Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:08
Sluuz schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:50:
Ja, dus eigenlijk zeg je nog steeds dat je hoopt dat ze de game aanpassen zodat je weer kan winnen.
PES 2019 na alle patches is inderdaad een draak van een game. De intiele release vond ik stuk beter (en de demo nog veel beter). Daar is ook veel commentaar op gekomen. Vooral dat er teveel naar de MyClub spelers werd geluisterd voor wie het niet snel genoeg kon allemaal.

Maar goed, Live Update staat klaar, mooi moment om een Master League te gaan starten!
Dan hoef je dat niet zo denigrerend te zeggen "dus je hoopt dat ze de game aanpassen zodat je weer kan winnen". Je geeft zelf aan dat je pes 2019 aan het einde een draak van een game vindt, ik geef aan dat ik die game nou juist fijn vind. Conclusie is dat jij een andere speelstijl hebt. Blijkbaar voert Konami veel te veel wijzigingen door waar wij allebei niet blij mee zijn. Jij speelt Pes liever als die net uit is, ik liever als alle patches zijn geweest.

• brotherlouie99
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-02 00:18
Ben net begonnen met het basis kneuzen team ML (Ajax olv koning Cruijff). Op prof niveau nu 1 gewonnen (2-1 thuis tegen Pec) en 1 redelijk kansloos verloren van Heracles uit met 2-0.
Ik moet zeggen dat het lekker speelt en heb uit pure armoede maar Urby Emanuelson gehaald om zijn ervaring door te geven aan mijn kanjers :-)

• Anoniem: 137811
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Live update ✅
OF ✅

Vanavond aan de slag 😊

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 19:13
brotherlouie99 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:54:
Ben net begonnen met het basis kneuzen team ML (Ajax olv koning Cruijff). Op prof niveau nu 1 gewonnen (2-1 thuis tegen Pec) en 1 redelijk kansloos verloren van Heracles uit met 2-0.
Ik moet zeggen dat het lekker speelt en heb uit pure armoede maar Urby Emanuelson gehaald om zijn ervaring door te geven aan mijn kanjers :-)
Ik ook met ML en Ajax begonnen heerlijk om in de manager rol, trainingen en scouting te duiken. Vooral dat laatste want ik wil zo snel mogelijk jong talent binnenhalen om er later van te profiteren. Ben nu met een Braziliaanse spits bezig
Leuk om te zien dat je heel specifiek trainingen kunt geven ook bij het jeugd elftal. Benieuwd hoe dat allemaal gaat ontwikkelen.
Verder is het voor mij nog oefenen oefenen.
Gelukkig wel JC schaal gewonnen

• Niet online
Eerste potjes zitten erop. De scheids is wel erg streng. Fluit veel en veel kaarten

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:16
JFS schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 00:16:
Eerste potjes zitten erop. De scheids is wel erg streng. Fluit veel en veel kaarten
En dan te bedenken dat ie in de demo nog veel strenger was en ze hem na wat klachten teruggeschroefd hebben. Je moet proberen je tackles (slidings en staande tackles) van voren of schuin opzij te plaatsen. Als je van achter of schuin van achter aanvalt heb je grote kans op een overtreding. Als je simpelweg de passknop ingedrukt blijft houden ook. Goed die staande tackle timen (twee keer op passknop drukken).

PSN: Sluuz

• Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:33:
[...]

En dan te bedenken dat ie in de demo nog veel strenger was en ze hem na wat klachten teruggeschroefd hebben. Je moet proberen je tackles (slidings en staande tackles) van voren of schuin opzij te plaatsen. Als je van achter of schuin van achter aanvalt heb je grote kans op een overtreding. Als je simpelweg de passknop ingedrukt blijft houden ook. Goed die staande tackle timen (twee keer op passknop drukken).
Gaan we proberen. In de demo had ik er geen last van eigenlijk. Eerste wedstrijd met 9 man geëindigd 😬 wel met 9 man nog 1-0 op zijn Duits in laatste 5 min gewonnen

• RFRF
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 20-02 13:10
d-vine schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:25:
[...]

Ik ook met ML en Ajax begonnen heerlijk om in de manager rol, trainingen en scouting te duiken. Vooral dat laatste want ik wil zo snel mogelijk jong talent binnenhalen om er later van te profiteren. Ben nu met een Braziliaanse spits bezig
Leuk om te zien dat je heel specifiek trainingen kunt geven ook bij het jeugd elftal. Benieuwd hoe dat allemaal gaat ontwikkelen.
Verder is het voor mij nog oefenen oefenen.
Gelukkig wel JC schaal gewonnen
Dit wordt weer mijn eerste PES sinds lange tijd. Ik vond de demo heerlijk spelen. Is het mogelijk om van club te wisselen na een seizoen in de ML?

• Sluuz
RFRF schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:16:
[...]

Dit wordt weer mijn eerste PES sinds lange tijd. Ik vond de demo heerlijk spelen. Is het mogelijk om van club te wisselen na een seizoen in de ML?
Je kan dit niet zelf initieren, maar krijgt aanbiedingen van andere clubs. Je moet dus goed presteren om naar een grotere club te kunnen gaan. Je krijgt ook uitnodigingen om bondscoach te worden van een land waarmee je dan de grote toernooien kan spelen.

Sluuz wijzigde deze reactie 13-09-2019 08:28 (6%)

• maswa1414
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 02-02 14:16
Sinds pes 2018 overgestapt van FIFA.
Dit is tot nu toe echt een heerlijke versie!
De snelheid lijkt wat traag,maar brengt juist meer realisme naar het spel.
Tot nu toe zeer tevreden icm de option file van pesuniverse.

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:43
maswa1414 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:34:
Sinds pes 2018 overgestapt van FIFA.
Dit is tot nu toe echt een heerlijke versie!
De snelheid lijkt wat traag,maar brengt juist meer realisme naar het spel.
Tot nu toe zeer tevreden icm de option file van pesuniverse.
Ik denk het antwoord al te weten,

Maar de option file kan je niet gebruiken voor online wedstrijden zeker?

PES 2020 Option File: Does it work in online matches?

All downloaded names, kits, and badges will work online in PES 2020, albeit with a caveat. Only you can see it, not your opponent.

Conversely, if you’re going up against a player with a different Option File (for example, a retro-styled Option File featuring 1990s kits), then you’ll only be able to see your Option File’s version of each team, including all strips, badges, and all the rest of it.

Gaaf zeg, dat is super, gister mijn bestelde game helaas niet binnen gekregen, mag hopen vandaag...

Mars18 wijzigde deze reactie 13-09-2019 08:58 (39%)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Niet online
Wat kan je doen tegen vrije trappen van de cpu dicht bij het doel? Die gaan er 9 vd 10 keer in. 😬

• Sluuz
JFS schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:32:
Wat kan je doen tegen vrije trappen van de cpu dicht bij het doel? Die gaan er 9 vd 10 keer in. 😬
Je muur laten springen/uitlopen/niks doen.
Je keeper besturen en op de juiste plek zetten

• iruy
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18-09-2019
Offline speelt prima, maar inmiddels ruim 10 potjes Online divisions gespeeld, en gevoelsmatig,al zal het deels ook met gewenning te maken hebben, loopt het online op de een of andere manier toch ook nog niet helemaal soepeltjes heb ik het idee.

Verder speelde ik in Pes2019 vooral via de flanken, maar nu komen de voorzetten vanaf de flank nauwelijks meer bij het goede poppetje ; vaak in de handen vd keeper of juist áchter de aanvallers. Iemand nog tips? Behalve beter richten.. :) Gebruiken jullie R1 bij een voorzet?

Ook een keer of 3 gehad dat ik voor een middagwedstrijd in een bepaald stadion koos, maar vervolgens toch een avondwedstrijd speelde in het standaard thuis-stadion van psv (konami stadium). Speel het liefst zonnige middagwedstrijden in stadions zonder al teveel schaduw op het veld. Hebben jullie een favoriet stadion om in te spelen?

• maswa1414
iruy schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:20:
Offline speelt prima, maar inmiddels ruim 10 potjes Online divisions gespeeld, en gevoelsmatig,al zal het deels ook met gewenning te maken hebben, loopt het online op de een of andere manier toch ook nog niet helemaal soepeltjes heb ik het idee.

Verder speelde ik in Pes2019 vooral via de flanken, maar nu komen de voorzetten vanaf de flank nauwelijks meer bij het goede poppetje ; vaak in de handen vd keeper of juist áchter de aanvallers. Iemand nog tips? Behalve beter richten.. :) Gebruiken jullie R1 bij een voorzet?

Ook een keer of 3 gehad dat ik voor een middagwedstrijd in een bepaald stadion koos, maar vervolgens toch een avondwedstrijd speelde in het standaard thuis-stadion van psv (konami stadium). Speel het liefst zonnige middagwedstrijden in stadions zonder al teveel schaduw op het veld. Hebben jullie een favoriet stadion om in te spelen?
Stadion blijft een beetje persoonlijke keus,ik speel het liefst in de arena 😉
Bij mij werken steekballetjes door de lucht erg goed vanuit het midden of de flanken.

• Jenzo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-02 08:18
Wat een prachtig spel is PES geworden. Heb de FIFA20 demo ter vergelijking nog even gedownload maar deze is duidelijk vele malen minder.

PES speelt heerlijk, speel veel de versus mode met een vriend van me. Mooi hoe de stats worden bijgehouden.

 MacBook Pro (15-inch, 2017), i7 2,8 GHz, 16GB RAM, 256GB SSD  iPhone 7 Plus 32GB  iPad Air 2 64GB  Apple Watch series 4 Nike+ edition

• RFRF
Vandaag ook nog eens een potje Fifa20 gedaan, althans de demo. Wat een eenvoud, zelfs op legendarisch schiet je daar de ploegen af. Gisteren PES besteld, waar je echt moet werken voor de doelpunten op het hoogste niveau. Ik ben benieuwd vandaag!

• daltona
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18-02 08:49
Partypooper schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:43:
Gisteren kwam de game binnen. Ik heb vorig jaar eigenlijk alleen maar FIFA gespeeld, maar door brakke game mechanics en andere rare issues heb ik besloten om dit jaar voor PES te gaan, zeker omdat de demo me erg aansprak.

Ik moet zeggen, ik heb absoluut geen spijt van deze aankoop. De game speelt heerlijk weg, kijkend naar de spelers en dan doel ik op de manier van bewegen, bal aannemen etc. Dit ziet en voelt allemaal veel natuurlijker aan.

Ik heb me gisteren ook even verdiept in MyClub. Leuke modus, hier zal ik me voorlopig wel op gaan focussen. Hoe werkt het precies met de team spirit? Is dat gelijk aan hoe FUT werkt?
Hoe meer je speelt met je team, hoe beter de teamgeest wordt

Ryzen 3600 @3.8Ghz 16Gb @3200Mhz GTX1070ti 1440p@144hz on a AOC AGON AG271QX

• Niet online
RFRF schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:30:
Vandaag ook nog eens een potje Fifa20 gedaan, althans de demo. Wat een eenvoud, zelfs op legendarisch schiet je daar de ploegen af. Gisteren PES besteld, waar je echt moet werken voor de doelpunten op het hoogste niveau. Ik ben benieuwd vandaag!
Ik moet al kei hard werken op Niveau Gemiddeld, haha.

ML bevalt me wel, wel even wennen aan het transfer systeem, je kan niet echt zelf een bod doen. Dit is in FIFA wat uitgebreider en sinds FIFA18 kan je een transfer meteen zo goed als meteen afronden in de onderhandeling.

Hoe kan je de keeper besturen bij een vrije trap tegen? Want alles gaat er echt meteen in. Lijken allemaal Messi te zijn met een vrije trap

Anoniem: 137811 wijzigde deze reactie 13-09-2019 19:25 (10%)

• Morgoth
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09-02 18:18
Ik ben bij een nieuwe PES altijd gebruikelijk om op een laag niveau een cup te spelen met het Nederlands elftal en dan bij winst telkens een niveautje hoger te gaan tot professional (of heet dat pro player? In ieder geval de één-na-hoogste) en dan een ML te beginnen. Vaak heb ik bij een nieuwe PES wel moeite om meteen mee te komen op professional, maar nu valt dat wel mee heb ik het idee.

Ik verder nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik heb vrij intensief PES2019 gespeeld, daarvan een heel aantal edities niet en daarvoor vanaf PES 6 tot zeg 2012. PES2019 vond ik heerlijk spelen in ieder geval en duidelijk de beste edities van alle edities die ik gespeeld heb. PES2020 borduurt ergens wel verder op de PES2019 lijn, maar is toch ook wel weer anders. Sommige dieptepasses die bij PES2019 goed en mooi aankwamen, doen dat nu niet meer (en lijkt daarmee meer op oudere PES'en), maar aan de andere kant kan je soms wel makkelijker goals maken.

Ook heb ik het idee dat de balans tussen goede en slechtere teams beter was. In PES2019 kon ik tegen een land als San Marino echt moeite hebben af en toe, maar zojuist heb ik die met 2020 met 7-0 afgeslacht. Vervolgens wel verloren van Burkino Fasso en Argentinië, dus helaas in de groepsfase alweer uitgeschakeld (dit alles op professional level). Ik vond bij die goals van die 7-0 er wel een aantal tussen zitten waarvan ik dacht: tsja, dit is wel heel makkelijk. Ik weet daarom dus niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het leukste is als je echt hard moet werken voor een goal en dan is de ontlading ook het grootst. Maar goed, ik heb dus ook twee potten weer redelijk dik verloren. Ik stel mijn oordeel nog even uit.

"Never give children a chance of imagining that anything exists in isolation. Make it plain from the very beginning that all living is relationship." - Aldous Huxley

• Sluuz
Iedereen wint toch van San Marino met minimaal 7-0? ;)
Vind t best realistisch...

• d-vine
JFS schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:24:
[...]

ML bevalt me wel, wel even wennen aan het transfer systeem, je kan niet echt zelf een bod doen. Dit is in FIFA wat uitgebreider en sinds FIFA18 kan je een transfer meteen zo goed als meteen afronden in de onderhandeling.

Hoe kan je de keeper besturen bij een vrije trap tegen? Want alles gaat er echt meteen in. Lijken allemaal Messi te zijn met een vrije trap
Ik moet ook nog flink aan de bak op dat level.
En dat te bedenken dat mijn volgende wedstrijd CL Bayern uit gaat worden.
Is ook niet heel gek na jaren fifa.

Timing begint langzaam beter te worden.
Wil ook nog weten hoe die keeper op juiste plek moet zetten.

Evenals bal aanname en gelijk afschermen.
Vooral als ik spits laag aan speel gaat dat dan vaak fout nog omdat ik nog niet precies weet welke knop wanneer of wat het meest effectieve is.

Wel erg blij ik ben overgestapt naar PES dat rammen op X,X,X,X en dan voor het doel O is wel voorbij.
Je tactische invloeden zijn ook groter en realistisch zichtbaar wat je waar doet erg leuk.

• roeleboelie
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 07:32
Wat voor speelsnelheid hanteren jullie?
Ik zit er nog mee te kloten momenteel. Op -1, wat ik meestal speel, oogt het wat stroperig en lijken de passen veel moeizamer aan te komen. Het gaat net niet vloeiend genoeg. Nu weer overgestapt naar 0 en dat gaat vlot, maar soms weer net iets te vlot. Heb wel het idee dat je op 0 meer profijt hebt van je snelle spelers en het opzetten van mooie, vloeiende aanvallen lijkt iets makkelijker te zijn. Ik speel met Dortmund op Superstar trouwens...

ik hoor het graag.

• RFRF
JFS schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:24:
[...]

ik moet ook ontzettend mijn best doen en ben inmiddels een stapje lager begonnen met de Master League (niveau Topspeler). Ik merk wel dat de tegenstander zich enorm ingraaft zodra ik balbezit heb. Dat is natuurlijk ook wel realistisch maar heel lastig om doorheen te komen met een minder team. Ben ook wel benieuwd hoe je de keeper kunt besturen? Wie iemand ook hoe die first touch goed werkt? Ik heb geprobeerd dit te gebruken maar dat gaat nog niet continu goed.

• daltona
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18-02 08:49
Meer mensen op de pc last van dat het af en toe laggy is in een gewone offline match?
ik draai gemiddeld 140fps, maar toch zie ik regelmatig haperingen.

Ryzen 3600 @3.8Ghz 16Gb @3200Mhz GTX1070ti 1440p@144hz on a AOC AGON AG271QX

• Tweakjur
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19:45

Tweakjur

Redacteur
Mogge!

Ik ben voor Tweakers bezig met de moeilijkste review van het jaar, namelijk die van (eFootball) PES 2020. Zit er nu een paar dagen in en heb wat vragen/opvallende dingen, waar jullie wellicht tips voor hebben, want ik snap niet wat er verkeerd gaat.

- De AI slaagt er veel beter in de bal af te schermen. Zodra zij bij mij de bal afpakken hebben ze em zo te pakken, maar andersom... not so much. In FIFA heb je een specifieke knop om de bal af te schermen. Ik heb er in deze PES nog geen goede methode voor gevonden. Daar bijaanlsuitend: de AI haalt mijn spelers als ik dribbel met bal vrijwel altijd in, terwijl ik een ontsnapte aanvalller van de AI zelden kan bijhouden. Ik gebruik de 'dubbel-tap' van de sprintknop bij het dribbelen op snelheid, maar de AI lijkt dat niet eens nodig te hebben.

- Heel vaak reageert niet de logische speler op een situatie. Bal gaat ergens heen en de speler met wie ik de bal dan zou willen oppikken, loopt een totaal andere (onlogische) kant op. Alsof het spel al besloten heeft dat een andere speler de bal moet pakken.

- In het verlengde daarvan: soms gaat een pass vlak langs een tegenstander, maar blijft die tegenstander gewoon zijn eigen weg vervolgen, in plaats van dat hij even een been uitsteekt. Ook hier: alsof de game bij voorbaat al besloten heeft waar de bal terecht gaat komen.

- Al meermaals gehad dat ik de bal probeer af te pakken (met X), vervolgens ineens in balbezit ben en dan dus een totaal onbedoelde pass geef, meestal nergens heen. Een keer zelfs in mn eigen doel. 8)7

Verder vind ik de skill moves toepassen nog erg tricky, en valt me op dat fake-shots (shot feint) veel minder goed werken dan voorgaande jaren. Tempo van de game ligt erg laag, maar dat ben ik op zich wel gewend van PES. Keeper besturen bij vrije trappen vind ik wel een toffe toevoeging trouwens.

Any & all tips aangaande bovenstaande, of gewoon andere dingen waarvan je denkt 'handig om te weten'... gooi ze op me! :)

Tweakjur wijzigde deze reactie 16-09-2019 10:11 (5%)

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• maswa1414
Tweakjur schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:09:
Mogge!

Ik ben voor Tweakers bezig met de moeilijkste review van het jaar, namelijk die van (eFootball) PES 2020. Zit er nu een paar dagen in en heb wat vragen/opvallende dingen, waar jullie wellicht tips voor hebben, want ik snap niet wat er verkeerd gaat.

- De AI slaagt er veel beter in de bal af te schermen. Zodra zij bij mij de bal afpakken hebben ze em zo te pakken, maar andersom... not so much. In FIFA heb je een specifieke knop om de bal af te schermen. Ik heb er in deze PES nog geen goede methode voor gevonden. Daar bijaanlsuitend: de AI haalt mijn spelers als ik dribbel met bal vrijwel altijd in, terwijl ik een ontsnapte aanvalller van de AI zelden kan bijhouden. Ik gebruik de 'dubbel-tap' van de sprintknop bij het dribbelen op snelheid, maar de AI lijkt dat niet eens nodig te hebben.

- Heel vaak reageert niet de logische speler op een situatie. Bal gaat ergens heen en de speler met wie ik de bal dan zou willen oppikken, loopt een totaal andere (onlogische) kant op. Alsof het spel al besloten heeft dat een andere speler de bal moet pakken.

- In het verlengde daarvan: soms gaat een pass vlak langs een tegenstander, maar blijft die tegenstander gewoon zijn eigen weg vervolgen, in plaats van dat hij even een been uitsteekt. Ook hier: alsof de game bij voorbaat al besloten heeft waar de bal terecht gaat komen.

- Al meermaals gehad dat ik de bal probeer af te pakken (met X), vervolgens ineens in balbezit ben en dan dus een totaal onbedoelde pass geef, meestal nergens heen. Een keer zelfs in mn eigen doel. 8)7

Verder vind ik de skill moves toepassen nog erg tricky, en valt me op dat fake-shots (shot feint) veel minder goed werken dan voorgaande jaren. Tempo van de game ligt erg laag, maar dat ben ik op zich wel gewend van PES. Keeper besturen bij vrije trappen vind ik wel een toffe toevoeging trouwens.

Any & all tips aangaande bovenstaande, of gewoon andere dingen waarvan je denkt 'handig om te weten'... gooi ze op me! :)
Afhankelijk van je instellingen gebruik je LS en R2 om de bal af te schermen.
Als je de alternatieve instellingen voor de controller gebruikt (zelfde controls als Fifa) dan moet je L1 gebruiken in combinatie met de linkerstick.
Verder vind ik de scheidsrechter erg streng bij staande tackles.
Steek balletjes door de lucht vanaf de zijkant en door het midden ,zijn vaak een garantie voor 1 op 1 doelkansen.
Verder vind ik het persoonlijk een heerlijk spel!
De spelsnelheid voegt naar mijn mening nog meer realisme toe aan de game.

• Sluuz
Mogge!

- Afschermen gaat automatisch (is geen knop voor). Als je met L1 dribbelt (standaardinstellingen) schermt hij vaker de bal af, maar het is heel erg stat-gedreven. Met een grote kerel kan je het langer volhouden dan een klein menneke. Ook als een Lukaku tegen je aan loopt heb je een probleem.
Sprinten is ook stat-gedreven. Met de speedsters loop je verdedigers wel zoek, met anderen niet. Maar eens dat het soms lijkt alsof er een catch-up in zit en soms niet.

- Inderdaad zijn spelers soms niet helemaal aware van hun omgeving.

- Skill moves ligt er heel erg aan of je Auto-Feint aan hebt staan. Ik raad je aan die eerst aan te laten waardoor je de belangrijke trucs makkelijk kan maken. Dribbelen met de rechterstick en dan een andere kant op wegsprinten met R1 erbij is ook een goeie methode.

• Mick3112
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15:54
Afgelopen week eens flink beide demo's kunnen testen. Ik kwam van Fifa18 en was van plan om Fifa20 te gaan kopen. Fifa20 gaf me echter een te sterk deja vu gevoel. Die vrije trappen en penalties voelden ook omslachtig aan. Uiteindelijk in een impulsaanschaf PES 2020 gehaald voor de Xbox.

Ben er toch wel erg over te spreken. Ik speel gewoon een normaal Seizoen met Ajax op pro niveau.
Elke wedstrijd is een strijd op zich zelf. Zelden een voetbalgame meegemaakt waarbij de wedstrijden tegen de CPU dermate intensief zijn. Dat je dan achter staat en in de blessuretijd nog een dot van een kans krijgt en dan weer mist. Vaak frustrerend, maar het ligt meer aan het gebrek in afrondend vermogen.

+
* realistisch spelverloop in de manier waarop aanvallen worden opgebouwd.
* Veel dynamiek op het veld, er gebeurt van alles
* combinatie van de stadioncamera en 4k resolutie geeft goed overzicht
* Keepers reageren realistisch
* afstandschoten voelen gevaarlijk
* verslavend, Een goede wedstrijd vraagt om nog 1 potje en een slechte match ook.

-
* spelers reageren niet altijd even lekker, voornamelijk in de verdediging.
* de stadioncamera houdt de actie niet altijd bij
* Menu's voelen nog steeds gedateerd.

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 12:53

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Mogge!

Laat die review maar zitten . Speel eerst een een paar weken want als je van FIFA komt dan lijkt PES extreem moeilijk en zelfs echt KUT spelen. Want als ik alles zo lees dan merk ik dat je nog niet echt goed in PES zit en je instellingen gevonden hebt. Het spel zal zich zo veel aanpassen als jij je instellingen aanpast. Dat maakt zo een groot verschil.

De Pass-assist staat standaard op +1 nu en vergeleken met FIFA is dat super laag. Ballen zullen idd nooit goed en lekker aankomen. Misschien handig deze om op +2 te zetten.

Dat FIFA idee dat je knuppeltje naar voren duwt als je de bal krijgt en in 1x superpowerboost krijgt en weg bent. Dat is totaal niet realistisch en zul je in PES niet krijgen. Je zult goede 1-2tjes moeten uitvoeren of de dieptepaas geven op het juiste moment en alvast diep lopen zodra de bal gegeven word.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Falastine schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:00:
[...]
Laat die review maar zitten.
Niet echt de houding waar ik op hoopte toen ik hier om tips kwam vragen, moet ik zeggen. Ja, het speelt heel anders dan FIFA (...die ik overigens afgelopen jaar ook weinig gespeeld heb trouwens) maar het doet nadrukkelijk zijn eigen ding. Ik begin er steeds beter aan te wennen. Geen last van onzorgvuldige passing (tenzij logisch - uit balans of veel te harde pass ofzo). Stoor me alleen nog erg aan hoe spelers ballen die praktisch onder ze door gaan, laten lopen alsof ze geen idee hebben dat die bal daar is. Verder heb ik veel controle over het spel en oogt het allemaal behoorlijk natuurgetrouw.

@ verder hierboven: tnx voor de tips, afschermen met L1 werkt idd al iets beter.

Tweakjur wijzigde deze reactie 16-09-2019 12:22 (5%)

• Tricolores
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 20-02 06:42
Tweakjur schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:21:
[...]

Niet echt de houding waar ik op hoopte toen ik hier om tips kwam vragen, moet ik zeggen.
Beetje jammer inderdaad, al is de rest van de reactie gelukkig beter gefundeerd :)

PES zal altijd een buitenbeentje blijven en dat is jammer. Is heel vaak het beste van de twee. Ik verlang zelfs naar de tijden van nog meer concurrentie, zoals This Is Football en dergelijke.

PC: Aorus Elite X570 - R7 3700X - 16 GB DDR4 @ 3200 MHz - XFX RX Vega 56 // Laptop: LENOVO Ideapad 310 + SSD upgrade // Smartphone: Xiaomi Mi A2 Lite

• d-vine
[...]

Laat die review maar zitten . Speel eerst een een paar weken want als je van FIFA komt dan lijkt PES extreem moeilijk en zelfs echt KUT spelen. Want als ik alles zo lees dan merk ik dat je nog niet echt goed in PES zit en je instellingen gevonden hebt. Het spel zal zich zo veel aanpassen als jij je instellingen aanpast. Dat maakt zo een groot verschil.

Ik vind juist dat er een review moet komen en wel een goede.
Kom van jaren fifa ( let wel vanaf 94 speel ik dit al) 1ste keer dat ik overstap naar PES maak en het is een verademing.
Ook ik moet alles nog veel leren en besturing beter onder control krijgen maar dat maakt het zo leuk.

PES is voetbal zoals voetbal hoort te zijn realistisch van tactisch spelletje tot aan de passing en schoten
Als je speelt zoals je fifa speelt wordt je ook gelijk afgestraft, heerlijk toch want fifa is nou eenmaal arcade merk je nu.
Continu met alles de sprint knop inhouden komt je duur te staan aan het einde van een wedstrijd met conditie van spelers. Evenals een extreme aanval en verdediging tactiek (vloeiende overgang tactiek) waardoor je spelers onnodig veel laat lopen. Ook dat is realisme.

Er kan geklaagd worden dat scheidsrechters streng zijn maar als je vaak een herhaling bekijkt zie je dat een tackle net een beetje van achteren of te hard wordt ingezet waardoor de man fluit.

De keepers maken mooie duiken evenals lastige schoten die niet gelijk klemvast zijn.
Niet elk schot is een kanonskogel en een zwak been van een tegenstander is ook echt het zwakke been.
Schoten zien er veel beter uit hoe het in het echte voetbal ook gaat. van slappe rolletjes , mooie krul schoten laag of hoog.

Verdedigend moet ik alles nog onder de knie krijgen om de poppetjes op juiste plek te houden dat is anders als bij fifa. maar ook hier is als je vaak of te snel instapt komt er ruimte en daar maakt een tegenstander gebruik van. lijkt me ook niet meer dan realistisch.
ben ook nog aan het spelen met wanneer ik zelf in moet stappen, meelopen of medespeler in moet laten stappen. Alles heeft groot effect op ruimtes die er komen voor de tegenstander.
Het jockeyen zoals bij fifa en meelopen met een tegenstander lukt me nog niet goed dat moet ik nog oefenen.

Zelf druk met de ML en het specifieke trainen van spelers en vooral het jeugdelftal is beter als fifa.
Bij fifa kun je alleen paar man specifiek laten trainen frustreerde mij al hele tijd.
Cut scenes is net als bij fifa eerste paar keer leuk maar verder geen toevoeging.
Met budget op normaal is het transfer beleid ook in balans. Heb ook keer geprobeerd met budget groot en dan heb ik in 2 weken een compleet sterrenelftal met Ajax. grappig maar niet echt realistisch en niet leuk.
Het ouderwets zoeken door de database met spelers is ook heerlijk. Naast dat je 3 scouts kunt inhuren (dat is dan wat beperkt)
Verder ben ik nog maar een paar wedstrijden onderweg dus hoe ontwikkeling van spelers en verdere transfer beleid er uit komt te zien is nog een raadsel.

hoe meer rust je bewaard in je eigen spel en meer concentreert op opbouw, verplaatsen van spel en de combinaties zoeken in samenwerking met steekpasses hoe beter alles gaat.

ps:
kan iemand mij vertellen hoe je die keeper kunt bewegen met een vrije trap want dat weer ik nu nog steeds niet :X

d-vine wijzigde deze reactie 16-09-2019 13:02 (4%)

• Sluuz
[...]

Niet echt de houding waar ik op hoopte toen ik hier om tips kwam vragen, moet ik zeggen. Ja, het speelt heel anders dan FIFA (...die ik overigens afgelopen jaar ook weinig gespeeld heb trouwens) maar het doet nadrukkelijk zijn eigen ding. Ik begin er steeds beter aan te wennen. Geen last van onzorgvuldige passing (tenzij logisch - uit balans of veel te harde pass ofzo). Stoor me alleen nog erg aan hoe spelers ballen die praktisch onder ze door gaan, laten lopen alsof ze geen idee hebben dat die bal daar is. Verder heb ik veel controle over het spel en oogt het allemaal behoorlijk natuurgetrouw.

@ verder hierboven: tnx voor de tips, afschermen met L1 werkt idd al iets beter.
Heb je de disc-versie? Dan kan je nog eens proberen om hem vanilla te spelen (dus niet updaten naar 1.2 maar hem op 1.0 houden). Er schijnt een flink verschil te zitten tussen pré en post patch. Ik kan het niet testen want heb de digitale versie. Er wordt een hoop feedback aan Konami gegeven dat ze terug moeten naar hoe versie 1.0 was.

Al snap ik dat zoiets in een review niet echt normale praktijken zijn.

Sluuz wijzigde deze reactie 16-09-2019 12:57 (3%)

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Sluuz schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:57:
[...]

Heb je de disc-versie? Dan kan je nog eens proberen om hem vanilla te spelen (dus niet updaten naar 1.2 maar hem op 1.0 houden). Er schijnt een flink verschil te zitten tussen pré en post patch. Ik kan het niet testen want heb de digitale versie. Er wordt een hoop feedback aan Konami gegeven dat ze terug moeten naar hoe versie 1.0 was.

Ik heb de digitale versie, dus helaas geen keuze.

• WittiW
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 19-12-2019
[...]

Is de samenwerking wel een beetje goed van je team? Beneden 80 oid, doet de game maar wat en werken alleen korte passes als je eerst goed aangenomen hebt.

• Kw4kje
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18:34
Sluuz schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:57:
[...]

Inderdaad, het dribbelen in de demo voelde net wat lekkerder aan. Hopelijk brengen ze dat weer terug.

https://www.reddit.com/r/...eplay_efootball_pes_2020/

Kw4kje wijzigde deze reactie 16-09-2019 14:37 (6%)

• RobVeldman
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15-02 10:14
[...]

Over je opmerking dat spelers onder zich door laten gaan...
1. Potentiële oorzaak kan zijn het ingedrukt houden van de sprint knop (default R1). Dit zorgt voor een overstap achtige actie.
2. Magisch voor mij wanneer ik niet in balbezit ben, is de R2. Ken de exacte betekenis niet, maar de spelers lijken meer de benen of het lichaam uit te steken wanneer zij in het pad van de bal staan of lopen. << deze moet je echt eens proberen.

PS4 BF3/BF4/BF1: Phunkeee

• dannbla
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-02 21:54
Verdedigen is zo belachelijk generfed t.o.v. De demo (1.0 that is). Je kan nu gewoon weer dom 1 knop inhouden en hoge druk kan je totaal niet afstraffen.

Daarnaast ligt de scheids ook weer te slapen. Nee geef mij de demo maar, gelukkig is via een omweg de 1.0 versie te downloaden. Blijf die wel lekker spelen voor m'n football sim fix!

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• gstoffers
  • Laatst online: 10-02 19:36

Daar zit precies een groot verschil met fifa, de bal afpakken. Bij fifa loop je (met X) op een gegeven moment tegen een onzichtbare muur, je komt gewoon niet dichterbij de tegenstander.Bij pes kun/moet je X juist vast blijven houden tot je de bal hebt Ik vermoed dat je de fifa methode hiervoor gebruikt want als je X vast blijft houden totdat je de bal verovert zal hij de bal niet weg passen. De functie stopt dan en je moet opnieuw de knop drukken om een pass te geven.

Afschermen doe je met L1 daar was je al achter zag ik. Als je daarbij ook je rechter stick gebruikt kun je hele leuke dingen doen. Standaard staat skills op automatisch (auto feint) die kun je uitzetten zodat die niet allerlei skills gaat doen die je niet wou doen. Je kan nog wel gewoon de skills blijven doen die je wil doen.

Verder klopt het idd dat spelers bij een pass op rails lopen, je kunt daar de super cancel voor gebruiken R1/R2 combo. Spelers die een bal laten lopen komt misschien omdat je de passknop te lang vast hebt gehouden waardoor de bal te hard gaat voor die speler. Je kan het instellen dat je meer hulp bij passing krijgt maar daar lever je wel wat vrijheid voor in.

Tip: Gebruik de staande tackle (2 keer X) als je met een tegenstander op een bal af rent, hiermee tik je de bal nog net even voor zijn neus weg. Tegenstander vasthouden of wegduwen met die staande tackle is wel altijd geel, mogen ze nog wel even fine tunen.

• Sluuz
gstoffers schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:50:
[...]

Tip: Gebruik de staande tackle (2 keer X) als je met een tegenstander op een bal af rent, hiermee tik je de bal nog net even voor zijn neus weg. Tegenstander vasthouden of wegduwen met die staande tackle is wel altijd geel, mogen ze nog wel even fine tunen.
Nee dat is een kwestie van timing. Een tackle van achter is ook simpelweg geel, als je de bal niet raakt.

• gstoffers
Sluuz schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:52:
[...]

Nee dat is een kwestie van timing. Een tackle van achter is ook simpelweg geel, als je de bal niet raakt.
Ik heb het over vasthouden en duwen, niet over de timing. Het komt regelmatig voor dat er een "onschuldig" duwtje wordt gegeven en om daar nou gelijk altijd geel voor te geven....

• henkyyyyyyy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:17
Probeer net voordat je de bal aanneemt R2 (normale controls) in te drukken, dan neemt hij de bal net wat lekkerder aan en kan je gelijk wegdraaien.

Of als je weet dat je de ruimte in wilt lopen voordat je de bal krijgt, 2x sprint knop en de kant waar je heen wilt.

Om een andere speler een loopactie te laten maken, druk je op L1 en met de rechterstick kies je de speler die je de loopactie wilt laten maken, sta je bijv op het middenveld en wil je de rechtsback laten opkomen L1 en met je rechterstick linksonder als je van links naar rechts speelt.

Voor het kiezen van de speler die je wilt besturen (cursor change), gebruik ik vaak de rechterstick om iemand te kiezen in plaat van L1 drukken.

Als er een hoge bal komt en je wilt de speler positioneren gebruik dan altijd de supercancel (R1+R2) om hem voor de man te laten komen.

Je kunt nu ook schoten enz cancelen door nadat je al de knop hebt ingedrukt voor bijvoorbeeld een dieptepass en dan gelijk daarna een schot te doen of andersom waarbij dus de laatste actie wordt uitgevoerd waardoor je de verdediging op het verkeerde been zet. Je kan hem ook helemaal cancelen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:33
[...]

De Pass-assist staat standaard op +1 nu en vergeleken met FIFA is dat super laag. Ballen zullen idd nooit goed en lekker aankomen. Misschien handig deze om op +2 te zetten.

Dat FIFA idee dat je knuppeltje naar voren duwt als je de bal krijgt en in 1x superpowerboost krijgt en weg bent. Dat is totaal niet realistisch en zul je in PES niet krijgen. Je zult goede 1-2tjes moeten uitvoeren of de dieptepaas geven op het juiste moment en alvast diep lopen zodra de bal gegeven word.
Pass assist op +1 lijkt af en toe wel -1...ik heb me een partij slechte passes gegeven. Maar het grappige is dat ook de AI soms een bal heel slecht raakt. Kreeg gister de bal een paar meter buiten de 16 in m'n voeten. Helaas was het Mitrovic (Fulham) en die is wel sterk, maar hij accelereert als een volle betonwagen.

• Tom. C
  • Laatst online: 19-02 10:14
Eerste uurtjes erop zitten en toch wat gemengde gevoelens. Het is overduidelijk dat 2020 realistischer is dan 2019, het lijkt meer als op tv om 't maar even dom te zeggen. Graphics en animaties zijn ook duidelijk stap vooruit maar mis af en toe nog wel de intensiteit van 2019. De game voelt ondanks zijn vloeiende animaties soms toch best wel wat stroperig aan en vind het opvallend hoe vaak spelers gewoon langs de bal lopen en alle flow uit een aanval halen. Ondanks het realisme verlang ik af en toe terug naar het snelle tempo van 2019.
Zie wel dat 2020 dichter bij de real thing zit maar het gevoel werkt nog niet helemaal mee.

i7 6700K | Asus Z170 Deluxe | HyperX 16GB DDR4 | GTX 1080 TI FE | Lian-Li PC011 Dynamic | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:58

KipCurreh

Nightcrawler

Nog iemand die met de steam controller speelt ? Ik zit er nu een paar uur in en krijg het maar niet lekker lopen.. En om de zoveel tijd valt men signaal weg, terwijl er nieuwe batterijen inzitten en de dongle op een halve meter zit ofzo.. Bij andere games heb ik dit niet.

Verder vind ik het soms wel nogal storend dat men snelle spits ingehaald wordt door een van de sloomste verdedigers terwijl die eerste nochtans een tamelijke voorsprong had..
Ik speel nu met Gent, wat betekent dat de meeste spelers rond de 70-75 hangen.. Lijken met momenten wel nogal kneusjes, maar dat ligt wellicht ook aan mijn eigen kunnen.. Kortom ik speel nogal vaak de bal kwijt, similar to @Tweakjur zijn eerste comment.

Verder erger ik me ook soms dat bij een loose ball de verkeerde ventjes worden gekozen etc..

Nee momenteel heb ik het echt lastig om erin te komen helaas, en dit is op professional difficulty.. Misschien moet ik maar eens met een hoger rating team proberen om te zien of het hier aan ligt..

Setup | Steam

• d-vine
Mogge!

Aangezien ik nog een beginner ben met PES volg ik dit kanaal op youtube van Spoony Pizzas
Heldere uitleg met slowmotion en controler buttons die highlighten bij acties die hij doet.

YouTube: Spoony Pizzas

defending:
YouTube: PES 2020 | Defending Tutorial - Effective Tackling [4K]

Als er mensen nog andere kanalen weten hou ik me aanbevolen.
Gisteren overgeschakeld van alternatieve besturing naar standaard denk dat zich dat op langere termijn gaat uitbetalen. Maar Heracles profiteert er wel mooi van 0-2 op mijn broek 8)7
Wel mooi om te zien dat bij 0-2 en een kwartier te spelen die ploeg zwaar inzakte en er geen doorkomen meer aan was. Dat soort realisme zie je bij fifa echt helemaal niet.
Even minder leuk voor mij maar dit maakt PES wel gaaf hoor _/-\o_

• Mars18
Paar dagen gespeeld. Wat mij opvalt:

Plus
- Grafisch mooiste voetbalspel wat ik gespeeld heb.
- Het speelt erg lekker weg.
- Met de option file is alles prima, mis alleen de overige duitse teams online? Denk een foutje gemaakt met de option file?

Min
- Matchmaking online is traag, duurt wel even voor dat ik een tegenstander heb.
- 1 keer had ik gewonnen en kwam de winst niet naar mij toe ;)
- Camera moet ik erg aan wennen na jaren FIFA te spelen, heb geen overzicht nog, en vind het lastig.
- Online geen wedstrijden kunnen spelen op gelijke sterren niveau.
- Hoe kan ik mijn vaste opstelling voor iedere club online laten staan?

Mars18 wijzigde deze reactie 17-09-2019 08:53 (11%)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Mars18 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:51:
Paar dagen gespeeld. Wat mij opvalt:

Plus
- Grafisch mooiste voetbalspel wat ik gespeeld heb.
- Het speelt erg lekker weg.
- Met de option file is alles prima, mis alleen de overige duitse teams online? Denk een foutje gemaakt met de option file?

Min
- Matchmaking online is traag, duurt wel even voor dat ik een tegenstander heb.
- 1 keer had ik gewonnen en kwam de winst niet naar mij toe ;)
- Camera moet ik erg aan wennen na jaren FIFA te spelen, heb geen overzicht nog, en vind het lastig.
- Online geen wedstrijden kunnen spelen op gelijke sterren niveau.
- Hoe kan ik mijn vaste opstelling voor iedere club online laten staan?
De Camera kun je exact zoals bij FiFA afstellen. Dat is gewoon in de camera instellingen dat kan op 800 manieren. .Online is juist leuk als je tegen een sterkere tegenstander speelt dat je veel meer punten krijgt als je wint. En hij er heel veel verliest. Dat is vaak het risico als je een sterk team pakt online. Pak Barcelona win je wedstrijd en krijg 270 punten. Pak AZ win je wedstrijd en krijg 650 punten. Zie hier waarom ik nooit topteams pak.

• Mars18
Falastine schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:12:
[...]

De Camera kun je exact zoals bij FiFA afstellen. Dat is gewoon in de camera instellingen dat kan op 800 manieren. .Online is juist leuk als je tegen een sterkere tegenstander speelt dat je veel meer punten krijgt als je wint. En hij er heel veel verliest. Dat is vaak het risico als je een sterk team pakt online. Pak Barcelona win je wedstrijd en krijg 270 punten. Pak AZ win je wedstrijd en krijg 650 punten. Zie hier waarom ik nooit topteams pak.
Ik zou de zelfde camera willen als de standaard camera in FIFA 19.
Echter weet ik niet of dit mogelijk is

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Mars18 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:13:
[...]

Ik zou de zelfde camera willen als de standaard camera in FIFA 19.
Echter weet ik niet of dit mogelijk is
Stadium CAM:

2
8
5

deze gegevens invullen!

Zie hier vanaf 3:09

• RFRF
Mogge!

Na jarenlang Fifa gespeeld te hebben en vroeger altijd PES (op Playstation 2) en International Superstar Soccer ben ik nu weer terug bij PES 2020. Persoonlijk denk ik dat als je offline speelt PES verreweg de beter is van de twee qua uitdaging en variatie. Bij Fifa maakt het totaal niet uit tegen wie je een offline potje speelt, of dat nu Utrecht of Barcelona is. Dat is bij PES totaal anders.
Online denk ik dat Fifa de betere is en iets meer uitdaging te bieden heeft qua diepgang in verschillende modi. Het is geen realistisch spel maar wel vermakelijk online.

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
gstoffers schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:50:
[...]

Verder klopt het idd dat spelers bij een pass op rails lopen, je kunt daar de super cancel voor gebruiken R1/R2 combo. Spelers die een bal laten lopen komt misschien omdat je de passknop te lang vast hebt gehouden waardoor de bal te hard gaat voor die speler. Je kan het instellen dat je meer hulp bij passing krijgt maar daar lever je wel wat vrijheid voor in.

2x X noemt het spel 'een bewuste overtreding maken'. :)

Wat passen betreft bedoel ik trouwens ook met name wanneer een pas van mij langs een tegenstander rolt. Soms rolt die bal echt bijna onder ze door zonder dat ze iets doen. Dat blijft gek.

• gstoffers
Tweakjur schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:54:
[...]

2x X noemt het spel 'een bewuste overtreding maken'. :)

Wat passen betreft bedoel ik trouwens ook met name wanneer een pas van mij langs een tegenstander rolt. Soms rolt die bal echt bijna onder ze door zonder dat ze iets doen. Dat blijft gek.
Ja dat klopt, maar als je dat gebruikt op de bal is het zeer effectief, Je maakt dan geen overtreding maar je tikt daarmee de (vrije) bal eerder weg. Bijvoorbeeld als een pass onderschept dreigt te worden.
Dat een tegenstander soms niks doet zorgt soms wel voor leuke acties, een pass tussen de benen van de tegenstander door ziet er wel cool uit. Ik zie het maar als iemand op het verkeerde been zetten. ;)

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
d-vine schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:42:
[...]

Aangezien ik nog een beginner ben met PES volg ik dit kanaal op youtube van Spoony Pizzas
Heldere uitleg met slowmotion en controler buttons die highlighten bij acties die hij doet.

YouTube: Spoony Pizzas

defending:
Dit kanaal is overigens puur goud voor iedereen die niet al heel erg aan PES gewend is. _/-\o_

• GuidoH
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20:14
Tweakjur schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:18:
[...]

Dit kanaal is overigens puur goud voor iedereen die niet al heel erg aan PES gewend is. _/-\o_
Waarschijnlijk ook voor mensen die problemen hebben met het aanpassen aan PES 2020. :Y

Fujifilm X-T2 / XF18-55 / XF80 Macro — iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X

• RobVeldman
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15-02 10:14
Ik kan er online weinig over vinden maar weet dat in relatie tot option files er in vorige PES versies een methode was om option files ook werkend te krijgen voor een tweede user die op dezelfde playstation speelt. Kan er iemand aangeven hoe dit in PES2020 werkt?

Doel: ik wil graag een option file kunnen gebruiken als ik met een vriend lokaal tegen elkaar speel.

PS4 BF3/BF4/BF1: Phunkeee

• henkyyyyyyy
RobVeldman schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:53:
Ik kan er online weinig over vinden maar weet dat in relatie tot option files er in vorige PES versies een methode was om option files ook werkend te krijgen voor een tweede user die op dezelfde playstation speelt. Kan er iemand aangeven hoe dit in PES2020 werkt?

Doel: ik wil graag een option file kunnen gebruiken als ik met een vriend lokaal tegen elkaar speel.
Volgens mij moet je dan echt een psn account maken voor een 2e user en niet als gast spelen.

• GuidoH
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20:14
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:02:
[...]

Volgens mij moet je dan echt een psn account maken voor een 2e user en niet als gast spelen.
Dat inderdaad. En daarbij is het belangrijk dat die tweede user akkoord is gegaan met de laatste voorwaarden.

Fujifilm X-T2 / XF18-55 / XF80 Macro — iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X

• Morgoth
Hebben er meer mensen moeite met het installeren van de option files van pesuniverse? Ik volg netjes de guide, maar bij de stap dat ik daadwerkelijk de teams ga importeren, dan krijg ik bij elke stap/club die hij wil importeren de foutmelding 'loading failed' en 'failed to import Everton to Everton B' (ofzoiets). Ik speel het op de PC en heb PES via Steam gekocht.

"Never give children a chance of imagining that anything exists in isolation. Make it plain from the very beginning that all living is relationship." - Aldous Huxley

• gstoffers
Morgoth schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:12:
Hebben er meer mensen moeite met het installeren van de option files van pesuniverse? Ik volg netjes de guide, maar bij de stap dat ik daadwerkelijk de teams ga importeren, dan krijg ik bij elke stap/club die hij wil importeren de foutmelding 'loading failed' en 'failed to import Everton to Everton B' (ofzoiets). Ik speel het op de PC en heb PES via Steam gekocht.
Heb je niet toevallig de verkeerde gedownload, de ps4 versie of zo?

• henkyyyyyyy
Morgoth schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:12:
Ik speel zelf op ps4 maar heb dit gevonden voor je:

Just remember to remove press, stadiums and manager images. Otherwise it will fail to import on pc.

• Morgoth
gstoffers schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:06:
[...]

Heb je niet toevallig de verkeerde gedownload, de ps4 versie of zo?
Dit was het probleem. Ik heb het meteen de eerste dag gedownload en toen stond er nog maar één versie, dat was blijkbaar de PS4 versie. De PC versie draait nu wel gewoon. Dank!

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20-02 22:31

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Goed ik heb PES nu echt een kans gegeven, maar voor mij is het helemaal niets.

Overal staat dat je met X moet afpakken (xbox controller)
Maar zodra je dat doet krijg je ALTIJD een vrije trap tegen.
Het is niet te timen, want altijd een overtreding.
Ga je eraan leunen met X ingedrukt houden, dan loop je halve veld er achter aan zonder dat er wat gebeurd.

Ik ben er helemaal klaar mee.
Dit kan je niet realistisch noemen, maar gewoon buggy as fucked.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:52
Pykow schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:18:

Ga je eraan leunen met X ingedrukt houden, dan loop je halve veld er achter aan zonder dat er wat gebeurd.

Zie ook de video die eerder werd gepost, hier staan best handige verdedigingstips in:

• d-vine

Als je nu al klaar mee bent geef je wel erg snel op. Dat je zelf nog niet alles onder controle hebt wil niet zeggen dat het buggy is
En het is gewoon anders als met fifa.
Ik moest ook wennen maar gaat steeds beter en beter.
Op dat YouTube kanaal staat keurige tips. En dat is oefenen oefenen.

• Morgoth

Dat is niet 'buggy as fucked', en heeft dan toch echt met je speelstijl te maken. Ik heb dit namelijk niet. Natuurlijk druk ik ook wel eens te vaak of te lang op X zodat ik een vrije trap tegen krijg, maar dit gebeurt niet zo heel vaak en het lukt me toch regelmatig om een bal af te pakken. Het heeft heel erg met timing te maken (zie ook bovenstaand filmpje). Het is dus geen button smashen maar goed aanvoelen wat het juiste moment is voor een X. Of soms gewoon überhaupt zonder X de bal af pakken maar de bal proberen af te pakken door de bal aan te nemen als je recht op een speler afloopt en hij de bal net een beetje naar voren heeft gespeeld.

Mijn standaard tip voor iedere nieuwe PES, of je nu een doorwinterde PES bent of van FIFA afkomt: begin gewoon op een heel laag niveau te spelen. Speel bijvoorbeeld een paar Cupjes en spreek af dat je pas naar het volgende niveau mag als je de Cup gewonnen hebt met een goed maar niet super goed team (ik neem altijd Nederland). En als je een beetje lekker tegen de CPU op een hoog niveau speelt, ga dan pas online of master leagues of weet ik veel wat spelen.

Overigens moet ik in mijn geval zeggen dat ik vrij snel naar het één-na-hoogste niveau ben gekomen. Daar doe ik nu een master league met de originele line-up met Ajax. En ben zowaar door de groepsronde heen van de CL en sta op de eerste plek tijdens de kerst. Heb daar bij PES2019 veel langer over gedaan.

Morgoth wijzigde deze reactie 17-09-2019 22:01 (24%)

• dannbla
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-02 21:54

Het is geen FIFA, je moet het timen. In de full version is het zelfs nog makkelijker.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14-02 09:17
Gisteravond weer z'n fijn moment ik speel mij spits in er komt een speler overheen dus ik denk ik leg hem meteen af voor een vrije doortocht op de keeper springt hij over de bal. Hij heeft wel degelijk weet van de bal anders springt hij er niet overheen. Er stond ook niemand achter dus waarom deze actie het kost mij gewoon een 100% kans.

• henkyyyyyyy
homernt schreef op woensdag 18 september 2019 @ 06:29:
Gisteravond weer z'n fijn moment ik speel mij spits in er komt een speler overheen dus ik denk ik leg hem meteen af voor een vrije doortocht op de keeper springt hij over de bal. Hij heeft wel degelijk weet van de bal anders springt hij er niet overheen. Er stond ook niemand achter dus waarom deze actie het kost mij gewoon een 100% kans.
Dan heb je waarschijnlijk verkeerd gepast, waarschijnlijk de (diepte) pass knop net te lang ingedrukt zodat de CPU dacht dat hij voor een ander bedoeld was.
Maar sowieso zou ik in dat soort momenten lopen met supercancel en mijn eigen looprichting bepalen.

• Sluuz
RobVeldman schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:53:

Je hebt mooie tutorials online staan om dit voor elkaar te krijgen.
De beste manier is nog wel om een aantal sub-accounts op je PS4 aan te maken en die toe te voegen aan je familieaccount. Dit doe je op een computer en niet op een PS4. Hierna kunnen je maten die subaccounts pakken als ze een PS4 controller aanzetten en kan je zonder problemen met de Option File spelen.
Dit is een limitatie die Sony heeft opgelegd om invloed van externe files op online spelen te voorkomen.

• RFRF
henkyyyyyyy schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:43:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk verkeerd gepast, waarschijnlijk de (diepte) pass knop net te lang ingedrukt zodat de CPU dacht dat hij voor een ander bedoeld was.
Maar sowieso zou ik in dat soort momenten lopen met supercancel en mijn eigen looprichting bepalen.
Misschien een wat vreemde vraag maar is supercancel hetzelfde als de actie annuleren? Volgens de tutorial in het spel is dat bij mij L2+R2 of is dit weer iets anders? Ik speel met aangepaste instellingen maar volgens mij heb ik niet aan die knoppen gesleuteld.

• henkyyyyyyy
RFRF schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:12:
[...]

Misschien een wat vreemde vraag maar is supercancel hetzelfde als de actie annuleren? Volgens de tutorial in het spel is dat bij mij L2+R2 of is dit weer iets anders? Ik speel met aangepaste instellingen maar volgens mij heb ik niet aan die knoppen gesleuteld.
Bij mij is het R1 en R2 met default controls.
Je hebt dan de vrije beweging over je mannetje, zit niet meer vastgeplakt aan "on-rails" looplijnen enz.

Hier heb je vrij veel inputs staan:

https://www.fifplay.com/pes-2020-controls/

henkyyyyyyy wijzigde deze reactie 18-09-2019 09:18 (7%)

• gstoffers

Bij xbox controller is X om met een medespeler te jagen, A is voor je eigen speler.
Probeer het met een speler die voor de tegenstander staat, gaat veel makkelijker.

• Framoes
Ik heb een aantal dingen die ik nu al best vaak heb zien gebeuren:

- Spelers die na een ogenschijnlijk goeie steekpass ineens inhouden en daardoor te langzaam zijn;
- Doorgebroken spelers die ineens een seconde vertragen waardoor de verdedigers ze kunnen afstoppen;
- Als je de bal tegen iemand aan schiet, stoppen spelers met bewegen om te gaan staan balen. De AI heeft dit niet. Die gaan voor elke tweede bal.

Zien anderen dit ook?

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:29
eFootball PES 2020 is een dribbelfestijn en een ware concurrent voor Fifa:

https://gamer.nl/artikele...20-is-een-dribbelfestijn/

Conclusie:

eFootball PES 2020 is het resultaat van jarenlang experimenteren, de mist ingaan en bijschaven. Zowel op als buiten het veld is dit een fenomenale voetbalgame zonder poespas. De voornaamste wensen voor PES 2021 zijn vrouwenvoetbal en een verdediging die ietsjes betrouwbaarder is.

Score: 85

+Animaties, veldspel, dribbelen, modernere presentatie

-Verdedigers maken soms onbegrijpelijke keuzes, geen vrouwenvoetbal

• iruy
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18-09-2019
Falastine schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:12:
[...]

Het is idd een 'voordeel' dat je dan meer punten krijgt bij een overwinning, maar ik heb niet het idee dat er veel mensen spelen om te promoveren in divisies maar alleen maar voor hun eigen statistieken, en eerlijk gezegd boeien die divisies mij zelf ook niet zoveel, wil gewoon leuke online ranked potjes spelen met PSV, en liefst tegen gelijkwaardige teams en niet de helft vd tijd tegen Juve en Barca wat dus wel het geval is..

Nu al zo'n 90 potjes online gespeeld, zo uit mn hoofd 40 winst, 20 gelijk en 30 verlies zoiets..

Speelt verder prima, toch weer behoorlijk anders dan 2019 ; je moet nu veel beter richten bij het passen en het voorzetten vanaf de flank heb ik gemerkt. Heb wel het idee dat je nu veel vaker tegen iemand aanschiet bij het passen of schieten op doel. Scheidsrechter mwah, wordt wel erg vaak gefloten voor een flut overtredinkjes..

Vooralnog vallen er vrij weinig doelpunten bij mij per wedstrijd, gemiddeld 1.5 voor en 1.3 tegen of zo, maar dit zal in de loop van de maanden wel veranderen als iedereen steeds meer gewend raakt..

• Sluuz
Dennis585 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:15:
eFootball PES 2020 is een dribbelfestijn en een ware concurrent voor Fifa:

https://gamer.nl/artikele...20-is-een-dribbelfestijn/

Conclusie:

eFootball PES 2020 is het resultaat van jarenlang experimenteren, de mist ingaan en bijschaven. Zowel op als buiten het veld is dit een fenomenale voetbalgame zonder poespas. De voornaamste wensen voor PES 2021 zijn vrouwenvoetbal en een verdediging die ietsjes betrouwbaarder is.

Score: 85

+Animaties, veldspel, dribbelen, modernere presentatie

-Verdedigers maken soms onbegrijpelijke keuzes, geen vrouwenvoetbal
Wat een schijtreview zeg. Vrouwenvoetbal? Really?
En als je dan zegt dat vrije trappen in 2019 lastig waren en dit jaar simpel, dan weet je gelijk dat iemand die de vorige game niet heeft gespeeld, deze review heeft geschreven.

• Morgoth
Sluuz schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:47:
[...]

Wat een schijtreview zeg. Vrouwenvoetbal? Really?
En als je dan zegt dat vrije trappen in 2019 lastig waren en dit jaar simpel, dan weet je gelijk dat iemand die de vorige game niet heeft gespeeld, deze review heeft geschreven.
Ik zou graag met het Nederlandse vrouwenteam willen spelen hoor! Alleen voor wat betreft de vrije trappen moet ik je vooralsnog gelijk geven. Dat lijkt in PES2019 een stuk makkelijker te gaan dan in 2020. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik met 2020 nog niet met echte specialisten vrije trappen heb genomen. Ik vond in ieder geval ze in 2019 er lekker vaak invliegen, terwijl ik ze in vorige pessen er bijna nooit in kreeg :).

Morgoth wijzigde deze reactie 18-09-2019 12:14 (3%)

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:24
Framoes schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:42:

- Spelers die na een ogenschijnlijk goeie steekpass ineens inhouden en daardoor te langzaam zijn;
- Doorgebroken spelers die ineens een seconde vertragen waardoor de verdedigers ze kunnen afstoppen;
- Als je de bal tegen iemand aan schiet, stoppen spelers met bewegen om te gaan staan balen. De AI heeft dit niet. Die gaan voor elke tweede bal.

Zien anderen dit ook?
Inhoudende spelers heb ik ook teveel.. Behoorlijk irritant.

En dat het hele spel "stilvalt", geen een speler van mij die naar de bal rent..

Poppetje wisselen wat vaak niet goed gaat, wisselt naar de verkeerde.. Weg kans. Met R3 gaat het vaak wel beter.

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Morgoth schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:13:
[...]

Ik zou graag met het Nederlandse vrouwenteam willen spelen hoor!
Gewoon snelheid op -5 zetten en een 1/2 ster team pakken. :P

Ik heb die review niet gelezen maar uit wat @Dennis585 post noemen ze het puur om aan te geven dat ze het spel verder prima in orde is zowel grafisch als gameplay.
Framoes schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:42:

Zien anderen dit ook?
In vergelijk met 19 vind ik het tot nu toe nog meevallen hoewel de AI op achterstand ineens met wel heel scherpe counters kunnen komen. Het blijft imho een goedkoop middeltje om de moeilijkheidsgraad in stand te houden waar dat veel meer in de stats van spelers en teams zou moeten zitten. Als de AI voor staat en tijd gaat rekken door achterin rond te gaan spelen doen alle teams dit op hetzelfde niveau en wel dat van een topteam. Een matig team zou eerdere een 640 te gaan spelen met kleine ruimtes en alles wegroeien maar ook een 2 sterren team heeft in dit spel de capaciteit om rustig rond te spelen. Kennelijk is het heel moeilijk om zonder kunstgrepen een spel neer te zetten wat niet te makkelijk wordt.

Only fools are enslaved by time and space.

• Morgoth
LoneRanger schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:37:
Gewoon snelheid op -5 zetten en een 1/2 ster team pakken. :P

Ik heb die review niet gelezen maar uit wat @Dennis585 post noemen ze het puur om aan te geven dat ze het spel verder prima in orde is zowel grafisch als gameplay.
Het gaat me natuurlijk om de sfeer van het geheel. Dat ze dus van bijvoorbeeld van de deelnemende landen van het afgelopen WK alle teams, met kloppende namen en gezichten hebben. Ik zou ze er graag in schieten met Miedema met een assist van Lieke Martens.

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:29

Zo, voorlopig even genoeg van voetballen. Ik heb twee seizoenen achter de rug, eentje met Ajax en eentje met Napoli. Nu ga ik alleen nog maar voor de lol spelen.

Nog een tip voor mensen die geen gekloot met option files willen:

Je kunt zelf ook van alles veranderen in bewerken zonder option file.

• gstoffers
De magie van vroeger is een beetje aan het terug komen in dit deel vind ik. Geniale momenten afgewisseld met enorme blunders. Lukte het me eindelijk een keer om de keeper heel mooi voorbij te komen schiet ik voor een lege goal op de paal..... Normaal had ik me daar aan geërgerd maar moest nu toch wel flink lachen. Well done konami

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Review van Gamespot een 9/10
https://www.gamespot.com/...ing-formula/1900-6417297/
THE GOOD:
  • The on-pitch action is fluid and consistently satisfying
  • Larger variety of play styles and the types of goals scored results in more dynamic football
  • Defending has improved via increased physicality and new animations
  • AI opposition is varied in its tactics and a lot more fun to play against
  • A slower pace and context-sensitive kick accuracy emphasize space
THE BAD
  • Referees are inconsistent and overly card-happy
  • Master League is much the same

• gstoffers
Post from Konami about state of game
Hello, PES fans.

You have spoken loud and clear about the PES 2020 gameplay, and we have listened. There were a lot of interesting points that were raised by you, so we wanted to take in everything we could before giving you feedback. We apologise that it took us some time, but we’re finally ready to give you some feedback on this topic. This is probably the longest post since we started this page, so get ready for some reading.

Let’s start with what actually changed between the Demo version and the final product. Basically, we were focused on fixing the things that were deemed as bugs by the gameplay team. One example of a bug that got fixed is how the fouls were being judged. We noticed some fouls that were being judged in the Demo would not be considered as fouls in real life. Since we always strive to make PES as close to real life football as possible, we did our best to make the judge better at defining which plays should be considered as fouls and which one were not.

As with the example above, many bugs were fixed in between the Demo version and the final product. Thus, it would not be viable to revert the gameplay back to the Demo version, because that would mean that all the bugs that were originally fixed would arise again. We’re sorry if this sounds disheartening to some of you, but we wanted to make this clear to everyone.

As the PES dev team, our main focus is to constantly search for the optimum play experience and game balance. Through this page we were able to hear the fans’ voices, and your input was invaluable for us to understand what each one thinks is “real football”. Aside from this page, we take into account many other sources, including factual data from everyone playing PES (ex. number of matches, goals scored, fouls judged, types of dribbles executed, etc.). All this information is being compiled and analysed by our team to ensure that we can find the best gameplay possible.

Having said all that, we will be bringing some gameplay changes by the end of October:

Better player reaction to loose balls We will be improving how players react to loose balls, ensuring that they will do their best to try and gain possession. This will ensure an exciting gameplay for 1 vs 1 duels in the sidelines or the battle for the ball in the penalty box.

Better positioning of the defense line and midfield line Some people pointed out that there was a gap between the defense line and the midfield line, which allowed killer passes to reach the foward attackers with ease. We noticed that this resulted in a fast-paced game, since it was possible for the ball to reach the front lines with only a few passes. With the fix, it will become harder for the ball to reach the attackers, so constructing the play will be more important during matches. As a result, the pace of the game will come closer to reality.

This is just the beginning of our long journey to make PES the best football game ever. We would like to take this opportunity to thank every single one of you who took your time to give us feedback on the gameplay. Sometimes we may not be able to please everyone, but be assured that we always try our best to provide all of you with an awesome experience. Please continue giving us your feedback on the gameplay (and other aspects too).

As you see, we may take some time to check them all, but we will eventually get around to it

bron: https://www.reddit.com/r/...nami_about_state_of_game/

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:09
Ben er nog mee bezig (demo) ,maar het is mij te traag soms. Werkelijk ALLES is slow motion en dat vind ik niet realistisch. Passen en schoten kunnen ook snel en hard gaan bijvoorbeeld.
Je zet druk met x. Maar om af te pakken druk je dubbel snel achter elkaar op x op het juiste moment.

• henkyyyyyyy
Speel ik dan echt zo anders......
Ik druk nooit 2 keer X .

Meestal scherm ik de pass lijnen af en als ik in een duel ben dan kan je met supercancel (ja alweer) meestal de bal onderscheppen door tegen de speler aan te lopen en anders time ik 1 keer x en zeker niet spammen.

Per wedstrijd maak ik hoogstens 3 overtredingen.

Ook het feit dat ik hier lees dat jouw team cpu speler niks doet als de bal langs hem komt.
Probeer dat mannetje te worden met R3 net nadat de pass is gegevenen en controll zelf die speler.

Blijf aub de game oefenen want de game is echt een pareltje.

• Excentriekegast
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18-02 05:16

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Heerlijk spel. Met een paar bugs, een voorbeeld: nog nooit zoveel eigen doelpunten gezien in een korte tijd (gelukkig maar 1x zelf), vergeleken met alle delen bij elkaar. Een patch zal dit wel fixen.

Inspireer en word geïnspireerd.

• Niet online
Zit er nu een week in. Half seizoen erop met Barcelona. 2e in competitie. Nog in de race voor de beker en door de groepsfase champions league. Waar het in het begin erg zwaar was om te scoren begint het nu lekker te lopen. Real Madrid 3-1 verslagen en ook sevilla kreeg 4 ballen in het net. Eibar mijn beste match tot nu toe. 7-0. Even kijken hoe dit nu verder gaat. Anders niveau omhoog

• Mars18
Waar staan bij jullie de Duitse clubs als je online wil gaan spelen?

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:58

KipCurreh

Nightcrawler

Harribo schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:25:
[...]

Ben er nog mee bezig (demo) ,maar het is mij te traag soms. Werkelijk ALLES is slow motion en dat vind ik niet realistisch. Passen en schoten kunnen ook snel en hard gaan bijvoorbeeld.

[...]

Je zet druk met x. Maar om af te pakken druk je dubbel snel achter elkaar op x op het juiste moment.
Ik had dit gevoel ook, zeker als je in een mindere competitie speelt (ik speel bv. in de Belgische competitie).

Ondertussen de game speed van 0 naar 1 gezet, en ik moet zeggen dat dit een wereld van verschil is.. Nu is het (voor mij althans) echt veel aangenamer om te spelen.
Aangezien ik toch enkel offline speel, hou ik het gewoon zo 8)

Enkel de reactie op loose balls kan inderdaad beter, maar dat is duidelijk een werkpunt waar ze van weten

Setup | Steam

• Jenzo
  • Laatst online: 20-02 08:18
In de Master League, na de eerste data patch, meteen De Ligt naar Barca gehaald. Niet direct nodig, maar samen met Frenkie in de basis is toch mooi. Zo had het eigenlijk moeten zijn.

Wat speelt PES toch heerlijk overigens. Hopelijk maken ze een grote inhaalslag op FIFA dit jaar.

 MacBook Pro (15-inch, 2017), i7 2,8 GHz, 16GB RAM, 256GB SSD  iPhone 7 Plus 32GB  iPad Air 2 64GB  Apple Watch series 4 Nike+ edition

• roeleboelie
Mars18 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:01:
Waar staan bij jullie de Duitse clubs als je online wil gaan spelen?
volgens mij heet die competitie PES league ipv bundesliga

• roeleboelie
ik had trouwens gisteren het idee dat de speelsnelheid van -1 wat vlotter oogde dan eerst. passen voelden niet meer stroperig aan en dat kwam het realisme zwaar ten goede.

• Framoes
Wie speelt er veel ML?

Ik heb het idee dat de scheidsrechters echt heel krom fluiten. Regelmatig word ik van achter onderuitgebeukt, neergeschoffeld of anderszins onreglementair afgestopt en is er niks. Tegelijkertijd word ik om de meest vreemde dingen afgefloten.

Ik heb ook al gehad dat ik ergens ineens een vrije trap tegen had en in de herhaling geen overtreding zag op die plek. Er was daar letterlijk niets gebeurd.

Ik zal eens een filmpje maken.

• TiezZ_BE
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 10:11
Ik, maar ik wacht owv de beta-toestand nog enkele weken om met ML te beginnen O-)

Games zijn gewoon niet af bij release... (bij Konami heb ik er nog enigzins begrip voor wegens beperkt budget tov de grote uitgevers)

• Morgoth
Framoes schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:00:
Wie speelt er veel ML?

Ik heb het idee dat de scheidsrechters echt heel krom fluiten. Regelmatig word ik van achter onderuitgebeukt, neergeschoffeld of anderszins onreglementair afgestopt en is er niks. Tegelijkertijd word ik om de meest vreemde dingen afgefloten.

Ik heb ook al gehad dat ik ergens ineens een vrije trap tegen had en in de herhaling geen overtreding zag op die plek. Er was daar letterlijk niets gebeurd.

Ik zal eens een filmpje maken.
Het komt wel eens voor dat 'ie een rare beslissing maakt ja. Maar heel anders van bij vorige PES'en vind ik dit niet. Heb er half seizoen opzitten met Ajax in ML.

Morgoth wijzigde deze reactie 20-09-2019 16:47 (3%)

• d-vine

• Morgoth
Ik moet zeggen dat ik mijn draai begin te vinden in PES2020. Het is duidelijk wel anders dan 2019. Voor mijn gevoel is het wat rommeliger en daarmee wel meer zoals echt voetbal. In 2019 lukte het veel makkelijker om allemaal strakke passjes en combo's te maken. Dat kan in 2020 ook wel, maar het gaat wat vaker op een realistische manier fout. Dat is even wennen en in het begin frustrerend, maar uiteindelijk wel leuker. Er zitten nog wel wat AI-schoonheidsfoutjes in, maar die zullen ze vast nog wel fixen in komende updates (zoals altijd doet de keeper wel eens wat raars en zijn verdedigers af en toe aan het rommelen). Dus ik ben positief over het geheel.

Nu net een seizoen met Ajax master-league er op zitten (op één-na-hoogste niveau). Helaas in de kwartfinales CL uitgeschakeld door Napoli (ondanks een 2-1 winst in de eerste uit-wedstrijd), maar wel kampioen geworden. Geen beker, want daar lag ik in de eerste ronde al uit. Nu wat leuke aankopen kunnen doen en weer een frisse start in het nieuwe seizoen met een weer net wat beter team dan vorig seizoen.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True