19 weer eens ga proberen of ik daar dan nu meer fun uit haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41

On_E

Housemusic

Ik heb m in de sale gekocht vorige week (PS4 store) en na een wen periode bevalt de game mij steeds beter!

1 ding, er zit muziek in de menu’s, volgens mij muziek van PES zelf zonder vocalen, en iedere keer als die muziek speelt verwacht ik op een gegeven moment Marco Borsato met de zin ‘Open mijn ogen.’ uit de song ‘Binnen’, heeft iemand anders dat toevallig ook? :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
Ik ben ook heel positief over deze datapack. Veel meer controle, zeker op full manual, en een gevoel dat je echt hard moet werken zonder dat je tegengewerkt wordt door de AI.
De scheidsrechters blijven nog steeds wat achter ... dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
Zit sinds kort ook op full manual. Schieten ging wat moeizaam maar dat gaat ook steeds beter. Vergt toch weer een hogere skill niveau om op 'fuma' te spelen.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
LoneRanger schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:00:
Zo, datapack 7 maakt veel goed t.o.v. de vorig 2 datapacks vooral schieten is weer veel plezieriger en alles oogt iets minder sloom in de reactie. Inmiddels zit ik aan de 260 uur PES wat ruim 2x zoveel is als de vorige.
Ik denk overigens dat het plezier in deze Pes het vooral in het zoveel mogelijk manual spelen en natuurlijk veel geleerd van de tutorials van Spoony. Ik denk toch dat ik 1 dezer dagen PES 19 weer eens ga proberen of ik daar dan nu meer fun uit haal.
Spoony heeft een discord server opgezet voor als je meer interactie wilt. Check that shit bruh

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn in de carrière modus in PES2020, Met het spelen van een wedstrijd. Wil namelijk weten of je alleen als team kan spelen, manager, of is er ook de mogelijkheid om alleen met één speler één wedstrijd te spelen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:12:
Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn in de carrière modus in PES2020, Met het spelen van een wedstrijd. Wil namelijk weten of je alleen als team kan spelen, manager, of is er ook de mogelijkheid om alleen met één speler één wedstrijd te spelen.

Alvast bedankt.
Ik speel geen carrière modus maar myclub.
Maar ik vermoed dat je in carrière modus zo wel als manager als wel als team kunt spelen.
Met één speler één wedstrijd spelen is denk ik een andere modus, Be A Legend (BAL).
Tenminste zo was het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
1 speler is Be a Legend.

Verder heb je de Master League, waarin je alles speelt maar je kan ook er voor kiezen om elke wedstrijd over te slaan, je krijgt dan meteen de uitslag te zien, dus echt side line management zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 08:00:
1 speler is Be a Legend.

Verder heb je de Master League, waarin je alles speelt maar je kan ook er voor kiezen om elke wedstrijd over te slaan, je krijgt dan meteen de uitslag te zien, dus echt side line management zit er niet in.
Ik dacht dat je naast skip match ook een soort simulatie kon kiezen waar je wel mee kon kijken en beslissingen kan nemen. Maar misschien was dat voorheen zo en is dat er ooit uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zou kunnen. Ik gebruik skip match altijd voor de international friendlies. Ik wil vanavond wel even kijken voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Bestaat nog steeds, "proceed to the match in manager mode" .
Je kunt dan gewoon naar de wedstrijd kijken en je ingrepen doen als coach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:38
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:12:

Alvast bedankt.
is allemaal mogelijk, maar eerlijk, de game is het niet waard voor carriere modus vind ik zelf. De wedstrijd engine zelf vind ik fantastisch: het speelt realistisch, het voelt realistisch en ziet er goed uit. Ook tactisch kan je veel prutsen

Maar het probleem is dat er gewoon niet genoeg inhoud is om je geintresseerd te houden. in carriere/ML is er totaal geen persoonlijk aspect. de enige interactie met je spelers/bestuur naast het veld, is door saaie cutscenes, voor de rest is er geen persoonlijke betrokkenheid.Je werkt je gewoon door de matches.

De transferonderhandelingen leggen nogal sterk de nadruk op lage releaseclauses, maar wat voor mij de killer was, is het regen/jeugdspeler systeem. Eerder dan nieuwe spelers aanmaken (buiten voor het eerste seizoen) recycleren ze gewoon spelers die op pensioen gaan. Dus als je een G. Buffon in je jeugdteam krijgt, moet je je niet afvragen of die ooit goed gaat worden...

In Become a legend dan (speel als 1 speler) heb je eigenlijk hetzelfde probleem. Alles op het veld voelt en speelt goed. Maar je hebt het gevoel dat je gewoon de matches grindt, geen tot weinig personalisering. Komt daarbij dat je niet kan kiezen voor welke club je begint, enkel de league. Begonnen in belgie, wordt ik in een team gedropt dat mijn positie niet speelt... Als een CAM 2 seizoenen lang op de flank gespeeld. Ben je de beste speler in de competitie en is je algemeen niveau een flink paar punten hoger, denk je dat er ook maar 1 transferaanzoek binnen kwam? nope, en ik zag mezelf echt niet nog een seizoen zo doen.

Fifa career mode doet het qua omkadering beter. Op papier dan... daar zitten deze features zo vol met bugs/lui ontwerp dat het niet om aan te zien is: overvolle kalenders, jeugdspelers die vragenom de CL finale te mogen spelen, bestuur dat je ontslaat ondanks dat je binnen de lonen blijft, AI tegenstanders die hun spelers gewoon verkeerd opstellen,.... om het samen te vatten: PES heeft geen persoonlijkheid, en de persoonijkheid van FIFA is die van een achterlijk 3jarig kind dat teveel op zijn hoofd is gevallen...

Het antwoord is eigenlijk simpel: wil je een goeie career modus, speel Football manager. Dat is toch wat ik volgend jaar ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
ML zijn sterkte is ook niet de interactie met de spelers, management, staff of supporters. Maar puur het sportief beleid: spelers kopen, in mijn geval liefst jonge spelers kopen (vooral in het begin) en de ploeg verbeteren / laten groeien. Lage release clausules komt veel minder voor wanneer je prijzen hebt gepakt, en je team opgeklommen is in de algemene klassering (teamklassering en die vd competitie). En natuurlijk wedstrijden spelen.

Het transfer systeem is idd helaas niet zo 'accuraat' en uitgebreid tov de werkelijkheid zoals je bij FM terug kan vinden. Maar laat net dat essentieel zijn voor dat type spel....

[ Voor 3% gewijzigd door TiezZ_BE op 28-06-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb nu een tijd pes online gespeeld maar ben het wel beu.
Zit zo bijna net als FIFA vol met script maar dat is het ergste nog niet.

Het ergste is het aantal quiters. Het is schering en inslag.
Speelde nu 4-2 en die gozer quit gewoon zonder straf, ik geen gp etc...Hoe is dat uberhaupt mogelijk?
Gewoon slecht dat dat soort dingen kunnen.

Tis sowieso al jammer dat die voetbalspelletjes tegenwoordig doordrenkt zijn met onzin zoals script. Daar kan ik nog mee leven maar al die quitters...ik speel toch voor lol? Lol gaat er wel vanaf zo

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 29-06-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
TiezZ_BE schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:40:
ML zijn sterkte is ook niet de interactie met de spelers, management, staff of supporters. Maar puur het sportief beleid: spelers kopen, in mijn geval liefst jonge spelers kopen (vooral in het begin) en de ploeg verbeteren / laten groeien. Lage release clausules komt veel minder voor wanneer je prijzen hebt gepakt, en je team opgeklommen is in de algemene klassering (teamklassering en die vd competitie). En natuurlijk wedstrijden spelen.

Het transfer systeem is idd helaas niet zo 'accuraat' en uitgebreid tov de werkelijkheid zoals je bij FM terug kan vinden. Maar laat net dat essentieel zijn voor dat type spel....
Ik geef je niet helemaal ongelijk, maar als je geen intentie hebt om gebruik te maken van de match engine (die vele malen beter is dan fifa, zonder twijfel), dan zie ik niet in waarom je niet FM zou spelen. Meer diepgang en grotere database (wat ook de opzet is van FM)

PES is zeker geen slechte game, maar het voelt gewoon droog aan, match na match, en er zijn wel enkele rare designkeuzes die ik heb toegelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het is wel jammer dat de ML jaar op jaar zo weinig verandert. Ik speel hem sinds de introductie in ISS Pro Evo 1 op de PSX maar als je me toen had verteld op welk niveau het 20 jaar later zou zitten dan had ik je niet geloofd. Zoveel simpele fixes die er niet in zitten die de immersie zouden kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik vermaak me eigenlijk prima met PES.

Twee grootste ergernissen zijn voor mij de strenge scheids en dat elke vrije trap randje 16 er ALTIJD in gaat. Dit is zwaar frustrerend.

Andere vraag voor de PS4 mensen onder ons. Is er een recente file die geïmporteerd kan worden. Ik heb ooit eens een download gebruikt maar die is van maanden geleden alweer.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Bij vrije trappen gewoon rondje duwen op het moment dat de nemer met z'n aanloop begint, in 90% van de gevallen werkt dat prima.

Echt, het is al vaker gezegd door verschillende personen maar je moet dit spel echt manueel gaan spelen, zo tof is dat. Ik doe het zelf vooral dmv L2 omdat je dan de richtpijl krijgt en ik in sommige gevallen nog wel wil terug kunnen vallen op veilig passen. Heerlijk als de cpu ver van zn eigen keeper verdedigd en je de bal dieper kunt passen met L2 dan met driehoekje/Y. Ik ben zelf begonnen met manueel voorzetten, is even wennen maar veel minder moeilijk dan het lijkt. Schieten vind ik persoonlijk wat moeilijker, vooral in een keer op de pantoffel eist nogal eens een afzwaaier. Als je manueel speelt met L2 kun je nog terugvallen op moeilijkere moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
iemand al wat concreet nieuws over PES2021?
het laatste wat ik begreep is dat het update wordt van 2020 ipv een compleet nieuwe game... opz zich vermaak ik me nog prima met 2020 dus ik kan daar wel mee leven. Zeker met de naderende komst van de PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Interessant, PES2022 op de Unreal engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Tranzy schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:48:
Ik vermaak me eigenlijk prima met PES.

Twee grootste ergernissen zijn voor mij de strenge scheids en dat elke vrije trap randje 16 er ALTIJD in gaat. Dit is zwaar frustrerend.
Ik speel de huidige PES2020 niet, maar is de scheids nog steeds altijd 100% correct en zijn ALLE buitenspel momenten altijd buitenspel? Je zou zeggen dat ze ondertussen, vanwege het realisme, een foutmarge zouden hebben ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
scheids is nooit 100% correct geweest (bij overtredingen). In geen enkele versie :Y)

En m.i. hoort buitenspel gewoon buitenspel te zijn. Alleen is er geen var geïmplementeerd die het corrigeert voor extra realisme, maar dat is ook geen must. Zie liever andere verbeteringen...

[ Voor 3% gewijzigd door TiezZ_BE op 16-07-2020 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboelie
TiezZ_BE schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:39:
scheids is nooit 100% correct geweest (bij overtredingen). In geen enkele versie :Y)

En m.i. hoort buitenspel gewoon buitenspel te zijn. Alleen is er geen var geïmplementeerd die het corrigeert voor extra realisme, maar dat is ook geen must. Zie liever andere verbeteringen...
ik vind het ook wel eens heerlijk om lekker uit je plaat te gaan tegen een scheids...beter bij pes dan in reallife toch?
Ik moet wel zeggen dat de CPU erg weinig overtredingen maakt, het mag allemaal wel wat fysieker...een penalty krijg ik hooguit 2x per seizoen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:47
Vraagje: die 2021 update die in September uitkomt, is die voor de 2020-versie-houders goedkoper te krijgen dan voor diegenen die 2020 nog niet hebben en in september de combi aanschaffen? Of is daarover nog niets bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
-Gameplay 99.9% the same
-PES 2021 is a standalone game (doesn't need PES 2020)
-PES 2021 will not be able to play PES 2020 players and vice versa
-No PES 2021 Demo

bron: interview met Robbye Ron PES brans manager.

link youtube

Wat de prijs betreft dacht ik ergens iets van 22-25 Euro gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik kwam onderstaand filmpje per toeval tegen en is zeker de moeite voor diegene die nog niet manual speelt en denk ik heel herkenbaar voor zij die dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
LoneRanger schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:59:
Ik kwam onderstaand filmpje per toeval tegen en is zeker de moeite voor diegene die nog niet manual speelt en denk ik heel herkenbaar voor zij die dat wel doen.

[YouTube: Manual Passing BLEW MY MIND: PES 2020 Realism Upgrade]
Heb recent PES 2020 terug geinstalleerd na wat in 2019 gespeeld te hebben. kreeg er weer zin in omdat mijn favoriete team in de winning mood is post corona :) (en ook omdat fifa 21 pc blijkbaar old-gen zal zijn). Wil het nu eens deftig leren, met manual controls. Maar is er geen optie om dit als standaard te zetten? Wil er graag op oefenen in vrije training ipv in een match

EDIT: nvm, heb het gevonden. doorsteekpassen zijn wel erg raar nu, duren superlang.

[ Voor 5% gewijzigd door AntiChrist7 op 04-08-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K Hergersheimer
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-01-2024
Misschien wat laat op het feestje, maar ik speel eigenlijk al jaren PES alleen om de ML. Het voetbal zelf is inderdaad gewoon heerlijk. In het begin altijd weer even wennen, maar ik neem dan ook altijd een niet topclub, vind ik veel leuker. Met name zo min mogelijk assistentie geeft in het begin hilarisch frustrerende dingen.

Ik vind dit jaar (en eigenlijk vorig jaar ook al) de transfers altijd wel te eenvoudig. Als je alles op je salarisbudget zet, zijn er zo ontzettend veel spelers transfervrij die echt een stuk beter zijn dan wat mijn matige startopstellingen hebben. Al het brandhout doe je al snel de deur uit, en dan heb je aan het eind van seizoen 1 redelijk makkelijk al een bijna ander team staan.
En inderdaad, zoals hierboven al gezegd: die jeugdspelers komen dan ook weer ergens back-in-play.
De schwalbe probeer ik ook nog wel eens uit, dat blijft komisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb inmiddels een PES 2021 topic aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Ik ben net begonnen met 2020. Dacht er aan om een option file te regelen, maar mijn eerste zoektocht ziet dat het allemaal betaald is... Weet iemand of er een site is waar je een actuele option file gratis kunt downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Vads schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 01:04:
Ik ben net begonnen met 2020. Dacht er aan om een option file te regelen, maar mijn eerste zoektocht ziet dat het allemaal betaald is... Weet iemand of er een site is waar je een actuele option file gratis kunt downloaden?
platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Ik gebruik de patch die @LoneRanger reeds linkte, best een goede en uitgebreide patch. En gewoon gratis

(Heb ook andere patches geprobeerd, maar die heb ik de laatste +-5j het meest heb gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 06:34
Weet iemand nog een (goede) gratis option file voor de PS4? Pesworld en pesgaming lijkt offline te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetjunk
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-12-2024
Hallo iedereen,

Ik speel nu in mijn 2de seizoen van de Master League. Als ik dan bij onderhandelingen een speler wil aantrekken dan zeggen ze ook vaak bij opmerkingen: we adviseren je de afkoopsom te betalen. Want dat is dan voordeliger dan wanneer ik zou gaan bieden. Alleen kan ik nergens de optie vinden om de desbetreffende afkoopsom te betalen..?
Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat?

Alvast bedankt voor de hulp!
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste