m0ridin schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:20:
[...]
Dat lijkt hem idd, heb volgens mij eerder nog wel eens dezelfde onder WEER een andere naam gevonden (everglades iets dacht ik)... Maar ben benieuwd naar je ervaringen. Prijzig apparaatje wel, maar ja... als het goed werkt is dat ook een hoop waard.
Nou inderdaad een DOA. Gister is er een nieuwe gebracht en deze werkt prima. Deze airco is echt wel een heel stuk stiller dan de EDY EDPA1001 die ik hiervoor had, hier zou ik in ieder geval gewoon mee kunnen slapen. Ook koelt deze echt veel beter, ik had gister avond mijn slaapkamer zo koud.
Van te voren wat metingen gedaan: De muren in mijn slaapkamer waren 25 graden en eigenlijk alles wat er instaat en de vloer ook.
Mijn slaapkamer is 3,80m x 3,80m x 2,80m hoog.
Ik heb een raampje van 100cm bij 47cm die naar binnen opent en daar in hangt zo'n plastic raamafdichtingszak. Dat is wel echt verschrikkelijk met deze airco door die lompe dubbele buis, dus hier wil ik nog een goede plaat voor maken, die ik in dit raampje kan zetten. (Dank @
Creesch voor de Midea Duo info!)
Ik heb de airco gisteravond om 20:55 aangezet en om 21:55 weer uitgezet.
Deze was ingesteld op 17 graden, de cool modus en de fan speed op automatisch.
Ik heb home assistant en het totale energie verbruik hing de hele tijd rond de 1200 watt tijdens dit uur. Dit is met wat lampen aan, 1 monitor, een laptop en een desktop. En dan natuurlijk nog de koelkast en vriezer etc (mits deze ook stroom verbruikte tijdens dit uur). Helaas is mijn stroommeter al in gebruik om mijn onzuinige koelkast door te meten deze week... Ik denk dat het stroomverbruik dus iets van 950 a 1000 geweest is voor de airco zelf en dat is een stuk minder dan ik had verwacht. Kan ik later nog wel een keer goed meten met de verbruiksmeter.
Tijdens dit uur was mijn kamer echt heerlijk koud. Na wat metingen met de infrarood thermometer kwamen de muren uit op 20,3 graden. De vloer gaf zelfs 19,7 aan. De rest van de spullen zat allemaal rond de 20 graden. Niet gek voor een uurtje! Ik heb de airco vervolgens uitgezet, de plafondventilator aangezet en voor het eerst sinds weken was ik vanochtend mijn bed niet uit te slaan. Heerlijk!
Ik kan deze airco dus echt aanraden! Als ik een mooie plaat voor het raam kan maken, gaat deze performance nog beter worden, want de afdichting is nu belabberd al zeg ik het zelf.