Dank voor alle inspiratie. 😁
Ik ben begonnen om mijn Olimpia Splendid Dolceclima 12 HP aan te passen.
En ik kan wel wat hulp gebruiken.
Mijn doel is om het zo betaalbaar mogelijk te doen met materiaal wat ik al heb en goedkoop is in aanschaf.
De plank waar de slangen in komen moet makkelijk los te koppelen zijn, want het gebruik zal af en toe tijdens erg hete dagen zijn.
Eerst wat foto's van mijn voorlopige prototype.
De witte slang is een plaatshouder en zo ook de schilderstape.
Ik wil de doos beplakken met ducttape. En zo'n losse 120 mm witte slang (die heb ik nog liggen) aan de doos vastmaken.
De doos vastzetten met een spanbandje/touw en een tochtstrip onder de rand ter afsluiting.
Er komt een groene spaanplaat plank (18 mm diep) aan de binnenzijde van mijn schuifraam te staan met de twee gaten voor de slangen er in.
Warme uitvoer boven, aanvoer onder met 55 cm ertussen
vraag 1: is die afstand genoeg?
Ik heb me online suf lopen zoeken naar een muurflens - pvc koppelstuk oid van 115 mm, zodat ik de flexibele dunne slang daar overheen kan schuiven. En een beetje klemmen over een tochtstrip of zo. En dat kan vastzetten aan de spaanplaat.
Maar ik vind voornamelijk 120-125 mm spul.
Vraag 2:
Welk onderdeel gebruiken jullie om vast te maken aan de plaat voor de flexibele slang?
Aan de kant van het raam hou ik straks een gat over van een goede centimeter.
Nu zit ik te overwegen zo'n pijpisolatieslang door midden te snijden en om de spaanplaat heen te bevestigen. Ipv dure tochtstrips te kopen, die waarschijnlijk te dun zijn.
Vraag 3: goed idee of heeft iemand een betere tip?
Ik hou me aanbevolen voor alle raad. Want ik wil morgen verder voor de warmte weer gaat opbouwen in mijn appartement, momenteel 24 graden.