Methodologisch: De intake-slang een keer binnen laten liggen en alleen de afvoer-slang naar buiten leggen. Het verschil meten, en je hebt je winst van de tweede slang te pakken. In jouw geval waarschijnlijk wat beter geisoleerd aangezien het al vanaf het begin zo gepland is.Michael_OsGroot schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:37:
Ik heb overigens zo'n off the shelf airco die standaard al lucht aanzuigt en afvoert naar buiten met twee slangen.
Hij blaast nu zo'n 8 graden lucht naar buiten en als ik met een IR thermometer in het ding meet dan zie ik temperaturen van tussen de -1.5 en de 2.5 graden. Ik weet niet hoe precies die is. Het is buiten 25c volgens de app.
Ik laat 'm op standje max draaien en kijk om het uur even en kom eind van de dag wel met wat plaatjes en cijfers.
Geen idee hoe ik dat verder samen kan vatten om de vergelijking met een gemodde airco makkelijk te maken. Het is in elk geval in een half uur hier binnen van een benauwde 26c naar een comfortabele 23c gegaan.
Disclaimer: ik heb geen hele precieze meetapparatuur, dus elke meting kan er iets naast zitten. Maar het is in elk geval van zweten naar comfortabel gegaan in mijn woonkamer van ±30m2. De zon schijnt deels naar binnen.
edit: ik zie trouwens bij jullie dat er vrij veel gekloot wordt met emmers water. Mijn airco lijkt vrij weinig te ontvochtigen. ER komt lucht met 85% luchtvochtigheid uit en ik hoef het reservoir nooit te legen. Hoeveel water komt er bij jullie gemiddeld uit per uur / dagdeel?
Ik merk dat in mijn woonkamer er nog steeds onderdruk gecreeerd wordt ondanks dat ik een tweede slang heb aangesloten nu. Mijn interpretatie is dat mijn ombouw niet naadloos is en hoewel er nu dus veel lucht van buiten door de airco heengaat, er dus nog steeds ook lucht vanuit de woonkamer wordt aangezogen en mee naar buiten gaat. Misschien kan ik dat bij een professionelere ombouw nog kan verbeteren, maar wat ik in ieder geval als minimum bereikt heb is dat het apparaat hoorbaar stiller te werk gaat / het geluid beter geisoleerd is.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future