ZodiacBomber schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:25:
Dit weekend was voor mij het einde van fifa20.
Ik heb een fifa nog nooit zoveel gespeeld als deze fifa. door omstandigeheden kon ik vaker spelen en was ik door de objectives ook altijd wel bezig om "iets" te halen zodat ik mijn team kon verbeteren. En wat voor team heb ik uiteindelijk kunnen bouwen zeg. Het beste team dat ik ooit gehad heb. Ik weet nog dat ik in vorige fifa's wel eens dacht dat ik nooit een miljoen coins zou kunnen halen en deze fifa heb ik een team van bijna 6 miljoen op het veld staan.
Ik heb bijzonder goede packluck gehad. Ik packte in de eerste weken gelijk Eriksen en de bruyne en kon daardoor direct wat coins spenderen.(toen was eriksen geloof ik nog iets van 130k wat early game gewoon veel coins zijn) Ik packte o.a. Shape Shifter Kante(untrade), Future star Greenwood (1,5Mil) en TOTY Van dijk(2,5Mil).
Door de objectives heb ik ook redelijk wat Icons bij elkaar kunnen sparen. Ferdinand was de eerste en wat een speler is dat voor mij geweest. Ik heb wel eens andere backs getest maar Ferdinand heeft eigenlijk tot TOTY een plekje in de basis gehad. In diezelfde periode haalde ik voor de overige icon swaps Guardiola en ook hij deed het prima. Ik packte Drogba uit een icon SBC, ook hij is een beest en heeft veel gespeeld, Ik heb natuurlijk ook v/d Sar opgepikt maar was van hem niet erg onder de indruk. Uit de Icon pack haalde in Sol Campbell, daar had ik dus helemaal niets aan want die is als back veel te traag en log. Uit een Icon pack haalde ik mid icon Stoichkov. ik vond hem echt waardeloos! Wel leuk om deze fifa eens met zoveel Icons te kunnen spelen want ik had tussendoor nog een paar icons gekocht om te proberen en daarna weer verkocht. Mid Bergkamp, Prime Larsson en Prime Soctrates. Uiteindelijk heb ik nu in mijn team zelfs Moments Raul staan.
Ik heb een redelijk aantal weekend leagues gespeeld met wisselend resultaat. soms Goud 2 maar meestal goud 3. Soms was het leuk, meestal enorm frustrerend.
Afgelopen weekend wilde ik er weer eens echt voor gaan en wisselde in mijn kwalificatiepunten in. na slechts 9 wedstrijden ben ik gestopt....de weekend league is gewoon fraude.
Het slaat echt nergens op, natuurlijk kunnen goede spelers een beter resultaat neerzetten omdat zij de bal kunnen houden wanneer dat nodig is en weten wanneer ze op doel moeten schieten.
Ik kon letterlijk elke game van te voren invullen wat er zou gebeuren. de scripting is mij volledig duidelijk. Het heeft geen enkele zin om met dure spelers te spelen, van te voren is al bepaald wat je kunt halen. Ik heb de laatste weken wat experimenten gedaan en kwam steeds tot dezelfde conclusie, de uitslag staat voor 90% vast voordat je begint.
Tijdens de indexering (de eerste 5 potten) krijgt jouw team een ranking obv het resultaat. tel daarbij op de divisie waarin je speelt en dan heb je jouw uitslag voor de WL.
EA wil dat je blijft spelen dus hoe slecht je ook bent, je zal nooit alles verliezen (of heel erg je best moeten doen om te verliezen) Je kent dat wel van de wedstrijden waarin je compleet domineert, 20x op de paal schiet en de tegenstander met de eerste de beste counter met 1 schot op doel gelijk de winnende treffer maakt. Wat je ook doet je zal deze game niet winnen tenzij hij hem in eigen doel gaat schieten. Dat komt omdat jij de laatste 2 games hebt gewonnen en hij er al drie op rij heeft verloren. Van te voren is al bepaald dat de tegenstander moet winnen.
Hoe zit dat dan met youtubers die 30-0 gaan? Zij weten precies hoe ze de game moeten manipuleren. we weten allemaal dat er momenten zijn dat er wel heel vaak een goal valt. Na de aftrap, rond de 40ste/45ste minuut en zo rond de 90ste minuuut. Zij houden de bal vast wanneer dat moet en scoren wanneer het kan. ook wissels spelen hierin een rol. een ingebrachte speler in de juiste periode zal het erg goed doen.
Ik heb de afgelopen weekend league bewust 3 potten op rij verloren. de vierde pot ging heel erg makkelijk tegen een tegenstander die niet eens heel slecht was maar ik kon hem bijna alleen op doel laten doorlopen hij ging gewoon niet scoren. Ik schoot de bal iedere keer gewoon naar voren en ging dan weer verdedigen.Ik viel dus niet aan. net voor de 90ste minuut staat het nog 0-0 dusik doe 1 aanval en mijn spelers zijn snel, passen fantastisch en en schot van ver buiten de 16 zeilt zo langs zijn keeper die vrijwel niets doet.wauw... ik maak dus snel een eigen doelpunt en laat hem alsnog winnen. ..je wilt niet weten hoe makkelijk mijn volgende game was. Ik kon bijna met mijn ogen dicht spelen...
Nu team lekker verkopen en over een week of 4 nog eens kijken wat voor top spelers ik dan kan kopen. Het zal me niet helpen om een beter resultaat in de wl neer te zetten maar wel leuk om eens te proberen.