Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:27
@Pazo

Mooi hoe je het energie gedeelte opgezet hebt, dat is voor mij ook de volgende stap, een compleet energie gedeelte. Ik heb nog even de tijd, aangezien hier pas de panelen in Augustus komen. Ik heb al heel veel
andere data in Influx staan, en geef dat weer met grafana. Probeer dat nu in HA te integreren, lukt nog voor geen meter. En ik heb gisteren al de grafana docker install om zeep geholpen door er een image renderer plugin op te installeren. Wat blijkbaar helemaal niet kan :P

Die grafieken die je daar hebt, wat is dat precies. En dan niet de data, maar het soort kaart en uit welke database ?

[edit] Oeh, het is al gelukt, nu nog een beetje mooier maken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qlo_bxnvbOpNBtbstluBztEJXrU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gOBQSAhsaO9f2YNrMFBaDtb7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door ppeterr op 16-03-2023 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09

Pazo

Mroaw?

@ppeterr Bedankt. Het is allemaal in / uit HA zelf, ik maak geen gebruik van Influx of Grafana.
Het thema dat je kan gebruiken doet ook wel een hoop met de grafische layout van de grafiek.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
A few hours later. Het is gelukt om een grafana panel in het badkamer dashboard te krijgen.

Heb het wat opgeleukt kwa kleur, omdat ik toch een beetje vind dat het straks aan de muur
er wat vrolijk uit mag zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cn3ULVE77WYpJw8m-5-9IWVD0_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8N0LqiZdy8ckfiYkR1gomr9t.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 10:38

Stekeltje

Nothing to see here move along

Stekeltje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:02:
Ik ben een aantal weken geleden begonnen met HA, zat er al tijden aan te denken maar door gebruik van een homey kwam het er niet van. Na +/- 2 jaar gewacht te hebben op de lang verwachte en nogsteeds aangekondigde zigbee aanpassing heb ik besloten in maart om alles over te gaan zetten op home assistant. De installatie is wat ruw, maar als je een beetje ingelezen bent vind ik het opzich wel fijn werken. De gebruiksvriendelijkheid van homey heeft HA nog lang niet bereikt maar ach.

Software

Onderstaande draait allemaal op Ubuntu Server in combinatie met Docker
  • Home Assistant Core 0.109.6
  • Mosquitto
  • Zigbee2mqtt
  • Zigbee2mqtt Assistant
  • Traefik 2.3
  • Portainer
  • UNIFI Controller
  • Node-red
  • InfluxDB
  • Grafana

Hardware

• Intel NUC, celeron, 8GB, 64GB SSD
  • Nest Thermostaat
  • LAUNCHXL-CC26X2R1 dev board t.b.v. Zigbee
  • AEOTEC Gen5 USB t.b.v. Z-wave
  • Ring Pro, Ring 2
  • Sonos Play 1, Play 3 en Playbar
  • 6x INNR SP120 smartplug
  • 2x Fibaro smartplug
  • 1x Fibaro bewegingsmelder
  • 12 Xiaomi Deurcontact
  • 6x Xiaomi Temperatuur sensor
  • 7x Xioami Bewegingsmelder
  • 16x Ikea GU10 tradfri spot
  • 2x INNR GU10 spot
  • 3x Philips Hue spot
  • 8x Philips Hue color & white E27
  • 6x Philips Hue white E27
  • 1x Fibaro double switch
  • 6x Danfoss LC13
  • 1x AEOTEC Bewegingsmelder/multisensor

Automations

• Hier ben ik nog niet veel aan toegekomen maar onderstaande al wel:
  • Automatisch lichten aan bij beweging of thuiskomst
  • Automatisch lichten aan in de hal, toilet
  • Automatisch lichten aanpassen bij gebruik TV na een bepaalde tijdstip
  • Automatisch lichten aan in de tuin bij zonsondergang
  • Automatisch lichten aan in de garage

Wat er nog op de planning staat:

• 'Gasten' based besluiten gaan nemen, wie is er aanwezig, hebben die een bepaalde voorkeur voor bepaalde lampen
  • Wasmachine en droger meldingen via telegram
  • Verlichting boven automatisch schakelen in het bijzonder na 8 uur 's avonds vanwege de slapende kinderen
  • Alarm systeem maken
  • Tablet aan de muur maken zodat 'gasten' ook het huis kunnen bedienen zonder app
  • Google Home verder indelen zodat er gemakkelijker met stem zones aan en uit gezet kunnen worden.
  • Automatisch foto ontvangen bij aanbellen achter- of voordeur
  • Toevoegen van afvalbeheer
  • Grafisch verbeteren van pop-ups in lovelace, de standaard geeft teveel zinloze informatie en de sliders zijn te klein voor een tablet

Showcase

Hieronder mijn GUI voor PC/telefoon, de opzet is bewust in lovelace gedaan zodat deze meeschaalt met telefoons. Voor het -nog op te hangen- tablet zal een eigen gui gemaakt worden met minder prive informatie en met de camera's onder een ander tabblad:
[Afbeelding]
Lovelace opbouw
Bijna alles is gemaakt met de custom-button card, custom-mediaplayer kaarten.
Het is weer even geleden maar er is een hoop aangepast/gebeurd in de afgelopen 3 jaar. Allereerst zijn wij verhuisd in september van 2020 waardoor ik goede redenen had om dingen wat beter aan te pakken vergeleken met het vorige huis. Hieronder een update van het complete systeem.

Software

Basis
HA OS
HACS
Verschillende integraties om onderstaande te laten werken

Hardware

• Alles draait op een Intel NUC11PAHi3
  • - Intel i3
  • - Samsung M2 SSD 250GB
  • - 8GB Geheugen
  • Zigbee: LAUNCHXL-CC26X2R1
  • Zwave: AEOTEC Gen5 -> Bijna obsolete, heb nog 3 devices welke vervangen gaan worden
  • Thread: SkyConnect
Lampen
  • Garage: Aqara zigbee no neutral
  • Schuur: Tuya zigbee single channel no neutral
  • Tuinlamp hue color spot
  • Tuinlamp hue E27 warm white
  • Tuinspots achter tuya single channel
  • Tuinledstrip hue ledstrip color
  • Voordeur en Hal: tuya double channel
  • Keuken: 4x hue color GU10
  • Woonkamer: 9x hue color e27, 1x ledstrip onder tv
  • Boven: Hue warm white e27, 4x ikea GU10 spots
  • Slaapkamers, badkamer en kantoor voorzien van ecodim zigbee dimmers
Thermostaten
  • 1x tado thermostaat woonkamer
  • alle slaapkamers + vloerverwarming voorzien van tado thermostaat knoppen
Camera's
  • Nest hello deurbel
  • 2x Nest wired
  • 1x Nest wireless outdoor
Raam bedekking/Ramen
  • 2x Velux dakraam welke elektrisch open kan
  • 1x Velux rolluik
  • 1x Somfy rolluik
  • 4x Aqara B1 motor voor gordijnen
  • 1x MotionBlinds rolgordijn
Media
  • Woonkamer: 1x Sonos playbar + sub +2x sonos 1 + Google TV
  • Keuken: sonos play 1
  • Kantoor: sonos play 3
  • Tuin: Symfonisk bookshelf
  • Los: Sonos roam
  • Slaapkamer: Google TV
Schakelaars
  • 5x INNR SP120 op verschillende locaties (TV boven, Koffie machine, Kerst verlichting)
  • 2x Fibaro (Kantoor en TV setup)
  • 1x Zigbee no name -> nog niet in gebruik
  • 3x Hue wallswitch
Sensoren
  • 8x Aqara motion sensoren
  • 9x Aqara deursensoren
  • 1x hue motion outdoor
  • 4x Temperatuur sensoren -> Worden niet echt meer gebruikt vanwege tado
Overig
  • Volkswagen ID.4
  • Loqed smartlock -> Moet nog worden geplaatst, verwacht eind van de maand dat deze geinstalleerd zit
  • Roborock S50
  • Aqara cat feeder
  • Bosch wasmachine Home Connect
  • Bosch droger Home Connect
  • GoodWe 4k solar omvormer + 12x Jinko385Wp
  • Homewizard P1
  • Homewizard Watermeter
  • Samsung Tab 2019 t.b.v. Tablet aan de muur
  • Ubiquiti Dream Machine, 2x Ubiquiti LR, 1x Ubiquiti nano

Automatiseringen

• Bij thuiskomst gaan lampen aan
  • Om 7 uur sochtends gaan altijd de gordijnen open en als het nog niet heel licht is, gaan de lampen beneden aan voor de kinderen
  • Bij thuis weggaan gaat het hele huis uit: Thermostaat gaat uit, lampen gaan uit
  • Tijdens het kijken van films in de avond wordt de woonkamer in film modus gezet: Gordijnen dicht, lampen worden gedimd
  • Lampen gaan bij thuis zijn automatisch aan als het X minuten voor zons opgang is
  • Gordijnen/Rolluiken automatisch dicht om 19u voordat de kinderen naar bed gaan
  • Lampen van de kinderen worden sochtends uitgezet want dat vergeten ze altijd
  • Automatisch lampen aan op het toilet, hal, tuin, halletje boven bij het zien van mensen
  • Meldingen wanneer de wasmachine of droger klaar zijn
  • Meldingen wanneer mensen voor de deur staan
  • 's Avonds worden de lampen na 23 uur automatisch gedimmed als we ze fysiek aanzetten -> Badkamer bv of slaapkamer. Fijner aan je ogen.
  • Reminders om mijn auto op te laden als deze <30%

Dashboards

Tablet
We hebben een tablet aan de muur waar ik een speciale interface voor heb gemaakt. Deze is opgedeeld in meerdere vensters om een actie zo simpel mogelijk te maken voor mensen die bij ons zijn. We hebben regelmatig vrienden of oppas over de vloer dus de focus is op zo makkelijk/snel mogelijk acties doen. Statistieken voor nerds moeten nog gemaakt worden.
Bijna alle kaarten zijn nu mushroom, sommige templates, sommige de standaard kaarten. Ik kan er nagenoeg bijna alles mee en het 'verwerkt' een stuk gemakkelijker.
Tablet + Montage -> Wordt altijd opgeladen door voeding uit de muur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nljse7e2VI8LYl5PxtG46GxgUR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZIsaLj1O8pwfG52vQ3SJnseo.png?f=fotoalbum_large
Vervolgens een hoofdscherm gemaakt, en een eigen menu structuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raEldBpaIslrOCutpq1YMj4dxVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5qXZHbbWmjnH72CuecTnJQxq.png?f=fotoalbum_large
Eerste verdieping overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ap5bmipfZ-KXv82xSMPapDRJjI8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hmp4aOHklhB83iwmsXcqH5Nl.png?f=fotoalbum_large
Voorbeeld van thermostaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awZwtPoWqa1BzJtpYfkWWWFrhoM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CJNUbtXcP1Tq7M5KF73oi3ue.png?f=fotoalbum_large
Smartphone
Tevens speciaal voor mijn vrouw en mij een andere app interface gemaakt, waarin we gemakkelijk acties kunnen doen. Deze moest gescheiden worden van het tablet omdat wij andere voorwaarden hadden dan wat we via het tablet doen.
Ik heb verschillende screenshots verzameld en een beschrijving hierboven gezet. Vanuit het hoofd overzicht kun je ook naar de individuele kamers gaan mocht je daar een actie willen uitvoeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICKxoaBlEic0ch8hKX2hixTyzk8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aCmUIJ4Ao203UmtIxNB2CUBD.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QST6bnsrs12JrVhRMnKcz0smlE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1twe91R9VjXX2qyVAqRdFbeL.png?f=fotoalbum_large

Todo

1. Loqed plaatsen
  2. Auto oplader connected krijgen -> Lastige situatie, oplader ondersteunt het niet en de enige manier is om eigenlijk een man-in-the middle the hebben die oplaad gegevens met zowel mij als met de 'beheerder' deelt. Hierdoor kan ik veel beter op zonne energie mijn auto opladen.
  3. Raambedekking plaatsen/automatiseren op het kantoor -> MotionBlinds inkorten en verplaatsen
  4. Meer verlichting scenes's maken die beter passen bij het type avond
  5. Audio meer automatiseren, we hebben nu deezer maar daar is geen integratie voor, ook lijkt het me nice om bij thuiskomst de radio op sonos aan te zetten bijvoorbeeld.
  6. Garage verlichting werkt nog slecht, doordat deze 20m van het zigbee punt is verwijderd krijg ik lastig verbinding, zit te denken om een shelly oid te plaatsen
  7. Garage deur aansluiten op een pulse/relais om deze met HA open te doen. Ook ter controle of deze open of dicht staat dat ik een melding krijg.
  8. Kattenvoer beter verwerken in het dagelijkse schema
  9. Kattenluik plaatsen -> Zit te denken aan Sureflap Connect, iemand ervaring?

[ Voor 4% gewijzigd door Stekeltje op 05-04-2023 16:09 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ppeterr
@Stekeltje Ontzettend mooi en compleet, mijn complimenten!

Ik hoop ooit het ook nog eens zo compleet te krijgen, maar ik merk dat ik er erg veel tijd voor nodig heb en deels ook de kennis ontbreekt om het zonder frustraties "ok" te krijgen.

Ik wil toch nog even mijn resultaat showen, van hoe het uiteindelijk aan de muur hangt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHF35C9qX8iL4KVdJs3s-yS3AxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RqDNxPUrHr37ud9NYbO2Xnl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpQt8xPXfwyOa3KXa1ENJIf0B1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLzi2kAIRk6UoaPaokqcSySL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgO4ywtKf1CTQL6Nt6q4mvBE0TA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjFdOs7kaECS37XsZOXQHWG4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7axxEtS-rCTWdtWfAjGQL0L0088=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrOBLNKYt4Yu58NyyMGcn8Nh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door ppeterr op 06-04-2023 12:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 08:16
Mooie Dashes! maar wat zit iedereen toch Engels en Nederlands door elkaar te gooien.. Brrrr
Mijn interne autist trekt dat niet. hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-06 17:23
Een tijd lang heb ik de standaard database van HA gebruikt, maar nu wilde ik ook data in een andere database opslaan om zo zelf mooie analyses en plotjes te kunnen maken met Grafana.

Eerder had ik al eens InfluxDB gebruikt, maar ik vond de database al snel groot worden, en ik vond de SQL-achtige query language niet zo fijn in Grafana. Dat laatste komt ook omdat ik geen enkele ervaring heb met SQL. Toen stuitte ik op Victoria-Metrics (VM) als database, en ben dat eens gaan proberen. Met VM kun je een andere, en voor mij eenvoudigere query language gebruiken dan InfluxDB. En VM zou beter schalen en een betere performance hebben dan bijvoorbeeld InfluxDB, maar misschien is dit een "Wij van WC-eend"-bewering.

Ik gebruik HA in een docker en ik vond maar weinig info hoe je VM moet gebruiken, want ik kan de VM add-on niet gebruiken. Uiteindelijk is het verrassend simpel en ben ik er ook best tevreden mee. Vandaar dat ik het hier nu post, zodat een ander daar wellicht ook zijn of haar voordeel mee kan doen.

Allereerst start ik VM en Grafana in een nieuwe docker container door dit in mijn docker compose file toe te voegen:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
services:
  victoriametrics:
    container_name: victoriametrics
    image: victoriametrics/victoria-metrics:latest
    ports:
      - 8428:8428
    volumes:
      - vm-data:/victoria-metrics-data
    command:
      - "--retentionPeriod=99y"
    restart: unless-stopped

grafana:
    image: grafana/grafana:latest
    container_name: grafana
    ports:
      - 3000:3000
    restart: unless-stopped
    volumes:
      - grafana-data:/var/lib/grafana

volumes:
  vm-data:
    external: true
  grafana-data:
    external: true

Ik gebruik een retention period van 99 jaar (default is 1 maand), dus de data blijft "voor altijd" bewaard. En ik gebruik externe docker data volumes voor de data van VM en Grafana, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Als je naar http://<host_ip_adres>:8428 gaat krijg je je lokale VM website voorgeschoteld. Maar daar hoef je verder niets in te stellen, en omdat ik Grafana gebruik voor de data monitoring, gebruik ik de VM website verder helemaal niet. Let op dat er geen authentificatie vereist is voor VM. Iedereen die toegang heeft tot je lokale netwerk kan dus ook bij je VM website. Ik vind dat prima en daarom heb ik me verder niet in de authentificatie verdiept.

Omdat VM compatible is met InfluxDB gebruik ik de InfluxDB integratie van HA om data naar de VM database te schrijven. Daarvoor heb ik dit toegevoegd in mijn configuration.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
influxdb:
  api_version: 1
  host: <host_ip_adres>
  port: 8428
  max_retries: 3
  measurement_attr: entity_id
  tags_attributes:
    - friendly_name
    - unit_of_measurement
  include:
    domains:
      - binary_sensor
      - climate
      - counter
      - cover
      - light
      - sensor
      - switch

VM is ook volledig compatible met Prometheus. Dit betekent dat je in Grafana (http://<host_ip_adres>:3000) kunt kiezen als welk data source type je de VM database wilt toevoegen (beide tegelijk kan ook):
  1. Als InfluxDB Time Series Database
  2. Als Prometheus Time Series Database
Je hoeft bij de data source configuratie in Grafana alleen de URL in te vullen van VM: http://<host_ip_adres>:8428 en dan werkt het. Alle andere velden in de configuratie kun je laten zoals ze zijn.

Ik gebruik VM als Prometheus data source, omdat ik dan geen gebruik hoef te maken van InfluxDB SQL.of Flux query language. In plaats daarvan gebruik ik nu de PromQL query language van Prometheus.

Ik gebruik VictoriaMetrics nu ongeveer 3 weken, en de data van 1030 HA entities worden opgeslagen. Elke dag groeit de VM database met ongeveer 1 MB. Dat vind ik lang niet slecht. En met een eenvoudige query language is het voor mij een prima keuze.

Prima show off => verplaatst.

Zoals altijd mogen vragen hierover weer in Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5

[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 14-04-2023 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:46
Mitchelll010 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:08:
Mooie Dashes! maar wat zit iedereen toch Engels en Nederlands door elkaar te gooien.. Brrrr
Mijn interne autist trekt dat niet. hahaha
Waarbij je over het woord ‘dashes’ ook kunt discussiëren 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Laatst online: 20:10
Koepert schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:44:
[...]

/Offtopic

Ik vind het sowieso compleet achterlijk.
In mijn hoofd is het "dashboards", maar dashboarden mag ook.

Net als in mijn hoofd: proccesoren en sensoren.

De Nederlandse taal veranderd gewoon, en sowieso de spreektaal veranderd. Ik zie hier dingen langskomen waarvan ik denk: hoe kom je er bij dat je het zo schrijft, of dat die zin überhaupt zo opgebouwd is.

Maar, ik maak ook de nodige dt fouten, dus ik mag ook eigenlijk niets zeggen.... :)
Maar, processors en sensors mag ook

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:28
Ik zou inderdaad voor "verandert" gekozen hebben. :P
Tot twee keer toe zelfs.

[ Voor 19% gewijzigd door Frappuccino op 14-04-2023 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koepert
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:20:
[...]

/Offtopic

Ik vind het sowieso compleet achterlijk.
In mijn hoofd is het "dashboards", maar dashboarden mag ook.

Net als in mijn hoofd: proccesoren en sensoren.

De Nederlandse taal veranderd gewoon, en sowieso de spreektaal veranderd. Ik zie hier dingen langskomen waarvan ik denk: hoe kom je er bij dat je het zo schrijft, of dat die zin überhaupt zo opgebouwd is.

Maar, ik maak ook de nodige dt fouten, dus ik mag ook eigenlijk niets zeggen.... :)
Maar, processors en sensors mag ook
Laatste dat ik er over zeg:

De spelling van sowieso....

Thats it..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Laatst online: 16-06 08:16
Koepert schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:44:
[...]

Scherp hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:28
Koepert schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 20:39:
[...]

Laatste dat ik er over zeg:

Thats it..
En "me" is ook geen bezittelijk voornaamwoord.

En nu ontopic:

Mooi topic om ideeen op te doen, zeker voor iemand die net als ik net met HA aan de slag gaat.
Je staat er soms versteld van wat er allemaal mogelijk is.

[ Voor 26% gewijzigd door Frappuccino op 15-04-2023 10:14 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 17:21
Wat het een trend lijkt te worden zoveel mogelijk informatie op je dashboard weer te geven ga ik juist voor het andere: enkel de belangrijke informatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJFjGRbHBN_tRj1MKs72g6iB47M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IA9Vj2bfEyCGdg0Ajkq71KJQ.jpg?f=fotoalbum_large

Vrijwel alles is klikbaar met zulke pop-ups:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRrzH-O5YxCNgoDOzAR99jeb_Bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohTCYTQR1qAZfMNe9v60sKLi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Toppe op 15-04-2023 17:09 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
@Stekeltje ik heb hier de SureFlap liggen met het idee deze in de deur vanuit de woning naar de keuken te maken maar tot op heden geen enkele behoefte aan gehad. Ervaring leert dat de deur vrijwel altijd open staan en omdat het een verwarmde, geïsoleerde, garage is kan dat prima.

Heb er wel mee gespeeld en werkt prima. Hij reageert alleen niet/slecht op de chips van de katten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:06:
Wat het een trend lijkt te worden zoveel mogelijk informatie op je dashboard weer te geven ga ik juist voor het andere: enkel de belangrijke informatie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jij vindt de resterende (?) hoeveelheid aardappelen belangrijke informatie? _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toppe
koelkast schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:56:
[...]

Jij vindt de resterende (?) hoeveelheid aardappelen belangrijke informatie? _/-\o_
Best handig hoor. Één keer in de week ga ik altijd naar de boer en haal ik fruit. Vergeet altijd of ik nog aardappelen mee moet nemen of niet :D

Idem voor ‘r zout van de ontharder. Zodra ik weer bij de opslag ben even kijken of ik weer mee moet nemen of niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 15-04-2023 22:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ppeterr
Het is een beetje specifieke user-case, maar dacht ik laat het toch even zien.

Ik heb een media deel op mijn dashboard, met de spotify integratie. Dat werkt leuk voor je playlist en de voorgestelde lijsten. Om het compleet te maken leek het mij leuk de complete spotify interface te gebruiken op mijn dashboard. Dat leek nog niet zo heel simpel, maar is redelijk gelukt. Heeft nog tweaks nodig, maar het is werkzaam.

Ik draai in kiosk mode, full screen portrait op een surface 5 pro, dus windows.
De uitdaging was dus om een exit knopje te maken op het moment als er een spotify tab open stond. Gelukt met een aantal extensies.

Wil iemand meer weten wil ik het gerust uit tikken.

(heb er even een gif van gemaakt, slechte kwaliteit dat wel maar dan krijg je een indruk hoe het werkt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K67PvIrFtARWsyr8dA-zCaMKD0M=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/hb54iHlWjpHbMrn2KSx4nO3F.gif

[ Voor 15% gewijzigd door ppeterr op 23-04-2023 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ngommers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:17

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je toevallig ook jouw config op GitHub staan? ik ben druk bezig met het bouwen van mijn dashboard en wellicht kan ik er wat ideeën vanaf halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 16:42

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Ik deel ook eens mijn setup.

snapcast client/server setup met 3 systemen. (huiskamer is kapot)
zelf gemaakte vpn integratie https://github.com/Bram-diederik/secureVPNwithLocalLan
zelf gemaakte asterisk zeer geavanceerde voicemail https://github.com/Bram-d...erisk-homeassistant-tools

en zelf in elkaar gedaaide widgets https://community.home-assistant.io/t/kde-widgets/552152

oja en mijn was machine heeft een mastadon account https://geekdom.social/@setaggi

nog wat zaken maar dat is standaard sleur pleur.

Home screen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxra6eeaH-viUdPiZKHfqMSYAhQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wp0emv2YXpNEExJxZxIx6UZv.png?f=fotoalbum_large

asterisk paneel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OHpFeazvZi4wO7UKO-Ir3TnnxM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/edSQP9g0XBnwSDdLK8HEPLQ3.png?f=fotoalbum_large

systemen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzTGK7xIm0rhHT04Mq69POLYI4Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wrOgbU9ckeUCd0Buf2jtmSro.png?f=fotoalbum_large
slaapkamer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9KWK6LWZ9sfuZlCj3c4DzEsSTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/26sWTsA8vpt7QF4xsNedqBLf.png?f=fotoalbum_large
huiskamer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCXL8SvkLGXGK_UqP6TUoAOJW5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oC5D0UEZH3kjBTWs7jBXNSgm.png?f=fotoalbum_large

KDE desktop met widgets
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kC27BvqQKs5IjoJOcFrDXdggXDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kLKvwxtzUSia7SPE432VtcTP.png?f=fotoalbum_large

telefoon paneel 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76Wliz3AgEDVSihDRSX0sMK2DCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxTSmZwlDhb3UYZ4GT5pD7h4.jpg?f=fotoalbum_large

telefoon paneel 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDuQTsLFo_BHLc3rxQEcE_t-7fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/no2RXc5XtYxSjSWeISkpovs8.jpg?f=fotoalbum_large

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06 19:03
Is dit een losse dash die je gemaakt hebt om te casten?
karsie schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:39:
Eens wat anders, Home Assistent Cast op de Hub:

[Afbeelding]

(De warning komt van de PostNL API die is aangepast, de integratie moet nog worden geüpdatet.)

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • +64 Henk 'm!

• Read-1st
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:20
Ik heb een tijd geleden een korte video geplaatst met een vraag over een animated gif. Toen kreeg ik de vraag of ik een complete video van mijn dashboard wilde maken. Die vraag heb ik veel te serieus genomen... < het maken van deze video kostte me bijna net zoveel tijd als de bouw van dat hele dashboard 8)7 Dus naja hierbij dus. Inclusief een echte youtuber-titel en thumbnail :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• undertake
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-06 08:12
Read-1st schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:27:
Ik heb een tijd geleden een korte video geplaatst met een vraag over een animated gif. Toen kreeg ik de vraag of ik een complete video van mijn dashboard wilde maken. Die vraag heb ik veel te serieus genomen... < het maken van deze video kostte me bijna net zoveel tijd als de bouw van dat hele dashboard 8)7 Dus naja hierbij dus. Inclusief een echte youtuber-titel en thumbnail :+

[YouTube: This 3D floorplan dashboard in HA changed my smarthome experience forever! (Wall mounted tablet)]
Heel mooi gedaan!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:22:
[...]

Best handig hoor. Één keer in de week ga ik altijd naar de boer en haal ik fruit. Vergeet altijd of ik nog aardappelen mee moet nemen of niet :D

Idem voor ‘r zout van de ontharder. Zodra ik weer bij de opslag ben even kijken of ik weer mee moet nemen of niet.
Hoe meet je de hoeveelheid resterend zout in je waterontharder? Met een ultrasone sensor of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Trasos schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:54:
[...]

Hoe meet je de hoeveelheid resterend zout in je waterontharder? Met een ultrasone sensor of iets dergelijks?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-06 16:22
En nog belangrijker, de aardappels met een load cell ? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
Lollercopter schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:11:
[...]

En nog belangrijker, de aardappels met een load cell ? _/-\o_
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Bij de meeste sureflap luiken heb je een custom mode waardoor de chips beter gelezen worden, kost meer batterij helaas.

Werkte bij onze oude kat goed, zijn chip was waarschijnlijk verschoven in zijn lichaam.

Welke sureflap heb je?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
joostnl schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:19:
Bij de meeste sureflap luiken heb je een custom mode waardoor de chips beter gelezen worden, kost meer batterij helaas.

Werkte bij onze oude kat goed, zijn chip was waarschijnlijk verschoven in zijn lichaam.

Welke sureflap heb je?

[...]
Phoe, geen idee. Hij ligt ergens -is verbonden met home assistant- maar weet niet waar… :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Het is ''Custom mode 10'' (frequency sureflap petdoor catdoor) in de manual leggen ze uit hoe je een custom mode instelt.

In de manual staat alleen geen lijst met beschikbare cijfers.
Toppe schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:19:
[...]

Phoe, geen idee. Hij ligt ergens -is verbonden met home assistant- maar weet niet waar… :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 10:33

[YouTube: This 3D floorplan dashboard in HA changed my smarthome experience forever! (Wall mounted tablet)]
Ziet er heel vet uit! Heb je iets meer informatie over hoe je dat gebouwd hebt?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Read-1st
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:20
Darkwings schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:52:
[...]

Darkwings schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:52:
[...]

thnx! alles staat in de picture elements card (in yaml mode) . Toen ik begon heb ik grotendeels de configuratie van Luke Vink gekopieerd .Uiteindelijk is daar inmiddels weinig van over maar dit gaf een goed startpunt.

Vervolgens m'n huis nagebouwd in Sketchup.En dan gerenderd met Enscape. (eerst nog helemaal gemaakt in sweethome 3d, maar daarin vond ik de mogelijkheden en vooral het einderesultaat niet zo denderend.)

Dat renderen moet voor elke lamp apart gedaan worden; daar zit dus verreweg het meeste werk in. Vooral omdat ik dat tig keer opnieuw heb moeten doen, omdat ze pas goed syncen met specifieke instellingen.

Bovenop de renders de integraties met losse cards . Ik heb eerst nog geprobeerd die 4 tabs/cards onderin met css er bovenop te bouwen; maar uiteindelijk voor een wat simpelere oplossing gegaan. Dit is bijvoorbeeld gewoon een afbeelding (gemaakt in photoshop), die als achtergrond is ingesteld. En daarover heen 'zweven' dus alle verschillende (custom) cards

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJW3RSj133tzDe_RVpg8VZLQwDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0p9lQX9EZw8KEh5Yy87Zhfhw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-05-2024

Ik ben nieuw op het gebied van Home Assistant. Maar dit zal wel echt mijn ultieme doel zijn.
super vet _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes! Hoe krijg je die 'popup' entity card voor elkaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Ik was het even helemaal zat met de beta van music assistant. En maar een soort van front end voor mpd gemaakt.

Ik heb een multiroom setup met snapserver en mpd en librespot. Maar het gaat niet helemaal vlekken loos.

Zijn er andere opties.
Eisen multiroom setup met synchrone muziek meerdere kanalen. Zoals meerdere muziek kanalen en text2speech notificatie en werken met raspberry pi client en server.

Oja. Moet via cli bedienbaar zijn anders kan mijn voip telefoon niet mee doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrQtEjwIM94TSlv23mtKy2_z0MA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRNvbnos1mdVmbKrKtyV42hs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JW78VZZrBc3Ba1-XLNEvD7eSuxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umg22FWoCLiiXnxPxf7qqSur.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VT223gau8CC15becJTA9JekTpz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mPIRMw4xSozs4VcEHKn4tLm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1L5gFt_uN-K1yUnny3nFR9a4Udo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4EoHydYrY9N3xXj9kmmcR53S.jpg?f=fotoalbum_large

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 13:56

pentode

illuster en luisterrijk

daft_dutch schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 02:22:
Ik was het even helemaal zat met de beta van music assistant. En maar een soort van front end voor mpd gemaakt.

Ik heb een multiroom setup met snapserver en mpd en librespot. Maar het gaat niet helemaal vlekken loos.

Zijn er andere opties.
Eisen multiroom setup met synchrone muziek meerdere kanalen. Zoals meerdere muziek kanalen en text2speech notificatie en werken met raspberry pi client en server.

Oja. Moet via cli bedienbaar zijn anders kan mijn voip telefoon niet mee doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit. Heb de Music Assistent een tijd geprobeerd totdat er bij de nieuwere versies van Home Assistant dependencies problemen optraden. Maar vond het allemaal wat karig qua opzet.

Ben zelf bezig geweest met Volumio. Maar alleen de betaalde versie heeft onder andere een multi room optie. Er is wel de mogelijkheid om plugins te maken. Het draait hier op een Raspberry PI met een IQAudio DAC Hat.
Het heeft allemaal zo z'n voors en tegens.

De mens leert. De mensheid niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 10:56
Koepert schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 20:39:
[...]
offtopic:
Is toch correct? :?
Kon het niet laten, sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik mis vast iets simpels maar kom er niet uit om stroomverbruik in EUR i.p.v. KWH te tonen op mijn dashboard.. Ik heb helpers aangemaakt die het verbruik in KWH tellen per dag, week, maand en jaar. maar krijg het niet zichtbaar in EUR.
Is er iemand (eventueel tegen vergoeding) die hulp zou kunnen bieden? ik ben zelf niet echt bekend met het aanpassen van YAML en ik denk dat daar juist de configuratie moet plaatsvinden?
Ik heb gewoon een vast enkel tarief voor afname en teruglevering.

[ Voor 7% gewijzigd door ndjong op 09-06-2023 09:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 17:00
ndjong schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:56:
Ik mis vast iets simpels maar kom er niet uit om stroomverbruik in EUR i.p.v. KWH te tonen op mijn dashboard.. Ik heb helpers aangemaakt die het verbruik in KWH tellen per dag, week, maand en jaar. maar krijg het niet zichtbaar in EUR.
Is er iemand (eventueel tegen vergoeding) die hulp zou kunnen bieden? ik ben zelf niet echt bekend met het aanpassen van YAML en ik denk dat daar juist de configuratie moet plaatsvinden?
Ik heb gewoon een vast enkel tarief voor afname en teruglevering.
Hoi @ndjong ik denk dat je in het verkeerde topic zit. Dit topic is om te showen.

Voor hulp en troubleshooting ga je naar:
Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Mijn laatste project.

Ik kan nu selecteren welk apparaat gebruik maakt van de vpn of helemaal geen internet mag gebruiken.

Heb ik nodig voor mijn nieuwe red team werk omschrijving.

https://github.com/Bram-diederik/ip-rule-swicher

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• chosen1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2024
Ook even mijn Lovelace Minimalist UI setup delen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vn8p4-plaNopW9TYtccj0U5cH9M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DLVt8uck908wmDs6eThrxk5M.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkmI1ybh4GIjl0wvkKdrR1TwAm0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Et4WsT0a58kqQGRo5qjOshpE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rj92WvxnoFn5EIkydLwMf5w9Q_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6AmWuq4aWPyehtReSScDMn1H.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpy2WP_8HnEFkEhCQ6--CAxUvdE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I9AiYh5TZpL1ZnQ8TyKhahIk.png?f=fotoalbum_large

Het huis heeft een volledig domotica systeem van Niko Home Control dus alle input/output van lampen, bewegingsmeldingen etc wordt doorgestuurd naar dat systeem.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:59
Eens kijken wat er in zo'n 2,5 jaar is veranderd. Mijn vorige post: PTish in "Home Assistant - Show je setup"

Ik doe nog steeds zo veel mogelijk middels automatiseren of meldingen die we binnen krijgen. Qua interface maak ik daar ook meer gebruik van als informatie voorziening en soms wat acties uit te voeren. Het is daarom ook niet een heel spectaculair dashboard maar het zit hem vooral in de automatiseringen.

Software

Home Assistant 2023.7.3 op een Intel NUC

Hardware

- Intel NUC (Met HA, Adguard, DSMR Reader en nog wat zaken)
- P1 to USB kabel
- Conbee stick
- RFXCom
- Goodwe Inverter
- Synology NAS
- 3x Foscam Camera
- 1x Reolink Camera
- 1x Kaku acdb-7000bc
- 1x Kaku amst-606
- 1x Kaku awmr-300
- 1x Kaku awmd-250
- 5x Aqara bewegingssensor
- 7x Aqara temperatuursensor
- 2x Aqara deursensor
- 3x Aqara lekkage sensor
- 6x Tradfri GU10
- 1x Yeelight S1
- 1x Netatmo binnen station
- 1x Netatmo buiten station
- 1x Eurom heater
- 2x Spider Thermostaat
- 3x Spider PowerPlug
- 2x TP Link HS110
- 1x Somfy Connexoon voor 7 rolluiken en 2 zonwering
- 1x Google Hub
- 1x Google Home
- 1x JBL Link Portable
- 2x Chromecast
- 3x Shelly Plug
- 1x Inkbird pool thermometer
- 1x Rainbird computer
- .....

Automations

Washok
- Als de wasmachine of droger klaar is krijgen we een melding op de telefoon en via de Google Hub
- Eens in de zoveel tijd krijg ik een melding om de filters schoon te maken of te vervangen van de WTW
- Als we de hele dag afwezig zijn, gaat de ventilatie omlaag
Zolder
- Als het te donker op zolder is en er is beweging, gaat de bureaulamp aan
- Als de printer klaar is met printen krijgen we een melding. Scheelt onnodig de trap oplopen
- Als de printer een error geeft, krijgen we een melding dat vermoedelijk het papier op is.
Slaapkamers
- Alle rolluiken sluiten kwartier na zonsondergang of als het 19:00 is
- Als de temperatuur overdag buiten en binnen stijgt en te warm wordt, gaan de rolluiken dicht
- Als de temperatuur snachts lager is dan binnen en het is te warm binnen, gaan de rolluiken op ventilatie stand. Om 5u gaan ze weer dicht om geen licht binnen te laten komen
- Als 1 van de kinderen de deur opent van hun kamer na 20:00 krijgen we een melding
Badkamer
- Als de badkamer te vochtig is, gaat de ventilatie een stand omhoog
- Als we de badmodus inschakelen, blijft de ventilatie uit
Overloop
- Als het te donker op de gang is brand er een lamp “paars” voor 5 minuten bij beweging.
- Als er iemand door de garagedeur binnen komt of de deurbel gebruikt, kleurt een lamp “rood”
- Als de jongste niet slaapt komt er ook een melding op de Google Home
Hal
- Als de bel gaat krijgen we een melding + foto. Ook Google Hub laat een foto zien
- Lamp in de hal gaat aan bij beweging of als iemand de trap af komt
Woonkamer + Keuken
- Als de temperatuur buiten en binnen stijgt en te warm wordt, gaat de zonwering dicht.
- Als het binnen nu en een kwartier gaat regenen en de zonwering is dicht, krijgen we de vraag of we de zonwering willen openen.
- Als het 18:30 is en de zonwering is dicht, gaat deze weer open
- Kerstboom gaat automatisch aan en uit (alleen bij kerst :D)
- Als het CO2 niveau te hoog is, krijgen we de melding om een raam te openen
- Als we smorgens op staan, gaat onder de radio aan
- Als de stofzuiger klaar is of een error heeft krijgen we een melding
Berging
- Melding als iemand door onze garagedeur komt
- HA houdt bij wanneer de waterontharder regenereert en voorspelt het volgende moment
Buiten
- Melding zodra vuilnis die dag opgehaald wordt
- Buitenlampen gaan aan, kwartier na zonsondergang en gaan weer uit om 0:00
- Als de camera een auto op de oprit detecteert en we zijn net niet door de garage deur gekomen of net thuis gekomen, krijgen we een melding. Geldt ook voor personen.
Onderweg
- Op het moment dat de bluetooth verbinding met 1 van onze auto's wordt verbroken, slaan we de huidige locatie op
- Als we op het werk vertrekken, krijgt de ander een melding met geschatte reistijd. Tot die tijd is de locatie ook te volgen in Home Assistant zelf.
Overige
- Wanneer ik de vakantiemodus aan zet, gaan alle apparaten uit, temperaturen omlaag en gaan alle bewegingsmelders een melding uitsturen als ze beweging zien
- Als mijn crypto inkomsten verdubbeld zijn krijg ik een melding. Misschien verkopen? :+
- S'avonds gaat de energiebesparing in: Apparaten die we niet gebruiken worden uitgeschakeld tot de volgende ochtend
- Iedere eerste zaterdag van de maand krijgen we een melding om onze lenzen te vervangen
- Op een paar plekken liggen lekkage sensoren. Als die water detecteren krijgen we een melding
- Als we prijs hebben bij de postcodeloterij, krijgen we een melding

Dashboards

Hieronder staan de dashboards. In volgorde:
Home
Bovenaan staan belangrijke meldingen; Iemand onderweg naar huis, vuilnis, regen die verwacht wordt, wasmachine eind tijd, etc.
Daaronder volgt wat algemene informatie.
0, 1, en 2
Informatie per verdieping. Alle apparaten op die verdieping kunnen daar bediend worden of ingezien worden.
Overige
De overige dashboards spreken wel voor zich geloof ik

Todo’s

- Ik wil het sproeien van de tuin beter instelbaar maken dat dit s’nachts gebeurt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXBDysmwFnpwirG8HKmzgxmzXnE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0fOXz4JnbTF9toPaEPttSRkK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXrp_cy9SYh7VKCx_o51sGu7Ve4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5zNQqbqfZSqqu8qketns7PO5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cc6AHEpUxix1PieJB9B8hOpdXYg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/37jWj04gD69FcBZBK5KqrDcx.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GNcdWAWJebkFWw78V49RXeDViU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gbSYAh3sfMOagEB0W0Xs9Qri.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yham5wxWpNUIbc9Rn40TA1PrV84=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/udpYiQos3T25Bo0VTyhUbqQV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvYpf8xpiY4VCzd6k1S7CDFEeA0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QCzELHtuREoojkw1YoKYznj0.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwvzJP4kys0qZSJ3BzZbZOrzfbk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2lr2IAdwUDA9w6qaWUtpkbcU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fRMoDTj4di8WDXTnyOhhYjsjUA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZSvJsnGlkarfNCBDWCtGKoaf.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qgPPxp9wdLtasR-Uf6qyAPJZNY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3adV6kBe6lDyLIrkw454UZGQ.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06 18:43
PTish schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:04:
Eens kijken wat er in zo'n 2,5 jaar is veranderd. Mijn vorige post: PTish in "Home Assistant - Show je setup"

Ik doe nog steeds zo veel mogelijk middels automatiseren of meldingen die we binnen krijgen. Qua interface maak ik daar ook meer gebruik van als informatie voorziening en soms wat acties uit te voeren. Het is daarom ook niet een heel spectaculair dashboard maar het zit hem vooral in de automatiseringen.

Software

Hardware

- P1 to USB kabel
- Conbee stick
- RFXCom
- Goodwe Inverter
- Synology NAS
- 3x Foscam Camera
- 1x Reolink Camera
- 1x Kaku deursensor
- 1x Kaku ?
- 2x Aqara deursensor
- 6x Tradfri GU10
- 1x Yeelight S1
- 1x Eurom heater
- 2x Spider Thermostaat
- 3x Spider PowerPlug
- 2x TP Link HS110
- 1x Google Hub
- 1x Google Home
- 1x JBL Link Portable
- 2x Chromecast
- 3x Shelly Plug
- 1x Rainbird computer
- .....

Automations

Washok
- Als de wasmachine of droger klaar is krijgen we een melding op de telefoon en via de Google Hub
- Eens in de zoveel tijd krijg ik een melding om de filters schoon te maken of te vervangen van de WTW
Zolder
- Als de printer klaar is met printen krijgen we een melding. Scheelt onnodig de trap oplopen
- Als de printer een error geeft, krijgen we een melding dat vermoedelijk het papier op is.
Slaapkamers
- Als de temperatuur overdag buiten en binnen stijgt en te warm wordt, gaan de rolluiken dicht
- Als de temperatuur snachts lager is dan binnen en het is te warm binnen, gaan de rolluiken op ventilatie stand. Om 5u gaan ze weer dicht om geen licht binnen te laten komen
- Als 1 van de kinderen de deur opent van hun kamer na 20:00 krijgen we een melding
Badkamer
Overloop
- Als het te donker op de gang is brand er een lamp “paars” voor 5 minuten bij beweging.
- Als er iemand door de garagedeur binnen komt of de deurbel gebruikt, kleurt een lamp “rood”
Hal
- Als de bel gaat krijgen we een melding + foto. Ook Google Hub laat een foto zien
Woonkamer + Keuken
- Als de temperatuur buiten en binnen stijgt en te warm wordt, gaat de zonwering dicht.
- Als het binnen nu en een kwartier gaat regenen en de zonwering is dicht, krijgen we de vraag of we de zonwering willen openen.
Berging
- HA houdt bij wanneer de waterontharder regenereert en voorspelt het volgende moment
Buiten
- Als de camera een auto op de oprit detecteert en we zijn net niet door de garage deur gekomen of net thuis gekomen, krijgen we een melding. Geldt ook voor personen.
Onderweg
- Op het moment dat de bluetooth verbinding met 1 van onze auto's wordt verbroken, slaan we de huidige locatie op
- Als we op het werk vertrekken, krijgt de ander een melding met geschatte reistijd. Tot die tijd is de locatie ook te volgen in Home Assistant zelf.
Overige
- Wanneer ik de vakantiemodus aan zet, gaan alle apparaten uit, temperaturen omlaag en gaan alle bewegingsmelders een melding uitsturen als ze beweging zien
- Als mijn crypto inkomsten verdubbeld zijn krijg ik een melding. Misschien verkopen? :+
- S'avonds gaat de energiebesparing in: Apparaten die we niet gebruiken worden uitgeschakeld tot de volgende ochtend
- Iedere eerste zaterdag van de maand krijgen we een melding om onze lenzen te vervangen
- Op een paar plekken liggen lekkage sensoren. Als die water detecteren krijgen we een melding

Dashboards

Home
Bovenaan staan belangrijke meldingen; Iemand onderweg naar huis, vuilnis, regen die verwacht wordt, wasmachine eind tijd, etc.
0, 1, en 2
Informatie per verdieping. Alle apparaten op die verdieping kunnen daar bediend worden of ingezien worden.
Overige

Todo’s

- Ik wil het sproeien van de tuin beter instelbaar maken dat dit s’nachts gebeurt

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik zie een aantal heel toffe automatiseringen die ik wel eens nader zou willen bekijken. Heb je je code op github staan misschien?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTish
Hmmbob schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:23:
[...]

Ik zie een aantal heel toffe automatiseringen die ik wel eens nader zou willen bekijken. Heb je je code op github staan misschien?
Niet openbaar, maar roep ze maar en dan deel ik ze :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06 18:43
PTish schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:24:
[...]

Niet openbaar, maar roep ze maar en dan deel ik ze :)
De postcodeloterij :+ en alles wat onder "slaapkamers" staat?

Edit: ah, de postcodeloterij in het andere topic gevonden.
Als ik naar de code kijk, kan ik daar ook gewoon een rest sensor van maken. Denk dat ik die weg ga bewandelen.

[ Voor 35% gewijzigd door Hmmbob op 25-07-2023 09:39 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PTish
Dit is mijn hele rolluik automations. Kan denk ik wat beter georganiseerd worden inmiddels, maar de flow is duidelijk vermoedelijk. Zit hier niet in verwerkt, maar mijn Netatmo sensoren kennen ook een trend sensor, die aangeven wat de temperatuur doet. Momenteel gebruik ik die niet in de automations omdat de staat van de buiten temperaturen voldoende is.

In de winter als de zon vroeg onder is, willen we de rolluiken dicht laten gaan om inkijk te verminderen. Heeft niet veel waarde om dan de rolluiken open te laten. Bij de kinderen mogen ze sowieso dicht. Bij ons zelf wil ik ze dan in de zomer niet dicht (tenzij het onder de 20 graden is) want vaak staan de rolluiken dan open om frisse lucht binnen te laten.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
- id: shutters_close_on_sunset
  alias: "Rolluiken: Dicht bij zonsondergang"
  initial_state: 'on'
  trigger:
    platform: sun
    event: sunset
    offset: "+00:15:00"
  action:
    - choose:
      - conditions:
        - condition: state
          entity_id: 'cover.bedroom_kid_1_shutters'
          state: 
            - 'open'
            - 'opening'
        sequence:
          - service: cover.close_cover
            data:
              entity_id: cover.bedroom_kid_1_shutters
    - choose:
      - conditions:
          entity_id: 'cover.bedroom_kid_2_shutters'
          state: 
            - 'open'
            - 'opening'
        sequence:
            data:
              entity_id: cover.bedroom_kid_2_shutters
    - choose:
      - conditions: 
        - condition: and
          conditions: 
              entity_id: 'cover.bedroom_shutters'
              state: 
                - 'open'
                - 'opening'
            - condition: numeric_state
              entity_id: 'sensor.temperature_bedroom'
              below: 20
              entity_id: 'sensor.season'
              state:
                - 'zomer'
                - 'summer'
        sequence:
            data:
              entity_id: cover.bedroom_shutters
    - choose:
      - conditions: 
        - condition: and
          conditions: 
              state: 
                - 'open'
                - 'opening'
              entity_id: 'sensor.season'
              state:
                - 'lente'
                - 'spring'
                - 'herfst'
                - 'autumn'
                - 'winter'
        sequence:
            data:

De rolluiken gaan om 7u s'avonds dicht bij de kinderen. Dan zijn ze dicht voor ze gaan slapen.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
- id: shutters_close_on_time
  alias: "Rolluiken: Dicht op basis van tijd"
  trigger:
    platform: time
    at: "19:00:00"
  action:
    - choose:
      - conditions:
          state: 
            - 'open'
            - 'opening'
        sequence:
            data:
    - choose:
      - conditions:
          state: 
            - 'open'
            - 'opening'
        sequence:
            data:

Als mijn buiten en binnen sensor een te hoge temperatuur meten, dan gaan de rolluiken dicht. Dit doe ik alleen overdag.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
- id: shutters_close_on_temperature
  alias: "Rolluiken: Dicht op basis van temperatuur"
  trigger:
    - platform: numeric_state
      entity_id: 'sensor.netatmo_outside_temperature'
      above: 23
      for:
        minutes: 5
    - platform: numeric_state
      entity_id: 'sensor.netatmo_inside_temperature'
      above: 21.5
      for:
        minutes: 5
  condition:
    condition: and
    conditions:
        state: 
          - 'open'
          - 'opening'
          - 'closing'
      - condition: time
        after: '08:00:00'
        before: '17:00:00'
        entity_id: 'sensor.netatmo_inside_temperature'
        above: 21.5
        above: 23
  action:
      data:
        entity_id: cover.all_shutters

Snachts zet ik de rolluiken op ventilatie (25%). Dat doe ik alleen als ze verder dicht zijn. Als ze juist ver open staan dan laat ik ze staan.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
- id: shutters_open_ventilation_at_night
  alias: "Rolluiken: Openen om te ventileren"
  trigger:
    at: '00:00:00'
  condition:
      entity_id: 'sensor.temperature_bedroom'
      above: 19
      above: 10
  action:
    - choose:
      - conditions:
          attribute: 'current_position'
          below: 25
        sequence:
          - service: cover.set_cover_position
            target:
            data:
              position: 25
    - choose:
      - conditions:
        sequence:
            target:
            data:
    - choose:
      - conditions:
        sequence:
            target:
            data:

Om 5u snachts gaan ze allemaal volledig dicht. Dan wordt er niemand van het licht wakker en is iedereen nog in diepe slaap.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
- id: shutters_close_ventilation_at_night
  alias: "Rolluiken: Sluiten in de nacht"
  trigger:
    at: '05:00:00'
  condition:
    condition: state
    entity_id: 'cover.all_shutters'
    state:
      - 'open'
      - 'opening'
      - 'closing'
  action:
      data:

Als laatste nog mijn automations als onze vakantiemodus aan staat om de rolluiken open te doen. Zelf doen we ze normaal open via een voice command.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
- id: shutters_open_on_holiday
  alias: "Rolluiken: Open tijdens vakantie"
  trigger:
    at: "08:00:00"
  condition:
    condition: state
    entity_id: input_boolean.holiday_mode
    state: 'on'
  action:
    service: cover.open_cover
    data:

Als laatste nog een voorbeeld van een deur sensor die ik gebruik waarbij ik een melding geef als 1 van de kinderen van de kamer gaat. Ik doe dit enkel tussen bepaalde tijden omdat ze dan mogelijk op bed liggen. Als ik op vakantie ben gebruik ik deze deur sensor als alert dat er onraad is.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
- id: kind_1_door_open
  alias: "Deur: Kind 1 open"
  trigger:
    platform: state
    entity_id: binary_sensor.door_kind_1
    to: 'on'
  condition:
    condition: time
    after: '18:00:00'
    before: '08:00:00'
  action:
    - choose:
      - conditions:
          entity_id: input_boolean.holiday_mode
          state: 'on'
        sequence:
          - service: notify.all_devices
            data:
              title: Kind 1 haar deur open!
              data:
                color: red
                ttl: 0
                priority: high
    - choose:
      - conditions:
          entity_id: 'person.me'
          state: 'home'
        sequence:
          - service: notify.mobile_app_phone_me
            data:
              data:
    - choose:
      - conditions:
          entity_id: 'person.wife'
          state: 'home'
        sequence:
          - service: notify.mobile_app_phone_wife
            data:
              data:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xXtronXx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-06 13:43
Mijn belangrijkste scherm om alle verbruikers en opbrengsten van de zonnepanelen te monitoren.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfKvhrn2fOSCC3Aj974ooYzzKy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pfpBx0aOutR2RtKwBIFtb9Id.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:16
xXtronXx schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:24:
Mijn belangrijkste scherm om alle verbruikers en opbrengsten van de zonnepanelen te monitoren.[Afbeelding]
Nice! Zou je je code voor de tegel met de energieprijzen en de staafdiagrammen kunnen delen? Zoiets zou ik ook willen (heb nu alles los).

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xXtronXx
manusjevanalles schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:37:
[...]

Nice! Zou je je code voor de tegel met de energieprijzen en de staafdiagrammen kunnen delen? Zoiets zou ik ook willen (heb nu alles los).
Dit gaat met de volgende plugin:

https://github.com/custom-components/nordpool

De code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
type: custom:apexcharts-card
now:
  show: true
  label: NU
graph_span: 48h
apex_config:
  annotations:
    position: back
    yaxis:
      - 'y': 0.1987
        strokeDashArray: 0
        borderColor: green
        borderWidth: 0
  chart:
    height: 300px
  legend:
    showForSingleSeries: true
  plotOptions:
    bar:
      borderRadius: 2
  yaxis:
    decimalsInFloat: 3
    tickAmount: 10
    forceNiceScale: true
  xaxis:
    labels:
      datetimeFormatter:
        hour: HH
all_series_config:
  show:
    offset_in_name: false
header:
  title: ' '
  show: true
  show_states: true
  colorize_states: true
span:
  start: day
  offset: +0h
series:
  - entity: sensor.nordpool_kwh_be_eur_3_10_0
    type: column
    color: green
    float_precision: 4
    stroke_width: 2
    name: Vandaag
    show:
      in_header: false
      legend_value: false
      extremas: true
    data_generator: |
      return entity.attributes.raw_today.map((start, index) => {
        return [new Date(start["start"]).getTime(), entity.attributes.raw_today[index]["value"]];
      });
    color: orange
    stroke_width: 1
    name: Morgen
    show:
      in_header: false
      extremas: true
    data_generator: |
      return entity.attributes.raw_tomorrow.map((start, index) => {

return [new Date(start["start"]).getTime(), entity.attributes.raw_tomorrow[index]["value"]];

});
    name: Prijs nu
    show:
      in_chart: false
    attribute: average
    color: pink
    name: Gemiddeld
    group_by:
      duration: 2d
    show:
    attribute: max
    color: orange
    name: Hoogste
    group_by:
    show:
    attribute: min
    stroke_width: 2
    name: Laagste
    group_by:
    show:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:03
Mijn belangrijkste scherm om alle verbruikers en opbrengsten van de zonnepanelen te monitoren.[Afbeelding]
Heb je een scherm aan de muur waarop je dit toont?

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXtronXx
f.welvering schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:27:
[...]

Heb je een scherm aan de muur waarop je dit toont?
Nee, helaas nog niet... Voorlopig enkel op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Mooi. Ook die blauwe lijn met actueel? Verbruik over de dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXtronXx
Koepert schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:23:
[...]

Mooi. Ook die blauwe lijn met actueel? Verbruik over de dag?
Klopt inderdaad, geeft een inzicht over de laatste uren..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saoxFokSPVx3cg5z_NpdciEhuiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4yeoJajSv8iYEJBjjCfvnbJy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:39

Software

Hardware

- P1 to USB kabel
- Conbee stick
- RFXCom
- Goodwe Inverter
- Synology NAS
- 3x Foscam Camera
- 1x Reolink Camera
- 1x Kaku deursensor
- 1x Kaku ?
- 2x Aqara deursensor
- 6x Tradfri GU10
- 1x Yeelight S1
- 1x Eurom heater
- 2x Spider Thermostaat
- 3x Spider PowerPlug
- 2x TP Link HS110
- 1x Google Hub
- 1x Google Home
- 1x JBL Link Portable
- 2x Chromecast
- 3x Shelly Plug
- 1x Rainbird computer
- .....

Automations

Washok
Zolder
Slaapkamers
Badkamer
Overloop
Hal
Woonkamer + Keuken
Berging
Buiten
Onderweg
Overige

Dashboards

Home
0, 1, en 2
Overige

Todo’s

Ik ben geïnteresseerd in de "Onderweg" automations. Zou je die eventueel willen/kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
Welk thema gebruik je hier?

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bes-r
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:35
Het is niet aan mij en dit is hier eigenlijk niet de plek voor, maar zou men s.v.p. de topic warnings willen lezen voor het reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorrebot
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2024

Software

Hardware

- P1 to USB kabel
- Conbee stick
- RFXCom
- Goodwe Inverter
- Synology NAS
- 3x Foscam Camera
- 1x Reolink Camera
- 1x Kaku deursensor
- 1x Kaku ?
- 2x Aqara deursensor
- 6x Tradfri GU10
- 1x Yeelight S1
- 1x Eurom heater
- 2x Spider Thermostaat
- 3x Spider PowerPlug
- 2x TP Link HS110
- 1x Google Hub
- 1x Google Home
- 1x JBL Link Portable
- 2x Chromecast
- 3x Shelly Plug
- 1x Rainbird computer
- .....

Automations

Washok
Zolder
Slaapkamers
Badkamer
Overloop
Hal
Woonkamer + Keuken
Berging
Buiten
Onderweg
Overige

Dashboards

Home
0, 1, en 2
Overige

Todo’s

Wat een super dashboard! Zou je de code voor de pollen-kaart kunnen doorgeven? Welke dienst gebruik je daarvoor? Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-06 15:41
bes-r schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:04:
Het is niet aan mij en dit is hier eigenlijk niet de plek voor, maar zou men s.v.p. de topic warnings willen lezen voor het reageren?
Als er iets niet volgens de regels gaat mag je dat gewoon zeggen. Vooral als het structureel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 20:57
Wauw, wat mooi zeg.
Dit zou ik ook graag willen want mijn Homey schiet hier echt in te kort maar als ik de code zie die hier staat sla ik stijl achterover en vraag ik mij af of dit ooit gaat lukken. Werkelijk geen idee wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 17:50
xXtronXx schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:53:
[...]

Klopt inderdaad, geeft een inzicht over de laatste uren..
[Afbeelding]
Wat gebruik je om je apparaten te monitoren qua verbruik ? Ik heb hier 1 fibaro plug liggen maar dat kost al snel 45-55 euro dus om dit voor elk toestel aan te schaffen is een dure zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXtronXx
Yarisken schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:26:
[...]

Wat gebruik je om je apparaten te monitoren qua verbruik ? Ik heb hier 1 fibaro plug liggen maar dat kost al snel 45-55 euro dus om dit voor elk toestel aan te schaffen is een dure zaak.
Voor alle toestellen onder de 2000W gebruik ik:
https://www.shelly.cloud/...s/shop/shelly-plus-plug-s

Voor zwaardere toestellen:
https://www.shelly.cloud/en-be/products/shop/1xplug

Ik heb ze in mei tijdens een promo daar gekocht aan 13 euro per plug (10 stuks)...

De omvormer, batterij en autolader worden rechtstreeks uitgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXtronXx
f.welvering schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:01:
[...]

Welk thema gebruik je hier?
Thema: ios-dark-mode-blue-red-alternative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:52
xXtronXx schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:07:
[...]

Thema: ios-dark-mode-blue-red-alternative
Hmm die vindt ik niet ziet er wel nice uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koepert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Mijn voicemail notificatie. (Mijn telefoon redirect naar mijn asterisk systeem als het laat is of ik bezit ben)

YouTube: my voicemail notification system

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

YouTube: improvements at my asterisk phone home assistant end point.

Verbeteringen met mijn slaapkamer home assistant bediening een voip telefoon.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06 17:15
Snorrebot schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:22:
[...]

Wat een super dashboard! Zou je de code voor de pollen-kaart kunnen doorgeven? Welke dienst gebruik je daarvoor? Alvast bedankt.
+1 ook benieuwd naar je pollen kaart/integratie !

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:47

paQ

Wilde al een jaar of 13 ( :D ) iets fatsoenlijks aan de muur, maar dan ook alleen als het werkt en daadwerkelijk iets toevoegt. Of dat laatste het geval is moet gaan blijken. Wat een shitload werk 8)7
maar het begint te komen :)

To do:
PV / stroom flow
weer / buienradar
Stofzuigerkaarten
warmtepomp info (mits dat niet te veel ruis geeft op dit overzicht)

Alle kamers zijn aanraakgevoelig tap: aan/uit; en hold: dimmer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEQjjZa9kgIUoJzmjqZx-TT--Ds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5zOU4LSJKtfH866YLeHa1iBL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIjOYz6_CxTr_sYVkAX4_FaEUa8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CwKN64Bcy7AAAz7eJ8XCaup5.png?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:39
paQ schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:31:
Wilde al een jaar of 13 ( :D ) iets fatsoenlijks aan de muur, maar dan ook alleen als het werkt en daadwerkelijk iets toevoegt. Of dat laatste het geval is moet gaan blijken. Wat een shitload werk 8)7

To do:
PV / stroom flow
weer / buienradar
Stofzuigerkaarten

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel gaaf! Heb je ergens een tutorial gevolgd hiervoor? Een linke zou dan meer dan welkom zijn _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door dotcom87 op 07-08-2023 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

dotcom87 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:39:
[...]

Heel gaaf! Heb je ergens een tutorial gevolgd hiervoor? Een linke zou dan meer dan welkom zijn _/-\o_
:)
Op zich is dit de basis geweest:
YouTube: Home Assistant Picture-Elements 3D Floorplan every step * 2021

Heb alleen net wat andere software gebruikt voor de plaatjes bijv, maar de layout zelf gemaakt in Sweethome3D. Daarna vooral veel nadenken en de hiërarchie van picture elements in de gaten houden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• paQ

paQ

Het begint ergens op te lijken :)
Ben er ook maar eens voor gaan zitten hoe eenvoudige animaties te maken.

Heb de status van de warmtepomp maar eens visueel geïntegreerd.
De bedrijfsmodus wordt nu zo weergegeven:
bij koelen blauwe stroom;
bij verwarmen een oranje/rode stroom

brakke gif:
Afbeeldingslocatie: https://videoapi-muybridge.vimeocdn.com/animated-thumbnails/image/82021913-8179-4ef9-b570-6d29cc43c687.gif?ClientID=vimeo-core-prod&Date=1691702496&Signature=52b27ec633f1cdd9f60f802f8d70d6706277a7c7

live size een stuk scherper en groter uiteraard ;)

Als de waterpomp zelf ook gaat lopen, dan verschijnt boven de warmtepomp de watertemperatuur uitgaand en de flowrate in liters/min.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziFZltBzEkvI25xD72eMsiPFKKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKRktYwpqZR5L9Y1mABtfjQk.jpg?f=fotoalbum_large
Zo kan ik in een oogopslag zien wat de vraag en modus operandi is :)

[ Voor 22% gewijzigd door paQ op 10-08-2023 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langestefan|IA
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-08-2023
Button-card voor het visualiseren van vermogen/energie per PV paneel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6j5Ma4Dq04nR_q7unZRpRtYuVsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJYdQXdnOtITrmNgKulsi299.jpg?f=fotoalbum_large

Uitleg staat hier: https://community.home-as...dge-optimizer-data/599147

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
Ik was jaloers op @paQ z’n huis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shfwOV3UW0ocguTdflysagFja18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVP0Mm4nFnH8mNhKMcvmRvTG.jpg?f=fotoalbum_large

Begin is er, nu uitbouwen

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 14-08-2023 21:06 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• paQ

paQ

Toppe schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:04:
Ik was jaloers op @paQ z’n huis:
[Afbeelding]

Begin is er, nu uitbouwen
Ik verkoop niet :P

Ik ben wel klaar zo voorlopig :)
Afbeeldingslocatie: https://videoapi-muybridge.vimeocdn.com/animated-thumbnails/image/ec2cbb34-0daa-49ce-8618-4c9fc4a992b1.gif?ClientID=vimeo-core-prod&Date=1692041080&Signature=491f49c16672c24201d9e166be6d0c9e5dc45b95

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 07:19
Gaaf topic :) ben net begonnen maar zal binnenkort eens wat posten.

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• paQ

paQ

*O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PofxeTqBmK5AcGbraKdyRh6gL8Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bEmrdYhrAJzwWNs8VKInqCUc.png?f=fotoalbum_large
Beide dweilrobots staan erin.
selecteren > PLAY > <3
Gekleurde vlakje > alles aan

Echt, als ik nu geen hoge WAF meer scoor dan weet ik het ook niet meer -O-
ze wil niet dat ik een inbouwlader in de muur installeer...pfff... tsss }:|

[ Voor 49% gewijzigd door paQ op 18-08-2023 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
paQ schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:17:
*O*

[Afbeelding]

Beide dweilrobots staan erin.
selecteren > PLAY > <3

Echt, als ik nu geen hoge WAF meer scoor dan weet ik het ook niet meer -O-
ze wil niet dat ik een inbouwlader in de muur installeer...pfff... tsss }:|
*O* *O* <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Keus geven: inbouw lader of gootjes over de muur ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 18-08-2023 16:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TriToo
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-01-2024
Creatief met een fotolijstje van de Ikea.
Voordeel dat aan de andere kant van de muur de meterkast zit. Dus voeding was geen probleem.

Weer en de familiekalender zijn de prominente en meest gebruikte items op dit moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2y7Xr2u5wh-wgJ8toyeKHJ9TKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPv7KBjsKxLqNRnbuuoDqoIo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:13
TriToo schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:48:
Creatief met een fotolijstje van de Ikea.
Voordeel dat aan de andere kant van de muur de meterkast zit. Dus voeding was geen probleem.

Weer en de familiekalender zijn de prominente en meest gebruikte items op dit moment.

[Afbeelding]
Kan je je familie agenda showen? Ben al tijden op zoek naar een familjen planner achtig iets 😅

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TriToo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXLQ2AEvpwIejgdfb8m9aWbaRkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/50MizeQnv2RCvVVRr6FZtQ2O.jpg?f=fotoalbum_large

Agenda, afval ophaaldagen en agenda op het eerste scherm.
Deze komen uit hacs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Laatst online: 21-06 14:29
TriToo schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:41:
[Afbeelding]

Agenda, afval ophaaldagen en agenda op het eerste scherm.
Deze komen uit hacs
Mooi scherm! Is dat een touchscreen? En welk merk/model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TriToo
Een voordelig tablet van Amazon
BYYBUO SmartPad A10 Tablet 10.1 inch

Met touch en werkt prima voor aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Laatst online: 21-06 14:29
TriToo schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 08:25:
Een voordelig tablet van Amazon
BYYBUO SmartPad A10 Tablet 10.1 inch

Met touch en werkt prima voor aan de muur.
Dank je wel voor de snelle reactie! :)
Nog 1 vraagje, wat is het verbruik? Want deze staat 24/7 aan neem ik aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TriToo
Nee scherm staat niet 24hr aan.
Met fully kiosk browser erop heb je de mogelijkheid om het scherm aan te laten gaan op geluid of motion (motion werkt niet bij deze anriod versie)
In HA een automatisme gemaakt die een sonoff usb schakelaar in schakelt als het batterij percentage onder de 20% is en weer uit als deze boven de 80% is.
Dan laad die elke ca 36hr een keer op.

Zijn vast nog andere opties, maar als eerste scherm aan de muur werkt dit voor nu prima.

Komende de tijd maar eens zien hoe het ontwikkelt.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• MarcoT85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-06 17:37
Ik heb hier een verglijkbare setup hangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6-Yfnf0jL1NBEKW8hBOF04rP8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CgsFNIVs9zbBFl0sccmex57.jpg?f=fotoalbum_large

In dit geval een Amazon Fire HD 10 Tablet. Volgens mij zijn die in NL nog steeds niet leverbaar maar heb hem besteld en laten leveren bij de Duitse vestiging van ons bedrijf.

Heb bij de recente verbouwing een sparing kunnen maken in de gipswand, hierachter zit het verlengde van de trapkast waardoor de achterkant beschikbaar blijft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBKOs-HEkJ_X9jNcMqPXeV7e32w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pkpu0P9Z3ENEJc88L63Aq3TG.jpg?f=fotoalbum_large

Om de tablet te monteren heb ik de keuze gemaakt om te werken met magneten. Heb een 3D print gemaakt voor de houder die in de muur zit waarbij er plek is voor een draadloze oplader en 4 sterke magneten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Scw6YA4qFs1NzaGz8e95yj2G2cI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kP6PJGAf0LQw877aVlvFwpsz.png?f=user_large

Op de case van de tablet zitten 4 plaatjes geplakt die overeenkomen met de locatie van de magneten. En tevens een adapter om de tablet draadloos te kunnen laten laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKoSArbZR5ww7zKjVoPvnmRwtVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebNy4ZnBWVyofnFvx6ah5wJ8.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog verder werken aan de dashboards maar het begin is al gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rWoi8xP_LOOcA4r58SsA0jP3RU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oAXkAHhzBprtbc7Qk7rp8MYE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LeonNL87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06 11:42
Ons scherm aan de muur. Geprobeerd om zo veel mogelijk "nuttige" informatie weer te geven op het eerste scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bW7KlP5TWfjjqEIMtBSDgJF8a2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jLAI4e0q1R3BR0vbmlbsla0Q.png?f=fotoalbum_large

Dit omvat onder andere:

- Via de HA app op de telefoons kun je zien waar we zijn. Er zijn diverse locaties ingesteld, dus kun je snel zien waar iemand is. Bij onbekende locaties staat er gewoon "afwezig."
- Via Waze wordt bijna real-time de reistijd terug naar huis weergegeven.
- Onder berichten staan een hoop conditionele kaarten die alleen zichtbaar zijn bij "actionable" meldingen, zoals batterijen die bijna leeg zijn, afval dat opgehaald moet worden, een bijna lege tank van de auto, klussen die gedaan moeten worden, de robotstofzuiger (Dobby) die vol is, hoge CO2-waarden, enz.
- Toegang tot slimme stekkers die zijn uitgeschakeld, met de mogelijkheid om ze direct in te schakelen.
- Informatie over het klimaat in de woonkamer.
- Een snelkoppeling naar een scherm met alle lampen in de woonkamer, maar deze wordt weinig gebruikt omdat de meeste automatisch aan- en uitgaan, of via Google, of via een fysieke schakelaar.
Bediening van de airco.
- Een tegel die aangeeft of de stroom duur, goedkoop, gemiddeld of gratis is (bij negatieve stroomprijzen).
- Een tegel die de huidige teruglevering of opname van het net weergeeft.
- Een grafiek van de stroomprijs per uur.
- 's Ochtends staan onder de grafiek nog een aantal reistijden naar een aantal bekende locaties, zoals opa en oma, kantoor, klanten, enz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PjkSXv8P52EYtL9Q7xabcix874=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yuV8IOYJ0DsksF540TG0gv0r.jpg?f=fotoalbum_large

Tablet zit aan de trapkast. hier heb ik een gat naar achter geboord en zit hij op een slimme stekker. Deze gaat aan onder een bepaald % of als er beweging is gedetecteerd.

De IKEA bewegingssensor zet de tablet aan bij beweging. De katten triggeren hem ook, maar die slapen zo veel dat dat amper voorkomt :)
's nachts is dit m.b.v. een helper uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
MarcoT85 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:11:
Ik heb hier een verglijkbare setup hangen.
[Afbeelding]

In dit geval een Amazon Fire HD 10 Tablet. Volgens mij zijn die in NL nog steeds niet leverbaar maar heb hem besteld en laten leveren bij de Duitse vestiging van ons bedrijf.

Heb bij de recente verbouwing een sparing kunnen maken in de gipswand, hierachter zit het verlengde van de trapkast waardoor de achterkant beschikbaar blijft.
[Afbeelding]

Om de tablet te monteren heb ik de keuze gemaakt om te werken met magneten. Heb een 3D print gemaakt voor de houder die in de muur zit waarbij er plek is voor een draadloze oplader en 4 sterke magneten.
[Afbeelding]

Op de case van de tablet zitten 4 plaatjes geplakt die overeenkomen met de locatie van de magneten. En tevens een adapter om de tablet draadloos te kunnen laten laden.
[Afbeelding]

Nu nog verder werken aan de dashboards maar het begin is al gemaakt.
[Afbeelding]
@paQ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
Samen met @paQ bezig om de dashboards te verbeteren, met name in de neerslag kaart zit veel uitzoek werk. Bestaande kaarten voldoen niet of gaan verkeerd met de data om.

Ondertussen hebben we dat kunnen fixen, klopt de voorspelde neerslag met Buienalarm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfdzSAZJ3ba9RPr_ndc5EN8BHbA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vuwbrMOhvLxnz2rTgCEhri4j.png?f=fotoalbum_large

• Koepert
Toppe schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:53:
Samen met @paQ bezig om de dashboards te verbeteren, met name in de neerslag kaart zit veel uitzoek werk. Bestaande kaarten voldoen niet of gaan verkeerd met de data om.

Ondertussen hebben we dat kunnen fixen, klopt de voorspelde neerslag met Buienalarm.

[Afbeelding]
Welke app/card/sensor is dat dan?? Want ik heb recent de Neerslag-card eruit gegooid omdat die het niet meer deed (geen grafiek, elke keer "custom element doesnt exist" meldingen.. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
Koepert schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:17:
[...]

Welke app/card/sensor is dat dan?? Want ik heb recent de Neerslag-card eruit gegooid omdat die het niet meer deed (geen grafiek, elke keer "custom element doesnt exist" meldingen.. )
Neerslag-card it is!

Maar @paQ en ik hebben hem aardig zitten molesteren om tot dit resultaat te komen

Boven in zoals je hem ziet als je hem werkend hebt en onderin zoals we hem gesloopt/aangepast hebben :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjP8E3dAf7EmMrqkVo_lo2aP5Ps=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y4HNGnLxvwuGcJXLH8Lx44l1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Toppe op 24-08-2023 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.welvering
Toppe schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:20:
[...]

Neerslag-card it is!

Maar @paQ en ik hebben hem aardig zitten molesteren om tot dit resultaat te komen

Boven in zoals je hem ziet als je hem werkend hebt en onderin zoals we hem gesloopt/aangepast hebben :D
[Afbeelding]
Wil je die code delen wanneer gereed? Ik ben zelf ook gestart met de 3d weergave en de buienalarm grafiek staat in de wensenlijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehlo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-06 16:46
paQ schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:31:

To do:
PV / stroom flow
weer / buienradar
Stofzuigerkaarten

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel erg vet dit! Ben zelf bezig met de aankoop van een woning en ben al enige tijd aan t nadeken om een tablet met HASS aan de muur te hangen met zo'n 3D floorplan. Heb je iets van code van dit dashboard welke je zou willen delen? Heb namelijk (zelfs met die YT vid) niet echt een goed idee hoeveel code dit vereist en hoe je zoiets opzet. Alle hulp wordt gewaardeerd, dank! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tehlo op 25-08-2023 13:18 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• paQ

paQ

Tehlo schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:17:
[...]

Heel erg vet dit! Ben zelf bezig met de aankoop van een woning en ben al enige tijd aan t nadeken om een tablet met HASS aan de muur te hangen met zo'n 3D floorplan. Heb je iets van code van dit dashboard welke je zou willen delen? Heb namelijk (zelfs met die YT vid) niet echt een goed idee hoeveel code dit vereist en hoe je zoiets opzet. Alle hulp wordt gewaardeerd, dank! :)
sja d'r valt niet veel code te delen, simpelweg omdat je alles zelf opnieuw zal moeten doen, en dat bijna zeker sneller is ook nog.
Wat je ziet is een regeltje of 600 in picture-elements, toegespitst op en rond mijn floorplan en resolutie van de tablet.

Daarbij: als je de tutorial volgt snap je ook gewoon hoe de boel in elkaar steekt en waar (en waarom daar) je iets moet wijzigen. Intussen ziet ie er zo uit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbFJ95u2svCM_wqYfDV3D1-vFY0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IK0KN5gHXrC9SdgUEW5doFtN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXPWJyuWcZoiJqedeng7nWjizs4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w2O0dNB76xkr3Oe08T4uGFHP.png?f=fotoalbum_large

edit:
en als zon onder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7NGkTrtFro71XTSwgVlriZ7h_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y4N1GzWTVWZk2y2Aa8xkA1GI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWpwQl3lnSlzsFqvOFHszwVnTLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hSZFUFHHPmRxtIV9k3DS0CQe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door paQ op 26-08-2023 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehlo
paQ schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:30:
[...]

sja d'r valt niet veel code te delen, simpelweg omdat je alles zelf opnieuw zal moeten doen, en dat bijna zeker sneller is ook nog.
Wat je ziet is een regeltje of 600 in picture-elements, toegespitst op en rond mijn floorplan en resolutie van de tablet.

Daarbij: als je de tutorial volgt snap je ook gewoon hoe de boel in elkaar steekt en waar (en waarom daar) je iets moet wijzigen. Intussen ziet ie er zo uit :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pfoe, ik heb weinig dashboards gezien die er zo gelikt uitzien als deze! Dit weekend maar eens mee aan de slag en dan zien we wel hoever we komen! Ben wel heel geintereseerd in hoe je die stofzuiger overlays etc hebt gemaakt en die stroom/water flows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
paQ schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:30:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt heel gaaf! Ik hoop dat ik ook zover kom!

Ik zie in je oudere posts ook dat je zelf die mooie lijntjes hebt gemaakt bij bijvoorbeeld je wp en grid/solar.
Hoe heb je dit gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

f.welvering schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:48:
[...]

Echt heel gaaf! Ik hoop dat ik ook zover kom!

Ik zie in je oudere posts ook dat je zelf die mooie lijntjes hebt gemaakt bij bijvoorbeeld je wp en grid/solar.
Hoe heb je dit gedaan?
Met hype5 zelf animaties gaan maken.
Tutorials hoe je een lijntje laat bewegen staan op yt vanuit hype zelf. Na wat prutsen met wat settings deed het ineens wat ik wilde :D dus snel opgeslagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
paQ schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:58:
[...]

Met hype5 zelf animaties gaan maken.
Tutorials hoe je een lijntje laat bewegen staan op yt vanuit hype zelf. Na wat prutsen met wat settings deed het ineens wat ik wilde :D dus snel opgeslagen :+
Ah helaas heb ik geen mac, maar er is vast iets anders te vinden.
Wil jij zo vrij zijn je afbeeldingen te delen op github oid? Zou mij en ik denk veel anderen welke mee lezen erg helpen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 10:24
Volop thuis bezig met mijn HA scherm voor de tablet die in huis aan de muur hangt (Lenovo M10 Plus met Fully Kiosk Browser). Ben aardig tevreden met het homescreen nu, nog kleine wijziging in aantoch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rg6ezeLjPJeNyIWJxUxbXaf535c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WkINBfcT4v2Jjj7zRiklGBvl.png?f=fotoalbum_large

Bijzonderheden/kenmerken:
- Spotify is een conditional card die veranderd in een mediaplayer zodra Spotify actief is.
- Klikken op deurbel camera start live stream in een popup. (Bij indrukken van deurbel -> tablet scherm aan, start stream, open popup, toon stream)
- NBA toont eerstvolgende wedstrijd vanuit ESPN API
- Lampschakelaars zijn per ruimte. Op verlichting pagina staan ze allemaal los
- F1 countdown naar eerstvolgende race
- P2000 regio meldingen, maar gaat vervangen worden voor een buienalarm grafiek

[ Voor 8% gewijzigd door CyPh op 25-08-2023 15:10 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tehlo
Ik had verwacht dat dit moeilijker zou zijn, maar dat valt reuze mee met SweetHome3D. Thanks voor de ideeen @paQ !Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVCu1Jzpvr26J9zjRcZxSk-rpSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mCUgyYkXQCbjoMwU5UR1lD2Y.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoelt als showcase! Vragen ("Hoe kan ik het zelf toepassen?" etc) kunnen gesteld worden in Topicreeks: Home Assistant: Open source Python3 home automation. Doe naar een mention naar de juiste persoon en eventueel een link naar de showcase.

En krijg je een vraag over je setup staat het je natuurlijk vrij om je post hier daarmee aan te vullen.