Mag ik vragen waarom je je bovenluik niet gebruikt voor je slang ?Creesch schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:06:
[...]
Hier zitten beide frames in de deuropening.
Je kan vast ergens anders in huis ook een beetje buitenlucht aanzuigen...
:strip_exif()/f/image/te6O9nn0EFdAai6pROu1j669.jpg?f=fotoalbum_large)
Mag ik vragen waarom je je bovenluik niet gebruikt voor je slang ?Creesch schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:06:
[...]
dat ziet er prima uitCreesch schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:06:
[...]
Nee, staan in principe dus op elkaar. Ik heb even twee foto's gemaakt. Kwaliteit is een beetje bagger omdat het een beetje rare licht situatie is, maar hopelijk maakt het de boel wel wat duidelijker.
[Afbeelding]
Dit is het onderste frame los. Links onderin zie je ook een meubelhoek die er voor zorgt dat de boel niet naar buiten zal vallen.
[Afbeelding]
Is te hoog, mobiele aircos houden er ook niet zo van als je de slang te lang maakt. Wat sowieso wat lastiger is bij het model Airco waar ik het over heb, zie onderstaande foto.Winkiller schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:06:
[...]
Mag ik vragen waarom je je bovenluik niet gebruikt voor je slang ?
Nee, ik wil het juist op de plek van de airco want dan gaat het ook directer door de airco en zal het niet de warmte in andere plekken van het huis verhogen.Je kan vast ergens anders in huis ook een beetje buitenlucht aanzuigen...
Anzich een leuk product, helaas wat minder geschikt voor de AC127SET, deze heeft namelijk de slangen grotendeels gecombineerd.tronmedia schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:27:
[...]
dat ziet er prima uit![]()
Misschien is dit ook iets voor je .
https://eurom.nl/product/...y-out-brievenbusdoorvoer/
https://eurom.nl/product/...ditioners/window-way-out/
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°
Ah meen je niet, vervelend. Dus niet de moeite waard dan of had het wel nog iets van goede invloed? Dan kan ik die plexiglas plaat beter met 1 gat bestellen denk ik om mezelf die drama te besparen 😅Jazsie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:08:
Die ziet exact uit als mijn oude EUROM, en kan je vertellen dat de mod daarop niet goed gaat werken.
Zuigt nog steeds te veel valse lucht omdat er geen goede sealing is.
Ja dat wordt inderdaad vermeld maar ik doe het al jaren en ik heb er geen problemen mee gehad.Creesch schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:42:
[...]
Is te hoog, mobiele aircos houden er ook niet zo van als je de slang te lang maakt.
Het helpt iets maar je trekt helaas nog steeds vacuum.peypeypoopoo schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:48:
[...]
Ah meen je niet, vervelend. Dus niet de moeite waard dan of had het wel nog iets van goede invloed? Dan kan ik die plexiglas plaat beter met 1 gat bestellen denk ik om mezelf die drama te besparen 😅
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Let ook op luchtvochtigheid. Dezelfde relatieve luchtvochtigheid bij een lagere temperatuur voelt dubbel zo comfortabel.Henkie-Jan schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:40:
In een half uurtje is het nu van 24.57 graden celsius naar 23.94 graden celsius gegaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Aftansert op 03-09-2024 11:23 ]
https://www.expert.nl/inv...tm_campaign=linkgeneratorAftansert schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:22:
[...]
Let ook op luchtvochtigheid. Dezelfde relatieve luchtvochtigheid bij een lagere temperatuur voelt dubbel zo comfortabel.
---
De AC127WSET lijkt trouwens uit productie te zijn, want uitverkocht op veel plekken, of voor enorme marges (+200 euro) te koop. Weet iemand een opvolger?
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Als iemand die software maakt in de kozijnindustrie kan ik je vertellen dat dit het niet waterdicht maakt, je hebt sowieso rubbers nodig daarvoor.ThinkPad schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:20:
Je had beter de plaat wat groter kunnen laten zodat je hem aan de buitenkant tegen het kozijn aan kon zetten (zodat hij volledige kozijn overlapt en waterdicht is).
Hier heb je zeker een punt.ThinkPad schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:20:
Je had beter de plaat wat groter kunnen laten zodat je hem aan de buitenkant tegen het kozijn aan kon zetten (zodat hij volledige kozijn overlapt en waterdicht is). En dan aan de binnenkant aantrekken/klemmen.
Verwarmen gaat niet lukken vermoed ik, je airco zal geen logica voor een defrost hebben waardoor hij op een gegeven moment dichtvriest.
Je zou het volgens mij ook met een schuin darkaam zo kunnen doen zoals ik het 2 jaar geleden eerder in deze topic gedaan heb. Ik zie ergens hierboven dat een andere tweaker op dit moment aanbiedt om voor materiaal + verzendkosten dezelfde adapter daarvoor te 3d-printen :-)..DonRoger schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:45:
Ik ga de Inventum AC127WSET aanschaffen, heeft iemand al een oplossing voor een schuin Velux dakraam? Ik kan nog niet echt iets fatsoenlijks vinden.
"You may be big, but I am serious!"
Bedankt voor de tip! Klinkt in ieder geval heftig genoeg om er rekening mee te houden inderdaad!tuxie6 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:41:
Wat je ook doet, blaas niet tegen het raam en pas op voor je dakpannen.
Je raam gaat lek, er komt dan vocht tussen de glasplaten. en je dakpannen kunnen barsten
Bedoel je de 3D geprinte adapter van Peeter123? Die past volgens mij toch alleen effectief met een houten plank? Ik ben erg benieuwd naar je foto’s van jouw situatie!seriousjin schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:41:
[...]
Je zou het volgens mij ook met een schuin darkaam zo kunnen doen zoals ik het 2 jaar geleden eerder in deze topic gedaan heb. Ik zie ergens hierboven dat een andere tweaker op dit moment aanbiedt om voor materiaal + verzendkosten dezelfde adapter daarvoor te 3d-printen :-)..
Als je wilt plaats ik morgen foto en wat meer info van huidige situatie!
Yes. Zo heb ik het opgelost. De adapter zit op een dun triplex plankje met piepschuim voor isolatie. Het geheel zit met klittenband op het kozijn vast. Ik heb ook ook nog vergelijkbare "verduisteringsschermen" die ik voor de andere 2 ramen kan hangen met klittenband op het moment dat de zon erop schijnt.DonRoger schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:00:
Bedoel je de 3D geprinte adapter van Peeter123? Die past volgens mij toch alleen effectief met een houten plank? Ik ben erg benieuwd naar je foto’s van jouw situatie!
Zoiets had ik hier ook en het gaf geen problemen met het uitzetraam en of het glas wat er in zit.tuxie6 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:28:
Wat ik hier opmerk is dat jij tegen het raampje aanblaast of zit er een buis aan die naar beneden blaast of hangt, er komt 70 graden uit zo'n airco dat vind een dubbel glas raam niet fijn
[ Voor 20% gewijzigd door Winkiller op 08-06-2025 10:55 ]
Klopt hoor. En de "dual hose" zuigt mogelijk een deel van de uitgeblazen warme lucht weer naar binnen. Ik heb het ook geprobeerd met een stuk plastic "ventilatiebuis bocht" erop. Maar daarmee leek hij een stuk minder goed te koelen. Die heb ik er dus weer afgehaald. Het raam heb ik nooit een probleem mee gehad in de afgelopen 2 jaar. Er zit ook aardig wat afstand tussen buis en raam.tuxie6 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:28:
Wat ik hier opmerk is dat jij tegen het raampje aanblaast of zit er een buis aan die naar beneden blaast of hangt, er komt 70 graden uit zo'n airco dat vind een dubbel glas raam niet fijn
Dat ziet er goed uit, ik zit met zo’n raam te kijken:seriousjin schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:27:
[...]
Yes. Zo heb ik het opgelost. De adapter zit op een dun triplex plankje met piepschuim voor isolatie. Het geheel zit met klittenband op het kozijn vast. Ik heb ook ook nog vergelijkbare "verduisteringsschermen" die ik voor de andere 2 ramen kan hangen met klittenband op het moment dat de zon erop schijnt.
Ik denk dat de klittenband genoeg kracht zou moeten hebben om de plaat, zelfs als je hem horizontaal zou hangen, te kunnen houden. Echt zwaar is het niet, hoewel de buis van de airco er dan ook aan hangt.. Diagonaal, dus met een dakraam moet ook wel lukken denk ik.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah verdorie, dat raam gaat voor een deel naar binnen, nu snap ik het probleem..DonRoger schreef op zondag 8 juni 2025 @ 19:25:
[...]
Dat ziet er goed uit, ik zit met zo’n raam te kijken: [Afbeelding] ik heb er nog steeds geen oplossing voor gevonden.
[ Voor 13% gewijzigd door seriousjin op 10-06-2025 21:10 ]
[ Voor 10% gewijzigd door tuxie6 op 10-06-2025 23:29 ]
Ik had bij jouw iets van 3D geprinte "legostenen" verwacht die je als je het raam openzet op het raam zou kunnen vast klikken precies pas uiteraard met openingen voor een mooie knalpijp achtig uiteinde die ligtjes omhoog staat zodat de dakpannen gespaart blijven.ManIkWeet schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:57:
Ik denk heel stom: gewoon een grote zak noppenfolie (of 2, isolatie enzo) om dat hele raam heen, daar die slang doorheen, in een plank vastmaken zodat je niet tegen het raam blaast.
Da's een hoop plastic, duur!tuxie6 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:47:
[...]
Ik had bij jouw iets van 3D geprinte "legostenen" verwacht die je als je het raam openzet op het raam zou kunnen vast klikken precies pas uiteraard met openingen voor een mooie knalpijp achtig uiteinde die ligtjes omhoog staat zodat de dakpannen gespaart blijven.
Pla lijkt me niet geschikt, abs of petg
Goed om deze ervaring even te lezen, dank voor het delen! Ik ga toch maar eens kijken of ik de buis van het raam af kan richten..tuxie6 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:26:
Vaak ligt het raam wat dieper door isolatie of afwerking.
Ikzelf had er de achterkant van een oude kast voorgemonteerd met de uitgang van de airco hierop aangesloten. Een beetje lui geweest en tegen het raam laten blazen, ik heb er nu spijt van. Het raam is lek.
Ik kan je zeggen dat het handvat waarmee je het raam sluit niet vast te houden was na een 15 minuten. Er komt meer als 70 graden uit de buis.
Het is beter om gaten in de plank te maken en dan daar buizen doorheen te voeren zodat ze op dak liggen, al weet ik niet hoe je dakpannen daar over gaan denken.
Heb je de AC127WSET nog ergens te koop gevonden? Ik wil er graag ook een kopen, maar ze lijken overal uitverkocht.DonRoger schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:45:
Ik ga de Inventum AC127WSET aanschaffen, heeft iemand al een oplossing voor een schuin Velux dakraam? Ik kan nog niet echt iets fatsoenlijks vinden.
*zucht*
[ Voor 7% gewijzigd door Jazsie op 14-06-2025 11:29 ]
En ook in Utrecht op Tweakers V&AJazsie schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:29:
Op Marktplaats staat er eentje in Emmen.
Eens, maar ook eerder dit jaar waren ze nergens meer te koop, ik ben al een tijdje op zoek.Jazsie schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:29:
Beetje verkeerd moment om aan te schaffen, dat doe je natuurlijk einde zomer/midden winter.
Op Marktplaats staat er eentje in Emmen.
[ Voor 17% gewijzigd door Glewellyn op 14-06-2025 13:19 ]
*zucht*
Inderdaad vervelend, m'n vader is op het moment bezig met een oplossing voor deze slang in combinatie met de Velux raam (met de 3D printer). Ben erg benieuwd naar het resultaat.seriousjin schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:08:
[...]
Ah verdorie, dat raam gaat voor een deel naar binnen, nu snap ik het probleem..
Daar weet ik zo ook niet echt een mooie oplossing voor. Je zou hem "zo ver mogelijk" open kunnen doen en dan een scherm onder en boven tegen het raam aan?..
Dat is ook nog een prima idee inderdaad, alleen wel zorgen dat die plank goed blijft zittenManIkWeet schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:57:
Ik denk heel stom: gewoon een grote zak noppenfolie (of 2, isolatie enzo) om dat hele raam heen, daar die slang doorheen, in een plank vastmaken zodat je niet tegen het raam blaast.
Vorige week bij bol nog aan kunnen schaffen, ik ben bang ik een van de laatste wasGlewellyn schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:53:
[...]
Heb je de AC127WSET nog ergens te koop gevonden? Ik wil er graag ook een kopen, maar ze lijken overal uitverkocht.
Ik hoop voor je niet van Pla dat word soms al buigzaam in de zon. Uit een airco buis kan 70 graden komen, daar is PLA niet tegen bestand.DonRoger schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:22:
[...]
Inderdaad vervelend, m'n vader is op het moment bezig met een oplossing voor deze slang in combinatie met de Velux raam (met de 3D printer).
Al mijn 3d geprinte slang en raam perikelen zijn wit PLA, tot dusver geen enkel probleem geweesttuxie6 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:34:
[...]
Ik hoop voor je niet van Pla dat word soms al buigzaam in de zon. Uit een airco buis kan 70 graden komen, daar is PLA niet tegen bestand.
Als het iets om het raam af te sluiten dan is het prima.benieuwd naar het resultaat mischien kunnen wij er van leren.
Beetje warm krijg ik het er van, volgens mij is de uitblaas temperatuur rond de 40 graden max.tuxie6 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:34:
[...]
Uit een airco buis kan 70 graden komen, daar is PLA niet tegen bestand.
had het eerst bij Bol.com gezien. het was nog bestelbaar 2 weken terug, maar die is nu ook weg.Glewellyn schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:53:
[...]
Heb je de AC127WSET nog ergens te koop gevonden? Ik wil er graag ook een kopen, maar ze lijken overal uitverkocht.
Een midea porta splitTekkenLord schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:45:
[...]
had het eerst bij Bol.com gezien. het was nog bestelbaar 2 weken terug, maar die is nu ook weg.
Bij gebrek aan dual hose airco's, toch kijken voor een mobiele split airco. Die is wel dubbel zo duur.
Of toch een single mobiele airco proberen zelf om te bouwen naar een dual hose.
Heeft er iemand ervaring bij https://www.plexiglas.nl/...ichting-plexiglas-op-maat?
Wou plexiglas als een deurafdichting gebruiken (ipv een houten plank). Het staat toch wel strakker in de woonkamer denk ik.
zoiets ?TekkenLord schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:45:
[...]
had het eerst bij Bol.com gezien. het was nog bestelbaar 2 weken terug, maar die is nu ook weg.
Bij gebrek aan dual hose airco's, toch kijken voor een mobiele split airco. Die is wel dubbel zo duur.
Heeft er iemand ervaring bij https://www.plexiglas.nl/...ichting-plexiglas-op-maat?
Wou plexiglas als een deurafdichting gebruiken (ipv een houten plank). Het staat toch wel strakker in de woonkamer denk ik.
Ja precies dat! Maar dan voor een deur formaat. Maar dank je wel. Wel nog kijken voor zo een koppelstuk voor de 2 slangen. Of uitsparing voor de split airco slang.
850 € in duitsland, ik heb deze ook,en is echt geweldig!TekkenLord schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:38:
[...]
Ja precies dat! Maar dan voor een deur formaat. Maar dank je wel. Wel nog kijken voor zo een koppelstuk voor de 2 slangen. Of uitsparing voor de split airco slang.
Thanks @wortellica. Dat is een goede tip. had alleen die mobiele split airco's voor caravans gezien. Maar deze zit er ook beter uit. Weegt wel dik 45 kg.
Even over nadenken over de opties. Zelf ombouwen of toch voor die porta splt airco van Midea (kost wel 1000 euro).
Ik heb hem ook aangeschaft en ben hem as we speak aan het uittesten. Nog even kijken of het te doen is met de buitenunit qua montage en geluid voor mijn buren etc. Lijkt aanzienlijk veel beter en stiller te werken dan de AC127WSET. Als het allemaal lukt doe ik die in de verkoop.wortellica schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:04:
[...]
850 € in duitsland, ik heb deze ook,en is echt geweldig!
Eind deze maand komt er een update aan , en word hij nog stiller in de eco modus.seriousjin schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:54:
[...]
Ik heb hem ook aangeschaft en ben hem as we speak aan het uittesten. Nog even kijken of het te doen is met de buitenunit qua montage en geluid voor mijn buren etc. Lijkt aanzienlijk veel beter en stiller te werken dan de AC127WSET. Als het allemaal lukt doe ik die in de verkoop.
schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:38:
[...]
Thanks @wortellica. Dat is een goede tip. had alleen die mobiele split airco's voor caravans gezien. Maar deze zit er ook beter uit. Weegt wel dik 45 kg.
Even over nadenken over de opties. Zelf ombouwen of toch voor die porta splt airco van Midea (kost wel 1000 euro).
Ik heb zo een goedkope oude van Zibro, werkt inderdaad goed. Nooit gedacht van zo een groot lompe split mobiele airco.schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:04:
[...]
850 € in duitsland, ik heb deze ook,en is echt geweldig!
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Oh. Je vraag is over de portasplit. Die heeft een inverter!sjirafje schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:39:
https://www.midea.com/de/klimatisieren-heizen/portasplit
[Afbeelding]
Maar verder komt het woord op die pagina en de productpagina niet voor. In reviews wordt het ook niet genoemd.
Hij bevalt erg goed. Er zit wel een soort dreunend geluid in waarvan ik me zorgen maak dat de buren er misschien last van zullen krijgen (vooralsnog niet). Dat is misschien de pomp van de koelvloeistof, het lijkt de binnenunit.sjirafje schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:37:
Goed omdat bevestigd te hebben.
Hoe bevalt hij tot nu toe? Hoor je de compressor ook echt minder wanneer de temperatuur (bijna) bereikt is? Hoe vind je de koelcapaciteit?
Dat is namelijk mijn grootste bezwaar aan mijn huidige airco; dat abrupte aan en uit springen van de compressor (en uitlaat ventilator).
[ Voor 3% gewijzigd door seriousjin op 19-06-2025 16:20 ]
Inverter werk echter anders dan bij een Split-Unit (met vaste buitenunit ), daar is deze traploos, bij deze Mobile Split werkt de Inverter alleen in Silent Mode de compressor gaat dan in een lage stand, bij een andere stand blijft de compressor gewoon op de hoogste stand draaien.seriousjin schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:54:
[...]
Oh. Je vraag is over de portasplit. Die heeft een inverter!
Probleem met plexiglas is dat het behoorlijk warm wordt zoals bij enkelglas, misschien dat het erop plakken van zonwerend raamfolie enigszins helpt anders wordt het echt een soort straalkachel.TekkenLord schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:45:
[...]
Dank je wel voor je tip. Het idee is om de plexiglas plaat voor de achterdeur te plaatsen (dus in de woonkamer op het kozijn).. zie voorbeeld.tronmedia schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:02:
[...]
Probleem met plexiglas is dat het behoorlijk warm wordt zoals bij enkelglas, misschien dat het erop plakken van zonwerend raamfolie enigszins helpt anders wordt het echt een soort straalkachel.
Het beste is een voorzetraam maken van MDF of multiplex hout.
Interessant. Als ik zo luister heb ik het idee dat de compressor, ook los van de silent mode, op verschillende standen, soms harder of zachter werkt. (Ik heb hem het meest op "auto", met "IEco" staan vooralsnog). Als de temp ongeveer bereikt is, lijkt hij minder hard te werken (zowel fan als compressor).tronmedia schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:47:
[...]
Inverter werk echter anders dan bij een Split-Unit (met vaste buitenunit ), daar is deze traploos, bij deze Mobile Split werkt de Inverter alleen in Silent Mode de compressor gaat dan in een lage stand, bij een andere stand blijft de compressor gewoon op de hoogste stand draaien.
[ Voor 5% gewijzigd door seriousjin op 22-06-2025 12:15 ]
.TekkenLord schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:03:
[...]
Dank je wel voor je tip. Het idee is om de plexiglas plaat voor de achterdeur te plaatsen (dus in de woonkamer op het kozijn).. zie voorbeeld.
[Afbeelding]
Er komt sowieso nog een zonnedoek voor het glas van de de deur. Bij de portasplit gaat de slang via een uitsparing in de plexisglas naar buiten. Deur blijft op een kier via een deurketting, juist genoeg voor de slang.
Bij een dual hose airco, gaan de slangen op dezelfde manier maar dan via voorgeboorde gaten. Deur blijft ook hier op een kier met net genoeg ruimte naar buiten.
Airco (zowel portasplit als dual hose) blijft dichtbij bij de deur.
Zou dat ook werken denk je? of zal het nog steeds als een straalkachel werken?
het gaat om de volgende mogelijke airco's:tronmedia schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 00:54:
[...]
.
Om welke Airco gaat het precies ? heb je een afbeelding van de airco.
Het is weer te koop bij bol.comGlewellyn schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:53:
[...]
Bij de midea kan je deur/raam gewoon op een kleine kier blijven....... Ik moet eerlijk zeggen dat ik de AC127WSET ook een goede airco vond!TekkenLord schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:40:
[...]
het gaat om de volgende mogelijke airco's:
Dual hose (inventum):
[Afbeelding]
Midea portasplit (mobiele split airco)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Specificaties van de slang tussen binnen en buitenunit:
[Afbeelding]
Ondanks dat de Midea duurder is, gaat mijn voorkeur naar deze Midea. Hoewel duur relatief is: sommige single hose airco zijn duurder.
in beide gevallen, is het idee om een plexiglas plaat tegen de achterdeur te plaatsen als de airco wordt gebruikt.
Als laatste alternatief is dus zelf hobbyen om van een single hose naar een dual hose te maken.
De kier optie hebben we ook overwogen. Maar mijn partner is echter niet zo van insecten in huis. We hadden ook aan een plisse hordeur gedacht met ruimte voor de slang. Maar zo een hordeur kost ook een paar honderd euro.wortellica schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:05:
[...]
Bij de midea kan je deur/raam gewoon op een kleine kier blijven....... Ik moet eerlijk zeggen dat ik de AC127WSET ook een goede airco vond!
Ik had al het gezien, hij is vandaag geleverd
*zucht*
Dan zou ik voor de Midea portasplit gaan, de deur kan dan op een kier en een deurafdichting ertussen,TekkenLord schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:40:
[...]
het gaat om de volgende mogelijke airco's:
Dual hose (inventum):
[Afbeelding]
Midea portasplit (mobiele split airco)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Specificaties van de slang tussen binnen en buitenunit:
[Afbeelding]
Ondanks dat de Midea duurder is, gaat mijn voorkeur naar deze Midea. Hoewel duur relatief is: sommige single hose airco zijn duurder.
in beide gevallen, is het idee om een plexiglas plaat tegen de achterdeur te plaatsen als de airco wordt gebruikt.
Als laatste alternatief is dus zelf hobbyen om van een single hose naar een dual hose te maken.
[ Voor 10% gewijzigd door tronmedia op 25-06-2025 17:42 ]
Dank je wel voor je advies. Heb nog de mogelijke opties en adviezen doorgenomen.tronmedia schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:37:
[...]
Dan zou ik voor de Midea portasplit gaan, de deur kan dan op een kier en een deurafdichting ertussen,
Voorbeeld.
https://www.mediamarkt.nl...t%20feed&utm_term=1766476
[Afbeelding]
Aha mooi, waar heb je de bestelling trouwens geplaatst ?TekkenLord schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:47:
[...]
Dank je wel voor je advies. Heb nog de mogelijke opties en adviezen doorgenomen.
Ik ga toch voor de Midea portasplit met de plexiglas voorzetplaat voor de achterdeur. Ondertussen ook de bestellingen gedaan. Voor de plexiglas laat ik het op maat maken. Kosten 170 euro; met uitsparing voor de slang. Twijfelde of ik het zelf wil of kan doen. Toch te lastig met plexiglas.
Wil niet teveel off topic gaan met name over de airco keuze, maar ik zal later ook mijn ervaring delen van het gebruik met plexiglas. Misschien handig voor andere tweakers die dat ook overwegen.
voor de Midea heb ik het bij groupsumi besteld (had ook naar (Amazon) Duitsland gekeken maar geen opties voor NL voor zover ik het kan vinden nu) Portasplittronmedia schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:25:
[...]
Aha mooi, waar heb je de bestelling trouwens geplaatst ?
[ Voor 28% gewijzigd door Ban-Aan op 30-06-2025 13:28 ]
Komt die van mij, ook vandaan 👍TekkenLord schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:09:
[...]
voor de Midea heb ik het bij groupsumi besteld (had ook naar (Amazon) Duitsland gekeken maar geen opties voor NL voor zover ik het kan vinden nu) Portasplit
Misschien moeten we een aparte topic maken voor de mobiele split airco![]()
Plexiglas heb ik besteld bij plexiglas.nl
Nog niet zo een slecht ideeTekkenLord schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:09:
[...]
voor de Midea heb ik het bij groupsumi besteld (had ook naar (Amazon) Duitsland gekeken maar geen opties voor NL voor zover ik het kan vinden nu) Portasplit
Misschien moeten we een aparte topic maken voor de mobiele split airco![]()
Plexiglas heb ik besteld bij plexiglas.nl
[ Voor 3% gewijzigd door Jazsie op 01-07-2025 11:12 ]
Zal het zeker doen, het blijft echter een airco waar de compressor in de binnenuit zit en de geluidsopbrengst is even zo belangrijk als het koelvermogen, ik ben benieuwd.Jazsie schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:11:
[...]
Nog niet zo een slecht idee.
Hele nette prijs overigens, kwam ze voorheen enkel tegen voor +1500 EUR.
Ga je geen spijt van krijgen, zal als de malle koelen.
Ik ben nog wel nieuwsgierig naar het verschil wat je eerder benoemde van de (niet) traploze inverter. Ik vroeg er al naar, maar misschien heb je m'n reactie gemist. Waarom is dat bij een mobiel split systeem anders dan bij een vast split systeem? Of heb je daar anders een bron voor?tronmedia schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:45:
[...]
Zal het zeker doen, het blijft echter een airco waar de compressor in de binnenuit zit en de geluidsopbrengst is even zo belangrijk als het koelvermogen, ik ben benieuwd.
Zou dit geen optie kunnen zijn voor een Velux kiepraam? Zit hier zelf ook naar te kijken icm met een kiepraam.DonRoger schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:22:
[...]
Inderdaad vervelend, m'n vader is op het moment bezig met een oplossing voor deze slang in combinatie met de Velux raam (met de 3D printer). Ben erg benieuwd naar het resultaat.
[...]
Dat is ook nog een prima idee inderdaad, alleen wel zorgen dat die plank goed blijft zitten![]()
[...]
Vorige week bij bol nog aan kunnen schaffen, ik ben bang ik een van de laatste was
Meta Quest 3
Meta Quest 3
Dat zal denk ik vooral gaan over waar die nu nog op voorraad isTekkenLord schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:09:
[...]
Misschien moeten we een aparte topic maken voor de mobiele split airco
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ja. Is water zonder mineralen plus eventueel stof uit de lucht.sjirafje schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:44:
Hopelijk niet teveel off topic maar kun je het condenswater veilig aan de plantjes geven?
[ Voor 16% gewijzigd door Aftansert op 10-07-2025 22:46 ]
Nouja het zou kunnen dat er metalen van de radiator zelf in terecht komen natuurlijk. Het zal allicht weinig zijn maar toch... Waterleidingen van lood waren destijds ook een slecht idee.Aftansert schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:38:
[...]
Ja. Is water zonder mineralen plus eventueel stof uit de lucht.
Meta Quest 3
ManIkWeet schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 23:33:
[...]
Nouja het zou kunnen dat er metalen van de radiator zelf in terecht komen natuurlijk. Het zal allicht weinig zijn maar toch... Waterleidingen van lood waren destijds ook een slecht idee.
Koper is niet best voor plantjes
Ik heb een wat oudere eurom (geen mogelijkheid tot een vaste airco helaas) staan voor de echt warme dagen dus een kier. Voor de beestjes heb ik daarom een https://www.bugasalt.eu/c...-3-0-black-fly-eu-editionTekkenLord schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:48:
[...]
De kier optie hebben we ook overwogen. Maar mijn partner is echter niet zo van insecten in huis.
.
[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 11-07-2025 01:47 ]
Meta Quest 3
Ja, dit is het goede rooster. Vandaar deze proefopstelling 👍sjirafje schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:38:
Weet je zeker dat je de doos voor het goede rooster hebt gemaakt? Meestal zit de condensor namelijk aan de onderkant van de airco.
De locatie van de aanzuigslag maakt weinig uit, het beste is direct tegenover het rooster (de bodem van de doos), maar als je de slang aan een zijkant wilt maken dan maakt het eigenlijk niet uit welke. Je wilt alleen zo min mogelijk haakse bochten dat vertraagd de luchtstroom.
Meta Quest 3
[ Voor 22% gewijzigd door VideoVision op 12-07-2025 15:04 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq