Hangt er een beetje vanaf wat je zoekt in een CM, maar voor mij ziet Thiago er prima uit als box-to-box middenvelder. Naast zijn passing is zijn dribbling echt idioot goed voor een CM. Zelf ben ik van plan een anchor chemstyle voor hem te gebruiken, dan is hij defensief sterk genoeg, met 98 interceptions als uitblinker. Hij heeft ook relatief hoge acceleration, dus zal hij lekker snel aanvoelen. En 90 stamina komt ook goed van pas als CM.
Enige reden dat ik nog niet met hem speel, is omdat ik wat spelers moet verkopen om m'n nieuwe team gereed te krijgen. Zo moet het nieuwe team eruit gaan zien:
https://www.futbin.com/20/squad/15440762
En dan ingame speel ik zo:
https://www.futbin.com/20/squad/15440766
Goretzka SBC moet ik nog completen, maar heb aardig wat high rated untradables opgespaard. Vandaag bij de player picks had ik Pereira 91, die ik nog even wil bewaren en in m'n reserve team wil gebruiken wat een Brazilian / BPL hybrid is. Bij de tweede pick moest ik kiezen tussen Courtois en Busquets. Had wel graag Courtois uitgeprobeerd, omdat ik laatst tegen hem speelde en hij de meest onmogelijke saves maakte. Hij past qua chem helaas niet in mijn team en ik heb al Van der Sar untradable, dus ben toch maar voor Busquets gegaan, aangezien hij wat makkelijker in SBC's te gebruiken is voor goede chem.
Sinds gisteren heb ik Prime Moments Laudrup vrijgespeeld, maar ben nog niet echt onder de indruk van hem. Hij heeft zeker wel pluspunten, zijn passing en schoten zijn prima. Voor zijn relatief lage balance en strength is hij nog aardig balvast, waarschijnlijk door zijn bodytype.
Maar dat bodytype is ook gelijk de oorzaak van zijn grootste nadeel. Ondanks dat hij geweldige dribbel stats heeft, voelt hij niet soepel aan bij het dribbelen. Het lijkt ook alsof de animaties van skillmoves 3x langer duren, waardoor het voor de tegenstanders een stuk makkelijker is om erop te anticiperen. Iets waar alle lange, brede spelers last van hebben in Fifa, denk aan spelers als Bale, Ibra, etc. Een ander raar fenomeen wat ik ook zag in de review van Nick van runthefutmarket, is dat hij zich soms heel raar positioneert. Hij speelt bij mij op CAM, maar af en toe zakt hij heel diep terug op het middenveld. Dan wacht ik tot hij een diepterun maakt, maar hij blijft dan gewoon hangen, heel vreemd. Gelukkig doet hij dat niet te vaak.
Zijn voorganger Prima Okocha beviel me beter, maar met zijn verkoop krijg ik zo'n 300K erbij, die ik momenteel goed kan gebruiken. Laudrup kan zich de komende tijd nog bewijzen, als hij blijft tegenvallen dan kan hij altijd nog als high rated speler in een TOTS SBC...