• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:13

_Eend_

🌻🇺🇦

John Doos schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:51:
Huidige layout, voornamelijk bedoelt voor onze verticale telefoontjes :)

Wijzigt eigenlijk aan de lopende band, maar voor nu mag die hier even blijven. Dit is uiteraard slechts het dashboard, de echte magie zit in de automations.

[Afbeelding]
Heb je nou een sensor in de brievenbus zitten?

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:36

John Doos

ClaudZaque

_Eend_ schreef op maandag 23 maart 2026 @ 17:14:
[...]

Uiteraard!

Jij niet dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sm0icjE2Q4aB2a1p7CH30QABIB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvSHP6z8MlwBHqkaZw1XTn3N.jpg?f=fotoalbum_large

Nee

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

_Eend_ schreef op maandag 23 maart 2026 @ 17:14:
[...]

Ik zelfs twee. Wil uiteraard ook weten wanneer de post al uit de brievenbus gehaald is. 😅
JBS schreef op maandag 23 maart 2026 @ 18:12:
[...]

Ik zelfs twee. Wil uiteraard ook weten wanneer de post al uit de brievenbus gehaald is. 😅
Die oplossing moet ik ook nog maken. Nu gewoon één deursensor aan de klep. Maar wil een tweede aan het deurtje voor legen, en dan met zelfbouw.

Heb al een ESP32-H2 en NRF??, beiden doen Zigbee (en Thread, for that matter, no pun intender :+). Als ik daar twee "bedrade sensoren" aan kan knopen, batterij erbij, en dan via ESPHome met Zigbee naar HA zou wel nice zijn. ESPHome ondersteund Zigbee voor die NRF??? microcontroller. De ESP32 support is nog WIP maar zit voortgang in.

Daarnaast heb ik ook twee kleine load cells gekocht. Als ik echt cool wil doen kijk ik of ik die onder het roostertje ("dubbele bodem", zal wel voor vocht zijn) kan plaatsen. Dan is 1 sensor voldoende, want weet ik op gewicht of er post in is of niet :+. Zelfs een melding van post vs zeg een krantje/folders vs pakketje zou dan potentieel kunnen :+ Maar battery powered zal dat wel een issue zijn.

En als er dan toch een microcontroller in zou zitten is het vast ook mogelijk om iets met een speakertje te doen.
spoiler:
Klep open => "Papier, hier".
Klep dicht => "Dankjewel".
:Y)

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:13

_Eend_

🌻🇺🇦

RobertMe schreef op maandag 23 maart 2026 @ 18:28:
[...]

Die oplossing moet ik ook nog maken. Nu gewoon één deursensor aan de klep. Maar wil een tweede aan het deurtje voor legen, en dan met zelfbouw.

Heb al een ESP32-H2 en NRF??, beiden doen Zigbee (en Thread, for that matter, no pun intender :+). Als ik daar twee "bedrade sensoren" aan kan knopen, batterij erbij, en dan via ESPHome met Zigbee naar HA zou wel nice zijn. ESPHome ondersteund Zigbee voor die NRF??? microcontroller. De ESP32 support is nog WIP maar zit voortgang in.

Daarnaast heb ik ook twee kleine load cells gekocht. Als ik echt cool wil doen kijk ik of ik die onder het roostertje ("dubbele bodem", zal wel voor vocht zijn) kan plaatsen. Dan is 1 sensor voldoende, want weet ik op gewicht of er post in is of niet :+. Zelfs een melding van post vs zeg een krantje/folders vs pakketje zou dan potentieel kunnen :+ Maar battery powered zal dat wel een issue zijn.

En als er dan toch een microcontroller in zou zitten is het vast ook mogelijk om iets met een speakertje te doen.
spoiler:
Klep open => "Papier, hier".
Klep dicht => "Dankjewel".
:Y)
Grappig, dit zal beter werken dan de PostNL app. Iig bij mij, want om de een of andere reden krijg ik om de haverklap post van de buren te zien in de app.. Maar mijn eigen post bijna nooit.

Ik ga even een rolletje dubbelzijdige tape opsnorren
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Let op:
Modbreak:Dit topic is alleen bedoeld als showcase! Vragen ("Hoe kan ik het zelf toepassen?" etc) kunnen gesteld worden in Home Assistant: Open source Python3 home automation. Doe daar een mention naar de juiste persoon of kopieer de complete quote.
En krijg je een vraag over je setup staat het je natuurlijk vrij om je post hier daarmee aan te vullen. Direct je code plaatsen (hier of op GitHub etc) is dus wel zo handig.