Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:44:
@
MRE-Inc De twee nieuwe AC games zijn een flinke upgrade in mogelijkheden ten opzichte van de laatste (Revelations) die jij speelde. Ik was na AC3 (VS) ook helemaal klaar met de serie maar de twee nieuwste heb ik wel met plezier gespeeld. Graphics zijn erg goed, open wereld is aardig uitgewerkt en uitgebreid. Het enige minpunt is de frequentie van fetch quests. Vooral steeds terug moeten naar de quest giver vond ik heel saai tegen het einde aan. Als je je echter focused op de main missies heb je daar nauwelijks last van.
Ach, je zet je paard op cruise control, gaat ondertussen effe naar de WC of zo en komt terug waarbij je op locatie bent. Zo heel moeilijk is het allemaal niet

Je hebt gelijk dat de games elementen van elkaar lenen, maar ik vind niet dat het daardoor slechte games zijn. Bij open werelden ontkom je er niet aan dat je wat heen en weer moet gaan, maar het is nog wel wat beperkt hoe ver je moet reizen (niet de halve wereld over zoals in sommige andere games) en er is altijd wel een twist die het anders maakt. Zeker in de laatste 2 games, waarvan ik zelf Odyssey (Griekenland) leuker vond dan Origins (Egypte).
Bij Ubisoft games moet je ook zo spelen dat je het voor jezelf leuk houdt. Ben je snel verveeld, ga dan ook activiteiten afwisselen. Voel je herhaling opkomen, doe dan even wat anders (of leg de game even neer). Elke game wordt eentonig zodra je stopt met afwisselen en stopt met situaties anders aan te pakken. Ja je kunt de hele game uitspelen door een handjevol moves te gebruiken, maar maakt dat de game leuk? Nee, afwisselen dus. Soms lukt het, andere keren faalt het. Ik vind het altijd erg makkelijk om de games de schuld te geven voor gebrek aan afwisseling, als dat toch iets is wat je grotendeels zelf in de hand hebt. Zelfs bij Maffia 3, waar je ook gewoon tientallen verschillende activiteiten hebt.
Maar goed, ik vind de laatste tijd Ubisoft gewoon een prima ontwikkelaar en volgens mij startte dat met The Division 1 (voor mij).
The Division 1 en 2: Gewoon toptitels, enorm gave wereld die er heel indrukwekkend uit ziet (echt, ga eens letten op hoeveel objecten je in de wereld ziet). Ja je kunt coop doen, maar singleplayer werkt net zo goed. Ik geloof dat ik de meeste missies alleen heb gedaan. Het wordt alleen wel een stuk makkelijker als je samen gaat spelen, maar het zorgt er wel voor dat het verhaal een stuk lastiger te volgen is. Deel 1 is in New York tijdens de winter en is erg interessant, al vond ik zelf deel 2 (als 1 van de weinigen) interessanter omdat ik Washington gewoon een mooiere en interessantere stad vind. Hele mooie architectuur ook. Bij New York zijn het vooral flats waar je eigenlijk niet in kunt of alleen de begane grond, deel 2 is veel verticaler.
Watch Dogs 2 is gewoon briljant. De leukste open wereld van Ubisoft tot nu toe. Het sfeertje is heel tof en uniek, met enorm veel humor erin verwerkt. De tools om je ding te doen zijn heel anders en het heeft een goed gevoel van progressie met hoe je dingen unlocked om weer nieuwe situaties te spelen.
Far Cry 4, 5, het vervolg op 5 en die caveman game: ik vind ze op zich wel aardig, maar ze zijn doorgaans wat simpel in opzet en als je eenmaal het stramien herkend, dan wordt het zelfs een beetje overdreven.
spoiler:Hoe vaak moet ik nog bewusteloos worden geslagen en dan wakker worden zonder wapens?
Ik vind ze vaak een beetje muf en ook hier geld dat je voor jezelf wat moet afwisselen, want anders wordt de game snel saai. Je moet ook weer basissen overnemen die bewaakt worden door AI die enerzijds super-human is en anderzijds te dom om te poepen. Er zit nooit echt een middellijn in. Er zitten veel activiteiten in, maar de meeste zijn niet heel bijzonder en de game leunt heel erg op de sfeer. Als die ergens door breekt, is de game ineens een stuk minder leuk. Het zijn aardige games, maar ik vind ze nergens echt AAA titels. Daarvoor zijn ze te snel klaar en doen ze weinig unieks.
Wildlands en Breakpoint. Ik vind beiden aardige titels, maar veel nadelen van BP kun je ook wel over Wildlands zeggen. Allereerst is de AI echt enorm dom. Ze komen vrolijk allemaal hetzelfde hoekje om rennen en staan dan verbaasd dat je ze neerschiet, waarna ze op hun maatje neerploffen. Hebben meer games last van, maar vooral opvallend bij deze game. Dan is de map eigenlijk enorm maar weinig inhoud. Zeker in BP waar ze heel goedkoop overal enemies hebben lopen. Hier merk je echt dat de moeilijkheidsgraad wordt gepushed door maar zoveel mogelijk man in een basis te proppen. Je kunt alles helemaal stil doen, maar eigenlijk werkt guns-blazing veel te makkelijk. Dat is ook waarom ze in de nieuwe game robots hebben gedaan, want dan hadden ze eindelijk hun bullet sponges erin zitten. Waarom er auto's in de game zitten, is me onbekend want je doet gewoon alles met je heli. Ook omdat de physics zo bizar slecht zijn.
Dan Asassins Creed. Voor Origins waren het ook prima titels, maar ook veel herhaling. Veel icoontjes maar veel dezelfde activiteiten in een ander jasje en niet alles even interessant. Combat was ook een stuk saaier, zeker als je op den duur gewoon veel hartjes kreeg en je onverslaanbaar was. In Origins en Odyssey is dat anders, daar krijg je geen enorme healthbalk, je moet dus veel voorzichtiger zijn. Ook groeien enemies mee met jouw level. Dat klinkt wellicht wat nep (en is eigenlijk bedoelt om je dus bij de hogere levels weg te houden), maar geeft de gevechten wel meer diepgang en je zult meer moeten afwisselen om iets gedaan te krijgen. Wegrennen zul je dus ook veel vaker doen. Een basis innemen is dus ook een grotere klus. En ja, de werelden zijn echt enorm. Ik ben een hele dag bezig geweest om in Odyssey de wereld in kaart te brengen en om op elk eiland te kunnen teleporteren. Uiteindelijk heeft me dit veel tijd bespaard gedurende de rest van de game en je kunt grotendeels je paard op cruise control zetten of je schip laten varen, maar het ontdekken an sich vond ik nog steeds leuk om te doen. Gelukkig weet de game de voortgang goed te spreiden, dus je hoeft niet eerst overal heen en je kunt gewoon op een eiland blijven, alle missies doen en dan weer verder, maar hier geld dus ook: doe het lekker zoals je zelf wilt. Ik zou wel de flut-activiteiten laten voor wat ze zijn. De daily missions zijn echt fetch-quests en heb je echt totaal niet nodig. De rest van de missies, die met cinematics en gesproken tekst, zijn wel de moeite waard en ik vond hierbij het verhaal een stuk beter dan de vorige keren. De RPG-elementen maken het geheel wel wat onnodig complex, maar ook niet hinderlijk of frustrerend. En verdere activiteiten zijn gewoon prima uitgewerkt. Het draait wel meer om vechten dan voorheen en (helaas) ga je aardig wat rollen, maar verder speelt het gewoon prima weg. Ik heb er, inclusief DLC, 150 uur in zitten. Dat vind ik echt bizar lang, maar ik heb me echt goed vermaakt.
Niet voor niets was Odyssey mijn game of the year. En vorig jaar The Division 2.
En mocht je iemand nodig hebben die je helpt bij Ghost Recon of The Division, dan geef maar een gil hoor. Ik zal het plot niet voor je spoilen