Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

zojuist Hakimi gekregen uit de WL rewards en een RM uit de NOS ligue. Ben wel tevreden met Hakimi. Wilde hem namelijk al gaan kopen. Nu is dat niet meer nodig :).

[ Voor 5% gewijzigd door Koning-Admiraal op 21-05-2020 10:10 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Kostic en Sancho als G1 player picks en TOTSSF Gabriel uit 1 van mijn 100k packs, dus al met al geen slechte rewards. Alleen jammer dat ik weer op de laatste wedstrijd voor Elite 3 had gechocked en er dus meer had ingezeten, hopelijk dit weekend eindelijk eens Elite halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hummels en Kimmich . Had die Kimmich graag gebruikt maar valt echt niet te linken in me team :) weer goed sbc voer.

Nu 200k op de bank ga wel even sparen voor tots mahrez. Kan Adama tots terug kopen maar eigenlijk bevalt Daniel James me nog steeds goed en is super gevaarlijk.

[ Voor 41% gewijzigd door Traeces op 21-05-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kostic en Sommer uit de player picks en een stapeltje high rated fodder uit de packs (Pique en een zooi 85/84).

Tijdens rewards drop Havertz, Gnabry, Davies samen gekocht voor ongeveer 100k binden dan de BIN voor WL rewards en nu dus het volgende team:
https://www.futbin.com/20/squad/13250710

Overigens nog wel steeds dezelfde twijfel, of Sane/Gnabry gebruiken of Coutinho halen en hem/Havertz evt als wingers gebruiken. Met zoveel high-rated ongebruikte TOTS Picks kaartjes + fodder zou de prijs van Coutinho minimaal moeten halveren :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Traeces schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:16:
Had die Kimmich graag gebruikt maar valt echt niet te linken in me team :) weer goed sbc voer.
Een CDM met High attacking workrate en een Low defense workrate lijkt mij ook niet heel fijn om in je team te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 19:40
Kostic (had ik al untradable) en Pizzi... Helaas!

Maar wel gelijk redelijk goedkoop Havertz, Gnabry en Hakimi kunnen snipen, dus nu hiermee de WL in: https://www.futbin.com/20/squad/16013529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
Bossie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:20:
Kostic en Sommer uit de player picks en een stapeltje high rated fodder uit de packs (Pique en een zooi 85/84).

Tijdens rewards drop Havertz, Gnabry, Davies samen gekocht voor ongeveer 100k binden dan de BIN voor WL rewards en nu dus het volgende team:
https://www.futbin.com/20/squad/13250710

Overigens nog wel steeds dezelfde twijfel, of Sane/Gnabry gebruiken of Coutinho halen en hem/Havertz evt als wingers gebruiken. Met zoveel high-rated ongebruikte TOTS Picks kaartjes + fodder zou de prijs van Coutinho minimaal moeten halveren :)
Grappig! Ik had dus ook Kostic en had bijna Sommer gekozen (boven Pizzi).

Ook Havertz en Gnabry gekocht voor lage prijzen alleen dan een rechtsback erbij ipv een linksback.

Coutinho lijkt me voor de helft van de prijs ook nog niet de moeite waard en Havertz is echt niet goed als buitenspeler gok ik. Tenminste de 88 IF was daar echt niet voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjakieman schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:20:
Kostic (had ik al untradable) en Pizzi... Helaas!

Maar wel gelijk redelijk goedkoop Havertz, Gnabry en Hakimi kunnen snipen, dus nu hiermee de WL in: https://www.futbin.com/20/squad/16013529
Idd, maar ik switch veel tussen 4231/442. Sane/Gnabry lijken heel veelzijdig waarbij FB Havertz het eerder prima deed als ST/CCAM. Coutinho blijft een optie met minimaal 6/7 88+ rated untradables in de club als fodder waarbij Haland dan ook past zonder chem issues.

[ Voor 4% gewijzigd door Bossie op 21-05-2020 10:30 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Dit is mijn team geworden. Tevreden ermee :).
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J1K98rRM/B2-C2-C537-7480-4725-BB14-090-C412-C594-F.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Koning-Admiraal op 21-05-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wu Lei net verkocht voor 10k lol. Had hem al weken gelist. Nooit hapte iemand. Nu net wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
Joosie200 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:33:
Wu Lei net verkocht voor 10k lol. Had hem al weken gelist. Nooit hapte iemand. Nu net wel.
Nice! :)
Ik ben er van overtuigd dat je elke speler in Fifa voor 10k kan verkopen als je maar vaak genoeg list.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Gold 3:

Sommer en Vinicius. Sommer ga ik gewoon gebruiken, die kan ik wel in mijn team kwijt maar Vinicius is echt kansloos met die portugese league en me red picks van vorige week. Heb nog uit een pakje Pizzi gekregen dus die gelijk maar op de transfermarkt gezet. Toch weer 100k+

Was 's morgens gold upgrades aan het doen, kwam daar Taraabt uit :D, maar die is dus untradable en kan ik verder ook niks mee in mijn team.

Vind het wel een redelijk team na 2 weken weekend league en een maand (actief) spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0c1pS-OWbNY2DaaDiD6OC_zI2Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bu5lwbcSk3Umz1H8wlP67Pf6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 22:22
Nu ik Witsel en Muller heb zit ik te denken om helemaal Bundesliga te gaan. Iemand verbeterpunten voor dit team met budget 1.9m?

Heb ook nog di Maria futmas op de bank dus hybrid zou ook nog kunnen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfehJ6ATJjb9ooZHQRTPkVr85CI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sKCqzwLu2ECQon1sqP3pyYP8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambianz schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:28:
Nu ik Witsel en Muller heb zit ik te denken om helemaal Bundesliga te gaan. Iemand verbeterpunten voor dit team met budget 1.9m?

Heb ook nog di Maria futmas op de bank dus hybrid zou ook nog kunnen..

[Afbeelding]
Boatank voor Koeman en een snelle/behendige spits ipv Muller (evt icon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

buurman3 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:18:
[...]

Je wordt gecounterd met een diepe bal tsja.... hoe diep staan je verdedigers?
Als ik inderdaad 3 keer verrast was, maar dat was niet het geval, iig twee ervan waren pure sprint duels waarbij ik het moest afleggen. Tegen een snelle spits had ik nog gezegd, ja, dan moet ik me anders opstellen, maar ik verwacht toch wel dat ik met 4 verdedigers die alle 4 90+ pace hebben een spits met 56 pace kan bijhouden.

Zoals al gezegd, misschien was het wederom lag, heb ik helaas erg veel last van, en werd mijn reactie aan de controller pas later een actie van mijn spelers en lagen ze daardoor te ver achter (maar ook dan zou ik toch verwachten dat ze iig dichterbij komen).

Ach, het was gisteren, nu is het weer een nieuwe dag en nieuwe verrassingen zijn vast wel weer te verwachten :)

Eerst maar eens lekker naar buiten en helemaal niks met PS4 doen 8)

(ik lucht nog wel eens graag mijn frustratie alhier, maar verwacht geen oplossingen meer, het is grotendeels zoals het is en ik kan alleen de dingen veranderen waar ik zelf wat aan kan doen, niet het spel zelf en helaas krijg ik de ping op mijn connectie ook niet beter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buurman3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 21:46
@bebopper gebruik je ook L2 in de sprint om hem tegen te houden cq aan zijn shirt/schouder te trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambianz
Bossie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:48:
[...]

Boatank voor Koeman en een snelle/behendige spits ipv Muller (evt icon).
Hmm ja denk dat ik butra ga toevoegen als behendige spits.

Muller

Neymar Havertz Butra Di Maria

Witsel

Roberto C upamecano boateng RB?

Neuer

Voor de Rb even wachten op League 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
sjakieman schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:35:
[...]

Nice! :)
Ik ben er van overtuigd dat je elke speler in Fifa voor 10k kan verkopen als je maar vaak genoeg list.
En net McCallum lol. Zal wel met de league sbc's te maken hebben denk ik dan. Nou op naar de 2.2 mil op deze manier en dan hou ik zelfs Muller, Werner ed over om ook nog te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:53
Net mijn 'endgame' team gemaakt, Reus, Sabitzer, Witsel, Boateng en Overmars zijn untradeable op de rest van het team heb ik al mijn coins stuk geslagen :P :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtLUTViVAN82sJ9xd7QGlPatZyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUip7SUelqZe8qwVdXfrQk6C.jpg?f=fotoalbum_large
Behoorlijk tevreden met dit team en uiteraard erg blij met untradeable Reus.

Vanavond nog even al mijn rare golds door de upgrade heen met de hoop nog een Bundesliga TOTSSF te krijgen en verder alleen nog een beetje voor de lol spelen en rewards gebruiken voor de bank. Ben ook helemaal klaar met spelen voor objectives. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pompi schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:20:
[...]

Een CDM met High attacking workrate en een Low defense workrate lijkt mij ook niet heel fijn om in je team te hebben.
Hij zou dan me voetballende cvm worden en Witsel me verdedigende cvm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-CitZ_1V_NQ2BwRy7Th0C-8L2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2NDoStbZs2bnSgWaXG8ze23V.jpg?f=fotoalbum_large

Ook even gesleuteld aan mijn team en Grimaldo, Muller, Sommer en Haaland gekocht, maar even kijken hoe dit bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:10
Hoe bevalt Hummels? Daar heb ik nu zijn rode kaartje van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:23
Ik vind de 92 Sabitzer maar matig. Ik heb voor 14k Tolisso 85 gehaald en die bevalt beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:32
MadMoody schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:57:
Hoe bevalt Hummels? Daar heb ik nu zijn rode kaartje van namelijk.
Had hem graag wat sneller gehad, maar verdedigend staat hij zijn mannetje wel. Boateng is wel meer aanwezig dan hem heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
_Uploader_ schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:04:
[...]

Had hem graag wat sneller gehad, maar verdedigend staat hij zijn mannetje wel. Boateng is wel meer aanwezig dan hem heb ik het idee.
Dan ben ik ook wel benieuwd hoe haaland is voor jou. Lijkt me leuke speler. Door z'n populariteit denk ik nog een stuk duurder dan zou hoeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ambianz schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:10:
[...]

Dan ben ik ook wel benieuwd hoe haaland is voor jou. Lijkt me leuke speler. Door z'n populariteit denk ik nog een stuk duurder dan zou hoeven.
Vanochtend Haaland tegen gehad, verwachte qua lengte etc een soort van Kane / lukaku. Maar hij was echt mega wendbaar en een verwoestend schot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Traeces schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:18:
[...]

Vanochtend Haaland tegen gehad, verwachte qua lengte etc een soort van Kane / lukaku. Maar hij was echt mega wendbaar en een verwoestend schot.
Ik heb hem uit de SBC, voor mijn gevoel is het vooral een target-man/afmaker waar je buiten de box niet zo veel aan hebt. Hou het tot nu toe bij Havertz of Dalglish die beide iets meer utility hebben.

mbt Kimmich, zijn SBC kaart gebruik ik nog steeds en is vergelijkbaar met Fred/Kante met betere stats.
Gebruik hem als CDM/CM of als RM n 352, maar het grote verschil is dat zijn SBC kaart high/high is. Qua stats zou ik zijn TOTS zelfs als CCAM in 4231 overwegen met come-back-on-defence.

[ Voor 23% gewijzigd door Bossie op 21-05-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Ik heb hulp nodig! ;)

Een kleine dilemma, dit is mijn team nu:
https://www.easports.com/...Id=kTDNidKNnTEqc:FFA20PS4

Nu kan ik Ramos verkopen en van de coins Werner halen.

Dit zou dan het team worden
https://www.easports.com/...Id=LWEUkL2wnTEqf:FFA20PS4

Doen of niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:42
De Ramos SBC tog maar gedaan. Deed wel pijn al die spelers haha

Nu toewerken naar Messi en een vervanger van pirlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Ik zit ook te stoeien met mijn team.

Ik heb nu deze Hummels, en die wil ik proberen in te passen in mijn team:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-d_gAEi1rqeleXK4ejVPLzjQmeQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YPIqQ7Jktb6EEkQKEA7Cbbdp.jpg?f=user_large

En dit is nu mijn team:

https://www.futbin.com//20/squad/13753521

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pp7oWwIWQr8twTkmPSgqa_1DD64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3i5KXsjuSrIkdwljAil7NhKi.jpg?f=fotoalbum_large

Daarin wil ik Odegaard eigenlijk vervangen door Kroos TOTSSF. En daarnaast dus Hummels inpassen. Maar ik heb niet veel geld. Ik heb nu 130.400 aan coins staan. Ik wil misschien ook wel 4-4-2 gaan spelen (met Casemiro en Kroos? en dan geen Gattuso). In dit team zijn er een paar onverhandelbaar (Ansu Fati/Mariano/Odegaard en Gatusso). Vooral mijn verdediging zal dan op de schop moeten, maar dat vind ik niet erg.
Wie heeft er zin om te puzzelen? Of suggesties? Alle adviezen zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MadMoody schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:29:
Ik zit ook te stoeien met mijn team.

Ik heb nu deze Hummels, en die wil ik proberen in te passen in mijn team:
[Afbeelding]

En dit is nu mijn team:

https://www.futbin.com//20/squad/13753521

[Afbeelding]

Daarin wil ik Odegaard eigenlijk vervangen door Kroos TOTSSF. En daarnaast dus Hummels inpassen. Maar ik heb niet veel geld. Ik heb nu 130.400 aan coins staan. Ik wil misschien ook wel 4-4-2 gaan spelen (met Casemiro en Kroos? en dan geen Gattuso). In dit team zijn er een paar onverhandelbaar (Ansu Fati/Mariano/Odegaard en Gatusso). Vooral mijn verdediging zal dan op de schop moeten, maar dat vind ik niet erg.
Wie heeft er zin om te puzzelen? Of suggesties? Alle adviezen zijn welkom!
Driehoekje CB/RB/RCM icm FB DaCosta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Bossie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:39:
[...]

Driehoekje CB/RB/RCM icm FB DaCosta?
Da Costa had ik ook aan gedacht, maar ik raak ook teveel chemistry kwijt met mijn keeper en andere cb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MadMoody schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:14:
[...]

Da Costa had ik ook aan gedacht, maar ik raak ook teveel chemistry kwijt met mijn keeper en andere cb.
Ik denk dat je momenteel iets weining muntjes hebt om dat te switchen, wacht sowieso ff af want in een week kun je weer opeens rewards hebben gehad waardoor je weer andere dingen in je team wilt gaan omgooien.

Daarnaast Godin > Hummels zal ook niet bijzonder grote upgrade zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Bossie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:22:
[...]

Ik denk dat je momenteel iets weining muntjes hebt om dat te switchen, wacht sowieso ff af want in een week kun je weer opeens rewards hebben gehad waardoor je weer andere dingen in je team wilt gaan omgooien.

Daarnaast Godin > Hummels zal ook niet bijzonder grote upgrade zijn.
Daar heb je wel een punt inderdaad. Het is eigenlijk een te krap budget. Het is ook voor een deel ingegeven doordat ik niet meer zo tevreden ben over Odegaard, en ik die Hummels nu heb. Dus ik wilde toch kijken of ik dat in kon passen. Thx voor je suggesties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MadMoody schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:35:
[...]

Daar heb je wel een punt inderdaad. Het is eigenlijk een te krap budget. Het is ook voor een deel ingegeven doordat ik niet meer zo tevreden ben over Odegaard, en ik die Hummels nu heb. Dus ik wilde toch kijken of ik dat in kon passen. Thx voor je suggesties.
je kan altijd Cazorla halen, dat zou moeten lukken.
Speel zelf met Kroos en hij is redelijk ok als CDM icm een echte CDM, maar met zijn passing/vrije trappen is hij bizar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Speelt goed dit team :).
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Yrmmv5wZ/517-CF68-A-3-F2-E-4-E99-8-ACF-E84-E54-AFDF60.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mar101
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 02:59
MadMoody schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:14:
[...]

Als je niet al teveel wilt veranderen aan het team zou je Schulz Winter Refresh kunnen halen, die heeft een perfect link met Hummels, dus dan kan je twee red links permitteren voor Hummels. Dan nog Donnaruma vervangen door Handanovic en je hebt perfecte chem achterin. Kroos op de plek van Casemiro is dan wel nodig, dan kun je Casemiro naar het midden opschuiven en ingame weer terug naar CDM zetten.

Een alternatief als je het geen probleem vind om je hele achterhoede om te gooien, kun je voor de Boateng SBC gaan. Dan Ter Stegen / Neuer in doel, FB Da Costa op rechts, Winter Refresh Schulz op links. Ik weet alleen niet of het qua coins gaat passen, dat zou je even moeten uitrekenen. Flashback Boateng is wel echt een aanrader, beste centrale verdediger die ik heb gehad in Fifa, dus beter dan VvD, FB Ramos en TOTS Soyuncu om maar wat voorbeelden te noemen.

Bij de Bundesliga player picks die ik vandaag kreeg, had ik het idee dat het spel me iets duidelijk probeerde te maken. Mijn oorspronkelijke plan was om meer spelers met 5* skillmoves in mijn team te krijgen, heb ze in de practice arena een beetje geoefend. Qua playerpicks kreeg ik Muller, Kimmich en Kostic, alledrie middenvelders met 3* skillmoves. Het spel wil blijkbaar dat ik niet te fancy / ingewikkeld ga voetballen, maar simpel en effectief. Dit is het team waarop ik ben uitgekomen om dat aankomende WL te proberen:

https://www.futbin.com/20/squad/16194367

Ben benieuwd hoe spelers als Muller, Kimmich en Haland zullen presteren. Het zijn niet de spelers waar ik normaal gesproken voor zou gaan en ze passen ook niet in de meta, maar wie weet kunnen ze me verrassen.

Ik heb als 2e team een La Liga / BPL hybrid die ook een prima collectie aan untradable spelers heeft, maar iets verfijndere spelers voorin. Dan kan ik beetje vergelijken welk team het beste bij mijn speelstijl past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag aan iedereen :

Dit is momenteel me team :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTYhd6gY_ImA5YTGmfwZYPSDzew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hmQ0wYreX9Dck2Fs8Cqx0K9e.png?f=fotoalbum_large

Wil graag terug naar gold Ronaldo , want die 300k verschil met ze if merk ik amper.

Hoe kan ik alles op full chem krijgen ? Mertens , Fernandinho mogen weg. Als ik Ronaldo , Mertens en Fernandinho verkoop heb ik een miljoen coins te besteden

Edit : ingame speel ik 4-2-3-1 (2) en gaan Witsel en Fernandinho naar cdm , kdb op cam en Ronaldo spits en Mertens lm.

[ Voor 44% gewijzigd door Traeces op 21-05-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mar101 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:42:
[...]

Als je niet al teveel wilt veranderen aan het team zou je Schulz Winter Refresh kunnen halen, die heeft een perfect link met Hummels, dus dan kan je twee red links permitteren voor Hummels. Dan nog Donnaruma vervangen door Handanovic en je hebt perfecte chem achterin. Kroos op de plek van Casemiro is dan wel nodig, dan kun je Casemiro naar het midden opschuiven en ingame weer terug naar CDM zetten.

Een alternatief als je het geen probleem vind om je hele achterhoede om te gooien, kun je voor de Boateng SBC gaan. Dan Ter Stegen / Neuer in doel, FB Da Costa op rechts, Winter Refresh Schulz op links. Ik weet alleen niet of het qua coins gaat passen, dat zou je even moeten uitrekenen. Flashback Boateng is wel echt een aanrader, beste centrale verdediger die ik heb gehad in Fifa, dus beter dan VvD, FB Ramos en TOTS Soyuncu om maar wat voorbeelden te noemen.

Bij de Bundesliga player picks die ik vandaag kreeg, had ik het idee dat het spel me iets duidelijk probeerde te maken. Mijn oorspronkelijke plan was om meer spelers met 5* skillmoves in mijn team te krijgen, heb ze in de practice arena een beetje geoefend. Qua playerpicks kreeg ik Muller, Kimmich en Kostic, alledrie middenvelders met 3* skillmoves. Het spel wil blijkbaar dat ik niet te fancy / ingewikkeld ga voetballen, maar simpel en effectief. Dit is het team waarop ik ben uitgekomen om dat aankomende WL te proberen:

Ben benieuwd hoe spelers als Muller, Kimmich en Haland zullen presteren. Het zijn niet de spelers waar ik normaal gesproken voor zou gaan en ze passen ook niet in de meta, maar wie weet kunnen ze me verrassen.

Ik heb als 2e team een La Liga / BPL hybrid die ook een prima collectie aan untradable spelers heeft, maar iets verfijndere spelers voorin. Dan kan ik beetje vergelijken welk team het beste bij mijn speelstijl past.
Speel je ook 41212-2 ingame en wat zijn je gameplans met deze formatie?
Heb een vrijwel identiek team dus het is altijd het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Bossie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:38:
[...]

je kan altijd Cazorla halen, dat zou moeten lukken.
Speel zelf met Kroos en hij is redelijk ok als CDM icm een echte CDM, maar met zijn passing/vrije trappen is hij bizar goed.
Ja daarom wilde ik misschien switchen naar 4-4-2, want als vervanger van Odegaard zou Cazorla dan beter zijn. Thx man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
mar101 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:42:
[...]

Thx! Ik zat een beetje vast in mijn ideeën, dus wilde even wat andere meningen en tips aanhoren. Helaas heb ik een gat in mijn hand, daardoor zo weinig coins, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar101
Bossie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:07:
[...]

Speel je ook 41212-2 ingame en wat zijn je gameplans met deze formatie?
Heb een vrijwel identiek team dus het is altijd het proberen waard :)
Ja, ben op dit moment een beetje aan het experimenteren met formaties en gameplans. Heb bijna altijd 4-3-1-2 gespeeld, maar is bijna identiek aan 4-1-2-1-2 (2). Ik speel graag kort combinatievoetbal door het midden, daar zijn die 2 formaties het meest geschikt voor. Verder doe ik op dit moment weinig spannends qua standaard tactiek, CM's en CB's op default, CDM op Stay Back, Cover Center en Cut Passing Lanes. 1 van de backs zet ik op Stay Behind en de andere back op default, FB Da Costa in dit geval, die met zijn H/H workrates regelmatig komt opstomen vanaf rechts en voor een man meer situatie in de aanval zorgt. Ik ga wel Goretzka verplaatsen naar RCM ipv Kimmich, want met zijn lage defensive workrates viel me op dat er in de counter aan de rechterkant een gat valt.

CAM heb ik meestal op Stay Forward, bijv. in mijn 2e team met Cazorla en z'n 80 Stamina ook wel noodzakelijk. Met Muller laat ik de settings op default en overweeg ik hem op Come Back on Defense te zetten, gezien z'n H/H workrates, 99 stamina en prima defensive stats. De targetman spits heb ik op Stay Forward en Stay Central, de 2e spits op Get in Behind. Ik zit er ook aan te denken om Havertz misschien op drift wide te zetten, zodat hij een soort verkapte winger wordt en hij misschien 1 van de CB's uit het centrum lokt, waardoor er meer ruimte voor Muller of 1 van de inkomende CM's ontstaat.

De tactieken zijn bijna default, alleen Pressure on Heavy Touch, dan wordt er wat feller verdedigt naar mijn gevoel. En Depth heb ik momenteel op 4, maar zit eraan te denken om het op 6-7 te zetten, aangezien m'n verdediging en middenveld kwaliteit genoeg heeft om wat verder vooruit te verdedigen. Dat maakt het ook lastiger voor de tegenstanders om zijn aanvallers in te spelen.

Voor bepaalde situaties heb ik aangepaste gameplans. Als ik 1 doelpunt achtersta en er is nog weinig speeltijd heb ik een constant pressure 4-2-4 tactiek en ook een 4-5-1 dropback voor iemand die overduidelijk full dropback aan het spelen is, die krijgt dan een koekje van eigen deeg. >:) Ook handig om de laatste 10 game minuten uit te spelen als ik 1 doelpunt voorsta.

Heb jij nog suggesties of aanraders voor 4-1-2-1-2 (2)?

[ Voor 8% gewijzigd door mar101 op 21-05-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mar101 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:54:
[...]

Ja, ben op dit moment een beetje aan het experimenteren met formaties en gameplans. Heb bijna altijd 4-3-1-2 gespeeld, maar is bijna identiek aan 4-1-2-1-2 (2). Ik speel graag kort combinatievoetbal door het midden, daar zijn die 2 formaties het meest geschikt voor. Verder doe ik op dit moment weinig spannends qua tactieken, CM's en CB's op default, CDM op Stay Back, Cover Center en Cut Passing Lanes. 1 van de backs zet ik op Stay Behind en de andere back op default, FB Da Costa in dit geval, die met zijn H/H workrates regelmatig komt opstomen vanaf rechts en voor een man meer situatie in de aanval zorgt. Ik ga wel Goretzka verplaatsen naar RCM ipv Kimmich, want met zijn lage defensive workrates viel me op dat er in de counter aan de rechterkant een gat valt.

CAM heb ik meestal op Stay Forward, bijv. in mijn 2e team met Cazorla en z'n 80 Stamina ook wel noodzakelijk. Met Muller laat ik de settings op default en overweeg ik hem op Come Back on Defense te zetten, gezien z'n H/H workrates, 99 stamina en prima defensive stats. De targetman spits heb ik op Stay Forward en Stay Central, de 2e spits op Get in Behind. Ik zit er ook aan te denken om Havertz misschien op drift wide te zetten, zodat hij een soort verkapte winger wordt en hij misschien 1 van de CB's uit het centrum lokt, waardoor er meer ruimte voor Muller of 1 van de inkomende CM's ontstaat.

De tactieken zijn bijna default, alleen Pressure on Heavy Touch, dan wordt er wat feller verdedigt naar mijn gevoel. En Depth heb ik momenteel op 4, maar zit eraan te denken om het op 6-7 te zetten, aangezien m'n verdediging en middenveld kwaliteit genoeg heeft om wat verder vooruit te verdedigen. Dat maakt het ook lastiger voor de tegenstanders om zijn aanvallers in te spelen.

Heb jij nog suggesties of aanraders voor 4-1-2-1-2 (2)?
Ik had deze een tijdje terug gepost en volgens mij waren er hier ook een paar mee aan de slag gegaan.

Er zijn eindeloos veel varianten van deze formatie, heb zelf een tijdje met een van reddit gespeeld waarbij de backs altijd opstomen, spitsen op F9 en beide CMs op drop between defenders waardoor het heel breed en compact werd.

Hoe speelt Muller ?

twijfel zelf nog of ik Gnabry moeten houden of Coutinho moet pakken en vervolgens met Dalglish, Havertz, Coutinho als driehoekje voorin.

[ Voor 5% gewijzigd door Bossie op 21-05-2020 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Traeces schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:55:
Vraag aan iedereen :

Dit is momenteel me team :

[Afbeelding]

Wil graag terug naar gold Ronaldo , want die 300k verschil met ze if merk ik amper.

Hoe kan ik alles op full chem krijgen ? Mertens , Fernandinho mogen weg. Als ik Ronaldo , Mertens en Fernandinho verkoop heb ik een miljoen coins te besteden

Edit : ingame speel ik 4-2-3-1 (2) en gaan Witsel en Fernandinho naar cdm , kdb op cam en Ronaldo spits en Mertens lm.
Kan je niet SS Mertens en dan gold Ronaldo doen, dan kan je eventueel een icon doen in plaats van Fernandinho en dan heb je volgens mij nog steeds goede chem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar101
Bossie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:59:
[...]

Ik had deze een tijdje terug gepost en volgens mij waren er hier ook een paar mee aan de slag gegaan.
[YouTube: Why 41212(2) is the META attacking formation for TIKI-TAKA/Wins Post-Patch During TOTS - FIFA 20]

Er zijn eindeloos veel varianten van deze formatie, heb zelf een tijdje met een van reddit gespeeld waarbij de backs altijd opstomen, spitsen op F9 en beide CMs op drop between defenders waardoor het heel breed en compact werd.

Hoe speelt Muller ?

twijfel zelf nog of ik Gnabry moeten houden of Coutinho moet pakken en vervolgens met Dalglish, Havertz, Coutinho als driehoekje voorin.
Ok interessant, ik ga het het eens onder 1 van de pre-set tactics zetten, kijken of het voor mij bevalt.

Heb pas 2 wedstrijden gespeeld met het Bundesliga team, Muller doet het boven verwachting goed. In zijn debuut gelijk 2 doelpunten, in de volgende wedstrijd kwam ik tegen een team die volgens mij nog met Icon Swaps bezig was. Arme gozer vond het na een half uurtje ingame tijd mooi geweest nadat ik de 4-0 zou scoren met een chipshot van Havertz, maar hij deed een RQ voordat de bal over de doellijn was.

Ik ben een groot fan van aanvallende spelers met H/H workrates. Net als bij FB Griezmann heeft Muller heel veel beweging. Hij komt vaak van achteruit opstomen, wat lastig voor de AI van de tegenstander te verdedigen is. Muller is dan al op volle snelheid, de verdediger kan hem dan nooit meer inhalen.

Als ik jou was zou ik Gnabry houden. Als je ze qua stats naast elkaar legt, zijn ze beiden ongeveer even goed, Gnabry misschien nog wat beter, met meer Pace, Finishing en Composure. Enige reden die ik kan bedenken om Coutinho te halen is als je hem voor fullchem nodig hebt om Brazilianen te linken of als je veel van 5* skillmoves gebruik maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvd1984
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:18
Ik heb van de sar 89 gehaald, heeft nu basis chem, alleen bij de stats zie ik wel bij alles plus 10, als ik nu chem style gebruik word die dan minder? En welke chem style kaartje raden jullie aan bij hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pompi schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:00:
[...]

Kan je niet SS Mertens en dan gold Ronaldo doen, dan kan je eventueel een icon doen in plaats van Fernandinho en dan heb je volgens mij nog steeds goede chem.
Lukt niet dan staan er verschillende spelers op
6/7 chem.
Markvd1984 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:57:
Ik heb van de sar 89 gehaald, heeft nu basis chem, alleen bij de stats zie ik wel bij alles plus 10, als ik nu chem style gebruik word die dan minder? En welke chem style kaartje raden jullie aan bij hem?
Keepers op basis chemstyle houden, krijgen ze de beste starts boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvd1984
Traeces schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:01:
[...]

Lukt niet dan staan er verschillende spelers op
6/7 chem.

[...]

Keepers op basis chemstyle houden, krijgen ze de beste starts boost.
Oké dus die plus 10 wat ik zie die stats komen er bij de icons al bij dus, hoef niet andere chem te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markvd1984 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:22:
[...]

Oké dus die plus 10 wat ik zie die stats komen er bij de icons al bij dus, hoef niet andere chem te gebruiken?
Die boost heb je op alle keeper met basis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moody2204

Messi, je kan 'm er prima bij hebben. Vandaag had ik weer zo'n dag dat ik niks verloor!
Ik wacht nog even tot morgenavond 7 uur op de Serie A, en dan kijken hoe ik mijn team misschien weer kan versterken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Vanavond een uitdaging gedaan alleen buiten de 16 scoren en moet zeggen dat het redelijk lastig is haha

Wel een belachelijke volley gescoord met Seedorf, gemaakt van 25 meter :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoeKoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 08:44
Nu de TOTSSF van PL en LaLiga voorbij zijn, is mijn Fifa 20 cariere ook zo'n beetje aan zijn einde gekomen.

Dit jaar heb ik ervoor gekozen om geen WL te spelen, heerlijk om die frustraties niet te hebben. Ik kan het iedereen aanbevelen ;)

Al met al best best trots op het team wat ik heb weten neer te zetten met alleen SB en Rivals rewards :*)

https://www.easports.com/...Id=bknhAqNQnTETr:FFA20PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 10:13
RoeKoe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:11:
Nu de TOTSSF van PL en LaLiga voorbij zijn, is mijn Fifa 20 cariere ook zo'n beetje aan zijn einde gekomen.

Dit jaar heb ik ervoor gekozen om geen WL te spelen, heerlijk om die frustraties niet te hebben. Ik kan het iedereen aanbevelen ;)

Al met al best best trots op het team wat ik heb weten neer te zetten met alleen SB en Rivals rewards :*)

https://www.easports.com/...Id=bknhAqNQnTETr:FFA20PS4
Zonder wl had ik juist fifa allang niet meer gespeeld hehe.
Heb dit jaar miss 10 squadbattles potjes gedaan. Beetje Rivals, maar voornamelijk alleen maar WL.

Smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 21:25
fifanoob schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:19:
[...]

Zonder wl had ik juist fifa allang niet meer gespeeld hehe.
Heb dit jaar miss 10 squadbattles potjes gedaan. Beetje Rivals, maar voornamelijk alleen maar WL.

Smaken verschillen :)
Grootste nadeel WL is 30 potjes in een weekend, zie het liefst gewoon je hebt een week de tijd om 30 potjes te spelen. Kan je het tenminste verspreiden over een week heen en is ook nog normaal te doen dan qua tijd.
Denk dat ik het dan veel meer zou spelen, ben nu alleen begonnen omdat ik hoop dat maandag de eredivisie eraan komt, hoewel ik na vandaag 3 potjes al aardig genezen ben om überhaupt te spelen :+

Merk aan mijzelf nu al de motivatie en plezier om te spelen weg is, maar dat is ook meer vanwege al alle benoemde rare fratsen in dit forum en soms ook de tactiek van een tegenstander het is net breien. Het hoeft geen open huis en een schiet tent te zijn maar het geeft weinig voldoening.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joenes30
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 20:05
FidoDido schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:05:
[...]

Grootste nadeel WL is 30 potjes in een weekend, zie het liefst gewoon je hebt een week de tijd om 30 potjes te spelen. Kan je het tenminste verspreiden over een week heen en is ook nog normaal te doen dan qua tijd.
Denk dat ik het dan veel meer zou spelen, ben nu alleen begonnen omdat ik hoop dat maandag de eredivisie eraan komt, hoewel ik na vandaag 3 potjes al aardig genezen ben om überhaupt te spelen :+

Merk aan mijzelf nu al de motivatie en plezier om te spelen weg is, maar dat is ook meer vanwege al alle benoemde rare fratsen in dit forum en soms ook de tactiek van een tegenstander het is net breien. Het hoeft geen open huis en een schiet tent te zijn maar het geeft weinig voldoening.
Precies, doe het gewoon net als met squad battles.
Van mij part gooien ze 40 potjes in de WL.
Als je er maar een week over kan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Augy
joenes30 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:16:
[...]

Precies, doe het gewoon net als met squad battles.
Van mij part gooien ze 40 potjes in de WL.
Als je er maar een week over kan doen.
Lijkt mij ook een mooie. Ik speel dit weekend ook de WL maar geen idee of ik de 30 ga halen. Aangezien k sws 2 avonden volle bak kan dacht k er wel zin in te hebben haha

Maar verspreid over een week, dan speel k niks anders meer. Stel dat t een dag niet loopt heb je er nog genoeg over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eerste 5 potten weg, voordeel van vrij zijn kan een keer eerder beginnen :)

Ga 4-1, eerste 2 potten geen centje pijn alle 2 RQ. Toen kwam ik helaas tegen een Elite speler, serieus goede speler 3-1 verloren. Nog ff met die gozer zitten chatten, serieus aardige gast en haalt normaal altijd wel elite 2/3. 4de pot weer heel simpel gewonnen met 4-0 maar die speler RQ ( helaas ) niet.

Toen kwam het mooiste potje :D tegen het volgende monster team :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouHYpLRx7RaU5sNLW-v-HuBCsPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktzXbuyZyHntPMqga3hnN0FC.jpg?f=fotoalbum_large

Schrok wel even toen ik die PIM Dinho zag, maar die "misbruikte" hij op LB. Gelijk opgaande wedstrijd, toen brak ik los met Ronaldo, word die echt keihard tegen de vlakte gewerkt met een sliding van achter door Ramos. Denk mooi penalty, dus niet..... Aan de andere kant vliegt hij in de counter er haast in maar Ter Stegen redde me daar. Uiteindelijk goede combinatie waardoor Witsel helemaal vrij voor de keeper stond 1-0 :D Dit hierna goed uitgespeeld dus toch 1-0 gewonnen :)

Me elftal speelt weer heerlijk, tenminste weer een goede balans er in :) Stille kracht in het elftal is toch wel TOTS TAA. Ik kom daar heel vaak mee op en trek het middenveld in, door ze goede passing kan hij zomaar iemand vrij voor het doel zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Lekker hoor. Hier 0 uit 5. De eerste 6-0 verloren, toen 3-0, 2-1, 2-0 en 7-0 verloren. Maar goed daarom zit ik ook in div. 8 waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FidoDido
MadMoody schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:04:
Lekker hoor. Hier 0 uit 5. De eerste 6-0 verloren, toen 3-0, 2-1, 2-0 en 7-0 verloren. Maar goed daarom zit ik ook in div. 8 waarschijnlijk.
Divisie zegt niet alles hoor zit in 5, 3 weken terug ging het mij ook gemakkelijker af. Ga normaal 3-2 of 4-1 in het begin en ga nu 1-4 won de eerste 9-1 daarna 4 tegenstanders die veel beter waren. Dat waren geen goud 2/3 tegenstanders haha meer elite en dat is voor mij te veel. Werd met allerlei trucjes compleet het bos ingestuurd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vrijdag middag spelen meestal ook de wat betere spelers. Je skillrating is dan hoger.

Hoe speel je ingame ? Je krijgt namelijk echt veel tegen doelpunten tegen en dat is deze fifa toch wel funest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zojuist de eerste gespeeld en met 2-1 verloren. Het was het type potje waardoor ik gewoon geen zin meer heb om nu meteen de volgende te spelen.

Scoor redelijk snel de 1-0 waarbij ik met een actie van mijn spits zijn laatste man uitspeel. Vervolgens is het alleen maar block, block, block, block en schoten zonder kracht als ik alleen op zijn keeper af ga.

De 1-1 komt uit een klutsbal waarbij mijn verdediger alles goed doet maar in de kluts op een manier dat alleen maar in de game kan de bal alsnog bij zijn spits komt die daardoor op de keeper kan doorlopen.

De 2-1 is ook weer uit een onderschepping waarbij zijn speler 5m uit de rug van mijn speler komt om een inspeelbal te onderscheppen. Het is passief vs aggressief |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Augy
Ik ga ook 0-5 op t moment. En dan 5 x verloren. Tegenstanders waren wel echt sterk en beter.

Telkens 4-3 of 3-2. Schuld lag bij mezelf en was niet heel relaxed haha.

Straks even gas geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fifanoob
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 10:13
de eerste 5 potjes speel je in principe nog "unranked" dus als goed is zou je de potten daarna wat meer gematchmaked worden op basis van prestaties.

ga zelf nog niet echt super 6-4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:33
Verkeerde gequote

[ Voor 99% gewijzigd door Valandil op 22-05-2020 17:47 ]

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
Geeft niet. Ik ga 2 uit 6. Maargoed speel ook div 9. Al blij met zilver 1 maar geen illusie dat dit hoger gaat worden. Wel een nadeel dat je als casual gamer niks te zoeken hebt in WL. Alleen maar rivals en SB wordt ook eentonig maar 20 potten compleet weggetikt worden is weer het andere uiterste.

Vind toch wel dat ze WL ook op basis van divisies moeten maken. Div 10 tm 8, 7 tm 5 en 4 tm 1.
Prima als de rewards dan minder zijn, maar wel meer plezier. Wordt je top 100 in de laagste dan speel je de
Volgende WL een klasse hoger etc

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Valandil schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:42:
[...]

Geeft niet. Ik ga 2 uit 6. Maargoed speel ook div 9. Al blij met zilver 1 maar geen illusie dat dit hoger gaat worden. Wel een nadeel dat je als casual gamer niks te zoeken hebt in WL. Alleen maar rivals en SB wordt ook eentonig maar 20 potten compleet weggetikt worden is weer het andere uiterste.

Vind toch wel dat ze WL ook op basis van divisies moeten maken. Div 10 tm 8, 7 tm 5 en 4 tm 1.
Prima als de rewards dan minder zijn, maar wel meer plezier. Wordt je top 100 in de laagste dan speel je de
Ik speel ook gewoon casual heb totaal geen tijd voor die hard fifa te spelen. Maar zie niks in een wl op basis van divisies. Vind juist leuk om sterke tegenstanders tegen te komen. Kan je alleen maar beter van worden. Vind de wl opzicht goed hoe hij is nu :)

Van mij mogen ze Rivals en de objectives wel gaan splitsen. Momenteel is op Rivals geen pijl te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar101
Hier gaat het prima tot dusver, 5-0, het Bundesliga team bevalt goed moet ik zeggen.

Nu ik bijna geen spelers met skillmoves in mijn team heb, probeer ik bewust heel simpel te voetballen, dat lijkt wel te werken. Moet ook zeggen dat met veel van die TOTS en FB spelers in mijn team de 50/50 duels vaak mijn kant op vallen. De laatste game was erg vermakelijk. Ik kwam eerst binnen 15 minuten ingame tijd op een 2-0 achterstand en dacht dat ik een flink pak slaag zou krijgen. Ik kwam geleidelijk aan terug in de wedstrijd, gelukkig bleef hij vol op de aanval spelen en werd het een open wedstrijd. Uiteindelijk in de verlenging met 8-5 gewonnen, niet echt een realistische voetbaluitslag, maar liever dat dan een bloedeloze 1-0 tegen een park the bus tegenstander, waarbij de hele wedstrijd aan beide kanten geen kans gecreëerd wordt.

Maar zoals fifanoob zegt, de eerste 5 games zijn unranked, die zeggen nog weinig. Nu zal de echte test komen. Met zo'n goede start is de kans wel groot dat ik hier tegen m'n eerste losses ga oplopen, dan komen de pittige tegenstanders. We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:30
Valandil schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:47:
[...]

Divisies zijn geen skill indicator meer nu iedereen zich laat afzakken om makkelijker door de objectives heen te komen. Dan zouden ze dat eerst eens aan moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Valandil schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:47:
[...]

Dit is eigenlijk bij mij de eerste FIFA waarin het alleen maar slechter gaat. Ik ben ook wel een voorstander van zo'n soort promotie/degradatiesysteem. Moet de matchmaking wel goed zijn ;-).

Verder speel ik ingame 4-3-3 (3). Daarbij heb je dus 4 verdedigers en 2 verdedigende middenvelders. Desondanks word ik tochbhelemaal weggetikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
dutchgio schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:01:
[...]

Divisies zijn geen skill indicator meer nu iedereen zich laat afzakken om makkelijker door de objectives heen te komen. Dan zouden ze dat eerst eens aan moeten pakken.
Je moet ook beide aanpakken. Het is echt lastig om uit div 9 te komen want je komt echt hele goede spelers tegen en aan hun team te zien weet je dat ze voor objectives gaan....

Lekker laag rivals spelen en vervolgens knallen in de WL. In beide gevallen is de casual gamer zoals ik de pineut

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dutchgio schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:01:
[...]

Daarnaast ga je dan hetzelfde zien in WL als nu in Rivals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerommeke96
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-08-2023
Ben benieuwd of ze bij ea bijhouden hoeveel potjes er afgespeeld worden in Rivals en wat ze daarvan vinden.
Van de 10 potjes vandaag misschien 1 die 90 minuten vol gemaakt heeft., zelf quit ik gelijk als ik een speler tref die niks doet en als er teveel zooi gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markvd1984
Als ik in rivals merk dat na 20 min geen bal aankomt en tegenstander alles mee krijgt blok enz en uit aftrap scoort quit ik ook meteen na 20 min, ga niet iedere keer nieuwe controller halen omdat fifa gewoon weg in veel gevallen niet eerlijk is mbt server enz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moody2204
fifanoob schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:35:
de eerste 5 potjes speel je in principe nog "unranked" dus als goed is zou je de potten daarna wat meer gematchmaked worden op basis van prestaties.

ga zelf nog niet echt super 6-4..
Zesde potje: 3-0 voor na 15 min. en mijn tegenstander quit.

Edit: oké was een korte winstreeks. 7e potje al weer kansloos. 8e ook kansloos trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door Moody2204 op 22-05-2020 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandil
EA moet gewoon beter hun best doen om de game toegankelijk te houden. Toch gek dat je helemaal
moet rekenen welke dag je WL moet spelen omdat je dan “gelijkwaardige” tegenstanders tegenkomt

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Valandil schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:32:
EA moet gewoon beter hun best doen om de game toegankelijk te houden. Toch gek dat je helemaal
moet rekenen welke dag je WL moet spelen omdat je dan “gelijkwaardige” tegenstanders tegenkomt
Mee eens, ik dreig als 'just for the fun of it' gamer wel af te haken bij FIFA. En ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn. Voorheen vond ik Rivals dan nog wel leuk, maar dat slaat ook helemaal nergens meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MadMoody schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:36:
[...]

Mee eens, ik dreig als 'just for the fun of it' gamer wel af te haken bij FIFA. En ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn. Voorheen vond ik Rivals dan nog wel leuk, maar dat slaat ook helemaal nergens meer op.
Tegenstanders?
Ik vind het meer een issue dat de gameplay op bepaalde momenten simpelweg te vetraagd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Bossie schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:46:
[...]

Tegenstanders?
Ik vind het meer een issue dat de gameplay op bepaalde momenten simpelweg te vetraagd is
Ja dat ervaar ik ook met name in de WL. Doordeweeks speel ik vooral Rivals, maar dat lijkt 2x zo snel te gaan als de WL. Ik merk dat iedere keer weer. Op 1 of andre manier heb ik het gevoel dat de WL veel stroever loopt.

Mijn eerste 10 WL potjes zijn klaar. 9 verloren en 1 winst. Bij deze roep ik mijzelf officieel uit tot de slechtste speler van dit forum en derhalve dus alle recht heb om te klagen over deze troep van EA! 8)7 7(8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andere updates:
- Allan premium SBC
- 92 Joao Pedro via Rivals objectives
- 89 Boga via Squad Battles objectives

[ Voor 25% gewijzigd door Bossie op 22-05-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
Klote weekend League, maar had nog zo serie a 5 player pack komt daar insigne uit onderhandelbaar :) nu maar Allan sbc gaan doen voor de chem haha dit maakt de fifa dag goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Augy
MadMoody schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:56:
[...]

Ja dat ervaar ik ook met name in de WL. Doordeweeks speel ik vooral Rivals, maar dat lijkt 2x zo snel te gaan als de WL. Ik merk dat iedere keer weer. Op 1 of andre manier heb ik het gevoel dat de WL veel stroever loopt.

Mijn eerste 10 WL potjes zijn klaar. 9 verloren en 1 winst. Bij deze roep ik mijzelf officieel uit tot de slechtste speler van dit forum en derhalve dus alle recht heb om te klagen over deze troep van EA! 8)7 7(8)7 _O-
Als ik hier even op in mag haken. Heb dezelfde uitslagen staan 🤣 tot nog toe redelijk kansloos haha

Niks lijkt lekker te lopen, alles stroef. Tegenstanders winnen alle duels en lopen iedereen omver :p

Ik doe even een pauze van een uur ofzo en dan kijk k of ik nog verder ga vanaaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Augy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:46:
[...]

Als ik hier even op in mag haken. Heb dezelfde uitslagen staan 🤣 tot nog toe redelijk kansloos haha

Niks lijkt lekker te lopen, alles stroef. Tegenstanders winnen alle duels en lopen iedereen omver :p

Ik doe even een pauze van een uur ofzo en dan kijk k of ik nog verder ga vanaaf
Hier hetzelfde, zojuist tweede potje gespeeld en ook weer super trage gameplay en handelingssnelheid.
60% balbezit maar aanvallend is de handelingssnelheid te traag om gevaarlijk te worden, bal word ingespeeld en een CB heeft je al ondersteboven gekegeld waar je normaal nog kan shielden/kaatsen/draaien.

Omgekeerd flitst de tegenstander probleemloos langs mijn verdedigers, 4 counters 4 tegengoals en vervolgens ga je nat in penalties.

Misschien moet EA de keybindings aanpassen want passen is meer rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Augy
Idd een strakke pass zit er niet in vandaag

Blij dat ik niet de enige ben haha

[ Voor 30% gewijzigd door Augy op 22-05-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bossie schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:50:
[...]

Hier hetzelfde, zojuist tweede potje gespeeld en ook weer super trage gameplay en handelingssnelheid.
60% balbezit maar aanvallend is de handelingssnelheid te traag om gevaarlijk te worden, bal word ingespeeld en een CB heeft je al ondersteboven gekegeld waar je normaal nog kan shielden/kaatsen/draaien.

Omgekeerd flitst de tegenstander probleemloos langs mijn verdedigers, 4 counters 4 tegengoals en vervolgens ga je nat in penalties.

Misschien moet EA de keybindings aanpassen want passen is meer rollen.
Kan je verwachten met een tots release..... daarom speel ik nu ook gewoon niet en wacht ik tot zeker 9 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Traeces schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:05:
[...]

Kan je verwachten met een tots release..... daarom speel ik nu ook gewoon niet en wacht ik tot zeker 9 uur
Geen verschil met het eerste potje anders rond 17:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
[...]

Hold my beer!
Ik ga 2 uit 10.... dus pas over 20 wedstrijden kunnen we vergelijken.

....stom spel ;)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3-0 inmiddels, ik ben er klaar mee voor vandaag.
Weer eraf op penalties na een late gelijkmaker van de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Oké dan ben ik niet de enige die zo slecht draait lees ik wel. Nu ook eerst ff wat anders doen, namelijk de marquee matchup, daar haal ik toch vaak al gauw zo'n 30.000 of meer aan winst uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:39
Walkout.....

TOTSSF......

Portugal..... :o

Rafa _O- wat een troll! Maar afgaande op de reacties op Futbin niet eens zo’n slechte supersub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
DeeleNL schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:51:
Walkout.....

TOTSSF......

Portugal..... :o

Rafa _O- wat een troll! Maar afgaande op de reacties op Futbin niet eens zo’n slechte supersub.
Strength 50. Met wat zijwind valt hij al om...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:39
Valandil schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:53:
[...]

Strength 50. Met wat zijwind valt hij al om...
Onverhandelbaar, dus wss wordt het ook sbc fodder voor Allan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:27
De Vrij is wel lekker betaalbaar :) Hopelijk maandag Tagliafico en Promes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moody2204
Valandil schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:11:
[...]

Hold my beer!
Ik ga 2 uit 10.... dus pas over 20 wedstrijden kunnen we vergelijken.

....stom spel ;)
Is goed, maar hou er rekening mee dat ik nu op 1 uit 16 sta, en dus 'voor' sta op jou ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alle kindjes zijn weer online hoor wat een irritant volk weer waar ik tegen speel pffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenes30
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 20:05
Augy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:20:
[...]

Lijkt mij ook een mooie. Ik speel dit weekend ook de WL maar geen idee of ik de 30 ga halen. Aangezien k sws 2 avonden volle bak kan dacht k er wel zin in te hebben haha

Maar verspreid over een week, dan speel k niks anders meer. Stel dat t een dag niet loopt heb je er nog genoeg over.
veel relaxter ook.
30 potten in het weekend gaat mij nooit lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
[...]
Join the club :P Al varieert het bij mij tussen 3-7, 2-8 vaker dan 1-9 (een keer meegemaakt) Ik vind het typisch dat je na 5 wedstrijden gerangschikt wordt en je toch gemakkelijk de 5 opvolgende wedstrijden in eenzelfde loose/loose situatie blijft.

Maargoed inmiddels weet ik waar ik aan toe ben, na elo -7/-8 aan te tikken knal ik uit de tweede set van tien wedstrijden er vaak het tegenovergestelde uit. Om vervolgens in de laatste tien nog maar enkele nodig te hebben voor zilver 1/goud 3.

En toch ben ik elke WL erop gebrand om de eerste tien potjes het om te draaien. Lukt me tot nog toe niet echt. SB/Rivals hier. Tijd om die icon swaps binnen te hengelen. Serie A boeit me niets, Eredivisie kijk ik met meer interesse naar. Als volgend weekend Ligue 1 aan de beurt is ga ik WL wel doen. Geheid dat Mbappe/Neymar/Yedder niet uit mijn red pick voor zilver 1 komt maar ach dromen mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MadMoody schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:45:
[...]

Is goed, maar hou er rekening mee dat ik nu op 1 uit 16 sta, en dus 'voor' sta op jou ;-)
0-4 inmiddels, vorige potje had ik meer schoten op paal/laat (7) dan de tegenstander schoten had |:(
0-5, derde pot verloren op penalties :z

[ Voor 6% gewijzigd door Bossie op 22-05-2020 22:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glasscar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12:32
Traeces schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:19:
Alle kindjes zijn weer online hoor wat een irritant volk weer waar ik tegen speel pffff.
Een soort 'surrender' optie zou zo fijn zijn. 4-0 achter na 20 minuten? Bied de overwinning aan aan je tegenstander en met zijn goedvinden ga je door naar de volgende pot. Zou mij veel ergernis schelen. Vaak tik ik bij zo'n achterstand de bal oeverloos achter heen en weer. Niet om te zieken, maar puur om de tijd 'zo snel mogelijk' te laten gaan.

30 potjes in een weekend voelt voor mij als werken. En mijn echte werk is een stuk leuker dan Fifa WL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Normaal speel ik er nooit zoveel op vrijdag, maar de vorige keren was zaterdag telkens veruit de slechtste/moeilijkste dag. Maar eigenlijk maakt het nu geen zak uit met vrijdag. Alleen de zondag lijkt ietsjes beter te gaan altijd. Maar ondanks dat stond ik vorige week op de vrijdag nog op 5 gewonnen en 5 verloren. Deze vrijdag daarentegen, sta ik nu op 2 gewonnen en 16 verloren. Er is geen pijl op te trekken. Maar ik verlies nu zo veel dat ik het wel echt zat begin te worden. Voor een deel komt het ook wel doordat ik al dat TOTS geweld niet echt bij kan houden als casual gamer (hoewel ik nog wel een 90 rated team heb). Dat is dan ook de voornaamste reden dat ik in een volgende FIFA graag een wat andere opzet zou zien van de WL. Bijv. kleinere toernooivormen om maar iets te noemen. Daarnaast hoop ik dat Rivals niet meer zo verziekt wordt als dit jaar. Online is de lol er voor mij wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMoody schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:54:
Normaal speel ik er nooit zoveel op vrijdag, maar de vorige keren was zaterdag telkens veruit de slechtste/moeilijkste dag. Maar eigenlijk maakt het nu geen zak uit met vrijdag. Alleen de zondag lijkt ietsjes beter te gaan altijd. Maar ondanks dat stond ik vorige week op de vrijdag nog op 5 gewonnen en 5 verloren. Deze vrijdag daarentegen, sta ik nu op 2 gewonnen en 16 verloren. Er is geen pijl op te trekken. Maar ik verlies nu zo veel dat ik het wel echt zat begin te worden. Voor een deel komt het ook wel doordat ik al dat TOTS geweld niet echt bij kan houden als casual gamer (hoewel ik nog wel een 90 rated team heb). Dat is dan ook de voornaamste reden dat ik in een volgende FIFA graag een wat andere opzet zou zien van de WL. Bijv. kleinere toernooivormen om maar iets te noemen. Daarnaast hoop ik dat Rivals niet meer zo verziekt wordt als dit jaar. Online is de lol er voor mij wel af.
Nou voor mij het heeft het niets met TOTS te maken, ik loop simpelweg tegen EA te worstelen.
Mijn verdediging lijkt gewoon uit te staan of ik krijg constant vrije trappen tegen.

Maar het echte probleem is passing, alles gaat vertraagd icm heavy touches waardoor je dan al meteen onder druk staat. Maar de passes zelf zijn vaak onnodig langzaam en bijzonder vaak simpelweg niet naar de bedoelde speler waardoor je meteen weer in een omschakelsituatie terecht komt.

Pagina: 1 ... 153 ... 185 Laatste