Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Steven030
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-11 12:34
Ik heb het spel ook al sinds gister binnen en vind het heerlijk spelen. Alleen offline en nog zonder transferupdates. Iemand enig idee wanneer de servers online gaan en we online kunnen spelen en de transfers ge-update worden, op releasedatum overmorgen?
Ook wel gaaf om met het Nederlands elftal in de Kuip te spelen hoor!

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:04:
[...]

Ze reageren niet te laat op de knoppen, ze reageren pas als de pass ook echt gegeven kan worden.
Snap je punt maar het gaat ook zo traag als ze meteen goed staan.
Het is gewoon een eigenschap van pes, een die mij niet bevalt.
Ik wil op sommige momenten ook snel direct kunnen spelen.
Morgoth schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:15:
[...]

(En wel hilarisch om te zien dat je nog steeds dezelfde usericon hebt waar ik je meteen aan herken ;)).
Sommige dingen veranderen niet 8)

Harribo wijzigde deze reactie 08-09-2019 09:54 (24%)

• henkyyyyyyy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:40
Harribo schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:22:
[...]

Snap je punt maar het gaat ook zo traag als ze meteen goed staan.
Het is gewoon een eigenschap van pes, een die mij niet bevalt.
Ik wil op sommige momenten ook snel direct kunnen spelen.
Even een vraagje dan:

Weet je hoe je de bal moet aannemen? (Geen grapje)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18:10
Ik volg dit kanaal momenteel omdat ik nog in de learning modes zit
YouTube: Spoony Pizzas

Andere mensen nog tips

• d-vine
Ik volg dit kanaal momenteel omdat ik nog in de learning modes zit

YouTube: Spoony Pizzas

Andere mensen nog tips

• Morgoth
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15-11 11:46
Steven030 schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:15:
Ik heb het spel ook al sinds gister binnen en vind het heerlijk spelen. Alleen offline en nog zonder transferupdates. Iemand enig idee wanneer de servers online gaan en we online kunnen spelen en de transfers ge-update worden, op releasedatum overmorgen?
Ook wel gaaf om met het Nederlands elftal in de Kuip te spelen hoor!
Konami zegt dat ze op 12 september de eerste live patch met alle actuele transfers eruit knallen: https://www.konami.com/we...n-us/all/page/live_update.
September 10th (Launch Day)
- Data Pack 1.01 releases, bringing with it updated player models and licenses
- Patch 1.01.01 releases, bringing with it a number of fixes and balance adjustments based on community feedback
- The first ever Matchday event, UEFA EURO 2020, kicks off in-game
* Depending on where you live, Data Pack 1.01 and Patch 1.01.01 may release on an earlier date.

September 12th (First Scheduled Maintenance)
- PES 2020's first Live Update scheduled for release, bringing with it the updated player rosters.
- Players who have performed well in recent international matches to be released in-game as the first batch of Featured Players (POTW: National Sep 12 '19)

Note:
The latest player rosters will only be available once the September 12 Live Update is implemented. As such, we recommend those who wish to play modes such as Master League with the latest team and player rosters to wait until the Live Update is released. We apologise for any inconvenience this may cause.
Ben wel benieuw hoe goed ze Frenkie de Jong en De Ligt deze keer gaan inschalen. In PES2019 zijn ze relatief vrij matig nog. En vroeger was PES altijd vrij conservatief met opkomende spelers hoger beoordelen, en neergaande spelers niet lager beoordelen.

Morgoth wijzigde deze reactie 08-09-2019 21:16 (53%)

"Never give children a chance of imagining that anything exists in isolation. Make it plain from the very beginning that all living is relationship." - Aldous Huxley

• Mavi86
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-11 17:00
Voor diegene die hem al hebben. Kan ik PES ook samen met een vriend coöp spelen. Dus naast elkaar op de bank , beide hetzelfde team (speler) besturen?

www.mariovisser.com

• tiswat
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18:38
Alle jaren FIFA gekocht, maar ben er bijna over uit. Het hele gevoel van PES qua realisme is nu toch écht prettig. Alleen speel ik vooral met PSV (denk ik), is deze met die PESUniverse goed te patchen?

• TiezZ_BE
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13:15
tiswat schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:29:
Alle jaren FIFA gekocht, maar ben er bijna over uit. Het hele gevoel van PES qua realisme is nu toch écht prettig. Alleen speel ik vooral met PSV (denk ik), is deze met die PESUniverse goed te patchen?
Waarom zou die 'gepatched' moeten worden? De Eredivisie zit er volledig in.

Als je master league wil spelen is het wel handig om te wachten tot de Bundesliga helemaal correct gepatched is zodat die competitie ook volledig correct aanwezig is

TiezZ_BE wijzigde deze reactie 09-09-2019 10:54 (17%)

• Jekke
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 01:21
Heb er nu een aantal potjes opzitten en ben zeer tevreden dat ik ben overgestapt van fifa naar pes.
Wat me alleen wel opvalt is dat elke vrije trap van de ai erin gaat. Hebben meer mensen hier last van?

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:13
Jekke schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:27:
Heb er nu een aantal potjes opzitten en ben zeer tevreden dat ik ben overgestapt van fifa naar pes.
Wat me alleen wel opvalt is dat elke vrije trap van de ai erin gaat. Hebben meer mensen hier last van?
Op welk niveau?
En je kan je muur besturen he. Je kan ze laten springen, uit laten lopen of juist niks laten doen.

PSN: Sluuz

• henkyyyyyyy
Sluuz schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:31:
[...]

Op welk niveau?
En je kan je muur besturen he. Je kan ze laten springen, uit laten lopen of juist niks laten doen.
En de keeper kan je ook besturen. :)

henkyyyyyyy wijzigde deze reactie 09-09-2019 13:12 (8%)

• RFRF
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 14:55
Zijn er al mensen die hem in bezit hebben? Hoe bevalt het? Hoe is het ditmaal met het commentaar gesteld? Is het nog steeds zo droevig als in voorgaande edities of is dit inmiddels verbeterd?

• tiswat
TiezZ_BE schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:52:
[...]

Waarom zou die 'gepatched' moeten worden? De Eredivisie zit er volledig in.

Als je master league wil spelen is het wel handig om te wachten tot de Bundesliga helemaal correct gepatched is zodat die competitie ook volledig correct aanwezig is
Ah ja, duh. Geldt dat ook voor de graphics en chants etc.?

• Sluuz
RFRF schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:40:
Zijn er al mensen die hem in bezit hebben? Hoe bevalt het? Hoe is het ditmaal met het commentaar gesteld? Is het nog steeds zo droevig als in voorgaande edities of is dit inmiddels verbeterd?
Zelfde, even droevig.
tiswat schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:46:
[...]

Ah ja, duh. Geldt dat ook voor de graphics en chants etc.?
Teams en namen en alles klopt. Wat bedoel je met "graphics"? Chants zijn weer redelijk niet-aanwezig voor NL clubs en kan je ook niet importeren (alleen op PC via patches).
Maar hoeveel boeit dat nou.

Sluuz wijzigde deze reactie 09-09-2019 13:53 (3%)

• Jekke
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 01:21
henkyyyyyyy schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:08:
[...]

En de keeper kan je ook besturen. :)

[Gifv]
Ah kijk dat wist ik nog niet!
Moet ik gewoon naar de keeper switchen en dan hem besturen?
En hoe zet ik de muur verder naar links of rechts? Was me ook nog niet gelukt
Speel op prof en 9 vd 10 vrije trappen gaan erin, lijkt me niet echt de bedoeling

• Sluuz
Wat heb je zelf al gevonden?

• kevin33
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:09

kevin33

Welkom in Utopia.

RFRF schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:40:
Het commentaar is vrijwel identiek aan 2019.
Maar voor mij qua gameplay speelt 2020 zoveel lekkerder, meer gevarieerder.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:57
Heeft pesuniverse nu ook standaard de bundesliga erbij?

• tiswat
Sluuz schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:53:
[...]

Zelfde, even droevig.

[...]

Teams en namen en alles klopt. Wat bedoel je met "graphics"? Chants zijn weer redelijk niet-aanwezig voor NL clubs en kan je ook niet importeren (alleen op PC via patches).
Maar hoeveel boeit dat nou.
Beleving... doet veel. Maar heb nog wat rondgekeken en toch maar gewoon gekocht.

• Sluuz
DaYwaLkUr schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:33:
Heeft pesuniverse nu ook standaard de bundesliga erbij?
Wel een hoop vragen hier die je zo even kan opzoeken...
https://twitter.com/PesUniverse/status/1171017062992490496

• DaYwaLkUr
Ik had net even gauw gekeken, had het niet gezien! Ja dus :-)

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-11 13:19
Morgoth schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:13:
[...]

Konami zegt dat ze op 12 september de eerste live patch met alle actuele transfers eruit knallen: https://www.konami.com/we...n-us/all/page/live_update.

[...]

Ben wel benieuw hoe goed ze Frenkie de Jong en De Ligt deze keer gaan inschalen. In PES2019 zijn ze relatief vrij matig nog. En vroeger was PES altijd vrij conservatief met opkomende spelers hoger beoordelen, en neergaande spelers niet lager beoordelen.
Frenkie de Jong zit al in de demo met een overal rating van 85 en is daarmee beter dan bijvoorbeeld Artur. Maar misschien krijgt hij na die aanname en goal tegen Duitsland er een puntje bij van Konami, haha.

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:54
Dit is geen verbetering. Nu krijg je nog sneller hele sterke teams

• GuidoH
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 12:30
Ik kreeg al screenshots geappt dat “hij” er weer is. Dit topic is niet hetzelfde zonder jou, @Harribo. O+

Hier tot nu toe alleen de demo, en dat bevalt gewoon weer super. Meer op je aannames letten en dat je de juiste kant op staat etc. Maar dat maakt het een stuk realistischer. :Y

Digitale versie staat klaar. Morgen even een paar potjes spelen. Had blijkbaar eerder gekund, maar heb liever geen discs van spellen die ik toch niet verkoop.

Fujifilm X-T2 / XF18-55 / XF80 Macro — iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X

• Morgoth
Iemand enig idee of Konami ook een tijdstip heeft aangekondigd dat ze het voor de PC op steam gaan releasen? Ik heb 'm ge-prepurchased, maar mag hem nog niet downloaden. #ongeduldig

"Never give children a chance of imagining that anything exists in isolation. Make it plain from the very beginning that all living is relationship." - Aldous Huxley

• Steven030
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-11 12:34
Wat heeft een online potje veel lange wachttijden zeg

• DaYwaLkUr
Ik speel al tijden PES maar hoe neem je nu een bal goed aan? ik zag bij een aantal tutorials, dat je de bal al direct naar links of rechts kunnen tikken (First Touch?)

Ik heb maak gebruik van de alternative control, dan gebruik ik de R1 ?

Speelt de full version hetzelfde als de demo?

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19:03

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Morgoth schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:17:
Iemand enig idee of Konami ook een tijdstip heeft aangekondigd dat ze het voor de PC op steam gaan releasen? Ik heb 'm ge-prepurchased, maar mag hem nog niet downloaden. #ongeduldig
Zover bij mij bekend 19:00 uur vanavond.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Morgoth
Ik wil die Pesuniverse patch ook wel eens proberen, maar heeft het zin die te installeren voor de 12e, zodra Konami alle transfers heeft gefixt?

Zojuist is het gelukt die Pesuniverse patch te downloaden, moest een paar keer proberen want de site was heel erg traag. Maar standaard zit dit bij de eerste versie van de Patch:
- Premier League
- Championship
- LaLiga Santander
- La liga Smartbank
- Bundesliga
- Serie A (Juventues & Brescia)
- Serie B

Nu nog wachten totdat PES beschikbaar komt op Steam :)

edit:

Die Pesuniverse site is momenteel poeptraag trouwens, populaire shit blijkbaar.

Morgoth wijzigde deze reactie 10-09-2019 12:00 (68%)

• roeleboelie
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:45
Morgoth schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:00:
Ik wil die Pesuniverse patch ook wel eens proberen, maar heeft het zin die te installeren voor de 12e, zodra Konami alle transfers heeft gefixt?

edit:

Die Pesuniverse site is momenteel poeptraag trouwens, populaire shit blijkbaar.
jazeker, met deze patch heb je iig al de goede teamnamen, shirts en stadionnamen enzo..
dan kun je na donderdag meteen los

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Wacht even Demo was nederlands en full game Engels ?

• UninPro
  • Laatst online: 18-11 14:23
Op dit moment ben ik de Option file van PesUniverse in orde aan het maken.
Status "Importing data". Ik heb de spelinstellingen op Engels staan maar in het begin op de PS4 kon je ook voor Nederlands kiezen @Pykow .

De eerste geluiden zijn goed dus ik ben erg benieuwd! De demo beviel enorm dus ik ben benieuwd hoe de full game gaat aanvoelen. Zeker als ik tegen menselijke tegenstanders (online en vrienden) speel. Daarin word het spel echt getest vind ik altijd.

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

UninPro schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:39:
Op dit moment ben ik de Option file van PesUniverse in orde aan het maken.
Status "Importing data". Ik heb de spelinstellingen op Engels staan maar in het begin op de PS4 kon je ook voor Nederlands kiezen @Pykow .

De eerste geluiden zijn goed dus ik ben erg benieuwd! De demo beviel enorm dus ik ben benieuwd hoe de full game gaat aanvoelen. Zeker als ik tegen menselijke tegenstanders (online en vrienden) speel. Daarin word het spel echt getest vind ik altijd.
Als fifa speler flink wennen.
maar leuke afwisseling.

Ik mis de optie om een actie te kunnen annuleren.
Rechter stick lijkt niks te doen, geen schijn beweging ofzo.
schieten weinig variatie volgens mij ? double tap, tripple taps zit daar verschil in ?
Stiften, geplaats schot ?
Ik kwam alleen de optie tegen om Shooting op advanced te zetten, waardoor je met de rechterstick kunt richten ofzo. Dat is ook weer niet wat ik zoek.

Is er ook nog een andere commentator die je kan instellen ?
komt heel goedkoop over dus ga hem denk ik maar uit zetten en met muziek aan spelen.

Pykow wijzigde deze reactie 10-09-2019 21:07 (29%)

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:32
Paar uur geleden heb ik hem ook binnen gekregen. Wel een paar punten waar ik heel erg aan moet wennen. Vind de speelsnelheid echt dramatisch langzamer, ik weet niet of ik dit zo fijn vind. Alles voelt heel stroperig aan. Zelfs met Barcelona heeft messi een draaicirkel van een vrachtwagen en duurt het heel lang voordat spelers de bal aannemen. Tevens is het overspelen enorm veel moeilijker geworden, geen enkele pass komt aan. Denk dat het gewenning is, maar tot nu toe ben ik nog niet overtuigd. Online kan ik geen wedstrijd meer winnen, terwijl ik bij PES 2019 aardig wat potjes won. Ik merk ook dat de tegenstander enorm makkelijk 1 op 1 voor de keeper komt te staan. Het lijkt bijna een truukje te zijn wat iedereen doet het. (beetje hetzelfde als in pes 2018 toen kon je heel makkelijk met de kop scoren vanuit een voorzet van de zijkanten) Al met al moet ik er flink aan wennen en ik neig eigenlijk gewoon terug te gaan naar PES 2019. Tot nu toe vond ik pes 2018 eigenlijk het fijnst spelen. Daarna is het voor mij elke keer achteruit gegaan. Pes 2019 was al veel langzamer en nu pes 2020 weer ingeleverd op snelheid.....

Edit:

Net weer even een online wedstrijd gedaan. Verloren met 6-0. Ik speelde met juventus en de ander met manchester united. De spelers van juventus zijn echt enorm traag, terwijl mijn tegenstander blijkbaar 10x snellere spelers heeft. De balans is ver te zoeken. Bij PES 2019 win ik online bijna alles tegenwoordig. Hier ga ik er elke keer vanaf met grote cijfers. Nog steeds werkt het overspelen totaal niet. Bal is bijna niet aan te nemen want de speler draait veel te laag weg. Veel schoten komen tegen de speler aan en komt zo weer bij de tegenstander. Als de tegenstander uitgebroken is lopen mijn verdedigers de verkeerde kant op.... Ik weet niet wat het is met dit spel maar ik ga weer terug naar PES 2019

snefkens wijzigde deze reactie 10-09-2019 23:42 (24%)

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16:32

KipCurreh

Nightcrawler

Pykow schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:04:
[...]

maar leuke afwisseling.

schieten weinig variatie volgens mij ? double tap, tripple taps zit daar verschil in ?
Ik kwam alleen de optie tegen om Shooting op advanced te zetten, waardoor je met de rechterstick kunt richten ofzo. Dat is ook weer niet wat ik zoek.

komt heel goedkoop over dus ga hem denk ik maar uit zetten en met muziek aan spelen.
https://www.fifplay.com/pes-2020-controls/

Commentaar is al jaren abominabel slecht, die zet ik gewoon af 8)

Setup | Steam

• GuidoH
snefkens schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:12:
Paar uur geleden heb ik hem ook binnen gekregen. Wel een paar punten waar ik heel erg aan moet wennen. Vind de speelsnelheid echt dramatisch langzamer, ik weet niet of ik dit zo fijn vind. Alles voelt heel stroperig aan. Zelfs met Barcelona heeft messi een draaicirkel van een vrachtwagen en duurt het heel lang voordat spelers de bal aannemen. Tevens is het overspelen enorm veel moeilijker geworden, geen enkele pass komt aan. Denk dat het gewenning is, maar tot nu toe ben ik nog niet overtuigd. Online kan ik geen wedstrijd meer winnen, terwijl ik bij PES 2019 aardig wat potjes won. Ik merk ook dat de tegenstander enorm makkelijk 1 op 1 voor de keeper komt te staan. Het lijkt bijna een truukje te zijn wat iedereen doet het. (beetje hetzelfde als in pes 2018 toen kon je heel makkelijk met de kop scoren vanuit een voorzet van de zijkanten) Al met al moet ik er flink aan wennen en ik neig eigenlijk gewoon terug te gaan naar PES 2019. Tot nu toe vond ik pes 2018 eigenlijk het fijnst spelen. Daarna is het voor mij elke keer achteruit gegaan. Pes 2019 was al veel langzamer en nu pes 2020 weer ingeleverd op snelheid.....

Edit:

Net weer even een online wedstrijd gedaan. Verloren met 6-0. Ik speelde met juventus en de ander met manchester united. De spelers van juventus zijn echt enorm traag, terwijl mijn tegenstander blijkbaar 10x snellere spelers heeft. De balans is ver te zoeken. Bij PES 2019 win ik online bijna alles tegenwoordig. Hier ga ik er elke keer vanaf met grote cijfers. Nog steeds werkt het overspelen totaal niet. Bal is bijna niet aan te nemen want de speler draait veel te laag weg. Veel schoten komen tegen de speler aan en komt zo weer bij de tegenstander. Als de tegenstander uitgebroken is lopen mijn verdedigers de verkeerde kant op.... Ik weet niet wat het is met dit spel maar ik ga weer terug naar PES 2019
Draaicirkel kan ik me totaal niet in vinden, dribbelt heerlijk zoals altijd. Gebruik je niet toevallig de sprint-knop? :9 Wat betreft de passes, moet je er goed op letten dat je goed staat en de bal onder controle hebt. Er zijn diverse factoren die meespelen, of je sprint, richting waarin je schiet, etc.

Ik vind het altijd weer heerlijk als ik een nieuwe PES speel en het helemaal opnieuw moet leren. Dat houdt het uitdagend. :)

Fujifilm X-T2 / XF18-55 / XF80 Macro — iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X

• roeleboelie
Ik heb ook een paa rpotjes offline gespeeld. Alleen even wennen aan de camera opstelling, maar daar komen we wel uit.
Wat me opviel is dat het spel op snelheid -1 idd wat stroperig oogde. ballen leken ook niet lekker te rollen. Ik ben toch maar een keer naar snelheid 0 gegaan en dat oogt veel soepeler zonder dat het meteen een flipperkast effect heeft.

Qua passing, dat heb ik altijd op zonder hulp staan en ik merk nu verschil tussen de lage pass in de voeten en de diepe pass. met name met die laatste moet je er rekening mee houden dat die bal nu in de loop gegeven wordt, dat was in 2019 veel minder.

Overall heb ik het idee dat je nu nog meer profijt van goede spelers hebt, die onderscheiden zich ipv dat ze worden "afgeremd" om het spel eerlijk te houden.

pesuniverse heeft fantastisch werk gedaan met hun OF en morgen met de transferupdate kan ik even los gaan!

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11:35

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
snefkens schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:12:

Edit:

Pass-assist staat bij pes2019 standaard op +2 en bij Pes2020 op +1

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• snefkens
@GuidoH Dribbelen is inderdaad opnieuw te leren, maar waarom alles zo drastisch veranderen? Pes 2019 was meer dan prima, ik begrijp wel dat mensen die fifa gewend zijn het niet fijn vinden als de gameplay elke keer drastisch veranderd. Vandaar dat EA het subtiel elke keer een beetje wijzigt. Maar waar ik echt moeite heb om aan de snelheid te wennen, het is zo traag. Lijkt wel alsof je op 15fps aan het spelen bent, dat je ps4 het niet kan bijhouden. Weet niet of ik daar aan kan wennen.

@Falastine Ik kan deze instelling nergens terug vinden, tevens zijn de aanpassingen op dit soort instellingen alleen voor offline. Ik kan de speelsnelheid wel op +2 zetten, maar online heb ik er niks aan.

• TiezZ_BE
@snefkens normaal gezien is dat een submenu waar je ook de knoppen kan aanpassen van de controller. Dit kan je 'ingame' openen waar je de controller kiest (van team kan veranderen)

• JohnnyLoco88
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 23:00
Weet iemand of er grote veranderingen zijn in de Master League? Komen gestopte spelers nog steeds terug als een jongere versie van zichzelf?

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

KipCurreh schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:17:
[...]

https://www.fifplay.com/pes-2020-controls/

Commentaar is al jaren abominabel slecht, die zet ik gewoon af 8)
Goedemorgen zeg wat een controls.
kon dat niet een stuk eenvoudiger.

Het is alleen wel fijn dat Passen en afpakken op 1 knop zit.
Bij fifa is het Tackelen, wegtrappen en schieten op doel onder 1 knop en dat zorgt voor frustraties.
Verliest de tegenpartij de bal en heb je al op de knop geklikt, schiet die hem over de zijlijn.
Bij PES zal hij dan een pass geven en heb je vaak nog balbezit.

Wat mij in pes wel opviel is dat, wanneer ik een pass naar links doe en ik denk daarna onee, doe naar rechts, dat hij dan toch vast blijft zitten op je eerste input.
Bij Fifa heb je dus nog een fractie van een seconde om van richting te veranderen.
Beetje irritant dat je niet kan corrigeren.

Wat ik ook gek blijf vinden is waarom het ene voetbal spel totaal anders speelt dan het andere voetbal spel.
Bij racegames, shooters etc zijn de controls vaak hetzelfde.
Natuurlijk mag passen moeilijker zijn of andere gameplay wijzigingen. maar controlls zijn vaak hetzelfde bij de meeste games.
Heeft dat misschien iets te maken met Azië ? want de Switch draait ook de A en B toets om, als je dit vergelijkt met een Xbox op PS4 controller. en Dragon quest builders 2 moet je ook met vierkantje springen ipv bij de meeste dag gewoon X is. ze doen altijd iets onlogisch voor mij als Europeaan / western

• Sluuz
Wonderbaarlijk dat mensen klagen na 1 potje dat het moeilijk is en dat niks aankomt. Misschien moet je eerst eens een tijdje oefenen en niet aan de ene kant vernieuwingen verwachten en aan de andere kant dat je gelijk alles wint op het hoogste niveau...
Falastine schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:33:
[...]

Pass-assist staat bij pes2019 standaard op +2 en bij Pes2020 op +1
Dat is niet waar. Standaard staat deze al jaren op PA1, maar dit is ook afhankelijk van de antwoorden die je geeft op de vragen bij de eerste keer dat je het spel opstart.
Pykow schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:04:
[...]

maar leuke afwisseling.

- Annuleren van wat? Je hebt supercancel (R1+R2) waarmee je dingen kan annuleren.
- Rechter stick is finesse dribbel. Lees anders even de controls bij de ingame help
- Schieten: R2+schieten = Finesse schot, L1+schieten = lob, L1+tap op schieten = stift. Tap op schieten en weer tappen op het moment dat de bal geraakt wordt = knuckle ball. Verder is schieten erg timing gericht. Als je op het juiste moment schiet bij een dalende bal, kan je een dipping schot doen bijvoorbeeld.
- Advanced shooting is niet met de rechterstick maar de linker. Dit is vooral een optie om nog vrijer te kunnen spelen, maar vereist veel oefening.
- Er zijn meerdere commentaar talen. Geen meerdere commentators in dezelfde taal.

• Sluuz
Pykow schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:26:
[...]

Goedemorgen zeg wat een controls.
kon dat niet een stuk eenvoudiger.

Het is alleen wel fijn dat Passen en afpakken op 1 knop zit.
Bij fifa is het Tackelen, wegtrappen en schieten op doel onder 1 knop en dat zorgt voor frustraties.
Verliest de tegenpartij de bal en heb je al op de knop geklikt, schiet die hem over de zijlijn.
Bij PES zal hij dan een pass geven en heb je vaak nog balbezit.

Wat mij in pes wel opviel is dat, wanneer ik een pass naar links doe en ik denk daarna onee, doe naar rechts, dat hij dan toch vast blijft zitten op je eerste input.
Bij Fifa heb je dus nog een fractie van een seconde om van richting te veranderen.
Beetje irritant dat je niet kan corrigeren.

Wat ik ook gek blijf vinden is waarom het ene voetbal spel totaal anders speelt dan het andere voetbal spel.
Bij racegames, shooters etc zijn de controls vaak hetzelfde.
Natuurlijk mag passen moeilijker zijn of andere gameplay wijzigingen. maar controlls zijn vaak hetzelfde bij de meeste games.
Heeft dat misschien iets te maken met Azië ? want de Switch draait ook de A en B toets om, als je dit vergelijkt met een Xbox op PS4 controller. en Dragon quest builders 2 moet je ook met vierkantje springen ipv bij de meeste dag gewoon X is. ze doen altijd iets onlogisch voor mij als Europeaan / western
Je kan gewoon de FIFA controls selecteren als je dat fijner vindt.
JohnnyLoco88 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:18:
Weet iemand of er grote veranderingen zijn in de Master League? Komen gestopte spelers nog steeds terug als een jongere versie van zichzelf?
Ja helaas nog steeds.

Verder hier een tutorial om de Option File te installeren (PS4):
YouTube: How To Install An Option File [Correct Kits, Sponsers, Names etc] On...
Let op als je dit via een Mac doet, dan zie je in de importschermen ook files die beginnen met een underscore. Die moet je NIET selecteren.

Edit: Sorry voor de dubbelpost

Sluuz wijzigde deze reactie 11-09-2019 10:35 (19%)

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Sluuz schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:31:
Wonderbaarlijk dat mensen klagen na 1 potje dat het moeilijk is en dat niks aankomt. Misschien moet je eerst eens een tijdje oefenen en niet aan de ene kant vernieuwingen verwachten en aan de andere kant dat je gelijk alles wint op het hoogste niveau...

[...]

Dat is niet waar. Standaard staat deze al jaren op PA1, maar dit is ook afhankelijk van de antwoorden die je geeft op de vragen bij de eerste keer dat je het spel opstart.

[...]

- Annuleren van wat? Je hebt supercancel (R1+R2) waarmee je dingen kan annuleren.
- Rechter stick is finesse dribbel. Lees anders even de controls bij de ingame help
- Schieten: R2+schieten = Finesse schot, L1+schieten = lob, L1+tap op schieten = stift. Tap op schieten en weer tappen op het moment dat de bal geraakt wordt = knuckle ball. Verder is schieten erg timing gericht. Als je op het juiste moment schiet bij een dalende bal, kan je een dipping schot doen bijvoorbeeld.
- Advanced shooting is niet met de rechterstick maar de linker. Dit is vooral een optie om nog vrijer te kunnen spelen, maar vereist veel oefening.
- Er zijn meerdere commentaar talen. Geen meerdere commentators in dezelfde taal.
Speel Alternatief Xbox controller op de PC.
dan zijn debasis knoppen van passen en schieten hetzelfde als fifa ;)
met de lijst hierboven genoemd, weet ik nu al wat meer van de knoppen combinaties.

Laat ik mijn mening maar voor mij houden mbt het menu in PES.
Ik heb zelfs op google moeten zoeken naar het instellen van de moeilijkheidsgraad.
Zat niet onder options, maar wanneer je in kick-off zit, dan pas kan je naar General settings.
Wat is er General aan, als het settings zijn in kick off ;)
Niet gebruikersvriendelijke menu's.

• Sluuz
Misschien moet je je er even op instellen dat niet alles hetzelfde is als in FIFA.
Zie het zo: in PES kan je voor elk potje instellen wat de moeilijkheidsgraad moet zijn. Je hoeft dan dus niet meer terug naar het hoofdmenu om dit aan te passen. Volgens mij zat het bij FIFA ook gewoon in het menu voordat je een potje start.

Het zijn General settings voor het betreffende potje.

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Sluuz schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:55:
Misschien moet je je er even op instellen dat niet alles hetzelfde is als in FIFA.
Zie het zo: in PES kan je voor elk potje instellen wat de moeilijkheidsgraad moet zijn. Je hoeft dan dus niet meer terug naar het hoofdmenu om dit aan te passen. Volgens mij zat het bij FIFA ook gewoon in het menu voordat je een potje start.

Het zijn General settings voor het betreffende potje.
Klopt daar heb je het in de opties zitten en per wedstrijd kan je het ook veranderen
volgens mij als je daarna uit een gamemodes gaat, werden de standaard instellingen weer toegepast.
Maar hoe het menu werkt, heeft niets met Fifa te maken ;)

ik weet niet of je Battlefield 5 hebt gespeeld.
Het aanpassen van je loadout, moet je uit een gameserver en vervolgens sta je weer achteraan in de rij.
ook zo'n hele slechte keuze in menu structuur.

Ik zie zelf PES als een voetbal game waarbij de gameplay langzamer is en timing wat belangerijker.
dus tikkie takie voetbal zoals in Fifa ga je gewoon niet krijgen en dat is wennen, maar heeft ook weer iets uitdagends. Master league lijkt trainingen, kracht van spelers en Teamgeest veel meer invloed te hebben.
ook uitdagender ;)

• iruy
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 10:25
Even wennen weer , maar speelt prima hoor!
Maar helaas wéér geen mogelijkheid om online (divisions) tegen gelijkwaardige teams te spelen, eigenlijk het enige waar ik vooral op hoopte.
Weer het hele jaar tegen de Juve's Barca's en Liverpools van deze wereld spelen dus .. zucht.

Ik mis de master league online van een paar jaar geleden! Dat Myclub is me te uitgebreid met trainers zaakwaarnemers scouts etc

• GuidoH
Weet iemand of je beter kan wachten met de option files tot de transfers verwerkt zijn, of maakt dit niet uit?

• roeleboelie
GuidoH schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:31:
Weet iemand of je beter kan wachten met de option files tot de transfers verwerkt zijn, of maakt dit niet uit?
nee maakt niet uit met die van pesuniverse iig. scheelt hoop tijd morgen;-)

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19-11 12:19
Gisteravond myclub begonnen op de pc. Voor mijn Konami partner Player CR7 heel blij mee. Je krijgt geen GP meer voor spelen in de ML en voor het doen van de training dus ik denk dat ik ML misschien helemaal niet aan raak. Weet iemand waar de statistieken staan van de spelers want onder club members staat het niet meer?

• JohnnyLoco88
Veel speelplezier allemaal. Mocht iemand een option file vinden waar ook de keuken kampioen divisie in verwerkt is, dan hoor ik dat graag

• snefkens
@Sluuz Je bent kennelijk een erg PES fanboy, ik ben ook fan van PES maar kan er ook kritisch op zijn. Ik vind het tempo gewoon te laag, tevens de veranderingen die ze hebben doorgevoerd in passen vind ik gewoon niet fijn. Voor mij hoeft de gameplay niet aangepast te worden, dat heb ik nooit gezegd. Voor mij mogen ze de gameplay hetzelfde als 2019 houden, als ze maar vernieuwen met master league etc.

• J_Velsink
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:11
snefkens schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:38:
@Sluuz Je bent kennelijk een erg PES fanboy, ik ben ook fan van PES maar kan er ook kritisch op zijn. Ik vind het tempo gewoon te laag, tevens de veranderingen die ze hebben doorgevoerd in passen vind ik gewoon niet fijn. Voor mij hoeft de gameplay niet aangepast te worden, dat heb ik nooit gezegd. Voor mij mogen ze de gameplay hetzelfde als 2019 houden, als ze maar vernieuwen met master league etc.
Helemaal met jouw eens! Het voelt gewoon heel erg stroperig, ik speel altijd op snelheid en het lijkt er nu op dat zelfs de snelste spelers niet loskomen van hun tegenstanders als ze er eenmaal voorbij zijn.
Dit heeft niets te maken met de jaarlijkse frustratie van de eerste potjes PES want diegene die PES een beetje kennen weten dat het in het begin altijd een leercurve is en dat je niet gelijk de sterren van de hemel speelt.

• Sluuz
snefkens schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:38:
O ja, gelijk met de fanboy kaart aankomen. Het spel is welgeteld 1 dag uit en je geeft zelf aan een aantal uur te hebben gespeeld. Je klinkt als een klein kind dat niet kan winnen in z'n eerste potjes en dus maar het spel de schuld ervan geeft. Natuurlijk kan je kritisch zijn en ik zeg ook nergens dat je dat niet mag zijn. Maar na een paar potjes een dergelijk oordeel vellen is behoorlijk snel. Ja het is trager en je zal eraan moeten wennen. Kan je dat niet, dan zet je de snelheid toch op +3?

Laten we het maar niet hebben over de nog steeds verschrikkelijke menu's, het feit dat spelersnamen zo irritant met hoofdletters worden getoond, het commentaar weer hetzelfde is gebleven, de shirts en broekjes eruit zien alsof het Playmobil poppetjes zijn, spelers soms struikelen over niks, keepers af en toe heel raar duiken met beide handen in de lucht alsof ze uitglijden, de oude spelers weer als jonkies terugkomen in Master League, je niet kan filteren op pass-assist in online games etc etc etc.
snefkens schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:01:
Ik kan deze instelling nergens terug vinden, tevens zijn de aanpassingen op dit soort instellingen alleen voor offline. Ik kan de speelsnelheid wel op +2 zetten, maar online heb ik er niks aan.
Naar het scherm gaan waar je een kant kiest met je controller, en dan op vierkant drukken (de default schietknop). Daar kan je je pass-assist wijzigen. Hoe hoger je hem zet, hoe meer je geholpen wordt met passes goed afleveren. Nadeel is ook dat je iets minder invloed hebt met naar wie je passt. Deze instelling is ook voor online, zie mijn irritatiepunt hierboven.

Sluuz wijzigde deze reactie 11-09-2019 14:34 (22%)

• TiezZ_BE
Vorige editie moest er na de launch ook nog veel geupdate worden door Konami.
Het zou me dus niet verwonderen als ze dit jaar ook weer het een en ander moeten 'fine-tunen'

In het algemeen:
Ik pre-order geen spellen meer, en koop ook niet vaak meer op de dag van de launch. Spellen zijn tegenwoordig gewoon niet af bij launch, we krijgen gewoon een beta geserveerd....
En dat is niet anders bij EA of andere uitgevers (uitzonderlijke uitzonderingen niet meegerekend)

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-11 13:19
JohnnyLoco88 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:18:
Dat wel, maar verder zijn er wel veel zaken veranderd. Persconferenties met verschillende antwoorden, realistischer onderhandelen, waarde spelers realistischer, etc. Staat op de site van Konami vast wel iets over.

• Granaatappel
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12-11 23:18
Iemand enig idee hoe laat morgen die live update uitkomt met de juiste transfers? Ben wel benieuwd naar ML. Maar zonder update hoeft het voor mij niet.

• d-vine
Granaatappel schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:47:
Iemand enig idee hoe laat morgen die live update uitkomt met de juiste transfers? Ben wel benieuwd naar ML. Maar zonder update hoeft het voor mij niet.
Was het niet iets van 1900uur?
Ik wacht ook op update en dan begin ik met ML. Dagje kan ik wel wachten.

• Granaatappel
d-vine schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:59:
[...]

Was het niet iets van 1900uur?
Ik wacht ook op update en dan begin ik met ML. Dagje kan ik wel wachten.
Stiekem hoop ik eerder. Moet vanaf 16:30 werken hehe. Wacht al sinds vorige week vrijdag om met ML aan de slag te gaan. Wordt nu ongeduldig :P

• homernt
Updates zijn altijd donderdag ''s ochtends aan het eind van ochtend zou het live moeten zijn.

• TiezZ_BE
Met Pes heb je soms toch wat meer geduld nodig als ik naar het verleden kijk...

Soms zaten er nog spelers dubbel in de database door gebruik van een patch, en niet alle transfers (vooral die van de laatste dag(en) voor sluiting transfermarkt) waren doorgevoerd. Het eerste kan afhangen ivm welke patch je gebruikt.

Niets zo vervelend als een ML beginnen en na 10 of 20 wedstrijden merken dat er vanalles (/teveel) nog niet klopt.

Mijn vuistregel was meestal om minstens 1 maand te wachten met starten van ML tot na release ivm complete patch en doorgevoerde transfers.

• snefkens
Sluuz schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:19:
[...]

O ja, gelijk met de fanboy kaart aankomen. Het spel is welgeteld 1 dag uit en je geeft zelf aan een aantal uur te hebben gespeeld. Je klinkt als een klein kind dat niet kan winnen in z'n eerste potjes en dus maar het spel de schuld ervan geeft. Natuurlijk kan je kritisch zijn en ik zeg ook nergens dat je dat niet mag zijn. Maar na een paar potjes een dergelijk oordeel vellen is behoorlijk snel. Ja het is trager en je zal eraan moeten wennen. Kan je dat niet, dan zet je de snelheid toch op +3?

Laten we het maar niet hebben over de nog steeds verschrikkelijke menu's, het feit dat spelersnamen zo irritant met hoofdletters worden getoond, het commentaar weer hetzelfde is gebleven, de shirts en broekjes eruit zien alsof het Playmobil poppetjes zijn, spelers soms struikelen over niks, keepers af en toe heel raar duiken met beide handen in de lucht alsof ze uitglijden, de oude spelers weer als jonkies terugkomen in Master League, je niet kan filteren op pass-assist in online games etc etc etc.

[...]

Naar het scherm gaan waar je een kant kiest met je controller, en dan op vierkant drukken (de default schietknop). Daar kan je je pass-assist wijzigen. Hoe hoger je hem zet, hoe meer je geholpen wordt met passes goed afleveren. Nadeel is ook dat je iets minder invloed hebt met naar wie je passt. Deze instelling is ook voor online, zie mijn irritatiepunt hierboven.
Het lijkt toch heel erg op fanboy op de manier hoe je reageert ;-) Bij Pes 2019 was het bij de introductie ook heel langzaam, later hebben ze met patchen dingen gecorrigeerd. Ik lees op het internet en ook op dit forum dat mensen het met mij eens zijn. Dus blijkbaar zit er toch wel wat in de snelheid. Tuurlijk is het altijd weer even wennen aan de nieuwe pes, maar dit jaar is de snelheid heel erg naar beneden gedaan.

Je oplossing heb ik niet zoveel aan, de snelheid op +3 zetten. Ik speel alleen maar online en dan staat alles gewoon op 0. Gelijk voor iedereen, zou ook niet echt eerlijk zijn als ik op +3 kan spelen tegen iemand met 0 of -1.

Al met al is het gewoon zo dat het heel traag is geworden, vorig jaar dus een vergelijkbaar iets. Als ze de gameplay zo blijven aanpassen dan vinden mensen het niet meer leuk en kopen ze het niet. Dus misschien vind jij het niet zo erg, maar andere wel weer. En ze hebben al niet zoveel klanten....

De oplossing die je biedt met het instellen van het passen dat kan niet online want het scherm om een kant te kiezen is er dan niet. Je kan namelijk geen kant kiezen. Bij controller instellingen staat er wel ondersteuningsniveau 1, maar deze is grijs en niet aan te passen.
J_Velsink schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:02:
[...]

Helemaal met jouw eens! Het voelt gewoon heel erg stroperig, ik speel altijd op snelheid en het lijkt er nu op dat zelfs de snelste spelers niet loskomen van hun tegenstanders als ze er eenmaal voorbij zijn.
Dit heeft niets te maken met de jaarlijkse frustratie van de eerste potjes PES want diegene die PES een beetje kennen weten dat het in het begin altijd een leercurve is en dat je niet gelijk de sterren van de hemel speelt.
Ja precies dit!

snefkens wijzigde deze reactie 11-09-2019 17:47 (14%)

• Mars18
  • Laatst online: 19-11 11:58
Al jaren geen pes meer gespeeld. toch vanmiddag besteld. Want demo speelt lekker, maar hoe bizar mooi is dit spel grafisch, gaaf man.

Morgen benieuwd naar de update, hopelijk een goede transfer update met alle feyenoord spelers, wat gaaf dat de kuip er in zit.

Maar lees helaas dat je geen gelijkwaardige online games kan hebben? Dacht ga met Feyenoord spelen online

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Granaatappel
Mars18 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:39:
Al jaren geen pes meer gespeeld. toch vanmiddag besteld. Want demo speelt lekker, maar hoe bizar mooi is dit spel grafisch, gaaf man.

Morgen benieuwd naar de update, hopelijk een goede transfer update met alle feyenoord spelers, wat gaaf dat de kuip er in zit.

Maar lees helaas dat je geen gelijkwaardige online games kan hebben? Dacht ga met Feyenoord spelen online
Als je online speelt en divisies doet, verdien je met een club als Feyenoord veel meer punten bij een overwinning dan een club als Juventus of Barca. Zelf kies ik altijd de kleinere clubs. Extra leuk om dan iemand weg te tikken die Barca bijvoorbeeld heeft gekozen :9~

• Sluuz
snefkens schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:01:
[...]

Het lijkt toch heel erg op fanboy op de manier hoe je reageert ;-) Bij Pes 2019 was het bij de introductie ook heel langzaam, later hebben ze met patchen dingen gecorrigeerd. Ik lees op het internet en ook op dit forum dat mensen het met mij eens zijn. Dus blijkbaar zit er toch wel wat in de snelheid. Tuurlijk is het altijd weer even wennen aan de nieuwe pes, maar dit jaar is de snelheid heel erg naar beneden gedaan.

Je oplossing heb ik niet zoveel aan, de snelheid op +3 zetten. Ik speel alleen maar online en dan staat alles gewoon op 0. Gelijk voor iedereen, zou ook niet echt eerlijk zijn als ik op +3 kan spelen tegen iemand met 0 of -1.

Al met al is het gewoon zo dat het heel traag is geworden, vorig jaar dus een vergelijkbaar iets. Als ze de gameplay zo blijven aanpassen dan vinden mensen het niet meer leuk en kopen ze het niet. Dus misschien vind jij het niet zo erg, maar andere wel weer. En ze hebben al niet zoveel klanten....

De oplossing die je biedt met het instellen van het passen dat kan niet online want het scherm om een kant te kiezen is er dan niet. Je kan namelijk geen kant kiezen. Bij controller instellingen staat er wel ondersteuningsniveau 1, maar deze is grijs en niet aan te passen.

[...]

Ja precies dit!
Kijk anders eens bij de boys op Evo-web.co.uk. Daar zitten een stelletje azijnzeikers waar je u tegen zegt. De meesten zijn ook geblokt door Adam Bhatti. Zelfs die gasten zijn het er over eens dat de snelheid van de demo perfect was. En ja die snelheid is langzamer.
Dat jij het te langzaam vindt is prima, maar projecteer dat niet op elke PES speler.

• iruy
Mars18 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:39:

Online zoekt ie alleen naar tegenstanders met (enigszins) gelijkwaardig aantal punten, maar helaas niet op gelijkwaardige teamsterkte. Al jaren mijn grootste frustratie aangezien ik alleen maar met psv online speel. Mijn statistieken bij pes2019 zijn dan ook niet al te denderend (ruim 40% winst, ruim 20 % gelijk en zo'n 35% verlies). Maar zoals hierboven al aangegeven wel extra leuk om te winnen van de welbekende topteams, en je krijgt inderdaad meer punten als je wint met een kleinere club, maar die hele divisions ranking boeit me dan ook eigenlijk niet echt. Had liever een ander online ranked systeem gezien, maargoed het is niet anders..

• snefkens
@Sluuz okay pes is fantastisch en er is totaal niks verkeerd aan. Zo beter? Dat is kennelijk wat je wilt horen.

• Partypooper
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:44
Gisteren kwam de game binnen. Ik heb vorig jaar eigenlijk alleen maar FIFA gespeeld, maar door brakke game mechanics en andere rare issues heb ik besloten om dit jaar voor PES te gaan, zeker omdat de demo me erg aansprak.

Ik moet zeggen, ik heb absoluut geen spijt van deze aankoop. De game speelt heerlijk weg, kijkend naar de spelers en dan doel ik op de manier van bewegen, bal aannemen etc. Dit ziet en voelt allemaal veel natuurlijker aan.

Ik heb me gisteren ook even verdiept in MyClub. Leuke modus, hier zal ik me voorlopig wel op gaan focussen. Hoe werkt het precies met de team spirit? Is dat gelijk aan hoe FUT werkt?

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

• Clarity
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-11 14:11
Sluuz schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:09:
[...]

Kijk anders eens bij de boys op Evo-web.co.uk. Daar zitten een stelletje azijnzeikers waar je u tegen zegt. De meesten zijn ook geblokt door Adam Bhatti. Zelfs die gasten zijn het er over eens dat de snelheid van de demo perfect was. En ja die snelheid is langzamer.
Dat jij het te langzaam vindt is prima, maar projecteer dat niet op elke PES speler.
Ik vond de demo ook vele malen lekkerder spelen door de (langzamere) snelheid. Lijkt veel meer op een flipperkast nu.

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Meesterlijk spel en ik zit al op 21% van de Trofeeën. Ik heb er al een Master League seizoen met Ajax opzitten. Helaas klopt geen een van de spelers van Ajax en zit er nog geen Europa cup in de ML met Ajax. Het is ook wat moeilijker geworden en dat zelfs op amateur niveau. Waar ik in vorige PES edities alles won op amateur niveau, moet ik nu echt mijn best doen om te winnen en soms speel ik gelijk of verlies ik. In de ML had ik het seizoen 1 keer verloren en 2 keer gelijk gespeeld. Extra spannend dus.

Als de update er vandaag eindelijk is ga ik MyClub eens checken.

Nog tips voor een beginner zoals mij in MyClub?

• Sluuz
snefkens schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:39:
@Sluuz okay pes is fantastisch en er is totaal niks verkeerd aan. Zo beter? Dat is kennelijk wat je wilt horen.
Lees anders gewoon even wat ik post voordat je met dit soort onzin komt. Blijkbaar is jouw mening na een paar uur spelen gevormd en kan niets daarin verandering brengen. Het spel is zeker niet perfect, wat ik al meerdere keren heb aangegeven.

Laten we het erop houden dat jij het te langzaam vindt, en ik de snelheid erg goed vind.

• henkyyyyyyy
snefkens schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:39:
Nee je moet gewoon leren spelen, elke PES weer opnieuw.....

Kijk dit is een reactie van jou op PES 2019............
snefkens schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

Ben het deels wel met hem eens, heb meerdere potjes online gespeeld met pes 2019. Maar het scoren is bijna onmogelijk gemaakt, waarmee voor mij de fun er een beetje uit is. Het is zoveel moeilijker dan pes 2018 dat ik elk potje online verlies. Als je een voetbalgame wil maken die toegankelijk is voor veel mensen waardoor je de verkopen omhoog wil gooien dan moet je niet een game maken waarbij het bijna onmogelijk is om te scoren. Ik heb pes 2019 gepreordered maar heb er misschien toch een beetje spijt van. Pes 2018 vond ik echt heel goed, ook vrienden van mij die fifa speelde vonden deze versie ook erg leuk. Alleen door de moeilijkheidsgraad van pes 2019 is dat voor mij nu helemaal weg.

Maar dat geldt ook voor het passen, driekwart van de ballen komen niet meer aan. Je moet zo precies passen in dit spel, dat het gewoon niet leuk meer is. Ik zie dit trouwens ook online, ik probeer een pass te maken maar lukt niet en de bal wordt onderschept en vice versa. Waardoor je bijna het middenveld niet overkomt omdat het passen bij niemand lukt. Hopelijk vinden ze hier nog een balans in na de final release...

Edit: Als ik offline speel en de speelsnelheid één balkje hoger zet dan vind ik het weer heel fijn spelen. De standaard speelsnelheid is gewoon te traag.

Grootste probleem zit hem in online, daar is de handelingssnelheid zo laag dat je de bal niet eens kan aannemen en je bent hem al kwijt.offline heb ik hier geen problemen mee door de snelheid iets te verhogen. Online is alles zo traag als een slak. Het lijkt dan ook input lag te zijn waar meer gebruikers over klagen. Er zit ook verschil tussen verschillende potjes, lijkt erop als de verbinding slecht is dat de input lag ook heel slecht wordt, waardoor het bijna onspeelbaar wordt. Hopelijk wordt dit nog opgelost.
Zie je wat je daar zei?
Precies hetzelfde als wat je nu hier doet en nu is PES 2019 heilig voor je... 7(8)7

Dus "kein geloel fußball spielen"

• snefkens
henkyyyyyyy schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:13:
[...]

Nee je moet gewoon leren spelen, elke PES weer opnieuw.....

Kijk dit is een reactie van jou op PES 2019............

[...]

Zie je wat je daar zei?
Precies hetzelfde als wat je nu hier doet en nu is PES 2019 heilig voor je... 7(8)7

Dus "kein geloel fußball spielen"
Ik heb helemaal niet gezegd dat Pes 2019 heilig is, ik geef in een eerdere post ook aan dat ik PES 2018 nog steeds het beste vind. Dat de snelheid van PES 2019 naar beneden is gegaan en PES 2020 nog verder naar beneden. Ik speel ook regelmatig nog PES 2018. Maar blijkbaar mag ik niks negatiefs zeggen over PES in dit forum want dan krijg je commentaar dat je het niet lang genoeg gespeeld hebt. Dan moet je het maar leren en niet zeuren, want als je het leert dan is alles weer fantastisch.....

• Mars18
Ben benieuwd hoe laat de transfer update komt, en is het dan wel volledig compleet?
Herinner mij nog van vroeger dat er weleens een data update van PES uit kwam die zeker niet volledig was, en echt grote transfers ontbraken.

Hoe zal dat dit jaar zijn?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• henkyyyyyyy
snefkens schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:16:
[...]

Ik heb helemaal niet gezegd dat Pes 2019 heilig is, ik geef in een eerdere post ook aan dat ik PES 2018 nog steeds het beste vind. Dat de snelheid van PES 2019 naar beneden is gegaan en PES 2020 nog verder naar beneden. Ik speel ook regelmatig nog PES 2018. Maar blijkbaar mag ik niks negatiefs zeggen over PES in dit forum want dan krijg je commentaar dat je het niet lang genoeg gespeeld hebt. Dan moet je het maar leren en niet zeuren, want als je het leert dan is alles weer fantastisch.....
Maar wat wil je hier dan horen??

Stop maar met spelen en ga terug naar 2018?
Vertel mij wat je wilt horen en dan zeg ik het tegen je.

Ik snap het niet, de game is pas 2 dagen uit en mensen janken dat ze niet kunnen scoren.
Vind je het te langzaam, verkoop de game en blijf 2018 spelen.

Maar wat heb ik eraan om hier elke keer te lezen dan iemand de game te langzaam vindt?

• Sluuz
snefkens schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:16:
[...]

Het is al duidelijk na de post van Henkyyyyy dat je moeite hebt met aanpassen en je eigenlijk gewoon elk potje wil winnen en er niet tegen kan dat je een potje verliest. Maar ligt dat aan het spel of aan jezelf?

We weten inmiddels dat je het te langzaam vindt. Dat is je goed recht. Verkoop de game dan en ga lekker 2019 spelen. Of neem contact op met de devs van Konami op hun nieuw geopende Facebook pagina en geef daar aan wat je ervan vindt.

• d-vine
jongens zullen we gewoon elkaars mening respecteren.
Alles lijkt nu allemaal op de man af te gaan omdat hij een ander idee of ervaring heeft hoe PES nu speelt.

Ik kom zelf van jarenlang fifa dus ga er clean in en kan geen mening delen met vorige versies.
Zelf heb ik gekozen voor ander manier van spelen en langzamer vind ik juist fijn en realistisch.
Dennis585 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:58:
[Afbeelding]

Meesterlijk spel en ik zit al op 21% van de Trofeeën. Ik heb er al een Master League seizoen met Ajax opzitten. Helaas klopt geen een van de spelers van Ajax en zit er nog geen Europa cup in de ML met Ajax. Het is ook wat moeilijker geworden en dat zelfs op amateur niveau. Waar ik in vorige PES edities alles won op amateur niveau, moet ik nu echt mijn best doen om te winnen en soms speel ik gelijk of verlies ik. In de ML had ik het seizoen 1 keer verloren en 2 keer gelijk gespeeld. Extra spannend dus.

Zo heb je tijd te veel :P
Wil er ook aan beginnen maar hoor dat je beter kunt wachten tot dat database up to date zijn? of is het nu al geen probleem?

• JFS
  • Registratie: februari 2005
Na de FIFA20 demo besloten om voor PES te gaan dit jaar. FIFA speelt hetzelfde als deel 18 en de toevoegingen aan career mode zijn leuk, maar ML is denk toch nog iets meer beleving. Ook grafisch is PES echt veel mooier. Als Barca fan kan ik nu eindelijk in Camp Nou spelen :)

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
d-vine schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:39:
Zo heb je tijd te veel :P
Wil er ook aan beginnen maar hoor dat je beter kunt wachten tot dat database up to date zijn? of is het nu al geen probleem?
Er zijn geen grote problemen met ML, maar ik zou wachten tot na de update van vandaag.

• JohnnyLoco88
Hopelijk is die Live update snel geïnstalleerd. De option file van Pesuniverse heb ik gisteren al gedaan. M’n handen jeuken om zo snel mogelijk een Master League carrière te starten

• DaYwaLkUr
JFS schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:43:
Na de FIFA20 demo besloten om voor PES te gaan dit jaar. FIFA speelt hetzelfde als deel 18 en de toevoegingen aan career mode zijn leuk, maar ML is denk toch nog iets meer beleving. Ook grafisch is PES echt veel mooier. Als Barca fan kan ik nu eindelijk in Camp Nou spelen :)
Ik heb de FIFA20 demo ook geprobeerd, ga toch weer voor PES.

Bij FIFA kon ik achteloos naar voren passen, X, X, X en ik stond bijna voor de keeper ;-)

Wat ik wel fijn vond, geen cut-scenes, kan je die bij PES uitzetten, dit stoort me steeds meer?

• Sluuz
Dat kan helaas niet, net als die irritante herhalingen van elke scheet die wordt gelaten (en de 1 seconde laadtijd die erop volgt).

Sluuz wijzigde deze reactie 12-09-2019 10:55 (19%)

• homernt
Live update is er op de pc de rest zal ook wel.

En 500 coins voor de vertraging.

homernt wijzigde deze reactie 12-09-2019 11:10 (28%)

• Mars18
homernt schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:08:
Live update is er op de pc de rest zal ook wel.

En 500 coins voor de vertraging.
Kloppen de transfers? :)

• snefkens
Sluuz schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:27:
[...]

Het is al duidelijk na de post van Henkyyyyy dat je moeite hebt met aanpassen en je eigenlijk gewoon elk potje wil winnen en er niet tegen kan dat je een potje verliest. Maar ligt dat aan het spel of aan jezelf?

We weten inmiddels dat je het te langzaam vindt. Dat is je goed recht. Verkoop de game dan en ga lekker 2019 spelen. Of neem contact op met de devs van Konami op hun nieuw geopende Facebook pagina en geef daar aan wat je ervan vindt.
Dit heeft niet te maken met aanpassen, er zijn bij PES 2019 ook heel veel updates geweest waardoor de gameplay aangepast is. Konami wil PES altijd uitbrengen voordat Fifa op de markt komt en ik heb het idee dat ze niet altijd klaar zijn met de game, ik verwacht dan ook hetzelfde met PES 2020 dat ze met patches de gameplay aanpassen.

Ik heb ook eens geprobeerd om pes 2019 te starten zonder patches en de gameplay is een wereld van verschil dan dat je de laatste patch hebt geïnstalleerd. Dus er is zeker wel een verandering tussen hoe het net gelanceerd was en de huidige pes 2019. Blijkbaar wil je dit soort dingen gooien op dat ik niet lang genoeg oefen, maar dit lijkt mij bewijs genoeg dat het anders is...

• Sluuz
Ja, dus eigenlijk zeg je nog steeds dat je hoopt dat ze de game aanpassen zodat je weer kan winnen.
PES 2019 na alle patches is inderdaad een draak van een game. De intiele release vond ik stuk beter (en de demo nog veel beter). Daar is ook veel commentaar op gekomen. Vooral dat er teveel naar de MyClub spelers werd geluisterd voor wie het niet snel genoeg kon allemaal.

Maar goed, Live Update staat klaar, mooi moment om een Master League te gaan starten!

Sluuz wijzigde deze reactie 12-09-2019 11:54 (13%)

• homernt
Ik denk van wel ik zie bij Feyenoord onze Argentijnse vriend staan en de Ligt bij Juve en de Jong bij Barcelona.

• iruy
Zat even op pesmaster te kijken , maar kloppen die ratings daar eigenlijk wel ?

https://www.pesmaster.com/psv/pes-2020/team/118/

Speelde gister met PSV en toen had bijv Bergwijn een overall rating van 83, maar volgens die site 81..

• homernt
iruy schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:06:
Zat even op pesmaster te kijken , maar kloppen die ratings daar eigenlijk wel ?

https://www.pesmaster.com/psv/pes-2020/team/118/

Speelde gister met PSV en toen had bijv Bergwijn een overall rating van 83, maar volgens die site 81..
Klopt niet want de Featured players zijn lager dan zij aangegeven. Ik heb Wijnaldum net getrokken en die is maar 91 zij geven aan 93.

• Sluuz
Er wordt her en der op twitter melding gemaakt van missende transfers.

Edit: lijkt een foutje van de twitteraar te zijn. Je moet de live update in settings uitvoeren.

Sluuz wijzigde deze reactie 12-09-2019 13:03 (15%)

• MisterMarcFR
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 23-10 11:53
Dennis585 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:58:
[Afbeelding]

Wat bedoel je met, klopt geen een van de spelers van Ajax? Volgens mij zitten er wel wat goede faces bij, toch?

Als ik je goed begrijp heb je dus geen Europees voetbal in ML? Dus je speelt alleen competitie en beker? Of krijg je vanaf seizoen 2 pas Europees voetbal?

MisterMarcFR wijzigde deze reactie 12-09-2019 12:52 (5%)

• JohnnyLoco88
Met de option file van pesunited zit Europa League en champions League er sowieso al in. Speelt tot nu toe lekker weg. Paar heerlijke hoge steekballen waar een goaltje uit kwam

• RFRF
Heeft er iemand ervaring met de Option file van PES universe? Indien je silver/gold lid wordt, zijn deze dan direct te downloaden na betaling?

RFRF wijzigde deze reactie 12-09-2019 15:32 (10%)

• Sluuz
RFRF schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:26:
Heeft er iemand ervaring met de Option file van PES universe? Indien je silver/gold lid wordt, zijn deze dan direct te downloaden na betaling?
Je kan hem ook hier vinden https://www.pesnewupdate....rse-option-file-2020.html
Als je betaalt (silver of gold) heb je wel eerder toegang tot de volgende versies van de option file. Met Gold krijg je direct toegang als ze een nieuwe releasen, met Silver moet je vaak een dagje wachten. Als je nu een account maakt en Gold of Silver kiest, krijg je direct toegang tot V1, maar goed, die kan je dus ook via de link hierboven vinden.

En hier de Serie B shirts: https://www.pesteam.it/fo...fo-v2-pes-2020-ps4.30331/

Sluuz wijzigde deze reactie 12-09-2019 15:37 (37%)

• Joeridev
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:01
Klopt het dat de dialogen niet ingesproken zijn? Of ligt het aan mijn audio-instellingen?
Het gebrek aan stemgeluid levert af en toe vreemde situaties op. Zoals voorafgaand aan een wedstrijd in de kleedkamer: je hoort alle geluiden (handjes klappen, e.d.), behalve de stemmen.

• RFRF
Sluuz schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:35:
[...]

Je kan hem ook hier vinden https://www.pesnewupdate....rse-option-file-2020.html
Als je betaalt (silver of gold) heb je wel eerder toegang tot de volgende versies van de option file. Met Gold krijg je direct toegang als ze een nieuwe releasen, met Silver moet je vaak een dagje wachten. Als je nu een account maakt en Gold of Silver kiest, krijg je direct toegang tot V1, maar goed, die kan je dus ook via de link hierboven vinden.

En hier de Serie B shirts: https://www.pesteam.it/fo...fo-v2-pes-2020-ps4.30331/
Heel erg bedankt! Indien ik op download klik kom ik wel op dubieuze sites uit, of zie ik in dit geval iets over het hoofd?

• d-vine
Als het goed is moet de site een download site zijn waar je password kunt invullen en dan ben je klaar
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True