Markuss schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:02:
Iemand gister nog die ratings bekeken van FIFA 21? Man man het is toch ongekend, bij EA doen ze het er volgens mij om. Alleen al uit de Bundesliga wat voorbeelden:
- Thiago Alcantara van 87 > 85: Speelde gewoon een prima constant seizoen met als kers op de taart MOTM in CL finale.
- Gnabry 84 > 85: Een upgrade, echter hebben ze z'n pace op 82 gezet (Immobile 84). Iets waar juist een Gnabry gevaarlijk mee is.
- Alaba 85 > 84: Speelde een zeer goed seizoen na het wegvallen van Süle en L. Hernandez als CB. Kreeg als dank van EA wel een positieverplaatsing naar CB maar ook een downgrade (pace ook nog eens -6).
- Jadon Sancho 84 > 87: Lijkt een zeer positieve en terechte verbetering na 17 goals en 16 assists in de Bundesliga. Pak je z'n kaartje erbij krijg je enorme twijfels: snelheid van 83 (was 88 bij een 84-kaart), passing 81 en shooting (ja 17 goals) van 74.
[Afbeelding]
- Mats Hummels 87 > 86: Afgelopen jaar de beste centrale verdediger in Duitsland, opgenomen in het team van het jaar. Als dank krijg je daar voor EA een downgrade van.
- Thomas Müller 86 = 86: Speelde denk ik het beste jaar uit z'n carrière sinds Flick aantrad, pakte het record assists geven in de Bundesliga. In Vancouver hebben ze dat allemaal niet erg door gehad blijkbaar.
Daanraast Aubameyang nog weer een downgrade van -1 (terwijl die het al 2 jaar beter doet dan Aguero die wel gewoon op 89 blijft).
Tot zover mijn visie op de lukrake ratings van Fifa 21, totaal niet consistent en gewoon uit de lucht gegrepen.
Bijzonder inderdaad... Maar de snelheidsratings kloppen natuurlijk al jaren niet. Dit vond ik bijvoorbeeld een mooi lijstje ui de CL 18/19 (
https://www.voetballoopba...-champions-league-18-19):
1. Virgil van Dijk vs FC Barcelona : 34,5 km p/u
2. Leroy Sané vs Hoffenheim: 34,3 km p/u
3. Kyle Walker vs Spurs: 34,1 km p/u
4. Gareth Bale vs AS Roma: 33,8 km p/u
5. Breel Embolo vs Galatasaray: 33,6 km p/u
6. Rafa Silva vs Bayern Munchen: 33,4 km p/u
7. Leroy Sané vs Olympique Lyon: 33,4 km p/u
8. Tasion vs Hoffenheim: 33,4 km p/u
9. Loris Benito vs Man United: 33,3 km p/u
10. Christian Fassnacht vs Man United: 33,3 km p/u
11. Garry Rodrigues vs Schalke 04: 33,3 km p/u
12. Juan Cuadrado vs Man United: 33,3 km p/u
13. Gabriel vs Young Boys: 33,2 km p/u
14. Maxwel Cornet vs Man City: 33,2 km p/u
15. Eder Militao vs AS Roma: 33,1 km p/u
16. Romelu Lukaku vs FC Barcelona: 33,1 km p/u
17. Sergio Busquets vs Liverpool FC: 33,0 km p/u
Staan een paar leuke namen in die in FIFA totaal niet snel zijn. De mooiste is misschien wel de nummer 17, elk jaar ongeveer de langzaamste speler in Fifa maar ook van Dijk op 1. Zouden deze spelers dan de hoogste pace moeten hebben? Dat niet maar wel een hoge sprint speed. Het zou volgens mij veel realistischer zijn als van Dijk een sprint speed van 90 had en een acceleration van 60/70. Een kleine snelle aanvaller zit veel hoger in z'n acceleration maar over een langere afstand is een grotere speler soms wel sneller.