Mobiele Airco, ombouw om lucht van buiten aan te zuigen

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:35
Daar denkt hier toch het merendeel anders over (anders bestond deze topic niet).

Nogmaals fijn dat het in jouw situatie wel meevalt zowel in kosten als in gebruik.

(het gaat niet enkel om de onderdruk, maar het totaal plaatje en waarom deze topic is onstaan...)

[ Voor 25% gewijzigd door Jazsie op 29-06-2026 15:47 ]

Woonachtig in België | 6200 Wp | eGolf 32kWh

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10

Winkiller

De Mopperpot

Jazsie schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:45:
(het gaat niet enkel om de onderdruk, maar het totaal plaatje en waarom deze topic is onstaan...)
Ja eens, ik heb er ook over gedacht het te doen (ombouwen) maar veel winst viel er niet te halen.
Peace :)

• seriousjin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 18:31

seriousjin

Let's get seriously serious..

Winkiller schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:22:
@DonRoger Vacuüm trekken is niet het juiste woord, onderdruk is beter. Stel je voor dat je gaat slapen en je slaapkamer trekt vacuüm !? dat overleef ik niet dan :+

In feite heb je totaal geen last van die onderdruk, je merkt het aan deuren open doen meer niet.
Ik had de AC127WSET. Ik heb wat getest en er is nog steeds een onderdruk die je creeert (wel minder dan met enkelslangs, dat heb ik ook gehad). Ik heb het hier in deze topic wel besproken met anderen, dit zal ong het principe zijn (zie ook eerdere comments):

Ik heb nu de midea portasplit en zou niet meer teruggaan naar een monoblock. Vaste installatie is natuurlijk nog beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bn-_9MGK48zUkWeko0WPzUIiqqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTMnItTCN3t0zVXWB4ReJyak.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door seriousjin op 29-06-2026 16:15 ]

"You may be big, but I am serious!"

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

seriousjin schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:12:
[...]
Ik heb nu de midea portasplit en zou niet meer teruggaan naar een monoblock. Vaste installatie is natuurlijk nog beter.
Ik heb in 2015 een mobiele airco gekocht van DeLonghi, toendertijd de zwaarste van 12500BTU en die gebruik ik nog steeds zoals het bedoeld is, voor een koele slaapkamer in de zomer. Ik vervang hem pas als hij het niet meer doet en ombouwen voegt IMHO weinig toe en moet verder iedereen zelf weten. Ik blijf van mening dat mensen die hem ombouwen een apparaat hebben gekocht die in feite de ruimte niet voldoende kan koelen.

Ik laat het hierbij, het past verder ook niet binnen het topic, peace :)

[ Voor 4% gewijzigd door Winkiller op 29-06-2026 16:31 ]

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-07 14:49
seriousjin schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:12:
[...]

Ik had de AC127WSET. Ik heb wat getest en er is nog steeds een onderdruk die je creeert (wel minder dan met enkelslangs, dat heb ik ook gehad). Ik heb het hier in deze topic wel besproken met anderen, dit zal ong het principe zijn (zie ook eerdere comments):

[Afbeelding]
Hmm interessant, alleen is een portasplit in mijn situatie wellicht niet ideaal omdat ik de airco voor zolder nodig heb en ik een schuin dakraam heb met een redelijk kleine velux kantelraam.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

DonRoger schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:11:
[...]

Hmm interessant, alleen is een portasplit in mijn situatie wellicht niet ideaal omdat ik de airco voor zolder nodig heb en ik een schuin dakraam heb met een redelijk kleine velux kantelraam.
Misschien is het volgende iets voor jou !?

• DonRoger
Kan zeker iets voor volgend jaar zijn! Al zie ik het al helemaal voor me dat die split unit het dak af schuift :D

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

DonRoger schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:25:
[...]

Kan zeker iets voor volgend jaar zijn! Al zie ik het al helemaal voor me dat die split unit het dak af schuift :D
_O-
Ja die gedachte had ik dus ook, daar hebben ze dus een staalkabel voor bijgeleverd :+
Ik weet niet hoeveel islolatie in je dak zit maar ik denk niet dat de Portasplit het koel gaat krijgen op zolder.

• DonRoger
Winkiller schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:31:
[...]

_O-
Ja die gedachte had ik dus ook, daar hebben ze dus een staalkabel voor bijgeleverd :+
Ik weet niet hoeveel islolatie in je dak zit maar ik denk niet dat de Portasplit het koel gaat krijgen op zolder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGjaZTv5iwa0AAErogqjOHN7P7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFNkQmLV2U13QFjOG627wjdi.jpg?f=fotoalbum_large Geen idee hoe goed of slecht dat is hoor.

Gelukkig zit er wel een kabel aan, haha!

[ Voor 3% gewijzigd door DonRoger op 29-06-2026 17:55 ]

• seriousjin

seriousjin

Winkiller schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:28:
[...]

Ik heb in 2015 een mobiele airco gekocht van DeLonghi, toendertijd de zwaarste van 12500BTU en die gebruik ik nog steeds zoals het bedoeld is, voor een koele slaapkamer in de zomer. Ik vervang hem pas als hij het niet meer doet en ombouwen voegt IMHO weinig toe en moet verder iedereen zelf weten. Ik blijf van mening dat mensen die hem ombouwen een apparaat hebben gekocht die in feite de ruimte niet voldoende kan koelen.

Ik laat het hierbij, het past verder ook niet binnen het topic, peace :)
Nouja, ik heb het allemaal geprobeerd. Het koelt allemaal. Met genoeg BTU koelt het hoe dan ook tot een fijne temperatuur. Of je naast het geluid van de compressor (in 2015 vast ook nog zonder inverter) enz kan slapen is een ander verhaal haha! :D Zelfde geldt eigenlijk voor ernaast werken. Het werkt, maar prettig is het niet. Herrie buiten. Koelte binnen. Ideale situatie is m.i. een vaste split unit (heb ik dus nog niet) als het kan.

• Fritsmeister
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 25-07 14:16
nodri2000 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 08:23:
[...]

Ja, elke slang en vooral spiroslang (mert die ribbels) hebben een hele grote weerstand op de lucht. De ventilatoren van jou unit zijn gemaakt om veel lucht te verplaatsen en niet om druk te leveren. Om iets door een slang te persen heb je druk nodig dus je luchtstroom wordt behoorlijk verstoord. De koeling wordt wat minder. Waar je ook rekening mee moet houden is dat voor de ombouw de condensor gekoelde (koudere) lucht kreeg dan de lucht die je aanzuigt (warme buitenlucht). Dit heeft ook invloed op de condensor temperatuur welke weer direct de verdamper temperatuur beinvloed.

Door de ombouw wordt de koeling van de ruimte wel efficenter dus zul je je setpoint misschien wel gaan halen waardoor de compressor uitschakelt. Feit blijft dat met de ombouw je weerstand in het afvoer systeem introduceert en de efficientie minder wordt
Setpoint dat de compressor uitschakelt haal ik niet, dat zal niet spelen.

Denk je dat het nut heeft om een buisventilator te plaatsen op de warme inlaat of uitlaat? Als het kan compenseer ik die extra weerstand graag, dat levert me zomaar 20% meer koeling op. Ik wacht momenteel op een luchtsnelheidsmeter. Deze kan ik in de warme uitlaat zetten en met 1 en 2 slangen meten of dat daadwerkelijk scheelt in de hoeveelheid lucht (2e slang = meer weerstand = minder lucht door de uitlaat?). Mocht ik daadwerkelijk zien dat dit +-20% lager ligt vind ik het de moeite om hier verder naar te kijken.

Een ander idee dat ergens nog voorbijkwam is 'overclocking' van de interne ventilator aan de warme kant. Maar daar waag ik me liever nog niet aan.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

seriousjin schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:10:
[...]

Nouja, ik heb het allemaal geprobeerd. Het koelt allemaal. Met genoeg BTU koelt het hoe dan ook tot een fijne temperatuur. Of je naast het geluid van de compressor (in 2015 vast ook nog zonder inverter) enz kan slapen is een ander verhaal haha! :D Zelfde geldt eigenlijk voor ernaast werken. Het werkt, maar prettig is het niet. Herrie buiten. Koelte binnen. Ideale situatie is m.i. een vaste split unit (heb ik dus nog niet) als het kan.
Ga maar voor een vaste split opstelling, lucht lucht warmtepomp, koelt prima en is stil. Zelf heb ik geen hinder bij de mobiele airco, ik slaap met oordoppen tijdens de zomer :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Winkiller op 29-06-2026 19:44 ]

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

DonRoger schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:47:
[...]
[Afbeelding] Geen idee hoe goed of slecht dat is hoor.
Het staat er al in, het houd beter de warmte in de woning, dus goed voor in de winter >:)
Vraag advies bij de mannen in lucht lucht warmtepomp hier op Tweakers.

[ Voor 13% gewijzigd door Winkiller op 29-06-2026 19:50 ]

• DonRoger
Winkiller schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:49:
[...]

Het staat er al in, het houd beter de warmte in de woning, dus goed voor in de winter >:)
Vraag advies bij de mannen in lucht lucht warmtepomp hier op Tweakers.
Je hebt gelijk, die goede isolatie werkt in mijn nadeel. Het is op zolder de afgelopen week gelukkig niet boven de 28 graden geweest, met een weekgemiddelde van 26.7 graden. We hebben bijna overal vloerverwarming/verkoeling behalve op zolder, dus is het beneden soms wel 4 tot 5 graden koeler dan op zolder als het een aantal dagen zo ontzettend warm is buiten.

Ik ga eens kijken of het met die dubbele slang een beetje werkt, die hogere kosten vergeleken met een split unit neem ik dan maar voor lief.

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:51
Fritsmeister schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:22:
[...]

Setpoint dat de compressor uitschakelt haal ik niet, dat zal niet spelen.

Denk je dat het nut heeft om een buisventilator te plaatsen op de warme inlaat of uitlaat? Als het kan compenseer ik die extra weerstand graag, dat levert me zomaar 20% meer koeling op. Ik wacht momenteel op een luchtsnelheidsmeter. Deze kan ik in de warme uitlaat zetten en met 1 en 2 slangen meten of dat daadwerkelijk scheelt in de hoeveelheid lucht (2e slang = meer weerstand = minder lucht door de uitlaat?). Mocht ik daadwerkelijk zien dat dit +-20% lager ligt vind ik het de moeite om hier verder naar te kijken.

Een ander idee dat ergens nog voorbijkwam is 'overclocking' van de interne ventilator aan de warme kant. Maar daar waag ik me liever nog niet aan.
Weet niet wat je allemaal kunt meten maar er zomaar een buisventilator in drukken is niet handig. Als het de verkeerde is dan werkt het juist tegen je. Kun je geen 2 buizen voor de condensor gebruiken? Zo heb ik dat toen gedaan. Bij mijn mobiele airco was het rooster net zo breed als de hele unit namelijk.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

• Fritsmeister
Volgende week kan ook de hoeveelheid lucht meten, dan kom ik een heel eind en kan ik meten of de 2e buis de luchthoeveelheid beperkt.

Je vraagt of ik 2 buizen kan gebruiken voor de condensor. Bedoel je daarmee dat ik nog een 2e buis toe voeg van buiten naar de condensor toe? Ja, dit zou de luchtweerstand verminderen, maar er zit nu al een grote 20cm buis aan en er is weinig ruimte om hier een 2e slang aan toe te voegen. Ik zou eventueel de 3d geprinte aansluiting eraf kunnen halen, daar een grote kartonnen doos op zetten. Daarbij creeër ik meer ruimte voor extra slangen. Dat is wel weer ingrijpend en ik weet niet of dat echt handig is?

Waarom zou een buisventilator mij tegenwerken? Natuurlijk moet het er wel een zijn die meer lucht kan verplaatsen dan het systeem nu doet, anders heeft het zeker geen nut.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:07

ericplan

5180 Wp PV

Jammer dat een hoop plaatjes in dit topic het niet meer doen.

@Fritsmeister Veel modellen hebben een vliesfilter achter het inlaatrooster. Dat zou je nog kunnen weghalen, want niet echt nodig als je relatief schone buitenlucht aanzuigt.

A'dam PVOutput

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:31

sjirafje

No inspirational quotes here

Daar ben ik het niet mee eens, de aanzuigbuis zuigt best wel wat beestjes en pluisjes aan.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• Fritsmeister
Mijn huidige setup draait nu een week of 2/3, dus heeft met het warme weer stiekem veel gedraaid. Dat rooster heb ik zondag in mn handen gehad, die was nogal vies. Filter is dus wel nodig.

En ik denk nou niet dat dit heel veel weerstand zou schelen?

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Ik heb het rooster weggehaald omdat het lastig schoon te maken is, en vervangen door een nylonkous. Dat filtert prima en zorgt dat er geen vogels, insecten etc in de slang zelf terechtkomen.

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:42
Winkiller schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:31:
[...]

_O-
Eerst zorgen dat het niet zo warm wordt door het aanbrengen van screens aan de buitenkant van het dakraam, dit wordt anders echt een straalkachel, soms hebben mensen jaloezieën van aluminium hangen, leuk voor de wintermaanden maar in de zomermaanden zorgt dit voor een turbo
straalkachel, of de Midea Portasplit een zolder kan koelen ? dit is afhankelijk hoe groot de zolder is en of het plafond is verlaagd , tevens of je alles goed afdicht.

• monotron
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-07 11:04
Vanaf vandaag was bij de Lidl weer de portable airco (die ik vorig jaar ook kocht) in de aanbieding. Ik ging voor een ventilator, maar alles was uitverkocht, bij meerdere filialen hier in de buurt. Men stond blijkbaar om 8 uur in de rij gewacht tot de winkel open ging en alles was binnen no time weg, ook de ventilators..

Prima om te bouwen en werkt hier nog steeds prima, hetzij wat lawaaiig.

• _AzN_GhOsT
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 21:59

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

Het warme weer komt eraan, dus net optijd deze hack eens kunnen maken. Heb de airco net aangeslingerd en hoop dat het werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4W-K-um1zvWryNEWlA38WjAFJE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pX1aVUODWlfHcOcLrlDjhnuB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OD4KLLC6Op0b6o2pZP-hvARS0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSpa16Kjkf60kwrtL6OiZQPQ.jpg?f=fotoalbum_large

Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |

• mark it
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 13:46
Vandaag heb ik de plafondventilator eens af gestoft en op de zomerstand links draaiend op de laagste stand gezet. Dit werkt wel erg goed met de diy dualhose mobiele airco aan, nu voelt het nog kouder aan .
edit:
Vandaag kwam ik deze video tegen waar iemand zelfs een 3de slang bij het bovenste rooster had geplaatst die naar het plafond geleid word. Volgens hem werkt het op die manier nog beter maar wat denken jullie er van? Ik wil het zeker proberen en kijken wat het effect is, hier is de video :
YouTube: Air Conditioning Mod to Dual Hose - The Perfect Unit - Hold ya hoses, going tripple

[ Voor 52% gewijzigd door mark it op 09-07-2026 22:33 ]

• Fritsmeister
Heeft iemand hier nog ervarinh met het vervangen van de spiraalslangen door gladde bochten en buizen? Een 2e spiraalslang toevoegen zorgt voor extra weerstand in het circuit. Bij mij maakt de 15cm uitlaatslang 1 bocht van 90 graden en 2 van 45. De 20cm inlaatslang maakt 2 bochten van 45 graden. Zou het veel weerstand schelen om hier gladde PCV of PP stukken voor te gebruiken? Meer lucht over de warme kant zorgt ook weer voor betere koeling.

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:42
Fritsmeister schreef op zondag 12 juli 2026 @ 22:22:
Heeft iemand hier nog ervarinh met het vervangen van de spiraalslangen door gladde bochten en buizen? Een 2e spiraalslang toevoegen zorgt voor extra weerstand in het circuit. Bij mij maakt de 15cm uitlaatslang 1 bocht van 90 graden en 2 van 45. De 20cm inlaatslang maakt 2 bochten van 45 graden. Zou het veel weerstand schelen om hier gladde PCV of PP stukken voor te gebruiken? Meer lucht over de warme kant zorgt ook weer voor betere koeling.
Geen ervaring maar misschien kun je gebruikt maken van dit soort buizen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/161591/files/429170288/345x345x1/compair-flow-set-afvoer-afzuigkap-hoog-rendement-l.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door tronmedia op 14-07-2026 15:20 ]

• seriousjin

seriousjin

tronmedia schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:20:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb een hoekstuk geprobeerd op de uitlaatbuis van de AC127WSET. Zodat hij niet tegen het raampje aan blies. Zelfde diameter, "ronde" 90-graden bocht. Daar ging hij duidelijk merkbaar minder goed van koelen weet ik nog. Dus die heb ik er daarna weer afgehaald.

• Fritsmeister
tronmedia schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:20:
[...]

[Afbeelding]
Ik zat aan zoiets te denken (lijkt op de jouwe maar net iets anders.) Ik heb nog 2 90 graden bochten liggen, al zou ik idealiter 2x 45 gebruiken. Volgende hittegolf laat ik hier iets weten.
seriousjin schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:59:
[...]

Ik heb een hoekstuk geprobeerd op de uitlaatbuis van de AC127WSET. Zodat hij niet tegen het raampje aan blies. Zelfde diameter, "ronde" 90-graden bocht. Daar ging hij duidelijk merkbaar minder goed van koelen weet ik nog. Dus die heb ik er daarna weer afgehaald.
Als je eerst geen bocht had en je voegt een 90 graden bocht toe op het einde, dan zorg je voor extra weerstand. Dan vind ik het logisch dat je koeling achteruit gaat, je airco kan zn warme lucht immers minder goed kwijt. Mijn vraag gaat specifiek om het vervangen van de spiraalslangen door gladde slangen.

Hoe heb je gemeten dat die minder goed ging koelen?

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:07

ericplan

5180 Wp PV

@Fritsmeister Je zou kunnen kijken naar het stroomverbruik. Ik heb onlangs heel veel filmpjes op youtube bekeken, dus ik weet niet meer welke het was, maar een filmpje had het over een hoger verbruik met slang. Hij legde zelf niet het verband tussen slang, extra weerstand en meer verbruik, maar het is niet onlogisch. De ventilatormotor moet harder werken.

A'dam PVOutput

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:01

ViezeVis

Sample Text

_AzN_GhOsT schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:35:
Het warme weer komt eraan, dus net optijd deze hack eens kunnen maken. Heb de airco net aangeslingerd en hoop dat het werkt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor materiaal gebruik je voor die plaat tegen het raam?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• _AzN_GhOsT

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

ViezeVis schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:06:
[...]

Wat voor materiaal gebruik je voor die plaat tegen het raam?
Het is spaanplaat 0,5 cm dik en makkelijk te zagen

Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

_AzN_GhOsT schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:10:
[...]

Het is spaanplaat 0,5 cm dik en makkelijk te zagen
Is dat niet heel flexibel? Ik wilde zelf namelijk ook een stuk multiplex of MDF halen alleen dan voor tegen het raam. Maar had de indruk dat 5mm best wel dun is.

• _AzN_GhOsT

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

ViezeVis schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:16:
[...]

Is dat niet heel flexibel? Ik wilde zelf namelijk ook een stuk multiplex of MDF halen alleen dan voor tegen het raam. Maar had de indruk dat 5mm best wel dun is.
De plank buigt een beetje, enkel te verticale kanten, maar het is wel een stuk lichter. Ik zat zelf te denken om de zijkanten met een lat te verstevigen en nog hendels erop zetten, zodat ik de plank nog makkelijker erop kan zetten of eraf kan halen.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

_AzN_GhOsT schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:20:
[...]

De plank buigt een beetje, enkel te verticale kanten, maar het is wel een stuk lichter. Ik zat zelf te denken om de zijkanten met een lat te verstevigen en nog hendels erop zetten, zodat ik de plank nog makkelijker erop kan zetten of eraf kan halen.
Ik ben vooral nog in het dubio of ik kies voor plexiglas of hout. Het zit bij ons namelijk behoorlijk in het aanzicht van de slaapkamer en vind het van buiten ook geen porum om te zien. Maar het dempt denk ik wel beter de warmte. Een beetje dit idee:

plexiglas-airco-scherm-Fam.-Jordens-3-scaled-e1776674848974.jpg (1920×1920)

• Fritsmeister
ericplan schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:03:
@Fritsmeister Je zou kunnen kijken naar het stroomverbruik. Ik heb onlangs heel veel filmpjes op youtube bekeken, dus ik weet niet meer welke het was, maar een filmpje had het over een hoger verbruik met slang. Hij legde zelf niet het verband tussen slang, extra weerstand en meer verbruik, maar het is niet onlogisch. De ventilatormotor moet harder werken.
Inmiddels getest, PVC buis met 2x 90 graden geeft uiteindelijk meer weerstand dan de spiraalslang met flauwe blochten. Luchtsnelheid gemeten, die is lager. Stroomverbruik iets omhoog. Koelingsdelta omlaag.

Wat eventueel zou kunnen is 3x 45 graden bocht ipv 2x 90, maar die heb ik niet liggen, dus dat ga ik niet testen.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste