bvbal79 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:22:
[...]
Ik heb echt besloten om na deze fifa ermee te stoppen. Benoemde het op discord al maar dit zijn mijn overwegingen die echt mijn besluit niet gaan veranderen:
- om verder te komen moet je geld in het spel stoppen, want een echte trader zoals ik wordt aan alle kanten generfed in dit spel. Vorig jaar was mijn transferwinst 20M in januari. Dit jaar was het maar 8 M. En ondertussen buit EA de boel uit met spelers in verschillende batches releasen, meerdere lightning rounds etc
- DR is verpest door de objectives, je weet niet meer of je op je eigen niveau tegen iemand speelt of niet
- Servers zijn bagger, maar dit mag gewoon. Ik vergelijk het maar met de diepvriesoliebollen van AH. Die worden gebakken en in de diepvries neergelegd en vervolgens de dag van verkoop ontdooid en in het schap gezet. Onder het mom van vers wordt het verkocht. Maar omdat het AH is koopt iedereen ze toch en gaat ze er jaar in jaar uit mee door
Nou ik lust geen diepvriesoliebollen. En heb het nu 2 jaar gegeten, maar volgens jaar wil ik versie oliebollen en anders geen oliebollen!!
Je bent niet de enige!
Ook ik haak na deze editie af met FIFA. Als enorme voetbalfanaat (speel dit spel het meeste van allemaal) ga ik denk ik over naar PES.
Mijn overwegingen om tot dit te komen zijn:
- Het is een groot "pace" festijn. Leuke spelers zijn haast niet bruikbaar. Dembele speelt nooit in real-life, maar hier kom je hem alleen maar tegen. Evenals Traore, Kent en alles boven de 95 pace.
- FIFA20 is nauwelijks een verbetering. Zie het meer als een flinke patch op FIFA19.
- Hoewel blij dat icons nu haalbaar zijn geworden, verpest dit rivals. Te vaak kom ik tegen een grind-team, worden Neymars, Messi's, Ronaldo's erin gezet en word ik compleet weggetikt. Kom dus niet hoger.
- packluck is voor youtubbers en bekende mensen. Wij stervelingen moeten het hebben van de restjes.
- Deze editie was het enorm duidelijk dat EA vooral bezig is om te zorgen dat wij FIFAPOINTS kopen. Bijvoorbeeld untradable packs uit dure SBC's, teveel gekke kaarten. Kortom Pay-to-have-fun. Dat strookt echt tegen mijn principes in. Je betaalt al tussen de 55 a 100 euro voor deze game.
- Servers zijn ronduit slecht in het weekend. Voor een bedrijf dat honderden miljoenen ophaalt met deze game kan dat echt niet meer
- Inconsequente gameplay. De ene pot speelt alles lekker vlot en andere pot lopen mijn speler met beton aan hun bennen.
- 5* en 5*... Skills, tricks etc. Scoren is gewoon verdomd goed zijn met 1 speler rond de 16. Truukjes die je normaal alleen op pannaveldjes ziet, zie je hier 90 minuten lang. Compleet niet realistisch.
Tuurlijk heeft het ook pluspunten:
- grote community
- diversiteit
- grafisch ziet het er goed uit
- Een van de weinig voetbalspellen, maar ze hebben ook een flinke monopoly positie en buiten dat ook uit.