Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• roeleboelie
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-11 11:20
Ik geniet ook met volle teugen van deze PES. En dat al zo vroeg na de release.
Ik heb een seizoen met Dortmund nodig gehad om te kijken wat het beste werkt om zo je beste spelers tot uiting te laten komen.
Waar het vorige editie vrij makkelijk was om uit standaard situaties te scoren valt dat dit jaar tegen en dus moet je op zoek naar uitgespeelde aanvallen.
Heerlijk hoe je middels een paar omzettingen een wedstrijd kan doen kantelen, voelt allemaal heel realistisch aan. Nogmaals, het passen op speelsnelheid -1 lijkt verbeterd te zijn tov de eerste week. geen idee hoe dat kan...
Alles staat of valt ook wel met het gebruik van de sprintknop... zuinig mee omgaan. op het juiste moment gebruiken en je bent zo langs je man.heerlijk spel!

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:35
kon niet aan de verleiding weerstaan en hem toch maar gisteren gekocht op een keysite voor €35 (had 5 euro die ging vervallen)

• Morgoth
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 04-11 10:13
Morgoth schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:06:
Nu wat leuke aankopen kunnen doen en weer een frisse start in het nieuwe seizoen met een weer net wat beter team dan vorig seizoen.
Nou, nieuwe seizoen gaat kut met peren, haha. Nog maar 3 punten gepakt in 3 CL wedstrijden, en sta op plek 5 in de competitie. Hard werken dit seizoen.

"Never give children a chance of imagining that anything exists in isolation. Make it plain from the very beginning that all living is relationship." - Aldous Huxley

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:40
Morgoth schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:47:
[...]

Het komt wel eens voor dat 'ie een rare beslissing maakt ja. Maar heel anders van bij vorige PES'en vind ik dit niet. Heb er half seizoen opzitten met Ajax in ML.
Op welke moeilijkheidsgraad speel je?

Ik speel zelf altijd op Super Star en daar merk je dat er toch wel vrij heftig wordt ingegrepen door het spel om de moeilijkheidsgraad te verhogen. Zonde, want ook zonder deze onzin is het moeilijk genoeg en scoor ik er niet ineens 8 per wedstrijd. Een niveau lager zie je het trouwens al een stuk minder. Maar tegelijk is de moeilijkheidsgraad dan weer net iets te laag.

Het is een beetje een algeheel gevoel dat het spel zich in allerlei bochten wurmt om je tegen te werken. Bijvoorbeeld:
- De bal doet in principe wat hij zelf wil ("plakt" niet aan een speler), maar komt door bepaalde bewegingen van je spelers (een arm die heel raar zwaait, of een been dat heel onnatuurlijk wordt neergezet) wel net iets te vaak ongunstig voor jou terecht;
- AI spelers die al draaiend praktisch langs de grond glijden om zich langs je te wurmen;
tegen het been van een dribbelende tegenstander aanlopen en ter aarde storten (het betonnen been);
- Onrealistische passes vanuit moeilijke posities, die bij mij niet kunnen vanwege de updates mbt passen en lichaamshouding;
- Spelers die inhouden, vaak precies als je een steekpass geeft;
- Spelers die hun been bewust zo neerzetten dat de bal tussen hun benen doorgaat;
- Tegenstanders die bij een tackle hun benen perfect om je heen draaien en zo alleen de bal raken (zowel bij inglijdende tackle als direct naast je);
- Mijn spelers die als een zak aardappelen over het veld glijden bij een tackle, of gewoon ter plekke op de grond vallen met een been naar voren;
- Balaannames zijn dramatisch en de bal stuitert heel vaak raar weg, ook bij goeie voetballers;
- De bekende inconsistente scheidsrechter. Alsof ze allemaal zijn omgekocht.

Op het moment dat ik iets zie waar ik twijfels over heb, kijk ik de herhaling even terug vanuit de camera op de bal. Dan zie je ineens allerlei hele rare dingen gebeuren. Overigens zie je de bewuste overstapjes om een aanval door te laten lopen ook bij de AI. Dus dat is een puntje waar de speler ook wel eens wordt gematst.

Het is met name in ML. Zodra ik gewoon een potje tegen de AI speel, zie ik dit allemaal minder gebeuren. Ik vind het daarnaast ook nog steeds een geweldig spel. Maar juist daarom kaart ik dit aan. Als het spel me gestolen kon worden, zou ik het gewoon niet meer spelen. Het is kritiek uit liefde ;)

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Net even via EA Acces FIFA 20 gespeeld.. zoals vanouds kon ik gewoon spelen op Legendary (een na hoogte niveau) tegen de AI. Met ePES 2020 lukte mij dit niet zo eenvoudig en voelt het ook veel meer als in 'het echie'. FIFA 20 is gewoon meer arcade en dat is opzicht prima, maar niets voor mij.

Het enige jammere vind ik ML, maar dezelfde mode stelt ook (al jaren) teleur bij FIFA 20. EA heeft het wel beter met realistischer transfers en bedragen.

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20:45
foxgamer2019 schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:35:
Net even via EA Acces FIFA 20 gespeeld.. zoals vanouds kon ik gewoon spelen op Legendary (een na hoogte niveau) tegen de AI. Met ePES 2020 lukte mij dit niet zo eenvoudig en voelt het ook veel meer als in 'het echie'. FIFA 20 is gewoon meer arcade en dat is opzicht prima, maar niets voor mij.

Het enige jammere vind ik ML, maar dezelfde mode stelt ook (al jaren) teleur bij FIFA 20. EA heeft het wel beter met realistischer transfers en bedragen.
Ze hebben de bedragen dit jaar wel sterk verbeterd in PES

• Florentia
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 23-09 21:15
Morgen ontvang ik ook eindelijk ePES 2020 in de brievenbus. Ik vroeg me alleen af welke option file jullie voor de PS4 gebruiken? Er lijkt online behoorlijk wat aanbod te zijn, en ik zie bijvoorbeeld ook een website (pesuniverse) een soort van membership aanbieden. Hebben jullie goede ervaringen met een specifiek pakket?

• roeleboelie
Florentia schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:25:
Morgen ontvang ik ook eindelijk ePES 2020 in de brievenbus. Ik vroeg me alleen af welke option file jullie voor de PS4 gebruiken? Er lijkt online behoorlijk wat aanbod te zijn, en ik zie bijvoorbeeld ook een website (pesuniverse) een soort van membership aanbieden. Hebben jullie goede ervaringen met een specifiek pakket?
die van pesuniverse is erg goed. je betaalt wat geld, maar dat mag ook wel voor het werk wat ze erin stoppen.
tutorial is makkelijk en er komen regelmatig updates. dit jaar hadden ze de OF al voor de release op de markt.

• Deruxian
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:58

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

roeleboelie schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:47:
[...]

die van pesuniverse is erg goed. je betaalt wat geld, maar dat mag ook wel voor het werk wat ze erin stoppen.
tutorial is makkelijk en er komen regelmatig updates. dit jaar hadden ze de OF al voor de release op de markt.
Ik zou pesuniverse sterk afraden, slechte suppprt met dramatische tutorial mn voor de pc. Afgelopen jaar veel betere ervaring met de smokepatch

• roeleboelie
Deruxian schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:21:
[...]

Ik zou pesuniverse sterk afraden, slechte suppprt met dramatische tutorial mn voor de pc. Afgelopen jaar veel betere ervaring met de smokepatch
ik gebruik pesuniverse op de ps4 dus kan niets over pc zeggen.
ik heb er iig goede ervaringen mee

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14-11 16:59
[...]

PC option files zijn totaal anders dan PS4. Op een PC kan je veel meer dingen aanpassen en inladen. Op een PS4 blijft het beperkt tot logo's, kits, clubnamen, sponsoren, competities en spelers. Die van Pesuniverse is goed omdat het een pakketje is wat makkelijk te importeren is voor mensen die het nog nooit hebben gedaan. Als je wat rond gaat browsen kan je ook zelf delen van verschillende option files bij elkaar sprokkelen.

PSN: Sluuz

• daltona
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 08-11 08:12
[...]

makkelijkere tutorial kan niet.. ik vind pesuniverse juist hele goede ondersteuning hebben. regelmatig updates en verbeterde kits

Ryzen 3600 @3.8Ghz 16Gb @3200Mhz GTX1070ti 1440p@144hz on a AOC AGON AG271QX

• Highfeed
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14-11 14:29
Ik ben meer van de Carrière mode in Fifa, hoe is dat in Pes? Zit daar ook z'n uitgebreid carrier mode in? Ik heb dan wat Pes2019 kunnen spelen maar dan alleen online en qua gameplay vind ik pes beter dan fifa. Dus ben benieuwd hoe Carrière mode is in Pes2020, zodat ik misschien weleens de overstap ga maken naar Pes. Mij maakt het realisme niet echt uit in de game, vind fifa ook niet verkeerd maar als die mode ook goed is zoals in fifa wil het weleens gaan proberen.

waarom?

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12-11 14:29
Spelen jullie hier my club?
Krijg je echt zo snel een goed team

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 00:42

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Highfeed schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:04:
Ik ben meer van de Carrière mode in Fifa, hoe is dat in Pes? Zit daar ook z'n uitgebreid carrier mode in? Ik heb dan wat Pes2019 kunnen spelen maar dan alleen online en qua gameplay vind ik pes beter dan fifa. Dus ben benieuwd hoe Carrière mode is in Pes2020, zodat ik misschien weleens de overstap ga maken naar Pes. Mij maakt het realisme niet echt uit in de game, vind fifa ook niet verkeerd maar als die mode ook goed is zoals in fifa wil het weleens gaan proberen.
Die is in PES 200000x uitgebreider.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• JFS
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 07:05
Mars18 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:12:
Toevallig vandaag mee begonnen. 1 wedstrijd gespeeld maar met de gratis scouts e.d. Toch al 2 gouden en 1 zwarte speler. Virgil van dijk 4 wedstrijden als huur speler en Messi en Ronaldinho 10 wedstrijden. Ben benieuwd. Het voelt minder pusherig dan FUT. Gewoon relaxt een leuk team bouwen.

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14-11 14:42
Mars18 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:12:
Ja, dat kan als je myclubs coins besteed aan Featured Players verder moet je nog steeds wel een beetje geluk hebben. Bijvoorbeeld tot donderdag kun je 3 keer draaien per team voor spelers van Real, Atletico, Man U en Arsenal. Dus voor 1200 myclub coins kun je in één keer heel goed team op de been hebben. Je kunt wel dubbele krijgen maar die kun je omzetten in trainers en deze op de andere doen omdat hij 100% matched krijg je een bonus waardoor de rating meteen omhoog schiet. https://www.pesmaster.com...featured/?date=2019-09-19

• Mars18
JFS schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:34:
[...]

Toevallig vandaag mee begonnen. 1 wedstrijd gespeeld maar met de gratis scouts e.d. Toch al 2 gouden en 1 zwarte speler. Virgil van dijk 4 wedstrijden als huur speler en Messi en Ronaldinho 10 wedstrijden. Ben benieuwd. Het voelt minder pusherig dan FUT. Gewoon relaxt een leuk team bouwen.
Oke, en is er wel wat voor om te spelen?
Met FUT heb je Weekend League, maar heb je in MyClub ook wat meer, of enkel divisies?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Sjurm
Mars18 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:55:
[...]

Oke, en is er wel wat voor om te spelen?
Met FUT heb je Weekend League, maar heb je in MyClub ook wat meer, of enkel divisies?
Je hebt nu om en om Matchday voor MyClub en gewoon online. Best een leuke modus, waarbij je punten verzameld voor een zijde die je vooraf kiest. Hiermee krijg je ook rewards voor in MyClub

https://www.konami.com/wepes/2020/eu/en/ps4/topic/matchday

Sjurm wijzigde deze reactie 24-09-2019 18:15 (6%)

• MetalPool
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14-11 15:02
Hi,

Redelijke PES noob hier.

Ik heb nu zo`n 20 potjes gespeeld (online) en ik heb serieus nog geen 1 potje gewonnen. Maar de frustratie begint zich nu al aardig op te bouwen terwijl ik me dat niet heel snel gebeurd met een spelletje.
Uiteraard zit er een learning curve in en ik leer graag! Dus misschien iemand wat tips over de volgende punten?

Mijn teamgeest is trouwens 85 en heb nu een 4 sterren team.

*Ik pass letterlijk een zachte bal richting Messi....hij kan niet eens de bal aannemen, stuiterd van zn voet en de tegenstander kan direct een prima counter inzetten. Dit gebeurd niet alleen met Messi maar met bijna al mijn forwards....kom op man een normale zachte pass?

*Draaien van spelers voelt echt zo stroperig en houterig aan. Echt zo erg zelfs dat de tegenstander netjes de bal zonder problemen van mijn speler afpakt tijdens het draaien en wederom heerlijk kan counteren.

*Druk zetten door AI spelers is echt dramatisch bij mij.....ze sloffen een beetje achter een tegenstander met bal aan en ondernemen echt helemaal niets. Terwijl ik echt het gevoel heb dat de tegenstander zijn AI druk velen maler effectiever is. Kan ik hier iets aan doen?

Meh, ik heb na een paar avonden PES echt een klote gevoel van mijn aankoop. Maar het gros hier is helemaal lirisch over de game. Ik heb volgens mij best een oke team.....maar ze presteren als een stelletje zoutzakken en heb geen idee hoe ik dat kan verbeteren.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• JFS
homernt schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:36:
[...]

Ja, dat kan als je myclubs coins besteed aan Featured Players verder moet je nog steeds wel een beetje geluk hebben. Bijvoorbeeld tot donderdag kun je 3 keer draaien per team voor spelers van Real, Atletico, Man U en Arsenal. Dus voor 1200 myclub coins kun je in één keer heel goed team op de been hebben. Je kunt wel dubbele krijgen maar die kun je omzetten in trainers en deze op de andere doen omdat hij 100% matched krijg je een bonus waardoor de rating meteen omhoog schiet. https://www.pesmaster.com...featured/?date=2019-09-19
Heb nu 3 RM spelers en 3 AM spelers. Begint aardig team te worden al na 1 dag.... 😉 lekker hoor

https://tweakers.net/ext/f/zu8X8zU8MKwMXc4IzzjAsBVU/thumb.jpg

Bale is een sub zolang ik Messi kan lenen

JFS wijzigde deze reactie 25-09-2019 07:12 (11%)

• Sluuz
MetalPool schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 23:09:
Hi,

Redelijke PES noob hier.

Ik heb nu zo`n 20 potjes gespeeld (online) en ik heb serieus nog geen 1 potje gewonnen. Maar de frustratie begint zich nu al aardig op te bouwen terwijl ik me dat niet heel snel gebeurd met een spelletje.
Uiteraard zit er een learning curve in en ik leer graag! Dus misschien iemand wat tips over de volgende punten?

*Ik pass letterlijk een zachte bal richting Messi....hij kan niet eens de bal aannemen, stuiterd van zn voet en de tegenstander kan direct een prima counter inzetten. Dit gebeurd niet alleen met Messi maar met bijna al mijn forwards....kom op man een normale zachte pass?

*Draaien van spelers voelt echt zo stroperig en houterig aan. Echt zo erg zelfs dat de tegenstander netjes de bal zonder problemen van mijn speler afpakt tijdens het draaien en wederom heerlijk kan counteren.

*Druk zetten door AI spelers is echt dramatisch bij mij.....ze sloffen een beetje achter een tegenstander met bal aan en ondernemen echt helemaal niets. Terwijl ik echt het gevoel heb dat de tegenstander zijn AI druk velen maler effectiever is. Kan ik hier iets aan doen?

Meh, ik heb na een paar avonden PES echt een klote gevoel van mijn aankoop. Maar het gros hier is helemaal lirisch over de game. Ik heb volgens mij best een oke team.....maar ze presteren als een stelletje zoutzakken en heb geen idee hoe ik dat kan verbeteren.
Ik zou eens eerst gaan oefenen tegen de CPU. Zet het niveau niet al te hoog en probeer dan met een redelijk team wat potjes te winnen.

- Aannemen van de bal is afhankelijk van veel factoren. Let erop dat je niet continu de sprintknop ingedrukt houdt en dat de ontvanger goed gepositioneerd staat tov de inkomende bal. Messi neemt standaard meer dan 90% van de ballen wel goed aan (beste speler in het spel), dus ik denk dat je zelf iets verkeerd doet qua knoppen die je indrukt.
- Draaien gaat niet heel snel in 2020 maar is ook afhankelijk van je speler. Messi draait supersnel, Ulrich van Gobbel draait voor geen meter. Dat je tegenstander de bal afpakt kan twee dingen betekenen: het is te doorzichtig wat je doet, óf je schermt de bal niet af. Nogmaals: oefen hiermee tegen de CPU.
- Druk zetten door AI kan je wijzigen via het team instellingen scherm (Game Plan). Ook kan je door de schietknop in te drukken als je verdedigt, een teamgenoot druk op de bal laten zetten.

Bedenk ook nog even dat je de passing in PES nog op Manual kan zetten, de steekballen ook en de schoten op advanced en zie in dat je nog veel te oefenen hebt ;)

Sluuz wijzigde deze reactie 25-09-2019 08:14 (3%)

• Mars18
Sjurm schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:14:
[...]

Je hebt nu om en om Matchday voor MyClub en gewoon online. Best een leuke modus, waarbij je punten verzameld voor een zijde die je vooraf kiest. Hiermee krijg je ook rewards voor in MyClub

https://www.konami.com/wepes/2020/eu/en/ps4/topic/matchday
Dank,

Gisteren begonnen en koos voor Engeland als basis, nu heb ik een box met 300 engelse spelers die je kan openen.

Echter kan je geen spelers verkopen zoals in FIFA?
En welke box moet je kiezen om Legends te kunnen packen? Al zag ik dat die kans maar 3% is.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:58
Hi,

Redelijke PES noob hier.

Dit topic staat vol met tips (bijv deze henkyyyyyyy in "[Multi] eFootball PES2020"), hoeveel heb je er van die al geoefend in trainingsmode?
Probeer eerst dat eens.

Dus niet online gaan als PES "noob" omdat je daardoor een rotgevoel van krijgt.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• gstoffers
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14-11 17:41
Hi,

Probeer ook eens een andere coach want daar zit behoorlijk veel verschil in, Eerst even tegen de cpu testen of de coach je bevalt

edit: Je hoeft hem nog niet eens te kopen, kijk bij welke club hij coach is en speel een paar keer met die club tegen de cpu, bevalt hij dan koop je hem.

gstoffers wijzigde deze reactie 25-09-2019 10:20 (19%)

• MetalPool
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14-11 15:02
Oke mensen thanks voor de tips die ik zeker ga toepassen en lezen! Misschien wil ik inderdaad ook veel te snel hoor dat kan! Ik zal mijn progressie wel delen als het zo ver is !

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• Sjurm
Mars18 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:39:
[...]

Dank,

Gisteren begonnen en koos voor Engeland als basis, nu heb ik een box met 300 engelse spelers die je kan openen.

Echter kan je geen spelers verkopen zoals in FIFA?
En welke box moet je kiezen om Legends te kunnen packen? Al zag ik dat die kans maar 3% is.
Je kunt inderdaad geen spelers verkopen. Je kunt je spelers trainen en dan levelen ze up. Spelers die je niet nodig hebt kun je omzetten naar een trainer, waarmee je een andere speler omhoog kan levelen. Als je hem omzet naar een trainer ben je hem kwijt.

In het geval je dezelfde speler (en dezelfde kaart) 3 x hebt, kun je die 3 inruilen voor een speler naar keuze van dezelfde rarity (drie gouden spelers inwisselen voor een gouden speler naar keuze).

Ik geloof niet dat je op dit moment Legends kunt packen, tenzij je de Legends editie had gekocht. Ze hebben elke week een nieuw event, deze week staan ManUtd, Ars, RM en Atl Madrid centraal. Er komt vanzelf een keer een event dat in het teken staan van Legends.
Die 3% is de kans op een zwarte bal (85+ rated speler).

• Mars18
Sjurm schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:42:
[...]

Je kunt inderdaad geen spelers verkopen. Je kunt je spelers trainen en dan levelen ze up. Spelers die je niet nodig hebt kun je omzetten naar een trainer, waarmee je een andere speler omhoog kan levelen. Als je hem omzet naar een trainer ben je hem kwijt.

In het geval je dezelfde speler (en dezelfde kaart) 3 x hebt, kun je die 3 inruilen voor een speler naar keuze van dezelfde rarity (drie gouden spelers inwisselen voor een gouden speler naar keuze).

Ik geloof niet dat je op dit moment Legends kunt packen, tenzij je de Legends editie had gekocht. Ze hebben elke week een nieuw event, deze week staan ManUtd, Ars, RM en Atl Madrid centraal. Er komt vanzelf een keer een event dat in het teken staan van Legends.
Die 3% is de kans op een zwarte bal (85+ rated speler).
Dank voor de mooie uitleg, aangezien ik al teams zag voorbij komen met Ronaldinho en Maradonna vroeg ik af hoe hun dat gedaan hebben.

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:29

DirtyBird

Praktiserend denker

Vraagje; hoe verhoog je de druk in je spel? Als ik tegen het einde van de wedstrijd achter sta lukt t me niet goed om all out attack te gaan. Ik zet wel gegenpress aan, maar in balbezit helpt dat niet. Opstelling veranderen lijkt me wat omslachtig. Mis ik een knopje?

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
dpad omhoog voor aanvallender, omlaag voor verdedigender. Is geloof ik 2x drukken per streepje/niveau.

Only fools are enslaved by time and space.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

LoneRanger schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:49:
dpad omhoog voor aanvallender, omlaag voor verdedigender. Is geloof ik 2x drukken per streepje/niveau.
Ik miste dus letterlijk een knopje, thanks.

• AntiChrist7
Heb het nu een paar uur gespeeld tegen de AI en heb de basiscontrols wel onder de knie (na jarenlang fifa), ben toch alleen maar van plan ML te spelen.

Ik merk wel dat ik vaak hetzelfde soort doelpunt tegen krijg: De AI past naar iemand aan de rand van de box, en die heeft 2-3 meter niemand rond zich, dus die draait gewoon en trapt (of past naar iemand dieper in de box die ook niemand in de buurt heeft). Ik laat wel secundaire druk zetten, maar die komen gewoon te laat. Erg frustrerend, vooral omdat zodra ik aan het strafschopgebied van de AI ben, er een dubbele muur staat en ze er 30cm op staan...

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
Fifa 20 doet weinig nieuws:

Maar vindt ongetwijfeld weer gretig aftrek.

https://gamer.nl/artikele...fa-20-doet-weinig-nieuws/

Normaal koop ik bijna elk jaar de nieuwe FIFA, maar vorig jaar gewacht op een flinke korting, wat ik dit jaar ook ga doen. Ondertussen blijf ik van PES 2020 genieten.

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:57
Dennis585 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:00:
Fifa 20 doet weinig nieuws:
Maar vindt ongetwijfeld weer gretig aftrek.
https://gamer.nl/artikele...fa-20-doet-weinig-nieuws/
Normaal koop ik bijna elk jaar de nieuwe FIFA, maar vorig jaar gewacht op een flinke korting, wat ik dit jaar ook ga doen. Ondertussen blijf ik van PES 2020 genieten.
De grootste reden dat ik naar PES ben overgestapt.
Allemaal leuk een aardig een ander menu kleurtje en vormgeving de gamepay en frustraties blijven.

• ratsja
  • Laatst online: 19:40

ratsja

bi polair

Vandaag wilde ik verder gaan met mijn ML.
Na de live transfer update is mijn save file helemaal naar de kloten.
Ik zie nu bij bepaalde teams sommige spelers met de naam "speler" rondlopen.

Heeft iemand anders dit ook ??

• TiezZ_BE
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:55
ratsja schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:01:

Live update niet toepassen.

Vorig jaar wel 1 keer meegemaakt dat er n fix vanuit de patch uitgever gedaan moest worden

• JFS
ratsja schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:01:

Wat als je de option file opnieuw toepast?

• TiezZ_BE
JFS schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:54:
[...]

Wat als je de option file opnieuw toepast?
Dat helpt normaal gezien niet, tenzij dat de live update teniet doet. Maar dat kan je ook in-game doen

• JFS
Ik ben benieuwd of er nog een update komt voor de Spaanse supercup. Dat is nu anders ingericht en speelt zich af in Januari. Op dit moment is het in de game nog steeds het oude systeem. De Normale beker is wel aangepast naar enkele wedstrijden

• ratsja
  • Laatst online: 19:40

ratsja

bi polair

TiezZ_BE schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:30:
[...]

Live update niet toepassen.

Vorig jaar wel 1 keer meegemaakt dat er n fix vanuit de patch uitgever gedaan moest worden
Ik heb het spel nog een keer opgestart, toen was alles weer goed.

• bredela
  • Laatst online: 10-11 23:02
Ik heb daarnet de PES 2020 demo voor het eerst opgestart en twee wedstrijden gespeeld, 1 offline en 1 online. Qua gameplay loopt het best lekker, maar graphics van de wedstrijden vind ik tegenvallen ten opzichte van 2019, het ziet er wat flets uit. In het menu voorafgaand aan een wedstrijd kan ik ook lastig zien welke knop nu geselecteerd is. Wellicht moet ik contrast en helderheid nog beter instellen.

De demo overtuigt mij nog niet om deze versie te kopen voor het volle bedrag.

• Sluuz
Je moet ook wat meer potjes spelen dan 2 om alle nuances in de gameplay te ondergaan en waarderen.

• RFRF
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 13-11 11:49
Inmiddels heb ik er behoorlijk wat potjes op zitten en moet zeggen dat ik toch wat teleurgesteld ben. Als ik op niveau Top player speel dan win ik alles vrij eenvoudig en mis ik de uitdaging. Als ik een niveau omhoog ga dan heb ik het gevoel dat ik tegen een 'systeem' speel en het bijna niet mogelijk is om sommige wedstrijden te winnen want je ziet de gekste dingen. Het maakt uiteindelijk niet uit welke speler je hebt want sommige ballen stuiteren hoe dan ook van je voet, of je nu Messi hebt of Tom Beugelsdijk. Passes komen niet meer aan en op sommige momenten merk je ook dat de AI jou even wat gunt en stappen ze gewoon opzij. Alle tegenstanders graven zich massaal in, zelfs de topploegen, en het ergste is dat je medespelers helemaal niet vrij lopen waardoor je nauwelijks kansen kunt creeëren. Het voelt allemaal heel erg scripted aan. Ik speel zoveel wedstrijden waarbij ik 75 procent balbezit heb, de meeste schoten heb en toch met 1-0 verlies. Als dat een keertje gebeurt is dat niet erg maar nu is dat echt alleen maar het geval. Het lijkt er echt op dat de gameplay compleet verpest is op dit niveau want het komt mijn inziens echt niet meer op kwaliteit aan.
Hebben jullie nog tips? Wat is jullie ervaring?
Vind het erg zonde want in het begin kon ik nog echt genieten van het spel maar dat is helemaal verdwenen. Ik speel trouwens alleen offline Master League.

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
RFRF schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:49:
Als ik op niveau Top player speel dan win ik alles vrij eenvoudig en mis ik de uitdaging. Als ik een niveau omhoog ga dan heb ik het gevoel dat ik tegen een 'systeem' speel en het bijna niet mogelijk is om sommige wedstrijden te winnen want je ziet de gekste dingen.
ik dacht dat ik de enige was, zat aan mijn kwaliteiten te twijfelen :P . ik zit nog op pes2019 en heb precies hetzelfde gevoel hierover.

• henkyyyyyyy
RFRF schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:49:
Alle tegenstanders graven zich massaal in, zelfs de topploegen, en het ergste is dat je medespelers helemaal niet vrij lopen waardoor je nauwelijks kansen kunt creeëren.
Je weet dat je zelf spelers diep kan laten gaan en dan bedoel ik elke speler die jij wilt?
Zelf geen problemen met hoogste niveau....

henkyyyyyyy wijzigde deze reactie 30-09-2019 10:16 (5%)

• RFRF
henkyyyyyyy schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:16:
[...]

Je weet dat je zelf spelers diep kan laten gaan en dan bedoel ik elke speler die jij wilt?
Zelf geen problemen met hoogste niveau....
Ja, maar hoe ga je hiermee om als er 8/9 spelers van de tegenstander rond de 16 meter staan? Er is totaal geen ruimte. Hoe pak jij dit aan?

• henkyyyyyyy
RFRF schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:53:
[...]

Ja, maar hoe ga je hiermee om als er 8/9 spelers van de tegenstander rond de 16 meter staan? Er is totaal geen ruimte. Hoe pak jij dit aan?
Rondspelen en dan je links of rechtsback mee op laten kopen en dan een tweetjes.
Maar je hoeft niet perse de linksback aan te spelen, maar hij zorgt er wel voor dat er meer ruimte ontstaat.

Of de bal aan de spits geven die wat terugkomt die neemt wat mensen mee, je middenvelder laten opkomen bal meegeven enz.

Of de links of rechtback weer naar voren sturen zodat die een hoge voorzet kan geven.

Enz enz

• Hoi1966
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 03-10 15:03
Weet er iemand waar je een eenvoudig overzicht van de controller basisfuncties kan vinden? (dus niet een uitgebreide)

• JFS
Hoi1966 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:50:
Weet er iemand waar je een eenvoudig overzicht van de controller basisfuncties kan vinden? (dus niet een uitgebreide)
https://realsport101.com/...tack-on-ps4-and-xbox-one/

• Hoi1966
Die is behoorlijk lang en ingewikkeld, wel handig maar enorm veel 8)7

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Hoi1966 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:59:
[...]

Kun je dat niet gewoon in de controller configuration in het spel zien?

• Hoi1966
Exocet schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:18:
[...]

Kun je dat niet gewoon in de controller configuration in het spel zien?
Oh, zou niet weten hoe dat moet, je zou toch denken dat er ergens een simpel overzichtje zou moeten zijn.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Hoi1966 schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:26:
[...]

Oh, zou niet weten hoe dat moet, je zou toch denken dat er ergens een simpel overzichtje zou moeten zijn.
Is nog wel van 2018:
https://www.konami.com/we...l/pc/en/control_base.html

• JFS
Hoi1966 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:59:
[...]

Wat wil je weten dan? Hoe je moet passen en schieten?

• Hoi1966
JFS schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:08:
[...]

Wat wil je weten dan? Hoe je moet passen en schieten?
Yep, gewoon de basisfuncties van de controller (ps4) om een potje te spelen. Ik vind alleen maar hele lange overzichten met functies. Heb ook de training al gedaan met PES, maar dat is weer net te weinig.

• Engeltje83
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-11 16:44

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Hi,

Redelijke PES noob hier.

Kleine tip

Probeer als je de bal inspeelt, de bal aan te nemen terwijl je R2 ingedrukt houd. (niet de sprintknop maar die daaronder) Dan neemt hij hem aan en schermt hem ook direct af zodat de bal niet meteen van je voeten gelopen word.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/BoA-1871/career

• TiezZ_BE
Engeltje83 schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:46:
[...]

Kleine tip

Probeer als je de bal inspeelt, de bal aan te nemen terwijl je R2 ingedrukt houd. (niet de sprintknop maar die daaronder) Dan neemt hij hem aan en schermt hem ook direct af zodat de bal niet meteen van je voeten gelopen word.
Euhm, dan toch icm richting kiezen. Want R2 ingedrukt houden zonder enige andere knop = bal laten lopen... ;w

• WittiW
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 09-11 10:20
Als je alles los laat, scherm je toch af?

Ook kansloos online, daar niet van.

• RFRF
henkyyyyyyy schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:06:
[...]

Rondspelen en dan je links of rechtsback mee op laten kopen en dan een tweetjes.
Maar je hoeft niet perse de linksback aan te spelen, maar hij zorgt er wel voor dat er meer ruimte ontstaat.

Of de bal aan de spits geven die wat terugkomt die neemt wat mensen mee, je middenvelder laten opkomen bal meegeven enz.

Of de links of rechtback weer naar voren sturen zodat die een hoge voorzet kan geven.

Enz enz
Dank je, ik ga nog maar eens een poging wagen. Op welk niveau speel jij offline?

• AntiChrist7
Hoi1966 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:21:
[...]

Yep, gewoon de basisfuncties van de controller (ps4) om een potje te spelen. Ik vind alleen maar hele lange overzichten met functies. Heb ook de training al gedaan met PES, maar dat is weer net te weinig.
is er training dan? ik heb ook die lijst gevonden met alle controls, en ik probeer ze één per één om ze zo in mijn geheugen te printen. Bijvoorbeeld "deze match oefen ik op spelers die een run maken", dan na een tijdje op voorzetten, etc...

Het gaat traag als je van fifa komt, maarik speel ook enkel offline de moeilijkheidsniveau, soms eens de)(

• Hoi1966
AntiChrist7 schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:13:
[...]

is er training dan? ik heb ook die lijst gevonden met alle controls, en ik probeer ze één per één om ze zo in mijn geheugen te printen. Bijvoorbeeld "deze match oefen ik op spelers die een run maken", dan na een tijdje op voorzetten, etc...

Het gaat traag als je van fifa komt, maarik speel ook enkel offline de moeilijkheidsniveau, soms eens de)(
Ja, je kan oefen op voorzetten, schieten etc. het is inderdaad flink oefen, nu week in bezet en pas 1 potje gewonnen (Spanje - Gibraltar ;-) ik was Spanje 8)7

• WittiW
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 09-11 10:20
Menu kick off (eerste menu) -> naar onder scrollen -> training

• AntiChrist7
WittiW schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:34:
[...]

Menu kick off (eerste menu) -> naar onder scrollen -> training
ja die tweede stap heb ik dus gemist, thnx

• bredela
  • Laatst online: 10-11 23:02
Sluuz schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:29:
Je moet ook wat meer potjes spelen dan 2 om alle nuances in de gameplay te ondergaan en waarderen.
Inmiddels al wat meer gespeeld, maar het lijkt mij nog steeds niet te kunnen bekoren. Bij de demo van 2019 was het wel direct raak. Wellicht moet ik deze versie maar overslaan. Of ik koop hem later voor een budgetprijs.

• JFS
Hoe kom je in myclub aan myclub coins.
Ik heb al veel gewonnen via myclub records, maar daar ben ik bijna doorheen.
wat moet ik doen of er meer te krijgen? Heb gister Paulo Dybala gekregen via die Juve zaakwaarnemer en wil nog wel een topspeler te pakken krijgen :)

• Sjurm
JFS schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:16:
Hoe kom je in myclub aan myclub coins.
Ik heb al veel gewonnen via myclub records, maar daar ben ik bijna doorheen.
wat moet ik doen of er meer te krijgen? Heb gister Paulo Dybala gekregen via die Juve zaakwaarnemer en wil nog wel een topspeler te pakken krijgen :)
Via Matchday kun je MyClub coins verdienen, maar dat moet je online wel aardig wat potjes kunnen winnen. Verder alleen door dagelijks in te loggen en die zoveelste dag van de inlogstreak mee te pakken. En natuurlijk door de portemonnee te te trekken >:)

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21:05
Als diehard PES fan, nog vanuit de tijdperk International superstar soccer op de SNES, ben ik twee jaar geleden (met pijn in het hart) overgestapt naar Fifa. Vooral om het feit dat veel vrienden ook (al een aantal jaar eerder) waren overgestapt. Daarnaast was ik helemaal klaar met PES online, offline vond ik het nog steeds wel beter dan Fifa. Veel lag , weinig mensen online etc.

Maar... nu ik weer mooie reviews lees over PES 2020 en volgens sommigen beste PES versie is sinds PES 6, begint het toch weer te kriebelen. Maar hoe is het online gedeelte?
Gisteren voor het eerst de demo kunnen spelen (ja, als hardwerkende papa is het toch lastig om rustig te kunnen gamen) en bevalt me goed. Echter, online zijn al 4 potjes uitgevallen omdat de verbinding van de tegenpartij niet goed zou zijn. Iedereen moet toch tegenwoordig wel gewoon goed internet hebben om een potje af te kunnen maken denk ik dan... Daarnaast duurde het zeer lang om een 5de pot überhaupt te vinden. Gevolg bijna een uur naar de klote en nog niet eens een potje afgemaakt online (ondertussen was vrouwtje alweer aan het vragen wanneer ik klaar zou zijn 8)7 |:( ). Daarna toch maar offline twee potjes gespeeld.

Nu was dit nog de demo natuurlijk. Maar hoe is het online gedeelte in daadwerkelijke spel? Gaat mij gewoon om snelle wedstrijden tegen een ander. Heb geen fancy modi nodig. Ik wil geen lag en snel een potje kunnen spelen. Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, zodat ik veel frustratie en mogelijk ook een scheiding :P kan voorkomen. Thnx!

• Zawaponga
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12-11 11:30
Ik heb het spel nu een kleine 2 weken en ben ook met de demo gestart. Koop het spel en beleef enorme plezier aan het online gedeelte. Ik heb een 10 tal quick matches online gespeelt en ongeveer 20 online division potjes.
Ik heb er maar 5 ofzo in totaal gewonnen, maar toch is het niet frustrerend en elke keer als ik scoor schreeuw ik de hele buurt bij elkaar :P.
Ik heb echt zo veel plezier in dit spel en als ik het met pes 4/5 vergelijk (die heb ik doodgespeelt) is het toch een stuk beter. Lag is minimaal en hangt van het internet van jouw tegenstander af. Meestal is het goed, soms een lagfest.

• Sluuz
Xtince schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:04:
Als diehard PES fan, nog vanuit de tijdperk International superstar soccer op de SNES, ben ik twee jaar geleden (met pijn in het hart) overgestapt naar Fifa. Vooral om het feit dat veel vrienden ook (al een aantal jaar eerder) waren overgestapt. Daarnaast was ik helemaal klaar met PES online, offline vond ik het nog steeds wel beter dan Fifa. Veel lag , weinig mensen online etc.

Maar... nu ik weer mooie reviews lees over PES 2020 en volgens sommigen beste PES versie is sinds PES 6, begint het toch weer te kriebelen. Maar hoe is het online gedeelte?
Gisteren voor het eerst de demo kunnen spelen (ja, als hardwerkende papa is het toch lastig om rustig te kunnen gamen) en bevalt me goed. Echter, online zijn al 4 potjes uitgevallen omdat de verbinding van de tegenpartij niet goed zou zijn. Iedereen moet toch tegenwoordig wel gewoon goed internet hebben om een potje af te kunnen maken denk ik dan... Daarnaast duurde het zeer lang om een 5de pot überhaupt te vinden. Gevolg bijna een uur naar de klote en nog niet eens een potje afgemaakt online (ondertussen was vrouwtje alweer aan het vragen wanneer ik klaar zou zijn 8)7 |:( ). Daarna toch maar offline twee potjes gespeeld.

Nu was dit nog de demo natuurlijk. Maar hoe is het online gedeelte in daadwerkelijke spel? Gaat mij gewoon om snelle wedstrijden tegen een ander. Heb geen fancy modi nodig. Ik wil geen lag en snel een potje kunnen spelen. Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, zodat ik veel frustratie en mogelijk ook een scheiding :P kan voorkomen. Thnx!
Afhankelijk van je zoekcriteria kan het soms best wel lang duren voordat je een match hebt. Is mijn ervaring met een potje of 20 online. Ik speel zelf meer online wat dit jaar ook een stuk beter is dan vorig jaar vanwege de aardige AI.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb er nu 1 seizoen ML opzitten op professional met ajax, en na een zeer beroerde seizoensstart toch CL gewonnen en tweede geworden in de competitie.
Ik snap volgens mij nog niet veel van de transfers. Ik krijg biedingen op spelers, met nog 3-4 jaar contract en een marktwaarde van 20mln, van 2 mln, en bij een tegenbod kan ik slechts beperkt verhogen (tot, zeg, 7 mln.).
Ook willen nieuwe spelers absoluut een afkoopclausule die een maximale waarde heeft die vaak ruim onder hun marktwaarde ligt. Is dit normaal? Is dit realistisch? Moet ik me niet druk maken om marktwaarde? Ik snap dit niet zo goed.
En tot slot, is het ook mogelijk om meer invloed te hebben op je jeugdspelers? ik heb nu een lijst met spelers die na het seizoen wordt ververst met allemaal jonge versies van bekende oude rotten (P. Czech (GK) uit Tjechië). Ik kan voor zover ik zie geen nieuwe aanwas creeeren of mensen wegsturen, enkel trainen of signen.

En tot slot tot slot, ik vind van FIFA career wel leuk dat je spelers echt moet scouten en dat je niet direct alle stats kan zien ed. Ik hoop dat dit in de toekomst ook bij PES wordt geintroduceerd. Liever nog zou ik zien dat helemaal van scores wordt weggebleven en dat met tekst wordt gecommuniceerd over kwaliteit (bijvoorbeeld zoals spelers nu perks hebben) en dat je uit hun staat van dienst (dus stats over goals, passes, tackles, etc) moet opmaken of een speler goed is en of die in jouw team past.

• TiezZ_BE
DirtyBird schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:00:
...

Liever nog zou ik zien dat helemaal van scores wordt weggebleven en dat met tekst wordt gecommuniceerd over kwaliteit (bijvoorbeeld zoals spelers nu perks hebben) en dat je uit hun staat van dienst (dus stats over goals, passes, tackles, etc) moet opmaken of een speler goed is en of die in jouw team past.
Of een speler goed past in je speelstijl/taktiek kan je in principe al zien (toch in de vorige versies) bij de streepjes welke speelstijl ze gewoon zijn (ivm druk zetten, brede speelstijl of door het midden etc.)

Als ze dat niet gewoon zijn hebben ze nog wat tijd nodig....

TiezZ_BE wijzigde deze reactie 04-10-2019 10:46 (4%)

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:40
TiezZ_BE schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:22:
[...]

Euhm, dan toch icm richting kiezen. Want R2 ingedrukt houden zonder enige andere knop = bal laten lopen... ;w
Tot en met 2019 was L1 nog overstapje/bal laten lopen.

Kwam ik achter toen m'n keeper de bal liet lopen vlak voor z'n doel...

• Mit-46
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-11 19:00
Als echte PES fan heb ik mij er ook maar weer eens aan gewaagd na de review hier op Tweakers en ik ben na een week spelen zéér tevreden met deze PES!!

PES2019 heb ik overgeslagen nadat ik vond dat PES2018 te veel op 2017 leek en ik 2017 eigenlijk al wat minder vond. 2018 letterlijk 5 keer gespeeld en toen was ik er wel op uitgekeken.

Het PES \ ISS gevoel heb ik nu wel weer tijdens de potjes. Nu speel ik enkel online of VS en ik moet zeggen dat het vinden van spelers wel een dingetje is soms. Zal wel komen door het kleine aantal spelers heb ik het idee.

Anyway, wat een topper is dit weer! Het speelt heerlijk . De emotie op de bank als een aanval lukt of juist tegenzit is weer volop aanwezig!

Ik heb alleen nog niet helemaal door wat ze met de R2 knop gedaan hebben. Het is geen "R2-PES" meer heb ik het idee.

• Zawaponga
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12-11 11:30
Wie speelt dit heerlijke spel eigenlijk op de xbox? En bestaat er een pes tweakers competitie?

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Met de nieuwste update in Steam kan je nu eindelijk weer de Vsync instellen. Weet iemand wel het verschil tussen Inschakelen1 en Inschakelen2? :X

• XhizorBE
  • Laatst online: 21:30
RFRF schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:08:
[...]

Dank je, ik ga nog maar eens een poging wagen. Op welk niveau speel jij offline?
Als 'k een gouden tip mag geven speel het spel gewoon offline, speel wat myclub en bouw zo je skills wat op. Eens je op een deftige moeilijkheidsgraad mee kan, dan kan je eens online overwegen

Maar zelf dan raad 'k het je nog niet aan, mijn ervaringen met online sports games vond 'k gewoon weg verschrikkelijk. Toen 'k eindelijk eens een match aan het winnen was, aborte die gast gewoon. :O

Dan ga 'k nog niet beginnen over spelers die een disconnect faken, en zodat je eens geen win krijgt maar een loss 8)7

Je moet rekening houden, meeste online pes spelers kunnen de hoogste moeilijksgraad aan tegen de computer. Dus als je al moeite hebt op pro, dan is het niet zo moeilijk dat je van het kastje naar de muur wordt gespeeld :9

Als je echt tips wil weten hoe je nog beter kan spelen, dan raad 'k je aan om tips op te zoeken via youtube. ZItten daar youtubers tussen die hun tips delen die grote tournamenten winnen. Sommige tips zijn vrij basic, maar je moet natuurlijk eerst de basics snappen voordat je kan opbouwen

Co op is ook nog steeds een optie dan kan je van je mede maat leuke berichtjes krijgen, als je iets te slecht presteerde O-)

XhizorBE wijzigde deze reactie 07-10-2019 21:57 (4%)

• Looney1984
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 09-11 15:18
Voor de liefhebbers, pesuniverse V2 option file

http://www.mediafire.com/...2nd_upload_WEPES.rar/file
Wachtwoord : Lother1

• Looney1984
Vraagje! Speel sinds de release PES 2020 op de PS4 en alles gaat best redelijk. Enkel af en toe heb ik potjes dat iedereen te laat is en ik vooral grip verlies op het middenveld. Er vallen vaak grote gaten en de spits kan zo aan gespeeld worden . Wat doe ik verkeerd? Iemand een idee? Iemand misschien zin online eens te spelen op de PS4 en die mij soort van tips kan geven?

Speel 4-3-3 met een DM. (Myclubs)

• homernt
  • Laatst online: 14-11 14:42
Looney1984 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 00:10:
Vraagje! Speel sinds de release PES 2020 op de PS4 en alles gaat best redelijk. Enkel af en toe heb ik potjes dat iedereen te laat is en ik vooral grip verlies op het middenveld. Er vallen vaak grote gaten en de spits kan zo aan gespeeld worden . Wat doe ik verkeerd? Iemand een idee? Iemand misschien zin online eens te spelen op de PS4 en die mij soort van tips kan geven?

Speel 4-3-3 met een DM. (Myclubs)
Dat kan ook aan de vorm van de spelers liggen. Het kan zijn dat spelers een rode pijl naar beneden hebben opdat moment. Als de wedstrijd begint wordt dat bepaald. Voordat de wedstrijd begint en tijdens kun je kijken of de spelers een pijl naar beneden of naar boven of er tussen in wat aangeeft of ze lekker in hun vel zitten zeg maar. Hoe hoger de vorm cijfer is van een speler om mee te beginnen hoe groter de kans is dat hij iedere wedstrijd goed speelt. Dit wordt ook mede bepaald door de live update iedere donderdag.

• RFRF
XhizorBE schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:52:
[...]

Als 'k een gouden tip mag geven speel het spel gewoon offline, speel wat myclub en bouw zo je skills wat op. Eens je op een deftige moeilijkheidsgraad mee kan, dan kan je eens online overwegen

Maar zelf dan raad 'k het je nog niet aan, mijn ervaringen met online sports games vond 'k gewoon weg verschrikkelijk. Toen 'k eindelijk eens een match aan het winnen was, aborte die gast gewoon. :O

Dan ga 'k nog niet beginnen over spelers die een disconnect faken, en zodat je eens geen win krijgt maar een loss 8)7

Je moet rekening houden, meeste online pes spelers kunnen de hoogste moeilijksgraad aan tegen de computer. Dus als je al moeite hebt op pro, dan is het niet zo moeilijk dat je van het kastje naar de muur wordt gespeeld :9

Als je echt tips wil weten hoe je nog beter kan spelen, dan raad 'k je aan om tips op te zoeken via youtube. ZItten daar youtubers tussen die hun tips delen die grote tournamenten winnen. Sommige tips zijn vrij basic, maar je moet natuurlijk eerst de basics snappen voordat je kan opbouwen

Co op is ook nog steeds een optie dan kan je van je mede maat leuke berichtjes krijgen, als je iets te slecht presteerde O-)
Bedankt, maar dit was mijn originele post:
''Inmiddels heb ik er behoorlijk wat potjes op zitten en moet zeggen dat ik toch wat teleurgesteld ben. Als ik op niveau Top player speel dan win ik alles vrij eenvoudig en mis ik de uitdaging. Als ik een niveau omhoog ga dan heb ik het gevoel dat ik tegen een 'systeem' speel en het bijna niet mogelijk is om sommige wedstrijden te winnen want je ziet de gekste dingen. Het maakt uiteindelijk niet uit welke speler je hebt want sommige ballen stuiteren hoe dan ook van je voet, of je nu Messi hebt of Tom Beugelsdijk. Passes komen niet meer aan en op sommige momenten merk je ook dat de AI jou even wat gunt en stappen ze gewoon opzij. Alle tegenstanders graven zich massaal in, zelfs de topploegen, en het ergste is dat je medespelers helemaal niet vrij lopen waardoor je nauwelijks kansen kunt creeëren. Het voelt allemaal heel erg scripted aan. Ik speel zoveel wedstrijden waarbij ik 75 procent balbezit heb, de meeste schoten heb en toch met 1-0 verlies. Als dat een keertje gebeurt is dat niet erg maar nu is dat echt alleen maar het geval. Het lijkt er echt op dat de gameplay compleet verpest is op dit niveau want het komt mijn inziens echt niet meer op kwaliteit aan.
Vind het erg zonde want in het begin kon ik nog echt genieten van het spel maar dat is helemaal verdwenen. Ik speel trouwens alleen offline Master League.'

Update: ik moet zeggen dat ik inderdaad na het kijken van een aantal youtube filmpjes aardig op weg ben. Het veranderen van de camera heeft behoorlijk veel effect waardoor ik een beter overzicht heb. Soms lijkt het spel zelfs anders aan te voelen al zijn er nog steeds wel momenten waarop ik denk dat er mate van scripting is, maar het spelplezier is in ieder geval terug.

• XhizorBE
  • Laatst online: 21:30
RFRF schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:34:
[...]

Bedankt, maar dit was mijn originele post:
''Inmiddels heb ik er behoorlijk wat potjes op zitten en moet zeggen dat ik toch wat teleurgesteld ben. Als ik op niveau Top player speel dan win ik alles vrij eenvoudig en mis ik de uitdaging. Als ik een niveau omhoog ga dan heb ik het gevoel dat ik tegen een 'systeem' speel en het bijna niet mogelijk is om sommige wedstrijden te winnen want je ziet de gekste dingen. Het maakt uiteindelijk niet uit welke speler je hebt want sommige ballen stuiteren hoe dan ook van je voet, of je nu Messi hebt of Tom Beugelsdijk. Passes komen niet meer aan en op sommige momenten merk je ook dat de AI jou even wat gunt en stappen ze gewoon opzij. Alle tegenstanders graven zich massaal in, zelfs de topploegen, en het ergste is dat je medespelers helemaal niet vrij lopen waardoor je nauwelijks kansen kunt creeëren. Het voelt allemaal heel erg scripted aan. Ik speel zoveel wedstrijden waarbij ik 75 procent balbezit heb, de meeste schoten heb en toch met 1-0 verlies. Als dat een keertje gebeurt is dat niet erg maar nu is dat echt alleen maar het geval. Het lijkt er echt op dat de gameplay compleet verpest is op dit niveau want het komt mijn inziens echt niet meer op kwaliteit aan.
Vind het erg zonde want in het begin kon ik nog echt genieten van het spel maar dat is helemaal verdwenen. Ik speel trouwens alleen offline Master League.'

Update: ik moet zeggen dat ik inderdaad na het kijken van een aantal youtube filmpjes aardig op weg ben. Het veranderen van de camera heeft behoorlijk veel effect waardoor ik een beter overzicht heb. Soms lijkt het spel zelfs anders aan te voelen al zijn er nog steeds wel momenten waarop ik denk dat er mate van scripting is, maar het spelplezier is in ieder geval terug.
Er zal inderdaad wel iets van scripting in zitten, zodat de computer soms iets beter speelt. Maar in het echt heb je dat ook dat een ploeg slecht begint en plots weer goed mee doet

Nu met ploegen gelijk barcelona zou dit niet mogen voorkomen natuurlijk, de first touch of bal controle bij een pas vind 'k ook iets raars. Maar denk dat je op een bepaalde knop moet drukken voor dat je de pas krijgt. Dan zou de speler de bal normaal aan nemen, en zou de speler de bal ook beter afschermen

En 'k vloek inderdaad ook bij sommige loop acties, maar denk dat zoiets veel afhangt van tactieken en je instellingen daarin. Nu goed vind dat de Ai soms wel iets teveel stil staat

Zelf vind 'k career en myclub tof. In career kan je gewoon als één speler spelen en wordt je omringt door de computer. Dan merk je eigenlijk ook dat het meer op voetbal begint te gelijken, het is geen éénrichtingsverkeer meer

• Spud82
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:16
Gisteren aan mijn eerste PES ooit begonnen op de PS4, kolere het lijkt wel opnieuw leren lopen na jaren Fifa (en ook daarvan was mijn laatste deel '17, dus ben al even uit de footy-wereld verdwenen). Wel zin om dit te gaan masteren.

Heeft iemand wat tips voor verdedigen voor me, vooral druk zetten etc?

• RFRF
Spud82 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:43:
Gisteren aan mijn eerste PES ooit begonnen op de PS4, kolere het lijkt wel opnieuw leren lopen na jaren Fifa (en ook daarvan was mijn laatste deel '17, dus ben al even uit de footy-wereld verdwenen). Wel zin om dit te gaan masteren.

Heeft iemand wat tips voor verdedigen voor me, vooral druk zetten etc?
Je kunt het beste even op Youtueb een tutorial bekijken van Spoony Pizza, hij geeft hele nuttige tips.

• AntiChrist7
Bekijk ik ook, (is ook mijn eerste PES) en hij heeft het veel over de supercancel. Maar ik had gelezen dat die gebugged is?

Sowieso komt er eind oktober een grote gameplay patch

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-11 15:42
Iets later dan normaal wegens vakantie, maar heb vandaag de legend editie aangeschaft. Vorig jaar kon ik wel aardig meekomen, op mijn top zat ik rond de 900 rating in myclub. Ik had toen misschien wel het geluk dat ik er vroeg bij was en ook bijv de eerste lichting overpowered players of the week heb kunnen trekken (96 Ziyech enzo).

Het leukste vind ik eigenlijk zoveel mogelijk spelen met een wat minder elftal en dat rustig opbouwen en echt moeten vechten voor de winst. Om die reden wilde ik eigenlijk wachten op de PES Lite versie. Nu heb ik de volgende spelers getrokken Kahn, Pique, Bonucci, Modric en kreeg Ronaldinho. Verdediging en middenveld zijn dus op orde. Nu is het wachten op mijn eerste degelijke spits. Iemand nog tips?

• Looney1984
Wout Weghorst?
Luuk de Jong?

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
Deal Van De Week voor de PS4:

https://store.playstation...id/STORE-MSF75508-DOTW2/1

eFootball PES 2020 vanaf €40,19.

• El Profesor
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 14-11 08:58
Legend edition gehaald. Kreeg Maradona als legend, daarnaast nog Pogba en CR7 uit de gratis zwarte ballen. Daarnaast met munten nog Modric, Bale, O. Dembele en een paar gouden spelers. Als coach PEP gehaald. Nu aan de teamspirit werken.

I like how you keep the mouse running...

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:46
Geweldige versie, heb hem gisteren voor 40 euro gehaald op PSN

Ik speel hem normaal altijd op Pro, maar het was echt knokken voor de winst, stond ik wel van te kijken!

De camera heb ik teruggezet naar Dynamic Wide geloof ik.

Bij de vorige edities kon ik bijv een 1-2tje met Firminho & Salah opzetten, maar nu gaat het heel vaak mis, wat het echt realistisch maakt.

Ook de onderlinge duels, maakt het super! zo werd Serginõ Dest, ff aan de kant gezet door Lukaku :D

• Tranzy
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik klik unlock maar gebeurd niets? Gebruik nooit mediafire. Mis ik iets?

Ik heb ook een leuke computer..

• Looney1984
Tranzy schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:09:
[...]

Ik klik unlock maar gebeurd niets? Gebruik nooit mediafire. Mis ik iets?
En met dit wachtwoord dan?
PUni2020

Ik heb de file informatie van dit forum:
https://forum.xboxworld.nl/threads/pes-2020.180319/page-28

Als het echt niet lukt kan ik vandaag wel de file ergens op knallen.

Looney1984 wijzigde deze reactie 12-10-2019 13:27 (27%)

• Tranzy
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Looney1984 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:24:
[...]

En met dit wachtwoord dan?
PUni2020

Ik heb de file informatie van dit forum:
https://forum.xboxworld.nl/threads/pes-2020.180319/page-28

Als het echt niet lukt kan ik vandaag wel de file ergens op knallen.
Ik ben weer nieuw met PES en importeren. Stam nog uit de PES5 tijd :-) ..
Wil deze gebruiken op een PS4.

Ik ben nu dit aan het volgen
https://realsport101.com/...mes-ps4-pc-xbox-stadiuns/

Ik heb ook een leuke computer..

• Jenzo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12-11 04:41
Aanrader om in myClub de agent van oktober te gebruiken. Had 2x Arthur. Vervolgens de andere agent voor Europese topspeler ook gebruikt en kwam Eden Hazard en Pique uit. Heb ineens een prima team :D

 MacBook Pro (15-inch, 2017), i7 2,8 GHz, 16GB RAM, 256GB SSD  iPhone 7 Plus 32GB  iPad Air 2 64GB  Apple Watch series 4 Nike+ edition

• kadoendra
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13-11 18:41
Leuk om hier te delen terwijl anderen daarvoor gewoon netjes £ 5,- betalen voor een silver membership :F

• Looney1984
kadoendra schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:32:
[...]

Leuk om hier te delen terwijl anderen daarvoor gewoon netjes £ 5,- betalen voor een silver membership :F
Blijkbaar boeit diegene dat niks aangezien die hem ook deelt.... Als hij het niet wou zette hij het niet op dat forum... Moraalridder

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-11 10:00
Hoe is de ML in PES2020? Veel gespeeld in 2018 maar de 2019 versie viel me erg tegen, veel te makkelijk om goede spelers te halen, zelfs in challenge mode.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• JFS
Eerste seizoen met Barcelona afgewerkt. Alles gewonnen maar het was wel bikkelen. Op naar seizoen 2. Hopelijk dan aan het einde een aanbieding uit de Serie A of Premier League. Leuk om te zien dat er nu wel een pre-season is. Dat had ik eerste seizoen niet. Is dit patched of krijg je dat gewoon eerste seizoen niet?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-11 10:00
Pre-season was er in de vorige versies ook al. Heb je eerdere MLs gespeeld? Ik ben met name op zoek naar de verschillen tussen deze editie en die van vorig jaar.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-11 15:42
Donderdag het spel gehaald (legend editie) en heb nu al dit team met ongeveer 14 potjes online te hebben gespeeld. keeper Kahn, verdediging Chiellini, Pique, Van Dijk, onbekend. Middenveld: Draxler, Henderson, Modric. Voorhoede Sane, Higuain en Hazard.

Ik vind het wel erg snel gaan in een weekend al een team dat redelijk in balans is en waarmee ik gewoon kan competen. Ben bang dat ik snel uitgekeken ga raken op deze editie. Ik moet zeggen dat ik redelijk mee kan komen in de 600-700 range waar ik nu zit. Ik heb wel erg veel pack luck gehad moet ik zeggen, steeds net de spelers die ik wilde.

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:11
Dit weekend FIFA 20 verkocht en PES gekocht in de PlayStation Store. Even wennen en drie dingen waar ik me flink aan erger.
Als eerste, match setup tijd, dat duurt echt heel erg lang, soms ben ik 3/4 minuten aan het wachten! In FIFA is 10 seconden al lang... Enig idee of dit aan mijn verbinding (200/20 via kabel) of andere factoren kan liggen?

Ten tweede, omdat sommige animaties zo gruwelijk lang duren (voor mijn gevoel), wil ik soms op het laatste moment toch naar een andere speler spelen. Dit lijkt praktisch onmogelijk in PES, eenmaal de beslissing genomen is no going back. Is er een instelling die dit kan wijzigen?

En dan als derde, is het inladen van een vooraf gedefinieerde tactiek de snelste manier bij online seasons om de opstelling van Liverpool weer een beetje presentabel te maken? Waarom blijft niet gewoon mijn vorige opstelling staan?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True