Ja, ben op dit moment een beetje aan het experimenteren met formaties en gameplans. Heb bijna altijd 4-3-1-2 gespeeld, maar is bijna identiek aan 4-1-2-1-2 (2). Ik speel graag kort combinatievoetbal door het midden, daar zijn die 2 formaties het meest geschikt voor. Verder doe ik op dit moment weinig spannends qua standaard tactiek, CM's en CB's op default, CDM op Stay Back, Cover Center en Cut Passing Lanes. 1 van de backs zet ik op Stay Behind en de andere back op default, FB Da Costa in dit geval, die met zijn H/H workrates regelmatig komt opstomen vanaf rechts en voor een man meer situatie in de aanval zorgt. Ik ga wel Goretzka verplaatsen naar RCM ipv Kimmich, want met zijn lage defensive workrates viel me op dat er in de counter aan de rechterkant een gat valt.
CAM heb ik meestal op Stay Forward, bijv. in mijn 2e team met Cazorla en z'n 80 Stamina ook wel noodzakelijk. Met Muller laat ik de settings op default en overweeg ik hem op Come Back on Defense te zetten, gezien z'n H/H workrates, 99 stamina en prima defensive stats. De targetman spits heb ik op Stay Forward en Stay Central, de 2e spits op Get in Behind. Ik zit er ook aan te denken om Havertz misschien op drift wide te zetten, zodat hij een soort verkapte winger wordt en hij misschien 1 van de CB's uit het centrum lokt, waardoor er meer ruimte voor Muller of 1 van de inkomende CM's ontstaat.
De tactieken zijn bijna default, alleen Pressure on Heavy Touch, dan wordt er wat feller verdedigt naar mijn gevoel. En Depth heb ik momenteel op 4, maar zit eraan te denken om het op 6-7 te zetten, aangezien m'n verdediging en middenveld kwaliteit genoeg heeft om wat verder vooruit te verdedigen. Dat maakt het ook lastiger voor de tegenstanders om zijn aanvallers in te spelen.
Voor bepaalde situaties heb ik aangepaste gameplans. Als ik 1 doelpunt achtersta en er is nog weinig speeltijd heb ik een constant pressure 4-2-4 tactiek en ook een 4-5-1 dropback voor iemand die overduidelijk full dropback aan het spelen is, die krijgt dan een koekje van eigen deeg.

Ook handig om de laatste 10 game minuten uit te spelen als ik 1 doelpunt voorsta.
Heb jij nog suggesties of aanraders voor 4-1-2-1-2 (2)?
[
Voor 8% gewijzigd door
mar101 op 21-05-2020 17:58
]