Zonder op deze discussie te willen inhaken, heeft Fifanoob natuurlijk wel een aantal goede punten.
Uiteraard zijn de potjes niet pre-determined bij EA etc maar hebben wel veel items waarop EA wel invloed heeft impact op de online gameplay (i.e. Matchmaking, game-servers, routing etc).
Mijn mening blijft ook dat vrijwel alle rare dingen in game meer latency gerelateerd zijn dan pre-determined etc.
Onderstaande reddit post geeft bijvoorbeeld wel inzicht in dit topic mbt hoe EA lag compensation toepast:
https://www.reddit.com/r/...ysis_lag_compensation_is/
Als we toch gaan relativeren, dan is het toch redelijk eenvoudig?
- Online gameplay is altijd al redelijk matig geweest
- EA past lag compensation toe waarbij de speler met de betere verbinding benadeeld word
- In Nederland hebben we beschikking tot bizar goede internet providers en connectivity
- Momenteel word er simpelweg veel meer gespeeld ivm Corona (en dit heeft waarschijnlijk ook invloed op iedereens humeur).
Op naar Fifa 21 met allemaal nieuwe leuke features en improvements en heeeeel misschien verbeteringen mbt online gameplay
Btw, zoals Fifanoob aangaf is de online gameplay een factor waarop je je moet aanpassen, ik heb gisteravond vrijwel alles wat ik speelde gewonnen omdat ik van combinatie voetbal in 442 switchte naar drop/back counter in 4231-2
Dat is misschien minder leuk, maar als je niet snel kan combineren door de gameplay, dan moet een speelstijl pakken waarin dat dus ook niet hoeft. Leuk is anders, maar meer dan dat kun je niet doen als je toch besluit te spelen.
[
Voor 16% gewijzigd door
Bossie op 22-04-2020 12:43
]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919