fifanoob schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:13:
[...]
Dus jij vond de gameplay in 19 beter?
Jij deed liever 100x la krokettas in een wedstrijd met hoge voorzet vanaf de zijlijn en dan bij de 2e paal in koppen en dit truucje de hele wedstrijd zo door doen?
Want zo werd fifa 19 gespeeld.
En dan had je nog die onmogelijk first time shooting die er vanuit alle hoeken in vloog.
Qua verdedigen hoefde je niks te doen, je liet de AI dat gewoon doen..
Daar kan ik dus echt niet bij he..
Waar in fifa 19 90% van de spelers dit truucje deden en het geen ene reet meer aan was. Heb ik in fifa 20 echt het idee dat alles veel meer in balans is. Veel meer variatie is in de wedstrijden.
Of fifa 18 waar je hoge diepe bal over de verdediging gaf en iedereen aan het pacehoeren was..
Bijna elk fifa had wel een methode wat zo'n beetje altijd wel werkte elke wedstrijd weer.
Ik persoonlijk vind dit de eerste fifa sinds jaren weer die niet zo'n methode heeft.
Zelfs in tijden van corona dat ik veel thuis zit, ben ik nog steeds niet uitgekeken op fifa. Andere jaren hield in Februari al snel op omdat iedereen die ene methode wist die er voor zorgde dat je bijna altijd scoorde.
Yup, gameplay was consistenter en beter in Fifa 19. Een pass kwam doorgaans beter aan. Een middenvelder met high workrate in verdediging ging ook actief achter de bal aan (Prime Vieira uit 19

). Verdedigers deden tenminste wat en topspelers kozen ook doorgaans de goede positie uit zichzelf. Het waren geen lantaarnpalen zoals in Fifa 20. Het switchen naar poppetjes was beter. De servers waren minder slecht dan dit jaar (dus dat zegt ook niet veel). Division Rivals was niet verneukt door die icon swaps.
El Tornado crosses deed ik nooit omdat ik dat inderdaad cheap vond, maar koppen is nu zo ver generfd dat het gewoon waardeloos is. Speelde wel graag op corners wat ook echt een wapen van mij was. Prime Icon moments Kluivert heeft er flink wat binnen gekopt. Wat een held was me dat. Die kon met zijn strength tenminste echt een bal vasthouden en niet zo inconsistent dat een speler met 99 strength soms gewoon de bal verliest aan een zilveren speler....
En ja, qua verdedigen kon je de AI gewoon zijn werk laten doen, zoals het hoort. Voetbal is een teamsport en soms wil ik dat andere spelers ook wat uit zichzelf doen (met name verdedigers) en niet als ik wil switchen, dat ik weer het verkeerde ventje krijg en ik dus goals tegen krijg omdat het spel niet goed functioneert.
Ook een normale dieptepass werd doorgaans vaker aan de goede kant van de speler gegeven. Nu is het vaak het geval dat een speler een diepte pass krijgt aangespeeld terwijl ik echt de richting inhoud waar de verdediger niet staat.
Dan is het natuurlijk nog te hopen dat de pass überhaupt naar het juiste ventje gaat en niet dat als ik een dieptepass naar de spits wil geven en naar voren ingedrukt houd richting de spits dat hij hem dan op mijn buitenspeler gaat geven (en ik heb genoeg replays van mij teruggekeken om te zien dat ik wel degelijk de juiste richting aangaf).
Kortom de lijst met slechte punten bij Fifa 20 is voor mij oneindig langer dan die van 19.
Ook het feit dat als ik instel dat ik bij de muziek bepaalde nummers niet wil horen en hij dit dus nooit opslaat
Maar eigenlijk komt het er op neer dat EA een van de grootste en rijkste bedrijven is en tegelijkertijd de allerslechtste.