Mijn One X is onlangs ook stuk gegaan. Na de laatste systeem update van eind januari 2021. De update installeert tot ongeveer 83% en daarna krijg je zo'n E102 0x0000xxx error.Westland1940 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:24:
[...]
Pff dit valt me best tegen van Xbox. Garantie pleite... de 360 en de OG One zonder kleerscheuren overleefd en nu na 1,5 jaar is de One X defect na amper gebruik. 450 euro weg.
Offline update met USB stick werkt ook niet. HDD eruit gehaald en aan de laptop gehangen en helemaal geformatteerd (geen quick format, maar een volledige). Dat formatteren ging overigens zonder problemen. Daarna weer in de One X gehangen en de offline update opnieuw gestart. Ik kwam dit keer tot aan het scherm dat je een code krijgt om op je telefoon in de Xbox app in te voeren en vanuit daaruit al je instellingen terug te zetten. Daarna ging het weer mis. Geen verbinding tussen telefoon en xbox via het tijdelijke wifi netwerk.
Nog 3x gereboot maar uiteindelijk weer direct na het booten het zgn recovery scherm met de melding dat er iets mis is met de E102 0x00000 meldingen. Soms ook een E103 0x00000xxx melding.
Ding staat boven op de studeerkamer ter backup en beneden staat de Series X, dus gamen kan ik wel, maar vind het wel jammer. Heb ook niet het idee dat het aan de HDD ligt. Ik hoor die iig niet tikken bij mij en onder Windows 10 ging de format gewoon goed. De offline systeemupdate ging daarna ook goed.
Zit nu te twijfelen om er even een SSD van 250GB in te zetten en die te proberen of dat werkt, maar geen idee of de One X een SSD van 250GB pakt. Anders moet ik een SSD van 1TB gaan kopen voor 90 euro en dat vind ik dan weer zonde omdat er beneden ook een Series X en PS5 staan. Maar aan een defecte One X heb je ook niks ondanks dat het aantal uren dat er op gegamed wordt bijna nihil is.
XBL: MRE Inc